Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 16494
Ajuts econòmics per a estudiants que cursin cicles formatius de grau Mitja, grau superior i Batxillerat
Versió PDF
En sessió ordinària celebrada dia 5 de novembre de 2015, el Ple de l’Ajuntament de Alcúdia ha aprovat las bases reguladores de les subvencions per al foment dels estudis superiors adreçats a estudiants del municipi, i concretament les referides a: AJUTS ECONÒMICS per a ESTUDIANTS QUE CURSIN CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJA, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT i que no es puguin realitzar dins el municipi d’Alcúdia durant el curs 2015/2016.
D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.
I alhora, s’obre el període de presentació de sol·licituds a partir del dia següent de la publicació de les presents bases al BOIB i durant els set (7) dies hàbils posteriors.
Alcúdia,11 de novembre de 2015
El batle,
Antoni Mir Llabrés
PC/jo07/15
CONVOCATÒRIA D’AJUTS ECONÒMICS 03/2015(CFP/BTX /2015)
ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT D’ALCÚDIA PER AL CURS 2015/16
L'Ajuntament d'Alcúdia, convoca una línia d’AJUTS ECONÒMICS per a ESTUDIANTS QUE CURSIN CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJA, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT i que no es puguin realitzar dins el municipi d’Alcúdia durant el curs 2015/2016.
BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA
- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, NOMBRE I QUANTIA DELS AJUTS
S'estableixen ajuts amb la finalitat de donar suport econòmic per a les despeses inherents dels alumnes empadronats al municipi d'Alcúdia, que cursin estudis dels cicles formatius de grau mitjà, superior o batxillerat i que no es poden realitzar dins el municipi d'Alcúdia dins el curs 2015/2016.
El nombre total d'ajuts econòmics dins la present convocatòria és de 20, i aniran destinats a les vint sol·licituds que tinguin major puntuació, d'acord amb les condicions de les presents bases.
La quantia destinada a cada ajut és de 200€, que es liquidaran mitjançant un sol pagament, que es farà efectiu una vegada s’hagi conclòs la tramitació administrativa de la present convocatòria.
A aquestes quanties se’ls aplicaran les retencions fiscals que pertoquin segons la normativa vigent.
- REQUISITS
1. El sol·licitant ha d’estar empadronat al municipi d'Alcúdia, amb una antiguitat mínima de dos anys (2), a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.
2. El sol·licitant ha d’estar matriculat a un centre públic com a estudiant a un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM), cicle formatiu de grau superior (CFGS) o batxillerat, i que en cap cas, es puguin realitzar dins el municipi d’Alcúdia.
3.S’estableix segons la unitat familiar del sol·licitant (*1A ó *1B) un llindar màxim d’ingressos de Renda (*2) total dels membres declarants de l’exercici 2014.
Especificacions:
(*1A) S’atendrà com a “Unitat familiar”, la corresponent al nombre total de membres que componen un mateix nucli familiar (conjunt de persones amb parentiu que convisquin plegats en un mateix domicili en el qual estan empadronats, inclòs el sol·licitant).
(*1B) En cas que el sol·licitant al·legui la seva emancipació o independència familiar i econòmica, haurà d’acreditar de forma fefaent que compta amb mitjans econòmics propis suficients que permetin la seva independència econòmica, així com, informar de la titularitat (o lloguer) del seu domicili habitual on està empadronat. Com a mitjans econòmics propis suficients, s'atendrà com a mínim als resultants mensual del salari mínim interprofessional, establert en 648.60 euros mensuals, (en cas anual de 7.783,20 euros -12 pagues- ò 9.080.40 euros -14 pagues).
Si el sol·licitant no pot justificar els anteriors indicadors s’entendrà no provada la seva independència econòmica passant a computar totes les rendes de la unitat (o unitats) familiars dels seus progenitors, ja que s’entendrà que són aquets que ho sustenten. En aquest darrer cas el sol·licitant haurà d’aportar tota la documentació requerida en relació a les rendes familiars o qualsevol altra aspecte esmentat dins les presents bases i dins els terminis establers.
(*2) En el cas de rendes familiars, s’entendrà el còmput econòmic total que ingressa una determinada “unitat familiar” durant una anualitat (conjunt de persones que convisquin plegats dins un mateix domicili en el qual estan empadronats, inclòs el sol·licitant).
A nivell orientatiu i aclaridor s’entendrà per “membres” de una determinada “Unitat Familiar” els: ascendents, descendents i germans que convisquin amb el sol·licitant, com per exemple:
En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant això, tendrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.
- Criteris econòmics
Els llindars màxims d’ingressos segons el nombre de membres que conformen la unitat familiar estar seran els següents:
|
Unitat d’un membre (sol·licitant emancipat acreditable) |
A partir 648.60 euros mensuals, (en cas anual de 7.783,20 euros -12 pagues- ò 9.080.40 euros -14 pagues) fins un màxim de 24.088’99€ |
|
Famílies de dos membres |
Màxim de 24.089 € |
|
Famílies de tres membres |
Màxim de 32.697 € |
|
Famílies de quatre membres |
Màxim de 38.831 € |
|
Famílies de cinc membres |
Màxim de 43.402 € |
|
Famílies de sis membres |
Màxim de 46.853 € |
|
Famílies de set membres |
Màxim de 50.267 € |
|
Famílies de vuit membres |
Màxim de 53.665 € |
(* Dades extretes e idèntiques de la convocatòria de beques de caràcter general per el curs 2015 del MECD (Llindar 3).)
La renda familiar es determinarà de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de la -base imposable general- sumada a la -base imposable d’estalvi- (casella 430 més 445) del període impositiu de les respectives declaracions de renda de l’exercici 2014.
- DOCUMENTACIÓ QUE S'HA DE PRESENTAR
Advertiment previ:
Una vegada presentada la sol·licitud, no es preveuran modificacions per errors de forma, de les dades presentades o de qualsevol altre caire. Només es podran fer aportacions per manca de documentació o esmenes d’errors, si arribà el cas, d’acord amb els criteris, instruccions i terminis que determini la comissió avaluadora i d’acord amb la normativa vigent.
Per tant, se suggereix que es revisi la sol·licitud de forma acurada abans de registrar-la. En cas de dubte o necessitat de revisió prèvia abans del registre podeu adreçar-vos dins el període de presentació de sol·licituds a les següents adreça:
Durant el període de presentació de sol·licituds de 11.30h a 13.30h:
Patronat Municipal d’Esports d’Alcúdia
Edifici de Can Ramis (Alcúdia)
Passeig de Pere Ventayol, s/n
971 89 71 03 / 971 89 78 42
Documentació que s'ha de presentar:
1- Sol·licitud completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.
2- Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent.
3- Fotocòpia de la matrícula del sol·licitant (curs 2015/16), en què s’especifiquin els crèdits matriculats.
4- Extracte acadèmic acreditatiu de les notes del darrer curs realitzat.
5- Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2014 de tots els membres que componen la Unitat Familiar dels sol·licitant. En el cas de no estar obligat a fer declaració d’algun membre, s’ha de presentar un certificat d’exempció (a tramitar a l’Agència Tributària, o bé, Telemàticament i de forma immediata:
(es necessari un telèfon mòbil i un compte bancari en que sia titular el sol·licitant de la certificació d’IRPF).
Accedir a: (http://www.agenciatributaria.es/) => Sede electrónica => certificaciones => declaraciones tributarias => Certificados tributarios – Expedición de certificados IRPF => Solicitud y recogida inmediata => Con otros sistemas de identificación
6- En cas de que el sol·licitant estigui emancipat o sigui independent econòmicament presentar:
6.1- fotocòpia del document acreditatiu titularitat de l’habitatge o contracte de lloguer.
6.2- justificació de solvència i medis econòmics mínims del sol·licitant.
7- Fotocòpia del núm. de compte corrent on s’hauria de liquidar l'import dels ajuts en cas de concessió, en què aparegui el sol·licitant com a titular.
8- Si s'escau, fotocòpia del certificat de minusvalidesa i/o família nombrosa o monoparental.
9- Si s'escau, fotocòpia de la targeta d’atur del pares o tutors legals que es trobin en aquesta situació, exceptuant el propi estudiant.
- EXCLUSIONS I ALTRES CONSIDERACIONS
Queden exclosos de la present convocatòria:
- El personal que a la data de finalització de presentació de sol·licituds, treballi com a personal funcionari o laboral a l'Ajuntament d'Alcúdia i/o a qualsevol altre organisme o empresa pública que en depengui totalment o parcialment, a més, dels seus descendents directes o sol·licitants que en depenguin econòmicament.
- Qualsevol dels altres estudis no contemplats a la presents bases.
- CRITERIS DE CONCESSIÓ DE LES AJUDES I BAREMACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Pel que fa als criteris de concessió de les beques s’atendrà el següent:
BAREMACIÓ
1. Criteris socials
1.a-(màxim puntuable => 20 punts)
Acreditació família nombrosa, acreditació família monoparental, acreditació certificat de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant.
*en cas que es compleixin dos dels requisits, las puntuació màxima serà de 20 punts
|
Família nombrosa |
20 punts |
|
Família monoparental |
20 punts |
|
Certificat minusvalidesa |
20 punts |
1.b-(màxim puntuable =>10 punts)
-Acreditació de situació d’atur dels pares o tutors legals.
|
Els dos progenitors en situació d’atur |
10 punts |
|
Un progenitor en situació d’atur |
5 punts |
2- Criteris acadèmics
2.a-(màxim puntuable => 50 punts)
Nota mitjana del darrer curs realitzat pel sol·licitant
|
|
Nota |
Puntuació per a la baremació |
|
Matricula d’honor |
10 |
50 punts |
|
Excel·lent |
9/9.9 |
43 punts |
|
Notable |
7/8.9 |
32 punts |
|
Aprovat |
5/6.9 |
20 punts |
|
Suspès |
0/4.9 |
0 punts |
Nota: En el supòsit que hi hagi dues o més sol·licituds amb la mateixa puntuació, prevaldrà per possibles desempats la sol·licitud amb millor expedient acadèmic.
- CALENDARI I PROCEDIMENT PER PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
Per tal de presentar les sol·licituds conforme a les presents bases es podran realitzar a partir del dia següent de la publicació de les presents bases al BOIB i durant els set (7) dies hàbils posteriors.
Els alumnes interessats que vulguin sol·licitar l'ajuda econòmica que s’estipula a les presents bases, hauran de presentar la sol·licitud conjuntament amb la documentació requerida mitjançant el següents canals, atenent que, en tots els casos s’haurà de lliurar dins els terminis establerts:
TRAMITACIÓ PRESENCIAL
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA -La Sala-
Registre d’Entrada
Carrer Major, 9. (Alcúdia)
Horari: De dilluns a divendres de 9,00h a 14,00h
TRAMITACIÓ ADMINISTRATIVA MITJANÇANT CORREU POSTAL
Oficines de correus
En cas que la sol·licitud s’enviï mitjançant tramitació administrativa per correu postal, s’ha de comunicar de forma escrita a la l’adreça electrònica sac@alcudia.net.
Tota la documentació s’haurà de presentar a l’oficina de correus dins sobre obert, per tal que aquesta oficina dati i segelli l’exemplar destinat a l' Ajuntament d'Alcúdia.
- COMISSIÓ TÈCNICA DE SEGUIMENT DE LA CONVOCATÒRIA
Per tal d'acomplir la tramitació administrativa de la present convocatòria es crearà una comissió tècnica amb la finalitat de donar tràmit, resoldre dubtes, interpretar les presents bases, valoració dels expedients o qualsevol altra circumstància referent a la resolució de la present convocatòria.
Aquesta comissió estarà formada per tres tècnics de l’Ajuntament d’Alcúdia anomenats expressament, sota la supervisió del secretari de la corporació i la interventora municipal.
Aquesta comissió treballarà de forma periòdica i permanent fins a la culminació i resolució definitiva de la present convocatòria.
- RESOLUCIO DE LA CONVOCATÒRIA
La resolució de la convocatòria amb els alumnes beneficiaris i l’import de la beca concedida, s’exposaran al tauler d’edictes de l’Ajuntament, i també a la pàgina WEB de l’Ajuntament d’Alcúdia.
Contra aquesta podrà interposar-se recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
- ACCÈS ALS MODELS I SOL·LICITUDS
El model de sol·licitud, les presents bases i tota la informació complementària es podrà trobar als següents llocs:
1- Ajuntament d'Alcúdia
Secretaria municipal (Registre d’Entrada)
C/ Major, 9, d’Alcúdia, dins l’horari d’atenció al públic.
2- Patronat Municipal d’Esports d’Alcúdia
Edifici de Can Ramis (Alcúdia)
Passeig de Pere Ventayol, s/n
3- Al web municipal www.alcudia.net
*Tota la publicitació i informació referent a la tramitació administrativa de les següents bases es farà pública de forma simultània al tauler d'edictes de l'Ajuntament d'Alcúdia, a la pàgina web municipals (www.alcudia.net).
Alcúdia, octubre 2015
ANNEX 1
Exp. Núm. CFP/BTX ______ / 15
SOL·LICITUD - CONVOCATÒRIA D’AJUTS A L’ESTUDI 03/2015 (CFP/BTX /2015)
ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT D’ALCÚDIA PER AL CURS 2015/16
Aquesta sol·licitud he de lliurar-se completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases (consultau apartat: “advertiment previ de les bases)
DADES PERSONALS
Nom i llinatges: ________________________________________________________________
Adreça: ______________________________________________________________________
Població i codi postal: ___________________________________________________________
Telèfon fix: ________________________ Telèfon mòbil: ___________________
Correu electrònic: _________________________________
Data de naixement: ____ / _____ / _____ DNI / NIF: ________________________
IBAN (24 dígits) __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ _ _ _ _
Membres que integren la unitat familiar:
|
|
NOM I LLINATGES |
DNI / NIE |
Parentiu (pare, mare, germà, padrina...) |
Presenta declaració RENDA 2014 Quantia(*) |
|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total rendes unitat familiar |
|
La renda familiar es determinarà de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de la -base imposable general- sumada a la -base imposable d’estalvi- (casella 430 més 445) del període impositiu de les respectives declaracions de renda de l’exercici 2014.
DADES ACADÈMIQUES
- Estudis que realitza (2015/2016): _____________________________________________
- Curs: ______________________
- IES de referència on el sol·licitant està matriculat durant el curs 2015/2016
_________________________________________________________________________
- Població de l’Institut de referència _________________________________
- Nota mitjana del darrer curs realitzat pel sol·licitant ____________________
DADES SOCIALS
Presenta documentació sobre algunes situacions socials puntuables:
Acreditació família nombrosa _______________________
Acreditació família monoparental _____________________
Acreditació certificat de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant ______________
Acreditació de situació d’atur dels pares o tutors legals________________
DOCUMENTACIÓ ADJUNTADA
( ) 1- Sol·licitud completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.
( ) 2- Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent.
( ) 3- Fotocòpia de la matrícula del sol·licitant (curs 2015/16), en què s’especifiquin els crèdits matriculats.
( ) 4- Extracte acadèmic acreditatiu de les notes del darrer curs realitzat.
( ) 5- Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2014 de tots els membres que componen la Unitat Familiar dels sol·licitant. En el cas de no estar obligat a fer declaració d’algun membre, s’ha de presentar un certificat d’exempció (a tramitar a l’Agència Tributària, o bé, Telemàticament i de forma immediata:
(es necessari un telèfon mòbil i un compte bancari en que sia titular el sol·licitant de la certificació d’IRPF).
Accedir a: (http://www.agenciatributaria.es/) => Sede electrónica => certificaciones => declaraciones tributarias => Certificados tributarios – Expedición de certificados IRPF => Solicitud y recogida inmediata => Con otros sistemas de identificación
6- En cas de que el sol·licitant estigui emancipat o sigui independent econòmicament presentar:
( ) 6.1- fotocòpia del document acreditatiu titularitat de l’habitatge o contracte de lloguer.
( ) 6.2- justificació de solvència i medis econòmics mínims del sol·licitant.
( ) 7- Fotocòpia del núm. de compte corrent on s’hauria de liquidar l'import dels ajuts en cas de concessió, en què aparegui el sol·licitant com a titular.
( ) 8- Si s'escau, fotocòpia del certificat de minusvalidesa i/o família nombrosa o monoparental.
( ) 9- Si s'escau, fotocòpia de la targeta d’atur del pares o tutors legals que es trobin en aquesta situació, exceptuant el propi estudiant.
DECLARACIÓ JURADA
En _____________________________ com a sol·licitant, amb DNI___________________ pel que fa a la present convocatòria d’ajuts per estudis universitaris per al curs 2015/2016, declara sota responsabilitat solidària que accepta les bases de la present convocatòria, i a més, que les dades aportades s'avenen totalment amb la realitat. Per altra banda, autoritza l'Ajuntament d'Alcúdia perquè pugui fer totes les comprovacions que consideri oportunes amb relació a la present sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d’Interoperabilitat administrativa que aquest disposi.
Alcúdia, d del 2015
Signatura
Ajuntament d’Alcúdia
Batle – president
ANNEX 2
Exp. Núm. CFP/BTX ______ / 15
AJUNTAMENT D’ALCÚDIA
Convocatòria d’ajuts econòmics a l’estudi 2015
Declaració jurada d’exempció d’imputacions de renda any 2014.
Exp:
Jo (Nom i llinatges) ________________________________________ amb DNI _____________________ i en relació a la convocatòria de beques d’ajuda a l’estudi (marcar X):
( ) ADREÇADA A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS D’ALCÚDIA CURS 2015/2016.
( ) ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR I BATXILLERAT D’ALCÚDIA PER AL CURS 2015/16.
( ) ADREÇADA A ESTUDIANTS D’ALCÚDIA, BENEFICIARIS PROGRAMASOCRATES/ERASMUS 2015.
Declaro que he estat exempt de tramitar la Declaració dels imports damunt renda de les persones físiques corresponent a l’exercici de renta 2014 (Declaració renta 2014), ja que no disposo de rentes pròpies o altres circumstàncies d’obligatorietat.
( ) Adjunto justificant de tramitació de certificat IRPF. 2014 lliurat a la Agència Estatal de Administració Tributaria ref. _________________ tramitat en data _____ de novembre de 2015.
( ) No presento justificant de tramitació de certificat IRPF. 2014 lliurat a la Agència Estatal de Administració Tributaria.
Alcúdia, ____ de __________________ de 2015
Signat.
Nom____________________________
Ajuntament d’Alcúdia
Major, 9 (Alcúdia)