Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PARTICIPACIÓ, TRANSPARÈNCIA I CULTURA
Núm. 16426
Resolució de la consellera de Participació, Transparència i Cultura per la qual es convoquen ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears – Temporada esportiva 2015 -2016
Versió PDF
Diligència: expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici 2016. Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb la Resolució de la consellera de Participació, Transparència i Cultura de 4 de setembre de 2015.
1. L’article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de les seves competències, fomentar l’esport d’alt nivell.
2. L’article 2.1 b de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d’ajuts el suport als clubs esportius. D’altra banda, l’article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l’empara d’aquestes bases s’han d’aprovar per resolució del conseller competent en matèria d’esports i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria de Participació, Transparència i Cultura, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les competències en matèria d’esport i lleure, atorgades per l’article 30.12 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposa el Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. L’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports.
Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut, atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura, de la direcció general competent en matèria pressupostària i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d’ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, que figura en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Les subvencions atorgades per la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d’expedients de subvencions.
3. Tramitar pel procediment anticipat de despesa aquesta Resolució de convocatòria i les resolucions de concessió que se’n puguin derivar d’acord amb els articles 43 i següents del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i resten sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la comptabilització durant l’exercici 2016.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Participació, Transparència i Cultura en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma,
La consellera de Participació, Transparència i Cultura
Esperança Camps i Barber
Annex 1
Convocatòria
1. Objecte
1.1 L’objecte de la convocatòria és donar suport als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, durant la temporada esportiva 2015-2016.
A efectes d’aquesta convocatòria es consideren esports individuals els següents:
I són esports col·lectius:
1.2 Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:
1.3 Les taules de categories nacionals objecte de subvenció són les següents:
Grup 1 – Esports amb 3 categories nacionals
|
Grup 1 |
1a categoria |
2a categoria |
3a categoria |
|
|
INDIVIDUALS |
Bitlles masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Escacs |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Natació masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Natació femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Petanca |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Tennis taula masculí |
Superdivisió masculina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
|
Tennis taula femení |
Superdivisió femenina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet masculí* |
Adecco or |
Adecco plata |
EBA |
|
Futbol americà |
Sèrie A |
Sèrie B |
Sèrie C |
|
|
Futbol sala masculí |
Primera divisió |
Segona divisió |
Segona divisió B |
|
|
Handbol masculí |
ASOBAL |
Divisió d’honor plata |
Primera divisió estatal |
|
|
Hoquei línia masculí |
Elit masculí |
Primera divisió or |
Primera divisió plata |
|
|
Voleibol masculí |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
|
Voleibol femení |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
Grup 2 – Esports amb 1 o 2 categories nacionals
|
Grup 2 |
1a categoria |
2a categoria |
|
|
INDIV. |
Bàdminton |
Divisió d’honor |
Primera divisió nacional |
|
Gimnàstica |
Categoria absoluta |
- |
|
|
Tir amb arc |
Categoria absoluta |
- |
|
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet femení |
Lliga femenina |
Lliga femenina 2 |
|
Futbol masculí* |
Segona divisió B |
- |
|
|
Futbol femení |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Handbol femení |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor plata |
|
|
Hoquei línia femení |
Elit femení |
Primera divisió or |
|
|
Rugbi masculí |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor B |
|
|
Waterpolo femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió nacional |
|
Grup 3 – Esports amb categories nacionals juvenils
|
Grup 3 |
1a categoria |
|
Futbol masculí (juvenil) |
Divisió d’honor |
|
Futbol sala masculí (juvenil) |
Divisió d’honor |
* Les categories de futbol masculí (1a div. i 2a div. A) i de bàsquet masculí (ACB) no entren dins les categories susceptibles de subvenció i per tant, es consideren susceptibles de subvenció, segons la Direcció General d’Esports i Joventut, les categories de 2a div. B de futbol i l’Adecco Or de bàsquet.
1.4 Se subvencionen les despeses derivades de la participació del club en les competicions esportives objecte de la subvenció, següents:
2. Beneficiaris
2.1 Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol I, de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d’1 d’octubre, inscrits en el Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d’algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional.
2.2 Queden exclosos d’aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que durant la temporada 2015-2016 siguin societats anònimes esportives (SAD).
2.3 Els equips s'avaluaran en funció de la categoria obtinguda just en el moment de finalitzar la temporada 2014-2015, segons la normativa d'ascensos i descensos vigent i la classificació oficial publicada quan hagi finalitzat aquesta. No es tindran en compte altres circumstàncies especials, com el fet de mantenir o ascendir de categoria per la renúncia d’un o més equips, per accedir a aquesta per invitació o per la compra dels drets de participació, independentment de si aquestes circumstàncies estan previstes al reglament federatiu vigent. D’altra banda, tampoc no es consideraran els canvis de normativa i reestructuracions de la competició per a la temporada 2015‑2016.
2.4. Queden exclosos els equips que participin a competicions de categoria nacional que no disposin d’una normativa relativa als descensos de categoria i que hagin ocupat les dues últimes posicions de la taula classificatòria a la finalització de la temporada 2014‑2015.
3. Import màxim i crèdit pressupostari
3.1 La Conselleria de Participació, Transparència i Cultura destina a aquesta convocatòria un màxim de 600.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 26501.457A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016, amb el detall següent:
Equips d’esports individuals 50.000,00 €
Equips d’esports col·lectius 550.000,00 €
3.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s’imputa aquesta convocatòria, s’ha de fer mitjançant una resolució de la consellera de Participació, Transparència i Cultura.
4. Sol·licitud i documentació
4.1 El beneficiari de l’ajut és l’encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.
4.2 Les sol·licituds, segons el model d’imprès normalitzat, han d’anar adreçades a la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura (annex 2).
4.3 L’imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut, o a les dependències de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura.
4.4 Les sol·licituds s’han de presentar dins el termini que fixa l’apartat cinquè de l’annex 1 d’aquesta Resolució al Registre de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura, a qualssevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4.5 Documentació que s’ha d’aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Fotocòpia de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.
c) Declaració responsable de l’entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d’incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, un imprès de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, model TG-002, degudament emplenat, signat i verificat per l’entitat bancària; o una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L’imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut.
e) Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
f) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat s’adjuntarà d’ofici per l’òrgan instructor.
No obstant això, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 euros, el certificat esmentat es pot substituir per una declaració responsable de l’entitat sol·licitant que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
g) Certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i amb la Seguretat Social.
No obstant això, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 euros, els certificats esmentats es poden substituir per una declaració responsable de l’entitat sol·licitant que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i la Seguretat Social.
h) Projecte explicatiu de la competició on s’indiquin:
i) Relació de despeses federatives derivades de la competició objecte de la subvenció, que ha d’estar segellada per la federació esportiva corresponent.
Només en el cas d’equips d’esports INDIVIDUALS
j) Certificat federatiu en què consti una relació dels components del club que disposen de llicència nacional i que indiqui per a cada component: nom i cognoms, tipus de llicència (esportista, tècnic, etc.), número de llicència i quota de la llicència, d’acord amb el model que figura en l’annex 5.
En cas de presentar més d’una sol·licitud de subvenció per a diferents equips del mateix club, la relació de llicències nacionals s’ha d’adjuntar només a una de les sol·licituds.
Només en el cas d’equips d’esports COL·LECTIUS
k) Tríptic federatiu (o document anàleg) de l’equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d’incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l’equip per al qual es presenta la sol·licitud.
l) Document amb una relació dels components balears de l’equip per al qual es presenta la sol·licitud, d’acord amb el model que figura en l’annex 6*.
Es considera component balear aquell jugador o entrenador principal que hagi nascut a les Illes Balears o que tingui veïnatge civil balear des d’abans de l’1 d’agost de 2012. Aquesta relació s’ha d’acompanyar dels documents que acreditin la veracitat de la condició de balear de cadascun dels components, de qualsevol de les maneres següents:
No es comptabilitzaran aquells esportistes d’altres equips del mateix club que tinguin autorització per competir amb l’equip per al qual es demana la sol·licitud.
*Queden exclosos de presentar la relació de components balears (annex 6) els equips de categoria juvenil.
4.6 En relació amb el punt g de l’apartat anterior, l’entitat sol·licitant de la subvenció pot autoritzar la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura a obtenir de manera directa l’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social. En aquest cas, no cal aportar la documentació que es pugui obtenir mitjançant aquest consentiment.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l’autorització a l’òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l’entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d’aquestes circumstàncies.
En el cas que la Direcció General d’Esports i Joventut, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà la persona o l’entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
4.7 La Direcció General d’Esports i Joventut, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
4.8 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’ha de requerir l’entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l’advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists a l’article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
4.9 L’incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.
4.10 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l’obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
5. Termini per presentar les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds finalitza dia 4 de desembre de 2015.
6. Competència i resolució
6.1 La Direcció General d’Esports i Joventut és l’òrgan competent per instruir el procediment; és l’òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d’emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En l’informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.
6.2 El director general d’Esports i Joventut ha d’emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l’exclusió.
Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies naturals. En tot cas, es considera que l’entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de 5 dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat .
6.3 La resolució expressa de la consellera de Participació, Transparència i Cultura finalitza el procediment de concessió de la subvenció.
Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s’han de notificar individualment a cada entitat interessada, d’acord amb l’article 59 de la Llei 30/1992; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
6.4 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l’acabament del període de presentació de les sol·licituds.
7. Comissió Avaluadora
7.1 De conformitat a l’article 10 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions de la Comissió s’han de prendre per majoria simple i en cas d’empat el president té el dret de vot de qualitat.
8. Comissió Tècnica
8.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l’article 11 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:
8.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:
9. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
9.1. La selecció de les entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S’entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l’import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l’import del projecte presentat.
Si, com a conseqüència d’aquesta distribució queda un romanent, s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d’entitats beneficiàries.
9.2 Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació.
L’import de la subvenció s’ha de calcular amb les fórmules següents:
Fórmula per a equips d’esports INDIVIDUALS
|
IMPORT SUBVENCIÓ INDIVIDUALS |
= |
A. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ |
x |
B.1. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ INDIVIDUALS |
Fórmula per a equips d’esports COL·LECTIUS
|
IMPORT SUBVENCIÓ COL·LECTIUS |
= |
( |
A. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ |
x |
B.2. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ COL·LECTIUS |
) |
+ |
(
|
C. PUNTS COMPONENTS BALEARS |
x |
D. VALOR PUNT COMPONENTS BALEARS |
) |
A. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ
La puntuació corresponent a les despeses de competició s’ha de calcular amb la fórmula següent:
Fórmula per a equips d’esports INDIVIDUALS
|
A. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ |
= |
A.1. PUNTS DESPLA-ÇAMENTS |
+ |
A.2. PUNTS TRANSPORTS |
+ |
A.3. PUNTS ALLOT-JAMENTS |
+ |
A.4. PUNTS DESPESES FEDERATIVES (taula 4) |
+ |
A.5. PUNTS LLICÈNCIES NACIONALS |
Fórmula per a equips d’esports COL·LECTIUS
|
A. PUNTS DESPESES COMPETICIÓ |
= |
A.1. PUNTS DESPLA-ÇAMENTS |
+ |
A.2. PUNTS TRANSPORTS |
+ |
A.3. PUNTS ALLOT-JAMENTS |
+ |
A.4. PUNTS DESPESES FEDERATIVES (taula 4) |
A.1. Punts per desplaçaments
S’ha de fer una valoració en funció dels desplaçaments que l’equip ha de realitzar a la competició tenint en compte la localitat de residència de l’equip valorat, la destinació del desplaçament, les característiques de l’esport quant al nombre d’esportistes i la competició esportiva.
Fórmula per a equips d’esports individuals i col·lectius
|
A.1. PUNTS DESPLAÇAMENTS |
= |
∑ Sumatori de tots els desplaçaments |
[ |
PUNTS DESPLAÇAMENT (taula 1) |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
x |
CORRECTOR COMPETICIÓ (taula 3) |
] |
A.2. Punts per transports
S’ha de fer una valoració en funció dels transports necessaris, tenint en compte la localitat de destinació, els dies necessaris d’estada a la destinació, el tipus de transport i les característiques de l’esport quant al nombre d’esportistes (aquest últim factor només es tindrà en compte als equips d’esports individuals).
Fórmula per a equips d’esports INDIVIDUALS
|
A.2. PUNTS PER TRANSPORTS |
= |
∑ Sumatori de tots els desplaçaments |
[ |
( |
NOMBRE DE NITS A LA DESTINACIÓ (taula 1) |
+ |
1 |
) |
x |
PUNTS TRANSPORT DIARI |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
x |
CORRECTOR COMPETICIÓ (taula 3) |
]
|
Fórmula per a equips d’esports COL·LECTIUS
|
A.2. PUNTS PER TRANSPORTS |
= |
∑ Sumatori de tots els desplaçaments |
[ |
( |
NOMBRE DE NITS A LA DESTINACIÓ (taula 1) |
+ |
1 |
) |
x |
PUNTS TRANSPORT DIARI |
x |
CORRECTOR COMPETICIÓ (taula 3) |
] |
A.3. Punts per allotjaments
S’ha de fer una valoració en funció dels dies necessaris d’estada a la destinació, les característiques de l’esport quant al nombre d’esportistes i la competició esportiva.
Fórmula per a equips d’esports individuals i col·lectius
|
A.3. PUNTS PER ALLOTJAMENTS |
= |
∑ Sumatori de tots els desplaçaments |
[ |
NOMBRE DE NITS A LA DESTINACIÓ (taula 1) |
x |
PUNTS ALLOTJAMENT DIA |
x |
PAX ESPORT (taula 2) |
x |
CORRECTOR COMPETICIÓ (taula 3) |
]
|
A.4. Punts per despeses federatives
S’ha de tenir en compte la valoració de la taula 4, que ha estat elaborada ateses les despeses federatives de la competició esportiva corresponent. Les despeses federatives inclouen la quota d’inscripció i les despeses d’arbitratge. A més, en els equips d’esports col·lectius també es consideren les despeses per les llicències federatives, mentre que als individuals es tracten a l’apartat següent.
A.5. Punts per llicències nacionals (només equips d’esports INDIVIDUALS)
S’ha de fer una valoració en funció de les despeses que ocasioni el pagament de les quotes de les llicències federatives nacionals dels components del club valorat.
B. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ
El valor del punt de despeses de competició és el resultat de dividir l’import disponible entre el sumatori dels punts de despeses competició de tots els beneficiaris, amb un valor màxim d’1,25 euros per punt.
El valor punt serà diferent segons l’equip sigui d’un esport individual o d’un esport col·lectiu:
B.1. Valor punt despeses competició equips d’esports INDIVIDUALS
| 50.000,00 € | |
| B1. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ INDIVIDUALS = | ——————————————————— |
| ∑ Sumatori punts despeses competició de tots els equips d’esports INDIVIDUALS |
B.2. Valor punt despeses competició equips d’esports COL·LECTIUS
| 50.000,00 € | |
|
B2. VALOR PUNT DESPESES COMPETICIÓ COL·LECTIUS = |
——————————————————— |
|
∑ Sumatori punts despeses competició de tots els equips d’esports COL·LECTIUS |
C. PUNTS COMPONENTS BALEARS (només equips d’esports COL·LECTIUS)
S’ha de fer una valoració en funció del percentatge de components balears de l’equip valorat i la competició esportiva.
|
NOMBRE COMPONENTS BALEARS PLANTILLA EQUIP |
||
|
C. PUNTS COMPONENTS BALEARS = |
————————————————— X |
CORRECTOR COMPONENTS BALEARS (taula 5) |
|
TOTAL COMPONENTS PLANTILLA EQUIP |
D. VALOR PUNT COMPONENTS BALEARS (només equips d’esports COL·LECTIUS)
El valor del punt de components balears és el resultat de dividir 50.000,00 € entre el sumatori dels punts de components balears de tots els beneficiaris.
| 50.000,00 € | |
|
D. VALOR PUNT COMPONENTS BALEARS = |
——————————————————— |
|
∑ Sumatori punts components balears de tots els equips |
9.3. Les taules que s’han de tenir en compte per avaluar les sol·licituds són les que s’indiquen a continuació:
TAULA 1. AEROPORTS DE DESTÍ I NOMBRE MÍNIM DE NITS A LA DESTINACIÓ
|
Aeroports destí |
PUNTS PER DESPLAÇAMENT |
NOMBRE MÍNIM DE NITS A LA DESTINACIÓ |
|---|---|---|
|
ALACANT, VALÈNCIA |
140 |
0 |
|
BARCELONA |
120 |
0 |
|
BILBAO |
160 |
1 |
|
CANÀRIES |
250 |
2 |
|
CEUTA, MELILLA |
200 |
1 |
|
DESCONEGUT (en cas de calendari no definit) |
150 |
0 |
|
GRANADA, SEVILLA, MÀLAGA, CADIS |
160 |
1 |
|
LA CORUNYA, SANTIAGO, VIGO |
180 |
1 |
|
MADRID |
120 |
0 |
|
MALLORCA, MENORCA, EIVISSA |
100 |
0 |
|
OVIEDO |
180 |
1 |
TAULA 2. PAX ESPORT
|
Esport |
PAX ESPORT |
||
|
INDIVIDUALS |
Bàdminton |
7 |
|
|
Bitlles |
8 |
||
|
Escacs |
5 |
||
|
Gimnàstica |
5 |
||
|
Natació |
12 |
||
|
Petanca |
8 |
||
|
Tennis taula |
4 |
||
|
Tir amb arc |
4 |
||
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet |
13 |
|
|
Futbol |
18 |
||
|
Futbol sala |
13 |
||
|
Futbol americà |
22 |
||
|
Handbol |
14 |
||
|
Hoquei línia |
14 |
||
|
Rugbi |
22 |
||
|
Voleibol |
13 |
||
|
Waterpolo |
14 |
||
TAULA 3. CORRECTOR COMPETICIÓ
Grup 1 – Esports amb 3 categories nacionals
|
Grup 1 |
1a categoria |
2a categoria |
3a categoria |
|
|---|---|---|---|---|
|
INDIVIDUALS |
Bitlles masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Escacs |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Natació masculí |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Natació femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Petanca |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Tenis taula masculí |
Superdivisió masculina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
|
Tenis taula femení |
Superdivisió femenina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet masculí |
Adecco or |
Adecco plata |
EBA |
|
Futbol sala masculí |
Primera divisió |
Segona divisió |
Segona divisió B |
|
|
Handbol masculí |
ASOBAL |
Divisió d’honor plata |
Primera divisió estatal |
|
|
Hoquei línia masculí |
Elit masculí |
Primera divisió or |
Primera divisió plata |
|
|
Voleibol masculí |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
|
Voleibol femení |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
|
Desplaçaments |
1 |
0,85 |
0,65 |
|
|
Transports |
1 |
0,85 |
0,65 |
|
|
Allotjament |
1 |
0,85 |
0 |
|
Grup 2 – Esports amb 1 o 2 categories nacionals
|
Grup 2 |
1a categoria |
2a categoria |
|
|
INDIV. |
Bàdminton |
Divisió d’honor |
Primera divisió nacional |
|
Tir amb arc |
Categoria absoluta |
- |
|
|
Gimnàstica |
Categoria absoluta |
- |
|
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet femení |
Lliga femenina |
Lliga femenina 2 |
|
Futbol masculí |
Segona divisió B |
- |
|
|
Futbol femení |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
|
Futbol americà |
Sèrie A |
Sèrie B |
|
|
Handbol femení |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor plata |
|
|
Rugbi masculí |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor B |
|
|
Waterpolo femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió nacional |
|
|
Desplaçaments |
1 |
0,65 |
|
|
Transports |
1 |
0,65 |
|
|
Allotjament |
1 |
0,30 |
|
Grup 3 – Esports amb categories nacionals juvenils
|
Grup 3 |
1a categoria |
|
Futbol masculí (juvenil) |
Divisió d’honor |
|
Futbol sala masculí (juvenil) |
Divisió d’honor |
|
Desplaçaments |
0,5 |
|
Transports |
0,5 |
|
Allotjament |
0 |
TAULA 4. PUNTS DESPESES FEDERATIVES
|
|
Esport |
Categoria esportiva |
PUNTS DESPESES FEDERATIVES |
|---|---|---|---|
|
INDIVIDUALS |
Bàdminton |
Divisió d’honor |
1.500 |
|
Gimnàstica |
Categoria absoluta |
300 |
|
|
Natació femení |
Divisió d’honor |
120 |
|
|
Natació masculí |
Divisió d’honor |
120 |
|
|
Petanca |
Divisió d’honor |
120 |
|
|
Tir amb arc |
Categoria absoluta |
100 |
|
|
Resta de categories |
0 |
||
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet femení |
Lliga femenina |
19.900 |
|
Bàsquet masculí |
Adecco or |
57.000 |
|
|
Futbol femení |
1a divisió |
3.500 |
|
|
Futbol masculí |
2a divisió B |
25.000 |
|
|
Futbol sala masculí |
1a Divisió |
65.000 |
|
|
Futbol americà |
Sèrie A |
8.000 |
|
|
Hoquei línia masculí |
Elit masculí |
8.500 |
|
|
Voleibol femení |
Superlliga |
22.000 |
|
|
Voleibol masculí |
Superlliga |
22.000 |
|
|
Resta de categories |
0 |
||
TAULA 5. CORRECTOR COMPONENTS BALEARS
|
Esport |
Categoria |
CORRECTOR COMPONENTS BALEARS |
|---|---|---|
|
Bàsquet femení |
Lliga femenina |
1,00 |
|
Lliga femenina 2 |
0,50 |
|
|
Bàsquet masculí |
Adecco or |
1,00 |
|
Adecco plata |
0,50 |
|
|
EBA |
0,25 |
|
|
Futbol femení |
1a divisió |
0,40 |
|
2a divisió |
0,20 |
|
|
Futbol masculí |
2a divisió B |
0,80 |
|
Div. honor (juvenil) |
0,00 |
|
|
Futbol sala masculí |
1a divisió |
1,00 |
|
2a divisió |
0,50 |
|
|
2a divisió B |
0,25 |
|
|
Futbol americà |
Sèrie A |
0,20 |
|
Sèrie B |
0,10 |
|
|
Handbol femení |
Div. honor |
0,40 |
|
Div. honor plata |
0,20 |
|
|
Handbol masculí |
ASOBAL |
0,60 |
|
Div. honor plata |
0,30 |
|
|
1a. div. estatal |
0,15 |
|
|
Hoquei línia masculí |
Elit masculí |
0,40 |
|
Lliga 1a OR |
0,20 |
|
|
Lliga 1a PLATA |
0,10 |
|
|
Hoquei línia femení |
Elit masculí |
0,20 |
|
Lliga 1a OR |
0,10 |
|
|
Rugbi masculí |
Div. honor |
0,60 |
|
Div. honor B |
0,30 |
|
|
Voleibol femení |
Superlliga |
0,80 |
|
Superlliga 2 |
0,40 |
|
|
1a divisió |
0,20 |
|
|
Voleibol masculí |
Superlliga |
0,80 |
|
Superlliga 2 |
0,40 |
|
|
1a divisió |
0,20 |
|
|
Waterpolo femení |
Div. honor |
0,40 |
|
1a div. nacional |
0,20 |
10. Pagament i justificació d’activitats
10.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l’activitat que se subvenciona.
10.2 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura s’han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d’acord amb l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
10.3 El compte justificatiu que presenti l’entitat beneficiària ha d’incloure els documents següents:
10.4 Les factures acreditatives de les despeses, que s’han d’adjuntar a les relacions anteriors, han de ser originals o còpies compulsades i s’ha d’acreditar que s’han pagat, ja sigui mitjançant un rebut com amb un comprovant bancari d’ingrés en el compte del subministrador.
Es considera efectivament pagada la despesa, a l’efecte de la seva consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa efectuada o amb el lliurament als mateixos d’un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d’assegurances, segons l’article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003.
L’acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques, sempre que compleixin els requisits exigits per ser acceptades en l’àmbit tributari.
10.5 L’ajuda concedida s’ha de justificar abans del 29 de juliol de 2016.
10.6 En cas que l’entitat beneficiària no justifiqui l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base per a la concessió de l’ajut, pertoca la revocació parcial de l’ajut, del qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada.
10.7 No s’entendrà totalment justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que hagi servit de base per concedir l’ajut.
10.8 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d’aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d’altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.
10.9 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
10.10 El model de compte justificatiu (annex 7) és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut o a les dependències de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura.
11. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
12. Revocació
S’ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l’entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió.
13. Reintegrament
13.1 Com a conseqüència de la revocació s’ha de reintegrar totalment o parcialment l’import de l’ajut obtingut i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:
a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajut.
b) L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l’alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.
c) L’incompliment greu de l’obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
13.2 Per al reintegrament, s’ha d’aplicar el procediment que determina a aquest efecte l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
13.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
14. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.
15. Inspecció
D’acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d’aplicació.