Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 16692
Convocatòria de subvencions per a l'organització de la cavalcada de reis del municipi de Calvià per a l'any 2016
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en la sessió de data 26 d'octubre de 2015, va adoptar, entre altres, l'acord relatiu a l'aprovació de la convocatòra y les bases reguladores de la concessió de subvencions per a la Cavalgada del Reis 2016 i que transcric literalment a continuació:
“L’Ajuntament de Calvià, mitjançant el departament de Participació, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca a les entitats i associacions sense afany de lucre per a què sol·licitin les ajudes econòmiques, d’acord a les següents:
BASES
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATORIA:
L’objecte d’aquesta convocatòria és l’organització i execució de la Cavalcada de Reis dels diferents nuclis de població del municipi de Calvià.
Aquesta convocatòria es regirà per l’establert a les Bases d’Execució del Pressupost General d’aquesta Corporació, i en allò no previst en aquestes bases, s’aplicarà supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
SEGONA.- CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
A l'exercici 2015 se destina la quantitat de 6.800 euros a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent 129.92400.4800010 “Subvenció dinamització zones”
TERCERA.- DESTINATARIS DE LA CONVOCATÒRIA
Aquesta convocatòria està adreçada a:
Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, i a entitats o col·lectius, domiciliats al terme municipal, relacionades amb l’objecte de la convocatòria.
No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen en l’article 13 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.
QUARTA.- PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS:
1.-CRITERIS OBJECTIUS DE VALORACIÓ
1.1.-Per a valorar els projectes presentats es tendran en compte els següents criteris:
a) L’interès general de l’activitat en l’àmbit municipal.
b) La qualitat tècnica del projecte.
c) El nombre d'entitats col·laboradores que formaran part del projecte, en la seva organització i en la seva execució.
d) El nombre d'habitants de cada zona.
e) La impossibilitat de realitzar l’activitat si no és beneficiada amb la subvenció.
f) L’àmbit de difusió.
g) La concurrència o no d’altres subvencions, concedides per altres Administracions per a aquesta finalitat.
1.2.-Només serà objecte de subvenció un projecte per persona sol·licitant.
1.3.-La quantia de la subvenció no podrà ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable.
1.4.- El límit màxim de l'ajuda que s' atorgui per projecte serà el crèdit consignat previst en aquestes bases. Així mateix, es podrà prorratejar, entre els beneficiaris de la subvenció, l'import global màxim destinat a aquesta subvenció.
2.- PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I TRAMITACIÓ
2.1.-Sol.licituds (Annex I)
Les sol·licituds de les actuacions a subvencionar s’acompanyaran de la documentació següent:
a) NIF de l’entitat o associació.*
b) DNI de la persona representant.*
c) Declaració responsable expedida pels òrgans representatius de l’entitat, en la qual es farà constar el número de socis.*
d) Declaració de la persona representant legal de l’entitat de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne una subvenció i d’estar facultada per actuar en nom de l’entitat (Annex II)
e) Certificació expedida per la Secretaria General d’aquesta corporació en la qual s’acrediti la seva inscripció en el Registre Municipal d’Associacions d’interès veïnal. *
f) Comissió de festes (incloure la relació de persones que l’integren i fer referència si estan en qualitat de representant d’alguna entitat o associació).*
g) Activitats a realitzar:
· Data i lloc de realització.
· Previsió de la participació, és important que es diferenciï, en el seu cas, els participants i els assistents.
· Col·laboració que es sol·licitarà a l’Ajuntament a part de la subvenció, com a: aspectes de seguretat o de trànsit, escenaris o similars, tramitacions administratives, etc.
h) Memòria del projecte dut a terme per l’entitat l’any anterior, si l'hagués desenvolupat.
i) Declaració responsable de les subvencions rebudes d’institucions públiques o privades per l’esmentat programa (Annex III).
j) Projecte concret pel qual es pretén la subvenció i pressupost detallat de la despesa i ingressos (Annex IV).
k) Certificació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
l) Certificació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària.
m) Acreditació d’estar al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb l’Ajuntament (Annex V).
n) Certificat bancari de llibreta o compte corrent de l’entitat, en la qual s’haurà de fer, si pertoca, el pagament de la subvenció (Annex VI).*
2.2.- Sol·licitud/s de l'/les entitat/s col·laboradores (Annex I-A)
a) NIF de l'/les entitat/s col·laboradora/es *.
b) DNI del representant.*
c) Declaració de la persona representant legal de l'entitat de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per a obtenir-ne una subvenció i d'estar facultat per actuar en nom de l'entitat. (Annex II-A).
d) Certificació expedida per la Secretaria General d’aquesta corporació en la qual s’acrediti la seva inscripció en el Registre Municipal d’Associacions d’interès veïnal. *
e) Declaració responsable de les subvencions rebudes d’institucions públiques o privades per a l’esmentat programa (Annex III-A).
f) Certificació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
g) Certificació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària.
h) Acreditació d’estar al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb l’Ajuntament (Annex V-A).
* No serà necessària la presentació d'aquella documentació que ja hagi estat presentada a l'Ajuntament, sempre que estigui actualitzada i no hagi patit cap modificació.
En el supòsit que la documentació no estigui actualitzada el/la beneficiari/a serà requerit/a per tal d'aportar-la i, en el cas del sol·licitant, serà una condició prèvia per a efectuar el pagament de la subvenció, en el cas de l'entitat col·laboradora, serà condició per a determinar la seva participació en el projecte.
2.3.-Presentació:
El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà a la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’anuncis de la Corporació.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació que les acompanyi, es presentaran en el Registre General de la Corporació o en qualsevol de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
3.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS:
Els perceptors de les subvencions estan obligats a:
a) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar-hi expressament de manera motivada, en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.
b) Realitzar l’activitat o projecte pel qual es concedeixi la subvenció, ajustant-se als termes previstos.
c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que es requereixi.
d) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, justificant-les adequadament.
e) Comunicar l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, i també tots els estats comptables i registres específics que s’exigeixin en les bases reguladores de la subvenció, amb la finalitat de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h) Tota subvenció s'haurà de fer constar en la documentació i publicitat impresa que l’activitat o projecte es realitza “amb el suport de l’Ajuntament de Calvià”.
i) Els beneficiaris hauran de formalitzar una assegurança de responsabilitat civil, remetent a l'àrea de Participació Ciutadana una còpia de la pòlissa adjunta al projecte.
j) Els beneficiaris de les subvencions percebudes hauran d'abonar a la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) a càrrec d'aquestes ajudes, els drets de reproducció, distribució i, en general, els que corresponguin a la propietat intel·lectual prevists en la legislació vigent.
4.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ:
Es constitueix una Comissió de valoració que deliberarà i proposarà la resolució d’aquesta convocatòria pública d’acord amb la puntuació obtinguda, conforme als criteris de la base 4, la qual estarà integrada pels següents membres:
- La Tinent de batle de Cohesió Social o en la persona en qui delegui, com a presidenta de mesa.
- El Director de Participació Ciutadana i Joventud o persona en qui es delegui, com a vocal.
- La Tècnica de Participació Ciutadana o persona en qui es delegui, que actuara com a secretària amb veu però sense vot.
La Comissió elaborarà un informe o proposta de resolució en el que constaran les valoracions efectuades, conforme a les presents bases.
La Comissió de Valoració elevarà a la Junta de Govern Local la proposta d’atorgament de les subvencions per a la seva aprovació definitiva, previ dictamen de la comissió informativa corresponent.
CINQUENA.- RESOLUCIÓ:
La Junta de Govern Local, d'acord amb la proposta de la Comissió de Valoració, assignarà objectivament i de forma individual les ajudes, per a la qual cosa ha de ponderar en tot cas:
a) L’interès general de l’activitat en l’àmbit municipal.
b) La qualitat tècnica del projecte.
c) El nombre d'entitats col·laboradores que formaran part del projecte, en la seva organització i en la seva execució.
d) El nombre d'habitants de cada zona.
e) La impossibilitat de realitzar l’activitat si no és beneficiada amb la subvenció.
f) L’àmbit de difusió.
g) La concurrència o no d’altres subvencions, concedides per altres Administracions per a aquesta finalitat.
SISENA.- CONDICIONS DE FINANÇAMENT, ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS I JUSTIFICACIÓ:
L’Ajuntament de Calvià podrà realitzar, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries respecte al destí i l'aplicació de les subvencions concedides.
Les subvencions concedides d’acord amb les prescripcions d’aquestes Bases, hauran de justificar-se adequadament un cop finalitzada l’activitat, servei o projecte, origen de la subvenció atorgada. La instància d’aquesta justificació es presentarà en el registre general d’aquest Ajuntament, instància acompanyada de la documentació exigida en la convocatòria de la subvenció de què es tracti i que, com a mínim, haurà de ser:
a) La Memòria detallada de l’activitat realitzada.
b) Les Factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent i ajustades al pressupost presentat en formular la sol·licitud.
c) Totes les despeses derivades de les degustacions en agraïment per la col·laboració dels veïns dins l'organització dels actes subvencionats han de ser degudament autoritzades pel regidor de zona.
La no justificació de l’activitat iniciarà expedient de devolució de la subvenció.
Serà requisit indispensable, per a l’abonament de la quantitat subvencionada, que l’entitat o associació hagi justificat, si n'és el cas, les subvencions rebudes amb anterioritat.
La justificació de les actuacions realitzades no podrà excedir de dia 30 d'abril de 2016.
SETENA .- REFORMULACIÓ:
La Junta de Govern Local, un cop concedides les subvencions als beneficiaris i, en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar la seva assignació mitjançant resolució motivada, davant la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents:
a) Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.
b) Prèvia justificació de la causa que origina la impossibilitat d’executar l’activitat o projecte que motivà la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de la destinació de les ajudes concedides.
c) Es podrà reduir la subvenció fins arribar al 50% de les despeses produïdes, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.
En el cas de donar-se la circumstància a) es podrà procedir fins i tot a la seva revocació.”
Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa , es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent a la inserció d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamacio que es consideri convenient d'interposar.
Calvia, 28 d'octubre de 2015
La tinent de batle de Cohesió Social
(Decret de delegació 15/06/2015)
Natividad Francés Garate
ANNEX I
SOL.LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ORGANITZACIÓ DE CAVALCADA DE REIS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A L’ANY 2016
(entitat líder)
Entitat/Associació/Empresari individual ______________________________________
amb NIF/CIF: _______________ representada per: _____________________________
càrrec: ___________________ i adreça/domicili social _________________________
districte postal: _______ telèfon: ____________________ fax: ___________________
EXPOSA
Que assabentat/da de la Convocatòria Pública de l’Ajuntament de Calvià de Subvencions per a l’organització de la Cavalcada de Reis any 2016, i d’acord amb el que preveuen les seves bases,
SOL·LICITA
Una subvenció econòmica per la quantitat de _______________________ .-euros
per a l’activitat/projecte següent : _______________________________
(Signatura)
________________________, ________ d ________________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX I-A
SOL·LICITUD PAR A FORMAR PART DEL PROJECTE, EN LA ORGANIZACIÓ I EXECUCIÓ, DE LA CAVALCADA DE REIS DEL MUNICIPIO DE CALVIÀ PER A L'ANY 2016
(entitat col·laboradora)
Entitat/Associació/Empresari individual ____________________________________
amb NIF/CIF: _______________ representada per: _____________________________
càrrec: ___________________ i adreça/domicili social _________________________
districte postal: _______ telèfon: ____________________ fax: ___________________
EXPOSA
Que assabentat/da de la Convocatòria Pública de l’Ajuntament de Calvià de Subvencions per a l’organització de Cavalcada Reis any 2016, i d’acord amb el que preveuen les seves bases,
SOL.LICITA
Participar en el projecte de Cavalcada de Reis 2016 presentat per___________________________________________________
NIF/CIF__________________, i col·laborar en la seva organització i execució.
(Firma)
_____________________, ________ d ________________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX II
ACREDITACIÓ DE REPRESENTAT DE L’ENTITAT SOL·LICITANT
(entitat líder)
El/La Sr./a _________________________________amb DNI ____________________
en càrrec de _____________________________ DECLARA
Que a la reunió de dia _____ d _____________________ de ___________
de ___________________ (indicar l’òrgan que va prendre l’acord) es va acordar el nomenament de ______________________________________ amb DNI ______________________ com a ________________________ de l’esmentada entitat i, per tant, autoritzat per realitzar sol·licituds i tramitació de subvencions, i que no es troba inhabilitada per a contractar amb les administracions públiques.
(Signatura)
_______________________, ______ d _____________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX II-A
ACREDITACIÓ DE REPRESENTAT DE L’ENTITAT COL·LABORADORA
El/La Sr./a _________________________________amb DNI ____________________
en càrrec de _____________________________ DECLARA
Que a la reunió de dia _____ d _____________________ de ___________
de ___________________ (indicar l’òrgan que va prendre l’acord) es va acordar el nomenament de ______________________________________ amb DNI ______________________ com a ________________________ de l’esmentada entitat i, per tant, autoritzat per a sol·licitar col·laborar en l'organització i execució de la Cavalcada de Reis 2016, així mateix declara no estar inhabilitat per a contractar amb les administracions públiques.
(Signatura)
_______________________, ______ d _____________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX III
DECLARACIÓ DE COFINANÇAMENT DEL PROJECTE
(entitat líder)
El/La Sr./a ___________________________ amb DNI ______________________
actuant en representació de l’Entitat __________________________ en càrrec de ____________________ DECLARA:
a) L’entitat no ha demanat/rebut altres suports econòmics per a aquesta activitat ( )
b) L’entitat ha demanat els següents suports econòmics per aquesta activitat ( ):
Entitat subvencionadora__________________________
Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )
Entitat subvencionadora__________________________
Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )
Entitat subvencionadora__________________________
Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )
(Signatura)
_______________________, ________ d ________________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX III-A
DECLARACIÓ DE COFINANÇAMENT DEL PROJECTE
(entitat col·laboradora)
El/La Sr./a ___________________________ amb DNI ______________________
actuant en representació de l’Entitat __________________________ en càrrec de ____________________ DECLARA:
c) L’entitat no ha demanat/rebut altres suports econòmics per a aquesta activitat ( )
d) L’entitat ha demanat els següents suports econòmics per aquesta activitat ( ):
Entitat subvencionadora__________________________
Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )
Entitat subvencionadora__________________________
Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )
Entitat subvencionadora__________________________
Quantia________________ Rebuda ( ) No rebuda ( ) Denegada ( )
(Signatura)
_______________________, ________ d ________________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX IV
PRESSUPOST ORIENTATIU D’INGRESSOS I DESPESES
INGRESSOS PREVISTS
Concepte: _______________________________ Quantia: _________________
Concepte: _______________________________ Quantia: _________________
TOTAL:________________
DESPESES PREVISTES
Concepte: __________________ Unitats: _________ Subtotal: _______________
Concepte: __________________ Unitats: _________ Subtotal: _______________
Concepte: __________________ Unitats: _________ Subtotal: _______________
TOTAL:________________
(Signatura)
_____________________, ________ d _______________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX V
DECLARACIÓ D’OBLIGACIONS ECONÒMIQUES AMB L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
(entitat líder)
El/La Sr./a ____________________________ amb DNI ____________________
actuant en representació de l’Entitat __________________________ en càrrec de ____________________ DECLARA
Que l’esmentada entitat està al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb aquesta Corporació.
(Signatura)
_____________________, ________ d ________________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX V-A
DECLARACIÓ D’OBLIGACIONS ECONÒMIQUES AMB L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
(entitat col·laboradora)
El/La Sr./a ____________________________ amb DNI ____________________
actuant en representació de l’Entitat __________________________ en càrrec de ____________________ DECLARA
Que l’esmentada entitat està al corrent de pagament de totes les obligacions fiscals amb aquesta Corporació.
(Signatura)
_____________________, ________ d ________________________ de 2015
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CALVIÀ
ANNEX VI
SOL.LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR:
CIF/NIF DEL PERCEPTOR.....................................................................
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL.....................................................
ADREÇA................................................................................................
LOCALITAT..........................................................................................
CODI POSTAL............................... PROVÍNCIA..................................
TELÈFON......................................... FAX.............................................
DADES BANCÀRIES:
ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL......................................................
CODI BANC............................ CODI OFICINA.....................................
DC................COMPTE NÚM...................................................................
Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
_____________________, ________ d ________________________ de 2015
CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA:
Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina:
El director / El delegat El perceptor