Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PETRA

Núm. 16798
Aprovació definitiva dels estatuts, del reglament i de l’ordenança municipal reguladora dels preus públics de l’escola de música

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent-se presentat cap tipus d’al·legació, durant el termini d’exposició al públic (edicte del BOIB núm.13560 de data 8-9-2015, pàgina 38393) amb respecte a l’aprovació inicial de les següents normes municipals:

1) Estatuts de l’Escola de Música.

2) Reglament de l’Escola  de Música.

3) Ordenança Reguladora dels preus públics de l´Escola  de Música.

És per la qual cosa que d’acord amb l’article 49 de la Llei de Bases de Règim Local, es donen per aprovades definitivament els esmentats acords, publicant-se íntegrament a continuació el  text de les corresponents normes:

 

FUNDACIÓ ESCOLA DE MÚSICA DE PETRA

Títol I
Naturalesa i finalitat.

Article 1.

Amb la finalitat de promocionar, practicar i fomentar l’activitat musical, l’Ajuntament de Petra acollint-se a les disposicions de la Llei 7/1985, de dia 2 d’abril, als articles 85 al 88 del Reglament de serveis de les corporacions locals; i també  amb l’aplicació de la Llei Balear Municipal i de Règim Local, 20/2015, de dia 15 de desembre, a (l’article 172), acorda crear un organisme autònom, constituït com una fundació pública, amb personalitat i patrimoni propis.

Article 2.

Aquest organisme es denominarà FUNDACIÓ ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PETRA, i tindrà el seu local social a Petra, carrer Pare Miquel de Petra, número 18 (edifici Teatre de Petra) 07520.

Article 3.

Els objectius d’aquesta escola són:

a) Promocionar la cultura musical a tothom que estigui interessat a adquirir-la mitjançant l’ensenyament.

b) L’organització, potenciació i difusió de tota casta d’activitats musicals, i també la creació de grups musicals, orquestres de cambra, conjunts de corda i vent, grups vocals, música tradicional mallorquina, etc...

c) Les publicacions de tota casta relacionades amb distintes activitats de caràcter musical.

d) La col·laboració amb col•legis i altres entitats per a la consecució dels seus objectius.

e) El desenvolupament de qualsevol activitat que dugui a la consecució dels objectius expressats.

Article 4.

A l’Escola Municipal de Música de Petra s’impartiran les ensenyances de les activitats musicals següents:

a) Les que estiguin indicades als programes educatius vigents, llenguatge musical, aprenentatge d’instruments, etc.

b) Instruments per a banda.

c) Instruments de corda per a orquestra de cambra.

d) Estudis de dansa.

e) Les que es considerin aconsellables segons les circumstàncies de cada moment.

 

Article 5.

Per a la consecució dels objectius abans esmentats, l’Escola Municipal de Música podrà:

a) Adquirir i posseir béns de tota casta, alienar-los i gravar-los.

b) Administrar el seu patrimoni.

c) Acceptar herències, llegats i donacions, obtenir subvencions, auxilis i altres ajudes de l’Estat, organismes autonòmics (CCAA), corporacions locals, institucions, particulars, etc.

d) Contractar personal.

e) Contractar obres, serveis i subministraments.

f) Dur a terme tota casta de reclamacions i accions administratives de qualsevol tipus.

g) Atorgar ajudes i subvencions en el marc de les seves previsions pressupostàries i de les seves disponibilitats.

h) Desenvolupar qualsevol altre acte necessari per dur a terme els objectius fundacionals.

 

Títol II
Béns i recursos econòmics.

Article 6.

El patrimoni de l’Escola Municipal de Música de Petra estarà constituït per:

a) Els béns, que li adscriurà en ús l’Ajuntament, que conservaran però la seva qualificació jurídica originaria.

b) Els béns adquirits per l’escola o aportats per un tercer.

Article 7.

Tots els béns seran inclosos en un inventari – registre, degudament classificats, i amb les seves respectives valoracions i descripcions.

Article 8.

Els béns i beneficis que d’aquests es puguin derivar es destinaran, única i exclusivament, al compliment dels objectius de l’escola i a la seva millora.

Article 9.

Els recursos econòmics de l’Escola Municipal de Música estaran constituïts per:

a) Els beneficis que es puguin obtenir de l’aprofitament, fruits i rendiment del seu patrimoni.

b) L’aportació que li assigni l’Ajuntament en el seus pressuposts.

c) Les aportacions i subvencions de qualsevol organisme, entitat o particular.

d) Les bestretes, préstecs i crèdits que s’obtinguin.

e) Tots aquells que puguin ésser atribuïts legalment.

 

Títol III
Tutela de la corporació municipal.

Article 10.

El Ple de l’Ajuntament de Petra exercirà sobre l’Escola Municipal de Música les següents facultats tutelars:

1. Aprovar, modificar i interpretar els estatuts.

2. Aprovar els reglaments de règim intern, tant personal com dels serveis.

3. Aprovar la plantilla de personal a contractar per l’escola.

4. Aprovar les quotes a pagar per l’alumne.

5. Aprovar els pressuposts i comptes anuals, i també l’inventari de béns i la memòria d’activitats.

6. Qualsevol altra que li pugui correspondre segons la legislació vigent.

La Fundació de l’Escola de Música, quedarà adscrita a l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Petra, o en tot cas, a l’àrea que es determini per part de la Corporació.

 

Títol IV
Govern i administració.

Article 11.

L’Escola Municipal de Música, sense perjudici de les seves funcions de tutela de l’Ajuntament de Petra, estarà regida pels següents òrgans de govern:

1. L’Assemblea General.

2. El Consell d’Administració.

3. El Director.

De l’Assemblea General.

Article 12.

Són membres de l’Assemblea General tots els alumnes de l’Escola Municipal de Música que han complit els 16 anys i els pares dels alumnes (només un dels dos) dels que encara no tenen aquesta edat.

Els pares d’alumnes exerciran el dret a vot tantes vegades com fills tinguin a l’escola.

Es consideraran membres de l’Assemblea General tots aquells components de la Banda de Música de Petra, que en el seu moment foren alumnes de l’Escola de Música, majors de 16 anys.

També es consideraran membres de l’Assemblea General els socis de l’Associació Unió Musical Petra.

No són considerats alumnes, i per tant tampoc membres de l’Assemblea General, aquells usuaris que no cursen les matèries fonamentals a la nostra escola (llenguatge musical, instrument o ambdues, tot de conformitat amb el reglament interior), encara que hi duguin a terme alguna activitat puntual o secundària (tallers, etc.).

Tots els membres de l’Assemblea General tenen dret a vot.

Article 13.

L’Assemblea General és l’òrgan encarregat d’elegir els tres vocals del Consell d’Administració, dos en representació dels pares dels alumnes menors de 16 anys i un en representació dels alumnes majors de 18 anys.

Article 14.

L’Assemblea General elegirà els tres vocals del Consell d’Administració per un període de dos anys. Finalitzat aquest període el president tornarà a convocar noves eleccions que es duran a terme en un termini de 20 dies hàbils.

Efectuades aquestes, i en un termini màxim de set dies, es constituirà el nou Consell.

Article 15.

L’Assemblea General serà convocada pel Consell d’Administració quan aquest ho cregui necessari. En tot cas es convocarà com a mínim, un pic a l’any per donar comptes de la gestió i funcionament de l’escola.

Article 16.

Les sessions es duran a terme, en primera convocatòria, amb assistència de la majoria absoluta legal dels components de l’Assemblea; en segona convocatòria es duran a terme mitja hora després de la primera sempre que hi assisteixin, com a mínim, el president o delegat seu i un número de persones igual al nombre de places a cobrir en el Consell d’Administració.

Article 17.

La convocatòria, que podrà ser col·lectiva, es farà amb una antelació mínima de set dies.

 

Article 18.

Són elegibles per als càrrecs del Consell d’Administració només els membres de l’Assemblea General majors d’edat.

De Consell d’Administració.

Article 19.

El Consell d’Administració és l’òrgan superior de govern de l’escola.

Article 20.

Formen el Consell d’Administració:

a) El president, càrrec que exercirà el Batlle o un regidor en qui delegui aquesta funció.

b) Un regidor assignat per l’Ajuntament de Petra.

c) Sis vocals en representació d’Unió Musical Petra.

Entre aquests membres hi han d’ésser el president d’Unió Musical que exercirà la funció de vicepresident de la Fundació, el tresorer que exercirà la mateixa funció dins la Fundació i quatre membres més elegits per la Junta Directiva.

d) Un vocal en representació del Consell de Banda de la Banda de Música de Petra.

e) El tres vocals elegits a l’Assemblea General.

f) El director de l’Escola de Música, amb veu però sense vot.

g) El director de la Banda de Música, amb veu però sense vot.

Farà les funcions de secretari, el membre que sigui destinat per a aquesta tasca entre els membres del Consell d’Administració.

Article 21.

Competències del Consell d’Administració:

a) Proposar a l’Ajuntament la modificació dels estatuts.

b) Redactar i proposar al Ple de l’Ajuntament l’aprovació dels reglament de règim intern, tant de personal com de serveis.

c) Aprovar el pla general d’activitats, i també els programes d’actuació específica d’acord amb el Pla i aprovar la plantilla de personal a contractar per l’escola.

d) Nomenar el director de l’escola o destituir-lo.

e) Aprovar pressuposts i comptes anuals, l’inventari dels béns i la memòria d’activitats.

f) Aprovar les contractacions d’obres de conservació i millora , subministraments i serveis.

g) Acceptar o rebutjar donacions, llegats, subvencions o qualsevol altra aportació de béns a l’escola.

h) Dur a terme tota casta de reclamacions i accions en defensa dels béns, drets i accions de l’Escola de Música.

i) Resoldre els recursos que es formulin contra els acords dels òrgans de govern de l’escola.

j) Administrar i dirigir els béns i serveis de l’escola.

k) Contractar el personal de la plantilla o eventual.

l) Aprovar la Programació General Anual (PGA).

m) Proposar l’extinció o transformació de l’Escola Municipal de Música, quan les circumstàncies especials ho facin aconsellable

Article 22.

El Consell d’Administració podrà sol•licitar informació i l’assistència de qualsevol persona o entitat que consideri necessari o convenient per al millor compliment dels objectius de l’Escola Municipal de Música.

Aquestes persones no tindran dret de vot.

Article 23.

El Consell d’Administració farà reunions ordinàries i extraordinàries.

Les ordinàries és faran com a mínim cada tres mesos i una d’aquestes s’haurà de fer obligatòriament dins el mes abans de l’inici de cada curs escolar.

Les extraordinàries es faran quan el president les convoqui, o ho demani 1/3 dels membres del Consell d’Administració per escrit dirigit al president, el qual haurà de convocar la reunió en un termini de set dies.

Les convocatòries es realitzaran amb una antelació mínima de 48 hores, excepte les d’urgència, la qual haurà d’ésser votada pel Consell d’Administració abans de començar la reunió.

En la primera convocatòria es requerirà l’assistència de la majoria absoluta legal dels components del Consell d’Administració. En segona convocatòria, quinze minuts més tard, serà suficient l’assistència d’1/3 del Consell d’Administració. El Consell d’Administració no es podrà reunir sense l’assistència del president i del secretari, o dels qui reglamentàriament els substitueixin.

Article 24.

Totes les qüestions seran acordades per majoria simple, entenent com a tal la que es produeix quan els vots a favor superen els vots en contra.

Article 25.

Qualsevol membre de l’Escola de Música sigui del Consell d’Administració o de l’Assemblea, podrà demanar al director o al president sobre tot allò que faci referència a l’esmentat organisme.

Article 26.

No tindran validesa els acords de temes que no figuren a l’ordre del dia, a no ser aquells que es declarin d’urgència per la majoria dels assistents.

Article 27.

Els membres del Consell d’Administració cessaran per mort, incapacitat o dimissió. Fora d’aquests casos, només es podran substituir els membres del Consell d’Administració pel fet d’haver perdut la representació o qualitat per a la qual havien accedit al càrrec.

Els vocals elegits a l’Assemblea General seran substituïts per la persona que els seguia en nombre de vots a les darreres eleccions en que es reuní l’Assemblea General.

Els membres de l’associació Unió Musical Petra i del Consell de Banda de la Banda de Música de Petra seran substituïts pels nous membres que es nombrin en el moment en que ho facin a les seves respectives associacions.

Article 28.

Seran facultats del president:

a) Ordenar convocatòries de les reunions ordinàries i extraordinàries, en que es fixarà l’ordre del dia de cada sessió.

b) Presidir i dirigir les sessions.

c) Decidir amb vot de qualitat en cas d’empat.

d) Exercir la representació oficial, jurídica i administrativa, econòmica i laboral de l’escola.

e) Complir i fer complir els presents Estatuts, Reglaments de règim intern i acords adoptats pel Consell d’Administració.

f) Ordenar els ingressos i pagaments.

g) Suspendre, en el qual cas es donarà compte al Ple de l’Ajuntament, els acords adoptats pel Consell d’Administració, quan aquest intervingui en assumptes que no siguin de la seva competència, siguin contraris als interessos generals del municipi o de la pròpia escola o puguin constituir infracció manifesta de les lleis.

h) Totes aquelles facultats que li delegui el Consell d’Administració.

Article 29.

El president adoptarà en cas d’urgència justificada i en defensa dels interessos de l’escola, les disposicions que consideri necessàries, assabentant immediatament al Consell d’Administració.

Article 30.

El president podrà delegar les seves facultats de forma esporàdica o permanent, en el vicepresident. En cas que ho faci de forma permanent se seguirà, però, trametent-li puntualment l’ordre del dia de les reunions dels òrgans de Govern. I el mateix es farà amb les actes de les reunions, de les quals se li trametran còpies en els tres dies següents a la realització de la reunió.

 

Del director.

Article 31.

Són competències del director:

a) Dirigir els serveis administratius, econòmics i de tota casta de l’escola.

b) Gestionar el pressupost.

c) Proposar al Consell d’Administració la contractació del personal de plantilla o eventual.

d) Elaborar la Programació General Anual, així com els programes d’actuació específica d’acord amb el Pla.

e) Seleccionar el personal a contractar.

f) Impartir classe de la seva especialitat musical (si és el cas).

g) Vetllar per a la millora dels mètodes de treball i per a la introducció de les noves tecnològiques i pedagògiques adequades i també per a la conservació i el manteniment dels locals, edificis, instal•lacions i els equipaments.

h) Admetre col•laboradors i usuaris del servei de l’escola i també decidir la seva expulsió d’acord amb els acords adoptats pel Consell d’Administració.

i) Adoptar les mesures necessàries per a garantir una bona organització i funcionament de l’escola.

j) Qualsevol altra funció que el Consell d’Administració o el president li delegui o encomani dins l’àmbit de les seves competències.

La designació del Director, es realitzarà conforme a l’article 85 bis 2 a) de la LBRL.

 

Títol V 
Del personal.

Article 32.

L’Escola Municipal de Música disposarà del personal necessari. El seu nombre, categoria, funcions i retribucions es determinaran en les plantilles i pressupost formats pel Consell d’Administració i aprovats pel Ple de l’Ajuntament. La corporació municipal podrà assignar personal municipal funcionari o laboral, amb l’objecte de dur a terme els objectius de l’escola. L’esmentat personal no s’integrarà en les plantilles de l’Escola i es regularà per la seva reglamentació pròpia, sense perjudici que els serveis es prestin a l’Escola de Música fora de la jornada normal de feina de l’Ajuntament o de l’Escola de Música.

Article 33.

L’Escola de Música nomenarà directament el personal que, encara que no siguin funcionaris municipals, necessiti per als seus serveis, i cobrirà els llocs de feina d’acord amb la plantilla aprovada mitjançant els procediments que es determinin en cada cas. Aquest personal quedarà sotmès a la legislació laboral vigent i en cap cas aquests nomenats asoliran la condició de funcionaris municipals a qui ocupi aquest càrrec, sense perjudici que es pugui reconèixer el temps de servei a l’administració local.

En la selecció del personal de l’Escola Municipal de Música, es tindrá present l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic o en el seu defecte la normativa vigent aplicable en el moment de realitzar la selecció.

 

Títol VI
Del règim econòmic de l’Escola de Música.

Article 34.

L’Escola de Música ajustarà el desenvolupament econòmic al seu pressupost i, una vegada redactat pel Consell d’Administració, es durà a Ple de l’Ajuntament de Petra per a la seva aprovació.

Article 35.

Els llibres de comptabilitat, el balanç i les liquidacions anuals de l’Escola de Música, hauran de tenir el vist i plau del Secretari Interventor de l’Ajuntament de Petra. Aquests balanços i liquidacions anuals, una vegada aprovats pel Ple de l’Ajuntament, a proposta del Consell d’Administració de l’Escola, se sotmetran a les normes establertes per les entitats locals.

 

Article 36.

En la preparació i redacció dels balanços i en la tècnica comptable, l’Escola de Música s’adaptarà en la mesura de les seves possibilitats a les normes establertes per a les administracions locals, sense perjudici d’aquelles modalitats que es considerin convenients per a una major claredat, eficàcia i control de la qüestió econòmica, sempre que es tingui present la norma vigent.

 

Títol VII
Del règim jurídic.

Article 37.

Els acords i resolucions que adoptin els diferents òrgans de govern de L’Escola es podran recórrer dins el termini d’un mes, davant el Ple de l’Ajuntament amb caràcter previ a la jurisdicció contenciosa administrativa.

Article 38.

L’Escola Municipal de Música es regirà pels presents Estatuts, Reglaments i Ordenances que es dictin. En tot allò no previst, es tindrà com a base la Llei de règim local aplicable i els seus reglaments.

 

Títol VIII
De la modificació dels estatuts i la dissolució de l’Escola de Música.

Article 39.

La modificació d’aquests Estatuts s’ajustarà als mateixos tràmits seguits per a la seva aprovació.

Article 40.

L’Escola de Música podrà ésser dissolta a petició del Consell d’Administració, per acord de l’Ajuntament.

Article 41.

En cas de dissolució de l’Escola de Música, l’Ajuntament serà el seu successor universal.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA.

Aquests estatuts, prèviament aprovats per l’Ajuntament, entraran en vigor el dia de la seva publicació en el BOIB.

----

 

REGLAMENT INTERN DE LA FUNDACIÓ DE L’ESCOLA DE MÚSICA DE PETRA.-

Índex.

Introducció, òrgans de govern i tipus d’estudis.   

Article 1. Assistència a classe.

Control de les absències, faltes d’assistència.

Justificació de les absències.

Baixa a l’Escola de Música.

Article 2. Pla d’estudis de l’Escola de Música.

Article 3. Horaris i activitats de la Fundació.

Article 4. Horari del professorat

Article 5. Professorat i funcions unipersonals.

Control d’assistència del professorat

Funcions específiques del director .

Article 6. Tutories.

Article 7. Matriculació dels alumnes.

Article 8. Pagament de les mensualitats.

Article 9. Avaluació dels alumnes.

Article 10.  Dret d’estudi de l’alumnat.

Pèrdua de plaça.  

Article 11.  Material d’aula.

Article 12. Ús dels béns immobles i instal·lacions.

Article 13. Cura i higiene del centre.

Article 14. Ambient familiar.

Article 15.  Faltes de disciplina i sancions.

Article 16. Pla d’evacuació en cas d’emergència del centre.

Introducció i òrgans de govern i tipus d’estudis que s’impartiran.

Amb la finalitat de promocionar, practicar i fomentar l’activitat musical, l’Ajuntament de Petra acollint-se a les disposicions de la Llei 7/1985, de dia 2 d’abril,  als articles 85 al 88 del Reglament de serveis de les corporacions locals i amb aplicació de la Llei Balear Municipal i de Règim Local, 20/2015, de dia 15 de desembre (l’article 172), acorda crear un organisme autònom, constituït com a fundació pública, amb personalitat i patrimoni propis.

Els objectius d’aquesta escola són:

1. Promocionar la cultura musical a tothom que estigui interessat a adquirir-la mitjançant l’ensenyament.

2. L’organització, potenciació i difusió de tota casta d’activitats musicals, i també la creació de grups musicals, orquestres de cambra, conjunts de corda i vent, grups vocals, música tradicional mallorquina, etc...

3. Les publicacions de tota casta relacionades amb distintes activitats de caràcter musical.

4. La col·laboració amb col·legis i altres entitats per a la consecució dels seus objectius.

5. El desenvolupament de qualsevol activitat que dugui a la consecució dels objectius expressats.

Aquest organisme es denominarà FUNDACIÓ ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PETRA, i tindrà el seu local social a Petra, carrer Pare Miquel de Petra, número 18 (edifici Teatre de Petra) 07520.

Òrgans de govern.

L’escola de Música compta amb els següents Òrgans de Govern:

a. Director.

b. Claustre de professors/es.

c. Consell d’Administració.

d. President.

e. Secretària.

f. Vocals.

- Ajuntament de Petra.

Tipus d’estudis que s’impartiran.

L’escola de Música de Petra impartirà uns estudis musicals NO reglats.

Article 1.

 Assistència a classe.

1r. Els alumnes tenen l’obligació d’assistir puntual i regularment a classe i a les activitats de l’escola.

2n. En cas que un alumne no pugui assistir a les classes ho ha de comunicar al seu professor amb antelació i haurà de justificar la falta d’assistència per escrit.

3r. Les faltes d’assistència sense justificar podran suposar la pèrdua de la plaça.

1. 8 faltes trimestrals en l’especialitat instrumental.

2. 4 faltes mensuals a les classes de llenguatge musical.

4t. En cas que un alumne no assisteixi a classe, el professor ho comunicarà als seus pares.

Control de les absències, faltes d’assistència.

Tots els professors hauran de presentar un informe formalitzat de faltes mensuals a la direcció de l’Escola, on s’ha de reflectir tota la informació sol·licitada. Aquestes faltes s’hauran de notificar al professor-tutor en el moment de dur a terme les juntes d’avaluació trimestrals.

El professor-tutor comunicarà les absències als alumnes i als pares i mares o tutors legals d’alumnes que faltin sistemàticament a classe per intentar trobar-hi solucions, abans que els mecanismes de control de les absències actuï sobre ells.

Justificació de les absències.

La justificació d’una o més faltes d’assistència s’acceptarà exclusivament per raons de malaltia i, excepcionalment, per motius de força major greus. En tots aquests casos, serà obligatòria la justificació documental per part del pare, la mare o els tutors legals en el cas d’alumnes menors d’edat.

En cas de malaltia greu i perllongada, i a la vista dels informes mèdics, el nombre de faltes d’assistència a classe serà il·limitat.

La cancel·lació de classes es farà per via telefònica, sempre que sigui possible.

Baixa a l’Escola de Música.

Els alumnes que es vulguin donar de baixa han de presentar les sol·licituds de baixa sempre per escrit, utilitzant el model previst i que s’adjunta a la pagina web, i abans del dia 20 de cada mes a la Secretaria del centre, perquè l’Escola pugui anul·lar l’emissió del rebut corresponent a la següent mensualitat.

No es consideraran les baixes que hagin estat comunicades telefònicament o a través del professorat.

L’Escola de música entregarà una còpia signada per justificar la baixa.

Les baixes en l’ensenyament instrumental individual que es produeixin durant els quatre primers mesos del curs, es podran oferir, per ordre de llista d’espera, a aquells interessats en ocupar aquestes baixes en l’horari que s’han produït.

Article 2

Pla d’estudis de l’Escola de Música.

Si bé els estudis impartits a l’Escola de Música seran estudis no reglats, es seguirà un guió similar el dels estudis reglats a fi de determinar nivells i grups per a confeccionar les classes.

Inicialment es compondrà de nivells:

Pel que fa el llenguatge musical hi haurà distints nivells:

  • Sensibilització musical   1 hora setmanal.
  • Iniciació musical  2 hores setmanals.
  • Llenguatge musical   2 hores setmanals.

Els grups es faran d’acord amb el nivell de coneixements de l’alumnat.

Article 3.

Horaris i activitats de la Fundació.

  

a. Els alumnes respectaran els horaris lectius així com els horaris de les seves activitats.

b. Els horaris de l’Escola de Música comprendran de dilluns a divendres de les 15 hores a les 21 hores. Els dissabtes de les 9 hores a les 14 hores. La direcció de l’Escola podrà modificar aquests horaris per motius d’espai i disposició de les aules.

c. No es permetrà l’assistència de cap alumne a classe fora de l’horari assignat en la seva matrícula sense prèvia autorització de la direcció del centre.

d. L’Escola organitzarà periòdicament audicions i concerts perquè els alumnes adquireixin l’experiència d’actuar en públic ja que es considera una activitat de gran importància formativa. L’assistència i participació dels pares en aquestes activitats és de gran importància pels alumnes com a senyal de suport i valoració de l’esforç que realitzen.

e. L’Escola podrà organitzar altres concerts per escolars, seminaris, conferències...

   

Article 4

Horari del professorat.

El professorat s’incorporarà a l’Escola de Música (i/o dansa) quan la direcció del centre ho determini. L’horari serà l’establert per la direcció del centre i haurà d’estar reflectit en el DOE.

Article 5

 Professorat i funcions unipersonals.

La direcció de l’Escola vetllarà perquè el professorat tingui la titulació adient, podran existir professors titulats i professors habilitats. Es recorda que les habilitacions són temporals.

El títol o habilitació corresponent permetrà donar classes en l’especialitat corresponent a més de llenguatge musical i conjunt coral i instrument.

S’entendrà per especialitats amb afinat les següents:

a. Saxofon, clarinet i requint.

b. Trompeta, fliscorn, trompa, tuba - baix i bombardí.

c. Piano, clavecí i orgue.

Control d’assistència del professorat.

L’Escola ha d’establir un sistema de control d’assistència i de puntualitat del professorat. No obstant, el professorat signarà l’hora d’entrada i de sortida de l’Escola.

El professorat està obligat a complir l’horari de classes i d’activitats complementàries i a assistir als claustres, a les reunions de coordinació i a les derivades de la seva condició de tutor o del càrrec que ocupi si escau. També són d’assistència obligatòria les altres reunions extraordinàries no previstes en la programació general del centre que siguin degudament convocades per la direcció.

Les faltes d’assistència han de ser justificades. La direcció haurà de vetllar per l’adequada atenció als alumnes durant les absències del professorat.

La falta d’assistència de professorat s’haurà de compensar amb classes en l’horari que determini el professor, d’acord amb els alumnes i la direcció.

Funcions específiques del director.

Funcions del director:

1. Coordinar les activitats de caràcter acadèmic de professors i alumnes en relació amb el calendari escolar.

2. Coordinar els horaris acadèmics amb la col·laboració del professorat.

3. Vetllar per la labor del professorat.

4. Programar i coordinar les activitats extraescolars.

5. Qualsevol altra funció que pugui ser designada.

6. Assignar un secretari als claustres de professors per realitzar les actes.

7. Formular l’inventari anual de l’Escola.

8. Vetllar pel manteniment del material de l’Escola en tots els seus aspectes.

9. Qualsevol altra funció que pugui ser designada pel director.

 

Article 6

Tutories.

La tutoria i l’orientació dels alumnes forma part de la funció docent.

Tots els professors que formen part de l’Escola poden exercir les funcions de professor – tutor quan correspongui.

Els tutors seran els professors de l’especialitat instrumental.

La direcció de l’Escola s’encarregarà de mantenir reunions periòdiques necessàries.

Seran funcions dels tutors:

a. Coordinar la tasca educativa i el procés d’avaluació dels alumnes.

b. Participar en les reunions periòdiques que convoqui la direcció de l’Escola.

c. Elaborar la documentació acadèmica dels alumnes i mantenir-la actualitzada.

d. Facilitar la integració dels alumnes en l’Escola i fomentar la participació en les activitats que proposi l’Escola.

e. Informar als pares sobre el rendiment acadèmic dels alumnes així com l’assistència a classe dels seus fills i els rendiment acadèmic obtingut.

f. Orientar i assessorar els alumnes sobre les seves possibilitats acadèmiques i professionals.

  

Article 7

Matriculació dels alumnes.

La direcció determinarà les dates per poder formalitzar les matrícules aprovades pel Consell d’Administració de l’Escola dins el mes de juliol, per norma s’establiran els tres primers dies hàbils i seguits del mes de setembre.

La selecció dels alumnes de nou ingrés es farà d’acord amb el procediment establert per la direcció de l’Escola.

Els alumnes d’iniciació a la música podran matricular-se a partir dels 3 anys.

L’alumne es considerarà matriculat una vegada entregui a la direcció de l’escola de música els fulls degudament complimentats i signats.

Tot alumne està obligat a pagar la matrícula.

Només s’admetran les possibles baixes presentades per escrit a la secretaria del centre i de conformitat amb l’imprès existent per a tal fi.

No es podran matricular els alumnes que tinguin rebuts pendents de pagament del curs anterior, mentre no satisfacin l’import d’aquests.

Les inscripcions es podran formalitzar al llarg de l’any escolar en curs, sempre que hi hagi disponibilitat de places.

No es permetrà l’assistència de cap alumne a classe fora de l’horari assignat en la seva matrícula sense prèvia autorització de la Direcció del Centre.

Els grups es faran d’acord amb el nivell de coneixements de l’alumne

En el moment d’entrega del full de matrícula, per part dels pares o tutors legals, es signarà un full d’acceptació del reglament de l’Escola de música, pel que els afecta, tant als pares com als alumnes.

Article 8

Pagament de les mensualitats.

El preus vendran determinats pel preu públic que aprovi el Ple de l’Ajuntament de Petra a proposta del Consell d’Administració de la Fundació.

El període de pagament serà de l’1 al 7 del mes i aquests rebuts seran carregats en el compte corrent bancari facilitat per l’usuari.

L’assistència a les classes s’efectuarà previ pagament del mes per avançat.

Es beneficiarà del descompte de resident aquell alumne que tingui un dels pares empadronat en el Terme Municipal de Petra abans de l’1 de gener de l’any en curs.

Es donarà de baixa d’ofici a aquell alumne que no assisteixi a classe durant un mes continuat, sense presentar a la secretaria del centre cap document que ho justifiqui, sense que això suposi no haver de pagar el mes corresponent.

Per motius administratius, la incorporació al curs, només podrà efectuar-se el primer dia de classe de cada mes.

La Fundació Escola de Música de Petra cobrarà les comissions bancàries que causen els rebuts retornats.

El titular del compte bancari té la responsabilitat d’autoritzar el pagament dels rebuts a la seva oficina bancària.

Article 9

Avaluació dels alumnes.

Cada trimestre es durà a terme l’avaluació a tots els alumnes.

L’avaluació seguirà els objectius i criteris d’avaluació programats per al curs.

Si no se superen aquests objectius durant el curs, es podrà proposar la no promoció de nivell.

Els alumnes rebran els informes d’avaluació. Els alumnes hauran de tornar l’informe signat pel seu pare o mare o tutor legal.

Article 10

Dret d’estudi de l’alumnat.

Els alumnes mostraran una actitud positiva i de col·laboració amb l’estudi, així com puntualitat a l’hora d’entrar a classe.

Els alumnes han de dur una agenda escolar per poder anotar els deures i feines del seu treball diari.

L’assistència a les classes ha de ser regular. En cas d’absències no justificades, més de quatre faltes seguides, l’alumne podrà perdre la seva plaça i no es retornarà la mensualitat corresponent.

Les absències dels alumnes, sigui quina sigui la raó, així com els dies festius, no són recuperables en cap cas.

Pèrdua de plaça.

Els alumnes podran perdre la plaça pels següents motius:

a. Falta d’interès per l’assignatura.

b. Mal comportament dins les classes.

c. Faltes d’assistència conforme a l’article 1.

En cas que hi hagi d’haver alguna expulsió, el professor o tutor ho comunicarà a la direcció de l’Escola i es comunicarà als seus pares.

Es reuniran els professors d’aquest alumne juntament amb el director per decidir les mesures que s’han de prendre.

Article 11

Material d’aula.

Els alumnes hauran de disposar del material curricular que decideix l’Escola.

No es permetrà l’ús de materials tòxics a les classes.

L’Escola disposarà del material necessari pel professorat per poder dur a terme la seva tasca.

Els alumnes podran disposar, previ abonament d’un depòsit, dels instruments que la Unió Musical Petra tingui disponibles en aquest moment.

El préstec dels instruments, serà per un any, prorrogable en cas de no existir noves sol·licituds, en cas contrari, el nou sol·licitant té dret per damunt el que ja ha disposat del instrument durant un any.

Els alumnes estan obligats a tractar amb cura el material i les instal·lacions de l’Escola (instruments, barres de dansa, linòleum, mirall, etc.). Qualsevol desperfecte produït de forma intencionada, haurà de ser reparat o restituït per part dels pares de l’alumne o tutors legals.

Unió Musical Petra, cedirà a l’Escola de Música els instruments que aquesta té per a la realització de les classes, principalment els instruments de percussió, a canvi, l’Escola es preocuparà de realitzar una posada a punt d’aquests pel seu perfecte funcionament.

Article 12

Ús dels béns immobles i instal·lacions.

Es cuidaran i s’utilitzarà els béns de l’Escola.

És obligació del professorat comunicar a la direcció s’hi hi ha alguna anomalia dins les aules o en les instal·lacions de l’Escola.

Queda prohibit menjar cap tipus d’aliments i està prohibit fumar a l’àrea de l’Escola de Música, fins i tot al pati.

En acabar d’usar les aules, la sala polivalent o les altres instal·lacions, es deixarà ordenat, llums i aire condicionat apagats, i persianes i vidrieres, si n’és el cas, tancades.

No està permès l’accés a les instal·lacions que no pertanyin a l’àrea de l’Escola de Música.

Quan hi hagi alguna anomalia a les instal·lacions, es comunicarà a la direcció.

No es permet col·locar etiquetes o cartells a les parets, portes, etc, a excepció del tauló d’anuncis i la vidriera de la porta principal, que s’utilitzarà per donar informacions generals als usuaris.

Es demana silenci a l’àrea de les aules d’estudi tant a l’hora d’entrada i sortida com el silenci a classe.

Article 13

Cura i higiene del centre.

Els alumnes cuidaran que el seu espai, mobiliari, etc es mantinguin nets.

Els alumnes amb malalties contagioses s’abstindran de acudir a l’Escola mentre no s’hagin restablert.

Article 14

Ambient familiar.

Els pares dels alumnes tindran les següents obligacions:

3. Informar als tutors – professors de les malalties dels seu fill.

4. Evitar les absències temporals llargues o capritxoses dels alumnes.

5. Presentar tota la documentació que l’Escola sol·liciti i afecti a l’expedient acadèmic.

6. Comunicar tots els canvis d’adreça, telèfon, etc o qualsevol altra circumstància que afecti amb relació a l’Escola.

7. Estar localitzables per si algun dia passa algun accident, algun imprevist o una indisposició del seu fill.

8. Abans de deixar els alumnes a l’escola, els pares s’asseguraran que la classe s’impartirà durant l’horari corresponent.

 

Article 15

Faltes de disciplina i sancions.

El no respecte d’aquestes normes es considerarà una falta de disciplina. La infracció es podrà resoldre amb una amonestació i la Direcció de l’Escola estudiarà la conveniència d’establir una sanció.

Article 16

Pla d’evacuació en cas d’emergència del centre.

Si fos necessària l’evacuació de l’Escola per un motiu justificat els alumnes seguiran en tot moment i ordenadament les normes del professor, el qual seguirà les pautes d’evacuació dissenyat per l’Escola.

L’Escola estarà obligada cada curs a fer una pràctica d’evacuació.

---

ORDENANÇA REGULADORA DELS PREUS PÚBLICS PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS I REALITZACIÓ D’ACTIVITATS DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA.

Article 1.

Concepte.

Conforme amb el que preveu l’article 41 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, regulador d’hisendes locals, l’Ajuntament estableix el preu públic de Prestació de Serveis i realització d’activitats de la Fundació de l’Escola Municipal de Música de Petra, que es regirà per la present ordenança.

Article 2.

Objecte .

L´objecte  està determinat per la realització dels serveis i activitats de l’Escola Municipal de Música.

Article 3.

Obligats al pagament.

Estan obligats al pagament del preu públic regulat a la present ordenança les persones que es beneficiïn dels serveis o activitats que determinen l’exigència dels preus públics.

Article 4

Tarifes.

Les tarifes a abonar pels particulars, recollides al full annex, vendran determinades per les característiques i cost dels serveis o activitats que es prestin en cada cas.

Article 5

Bonificacions.

Tindran una bonificació del 5% de la quota per a totes les assignatures, aquelles famílies amb 2 membres matriculats a l’Escola.

Tindran una bonificació del 10% de la quota per a totes les assignatures, aquelles famílies amb 3 membres matriculats a l’Escola.

Tindran una bonificació del 25%, únicament sobre el preu d’instrument, els alumnes matriculats a Clarinet, Trompeta, Trombó, Trompa, Oboè, Fagot, Bombardí i Percussió. Aquest descompte s’aplica amb la finalitat de potenciar aquests instruments de cara a la banda jove i a la banda de música de Petra.

Article 6

Normes de gestió.

El pagament de la matrícula del curs escolar es realitzarà en el moment de la seva tramitació i serà irreductible.

Les mensualitats corresponents a les classes es satisfaran mensualment mitjançant ingrés bancari entre els dies 1 i 7 del mes en curs.

Si el nombre de sol·licituds de matriculacions en un curs supera les places disponibles es donarà preferència en primer lloc als matriculats en anys anteriors i en segon lloc al empadronats en el terme municipal de Petra.

En cas de que per part del professor d’instrument es cregui oportú fer la classe de instrument individual de 45 minuts, el preu d’aquesta classe es calcularà conforme els preus establerts a 30 i a 60 minuts.

ANNEX
PREUS PÚBLICS PER A LA PRESTACIÓ DE SERVEIS O REALITZACIÓ D’ACTIVITATS MUNICIPALS.

QUADRE DE TARIFES

MATRICULA

Euros

RESIDENT

17,00 €

NO RESIDENT

20,00 €

ASSIGNATURES

Residents

NO Residents

Euros

Euros

Llenguatge o iniciació musical (2 hores setmanals)

Instrument individual (1 hora setmanal)

83,00 €

121,00 €

Llenguatge o iniciació musical (2 hores setmanals)

Instrument individual (1/2 hora setmanal)

65,00 €

80,00 €

Sensibilització musical (1 hora setmanal)

18,00 €

23,00 €

Llenguatge o iniciació musical (2 hores setmanals)

39,00 €

49,00 €

Instrument individual (1 hora setmanal)

66,00 €

82,00 €

Instrument individual (1/2 hora setmanal)

33,00 €

41,00 €

Guitarra popular en grup

25,00 €

31,00 €

Dansa

19,00 €

24,00 €

Xeremies/flabiol/tamborino

34,00 €

42,00 €

 

Petra a 5 de novembre de 2015.

El Batle.
Salvador Femenías Riera.