Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 16357
Acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa mitjançant el qual s'aprova definitivament l'ordenança fiscal reguladora de la taxa d'expedició de la carta d'artesà, la carta de mestre artesà i el document de qualificació artesanal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació definitiva de l’ordenança fiscal reguladora de les taxes d’expedició de la carta d’artesà, la carta de mestre artesà i el document de qualificació artesanal.

El Ple ordinari del Consell Insular d’Eivissa, en sessió de dia 30 d’octubre de 2015, va aprovar, per unanimitat (13), la proposta d’aprovació definitiva de l’Ordenança fiscal reguladora de les taxes d’expedició de la carta d’artesà, la carta de mestre artesà i el document de qualificació artesanal, així com la imposició d’aquestes taxes, en els termes següents:

“(…)

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA D’EXPEDICIÓ DE CARTA  DE ARTESÀ, CARTA DE MESTRE ARTESÀ I DOCUMENT DE QUALIFICACIÓ  ARTESANAL.

Article 1.- Fonament i naturalesa.

Atès que la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, contempla en el seu article 70 com a competència pròpia dels consells insulars, en el punt 14, l’Artesania, i específicament en aquest sector, el foment de la competitivitat, la capacitació i el desenvolupament de les empreses artesanes, la promoció de productes artesans i la creació de canals de comercialització.

Donat que mitjançant la Llei 8/99, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Artesania, es van transferir al Consell Insular d’Eivissa totes les competències en matèria d’artesania assumides pel Govern de les Illes Balears, i aquest es va reservar la gestió d’aquelles matèries que afecten a més d’una illa i la representació davant els organismes estatals d’àmbit europeu.

Vist que la Comissió Insular Assessora d’Artesania del Consell Insular d’Eivissa exercirà les competències atribuïdes al Consell Insular per l’apartat 14 de l’article 70 de l’Estatut d’Autonomia, sempre que les citades competències no estiguin atribuïdes, o s’atribueixin, a un altre òrgan del Consell Insular d’Eivissa.

Atès que el Reglament de la Comissió Insular Assessora d’Artesania, aprovat en sessió plenària  extraordinària celebrada en data 10 de setembre de 2010, regula la composició i el funcionament de la ponència tècnica d’artesania que serà l’òrgan consultiu encarregat d’elaborar les propostes dels expedients que s’hagin de sotmetre’s a la Comissió en matèria d’artesania, i d’elaborar els informes que sol·liciti la Comissió d’Artesania. Aquests informes i les  propostes tècniques de la Ponència tècnica seran previs preceptius.

És per tot l’anterior que preparant la constitució de la Comissió Insular Assessora d’Artesania del Consell Insular d’Eivissa, prevista pel desenvolupament de les competències assumides per la Llei 8/99 de 12 d’abril, ja esmentada, és imprescindible l'aprovació de taxes específiques que regulin per part del Consell Insular d'Eivissa  el dret i la exigència de l’obtenció professional dels documents acreditatius i competencials en matèria d’artesania.

Article 2.-Fet imposable

1. El fet imposable de la taxa ve determinat per l’activitat administrativa i prestació dels serveis tècnics i administratius desenvolupats amb motiu de la tramitació, a instància de part, de les actuacions derivades de les competències en matèria d’artesania assumides pel Consell Insular d’Eivissa per la Llei 8/99, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Artesania, entre elles:

a) L’activitat de l’administració encaminada a la realització de la tramitació administrativa i aprovació per la ponència tècnica d’artesania per a l’obtenció de:

1.-Carta de Artesà (CA).

2.-Carta de Mestre Artesà (CMA).

3.-Document de Qualificació Artesanal (DQA).

b) L’expedició dels carnets corresponents de l'aprovació dels procediments anteriors.

2. Als efectes anteriors, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi sigut provocada pel particular o repercuteixi al seu benefici, encara que no es presenti sol·licitud expressa per part de la persona interessada.

Article 3.-Subjectes passius

Són subjectes passius les persones físiques o jurídiques i els ens sense personalitat jurídica de l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, que sol·licitin, provoquin o en benefici de qui redundi, l’actuació administrativa o tramitació dels documents derivats de l’aplicació de la Llei 8/99, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Artesania.

Article 4.-Meritació

Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir amb l’inici de l’activitat administrativa i prestació dels serveis tècnics i administratius desenvolupats amb motiu de la tramitació, a instància de part, de les actuacions derivades de l’aplicació de la Llei 8/99, de 12 d’abril, d’atribució de competències als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Artesania.

Article 5.-Quota tributària

La quota tributària es determina per una quantia fixa assenyalada segons la naturalesa de l’activitat administrativa i serveis a prestar per part de l’administració, de conformitat amb la tarifa que conté l’article següent.

Article 6-Tarifa

La tarifa a què es refereix l’article anterior s’estructura en els següents epígrafs:

1. Per aprovació del Document de Qualificació Artesanal (DQA) ….....................58,77 €

2. Per aprovació de la Carta d’Artesà i Carta de Mestre Artesà (CA) i (CMA)......22,19 €

3. Per expedició de carnet …..................................................................................9,10 €

Article 7.- Normes de gestió

  1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació de conformitat amb allò establert a l’article 27 del Text refós de la Llei d’hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.
  2. Els subjectes passius estan obligats a practicar l’autoliquidació de la taxa mitjançant l’imprès habilitat a l’efecte per aquest Consell Insular i a abonar-la de la manera i en els terminis establerts en el Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament General de Recaptació.

Disposició final única

La present Ordenança fiscal entrarà en vigor el dia següent a aquell en què s’hagi publicat al BOIB el text íntegre de l’Ordenança en la seva redacció definitiva, i seguirà en vigor fins que s’acordi la seva derogació o modificació expressa.”

 

Eivissa, 6 de novembre de 2015

 

El secretari tècnic d’Economia, Hisenda, Indústria i Comerç

Sergio Sora Pascual