Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 16904
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 17 de novembre de 2015 per la qual es fixen els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,  estableix que, entre d’altres, és competència de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la planificació i la coordinació, el règim orgànic i el funcionament dels centres docents; i que és competència de la Direcció General de Personal Docent, entre d’altres, l’ordenació i la gestió del personal docent, així com la previsió de places.

 La lletra n) del punt primer de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de competències en matèria de gestió de personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 163, de 5 novembre), li delega la competència per fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears.

 Anualment, les convocatòries de concurs de trasllats per als funcionaris dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableixen l’obligació de publicar places vacants. Aquesta previsió es concreta en la publicació anual de les plantilles orgàniques i les places vacants dels centres i, perquè això sigui possible, anualment s’han de fixar els criteris específics per establir aquestes plantilles.

 Malgrat això, d’ençà de la Resolució per la qual es fixen els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2012-2013 (BOIB núm. 7, de dia 17 de gener de 2012) no s’han tornat a establir aquests criteris.

 La base segona de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 5 d’octubre de 2015 per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d’àmbit autonòmic per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d’educació estableix que una vegada determinades les vacants, la Direcció General de Personal Docent ha d’ordenar que es publiquin amb anterioritat a la Resolució provisional del concurs de trasllats.

 L’Acord Marc per a la recuperació dels drets sociolaborals del sector de l’ensenyament públic, signat el 30 de setembre de 2015, i ratificat a la Mesa Sectorial d’Educació el 9 d’octubre de 2015, estableix en el seu apartat f la revisió dels criteris d’elaboració de les plantilles dels centres educatius.

 És per això que cal fixar els criteris específics per modificar les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2016-2017. Aquests criteris seran d’aplicació fins a la data en què es publiqui una modificació.

 Per tot això, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres i d’acord amb la Mesa Sectorial d’Educació, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2016-2017, que es publica com a annex d’aquesta Resolució.

2. Publicar la Resolució i els criteris específics en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 17 de novembre de 2015

La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez

  

ANNEX

Criteris específics per establir  les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2016-2017

1. Plantilles tipus dels centres d’educació infantil (EI),  dels centres d’educació infantil  i primària (CEIP) i  dels d’educació primària (EP)

a) Centres incomplets

  • Un mestre per unitat d’infantil i un mestre per unitat de primària.
  • La dotació d’especialistes es farà d’acord amb les necessitats del centre.

b) Centres d’una línia (3 unitats d’EI + 6 unitats d’EP)

  • 4 places d’educació infantil.
  • 6 places d’educació primària.
  • 1 plaça de llengua estrangera: anglès.  
  • 1 plaça d’educació física.
  • 1 plaça de música.
  • 2 places d’equip de suport (AL/PT/AD)

Total: 15 mestres en plantilla

c) Centres de dues línies (6 unitats d’EI + 12 unitats d’EP)

  • 8 places d’educació infantil.
  • 12 places d’educació primària + 3 places de llengua estrangera: anglès, o 13 places d’educació primària + 2 places de llengua estrangera: anglès.
  • 2 places d’educació física.
  • 1 plaça de música.
  • 3 places d’equip de suport (AL/PT/AD)

Total: 29 mestres en plantilla

d) Centres de tres línies (9 unitats d’EI + 18 unitats d’EP)

  • 12 places d’educació infantil.
  • 18 places d’educació primària.
  • 4 places de llengua estrangera: anglès.
  • 3 places d’educació física.
  • 2 places de música.
  • 4 places d’equip de suport (AL/PT/AD)

 Total: 43 mestres en plantilla

Les places en plantilla de l’especialitat d’atenció a la diversitat (AD) es reconvertiran, a mesura que quedin vacants, en places de l’especialitat de pedagogia terapèutica (PT).

2. Instituts d’educació secundària

a) Les plantilles s’han elaborat amb grups consolidats des de fa 4 anys amb una ràtio mitjana de 25 alumnes o més per a cada grup.

b) En el còmput d’hores de cada departament s’inclouen les hores assignades de les matèries pròpies. També s’hi han inclòs les 3 hores de cap de departament.

c) En el còmput d’hores, s’hi han inclòs 2 hores setmanals de desdoblament d’anglès i 1 hora de biologia i geologia, de física i química, de tecnologia, d’informàtica i de segona llengua estrangera per grup.

d) A partir de les hores que surten per a cada departament, es consolidarà la plantilla tenint en compte el següent: 

  • La primera plaça d’una especialitat es crearà a partir de 10 hores lectives.
  • A partir de la segona, es consolidarà la darrera plaça a partir de 18 hores lectives, sempre que estiguin totes les anteriors a 19 hores lectives.

e) S’amortitzarà una plaça quan, aplicant-hi el càlcul anterior, hi hagi algun professor en el departament corresponent amb menys de 10 hores lectives.

f)  La plantilla bàsica dels departaments d’orientació és la següent:

  • 1 plaça d’orientació educativa si el centre té fins a 20 grups d’ESO o fins a 30 grups en total; i 2 places si té més de 20 grups d’ESO o més de 30 grups en total des de fa quatre anys.
  • 1 plaça de pedagogia terapèutica si el centre té fins a 20 grups en total i 2 places de recursos d’atenció a la diversitat (PT o AL) si en té més de 20.
  • Si el centre disposa de programes de millora de l’aprenentatge i del rendiment i/o programes de formació professional bàsica, la dotació bàsica serà la següent:
    • 1 plaça de suport a l’àrea de llengua i ciències socials.
    • 1 plaça de suport a l’àrea de ciències i tecnologia.

g) Es dotarà d’una plaça d’informàtica als centres amb 4 grups d’ESO i 4 grups de batxillerat.

No obstant això, d’acord amb les necessitats del centre, es pot proposar la modificació d’alguna d’aquestes especialitats.

  • Les places d’atenció a la diversitat  i/o mestres de formació professional bàsica que quedin vacants o que s’hagin de consolidar passaran a ser d’àmbit cientificotècnic o d’àmbit sociolingüístic, segons les necessitats educatives del centre.

 3. Cicles formatius

La direcció general competent en la matèria revisarà les plantilles en funció de les necessitats dels cicles consolidats.

4. Centres d’adults

Les places d’especialistes del cos de mestres que quedin vacants es passaran al cos de secundària. En el cas de les places de secundària, les places d’àmbit s’aniran transformant en especialitats sempre que no estiguin ocupades.

5. Equips d’orientació educativa i psicopedagògica, equips d’atenció primerenca i centres d’educació especial

Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d’acord amb les necessitats del centre o servei.

6. Centres amb ensenyaments de règim especial

Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d’acord amb les necessitats del centre o servei.