Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 16226
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de 5 de novembre de 2015 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment d'admissió i de matrícula al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web autoritzat al CC Es Liceu i al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència al centre Toth Educatiu, per al curs escolar 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012 per la qual es regula el procediment d'admissió i de matrícula als mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial i als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s’imparteixen en règim d’ensenyaments presencials als centres educatius de les Illes Balears estableix, en la disposició final primera, l’autorització al director general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional per dictar les resolucions i les instruccions necessàries per a l’execució d'allò que es disposa en aquesta Ordre.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 sobre l’establiment, la renovació i la modificació dels concerts educatius per al curs acadèmic 2015-2016 (BOIB núm. 159, de 31 d’octubre) autoritza la concessió del concert educatiu del cicle formatiu de grau superior Desenvolupament d’aplicacions web al CC Es Liceu i el cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència al centre Toth Educatiu.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 4 de novembre de 2015 per la qual s’autoritza una organització temporal especial al CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència del centre privat concertat Thot Educatiu, i una organització temporal especial al CFGS Desenvolupament d’Aplicacions WEB del centre privat concertat Es Liceu.

En motiu d’aquesta nova autorització, s’obre un procediment d’admissió i matrícula a propòsit per als cicles esmentats.

Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

  1. Aprovar les instruccions per les quals es regula el procediment d'admissió i de matrícula al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web al CC Es Liceu i al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència al centre Toth Educatiu.
  2. Aquestes instruccions s'adjunten com a Annex 1 d’aquesta Resolució.
  3. L’Annex 2 determina el calendari d’aquest procediment d’admissió i de matrícula al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web al CC Es Liceu i al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència al centre Toth Educatiu.

Segon

Aquesta Resolució entra en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 5 de novembre de 2015

 

La directora general de Formació Professional i Formació del Professorat

Maria F. Alorda Vilarrubias

            

        

ANNEX 1

Instruccions

 

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquestes instruccions concreten el procediment que s'ha de seguir per a l'admissió i la matrícula al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web al CC Es Liceu i al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència al centre Toth Educatiu, durant el curs 2015-2016.

Article 2

Informació necessària per a les persones sol·licitants

  1. Els centres educatius han de posar a l’abast de les persones interessades la informació sobre l'horari en què s'han d'impartir els cicles formatius.
  2. Així mateix, els centres educatius han de donar publicitat, al tauler d’anuncis del centre, del nombre de places inicialment vacants per als esmentats cicles formatius.

Article 3

Persones que poden demanar una plaça en els cicles formatius

  1. Per a l'admissió al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web i al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència, cal formalitzar-ne la sol·licitud corresponent, encara que la persona interessada estigui cursant altres ensenyaments al mateix centre.
  2. Han de presentar la sol·licitud d'admissió al cicle formatiu de grau mitjà i/o de grau superior totes les persones interessades a cursar aquests ensenyaments que tenguin fixat el domicili de residència a les Illes Balears i poden sol·licitar una plaça, per una de les vies d’accés, perquè tenen les condicions establertes per accedir-hi.
  3. Les persones interessades poden presentar la sol·licitud d’admissió a aquests ensenyaments si tenen la nacionalitat espanyola, han obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o s’és titular d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, d’acord amb el que es determina en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
  4. Les persones que no tenen la convalidació o l'homologació dels seus estudis cursats mitjançant sistemes educatius estrangers, però la poden obtenir abans del 18 de novembre de 2015, han de presentar, igualment, una sol·licitud d'admissió al cicle formatiu i podran matricular-s'hi en el període corresponent de matrícula, si aleshores compleixen els requisits acadèmics exigits i resulten admesos a les places que puguin quedar vacants. Si llavors no tenen encara els requisits acadèmics, poden resultar admeses de forma condicionada a obtenir-los només si resten places vacants al cicle.

Article 4

Model de sol·licitud

  1. Les persones que poden demanar una plaça en el cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web i en el cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència han d'emplenar un únic model de sol·licitud d'admissió. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació pertinent que s’indica en l’Annex 1 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, d’acord amb la situació en què es trobi la persona interessada.
  2. El model oficial de sol·licitud es pot trobar a la pàgina web <http://formacioprofessional.caib.es>. També l’ha de facilitar el centre educatiu.

Article 5

Contingut de la sol·licitud d’admissió

  1. La persona interessada només ha d’indicar a la sol·licitud el cicle formatiu que vol cursar en primera i única opció, amb l’horari d'assistència que s’ha d’impartir el cicle. A la sol·licitud no pot indicar cap altra opció de cicle formatiu.
  2. Una vegada indicat el cicle esmentat, s’ha de seleccionar (marcar amb una X) la via d’accés per la qual sol·licita l’admissió. A continuació, s’ha de marcar amb una X la documentació que s’adjunta a la sol·licitud, que acredita les condicions per sol·licitar una plaça pel cicle formatiu i la via corresponent. En cap cas s’ha d’indicar a la sol·licitud d’admissió cap altra dada no sol·licitada. En les caselles de qualificació no s’ha d’indicar la qualificació, sinó que s’aporta la documentació esmentada per a la baremació.
  3. La persona sol·licitant ha d’emplenar el codi del cicle formatiu i el centre ha d’emplenar el codi del centre educatiu.
  4. La persona interessada ha de facilitar dos números de telèfon als quals se la pugui localitzar durant tot el procés d’admissió. És responsabilitat de la persona interessada comunicar qualsevol canvi relacionat amb aquests dos números de telèfon.

Article 6

Presentació de les sol·licituds d’admissió

Les persones interessades a cursar el cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web han de presentar la sol·licitud d'admissió juntament amb la documentació necessària al CC Es Liceu i les interessades a cursar el cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència han de presentar la sol·licitud d'admissió juntament amb la documentació necessària al centre Toth Educatiu. La sol·licitud s'ha de presentar en l’horari d'oficina de la secretaria dels centres esmentats.

Article 7

Termini d'admissió de sol·licituds

Les sol·licituds s’han de presentar al centre educatiu corresponent els dies 9 i 10 de novembre de 2015, ambdós inclosos.

Article 8

Documentació que s’ha d’aportar per a l’admissió als cicles formatius

  1. A la sol·licitud d’admissió s’ha d’adjuntar original i còpia de la documentació que s’indica en l’Annex 1 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, d’acord amb la situació en què es trobi la persona interessada.
  2. Tota aquesta documentació serveix perquè, mitjançant l’aplicació informàtica per a la gestió educativa de les Illes Balears (GESTIB), es baremin les sol·licituds de conformitat amb els criteris que figuren en l'Annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, per la qual cosa, si la documentació es presenta fora de termini (excepte en el cas que el centre la demani d’ofici) o no es presenta de forma procedent durant el termini establert, no es pot tenir en compte als efectes de computar el concepte afectat en la baremació.

Article 9

Nombre d’alumnes per grup

  1. S’ha de calcular el nombre de places per a cada una de les vies d’accés al cicle formatiu de grau mitjà de formació professional d’acord amb els criteris següents:
    1. Per a l’accés amb el títol de graduat en educació secundària obligatòria (accés via ESO) s’ha de fer una reserva del 60 % del nombre d’alumnes per grup.
    2. Per a l’accés mitjançant la superació dels mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (accés via mòduls obligatoris PQPI) s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
    3. Per a l’accés mitjançant la superació del curs de formació específic per a l’accés a cicles de grau mitjà, la superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà, la superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior o la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys (accés per altres vies), s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
  2. S’ha de calcular el nombre de places per a cada una de les vies d’accés al cicle formatiu de grau superior de formació professional d’acord amb els criteris següents:
    1. Per a l’accés amb títol de batxiller (accés via batxiller) s’ha de fer una reserva del 60 % del nombre d’alumnes per grup.
    2. Per a l’accés amb títol de tècnic de grau mitjà més la superació del curs de formació específic per a l’accés a cicles de grau superior (accés via títol de grau mitjà i curs específic a grau superior) s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
    3. Per a l’accés mitjançant la superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior o la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys (accés per altres vies) s’ha de fer una reserva del 20 % del nombre d’alumnes per grup.
  3. Del nombre de places disponibles (vacants) de cada un dels grups, prèviament al càlcul de les reserves establerta en els apartats 1 i 2 d’aquest article, s’ha d’establir una reserva del 5 % per a les persones que acrediten la condició d’esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment, d’acord amb el capítol IV de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012. S’ha d’aplicar el percentatge amb independència de la via d’accés per la qual sol·licita l’admissió. Per adjudicar aquestes places reservades s’han de considerar els criteris concrets per aquestes persones, determinats en l’Annex 2 d’aquesta Ordre.
  4. Així mateix, prèviament al càlcul de les reserves establertes en els apartats 1 i 2 d’aquest article, s’ha d’establir una reserva del 5 % del nombre de places disponibles de cada grup per a persones amb discapacitat, d’acord amb el capítol III de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012. S’ha d’aplicar el percentatge amb independència de la via d’accés per la qual sol·licita l’admissió. Per adjudicar aquestes places reservades s’han de considerar els criteris concrets per aquestes persones, determinats en l’Annex 2 d’aquesta Ordre.
  5. Les vacants de les places reservades per a les persones amb discapacitat i les dels esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment s’acumulen a la resta de les places de l’accés via batxiller.
  6. En cas que no es cobreixin les places reservades en alguna de les vies d’accés, les places que quedin vacants s’han d’adjudicar de forma proporcional a la resta de les reserves de cada via d’accés.

Article 10

Admissió i gestió de les sol·licituds

  1. Quan el centre educatiu rebi la sol·licitud d'admissió al cicle formatiu, ha de comprovar amb la persona sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que s’indica. Ha d'acarar les còpies de la documentació que presenta, s'ha de quedar l'exemplar de la sol·licitud per al centre i li ha de lliurar l'exemplar per al sol·licitant una vegada datat i segellat perquè n’acrediti la petició.
  2. També ha de comprovar que la persona interessada té l'edat requerida per iniciar el cicle formatiu en què sol·licita la plaça.
  3. El centre no pot percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d'admissió, d’acord amb la normativa vigent.

Article 11

Trasllat de les dades de les sol·licituds a l’aplicació informàtica per a la gestió educativa

Les dades que figuren en les sol·licituds d'admissió presentades en aquest termini d’admissió, una vegada confrontades amb la documentació que s'hi adjunta, s'han de traslladar al GESTIB, com a màxim el dia 10 de novembre de 2015.

Article 12

Sorteig per determinar les lletres del criteri per dirimir les situacions d’empat

  1. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat ha d’efectuar un sorteig públic, presidit per la directora general o persona en qui delegui, per determinar la combinació de dues lletres a partir de la qual s’ordenen alfabèticament les sol·licituds per dirimir les situacions d’empat en l’admissió als cicles formatius objecte d’aquestes instruccions. Aquest sorteig s’ha de fer el dia 11 de novembre de 2015.
  2. El resultat del sorteig, que s’ha de comunicar als centres educatius, s’ha d’introduir en l’aplicació informàtica GESTIB perquè es pugui fer l’ordenació automàtica de les sol·licituds. També s’ha de publicar a la pàgina web <http://formacioprofessional.caib.es> i a la pàgina web del centre educatiu.

Article 13

Procediment per determinar quines persones s'hi han d'admetre

  1. Transcorregut aquest termini d'admissió de sol·licituds, l’aplicació informàtica per a la gestió educativa ha d’ordenar totes les sol·licituds, de conformitat amb el que s'estableix en l’Annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012.
  2. El centre educatiu obté les llistes provisionals de persones admeses al cicle formatiu mitjançant l’aplicació informàtica per a la gestió educativa. En aquesta llista, també hi poden figurar les persones que no han obtingut plaça en el cicle formatiu demanat, ja que aquest ha estat sol·licitat per un nombre de persones superior al de places assignades per a la via d’accés corresponent (llistes d'espera provisionals).
  3. Les llistes que facilita l’aplicació informàtica GESTIB són les úniques llistes vàlides per aquest procés d'admissió. A les llistes provisionals hi figuren totes les persones que han sol·licitat una plaça, baremades de major a menor dret a obtenir-la segons els criteris establerts en l’Annex 2 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de juny de 2012, i publicades per ordre alfabètic amb indicació de la puntuació de cada sol·licitant.

Article 14

Publicació de les llistes provisionals

  1. El dia 12 de novembre de 2015 el centre educatiu ha de publicar la llista provisional de persones admeses a les places de cada una de les vies d’accés en el cicle (llista provisional de persones admeses).
  2. En aquesta llista hi ha de figurar la resta de persones que compleixen els requisits d'admissió, les quals han demanat plaça en el cicle formatiu, però no figuren com a provisionalment admeses perquè no hi ha més places disponibles (llista provisional de persones en espera).
  3. El centre educatiu també ha de publicar, si escau, la llista de persones provisionalment excloses per cada via d’accés, amb menció explícita de la causa d’exclusió.
  4. Totes les llistes que es publiquin han de portar el segell del centre i la signatura del director.
  5. La publicació de les llistes s'ha de fer en el tauler d'anuncis o bé s'ha de posar a l'abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web del centre educatiu. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.

Article 15

Termini per presentar reclamacions i rectificacions

  1. Es poden formular reclamacions i rectificacions sobre el que figura en les llistes provisionals esmentades durant els dies 12, 13 i 16 de novembre de 2015. Aquestes reclamacions s'han d'adreçar a la direcció del centre educatiu.
  2. Durant aquest termini, les persones interessades poden aportar la documentació que els requereixi expressament el centre educatiu. Aquesta documentació ha de tenir data d'emissió, com a màxim, el dia 10 de novembre de 2015.

Article 16

Resolució i publicació de les reclamacions i rectificacions

Les rectificacions i la resolució de les reclamacions s'han de fer públiques el dia 17 de novembre de 2015 en el tauler d'anuncis de cada centre educatiu, o s'han de posar a l'abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web del centre educatiu. La publicació en el tauler d'anuncis o mitjançant aquest altre sistema tindrà tots els efectes de notificació a les persones interessades. Aquesta informació, que facilita l’aplicació informàtica GESTIB, és la única vàlida per aquest procés d’admissió.

Article 17

Publicació de la llista definitiva de persones admeses

  1. El dia 17 de novembre de 2015 s’ha de publicar la llista de persones admeses definitivament al cicle formatiu. En aquestes llistes hi ha de figurar la resta de persones que han demanat plaça en els cicles formatius esmentats i que no han estat admeses, perquè no queden més places (llista definitiva de persones admeses i en espera).
  2. Cada centre educatiu també ha de publicar, si escau, la llista de persones definitivament excloses, amb menció explícita de la causa d’exclusió.
  3. La publicació de les llistes s'ha de fer en el tauler d'anuncis o bé s'ha de posar a l'abast de les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web del centre educatiu. Les llistes definitives que facilita l’aplicació informàtica per a la gestió educativa són les úniques vàlides per aquest procés d’admissió. La publicació de les llistes té els efectes de notificació a les persones interessades.
  4. Totes aquestes llistes han de portar el segell del centre i la signatura del director.
  5. A la llista definitiva de persones admeses, el centre educatiu ha d’indicar el dia i l’hora en què s’han de matricular les persones que hi figuren.
  6. Contra la llista definitiva de persones admeses i excloses es pot interposar recurs d'alçada davant la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, en el termini d'un mes, a comptar des de l’endemà de la publicació de la llista. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.

Article 18

Matrícula de les persones admeses

  1. Les persones que figuren en les llistes definitives de persones admeses al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència i al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web han de formalitzar la matrícula els dies 17 i 18 de novembre de 2015, en el respectiu centre educatiu. Aquest ha d’emetre un resguard de matrícula que ha de lliurar a la persona que s’ha matriculat.
  2. La documentació presentada en el moment de sol·licitar la plaça s'ha de fer servir en el procés de matriculació.
  3. Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora del procés d’admissió.
  4. El centre ha de traslladar les dades de matrícula a l’aplicació informàtica GESTIB, com a màxim el dia 18 de novembre.

Article 19

Procediment per a l'adjudicació de les places que resten vacants després de la matrícula

  1. En el cas que el centre educatiu, una vegada acabat el termini de matrícula, tengui places vacants perquè alguna de les persones admeses no s’ha matriculat i, a més, tenguin persones en la llista d’espera, les ha d’adjudicar a les persones que hi figuren per rigorós ordre, fins que les places vacants s’hagin exhaurit. Aquest procediment s’ha de dur a terme els dies 19 i 20 de novembre de 2015.
  2. Per fer això, el centre educatiu ha de comunicar personalment, telefònicament o mitjançant un missatge a la bústia dels telèfons facilitats a la sol·licitud, a la primera persona no admesa que figura en la llista d’espera. Les persones que accepten les places vacants han de formalitzar la matrícula els dies 19 i 20 de novembre de 2015.
 

Article 20

Comissió de Garanties d'Admissió

La Comissió de Garanties d’Admissió, nomenada d’acord amb el que es determina a l’article 41 de la Resolució de la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació Professional de 14 de maig de 2015 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment d'admissió i de matrícula als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu per al curs escolar 2015-2016 (BOIB núm. 76, de 21 de maig), és l’òrgan supervisor d’aquest procés d’admissió de l’alumnat al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència i al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web.

  

 

ANNEX 2

Calendari del procés d’admissió i matrícula al cicle formatiu de grau de grau mitjà d’Atenció a persones en situació de dependència al centre Toth Educatiu i al cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’aplicacions web al CC Es Liceu

Curs 2015-2016

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS D'ADMISSIÓ

9 i 10 de novembre

Sorteig de lletres per al desempat

11 de novembre

Publicació de la llista provisional de persones admeses, en espera

12 de novembre

Reclamacions, rectificacions i revisions

12,13 i 16de novembre

Publicació de les rectificacions i la resolució de les reclamacions

17 de novembre

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i en espera i pendents d’homologació i de convalidació

17 de novembre

MATRÍCULA

17 i 18 de novembre

Inici activitats lectives

18 de novembre

Procediment per a l'adjudicació i matrícula, per part dels centres, de les places que resten vacants després de la matrícula

19 i 20 de novembre