Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 16531
Aprobació de les bases de la convocatòria d'ajuts i beques per a l'estudi per al foment de l'ocupació per al curs 2015-2016
Versió PDF
Mitjançant Resolució de regidoria de data 28/10/2015, s’han aprovat les bases de la convocatòria d'ajuts i beques per a l'estudi per al foment de l'ocupació per al curs 2015-2016, text que s’insereix a continuació, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre,General de Subvencions:
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ DE BEQUES I AJUDES A L'ESTUDI PER AL FOMENT DE L'OCUPACIÓ, CURS 2015-2016
1. Concepte
Tenen la consideració de beques i ajudes a l'estudi les relacionades amb els graus formatius següents:
2. Requisits generals
Les persones interessades a obtenir un ajut o beca han de complir els requisits següents:
a) Tenir entre 16 i 30 anys.
b) Estar empadronat/ada al municipi d'Alaior.
c) No trobar-se incurs/a en cap dels supòsits que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de persona beneficiària, d'acord amb l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
3. Objecte i quantia de les beques i ajuts
3.1. Concepte
Els conceptes subvencionables són la matrícula i les quotes del curs.
3.2. Import
Es podrà concedir una subvenció del 30% del cost total de la matrícula i les quotes del curs fins a un màxim de 500 € en total.
3.3. Despeses no subvencionables
No són subvencionables les despeses en material ni de trasllat.
3.4. Dates subvencionables
Per rebre una subvenció, el curs haurà d'haver-se iniciat a partir de l’1 de setembre. No es podran acollir a la subvenció els estudis iniciats amb anterioritat a la data esmentada.
3.5. Cursos no subvencionables
No es podran acollir a aquesta subvenció els cursos de l'Escola Oficial d'Idiomes i de l'Escola d'Adults.
4. Termini de presentació i documentació
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat i s'han de presentar presencialment al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) fins al 31 de desembre de 2015, ambdós inclosos, en horari de 8.00 a 14.30 hores i els dissabtes de 9.00 a 13.00 hores, o telemàticament amb certificat digital a través de la seu electrònica alaior.sedelectronica.es.
El model d'instància normalitzada es pot aconseguir a la pagina web de l'Ajuntament, a l'apartat "Beques i subvencions", i al Registre d'Entrada.
Els expedients han d'incloure la documentació següent:
5. Inici de l'expedient i examen de la documentació
Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.
L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent.
6. Crèdits disponibles
En el pressupost ordinari hi ha la partida econòmica 8 2410 4800010 per a beques i ajudes a l'estudi pel foment de l'ocupació, any 2015, amb un import de 6.000,00 €.
7. Obligacions que contreuen les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones que es beneficiïn de les ajudes:
a) Destinar l'import de la beca o ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l'Ajuntament.
c) Comunicar a l'Ajuntament l'obtenció de subvencions i/o ajudes per finalitat idèntica, procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.
d) Presentar justificants o rebuts dels pagaments efectuats objecte de la subvenció.
e) Presentació d’un certificat del centre on es cursen els estudis, en què es posi de manifest l’assistència al curs.
8. Termini de resolució i procediment
El termini de resolució serà d’un mes des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de l’ajut.
L'òrgan competent per a la ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció serà el regidor delegat.
El regidor delegat presentarà proposta de resolució a la Junta de Govern. Informada per la Junta de Govern la proposta del regidor, aquesta serà resolta pel regidor delegat.
9. Criteris d'atorgament
Si en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds el nombre de peticions superés el crèdit disponible, s'establirà un ordre de prioritat en funció de la renda familiar i s'ordenaran les peticions de menor a major renda.
10. Justificació i pagament
El termini per justificar la subvenció és de 3 mesos des de la finalització de l'activitat. Caldrà presentar justificants o rebuts dels pagaments efectuats objecte de la subvenció i un certificat del centre on es cursen els estudis, en què es posi de manifest l'assistència total a tot el curs.
El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada s'hagi acreditat el pagament dels costos del curs. No obstant això, es podran sol·licitar pagaments anticipats d'acord amb l'establert a l'article 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
11. Modificació de la resolució de concessió
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
12. Revocació de les ajudes concedides
D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d'aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
13. Compatibilitat i concurrència amb altres subvencions
Els ajuts obtinguts en aplicació d'aquesta convocatòria són incompatibles amb els obtinguts pel mateix concepte provinents de l'Administració de l'Estat i de l'Administració autonòmica.
14. Reintegrament de les ajudes concedides
a) D'acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la persona beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si n'és el cas, l'interès de demora, en els casos següents:
b) Incompliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció.
c) Obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
d) Incompliment de l'obligació de justificació o justificació insuficient, en els termes establerts a l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
e) Concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
f) Negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
g) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
e) Per reintegrar les ajudes s'han d'aplicar els procediments prevists per a aquest efecte en els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
f) Les quantitats reintegrades tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
15. Règim d'infraccions i sancions
15.1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, si s'escau, en la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.
15.2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de subvencions és la presidència de l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts, de conformitat amb l'establert en els articles 66.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
16. Inspecció
D'acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que es concedeixin s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti d'aplicació.
17. Criteris de graduació dels incompliments de les condicions impostes amb motiu de la concessió de la subvenció.
Es considerarà complert l'objectiu de la subvenció quan l'alumne hagi completat la totalitat curs. S'haurà d'acreditar l'assistència total al curs d'acord amb la documentació sol·licitada per justificar la beca al punt 10 d'aquestes bases.
En el cas que no s'hagi completat la totalitat del curs, la subvenció concedida es reduirà proporcionalment en relació a l'assistència al curs, de tal forma que la durada del curs serà equivalent al 100% de l'import concedit, reduint-se proporcionalment segons el temps d'assistència al curs.
En el cas d'una assistència inferior al 50% del curs, es considerarà que no s'ha complert l'objectiu de la subvenció i per tant, perdrà el dret de cobrament de la mateixa.
En el cas d'haver cobrat la subvenció i de què no s'hagi complert el curs, s'iniciarà expedient de reintegrament de la subvenció d'acord amb l'exposat en el títol lII , capítol 1 , de la Llei 38/2003 general de subvencions
No obstant això, si no s'ha cobrat la subvenció, es perdrà el dret a cobrar-la en la seva totalitat d'acord amb el paràgraf anterior.
18. Altres disposicions
Normativa aplicable:
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que hi siguin aplicables en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/20003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.
Les bases de la convocatòria i els impresos per sol·licitar l'ajut es poden trobar a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alaior al link http://alaior.org/Contingut.aspx?IdPub=1230 de l'apartat beques i subvencions.
Es pot tramitar també telemàticament en el link http://alaior.sedelectronica.es/?x=4KWPGGLlDeEzM4ZmZMSLkw
L'acord pot ser descarregat a la seu.sedelectronica.es, aferrant en la casella «validar documento» el codi de validació 45E6RZ3YRJ3DM9567XTRT3XTQ
Signat per mi, la batlessa, Misericordia Sugrañes Barents, a Alaior, en la data de la signatura electrònica que consta al marge d'aquest document.