Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE

Núm. 16813
Plec de clàusules administratives i condicions tècniques - licitació bar restaurant Poliesportiu Sa Comuna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que aquest Ajuntament reunit en sessió ordinària de data 13 de novembre, va aprovar els Plecs de clàusules administratives i condicions tècniques pels quals es regirà la licitació del contracte administratiu especial per a la Gestió del Bar-Restaurant i de les Instal·lacions existents al Poliesportiu “Sa Comuna” del Terme Municipal de Lloret de Vistalegre.

Els Plecs aprovats són els següents:

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER LES QUALS ES REGIRÀ LA LICITACIÓ DEL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL PER A LA GESTIÓ DEL BAR – RESTAURANT I DE LES INSTAL·LACIONS EXISTENTS AL  POLIESPORTIU “SA COMUNA” DEL TERME MUNICIPAL DE LLORET DE VISTALEGRE

CLÀUSULA 1ª. OBJECTE DEL CONTRACTE

Constitueix la prestació objecte d’aquest contracte, l’explotació del bar – restaurant i  de les instal·lacions existents al Poliesportiu municipal “Sa Comuna” situat a la Carretera Camí del Cementiri sense número d’aquest municipi;  segons les condicions a què ha d’ajustar-se l’execució del present contracte reflectides al Plec de Clàusules Administratives Particulars i Plec de Prescripcions Tècniques pels quals es regeix el present contracte, així com per l’oferta que sigui acceptada per l’Administració.

CLÀUSULA 2ª. NATURALESA DEL CONTRACTE I PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ

Contracte Administratiu nominat qualificable com Contracte Administratiu Especial, a tenor d’allò previst a l’article 19.1.b) del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic -TRLCSP-. El procediment d’adjudicació és el procediment obert, de conformitat amb allò disposat als articles 157 i ss. TRLCSP.

La tramitació del contracte administratiu especial es durà a terme mitjançant tramitació ordinària, a tenor d’allò disposat a l’art. 109 TRLCSP.

CLÀUSULA 3ª. CÀNON TIPUS DE LICITACIÓ

S’estima, atenent a la durada del present contracte i les seves possibles pròrrogues, que el valor estimat del contracte es correspon amb un cànon de 450 euros mensuals, a l’alça.

La quantitat econòmica conformarà el cànon mínim que haurà d’abonar l’adjudicatari a l’Ajuntament.

En tot cas, seran desestimades les ofertes per un import inferior al cànon tipus de licitació.

CLÀUSULA 4ª. GARANTIA PROVISIONAL I GARANTIA DEFINITIVA

4.1. GARANTIA PROVISIONAL: No s’exigeix garantia provisional, d’acord amb allò previst a l’art. 95 TRLCSP.

4.2. GARANTIA DEFINITIVA: El licitador que hagi presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa estarà obligat a constituir una garantia definitiva per un import del cinc (5) per cent de l’import d’adjudicació, exclòs l’Impost sobre el Valor Afegit. L’acreditació de la constitució de la garantia definitiva es realitzarà presentant el resguard del seu dipòsit al Registre d’Entrada d’aquest Ajuntament o a la Tresoreria de l’Ajuntament.

A part d’aquesta garantia definitiva es presentarà una provisional d’un 5% del preu del contracte, per tant, la garantia definitiva serà d’un 10% del preu del contracte ( IVA exclòs ).

De no ingressar-se la garantia definitiva en el termini abans assenyalat, per causes imputables al licitador, l’Administració entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta, procedint-se en aquest cas a recopilar la mateixa documentació al licitador següent, per l’ordre en què hagin quedat classificades les ofertes, sent d’aplicació allò disposat a l’art. 151 TRLCSP.

La garantia podrà constituir-se en efectiu o en valors de Deute Públic, mitjançant aval o contracte d’assegurança de caució, en la forma i amb els requisits previstos a l’art. 96 TRLCSP.

S’estableix un termini de garantia d’UN ANY a comptar des del dia següent a la finalització de la prestació del servei.

Per a la devolució de la garantia definitiva s’estarà al que disposa l’art. 102 TRLCSP._

CLÀUSULA 5ª. TERMINI DE DURADA

El termini de durada del present contracte serà de 15 anys, a comptar des del dia següent a la formalització del contracte. El termini esmentat podrà ser objecte de pròrroga expressa, anualment, per mutu acord, sota les seves mateixes clàusules i sempre que compleixi amb les obligacions establertes al TRLCSP, fins a un màxim de 20 anys.

CLÀUSULA 6 ª. EMPRESES PROPOSANTS, DOCUMENTACIÓ I OFERTES

1. Empreses licitadores.

Podran presentar proposicions les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguin plena capacitat d’obrar i acreditin la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional, sempre que no estiguin incurses en alguna de les causes de prohibició de contractar especificades a l’art. 60 TRLCSP.- A més de les condicions exigides per la legislació de contractes, les empreses convidades hauran de ser persones físiques o jurídiques la finalitat o activitat de les quals tingui relació directa amb l’objecte de contracte segons resulti dels seus estatuts o regles fundacionals.

No podran concórrer a la licitació empreses que haguessin participat en l’elaboració de les especificacions tècniques o dels documents preparatoris del contracte sempre que la participació esmentada pugui provocar restriccions a la lliure concurrència o suposar un tracte privilegiat respecte a la resta d’empreses licitadores.

La presentació de proposicions presumeix per part del licitador l’acceptació incondicionada de les clàusules d’aquest Plec i la declaració responsable que reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per contractar amb l’Administració.

2. Documentació

2.1 Declaració responsable

Conforme possibilita l’apartat 4 de l’art. 146 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, en substitució de l’aportació inicial de la documentació establerta a l’apartat 1, el licitador presentarà una declaració responsable indicant que compleix les condicions establertes legalment per contractar amb l’Administració. En tal cas, el licitador a favor del qual recaigui la proposta d’adjudicació, haurà d’acreditar davant l’òrgan de contractació, prèviament a l’adjudicació del contracte, la possessió i validesa dels documents exigits. La declaració responsable indicada s’ajustarà al següent model:

  • "En / Na ____, amb DNI ____, en el seu propi nom o com a representant legal de l’empresa ____, DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
  • 1r. El fidel compliment de les condicions establertes legalment per contractar amb l’Administració, conforme exigeix el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, en els termes i condicions previstos al mateix.
  • 2n. No estar incurs (i/o l’empresa a la qual es representa, els seus administradors o representants) en cap de les prohibicions i incompatibilitats per contractar assenyalades a l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, en els termes i condicions previstos al mateix.
  • 3r. Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, així com no tenir deutes de naturalesa tributària en període executiu de pagament amb l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre, autoritzant l’Administració contractant per tal que, de resultar proposat com adjudicatari, accedeixi a l’esmentada informació a través de les bases de dades d’altres Administracions Públiques amb les quals hagi establert convenis.
  • Així mateix, es compromet a acreditar davant l’òrgan de contractació, prèviament a l’adjudicació del contracte, la possessió i validesa dels documents exigits a l’apartat 1 de l’art. 146 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
  • Lloc, data i signatura”.

2.2. Proposició econòmica: Sobre A :  fins a un màxim de 30 punts.

A l’exterior del sobre figurarà: “PROPOSICIÓ ECONÒMICA per prendre part al PROCEDIMENT OBERT, MITJANÇANT TRAMITACIÓ ORDINÀRIA, PER AL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL RELATIU A L’EXPLOTACIÓ DEL BAR – RESTAURANT I DE LES INSTAL·LACIONS EXISTENTS AL POLIESPORTIU “SA COMUNA” i el nom de l’empresa o licitador. En el cas d’Unions Temporals d’Empreses, haurà d’indicar-se expressament al sobre la circumstància esmentada, relacionant el nom de cadascuna de les empreses integrants de la Unió dita.

El sobre esmentat inclourà la proposició econòmica, redactada conforme el model que s’insereix a continuació:

“En / Na ____, veí de ____, amb D.N.I. nº ____, actuant (en nom propi o representació de: ____, amb domicili a ____, nº ____ de ____, amb D.N.I. o N.I.F. nº ____) en plena possessió de la seva capacitat jurídica i d’obrar, assabentat del plec de clàusules per adjudicar, mitjançant procediment obert, mitjançant tramitació ordinària, PER AL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL RELATIU A L’EXPLOTACIÓ DEL BAR – RESTAURANT I DE LES INSTAL·LACIONS EXISTENTS AL POLIESPORTIU “SA COMUNA es compromet a prestar-lo, amb estricta subjecció als esmentats documents, el contingut dels quals s’accepta en la seva integritat, pel següent preu: ____ (quantitat en lletra i número) ____ euros, corresponent a l’execució de l’esmentat contracte, inclòs IVA”

(En cas d’errada prevaldrà, en tots els imports anteriors, la xifra consignada en lletra).

La proposició haurà d’indicar-se, tal i com s’ha assenyalat, com a partida independent, l’import de l’Impost sobre el Valor Afegit que hagi de ser repercutit.

Les millores en inversions s’han de realitzar en els primers cinc anys de contracte.

2.3.Millores econòmiques: Sobre B : fins a un màxim  de 60 punts

A l’exterior del sobre figurarà: “PROPOSICIÓ DE MILLORES ECONÒMIQUES per prendre part al PROCEDIMENT OBERT, MITJANÇANT TRAMITACIÓ ORDINÀRIA, PER AL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL RELATIU A L’EXPLOTACIÓ DEL BAR – RESTAURANT I DE LES INSTAL·LACIONS EXISTENTS AL POLIESPORTIU “SA COMUNA” i el nom de l’empresa o licitador. En el cas d’Unions Temporals d’Empreses, haurà d’indicar-se expressament al sobre la circumstància esmentada, relacionant el nom de cadascuna de les empreses integrants de la Unió dita.

Dins el sobre hi haurà les millores econòmiques destinades a inversions valorades econòmicament.

2.4.Experiència professional: Sobre C

2,5 punts per cada any de treball fins a un màxim de 10 punts

2.4 Presentació de les proposicions

Les proposicions, introduïdes als sobres a què es refereix aquesta clàusula, es lliuraran en el termini de QUINZE dies naturals, a comptar des del dia següent a la publicació d’anunci al BOIB, i pàgina web municipal (www.ajlloretdevistalegre.net) si l’últim dia del termini esmentat fos dissabte o inhàbil a l’efecte administratiu s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent distint al dissabte.

Les proposicions esmentades es presentaran al Registre General de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre situat a c/ Costa des Pou, 3 d’aquesta localitat, en hores d’oficina, fins les 14 hores o a les oficines de correus en els termes de l’art. 80.4 RGLCAP.

Quan la documentació s’enviï per correu, l’empresari haurà de justificar la data i hora d’imposició de l’enviament a l’oficina de Correus que no podrà ser posterior a l’últim dia assenyalat a aquest plec per presentar les proposicions i anunciar a l’òrgan de contractació la remissió de l’oferta mitjançant fax o telegrama en el mateix dia. Sense la concurrència d’ambdós requisits no serà admesa la documentació. Transcorreguts, no obstant això, deu dies següents a la indicada data sense haver-se rebut la documentació, aquesta no serà admesa en cap cas.

NO s’admetrà la presentació d’ofertes per mitjà de correu electrònic.

Els licitadors tindran dret a què se’ls lliuri un rebut amb les dades que es facin constar als llibres de registre.

2.5 Condicions i compromisos derivats de la presentació de proposicions.

Les proposicions seran secretes i s’ajustaran al model previst a aquest plec.

L’oferta econòmica i tècnica estarà signada pel representant legal de l’empresari que la presenta (o per aquest mateix si és una persona física), i, si escau, amb un segell i impressió que identifiqui l’empresa a la qual representa.

Cada licitador podrà subscriure una única proposició, i no s’admetran variants ni alternatives.

La presentació de les proposicions implicarà l’acceptació incondicionada per part dels licitadors de les clàusules d’aquest plec, del quadre de característiques particulars del contracte concret al qual es licita, sense cap excepció ni reserva, així com el coneixement i acceptació de totes les condicions legalment establertes per contractar amb l’Administració.

La presentació d’ofertes vincula els licitadors amb l’Ajuntament, de tal forma que la retirada anticipada d’una proposició abans de l’adjudicació o la renúncia a l’adjudicació del contracte o a l’execució del mateix, comportarà la incautació d’una possible garantia provisional dipositada pel licitador. Això sense perjudici del dret de l’empresari a retirar la seva proposició i a què es torni o cancel·li la garantia que s’hagués constituït si l’Ajuntament no realitza l’adjudicació.

CLÀUSULA 7ª. CRITERIS D’ADJUDICACIÓ

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de l’oferta econòmicament més avantatjosa s’atendrà, de conformitat amb l’article 150 TRLCSP, als següents criteris d’adjudicació, valorables mitjançant xifres o percentatges, directament vinculats a l’objecte del contracte:

1.- Millor oferta econòmica. Es valorarà amb 30 punts la millor oferta econòmica, entenent com a tal aquella que ofereixi major cànon mensual a abonar a l’Ajuntament (Cmax). La resta d’ofertes es valorarà proporcionalment.

Per tant, la valoració es realitzarà aplicant les següents fórmules:

  • PCmax. = 30 punts.
  • PCi = Ci/Cmàx x 30.

On:

  • Cmax. = Cànon corresponent a la proposta que oferti el major cànon.
  • Ci = Cànon ofertat per la proposta a valorar.
  • PCmax. = Puntuació corresponent a la proposta que oferta major cànon.
  • PCi = Puntuació corresponent a la proposta el cànon de la qual es valora.

2.- Millores ofertades valorables econòmicament : Es valorarà amb un màxim de 60 punts.

3.- Experiència professional: 2,5 punts per cada any de treball fins a un màxim de 10 punts

CLÀUSULA 8ª. OBERTURA DE PROPOSICIONS

Per Decret de Batlia es convocarà la Mesa de Contractació

En cap cas podran formar part de la Mesa de Contractació funcionaris interins.

A les reunions de la mesa podran incorporar-se els funcionaris o assessors especialitzats que resultin necessaris, segons la naturalesa dels assumptes a tractar, els quals actuaran amb veu però sense vot.

Tots els membres de la mesa tindran veu i vot, excepció feta del secretari de la Mesa que només tindrà veu.

Per a la vàlida constitució de la mesa hauran d’estar presents la majoria absoluta dels seus membres i, en tot cas, el President, el Secretari de la Mesa i dos vocals.

8.1.3 Obertura del "SOBRE A".

La Mesa de Contractació farà la valoració de les proposicions econòmiques, de les propostes de millores en inversions valorades econòmicament i la puntuació global de totes les ofertes, i d’acord amb la mateixa, formularà la proposta d’adjudicació a l’òrgan de contractació, indicant l’ordre de preferència per a l’adjudicació, per tal que l’òrgan de contractació procedeixi segons allò disposat a l’art. 151 TRLCSP.

Aquesta proposta d’adjudicació no crea cap dret a favor del contractista adjudicatari i els licitadors no adjudicataris inclosos en ella, però s’exposarà en el perfil del contractant de l’Ajuntament per tal que puguin els interessats formular al·legacions a allò actuat, les quals hauran de formular-se per escrit en el termini màxim de tres dies hàbils següents al d’aquell acte i es dirigiran a l’òrgan de contractació, el qual, previ informe de la Mesa de contractació, resoldrà el procediment, amb pronunciament exprés sobre les reclamacions presentades, en l’adjudicació del contracte.

8.2. Aspectes generals.

Si alguna proposició no guardés concordança amb la documentació examinada i admesa, excedís del pressupost base de licitació, variés substancialment el model establert, o comportés errada manifesta en l’import de la proposició, o existís reconeixement per part del licitador de què pateix d’errada o inconsistència que la facin inviable, serà rebutjada per la mesa, en resolució motivada.

Per als actes públics que celebri la Mesa previstos en aquesta clàusula no serà precís anunci ni cap comunicació als licitadors. La Mesa podrà celebrar quantes sessions no públiques per deliberar consideri procedents.

El Secretari de la Mesa de Contractació estendrà acta de les reunions que celebri la Mesa, que haurà de contenir la relació completa dels documents que presentin els licitadors.

Les proposicions presentades, tant les declarades admeses com les rebutjades sense obrir o les desestimades un cop obertes, seran arxivades al seu expedient. Adjudicat el contracte i transcorreguts els terminis per a la interposició de recursos sense que s’hagin interposat, la documentació que acompanya a les proposicions quedarà a disposició dels interessats.

8.3. Compromisos que suposa la presentació de la proposició econòmica i la proposta d’inversions valorades econòmicament:

Les proposicions seran secretes i s’ajustaran al model previst a aquest plec.

L’oferta econòmica estarà signada pel representant legal de l’empresari que les presenta (o per aquest mateix si és una persona física), i, si escau, amb un segell o impressió que identifiqui l’empresa a la qual representa.

Si alguna proposició no guardés concordança amb la documentació examinada i admesa, excedís del pressupost base de licitació, variés substancialment el model establert, o comportés errada manifesta en l’import de la proposició, o existís reconeixement per part del licitador que pateix d’errada o inconsistència que la facin inviable, serà rebutjada en resolució motivada.

Les ofertes dels interessats hauran d’ajustar-se a allò previst al plec de clàusules administratives particulars, i la seva presentació suposarà l’acceptació incondicionada per l’empresari del contingut de la totalitat de les clàusules o condicions dites, així com del projecte i del plec de prescripcions tècniques, sense cap excepció ni reserva.

Les ofertes seran secretes i s’arbitraran els mitjans que garanteixin tal caràcter fins el moment en què hagi de procedir-se a la seva obertura.

Cada licitador no podrà presentar més d’una oferta.

Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment o figurar en més d’una unió temporal. La infracció d’aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes per ell subscrites.

CLÀUSULA 9ª. CLASSIFICACIÓ DE LES OFERTES I REQUERIMENT

L’òrgan de contractació al present expedient administratiu, classificarà, per ordre decreixent, les proposicions presentades conforme allò assenyalat a l’art. 151 TRLCSP i d’acord amb els aspectes tècnics i econòmics establerts a aquest Plec, segons la proposta de la Mesa de Contractació. A tal efecte, la Mesa de Contractació podrà sol·licitar quants informes estimi necessaris per adoptar la resolució esmentada.

L’òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat l’oferta econòmicament més avantatjosa per tal que, dins del termini de deu dies hàbils, a comptar des del dia següent a aquell en què rebi el requeriment per part de l’Ajuntament, presenti la documentació complementària següent:

- Número d’Identificació Fiscal.

- Alta en IAE en l’exercici i en el domicili fiscal o al lloc del contracte.

- Certificació acreditativa del compliment de les obligacions tributàries conforme a l’art. 13 RGLCAP.

- Certificació acreditativa d’estar al corrent en el compliment de les obligacions de la Seguretat Social conforme l’art. 14 RGLCAP, acreditant la seva inscripció o alta de la mateixa, així com l’afiliació o ingrés de quotes, si escau, dels treballadors al seu servei o de qualsevol altre deute amb la Seguretat Social.

- Certificació de no existir deutes de naturalesa tributària amb aquest Ajuntament segons l’apartat e) de l’art. 13.1 RGLCAP.

- Ingrés de la garantia definitiva .

- Relació de mitjans personals i materials per a la prestació del servei.

- Solvència econòmica i tècnica

De no complimentar-se adequadament el requeriment en el termini assenyalat, s’entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta, procedint-se en aquest cas a recopilar la mateixa documentació al licitador següent, per l’ordre en què hagin quedat classificades les ofertes.

En cap cas procedirà l’adjudicació del contracte per un import superior al pressupost màxim de la despesa assenyalat al present plec (art. 93.2 RGLCAP).

CLÀUSULA 10ª. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE I FORMALITZACIÓ

L’òrgan de contractació adjudicarà el contracte dins dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació a què fa referència la clàusula novena del present Plec, d’acord amb allò establert a l’art. 151 TRLCSP sempre que el licitador hagi presentat la documentació esmentada i acreditat que reuneix les condicions exigides a l’efecte.

L’adjudicació del contracte haurà de concretar i fixar els termes definitius del contracte. Així mateix, no podrà declarar-se deserta la present licitació quan existeixi alguna oferta o proposició que sigui admissible d’acord amb els criteris que figuren al present Plec.

L’adjudicació serà motivada, notificant-se als candidats o licitadors i, simultàniament, es publicarà al perfil del contractant d’aquest Ajuntament.

El contracte es formalitzarà en document administratiu no més tard dels quinze dies hàbils següents a aquell en què es rebi la notificació de l’adjudicació als licitadors i candidats en la forma prevista a l’art. 151 TRLCSP.

A petició del contractista s’elevarà el contracte a escriptura pública, sent a la seva costa les despeses de l’atorgament. En aquest cas, el contractista ve obligat al lliurament d’una còpia autoritzada a l’administració contractant i en cap cas es podran incloure al document en què es formalitzi el contracte clàusules que impliquin l’alteració dels termes de l’adjudicació.

No podrà iniciar-se l’execució del contracte sense la seva prèvia formalització.

A la resta d’efectes, la formalització dels contractes es regirà pel que disposa l’art. 156 TRLCSP.

CLÀUSULA 11ª. RESPONSABLE SUPERVISOR DE L’EXECUCIÓ DEL CONTRACTE

L’òrgan de contractació podrà designar una persona física o jurídica, vinculada a l’ens contractant o aliena a ell, com a responsable del contracte, qui supervisarà l’execució del mateix, comprovant que la seva realització s’ajusta al que estableix el contracte, i cursarà al contractista les ordres i instruccions de l’òrgan de contractació.

CLÀUSULA 12ª. EXECUCIÓN DEL CONTRACTE I OBLIGACIONS DEL CONTRACTISTA

1. El contracte s’executarà amb estricta subjecció a les clàusules estipulades als plecs pels quals es regeix el present contracte i conforme les instruccions que, en la interpretació d’aquest, donés a l’adjudicatari l’Ajuntament a través del responsable supervisor del contracte o del tècnic municipal designats a l’efecte. Així mateix, és obligació del contractista prestar el contracte en la forma i amb els continguts recollits als plecs pels quals es regeix aquest contracte.

2. El contractista s’obliga al compliment, sota la seva exclusiva responsabilitat, de les disposicions vigents en matèria de dret del treball, seguretat social, protecció a la indústria, seguretat i higiene al treball i qualssevol altres de general observança. Especialment, el contractista s’obliga al compliment de la normativa dictada per l’Estat o la Comunitat Autònoma reguladora de l’activitat objecte del present contracte, quedant obligat davant l’Ajuntament si aquest anés a ser sancionat per incompliment de l’esmentada norma.

3. Durant el desenvolupament del contracte, el contractista és responsable dels defectes que en l’execució dels treballs puguin advertir-se.

4. El contractista estarà obligat a realitzar totes aquelles prestacions previstes als plecs pels quals es regeix el present contracte, així com aquelles millores que, havent-se ofertat pel licitador haguessin estat acceptades per l’Ajuntament.

CLÀUSULA 13ª. MODIFICACIÓ I SUSPENSIÓ

El règim de modificació del present contracte es regirà segons el que disposa l’art. 219 TRLCSP, de forma que el present contracte només podrà ser modificat per raons d’interès públic en els casos i en les formes previstes al Títol V del Llibre I i d’acord amb el procediment regulat a l’art. 211 TRLCSP.

En aquests casos, les modificacions acordades per l’òrgan de contractació seran obligatòries per als contractistes. Les modificacions del contracte hauran de formalitzar-se conforme a allò disposat a l’art. 156 TRLCSP.

La suspensió del present contracte es regirà segons les previsions de l’art. 220 TRLCSP.

CLÀUSULA 14ª. PRERROGATIVES DE L’AJUNTAMENT

L’Ajuntament mantindrà les potestats de policia que li són inherents, i ostentarà en tot moment la competència que té atribuïda, la qual cosa justifica el control de l’explotació i la inspecció del servei en qualsevol moment, i conservarà els poders de policia necessaris per assegurar la bona marxa del servei, el qual podrà ser modificat o suspès per raons d’interès públic.

En particular, l’ajuntament ostenta les següents potestats:

1r) Fiscalitzar a través Batlia, del Regidor Delegat Competent o de funcionari habilitat per a això, l’exercici de l’activitat autoritzada.

A tal efecte podrà inspeccionar el local, el servei, les instal·lacions i dictar les ordres necessàries per millorar o restablir la deguda prestació i desenvolupament del servei.

2n) Assumir temporalment l’execució directa del servei en els casos en què no es prestés o no es pogués prestar per l’adjudicatari, per circumstàncies imputables o no al mateix.

3r) Imposar a l’adjudicatari les correccions pertinents per raó de les infraccions que cometés.

4t) A adoptar, dins dels tres mesos anteriors a la finalització del termini contractual o les seves pròrrogues, les disposicions encaminades a què el lliurament efectiu dels béns es verifiqui en les condicions convingudes.

5è) A intervenir el servei, i exigir al contractista la indemnització dels danys i perjudicis causats, si hi hagués una pertorbació greu, no reparable per altres mitjans, quan l’administració no optés per la resolució del contracte, i fins que la causa esmentada desaparegui.

6è) A rescatar el servei o suprimir-lo per raons d’interès públic.

7è) L’Ajuntament conservarà els poders de policia necessaris per assegurar la bona marxa del servei, podent donar les ordres oportunes a tal efecte.

CLÀUSULA 15ª. OBLIGACIONS DE L’AJUNTAMENT

1r) Posar a disposició de l’adjudicatari els béns i instal·lacions convingudes, de conformitat amb els plecs pels quals es regeix el present contracte.

2n) Atorgar a l’adjudicatari la protecció adequada per tal que pugui prestar el servei degudament.

3r) Indemnitzar el contractista pels possibles danys i perjudicis que pogués ocasionar l’assumpció directa per part de l’Administració.

4t) Vetllar per la correcta prestació objecte del present contracte.

CLÀUSULA 16ª. DRETS I OBLIGACIONS DE L’ADJUDICATARI

A més de les obligacions generales derivades del Règim Jurídic del present contracte, són obligacions específiques del contractista les següents:

- L’adjudicatari està obligat a executar les millores ofertades dins el termini dels primers 5 anys a la signatura de la concessió.

- Prestar el servei amb la continuïtat convinguda i garantir als particulars el dret a utilitzar-lo en les condiciones que hagin estat establertes i mitjançant l’abonament, si escau, de la contraprestació econòmica compresa en les taxes aprovades.

- Tenir cura del bon ordre del servei, podent dictar les oportunes instruccions, sense perjudici dels poders de policia atribuïts a l’Administració.

- Indemnitzar els danys que es causen a tercers com conseqüència de les operacions que requereixi el desenvolupament del servei, excepte quan el dany sigui produït per causes imputables a l’Administració.

- Respectar el principi de no discriminació por raons de nacionalitat, respecte de les empreses de Estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l’Acord sobre Contractació Pública de la Organització Mundial del Comerç, en els contractes de subministrament conseqüència del de gestió de serveis públics.

- Percebre dels usuaris del servei les taxes aprovades per l’Administració concedent per la gestió i explotació del servei.

- Obtenir l’adequada compensació econòmica per a mantenir l’equilibri econòmic de la concessió, en el supòsit de modificacions del servei imposades per la Corporació que augmentin els costos o disminueixin la retribució; i en els casos en que per causes alienes a les parts contractants s'alteressin les bases econòmiques de la concessió contemplades en el moment del seu atorgament.

- Obligacions laborals i socials. El contractista està obligat al compliment de les disposicions vigents en matèria laboral, de Seguretat Social i de prevenció de riscs laborals.

- El contractista està obligat a dedicar o adscriure a l’execució del contracte els medis personals o materials suficients per això, aquesta obligació es considera essencial. (Article 64.2 del TRLCSP).

- El contractista està obligat al compliment dels requisits previstos a l’article 227 del TRLCSP.

- Despeses exigibles al contractista. Són a càrrec del contractista, les despeses i impostos de l’anunci o anuncis de licitació i adjudicació fins al límit màxim de 1.000 euros de la formalització del contracte, així com altres que resultin d’aplicació, segons les disposicions vigents en la forma i quantia que aquestes assenyalin..

- Procedir, a càrrec del concessionari l'adquisició i instal·lació dels elements, maquinària, instal·lacions, útils i eines pel seu bon funcionament, així com el mobiliari adequat, per el Bar- Restaurant.

- Prestar el servei del Bar-Restaurant amb diligència, inclosa la correcta atenció als usuaris, obrir i posar en funcionament la resta d'instal·lacions.

- No es podrà cedir ni traspassar el Bar–Restaurant, ni subcontractar cap part del servei, per part de l’Adjudicatari, que no hi hagués un acord per escrit juntament amb l’Ajuntament, el no compliment d’aquesta clàusula podria donar peu a rescindir el contracte.

- Tenir obert al públic el Bar-Restaurant i les instal·lacions del poliesportiu segons els horaris establerts entre el concessionari i l’Ajuntament. El qual no es podrà modificar sense un acord entre les parts contractants, sempre per escrit.

- Vigilar els possibles desperfectes que es puguin produir en les instal·lacions i donar compte, de forma immediata i per escrit a l’Ajuntament. (L'incompliment d’aquesta clàusula podrà ser repercutit al compte de l’adjudicatari com a càrrec). El manteniment de qualsevol desperfecte a les instal.lacions o deteriorament de l’equipament de les mateixes anirà a càrrec de l’adjudicatari (reds, reixa, desaigües, rebosaderos piscina, etc.).

- El servei es prestarà pel concessionari durant el termini de duració de la concessió, essent del seu càrrec les despeses que s'originin com són: les d'energia elèctrica (del comptador del bar-restaurant e instal·lacions esportives – no camp de futbol i enllumenat públic), telèfon (que serà donat d’alta per l’adjudicatari), fems, manteniment de l'aigua de la piscina (cloro, depuradora, etc) i manteniment del Bar-restaurant del Poliesportiu Municipal. Fer-se càrrec de les despeses de butà o propà que s'utilitzin per el funcionament de Bar-Restaurant, piscines i vestuaris. Així com les despeses derivades de la contractació dels socorristes durant la temporada d’estiu a l’horari que estiguin obertes les piscines al públic (haguent de presentar anualment al Registre de l’Ajuntament fotocòpia dels contractes laborals d’els socorristes).

- L’Ajuntament es reserva la potestat de vigilar i controlar el bon funcionament de les instal·lacions, controlant el correcte ús de la depuradora, clor i manteniments efectuats, els quals de no esser efectius, passaran a esser controlats directament per l’ajuntament, carregant totes les despeses que s’originin directament a l’adjudicatari.

- El concessionari domiciliarà el rebut del telèfon, comptador d’energia elèctrica i aigua el seu compte corrent el mateix dia que sigui adjudicatari.

- Vigilar en tot moment que es compleixin les condicions sanitàries establertes per  la Llei 5/2003 del 4 d’abril.

-Netejar els vestuaris del camp de futbol dues vegades a la setmana (una abans de cada partit).

- Posar paper de wàter els banys, tant del bar-restaurant, com dels vestuaris del camp de futbol i de les instal·lacions esportives.

- Netejar els vestuaris del càmping una vegada a la setmana els mesos d'hivern, a l’estiu anirà a càrrec de l’empresa de gestió del càmping, de no tenir gestió del càmping, es farà cada dia els mesos d'estiu. Qui s’encarregui de sa neteja, s’encarregarà del paper de wàter.

- Neteja de les grades una vegada cada setmana, o revisant-les de tant en tant.

- Preparar el terreny de joc del camp de futbol, pistes esportives i piscina quan ho requereixi l’Ajuntament per actes públics.

- Les pistes del poliesportiu es faran netes una vegada a la setmana o quan es faci necessari.

- Tancar i obrir els vestuaris del camp de futbol abans i desprès de cada partit i entrenament incloent els llums del camp de futbol.

- Controlar la utilització i el bon funcionament de l’enllumenat, de l’aigua i dels acumuladors d’aigua calenta.

- Dur a terme el manteniment i neteja de tota la zona enjardinada de les instal.lacions.

- No efectuar cap obra sense la sol·licitud i corresponent autorització per escrit prèvia de l’Ajuntament.

- El concessionari té l’obligació de donar el servei de bar-restaurant a les acampades que es faran a Sa Comuna, previ cobrament de la despesa que li ocasioni, sempre acordant tant el preu com el servei directament amb l’empresa concessionària de la gestió del campament.

- Subscriure una pòlissa d'assegurança del Poliesportiu Municipal de Lloret, la qual comprengui incendi i Responsabilitat Civil (es presentaran anualment els rebuts de les pòlisses al registre de l’ajuntament, l'incompliment podrà resoldre el contracte).

- Presentar a l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre un nombre de compte corrent per possibles sancions o despeses del Poliesportiu.

- En cas de que  l’adjudicatari vulgui  el mobiliari aportat per l’anterior concessionari estarà subjecte a un acord entre les parts. En cas de no arribar a una acord l’àntic concessionari té dret a retirar el seu mobiliari.

El mobiliari municipal està a disposició de l’adjudicatari.

  • DRETS DE L'ADJUDICATARI.
  1. La recaptació dels tickets municipals pel cobrament de les taxes de les instal·lacions existents al Poliesportiu (pistes, piscina, camp de futbol, etc…) serà efectuada directament per l’Adjudicatari, ingressant el 100% de l’import dels rebuts ell mateix.
  2. Utilitzar els béns necessaris per al servei.
  3. Percebre els ingressos per les consuminicions dels clients del bar-restaurant. El concessionari podrá tenir tancat el bar-restaurant per vacances durant 30 dies naturals, sol.licitant-ho a l’Ajuntament amb un mes d’antelació. En tot cas no podrà estar tancat des de el mes de maig fins al setembre. Si bé el servei d’ús de les instal·lacions (pistes) es donarà durant tot l’any, informant als usuaris on s’han de dirigir per rebre el servei correctament.
  1. Obligacions de l’Administració

— Posar a disposició del contractista els medis necessaris per a la prestació del servei.

— Si l’Administració no fes efectiva al contractista la contraprestació econòmica o no lliurés els medis auxiliars a que es va obligar en el contracte dintre dels terminis previstos en el mateix i no procedís a la resolució del contracte o no la sol·licités el contractista, aquest tindrà dret a l’interès de demora de les quantitats o valors econòmics que aquells signifiquen, de conformitat amb l’establert a l’article 200 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.

CLÀUSULA 17ª. RELACIONS AMB ELS USUARIS

L’adjudicatari vindrà obligat, en les seves relacions amb els usuaris, a ajustar-se a les prescripcions establertes al present plec, així com les directrius que des de l’Ajuntament es puguin anar dictant durant el termini de durada del contracte.

S’hauran de respectar els principis de no discriminació per part de la nacionalitat, sexe, religió o opinió, o qualsevol altra circumstància personal o social, ni sota el pretext del dret d’admissió.

CLÀUSULA 18ª. COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS FISCALS I DE LA SEGURETAT SOCIAL

L’adjudicatari haurà de complir les normes vigents en matèria fiscal, laboral, de seguretat social, i de seguretat i higiene en el treball, quedant l’Ajuntament exonerat de responsabilitat per aquest incompliment, repercutint a l’adjudicatari qualsevol sanció que les Administracions competents poguessin imposar a l’Ajuntament subsidiàriament com a conseqüència d’incompliments en aquesta matèria, sense perjudici de la penalització que a més pugui imposar-se.

CLÀUSULA 19ª. RISC I VENTURA

El contracte s’entendrà acceptat a risc i ventura per a l’adjudicatari, entenent-se atorgat el contracte llevat el dret de propietat i sense perjudici de tercers.

L’Ajuntament no es farà responsable de la manca de pagament dels adjudicataris als seus proveïdors.

CLÀUSULA 20ª. INCOMPLIMENT I PENALITATS

Els incompliments es classificaran en lleus, greus i molt greus.

a) Són incompliments lleus:

- Els retards en el compliment de les seves obligacions per part de l’adjudicatari, llevat de les relatives al pagament.

- La resta d’incompliments de les obligacions que deriven d’aquest plec, o de les ordres de servei que dicta aquest Ajuntament, que no tinguin la consideració d’incompliment greu o molt greu.

b) Són incompliments greus:

- La reiteració per part de l’adjudicatari d’actes que donin lloc a infraccions lleus.

- L’actuació de l’adjudicatari que doni lloc a la depreciació del domini públic.

- Les desobediències als Decrets d’Alcaldia o resolucions del Regidor Delegat.

- El no sotmetiment a la inspecció dels Serveis Municipals.

- L’exercici d’una activitat sobre el domini públic que no sigui aquella que té per objecte del present contracte.

- L’incompliment dels horaris que s’estableixin.

- Realització d’obres o modificacions de l’espai sense autorització.

- Mancar de les pòlisses d’assegurança requerides a aquest plec.

- No mantenir en bon estat de conservació ni efectuar-hi les reparacions necessàries, als béns i instal·lacions adscrits al servei.

c) Són incompliments molt greus:

- La infracció de les obligacions essencials de l’adjudicatari.

- La reiteració de sancions greus.

- El no exercici de l’activitat per l’adjudicatari.

- Transmetre per qualsevol títol el contracte sense la prèvia autorització.

d) Les infraccions seran sancionades

- Amb multes de sis-cents un euros a dos mil euros les faltes qualificades com a molt greus.

- Amb multes de tres-cents un euros a sis-cents euros les faltes qualificades com a greus.

- Amb multa de fins a tres-cents euros les faltes lleus.

La imposició de sancions es regirà per la normativa reguladora del procediment sancionador, i no exclou la indemnització per danys i perjudicis a què pugui tenir dret l’Ajuntament originat per l’incompliment del contractista així com la possibilitat de resolució del contracte d’acord amb aquest plec i amb la legislació de contractes de les administracions públiques.

CLÀUSULA 21ª. RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE

Seran causes de resolució del present contracte les assenyalades al TRLCSP, a més de les previstes expressament en el present Plec, i l’incompliment de les condicions especials d’execució recollides al present Plec.

CLÀUSULA 22ª.- RÈGIM DE RECURSOS

Contra els actes i acords que se suscitin amb motiu del present contracte i que posin fi a la via administrativa, procedirà el recurs contenciós – administratiu, conforme allò disposat a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa – Administrativa –LJCA-, sense perjudici de la possibilitat d’interposar prèviament, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició.

Per resoldre les qüestions judicials que sorgeixin amb motiu del present contracte els licitadors, amb expressa renúncia al fur que pogués correspondre’ls, se sotmeten als Tribunals que tinguin jurisdicció sobre aquest municipi.

CLÀUSULA 23ª.- DESPESES I IMPOSTOS PER COMPTE DEL CONTRACTISTA

Seran a càrrec del contractista les despeses que s’ocasionin amb motiu dels actes preparatoris i de formalització del contracte, així com les despeses de comprovació, direcció, inspecció i liquidació del mateix.

CLÀUSULA 24ª. ABONAMENTS

El pagament del cànon serà ingressat mensualment per l’adjudicatari, a la Tresoreria Municipal. L’import del cànon es revissarà anualment tenguent la pujada que pertoqui segons la variació del IPC.

En el cas de conclòs el contracte o qualsevol de les seves pròrrogues, el contractista continuï amb l’explotació de la instal·lació, aquest vindrà obligat a seguir abonant el cànon mensual en la forma anteriorment indicada, sense perjudici de la devolució d’allò ingressat indegudament un cop finalitzat el contracte.

CLÀUSULA 25ª. DEVOLUCIÓ O CANCEL·LACIÓ DE LA GARANTIA DEFINITIVA

Complertes pel contractista les obligacions derivades del contracte, si no resultessin responsabilitats que hagin d’exercitar-se sobre la garantia definitiva, i transcorregut el període de garantia, si escau, es dictarà acord de devolució o cancel·lació d’aquella.

Transcorregut un any des de la data d’acabament del contracte sense que la recepció formal hagués tingut lloc per causes no imputables al contractista, es procedirà, sense més demora, a la devolució o cancel·lació de les garanties, sempre que no s’hagin produït les responsabilitats a què es refereix el TRLCSP.

CLÀUSULA 26ª. EXTINCIÓ I COMPLIMENT

El contracte s’extingirà per compliment o per resolució.

Extingit el contracte, revertiran a l’Ajuntament les possibles instal·lacions afectes al servei en els termes establerts al present plec.

A. Compliment:

El contracte s’entendrà extingit per compliment quan transcorri el termini inicialment establert o el resultant de la pròrroga prevista per a la mateixa.

La realització pel contractista de la totalitat de l’objecte del contracte d’acord amb els termes establerts al mateix i a satisfacció de l’Ajuntament determinarà la devolució de la garantia definitiva en els termes establerts a aquest plec. Per tal d’acreditar l’efectiu compliment del contracte es formalitzarà una acta de recepció de la totalitat del mateix que serà rubricada pel Contractista, el Responsable del contracte, la Batlia o Regidor en qui delegui i, si escau, per la Intervenció Municipal.

B. Resolució:

Són causes de resolució les contemplades amb caràcter general al TRLCSP i les previstes al present plec.

CLÀUSULA 27ª. PRERROGATIVES DE L’ADMINISTRACIÓ I JURISDICCIÓ

L’òrgan de contractació ostenta la prerrogativa d’interpretar aquest contracte i resoldre els dubtes que ofereixi el seu compliment. Igualment, podrà modificar per raons d’interès públic, els contractes i acordar la seva resolució i determinar-ne els efectes, dins dels límits i amb subjecció als requisits i efecte assenyalats al TRLCSP, i la seva normativa de desenvolupament.

Els acords que dicti l’òrgan de contractació, previ informe de la Secretaria municipal, en l’exercici de les seves prerrogatives d’interpretació, modificació i resolució seran immediatament executius.

Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, modificació, resolució i efecte dels contractes administratius, seran resoltes per l’òrgan de contractació competent, els acords del qual posaran fi a la via administrativa i contra els mateixos haurà lloc a recurs contenciós administratiu, conforme allò previst per la Llei Reguladora de la jurisdicció esmentada, sense perjudici que els interessats puguin interposar recurs potestatiu de reposició, previst als arts. 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú -LRJPAC-.

Les empreses se sotmeten a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols amb competència al terme del municipi en qualsevol ordre, per a totes les incidències que de forma directa o indirecta poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitant.

CLÀUSULA 28ª. NORMES COMPLEMENTÀRIES

En allò no previst a aquest Plec de clàusules administratives particulars, s’estarà al que disposa el TRLCSP, el RGLCAP o norma reglamentària que el substitueixi en tot el que no s’oposi al TRLCSP i resta de normes aplicables en allò que no contradiguin la normativa de caràcter superior.

 PLEC DE CONDICIONS TÈCNIQUES DEL CONTRACTE ADMINISTRATIU ESPECIAL  DEL BAR-RESTAURANT I DE LES INSTAL·LACIONS EXISTENTS AL POLIESPORTIU MUNICIPAL “SA COMUNA” DEL TERME MUNICIPAL DE LLORET DE VISTALEGRE

CLAUSULA 1ª. OBJECTE DEL CONTRACTE

Aquesta licitació té per objecte l’adjudicació del contracte de concessió de domini públic de l’explotació del servei de bar-restaurant i de les instal·lacions existents al Poliesportiu “Sa Comuna” de l’Ajuntament de Lloret de Vistalegre situat a la Carretera Camí del Cementiri sense número, el qual està constituït per: les instal·lacions municipals (el bar-restaurant, les terrasses annexes incloses la de la piscina, zones ajardinades, pistes de padel, tenis i futbet, vestuaris, zona acampada i l’aparcament )

CLAUSULA 2ª. OBLIGACIONS BÀSIQUES DE L’ADJUDICATARI

Seran obligacions bàsiques les següents:

a. Prestar el servei amb subjecció estricta al plec, a les normes administratives, fiscals, sanitàries, laborals i de seguretat social vigents que regulin l’explotació del servei del bar-restaurant durant la duració del contracte.

b. Pagar les despeses del subministrament de gas, recollida de fems i d’electricitat del bar-restaurant.

c. Pagar tots els impostos municipals, autonòmics  o estatals que gravin la prestació del servei.

d. El contractista ha de respondre dels danys ocasionats a tercers pel funcionament del servei. A tal efecte te l’obligació de subscriure una pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil que ha d’estar concertat quan s’iniciï l’explotació del servei, renovant-se metre perduri el contracte. S’ha de presentar a l’ajuntament la justificació del rebut anual.

e. Col·laborar amb l’ajuntament en el cobrament dels tiquets per a la utilització de les instal·lacions esportives d’acord amb les quanties i normes que en cada moment estableixi l’Ajuntament, mitjançant la pertinent ordenança fiscal i conforme el pertinent conveni regulador atorgat a dit efecte amb l’adjudicatari. Setmanalment, l’adjudicatari haurà de rendir comptes a l’Ajuntament del cobrat per utilització de les instal·lacions esportives.

f. L’adjudicatari s’ha de fer càrrec del manteniment i neteja de l’equipament inventariable (mobiliari, electrodomèstics, maquinaria...), tant l’instal·lat per l’Ajuntament com el que pugui aportar, el qual s’ha de destinar exclusivament al servei objecte del contracte.

g. Destinar les instal·lacions objecte del contracte exclusivament al servei pactat i retornar-les a l’Ajuntament en el mateix estat que les va rebre, fent al seu compte les reparacions necessàries i reposant fins i tot els desperfectes produïts pels usuaris. No pot efectuar cap obra d’inversió sense l’autorització expressa de la Corporació.

h. L’adjudicatari ha de netejar i conservar en perfecte estat les instal·lacions que explota amb material i productes al seu càrrec: zona de bar-restaurant, terrasses pavimentades annexes incloses la de la piscina, banys, vestuaris, pistes de tenis, padel i futbet 7, zona acampada, vestuaris i parking.

i. Abonar el preu corresponent a l’Ajuntament.

j. Atorgar amb l'Ajuntament el corresponent contracte regulador.

k. L’adjudicatari se compromet a posar en funcionament el servei, d’acord amb les condicions d’aquest plec, en el termini màxim de 30 dies comptats a partir de la data de comunicació de l’adjudicació.

l. Col·laborar amb l’ajuntament en l’obertura i tancament de les portes del recinte en els horaris que s’estableixin.

m Exercir per sí mateix l’explotació i no cedir-la o traspassar-la a tercers sense l’avinença de la corporació, que només podrà autoritzar-ho en les circumstàncies que assenyala el LCSP.

n. Fer-se càrrec del socorrista i tècnic de manteniment els temps d’obertura de la piscina municipal, així com del manteniment de la piscina municipal.

CLAUSULA 3ª.- DRETS DE L’ADJUDICATARI

Gaudirà dels drets següents:

a. Explotació comercial del bar-restaurant del centre esportiu i de les terrasses annexes incloses la de la piscina.

b. El cobrament de les taxes aprovades prèviament per l’Ajuntament, per la utilització de totes les instal·lacions: piscina, pistes de tenis, padel i futbol 7.

c. Ús de l’aparcament.

d. Retirar a l’acabament els elements, maquinària i eines particulars fetes servir en la prestació del servei.

e. L’adjudicatari tindrà l’exclusivitat dins el recinte esportiu de “Sa Comuna” per a l’explotació del servei de Bar – Restaurant, comprometent-se l’ajuntament a no autoritzar la instal·lació de quioscs, bars, restaurants ni màquines expenedores de cap tipus dins els terrenys del Poliesportiu “Sa Comuna”.  En tot cas, l’ajuntament es reserva cinc dies a l’any per realitzar directament o autoritzar a tercers la realització d’actes lúdics i l’explotació d’un o més serveis de bar dins del recinte esportiu, en aquests casos no tindrà dret a percebre cap tipus d’indemnització.

f. Podrà ser autoritzat per l’ajuntament a suspendre temporalment el servei per motius justificats.

g. Els horaris, dies festius i vacances se fixaran entre l’ajuntament i l’adjudicatari de comú acord. En tot cas el bar ha d’obrir-se al públic els dies en els què se celebrin competicions oficials, ja siguis laborables o festius, així com dins l’horari general d’obertura al públic de les instal·lacions.

h. Obtenir de l’ajuntament l’adequada protecció per a l’ús dels béns i explotació dels mateixos.

CLAUSULA 4ª.OBLIGACIONS DE L'AJUNTAMENT

Seran obligacions de l’Ajuntament:

a. Atorgar al contractista la protecció adequada perquè pugui prestar el servei  degudament.

b. Compensar econòmicament al contractista en el cas de què li ordeni modificacions del servei sempre i quan incrementin els costs o disminueixin la retribució.  

c. Indemnitzar al contractista pels danys i perjudicis quan s’indiqui a la llei.

CLAUSULA 5ª.  DRETS DE L'AJUNTAMENT

L’ajuntament gaudeix de les següents potestats:

a. Modificar per raons d’interès públic les característiques del servei contractat.

b. L’ajuntament es reserva totes les facultats de policia necessàries per assegurar el bon funcionament del servei objecte del contracte dictant les oportunes instruccions.

c. Assumir temporalment l’execució directa del servei en els casos en què no el presti o no el pugui prestar el contractista per circumstàncies imputables o no al mateix.

d. Imposar mesures correctores i les sancions pertinents en el cas que es cometin infraccions.

e. Cobrar el cànon de l’adjudicatari.

f. Atès el que disposa l’article 92.4 LPAP, el titular de la concessió accepta la revocació unilateral, sense dret a indemnitzacions, per raons d’interès públic.

CLAUSULA 6ª. INSTAL·LACIONS

Abans de l’obertura del servei se firmarà un acta en la què ha de constar tot l’equipament, el seu estat, marca, model, etc., així com totes les instal·lacions i obres realitzades.

Finalitzat el contracte, l’adjudicatari ha de reintegrar a l’ajuntament en perfectes condicions d’ús tan l’equipament moble com immoble.

Si fos necessari la substitució d’algun dels elements de l’equipament, aquest correrà a càrrec de l’adjudicatari i quedarà en plena propietat de l’ajuntament, un cop finalitzat el contracte.

Lloret de Vistalegre, 16 de novembre de 2015.

El Batle,

Antoni Bennasar Pol