Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 16839
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 12 de novembre de 2015 per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors de centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2016 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El dia 30 de juny de 2016 finalitza el període d’exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2012, per a un període de quatre anys, mitjançant la Resolució de la directora general de Recursos Humans de 4 de juliol de 2012 (BOIB núm. 99, de 10 de juliol) per la qual es nomenen directors de centres públics d’acord amb la convocatòria de 10 de febrer de 2012 (BOIB núm. 26, de 18 de febrer).

2. De conformitat amb l’apartat 2 de l’article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), els directors poden optar a continuar en l’exercici del càrrec si, al final de cada període d’exercici, la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament.

3. Mitjançant l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer), es varen aprovar les bases que regeixen la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears, segons les quals els directors poden renovar l’exercici del seu càrrec fins a completar un total de tres períodes consecutius de quatre anys (dotze anys).

4. L’article 139.3 de la LOE determina que els directors han de ser avaluats en acabar el període d’exercici del seu càrrec. D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de 18 de febrer de 2010, la Inspecció Educativa és l’encarregada d’avaluar la tasca duita a terme pels directors al final del període d’exercici del seu càrrec.

5. L’article 136.2 de la LOE determina que els criteris i els procediments d’avaluació han de ser públics. L’article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l’exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears, estableix els criteris per avaluar l’exercici del càrrec de director a centres docents públics no universitaris.

6. D’acord amb el que s’ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d’avaluació dels directors de centres docents públics que finalitzen el període d’exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2016 i el procediment que aquests directors han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).

3. El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l’àmbit de l’ensenyament no universitari (BOIB núm. 33, de 17 de març).

4. El Decret 81/2004, de dia 17 de setembre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l’exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 17 de març).

5 .L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s’aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer).

6. La Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB núm. 96, de 26 de juny).

Per tot això, i d’acord amb la proposta amb data 11 de novembre de 2015 del director general de Planificació, Ordenació i Centres, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer: Establir el procediment que s’ha de seguir per avaluar els directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el període d’exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2016 i volen optar a continuar exercint-lo per un nou període, així com el procediment que aquests directors han de seguir per optar-hi. Aquests procediments apareixen descrits en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon: Fer pública la relació de centres concernits per aquesta Resolució (annex 2)

Tercer: Establir els criteris d’avaluació de la funció directiva que s’han d’aplicar (annex 3).

Quart: Aplicar en el marc del procés de renovació, si és el cas, el que preveu la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics.

Cinquè: Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l’endemà d’haver-s’hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 12 de novembre de 2015

  

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

 

 

ANNEX 1
Bases que han de regir els procediments

1.Objecte

Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d’avaluació dels directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que figuren en l’annex 2 i el procediment que han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.

El nomenament per a aquest nou període d’exercici del càrrec de director està condicionat a l’avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.

2.Procediment d’avaluació

El Departament d’Inspecció Educativa ha d’avaluar la tasca desenvolupada pels directors dels centres que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució d’acord amb els criteris d’avaluació que s’especifiquen en l’annex 3 en el termini de 120 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució.

El cap del Departament d’Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l’avaluació de cada director i ha de notificar la designació als interessats. Els inspectors responsables poden comptar amb la col·laboració d’altres inspectors del Departament per dur a terme les actuacions derivades del procediment.

El procediment d’avaluació ha de constar necessàriament dels punts següents:

  1. La valoració del desenvolupament de la tasca directiva al llarg de tot el període d’exercici del càrrec de director.
  2. L’entrevista o les entrevistes amb el director.
  3. La informació contrastada de tots els sectors de la comunitat educativa del centre de referència i l’anàlisi de la documentació pertinent.
  4. L’audiència prèvia del director, referida a les conclusions de l’avaluació.

Finalment, el Departament d’Inspecció Educativa ha d’emetre un informe motivat amb la qualificació global de l’avaluació, positiva o negativa, que s’ha de trametre al director general de Planificació, Ordenació i Centres.

3.Comunicació de l’opció de continuar en el càrrec

Els directors dels centres docents públics que figuren en l’annex 2 disposen d’un termini de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució per comunicar l’opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.

L’opció de continuar en el càrrec s’ha de comunicar mitjançant el model que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució, que s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma). Aquest model també es troba a la pàgina web <http://dgplacen.caib.es>.

Així mateix, els candidats han de remetre una còpia d’aquesta comunicació a l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es.

Els candidats que optin per presentar la documentació en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació i Universitat n’han de remetre una còpia registrada a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. La còpia també s’ha d’enviar a l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es.

4.Proposta d’actualització del projecte de direcció

4.1 Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d’elaborar una proposta d’actualització del seu projecte de direcció i l’han de remetre al Departament d’Inspecció Educativa en el termini de 90 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució.

Aquesta proposta s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma). També es pot presentar als registres de les delegacions territorials de Menorca i d’Eivissa i Formentera, o al de qualsevol de les dependències a què fa referència l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si la documentació es presenta a una oficina de Correus, s’ha de posar dins un sobre obert perquè el funcionari la pugui datar i segellar abans de certificar-la. 

Els candidats també han de remetre una còpia de la proposta d’actualització del projecte de direcció, en format digital, al Departament de Planificació i Centres de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres a través de l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es.

4.2 D’acord amb el que estableix l’article 14.3 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010, la proposta d’actualització del projecte de direcció ha d’incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, una proposta de millora i, si escau, el plantejament de nous objectius per al període següent.

4.3 El director ha de donar a conèixer l’actualització del seu projecte de direcció al consell escolar. 

4.4 El projecte de direcció serà vigent durant el nou període de quatre anys d’exercici del càrrec.

5.Nomenament per a un nou període

El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent el nomenament dels directors, la tasca dels quals hagi avaluat positivament la Inspecció Educativa.

Correspon a la directora general de Personal Docent dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l’1 de juliol de 2016 i per un període de quatre anys, dels directors que hagin obtingut una qualificació global positiva en l’avaluació. Contra aquesta resolució, que posa fi al procediment, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat. 

La directora general de Personal Docent i el director general de Planificació, Ordenació i Centres han de resoldre de forma pertinent totes les qüestions per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.

Quant a la competència del procediment, d’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

  

ANNEX 2

Relació de centres el director dels quals finalitza el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2016 i pot optar a continuar exercint-lo

Centres d’educació infantil i primària 

Codi

Centre

Localitat

Municipi

07002907

CEIP ALEXANDRE ROSSELLÓ

PALMA

PALMA

07001599

CEIP ANTÒNIA ALZINA

LLORET DE VISTALEGRE

LLORET DE VISTALEGRE

07002439

CEIP BLANQUERNA

ES PONT D’INCA

MARRATXÍ

07012883

CEIP CALONGE

CALONGE

SANTANYÍ

07002610

CEIP CAN PASTILLA

CAN PASTILLA

PALMA

07001435

CEIP CAS SERRES

EIVISSA

EIVISSA

07005787

CEIP ES CREMAT

VILAFRANCA DE BONANY

VILAFRANCA DE BONANY

07004138

CEIP ES SECAR DE LA REAL

ES SECAR DE LA REAL

PALMA

07004011

CEIP FELIP BAUÇÀ

PALMA

PALMA

07002543

CEIP JOAN MAS I VERD

MONTUÏRI

MONTUÏRI

07001514

CEIP LLEVANT

INCA

INCA

07003821

CEIP MARIAN AGUILÓ

PALMA

PALMA

07005076

CEIP MESTRE GUILLEMET

SANTA EUGÈNIA

SANTA EUGÈNIA

07002865

CEIP MIQUEL PORCEL

PALMA

PALMA

07006688

CEIP NA CARAGOL

ARTÀ

ARTÀ

07007073

CEIP NOSTRA SENYORA DE JESÚS

JESÚS

SANTA EULÀRIA DES RIU

07007279

CEIP POETA VILLANGÓMEZ

EIVISSA

EIVISSA

07004621

CEIP PUIG DE NA FÀTIMA

PUIGPUNYENT

PUIGPUNYENT

07005921

CEIP REINA SOFIA

S’HORTA

FELANITX

07006354

CEIP S’AUBA

CALA RAJADA

CAPDEPERA

07013206

CEIP VÉNDA D’ARABÍ

SANTA EULÀRIA DES RIU

SANTA EULÀRIA DES RIU

07000546

CEIP XALOC

PEGUERA

CALVIÀ

 Centres d’educació infantil

Codi

Centre

Localitat

Municipi

07007772

EI PAULA TORRES

PALMA

PALMA

 

Instituts d’educació secundària

Codi

Centre

Localitat

Municipi

07008004

IES ALBUHAIRA

MURO

MURO

07007929

IES ALGARB

SANT JORDI DE SES SALINES

SANT JOSEP DE SA TALAIA

07007954

IES CAP DE LLEVANT

MAÓ

MAÓ

07001964

IES JOAN RAMIS I RAMIS

MAÓ

MAÓ

07007747

IES JOSEP SUREDA I BLANES

PALMA

PALMA

07008867

IES SANT AGUSTÍ

SANT AGUSTÍ DES VEDRÀ

SANT JOSEP DE SA TALAIA

07007838

IES SES ESTACIONS

PALMA

PALMA

07008363

IES SON FERRER

SON FERRER

CALVIÀ

Escoles d’art  

Codi

Centre

Localitat

Municipi

07004035

ESCOLA D’ART I SUPERIOR DE DISSENY

PALMA

PALMA

Centres d’ensenyament de persones adultes

Codi

Centre

Localitat

Municipi

07007681

CEPA LLEVANT

MANACOR

MANACOR

 

 

ANNEX 3
Criteris d’avaluació de la funció directiva

1.Elaboració i seguiment del projecte educatiu del centre, inclosos el reglament de règim intern i el projecte lingüístic, la programació general anual i la memòria de final de curs i el projecte de direcció, així com altres projectes que determini la Conselleria d’Educació i Universitat.

2.Dinamització dels òrgans de govern i de coordinació docent del centre i impuls de la participació en aquests òrgans dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.

3.Organització i gestió dels recursos humans i materials per proporcionar una oferta educativa àmplia i ajustada a les demandes socials.

4.Impuls i posada en marxa de programes institucionals i iniciatives d’innovació i formació que hagin millorat el funcionament del centre.

5.Afavoriment de la convivència i les relacions entre els membres de la comunitat escolar i resolució de conflictes.

6.Disponibilitat per atendre els alumnes i les seves famílies, oferir-los informació i respondre les seves demandes.

7.Organització d’activitats extraescolars i establiment de vies de col·laboració amb institucions, organitzacions i serveis que afavoreixin l’obertura del centre i que el connectin amb l’entorn.

8.Dinamització de l’atenció a la diversitat dels alumnes, especialment a través de l’elaboració i el seguiment del projecte d’intervenció educativa i altres projectes que determini la Conselleria d’Educació i Universitat.

9.Exercici de les competències que, en matèria de gestió econòmica, administrativa i de personal, atorga la legislació vigent al director d’un centre docent públic.

ANNEX 4
Opció de continuar en l’exercici del càrrec directiu
 

DADES PERSONALS

Llinatges i nom:

 

DNI:

Domicili:

 

CP:

Localitat:

 

Municipi:

Telèfon mòbil:

Data de nomenament del primer mandat:

 

Data de nomenament del segon mandat:

 

BOIB:

Director / Directora del centre

Codi i nom del centre:

 

Localitat:

Telèfon:

EXPÒS:

1. Que el dia 30 de juny de 2016 finalitza el període d’exercici de la direcció per al qual se’m va nomenar.

2. Que complesc les condicions assenyalades en l’article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.

Per això, d’acord amb l’article 14 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010,

OPT a continuar en l’exercici del càrrec per un nou període consecutiu de quatre anys.

___________________________, ____ d______________ de 2015

 

[Signatura]

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES