Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 16520
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació puntual de les normes subsidiàries d’Escorca (29e/2015)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 96 de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 30 d’octubre de 2015,

“ATÈS

1.Que l’objecte la modificació puntual de les NNSS d’Escorca i PEPRI es ampliar (102,89 m2)  i completar  l’ edificacions existents  en la planta pis 2 de la parcel·la qualificada com C-3 destinada a equipament administratiu- institucional (Ajuntament) i reordenar les edificacions existents en el pati posterior reduint la seva superfície edificada (32,10 m2), qualificat en el PEPRI com espai lliure destinat a aparcament (EL-3).

2.Que la modificació puntual prevista transcorre en sòl urbanitzable o apte per urbanitzar. Que la zona pertany a la Unitat Paisatjística 1- Serra Nord i la Victoria. I no pertany a PORN.

3.Que  una vegada estudiada la documentació presentada, s’ha comprovat que l’expedient per la modificació puntual de les NNSS d’Escorca i del PEPRI no s’ajusta als criteris d’exoneració establerts a la tramitació ambiental al tractar-se

“D’un augment de la superfície, o reajustament per raons funcionals, de zones d’equipament, espais lliures públics o infraestructures, sempre que aquest canvi de qualificació o classificació no afecta a terrenys classificats com a sòl rústic.” 

De l’apartat 4.d de l’annex III de la Llei 11/2006, del 14 de setembre, d’Avaluacions d’Impacte ambiental i Avaluacions Ambientals Estratègiques a les Illes Balears . Ja que hi ha un increment d’edificabilitat, en planta pis, que en part és assolit amb la reducció d’edificabilitat del pati situat a la part posterior de l’edifici, però no permuta la totalitat dels metres quadrats.

Per tant, aquesta modificació, es troba inclosa dins l’article 95.1 del Capítol III de la Llei 11/2006.

4.Que l’Ajuntament ha aportat la documentació requerida d’acord amb l’article 95.1 i ha considerat que no s’havia de trametre consultes a cap Administració, per no considerar que n’hi hagués cap previsiblement afectada.

5.Que un cop analitzats els criteris de l’article 97 de la Llei 11/2006 es pot concloure que la modificació puntual de les NNSS d’Escorca i PEPRI, es considera que no té un abast global o territorial ja que no altera de forma substancial el contingut del planejament i es considera com una modificació menor, i el sòl de l’àmbit de la modificació és urbanitzable o apte per la urbanització.

La modificació proposada es d’interès públic ja que pretén donar una major cobertura a les actuals necessitats administratives del municipi al dotar al municipi d’una biblioteca i d’un ascensor per persones amb mobilitat reduïda. No es preveuen problemes mediambientals de cap tipus a causa de l’aplicació d’aquesta modificació puntual. L’àmbit de la modificació no es troba en cap espai protegit per la Red Natura 2000, encara que els monts que el rodegen sí pertanyen al LIC-ZEPA ES 5310027 Cimals de la Serra.

Es considera que tendrà molt poca incidència paisatgística, ja que es tracta de completar el segon pis de l’edifici principal, sense cap tipus de repercussió sobre el valor cultural del conjunt, milloraran els serveis públics del municipi i sense cap augment de la capacitat de població. La magnitud i abast dels efectes que es produeixin arrel de la implantació de la modificació seran molt reduïts.

ACORDA

No subjectar al procediment d’avaluació ambiental estratègica la Modificació puntual de les NNSS d’Escorca i PEPRI ja que no es preveu que tingui efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’article 97 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre d’Avaluació d’Impacte Ambiental i Avaluacions Ambientals Estratègiques.

Es recorda:

Que abans de l’aprovació provisional serà necessari l’informe favorable del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca.

D’acord amb l’article 18 de la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d’emergències de les Illes Balear, els instruments d’ordenació del territori i els urbanístics seran sotmesos a informe preceptiu de la Comissió d’Emergències i Protecció de les Illes Balears abans de la seva aprovació definitiva.”

    

Palma, 3 de novembre de 2015

      

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias