Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 16626
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles
Versió PDF
L’agricultura s’enfronta a un procés de transformació estructural derivat, entre d’altres factors, de la progressiva liberalització del comerç mundial, l’ampliació europea, la reforma de la Política Agrícola Comuna (PAC), el desenvolupament tecnològic, l’augment de les exigències mediambientals i les noves demandes de qualitat i seguretat alimentària.
Per això, a les Illes Balears és necessari promoure el desenvolupament sostenible del sector agroalimentari, a nivell econòmic i mediambiental, millorant la seva eficiència i competitivitat en el mercat mitjançant inversions físiques que impulsin la implantació de noves tecnologies, l’orientació cap a productes de qualitat reconeguda, la diversificació de les produccions i, tot això, sota la perspectiva de la millora mediambiental, la seguretat laboral i el manteniment de les condicions d’higiene i benestar animal.
El Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears, per al període 2014-2020 (PDR), contempla una sèrie de mesures d’ajuda destinades al sector agrari, segons el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, que estableix les normes generals que regulen l’ajuda de la Unió al desenvolupament rural finançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), complementant les disposicions comunes per als Fons estructurals i d’inversió europeus, establertes a la segona part del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell. Concretament, entre d’altres mesures, es contempla al PDR la submesura 4.2, destinada a donar suport a les inversions en transformació i comercialització de productes agrícoles.
Amb la finalitat de garantir que el nou marc jurídic establert pels esmentats Reglaments funcioni correctament i s’apliqui de manera uniforme, la Comissió ha estat facultada per adoptar determinades disposicions a efectes de la seva execució. Com a resultat es dicta el Reglament delegat (UE) núm. 807/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i hi introdueix disposicions transitòries, i el Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
En data 26 de febrer de 2015, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 29 l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, que en el seu article 2 assenyala que serà objecte d’ajuda la mesura d’inversions en actius físics i, en concret, la submesura 4.2 referent a les inversions en transformació, comercialització o desenvolupament de productes agrícoles.
Per altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en el seu article 2a) estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d’altres règims d’ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.
D’acord amb el que disposa l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 3 de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, aprovat mitjançant l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a proposta del director gerent del FOGAIBA, i de conformitat amb l’Autoritat de gestió, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte de les subvencions i àmbit d’aplicació
1. S’aproven les convocatòries de subvencions, per als anys 2015 a 2019, per a fomentar les inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agrícoles, d’acord amb el que preveu l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 29, de 26 de febrer de 2015.
2. Les convocatòries seran un total de nou i es realitzaran dues convocatòries per cada exercici, excepte en el 2015 que és una única convocatòria.
3. L’àmbit territorial d’aplicació de les subvencions és la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segon
Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Per a la primera convocatòria de l’exercici 2015 es destina un import de vuit milions cent-cinc mil trenta euros amb setanta-cinc cèntims (8.105.030,75€), amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), d’acord amb la següent distribució anual:
|
|
UE |
MAGRAMA |
CAIB |
SUMA |
|
ANY |
41,00% |
6,77% |
52,23% |
|
|
2015 |
497.916,74 |
82.216,98 |
634.297,35 |
1.214.431,07 |
|
2016 |
476.650,78 |
78.705,51 |
607.206,60 |
1.162.562,89 |
|
2017 |
750.908,31 |
123.991,45 |
956.583,93 |
1.831.483,69 |
|
2018 |
798.793,39 |
131.898,32 |
1.017.584,84 |
1.948.276,55 |
|
2019 |
798.793,39 |
131.898,32 |
1.017.584,84 |
1.948.276,55 |
|
SUMA |
3.323.062,61 |
548.710,58 |
4.233.257,56 |
8.105.030,75 |
Aquesta quantia es podrà incrementar amb crèdits que es poden destinar a aquesta finalitat.
2. La resta de convocatòries d’ajudes establertes a la present Resolució queden sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient per a finançar el compliment de les obligacions generades.
En cas que una vegada acabat qualsevol dels períodes no s’hagi exhaurit l’import màxim previst inicialment per a cadascun d’ells, la quantitat no aplicada s’ha de traslladar al període següent mitjançant una resolució de l’òrgan competent per a la concessió de subvencions, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Les subvencions esmentades seran cofinançades pel FEADER en un 41,00%, per l’Administració general de l’Estat en un 6,77 % i per la comunitat autònoma de les Illes Balears en un 52,23 %.
Tercer
Requisits dels beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques que duguin a terme les actuacions que s’esmenten a l’apartat quart d’aquesta Resolució i que, en el moment de la proposta de resolució, reuneixin els requisits següents:
- Siguin titulars d’una empresa dedicada a la transformació, comercialització o desenvolupament dels productes agrícoles contemplats a l’annex I del Tractat de la Unió Europea, tret dels productes de la pesca.
- No estiguin en crisi, d’acord amb la definició establerta per la Unió Europea a l’apartat 2.2 de les directrius sobre les ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empreses no financeres en crisi.
2. Els requisits esmentats al punt anterior s’hauran de mantenir durant un període mínim de sis mesos comptats a partir de la sol·licitud de l’ajuda, i s’han de mantenir, com a mínim, fins al moment de la concessió de la subvenció.
3. A més del requisit anterior, hauran de complir els requisits prevists a l’article 10 de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, aprovat mitjançant l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, així com els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
4. D’acord amb el que disposa l’article 10.1e) del Text Refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió.
La comprovació del compliment del requisit esmentat la realitzarà el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud en suposa l’autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa contrària. Quan la persona sol·licitant de l’ajuda no estigui obligada a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.
5. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol altre tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.
Quart
Actuacions subvencionables
1. Poden ser subvencionables les inversions materials o immaterials que es realitzin a les Illes Balears i afectin la transformació, la comercialització o el desenvolupament de productes agrícoles inclosos a l’annex I del Tractat europeu, excepte els productes de la pesca, i que, en tot cas, persegueixin algun dels següents objectius:
a. Millorar el rendiment, la competitivitat i el desenvolupament econòmic.
b. Fomentar els productes de qualitat.
c. Afavorir la innovació i el respecte al medi ambient, la seguretat laboral, la higiene, el benestar animal i millorar les ràtios de sostenibilitat social, econòmica i ambiental.
2. Únicament seran subvencionables les despeses següents:
a. La construcció, adquisició (inclòs l’arrendament financer) o millora de béns immobles.
b. La compra o arrendament amb opció de nova maquinària i equipament fins al valor de mercat del producte.
c. Els costs generals vinculats a les despeses contemplades a les lletres a) i b), com honoraris d’arquitectes, enginyers i assessors, honoraris relatius a l’assessorament sobre la sostenibilitat econòmica i mediambiental, inclosos els estudis de viabilitat.
d. Les següents inversions intangibles: adquisició o desenvolupament de programes informàtics i adquisicions de patents, llicències, drets d’autor, marques registrades.
3. L’adquisició d’immobles, maquinària i equips a través d’operacions d’arrendament financer només serà subvencionable si inclou un compromís de compra en el que es prevegi que el beneficiari arribi a ser propietari del bé del que es tracti. La compra efectiva haurà de realitzar-se abans de la sol·licitud de pagament. L’import màxim del contracte no sobrepassarà el valor net de mercat de l’actiu arrendat.
4. Només seran subvencionables les despeses realitzades després de la presentació de la sol·licitud d’ajuda, i en el cas d'obra civil i instal·lacions fixes, a més de la visita prèvia d’inspecció per part de l’òrgan competent, in situ, que acrediti que les inversions no estaven iniciades (excepte en el cas de les despeses previstes en el punt 2.c “costs generals”, que es podran realitzar abans de la presentació de la sol·licitud), de conformitat amb el que disposa l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
L’actuació subvencionada haurà d’haver estat realitzada i pagada pel beneficiari en el període comprès entre la data de començament del període d’elegibilitat previst al paràgraf anterior i el termini previst en el punt 1 de l’apartat onzè d’aquesta Resolució. En tot cas, aquest termini no podrà superar l’1 de desembre de 2023.
5. No seran subvencionables les actuacions i despeses següents:
a. Les dirigides al comerç minorista en destinació, tret que la comercialització la realitzin les organitzacions de productors o les seves entitats vinculades, dels productes del seus associats o d’altres productors no associats.
b. Les inversions en el sector vitivinícola, d’acord amb el Programa de suport al sector vitivinícola espanyol 2014-2018, ja que s’han de respectar les normes específiques que, en el seu cas, existeixin per a un sector determinat, com les recollides en el Reglament 1308/2013, pel qual es crea l’Organització Comuna de Mercats de productes agraris i en el Reial decret 1079/2014, de 19 de desembre, per a l’aplicació de les mesures del programa de suport 2014-2018 al sector vitivinícola.
c. Les inversions de reposició o simple substitució d’equipaments i maquinària, excepte quan la nova adquisició correspongui a equipaments o maquinària diferents als anteriors per la tecnologia emprada o pel seu rendiment.
d. La compra d’equipaments o maquinària de segona mà.
e. Qualsevol tipus d’interessos bancaris, recàrrecs i sancions administratives i penals.
f. L’adquisició de terrenys per un import superior al 10% de la despesa total subvencionable de l’operació, podent augmentar aquest límit fins al 15% en els casos prevists a l’apartat b) de l’article 69.3 del Reglament (UE) núm. 1303/2014, del Parlament Europeu i del Consell.
g. L’IVA, excepte quan no sigui recuperable, de conformitat amb la legislació nacional sobre l’IVA.
h. Les despeses de procediments judicials.
i. Material fungible o que sigui venut amb la mercaderia. Les inversions han de tenir una vida superior als cinc anys.
j. Nòmines i despeses de personal pagades pel beneficiari.
k. Els vehicles, amb excepció dels de transport intern i de les carrosseries específiques per a vehicles que siguin necessàries per a l’activitat productiva de l’empresa, sempre que aquests equipaments formin part d’un projecte d’inversions i el seu import no superi el 40% del total de l’actuació.
l. Reparacions, mobiliari d’oficina, jardineria, obres d’embelliment i d’equipaments d’oci, compra d’edificis que s’hagin de tomar, projectes d’investigació.
m. Les destinades a la transformació o comercialització de productes de països no comunitaris. En cas que l’empresa faci servir matèries primeres agrícoles o ramaderes de països tercers en el procés de transformació, amb una proporció inferior al 50% del volum total de matèries primeres, es podrà subvencionar aplicant la reducció que correspon a la proporció “kg matèria primera forana”/“kg matèria primera total emprada” (mitjana dels darrers tres anys). Per a verificar la procedència de la matèria primera es podrà requerir la traçabilitat o altres documents acreditatius.
n. Altres costs lligats al contracte d’arrendament financer, tals com imposts, marges de l’arrendador, costs de refinançament dels interessos, despeses generals o les despeses de assegurances.
o. Totes les que no se’n derivin de les actuacions o inversions previstes en els punts 1 i 2 d’aquest apartat.
p. Totes les que incrementin la producció, ultrapassant les restriccions o limitacions imposades per una organització comuna de mercat o un règim d’ajuda directa finançada pel FEAGA.
q. Totes aquelles que no tenguin la condició de despesa elegible conforme a la normativa vigent.
6. En tot cas, s’aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
S’entendrà que les despeses previstes al punt 2 c) d’aquest apartat s’ajusten als valors de mercat fins a un màxim del 8% del cost de les despeses detallades als punts 2 a) i b) si hi ha obra civil, i del 4% en la resta d’inversions. La quantitat que excedeixi dels percentatges anteriors no serà auxiliable.
7. En tot cas, per poder ser considerada subvencionable, serà necessari que la inversió en obra civil es faci complint les normes urbanístiques en aquesta matèria. A tals efectes, serà preceptiu acreditar, previ al pagament, el compliment de tals extrems, adjuntant la documentació que s’esmenta a l’apartat onzè de la present Resolució.
8. Les activitats que pretenguin acollir-se a les subvencions previstes en aquesta Resolució han de ser tècnicament viables.
9. Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 30.000,00 euros en cas de cost per execució d’obra o de 18.000,00 euros en cas de subministrament de béns d’equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no existeixi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o ofereixin.
L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se a la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
10. En el supòsit d’adquisició de terrenys, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s’haurà de fer constar a l’escriptura que el beneficiari haurà de destinar els béns a la finalitat concreta per la qual es va concedir la subvenció, durant un període de cinc anys des del pagament de l’ajuda, així com l’import de la subvenció concedida, i hauran de ser objecte aquests extrems d’inscripció, en el registre públic corresponent. A tals efectes serà preceptiu acreditar, previ al pagament, el compliment de tals extrems, adjuntant la documentació que s’esmenta a l’apartat onzè de la present Resolució.
Cinquè
Intensitat i límit de les subvencions
1. La quantia de l’ajuda serà, amb caràcter general, el 40% dels costs elegibles. Aquest percentatge es podrà incrementar en 20 punts percentuals en cadascun dels casos següents:
a. Operacions subvencionades en el marc de l’Associació europea d’innovació.
b. Operacions relacionades amb un conglomerat d’associacions de productors
2. L’inversió màxima auxiliable per a cada convocatòria serà d’1.000.000,00 euros per un mateix beneficiari. Amb una limitació màxima per a tot el PDR 2014-2020 de 4.000.000,00 euros de volum d’inversió auxiliable.
3. Per poder sol·licitar les ajudes, la inversió auxiliable ha de tenir un import mínim de 8.000,00 euros.
4. En el cas d'inversions superiors a 1.000.000,00 d'euros susceptibles de generar ingressos nets prevists a l'article 61 de l’esmentat Reglament (UE) 1303/2013, s'haurà d'aplicar el que disposa aquest article.
Sisè
Sol·licituds
1. Per a l’any 2015, el termini de presentació de sol·licituds serà des del dia següent de la publicació de la present Resolució en el BOIB fins al 31 de desembre de 2015.
2. Per als anys successius 2016, 2017, 2018 i 2019, els terminis de presentació de sol·licituds seran:
-Primera convocatòria: de l’1 de gener fins al 30 de juny de cada any.
-Segona convocatòria: de l’1 de juliol fins al 31 de desembre de cada any.
3. Només s’admet una sol·licitud per convocatòria i beneficiari. En cas que es presenti més d’una sol·licitud durant el termini establert, només es tindrà en compte la que s’hagi presentat en primer lloc, tret de renúncia expressa d’aquesta sol·licitud.
4. Les persones interessades que compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears i s’hauran de presentar, correctament emplenades, en els registres d’entrada del FOGAIBA, de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, dels Consells Insulars de Menorca, Eivissa i Formentera o a qualsevol dels llocs que preveu l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
5. La presentació de la sol·licitud d’ajuda suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, de tot el que conté aquesta convocatòria, així com les bases reguladores establertes a l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020 i la resta de normativa d’aplicació.
6. Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la següent documentació:
a) Persones físiques: si n’és del cas, document que acrediti la seva representació.
b) Persones jurídiques: fotocòpia del NIF de l’entitat, dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent i del document que acrediti la seva representació.
c) Memòria agronòmica que detalli:
1. Inversions a realitzar.
2. Matèries primeres agràries i productes finals, especificant la seva procedència, les capacitats productives i de transformació.
3. Benefici econòmic de la inversió per als productors de matèries primeres agrícoles i ramaderes.
4. Repercussió de les actuacions, com a mínim, en un d’aquests punts:
a. Millorar el rendiment, la competitivitat i el desenvolupament econòmic.
b. Fomentar els productes de qualitat.
c. Afavorir la innovació i el respecte al medi ambient, la seguretat laboral, la higiene, el benestar animal i millorar les ràtios de sostenibilitat social, econòmica i ambiental.
5. Viabilitat tècnica del projecte, especificant capacitats productives i de transformació, instal·lacions i sortides comercials.
d) Còpia del projecte bàsic, en cas de realitzar obra major.
e) Documentació acreditativa que l’empresa no està en crisi, d’acord amb el punt 2.2 de les Directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empreses no financeres en crisi (2014/C 249/01). En cas que la inversió superi els 200.000,00€, s’haurà de presentar certificat d’un auditor extern que acrediti que l’empresa no està en crisi.
f) Plànols o croquis en els quals hi figuri l’emplaçament de les inversions.
g) Si n’és el cas, pressuposts o factures proforma de les inversions objecte d’ajuda confeccionats pels seus fabricants o instal·ladors autoritzats. S’han de presentar els tres pressuposts en el cas del que estableix l’apartat 4.9 d’aquesta Resolució.
h) En cas de compra d’edificis, certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial, i declaració jurada del venedor per si l’edifici ha obtingut una altra subvenció nacional o comunitària en els darrers deu anys.
i) Sol·licitud de llicència d’obres, si n’és del cas.
J) Si escau, documentació justificativa del compliment d’algun dels supòsits establerts a l’apartat 5.1 d’aquesta Resolució, d’increment de percentatge d’ajuda.
k) Si n’és el cas, documentació justificativa del compliment d’algun dels criteris de puntuació establerts a l’apartat 7.2 de la present Resolució.
7. La comprovació del DNI de la persona sol·licitant o del seu representant es farà d’ofici per part del FOGAIBA. En el cas que es vulgui denegar expressament l’autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció del DNI de la persona sol·licitant o dels representants dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, s’haurà d’aportar un document de denegació i els certificats corresponents. En cas que no s’estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions anteriors per acreditar estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.
8. En el supòsit que, amb ocasió de la tramitació d’altres expedients en el FOGAIBA, ja s’hagi presentat algun dels documents esmentats, no serà necessari aportar-lo novament, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència on va ser presentat o, en el seu cas, emès i no hagin passat més de cinc anys des de l’acabament del procediment al qual correspongui. Així mateix no serà necessari aportar-lo novament si el document exigit ha estat incorporat a la base de dades documental del FOGAIBA, prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny, amb la comprovació prèvia de l’autenticitat del document. No obstant això, l’acreditació de facultats haurà de ser vigent en el moment de presentació de la sol·licitud d’ajuda.
En els supòsits d’impossibilitat material d’obtenir el document, l’òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la presentació o, per defecte, l’acreditació per altres mitjans dels requisits als quals fa referència el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.
9. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no adjunten tota la documentació assenyalada o si els documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient presenten esmenes o ratllades, es requeriran les persones sol·licitants mitjançant una publicació a la pàgina web http://www.caib.es, per tal que esmenin el defecte o aportin la documentació en el termini de deu dies, així com indica l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, amb la indicació que si no ho fan, s’entendran desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit. Les diferents notificacions d’esmena de defectes que es dictin es publicaran a la pàgina web, cada dilluns o el dia hàbil següent si aquest és festiu.
Setè
Selecció dels beneficiaris
1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva entre les sol·licituds presentades durant cada període establert a l’apartat sisè.
2. En el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superin les quanties destinades en el període respectiu, les sol·licituds s’atendran en funció de la major puntuació obtinguda, aplicant els criteris de prioritat següents, el compliment dels quals serà valorat a la data de presentació de la sol·licitud:
a) Si les inversions estan orientades a la millora de l’eficiència energètica: 10 punts. Aquesta puntuació s’aplicarà de forma proporcional a l’import de les inversions concretes que reuneixin el requisit esmentat.
b) Si les inversions són realitzades en el sector de fruits secs: 5 punts.
c) En el cas de noves empreses dedicades a la transformació i la comercialització: 5 punts. Es considerarà que una empresa és de nova creació durant els tres primers anys següents a l’inici de les seves operacions en el sector d’activitat corresponent.
Per demostrar el compliment del criteri a) serà necessari aportar un certificat signat per un enginyer competent.
3. En cas d’empat, es donarà preferència a la sol·licitud que hagi estat presentada en primer lloc.
Vuitè
Comissió avaluadora
1. La Comissió avaluadora estarà integrada per:
- President: secretària general de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o persona en qui delegui.
- Vicepresident: director general d’Agricultura i Ramaderia o persona en qui delegui.
- Vocals:
.Director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o persona en qui delegui.
.Director general de Pesca i Medi Marí o persona en qui delegui
. Adjunt a la Gerència del FOGAIBA o persona en qui delegui.
.Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.
.Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.
.Cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural o persona en qui delegui.
.Un representant del Consell Insular de Mallorca.
.Un representant del Consell Insular de Menorca
.Un representant del Consell Insular d’Eivissa.
.Un representant del Consell Insular de Formentera.
- Secretari/ària: actuarà com a secretari un/a dels vocals de la Comissió avaluadora.
2. La Comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists a l’apartat setè de la present Resolució i emetre un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució. Aquesta Comissió únicament es constituirà en el cas que les sol·licituds amb dret d’ajuda superin les quanties destinades a la present convocatòria i s’hagi d’establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció prevists a l’apartat setè.
No obstant, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, com també de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, no serà preceptiva la intervenció de la Comissió avaluadora i l’òrgan competent declararà conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.
3. Per a que la Comissió avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari o, en el seu cas, de qui els substitueixin i de la meitat, almenys, dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.
Novè
Instrucció del procediment
1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució. En el cas que sigui necessari notificar la proposta de resolució, aquesta notificació es farà mitjançant la seva publicació a la pàgina web http://www.caib.es, cada dilluns o el dia hàbil següent si aquest és festiu.
Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets, al·legacions i proves més que els que han adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.
Quan la subvenció tingui per objecte el finançament d’activitats a desenvolupar pel sol·licitant i l’import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura a la sol·licitud presentada, es pot instar al beneficiari la reformulació de la sol·licitud per ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable.
En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts respecte a les sol·licituds o peticions.
Havent examinat les al·legacions que han formulat les persones interessades, si n’és el cas, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva, la qual ha d’expressar la persona sol·licitant o la llista de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, i especificar l’avaluació i els criteris de valoració seguits per elaborar-la, si n’és el cas.
2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural i amb l’informe previ, si n’és del cas, de la Comissió avaluadora. Amb anterioritat a l’emissió de l’informe de la Comissió avaluadora, per la secció competent del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA, s’emetrà informe en el qual s’acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import. A la resolució de concessió de l’ajuda s’hi farà constar el finançament per part de les diferents administracions, les anualitats de pagament de l’ajuda que es determinin d'acord amb els crèdits disponibles, així com la millor execució del PDR, la mesura del programa que es tracti i es desglossarà la inversió total aprovada únicament segons els capítols a), b), c) i d) detallats a l’apartat quart de la present Resolució.
3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord als termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Un cop transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud.
Excepcionalment, i de conformitat amb el que estableix l’article 42.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, podrà acordar-se l’ampliació del termini màxim per a dictar resolució. En aquest cas, l’acord d’ampliació s’ha de produir abans del venciment del termini i es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el BOIB.
4. A la resolució del procediment es podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, tot i complir les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de beneficiari, no hagin estat estimades perquè excedeixen la quantia màxima del crèdit fixat a la convocatòria, amb la indicació, en el seu cas, de la puntuació atorgada a cadascuna d’elles, en funció dels criteris de valoració prevists.
En aquest cas, si algun dels beneficiaris renuncia a la subvenció en els sis mesos següents de la notificació de la seva concessió, l’òrgan que concedeix la subvenció esmentada haurà d’acordar, sense necessitat de nova convocatòria, la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents per ordre de puntuació, sempre que amb la renúncia per part d’algun dels beneficiaris, s’hagi alliberat prou crèdit per poder atendre com a mínim una de les sol·licituds denegades. L’òrgan que concedeix la subvenció comunicarà aquesta opció als interessats, amb la finalitat que accedeixin a la proposta de subvenció en el termini de deu dies. Una vegada acceptada la proposta per part del sol·licitant o sol·licitants, es dictarà l’acte de concessió i es procedirà a la seva notificació.
5. Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes, a partir del dia següent de la seva notificació, d’acord amb el que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
6. Sense perjudici que la notificació es realitzi de la manera establerta en els apartats anteriors i de la publicitat a realitzar en aplicació del que preveuen els articles 111 i 112 del Reglament (CE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, es publicarà amb caràcter informatiu en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com a la web http://www.caib.es, la llista de beneficiaris de les subvencions que siguin concedides en el marc del que preveu la present Resolució, amb expressió de la convocatòria, el programa, la quantitat concedida i la finalitat o les finalitats de la subvenció.
7. Amb caràcter excepcional, i respectant la quantia de l’ajuda concedida, com també la forma i els terminis d’execució i justificació de les despeses corresponents, les persones beneficiàries poden sol·licitar la modificació del contingut de les actuacions subvencionades quan es donin circumstàncies que alterin o dificultin el desenvolupament de les activitats que no siguin imputables a les persones sol·licitants.
Les sol·licituds de modificació han d’estar prou motivades i s’han de formular amb caràcter immediat a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquen i, en qualsevol cas, en un màxim de sis mesos per a les inversions immobles i de tres mesos per a les inversions mobles i sempre amb anterioritat al moment en què acabi el termini d’execució de les activitats subvencionades.
En aquest cas, si les despeses objecte de modificació superen el límits prevists al punt 9 de l’apartat quart, la persona beneficiària ha de presentar en el moment de la justificació, les tres ofertes de proveïdors previstes a l’apartat esmentat.
L’òrgan que va dictar la primera resolució haurà de dictar les resolucions de les sol·licituds de modificació en el termini màxim d’un mes comptador, a partir de la data de la seva presentació en el registre. Els canvis s’aprovaran sempre que s’acostin de manera significativa al compliment dels objectius prevists a la memòria. Aquestes resolucions no poden implicar perjudici per a altres persones beneficiàries en els supòsits de selecció per concurs. Transcorregut aquest termini sense que se n’hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
Desè
Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris les següents:
- Realitzar les inversions o activitats auxiliades durant el termini establert.
- Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la present Resolució.
- Mantenir les inversions realitzades durant almenys cinc anys, comptats des de la data de pagament de l’ajuda.
-Complir les normes comunitàries aplicables a la inversió i en especial les relatives a la durabilitat de les operacions previstes a l’article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.
-Sotmetre’s als controls que dugui a terme l’administració, necessaris per a comprovar la correcta concessió de l’ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.
- Complir els compromisos adquirits per a la concessió de l’ajuda.
- Mantenir els requisits i condicions exigibles respecte del beneficiari, als quals fa referència l’apartat tercer d’aquesta Resolució.
2. A més, s'hauran de complir les normes d'informació i publicitat previstes a l’annex III del Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.
3. Aquestes obligacions s’entendran sense perjudici de l’obligació de complir-ne la resta que es preveuen a l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 11 de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, aprovat mitjançant l’Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, així com la resta que deriven de la normativa estatal i comunitària d’aplicació.
4. El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions, i sense perjudici del que estableix l’apartat onzè de la present Resolució i la normativa específica, estatal i comunitària, és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Onzè
Justificació i pagament de les ajudes
1. El termini per a notificar i justificar la realització de les inversions proposades a la Resolució és de dotze mesos per a les inversions immobles i de sis mesos per a les inversions mobles, a comptar des l’endemà de la data de notificació de la resolució de concessió de l’ajuda. En el supòsit que se sol·liciti conjuntament subvenció per a inversions immobles i mobles, el termini és de dotze mesos.
En tot cas, aquest termini no podrà superar l’1 de desembre de 2023.
2. L’actuació subvencionada haurà d’estar realitzada i pagada pel beneficiari en el període comprès entre la data de començament del període d’elegibilitat previst a l’apartat quart de la present Resolució i el termini previst en el punt anterior, que serà també especificat a la resolució de concessió. En tot cas, aquest termini no podrà superar l’1 de desembre de 2023.
3. Per raons justificades de demora en la concessió de llicències per part dels ajuntaments, baixes laborals i incidències greus que no siguin imputables al sol·licitant, les persones beneficiaries podran sol·licitar l’ampliació del termini de realització i justificació establert a la resolució de concessió. Aquesta sol·licitud s’haurà de presentar durant el termini d’execució.
El FOGAIBA pot acordar l’ampliació sol·licitada sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones ni l’execució del PDR. L’acord d’ampliació s’ha de notificar individualment a la persona interessada i no és susceptible de recurs.
4. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar les corresponents sol·licituds de pagament, d’acord amb el model de l’annex II, que figura a la pàgina web http://www.caib.es, degudament complimentat, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) i s’han de presentar en els registres d’entrada del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels llocs prevists a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i a l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex II s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex.
Aquesta sol·licitud de pagament anirà acompanyada dels documents justificatius següents:
a) Factures originals que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012), i que contenguin el desglossament de les inversions realitzades, per a la seva validació i estampilla, amb la finalitat de controlar la possible concurrència de subvencions.
En el cas de pagament de taxes, bastarà aportar el comprovant administratiu corresponent, que també servirà com a document justificatiu de pagament, si d’aquest se’n derivàs l’acreditació de tal extrem.
b) Documentació justificativa del pagament de l’import de les factures presentades; el pagament de l’import d’aquestes factures quedarà acreditat d’alguna de les següents maneres, presentant:
1r. Fotocòpia compulsada del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu de la transferència, en el qual hi figuri: la data de la transferència, l’import a transferir, la identificació del concepte de transferència amb l’objecte que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari que hauran de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre i quan estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual hi aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.
En el cas de no coincidir l’import de la inversió auxiliable amb l’import del xec, aquest document haurà d’adjuntar un certificat de l’emissor de la factura en el qual hi hagi constància que l’esmentat xec o pagaré ha estat efectivament cobrat, amb indicació de la data de cobrament, així com també la indicació de la factura a la qual correspon el pagament. El certificat esmentat haurà d’estar signat i segellat per l’entitat emissora amb indicació del nom i càrrec o responsabilitat que té el sotasignant.
3r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació del concepte, l’import i la identificació del pagador i del destinatari.
No s’admetran pagaments en efectiu.
c) En el cas d’adquisició de béns immobles, s’haurà d’aportar fotocòpia compulsada de l’escriptura pública de compravenda. En aquest supòsit, no serà necessari aportar el justificant de pagament sempre que se’n derivi el pagament efectuat.
d) En el cas de realització d’obra civil, s’haurà d’aportar fotocòpia compulsada de l’escriptura pública d’obra nova i, si n’és el cas, llicència d’obres i certificat final d’obra del tècnic facultatiu director del projecte.
Les escriptures públiques previstes en els epígrafs c) i d) anteriors, han de fer constar que el beneficiari haurà de destinar els béns a la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció durant un període de cinc anys, així com l’import de la subvenció concedida, i han de ser objecte d’inscripció aquests extrems en el registre públic corresponent.
e) Relació detallada de correspondència de les factures presentades amb els pressuposts presentats a la sol·licitud d’ajuda (llista que relacioni proformes amb les factures i justificants finals presentats).
f) En cas de modificació de les inversions sol·licitades inicialment, i si pertoca, pressuposts o factures proforma de les inversions objecte d’ajuda confeccionats pels seus fabricants o instal·ladors autoritzats.
5. Es podrà presentar sol·licitud d’un pagament parcial de l’actuació subvencionable sempre que s’hagin concedit tots els permisos i autoritzacions exigibles en el punt en què es troba la inversió. El pagament s’efectuarà quan s’hagi comprovat la realització i la justificació de les inversions corresponents, prèvia deducció, si n’és el cas, de l’import rebut en concepte de bestreta de pagament. En el cas que les necessitats de compliment de la programació financera així ho determinin, es podrà efectuar el pagament sense descomptar l’import de la bestreta, sempre que la suma del pagament parcial i la bestreta no sigui superior al 100% de l’ajuda concedida.
6. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària quan s’hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció, amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, prèvia deducció, si n’és el cas, de l’import rebut en concepte de bestreta de pagament i s’abonarà en les anualitats que així es determinin a la resolució de concessió.
7. El fet de no presentar la documentació justificativa o no executar la inversió objecte de l’ajuda en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que disposa el punt 4 de l’apartat desè de la present Resolució.
8. Es podran presentar sol·licituds de bestreta de pagament sobre la subvenció concedida, d’acord amb les condicions de l’apartat dotzè de la present Resolució.
9. No obstant això, en els casos en els quals es produeixin desviacions entre la inversió realitzada i l’aprovada, s’ajustarà l’ajuda total concedida a l’import de la inversió realitzada, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial, i sempre i quan s’acostin de manera significativa al compliment total dels objectius prevists i suposin almenys un 50% d’execució de la quantitat total d’inversió aprovada a la resolució de concessió inicial.
Aquest ajustament es farà aplicant el percentatge de subvenció que pertoqui a la inversió total justificada. No es reduirà l’import de la subvenció concedida sempre que la inversió executada sigui igual o superior a la màxima auxiliable.
10. En qualsevol cas, s’hauran de tenir en compte les reduccions i exclusions previstes en el Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat i a l’annex IV que figura a la pàgina web http://www.caib.es.
Dotzè
Bestreta de pagament de l’ajuda
1. Els beneficiaris podran sol·licitar una bestreta de fins al 50% de l’ajuda concedida, quan hagin constituït una garantia per un import igual al 100% de la bestreta sol·licitada. Aquesta garantia s’haurà d’aportar d’acord amb el model previst a l’annex III que figura a la pàgina web http://www.caib.es.
2. La sol·licitud de la bestreta es formularà d’acord amb el model previst a l’annex III que figura a la pàgina web http://www.caib.es degudament emplenat, juntament amb la documentació acreditativa de la garantia prestada, de conformitat amb els termes establerts en el punt 1 anterior.
Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex III s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex.
3. La concessió de la bestreta no eximeix el beneficiari de l’obligació de justificar la realització de l’activitat objecte de subvenció, així com l’aplicació dels fons percebuts, en el termini i termes prevists a l’apartat dotzè d’aquesta Resolució. La falta de justificació implicarà el reintegrament de les quantitats rebudes, a més dels interessos legals a compte des del moment de pagament de la bestreta.
4. Juntament amb la sol·licitud de pagament i justificació final del projecte, haurà de sol·licitar així mateix la devolució de la garantia consignada. A aquests efectes, haurà de presentar la sol·licitud de pagament, d’acord amb el model que figura a l’annex II, juntament amb la documentació justificativa a la qual fa referència el punt 4 de l’apartat onzè.
Tretzè
Incompatibilitat de les subvencions
Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són incompatibles amb les ajudes que per a les mateixes actuacions concretes pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada.
Catorzè
Controls
1. Els perceptors de les ajudes regulades a la present Resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control establertes en el Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.
2. Els controls tenen com a finalitat donar compliment a allò que estableix el Títol III del Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, esmentat.
Quinzè
Règim jurídic aplicable
Per al que preveu la present convocatòria, serà d’aplicació el següent:
- Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s’estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s’estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.
- Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.
- Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comuna, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.
- Reglament Delegat (UE) núm. 807/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, que completa el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i hi introdueix disposicions transitòries.
- Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
- Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.
-Reglament delegat (UE) núm. 640/2014, de la Comissió, d’11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que respecta al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l’ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.
-Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
-Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).
- Text refós de la Llei de subvencions (Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre).
- Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.
-Resta de normativa de desenvolupament i aplicació.
Setzè
Eficàcia
L’efectivitat d’aquesta Resolució queda condicionada a l’aprovació definitiva per part de la Comissió Europea del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears per al període 2014-2020, en els termes prevists a la present Resolució. En cas contrari, es procedirà a la seva modificació amb la finalitat d’adaptar-la al text aprovat.
Dissetè
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 13 de novembre de 2015
El president del FOGAIBA
Vicenç Vidal Matas