Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 16508
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre el pla director sectorial de carreteres d’Eivissa. (17373/2007)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 91 de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 30 d’octubre de 2015,

“ATÈS

1. Que el Pla que abans abraçava les carreteres de les dues Pitiüses, ara només fa referència a l’Illa d’Eivissa, passant a anomenar-se Pla Director Sectorial de Carreteres d’Eivissa (PDSCE).

2. Que el PDSCE inclou accions que no varen ser avaluades en fase prèvia per la CMAIB i que tampoc s’inclouen al PDS de Carreteres de la CAIB (1998).

3. Que aquest Pla té dues fases d’execució de 2015 a 2022 (fase 1) i de 2023 a 2030 (fase 2).

4. Que a ambdues fases, s’inclouen actuacions de nou traçat (variants), però la majoria d’actuacions, corresponen a condicionaments de la xarxa viària existent.

5. Que algunes d’aquestes actuacions que amb el present Pla ara es volen executar, ja estaven contemplades al PDS Carreteres de la CAIB (1998).

6. Que aquest PDSCE també inclou actuacions que ja han estat avaluades per la CMAIB en el seus projectes respectius: variant de Jesús i de ca Na Negreta (incloses les alternatives de traçat) i Ronda Sud de Sant Antoni (sense alternatives de traçat). Aquests projectes compten amb Acords favorables amb condicions.

7.  Que aquest PDSCE també incorpora una nova actuació de nou traçat (la variant de Sant Carles de Peralta) que no presenta alternatives de traçat , així com condicionaments de carreteres de la xarxa primària C-733 (de Can Clavos a Santa Eulària des Riu).

8. Que segons l’article 7 de la normativa presentada el Consell d’Eivissa pot executar en qualsevol moment actuacions incloses en fase II.

9. Que segons l’article 11 de les normes  “podran redactar-se estudis informatius per a la determinació de les franges de la reserva vial de les variants de la fase 2 pendents de definició”.

10. Que a l’expedient hi figuren informes (cap desfavorable) de tots els organismes consultats dins el procediment d’AAE durant l’exposició pública.

11. Que una vegada vists i avaluats pel Consell d’Eivissa els condicionats, esmenes, recomanacions i suggeriments dels informes rebuts que ha realitzat cada organisme dins les seves competències sectorials, aquests s’han recollit i incorporat dins la documentació, planimetria i la normativa a aprovar definitivament, excepte algunes al·legacions municipals de caire no ambiental.

12.  Que la Memòria Ambiental, d’abril de 2015, ha respost motivadament a cada una de les deficiències assenyalades a l’informe de 20/03/2015 de la CMAIB respecte a l’ISA presentat de setembre de 2014.

13. Que aquest PDSCE, a més del programa constructiu, també incorpora altres programes com el de seguretat vial, de conservació i explotació o d’actuacions especials, la finalitat dels quals, és millorar la mobilitat sostenible de l’illa i executar tota una sèrie d’actuacions positives des del punt de vista mediambiental, paisatgístic i patrimonial.

ACORDA

LA CONFORMITAT DE LA MEMÒRIA AMBIENTAL del Pla Director Sectorial de Carreteres d’Eivissa i sempre i quan es compleixin el condicionants següents:

1. La revisió del PDSCE tal com es preveu a l’article 2 de la normativa, o quan es produeixi algunes de les circumstàncies contemplades a l’article 3, haurà de ser avaluada per la CMAIB.

2. Es suprimirà la vinculació per als plans urbanístics municipals d’aquelles actuacions que incorpora el present PDS que no presentin alternatives de traçat, en concret la variant de Sant Carles de Peralta (art. 4).

3. S’afegirà un apartat d) de l’article 6. “Modificació puntual del Pla”, amb la següent redacció:

“Establir franges viàries definitives de les actuacions encara no definides al PDSCE”.

4. Modificar la redacció de l’art. 10  a l’apartat- Afecció d’Espais Naturals protegits, de la manera següent:

Els projectes de construcció hauran de ser objecte d’avaluació d’impacte ambiental d’acord amb la normativa vigent pel que fa a aquesta matèria.

5. Es suprimirà la possibilitat de determinar zones de reserva viària definitiva mitjançant estudis informatius ja que aquestes s’establiran en el marc d’una modificació del Pla (art.11).

I es recorda que:

1. El Pla Director de Mobilitat d’Eivissa aprovat el 15 de desembre 2010 pel Consell Rector del Consorci “Mobilitat x Eivissa” com a instrument-marc de futura autorització de projectes encara no executats, no es va sotmetre a Avaluació Ambiental Estratègica.

2. El PDSCE haurà de fer referència al IV Pla General de Defensa Contra Incendis.”

  

Palma, 3 de novembre de 2015

El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias