Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 16839
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 12 de novembre de 2015 per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors de centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2016 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 30 de juny de 2016 finalitza el període d’exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2012, per a un període de quatre anys, mitjançant la Resolució de la directora general de Recursos Humans de 4 de juliol de 2012 (BOIB núm. 99, de 10 de juliol) per la qual es nomenen directors de centres públics d’acord amb la convocatòria de 10 de febrer de 2012 (BOIB núm. 26, de 18 de febrer).
2. De conformitat amb l’apartat 2 de l’article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), els directors poden optar a continuar en l’exercici del càrrec si, al final de cada període d’exercici, la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament.
3. Mitjançant l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer), es varen aprovar les bases que regeixen la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears, segons les quals els directors poden renovar l’exercici del seu càrrec fins a completar un total de tres períodes consecutius de quatre anys (dotze anys).
4. L’article 139.3 de la LOE determina que els directors han de ser avaluats en acabar el període d’exercici del seu càrrec. D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de 18 de febrer de 2010, la Inspecció Educativa és l’encarregada d’avaluar la tasca duita a terme pels directors al final del període d’exercici del seu càrrec.
5. L’article 136.2 de la LOE determina que els criteris i els procediments d’avaluació han de ser públics. L’article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l’exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears, estableix els criteris per avaluar l’exercici del càrrec de director a centres docents públics no universitaris.
6. D’acord amb el que s’ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d’avaluació dels directors de centres docents públics que finalitzen el període d’exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2016 i el procediment que aquests directors han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l’àmbit de l’ensenyament no universitari (BOIB núm. 33, de 17 de març).
4. El Decret 81/2004, de dia 17 de setembre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l’exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 17 de març).
5 .L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s’aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer).
6. La Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB núm. 96, de 26 de juny).
Per tot això, i d’acord amb la proposta amb data 11 de novembre de 2015 del director general de Planificació, Ordenació i Centres, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer: Establir el procediment que s’ha de seguir per avaluar els directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el període d’exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2016 i volen optar a continuar exercint-lo per un nou període, així com el procediment que aquests directors han de seguir per optar-hi. Aquests procediments apareixen descrits en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon: Fer pública la relació de centres concernits per aquesta Resolució (annex 2)
Tercer: Establir els criteris d’avaluació de la funció directiva que s’han d’aplicar (annex 3).
Quart: Aplicar en el marc del procés de renovació, si és el cas, el que preveu la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics.
Cinquè: Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l’endemà d’haver-s’hi publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 12 de novembre de 2015
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà
ANNEX 1
Bases que han de regir els procediments
1.Objecte
Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d’avaluació dels directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que figuren en l’annex 2 i el procediment que han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.
El nomenament per a aquest nou període d’exercici del càrrec de director està condicionat a l’avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.
2.Procediment d’avaluació
El Departament d’Inspecció Educativa ha d’avaluar la tasca desenvolupada pels directors dels centres que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució d’acord amb els criteris d’avaluació que s’especifiquen en l’annex 3 en el termini de 120 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució.
El cap del Departament d’Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l’avaluació de cada director i ha de notificar la designació als interessats. Els inspectors responsables poden comptar amb la col·laboració d’altres inspectors del Departament per dur a terme les actuacions derivades del procediment.
El procediment d’avaluació ha de constar necessàriament dels punts següents:
Finalment, el Departament d’Inspecció Educativa ha d’emetre un informe motivat amb la qualificació global de l’avaluació, positiva o negativa, que s’ha de trametre al director general de Planificació, Ordenació i Centres.
3.Comunicació de l’opció de continuar en el càrrec
Els directors dels centres docents públics que figuren en l’annex 2 disposen d’un termini de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució per comunicar l’opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.
L’opció de continuar en el càrrec s’ha de comunicar mitjançant el model que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució, que s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma). Aquest model també es troba a la pàgina web <http://dgplacen.caib.es>.
Així mateix, els candidats han de remetre una còpia d’aquesta comunicació a l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es.
Els candidats que optin per presentar la documentació en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació i Universitat n’han de remetre una còpia registrada a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. La còpia també s’ha d’enviar a l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es.
4.Proposta d’actualització del projecte de direcció
4.1 Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d’elaborar una proposta d’actualització del seu projecte de direcció i l’han de remetre al Departament d’Inspecció Educativa en el termini de 90 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució.
Aquesta proposta s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma). També es pot presentar als registres de les delegacions territorials de Menorca i d’Eivissa i Formentera, o al de qualsevol de les dependències a què fa referència l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si la documentació es presenta a una oficina de Correus, s’ha de posar dins un sobre obert perquè el funcionari la pugui datar i segellar abans de certificar-la.
Els candidats també han de remetre una còpia de la proposta d’actualització del projecte de direcció, en format digital, al Departament de Planificació i Centres de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres a través de l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es.
4.2 D’acord amb el que estableix l’article 14.3 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010, la proposta d’actualització del projecte de direcció ha d’incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, una proposta de millora i, si escau, el plantejament de nous objectius per al període següent.
4.3 El director ha de donar a conèixer l’actualització del seu projecte de direcció al consell escolar.
4.4 El projecte de direcció serà vigent durant el nou període de quatre anys d’exercici del càrrec.
5.Nomenament per a un nou període
El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent el nomenament dels directors, la tasca dels quals hagi avaluat positivament la Inspecció Educativa.
Correspon a la directora general de Personal Docent dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l’1 de juliol de 2016 i per un període de quatre anys, dels directors que hagin obtingut una qualificació global positiva en l’avaluació. Contra aquesta resolució, que posa fi al procediment, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat.
La directora general de Personal Docent i el director general de Planificació, Ordenació i Centres han de resoldre de forma pertinent totes les qüestions per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.
Quant a la competència del procediment, d’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.
ANNEX 2
Relació de centres el director dels quals finalitza el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2016 i pot optar a continuar exercint-lo
Centres d’educació infantil i primària
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
|---|---|---|---|
|
07002907 |
CEIP ALEXANDRE ROSSELLÓ |
PALMA |
PALMA |
|
07001599 |
CEIP ANTÒNIA ALZINA |
LLORET DE VISTALEGRE |
LLORET DE VISTALEGRE |
|
07002439 |
CEIP BLANQUERNA |
ES PONT D’INCA |
MARRATXÍ |
|
07012883 |
CEIP CALONGE |
CALONGE |
SANTANYÍ |
|
07002610 |
CEIP CAN PASTILLA |
CAN PASTILLA |
PALMA |
|
07001435 |
CEIP CAS SERRES |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07005787 |
CEIP ES CREMAT |
VILAFRANCA DE BONANY |
VILAFRANCA DE BONANY |
|
07004138 |
CEIP ES SECAR DE LA REAL |
ES SECAR DE LA REAL |
PALMA |
|
07004011 |
CEIP FELIP BAUÇÀ |
PALMA |
PALMA |
|
07002543 |
CEIP JOAN MAS I VERD |
MONTUÏRI |
MONTUÏRI |
|
07001514 |
CEIP LLEVANT |
INCA |
INCA |
|
07003821 |
CEIP MARIAN AGUILÓ |
PALMA |
PALMA |
|
07005076 |
CEIP MESTRE GUILLEMET |
SANTA EUGÈNIA |
SANTA EUGÈNIA |
|
07002865 |
CEIP MIQUEL PORCEL |
PALMA |
PALMA |
|
07006688 |
CEIP NA CARAGOL |
ARTÀ |
ARTÀ |
|
07007073 |
CEIP NOSTRA SENYORA DE JESÚS |
JESÚS |
SANTA EULÀRIA DES RIU |
|
07007279 |
CEIP POETA VILLANGÓMEZ |
EIVISSA |
EIVISSA |
|
07004621 |
CEIP PUIG DE NA FÀTIMA |
PUIGPUNYENT |
PUIGPUNYENT |
|
07005921 |
CEIP REINA SOFIA |
S’HORTA |
FELANITX |
|
07006354 |
CEIP S’AUBA |
CALA RAJADA |
CAPDEPERA |
|
07013206 |
CEIP VÉNDA D’ARABÍ |
SANTA EULÀRIA DES RIU |
SANTA EULÀRIA DES RIU |
|
07000546 |
CEIP XALOC |
PEGUERA |
CALVIÀ |
Centres d’educació infantil
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
|---|---|---|---|
|
07007772 |
EI PAULA TORRES |
PALMA |
PALMA |
Instituts d’educació secundària
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
|---|---|---|---|
|
07008004 |
IES ALBUHAIRA |
MURO |
MURO |
|
07007929 |
IES ALGARB |
SANT JORDI DE SES SALINES |
SANT JOSEP DE SA TALAIA |
|
07007954 |
IES CAP DE LLEVANT |
MAÓ |
MAÓ |
|
07001964 |
IES JOAN RAMIS I RAMIS |
MAÓ |
MAÓ |
|
07007747 |
IES JOSEP SUREDA I BLANES |
PALMA |
PALMA |
|
07008867 |
IES SANT AGUSTÍ |
SANT AGUSTÍ DES VEDRÀ |
SANT JOSEP DE SA TALAIA |
|
07007838 |
IES SES ESTACIONS |
PALMA |
PALMA |
|
07008363 |
IES SON FERRER |
SON FERRER |
CALVIÀ |
Escoles d’art
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
|---|---|---|---|
|
07004035 |
ESCOLA D’ART I SUPERIOR DE DISSENY |
PALMA |
PALMA |
Centres d’ensenyament de persones adultes
|
Codi |
Centre |
Localitat |
Municipi |
|---|---|---|---|
|
07007681 |
CEPA LLEVANT |
MANACOR |
MANACOR |
ANNEX 3
Criteris d’avaluació de la funció directiva
1.Elaboració i seguiment del projecte educatiu del centre, inclosos el reglament de règim intern i el projecte lingüístic, la programació general anual i la memòria de final de curs i el projecte de direcció, així com altres projectes que determini la Conselleria d’Educació i Universitat.
2.Dinamització dels òrgans de govern i de coordinació docent del centre i impuls de la participació en aquests òrgans dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.
3.Organització i gestió dels recursos humans i materials per proporcionar una oferta educativa àmplia i ajustada a les demandes socials.
4.Impuls i posada en marxa de programes institucionals i iniciatives d’innovació i formació que hagin millorat el funcionament del centre.
5.Afavoriment de la convivència i les relacions entre els membres de la comunitat escolar i resolució de conflictes.
6.Disponibilitat per atendre els alumnes i les seves famílies, oferir-los informació i respondre les seves demandes.
7.Organització d’activitats extraescolars i establiment de vies de col·laboració amb institucions, organitzacions i serveis que afavoreixin l’obertura del centre i que el connectin amb l’entorn.
8.Dinamització de l’atenció a la diversitat dels alumnes, especialment a través de l’elaboració i el seguiment del projecte d’intervenció educativa i altres projectes que determini la Conselleria d’Educació i Universitat.
9.Exercici de les competències que, en matèria de gestió econòmica, administrativa i de personal, atorga la legislació vigent al director d’un centre docent públic.
ANNEX 4
Opció de continuar en l’exercici del càrrec directiu
DADES PERSONALS
|
Llinatges i nom:
|
DNI: |
|
|
Domicili:
|
CP: |
|
|
Localitat:
|
Municipi: |
Telèfon mòbil: |
|
Data de nomenament del primer mandat:
|
Data de nomenament del segon mandat:
|
BOIB: |
Director / Directora del centre
|
Codi i nom del centre:
|
Localitat: |
|
Telèfon: |
EXPÒS:
1. Que el dia 30 de juny de 2016 finalitza el període d’exercici de la direcció per al qual se’m va nomenar.
2. Que complesc les condicions assenyalades en l’article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
Per això, d’acord amb l’article 14 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010,
OPT a continuar en l’exercici del càrrec per un nou període consecutiu de quatre anys.
___________________________, ____ d______________ de 2015
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES