Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 16192
Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes pel qual es regula el Registre Electrònic d'aquesta institució i s'hi incorporen nous tràmits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 45 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú estableix que les administracions públiques han d’impulsar la utilització i l’aplicació de tècniques i mitjans telemàtics per desenvolupar la seva activitat i exercir les seves competències.

L’article 24 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics disposa que les administracions públiques crearan registres electrònics per a la recepció i remissió de sol·licituds, escrits i comunicacions.

L’article 25 de la Llei 11/2007 exigeix per a la creació dels registres electrònics l’aprovació d’una normativa reguladora que serà publicada en el diari oficial corresponent. La regulació ha d’incloure com a mínim l’òrgan o la unitat responsable de la gestió del sistema, així com indicar la data i l’hora oficial en què s’efectua el registre i els dies declarats com a inhàbils a l’efecte del còmput dels terminis.

En data 31 de gener de 2013, el Consell de la Sindicatura va aprovar la creació del Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears. La Sindicatura de Comptes es troba immersa en un procés progressiu d’implementació dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics que coadjuvin a aconseguir una major eficàcia en l’exercici de les seves funcions, per la qual cosa s’ha considerat necessari regular d’una manera més detallada el Registre Electrònic de la institució, així com ampliar la seva utilització a nous tràmits.

Per tot això, i fent ús de la competència que li atribueix l’article 16.b de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, el Consell de la Sindicatura de Comptes

ACORDA

Primer. El Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears és l’encarregat de la recepció i tramesa de documents, sol·licituds, escrits i comunicacions que es remetin i lliurin per via telemàtica amb signatura electrònica, en l’àmbit dels tràmits i procediments que es determinen en el punt dispositiu següent.

Aquest Registre Electrònic té caràcter d’auxiliar del Registre General de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 38 de la Llei 30/1992.

Segon. El Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears estarà habilitat únicament per a la recepció i remissió d’escrits, sol·licituds i comunicacions que es presentin per mitjans electrònics respecte dels tràmits següents:

  • Tramesa, per part de les entitats del sector públic instrumental autonòmic, de les seves dades bàsiques i de diversa informació sol·licitada per la Sindicatura (models DABA i TRAIN).
  • Rendició telemàtica de comptes de les entitats dependents i vinculades de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Tramesa d’informació o documentació, per part de les entitats locals de les Illes Balears, per a les quals no estigui habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de Rendició Telemàtica de Comptes.
  • Tramesa d’informació o documentació, per part dels consells insulars de les Illes Balears, per als quals no estigui habilitat un procediment específic a través de la Plataforma de Rendició Telemàtica de Comptes; i tramesa d’informació o documentació per part de la Universitat de les Illes Balears.

La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears podrà, amb relació a aquests tràmits, enviar comunicacions i notificacions per mitjans electrònics tals com requeriments d’informació, tramesa d’informes provisionals per a al·legacions i d’altres, quan així hagi estat consentit expressament per l’entitat interessada.

En tot moment, mitjançant Resolució del síndic major, es podrà estendre la utilització del Registre Electrònic a nous tràmits i procediments, els quals seran difosos a través del portal web de l’SCIB.

La presentació davant el Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears de qualsevol sol·licitud, escrit o comunicació que no estigui relacionat amb els tràmits anteriors no produirà cap efecte i es tendrà per no presentat. Aquesta circumstància es comunicarà al remitent.

Tercer. L’accés al Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears es realitzarà a través de l’adreça electrònica www.sindicaturaib.org

Quart. Només s’admetrà la presentació d’escrits, sol·licituds i comunicacions davant del Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears que estiguin signats electrònicament mitjançant la utilització del document nacional d’identitat electrònic, certificats electrònics reconeguts admesos per la Sindicatura i altres sistemes d’identificació electrònica, en els termes i condicions que en cada cas es determinin.

Els certificats admesos, així com les seves característiques, i altres sistemes de identificació electrònica i els termes i condicions que en cada cas s’admetin, es faran públics en el portal web de la Sindicatura.

Cinquè. La gestió del Registre Electrònic és competència de la Secretaria General, la qual serà responsable de garantir-ne la seguretat, així com dur a terme el seguiment adequat per establir les mesures de protecció perquè el sistema funcioni correctament. En el cas d’interrupció del servei per raons tècniques previsibles, s’anunciarà l’eventualitat en l’adreça electrònica d’accés al Registre.

Sisè. El Registre Electrònic permetrà presentar documents, sol·licituds, escrits i comunicacions tots els dies de l’any durant les vint-i-quatre hores, i es regirà pel calendari de dies inhàbils vigents a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

A l’efecte del còmput de terminis, la presentació en un dia inhàbil es considerarà efectuada a primera hora del primer dia hàbil següent.

Els documents que es presentin es consideraran que s’han presentat de conformitat amb l’hora oficial d’on es troba la seu de la Sindicatura.

El Registre Electrònic lliurarà un resguard acreditatiu de la presentació del document, sol·licitud, escrit o comunicació de què es tracti, amb la indicació de les dades identificatives que el remitent ha facilitat. El resguard també contendrà la data i l’hora en què es va produir la presentació, així com el número d’entrada de registre.

Setè. El present Acord començarà a vigir l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 30 d’octubre de 2015

El Síndic major

Joan Rosselló Villalonga