Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 16113
Resolució del conseller Treball, Comerç i Indústria, per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del Conveni col·lectiu de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA per a les seves contractes de sanejament urbà de Sant Lluís i Ferreries (exp.: CC_TA_04/017, codi de conveni 07002841012009)
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 8 de juliol de 2014, la representació de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA i la del seu personal per a les seves contractes de sanejament urbà de Sant Lluís i Ferreries subscriviren el text del Conveni col·lectiu de treball.
2. El dia 12 d’agost, el senyor Luis Suárez Zarcos, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu esmentat.
Fonaments de dret
1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L’article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA per a les seves contractes de sanejament urbà de Sant Lluís i Ferreries en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Fer constar que la versió castellana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n’és una traducció.
4. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.
Palma, 21 d’octubre de 2015
La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)
Isabel Castro Fernández
CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DE L'EMPRESA FCC, SA PER A LES CONTRACTES DE SANEJAMENT URBÀ EN LES POBLACIONS DE SANT LLUÍS I FERRERIES DE L'ILLA DE MENORCA
CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1
ÀMBIT FUNCIONAL
Aquest Conveni col·lectiu regula les condicions de treball de les activitats integrades en el Conveni general del sector de neteja pública i afins, en les contractes que l'empresa afectada té a les poblacions de Sant Lluís i Ferreries de l'illa de Menorca.
ARTICLE 2
ÀMBIT PERSONAL
Aquest Conveni col·lectiu serà d'aplicació als treballadors integrats a FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, SA i que prestin els seus serveis en les contractes de Sant Lluís i Ferreries de l'illa de Menorca.
ARTICLE 3
ÀMBIT TERRITORIAL
Aquest Conveni afecta l'empresa FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, SA i els seus treballadors en els seus centres de treball dels municipis de Sant Lluís i Ferreries de l'illa de Menorca.
ARTICLE 4
DENÚNCIA I TERMINIS DE NEGOCIACIÓ
El Conveni, prèviament al seu acabament, s'haurà de denunciar amb una antelació mínima d'un mes per iniciar un procés nou de negociació. Una vegada denunciat el Conveni, les parts establiran de mutu acord la data raonable d'inici de negociacions i un calendari, aquest sense limitació de temps ni mínims ni màxims.
En tot cas es negociarà sota el principi de la bona fe.
ARTICLE 5
PROCEDIMENTS PER RESOLDRE DISCREPÀNCIES PER FALTA D'ACORD
Les parts, una vegada transcorregut el temps prudencial que consensuïn per assolir un acord sense aconseguir-ho, acorden, per resoldre les discrepàncies sorgides per la dita falta d'acord, la possibilitat de sotmetre's a un arbitratge, dels que es puguin regular en negociació col·lectiva d'àmbit superior. En tot cas si es produeix serà voluntari.
ARTICLE 6
ÀMBIT TEMPORAL I VIGÈNCIA
Aquest Conveni col·lectiu tindrà una vigència a partir de l'1 de gener de 2014 fins al 31 de desembre de 2014.
ARTICLE 7
PARTS INTERVINENTS
Aquest Conveni col·lectiu ha estat negociat per la representació legal de l'empresa afectada i la representació legal dels seus treballadors en els municipis descrits l'execució de contractes dels quals es du a terme en signar-se aquest.
ARTICLE 8
NATURALESA DEL CONVENI
Aquest Conveni col·lectiu, d'aplicació als treballadors de l'empresa afectada, té caràcter d'intermunicipal per a les poblacions de l'illa de Menorca esmentades en els articles anteriors.
És norma suplementària d’aquest, el Conveni general del sector.
CAPÍTOL II
CONDICIONS PROFESSIONALS
ARTICLE 9
CONTRACTES DE TREBALL
Els contractes de treball que es necessitin es formalitzaran d'acord amb les modalitats legalment establertes, i s’acompliran les obligacions empresarials relatives a la informació de la representació legal dels treballadors.
S'observarà especial compliment en aquelles modalitats previstes en el Conveni general del sector.
El treballador contractant podrà sol·licitar si ho desitja la presència d'un representant legal dels treballadors en el moment de subscriure’ls.
ARTICLE 10
VACANTS
En relació amb les vacants del servei fix que es poguessin produir, caldrà ajustar-se a allò que regula l'article 12, relatiu als treballadors fixos discontinus.
ARTICLE 11
FIXOS DISCONTINUS
Quan es tracti de realitzar treballs fixos i periòdics en l'activitat de les empreses, però de caràcter discontinu; els treballadors que hagin prestat treballs dins del període comprès entre les dates d'1/5 i 30/10 de cada exercici durant un mínim de dos exercicis, tindran la consideració de fixos de caràcter discontinu (cada un d'ells, en el període concret en què realitzi la seva tasca dins del termini més ampli abans assenyalat).
La crida derivada de la seva relació laboral s'haurà de fer per rigorós ordre de data d'ingrés en l'empresa, dins de cada categoria, i, la seva interrupció, a la inversa. Per data d'ingrés s'entendrà la que correspongui a la primera contractació, independentment de la seva modalitat de contractació.
Aquests treballadors fixos discontinus, sense perdre el caràcter de tals, tindran prioritat per ser cridats cada vegada que es requereixin els seus serveis, per a la realització de treballs de caràcter temporal, a realitzar fora del període abans delimitat. L'acceptació de la realització de treballs de caràcter temporal a realitzar-ne fora del període comprès entre les dates 1 de maig i 30 d'octubre serà de caràcter voluntari.
Els treballadors amb la condició de fixos de caràcter discontinu tindran prioritat per a l'accés a aquelles vacants que poguessin produir-se per als treballs de caràcter fix de l'empresa de què es tracti i per al supòsit regulat en l'article 25.
El criteri per al dit accés serà el de prioritat per a qui tengui més antiguitat en l'empresa referida.
ARTICLE 12
PERÍODE PROBATORI
El període de prova per als treballadors afectats per aquest Conveni serà el reflectit en l’escala següent:
- Tècnic titulat: 2 mesos.
- Administratiu: 1 mes.
- Resta de personal: 15 dies.
ARTICLE 13
NOVES CONTRACTES I SUBROGACIÓ
a) Com que es tracta, la regulació sobre subrogació, d'una matèria reservada al Conveni general del sector, s'estableix una remissió total als continguts que amb caràcter general s’hi estableixen.
b) Aquells treballadors que fossin subrogats per alguna de les empreses afectades estaran obligats a adaptar-se al conjunt de condicions laborals contingudes en aquest Conveni. Tanmateix, la Comissió Paritària valorarà les seves condicions laborals preexistents a la subrogació, a fi de valorar, si es pot, respecte d'una possible contrapartida compensatòria.
c) Al final del contracte de prestació de serveis que l'empresa té amb les entitats locals, fins i tot per venciment anticipat, als treballadors afectes al servei se'ls lliurarà una carta en què constaran les condicions de treball (antiguitat, salari, categoria professional, etc.) a l’efecte que el nou adjudicatari li reconegui els seus drets adquirits subrogant-se als contractes de treball, i assumeixi les condicions del conveni vigent.
d) En execució d’allò que estableix el Conveni general de sector, subscrit el 28/06/13, per a aquesta matèria; es preveu la subrogació parcial.
El que ha estat exposat també es produirà si no hi ha nou adjudicatari i les entitats locals prenen a càrrec seu directament els serveis.
ARTICLE 14
TRASLLAT DE PERSONAL
Els trasllats de personal només podran efectuar-se mitjançant una sol·licitud prèvia de l'interessat a l'empresa i sempre que hi hagi mutu acord entre l'empresa i el treballador i per permuta amb un altre treballador de diferent localitat sempre que hi hagi acord entre ambdós i sigui acceptat per l'empresa.
CAPÍTOL III
JORNADES, HORARIS I VACANCES
ARTICLE 15
JORNADA LABORAL
La jornada màxima anual dependrà del període en què es gaudeixi de les vacances, de tal manera que fluctuarà entre 1700 i 1656 hores d'acord amb l'article 17. Els treballadors amb jornada continuada gaudiran, a partir d’aquest Conveni, de 20 minuts de descans diari, inclosos en la dita jornada.
ARTICLE 16
HORARI DE TREBALL
Els horaris de treball seran els que fins ara es fan i que s'especifiquen per a cada activitat al seu bloc respectiu.
Les jornades de treball que, per necessitats del servei, es facin entre la nit d'un dia i la matinada de l'endemà, seran imputades com a jornada de treball al dia d'inici de la prestació.
La seva alteració o modificació podrà produir-se en els termes legals que estan establerts en l'àmbit de cada una de les activitats regulades.
ARTICLE 17
VACANCES
1. El període de vacances anuals retribuïdes no substituïbles per compensació econòmica serà de trenta dies naturals.
Es gaudirà dels següents dies addicionals en els mesos que es detallen a continuació:
ARTICLE 18
LLICÈNCIES I PERMISOS
El treballador, avisant amb l’antelació possible i justificant-ho adequadament, podrà faltar o absentar-se del treball, amb dret a remuneració, si escau, per algun dels motius i durant el temps mínim que a continuació s'assenyala:
1. Amb dret a remuneració:
a) Per matrimoni del treballador: 18 dies.
b) Per naixement de fill: 2 dies feiners ampliables a 5 si es presenta gravetat o si hi ha desplaçament a la localitat de residència del treballador.
c) Per malaltia greu o mort de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat: 2 dies que s'ampliaran a 5 si hi ha desplaçament dins la comunitat i 6 dies per a la resta.
d) Per matrimoni de pares, fills o germans del treballador o del seu cònjuge: 1 dia si és a la mateixa localitat i uns altres 2 més quan el treballador necessiti realitzar desplaçament a l'efecte.
e) Per trasllat del seu domicili habitual: 2 dies.
f) Pel temps indispensable per acomplir un deure inexcusable de caràcter públic o personal.
g) Pel temps necessari que necessiti el treballador per acudir a un examen a un centre de formació acadèmic i professional, sent retribuïts els deu primers dies de l'any i no retribuïts els que excedeixin del dit nombre.
h) Pel temps indispensable per visitar el metge, la qual cosa s’acreditarà mitjançant l'informe d'assistència mèdica.
i) Per realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts legalment.
j) Per a la realització d'anàlisis i exploracions en aparells de cor, fetge, estómac i òrgans de la vista que, per tractament o preparació anterior, aconsellin el repòs del treballador. Es donarà al personal en torn de nit permís la nit anterior als fets, sempre que aquests es facin abans de les 10:00 hores de l'endemà i estiguin justificades per un facultatiu i siguin comunicades a l'empresa amb vint-i-quatre hores d'antelació.
2. Sense dret a remuneració:
Quan el treballador s'absenti per causa justificada no prevista en els apartats recollits en el punt 1, o s'excedeixi, també justificadament, dels límits que s’hi regulen.
En tot s'haurà d'acreditar la justificació de l'absència.
Amb relació als apartats b), c) i d) es tindrà en compte la Llei autonòmica de les Illes Balears 18/01, de 19 de desembre, de regulació de les parelles de fet.
ARTICLE 19
ASSUMPTES PROPIS
Els treballadors, a compte de la reducció anual de la jornada que pogués correspondre’ls, tindran dret a disposar de 4 dies anuals d'assumptes propis, la data de gaudi dels quals haurà d'anar preferentment lligada al període de vacances.
Aquells treballadors amb contracte temporal i data d'acabament d’aquest a dia cert, disposaran de la proporció corresponent a la durada del seu contracte.
No serà procedent en cap cas cap l’abonament compensatori del concepte esmentat.
ARTICLE 20
FESTA PATRONAL
La festivitat de Sant Martí de Porres –3 de novembre– serà considerada festiva durant la vigència d’aquest Conveni. En el supòsit que la dita festa caigui en diumenge, l'estipulat en aquest precepte s'aplicarà a un dia feiner vinent.
ARTICLE 21
HORES EXTRAORDINÀRIES
Davant la greu situació d'atur existent i per tal d'afavorir la creació d'ocupació, ambdues parts acorden la conveniència de reduir al mínim indispensable les hores extraordinàries d'acord amb els criteris següents:
a) Hores extres habituals,, suprimides.
b) Hores extres que estiguin exigides per la necessitat de reparar sinistres i altres danys extraordinaris urgents, serveis imprevistos i extraordinaris, es faran.
c) Hores extres en períodes punta de recollida, absències imprevistes, canvis de torns o altres circumstàncies de caràcter estructural derivades de la naturalesa de l'activitat de què es tracti, es faran, com també les activitats de manteniment sempre que no sigui possible la utilització de les diferents modalitats de contractació previstes per la Llei.
Per als apartats B) i C) s'estableixen els valors determinats a les taules salarials annexes a aquest Conveni.
La Direcció de l'empresa informarà cada mes la representació legal dels treballadors sobre el nombre d'hores extres realitzades, amb el detall de causes i seccions implicades.
Com que l'activitat compresa en aquest Conveni és un servei públic d'ineludible necessitat ciutadana, que s’ha de fer inexcusablement i s’ha d’acabar en tots els dies de l'any, els signants reconeixen expressament el caràcter d'estructural de les hores extraordinàries i els temps prolongats que es facin, motivades bé sigui per absència i imprevists, canvis de torns, puntes de producció, treballs imprevistos, festius, manteniment adequat de servei públic que es presta, i altres circumstàncies de caràcter estructural derivades de la mateixa naturalesa del servei de què es tracti.3
CAPÍTOL IV
MILLORES SOCIALS
ARTICLE 22
AJUDA PER MORT
Per causes laborals, en el supòsit que es produeixi la mort d'un treballador, l'empresa concedirà als seus beneficiaris una ajuda consistent en dues mensualitats del salari real.
ARTICLE 23
ASSEGURANÇA CONTRA ACCIDENTS
En cas de mort, invalidesa absoluta, total i parcial, causades per accident laboral, s'indemnitzarà els treballadors o els seus familiars amb 25.150 €, 20.120 €, 15.090 € i 15.090 € respectivament per les situacions descrites.
Quan les situacions descrites hagin estat produïdes per accident no laboral, les quantitats anteriors seran respectivament: 20.120 €, 15.090 €, 10.060 € i 10.060 €.
L'empresa contractarà una pòlissa d'assegurança que cobreixi els riscos citats.
ARTICLE 24
JUBILACIÓ ANTICIPADA
Per a les situacions que d'acord amb la normativa en vigor donin lloc a la possibilitat de jubilació anticipada, l'empresa abonarà tres mensualitats de salari real per cada any que anticipin la seva jubilació, sempre que el treballador tingui un mínim de 10 anys d'antiguitat.
ARTICLE 25
JUBILACIÓ PARCIAL
Els treballadors afectats per aquest Conveni podran gaudir de la jubilació parcial en els termes establerts en la legislació vigent tret del que es dirà més endavant. Quan això es produeixi, el treballador prestarà els seus serveis de manera acumulada, dins cada any natural. El període de l'any en què el treballador ha de prestar serveis li serà comunicat per l'empresa amb almenys un mes d'antelació a la data en què hagi de tenir lloc.
Si en el moment de ser cridat per l'empresa el treballador no hi acudís per qualsevol causa, estarà obligat a prestar serveis en un altre període de l'any o fins i tot de l'any següent si no es produís el compliment estricte de les seves obligacions.
El contracte de relleu i el contracte a temps parcial tindran la durada que es pacti en cada cas concret.
El lloc de treball a ocupar pel treballador rellevista, el determinarà l'empresa i podrà ser qualsevol dels existents al centre de treball, dins dels llocs de treball que corresponguin al mateix grup professional del treballador substituït.
Els complements derivats d'accident de treball i/o malaltia previstos pel Conveni només seran d'aplicació quan aquestes situacions hagin ocorregut durant els dies de prestació efectiva de serveis. Les indemnitzacions i/o drets de caràcter social reconegut al conveni només seran d'aplicació quan les situacions o contingències que les han originat s'hagin produït durant els dies de prestació efectiva de serveis.
No seran d'aplicació al treballador que es jubila els dies d'assumptes propis, trasllat de domicili i permís per matrimoni.
La descrita regulació de jubilació parcial es mantindrà en vigor mentre que la Llei o norma que li dóna empara en la data de la signatura d’aquest Conveni no sigui modificada o derogada.
Quan es doni la circumstància abans esmentada, la Comissió Paritària del Conveni examinarà la situació creada pels canvis que s'haguessin produït, a fi d'obrar en conseqüència.
ARTICLE 26
COMPENSACIÓ PER ACCIDENT LABORAL I MALALTIA COMUNA
En cas d'accident de treball, l'empresa complementarà les prestacions reglamentàries obligatòries que percebi el treballador de la Seguretat Social per la dita baixa mèdica, completant fins al cent per cent de les retribucions que percebi el treballador el mes anterior a l'accident (se n’exclouen els conceptes de plus de transport, dies festius treballats, hores extraordinàries, dietes i prestacions socials amb càrrec a l'empresa). El complement es percebrà a partir de l'endemà al de la baixa per accident de treball i mentre duri la dita situació de baixa mèdica en l'empresa.
En els casos de baixa mèdica per malaltia comuna l'empresa complementarà al treballador afectat la prestació de la Seguretat Social, fins al cent per cent del salari real que percebia el mes anterior al de la baixa (excloent-ne el plus de transport, les hores extres, les dietes, els dies festius treballats i les prestacions socials amb càrrec a l'empresa). Aquest complement per baixa de malaltia comuna s'abonarà a partir del primer dia de baixa fins a un màxim de 145 dies. Les diferents baixes mèdiques per malaltia comuna que pateixi el treballador en el període d'un any no donaran lloc a superar el màxim de 145 dies abans esmentat de percepció del complement amb càrrec a l'empresa, i el termini esmentat serà el màxim a complementar per l'empresa encara que hi hagi diferents baixes durant el període d'un any. El dit complement deixarà de percebre's davant la negativa del treballador a passar les revisions mèdiques de l'empresa.
ARTICLE 27
PRIVACIÓ DEL PERMÍS DE CONDUIR
La privació temporal del permís de conduir per un termini inferior a sis mesos i a causa d'infraccions comeses en l'execució del lloc de treball dels conductors no suposarà per si sola ni la resolució ni la suspensió de les relacions laborals, sempre que no sigui per la comissió d'una infracció o falta a causa d'una imprudència temerària o negligència, o conduint en estat d'embriaguesa. En aquest cas l'empresa estarà obligada a donar als afectats una ocupació diferent i el salari a percebre serà el que corresponia a la seva categoria anterior. No obstant això, quan la retirada del permís derivi de fallada mecànica del vehicle, l'empresa, durant un termini màxim de 6 mesos, abonarà al treballador la seva retribució de conductor. Finalitzat el període de privació del permís de conduir amb independència del lloc de treball que ocupi el treballador, automàticament, tornarà al lloc de treball que ocupava anteriorment.
Si per la pèrdua de facultats físiques un conductor perdés la classe de carnet que posseeix i no pogués conduir el vehicle habitual i sí altres d'inferior tonatge, s'intentaria recol·locar-lo en una altra ruta o vehicle que s'adapti al carnet que posseeixi en aquells moments, sense pèrdua dels seus drets adquirits; si això no fos possible, serà d'aplicació l'article 50 d’aquest Conveni.
ARTICLE 28
MULTES
En el supòsit que el conductor, en ocasió del seu treball, sigui sancionat amb multes tant per la Policia municipal com per la general de carreteres, l'empresa efectuarà el pagament dels imports corresponents; llevat que la multa s'imposi per imprudència o negligència greu o es condueixi en estat d'embriaguesa.
CAPÍTOL V
SEGURETAT I HIGIENE
ARTICLE 29
DELEGAT DE PREVENCIÓ
Es designarà un delegat de prevenció perquè compleixi les funcions que li té encomanades la vigent normativa de prevenció de riscos laborals.
El delegat de prevenció disposarà del crèdit horari que es regula en l'article 37 de la Llei de prevenció de riscos, que en l'actualitat és de 15 hores mensuals.
ARTICLE 30
RISC D'ACCIDENTS
En aquells casos en què es presenti un risc imminent d'accident greu, caldrà ajustar-se a allò que, en aquests casos, prevegi la Llei de prevenció de riscos laborals.
CAPÍTOL VI
CONDICIONS ECONÒMIQUES
ARTICLE 31
SALARI BASE
El salari base que correspon al treballador d'acord amb el seu grup i nivell professional estarà determinat per l'aplicació dels corresponents valors salarials establerts en la taula salarial annexa a aquest Conveni, sent els valors que s’hi estableixen en còmput mensual.
ARTICLE 32
ANTIGUITAT
Els treballadors afectats per aquest Conveni percebran augments periòdics sobre el seu salari base, consistent en tres biennis del 5 per cent i posteriors quinquennis del 7 per cent.
Els complements d'antiguitat començaran a meritar-se des del dia primer del trimestre natural en què es compleixi cada bienni o quinquenni.
ARTICLE 33
GRATIFICACIONS EXTRAORDINÀRIES
El personal afectat per aquest Conveni percebrà les pagues extraordinàries per l'import que figura per a cadascuna, i segons els grups i els nivells professionals, en l'annex salarial. Les dites pagues es faran efectives, la d'estiu abans del dia 20 de juliol, la de Nadal abans del dia 20 de desembre i la de beneficis abans del 31 de març de l'any següent a la meritació. La liquidació de l'import de les gratificacions esmentades es realitzarà proporcionalment al temps de servei en l'empresa per al cas d'ingrés o cessament del treballador durant l'any.
L'antiguitat en les pagues es considerarà sobre el sou base convingut.
ARTICLE 34
DIETES
Quan el treballador sigui desplaçat per decisió de l'empresa del seu centre de treball habitual meritarà una dieta que es fixa en 12,30€/diaris. Si tornàs a pernoctar al seu domicili només meritarà mitja dieta.
En els anys de vigència successius s'aplicaran, a aquella quantitat, els increments per a aquells anys, reflectits en aquest Conveni.
ARTICLE 35
NOCTURNITAT
El personal que treballi entre les 21:30 hores i les 6:00 hores del matí percebrà un plus de nocturnitat segons l’import mensual establert en la taula salarial annexa per als diferents grups i nivells professionals.
ARTICLE 36
PENOSITAT
S'estima que els treballs que es desenvolupen en les diferents contractes l'àmbit funcional de les quals es troba afecte per aquest Conveni tenen penositat, per la qual cosa així es preveu per als grups i nivells professionals en la taula annexa.
ARTICLE 37
ASSISTÈNCIA
S'estableix un complement salarial d'assistència, que serà percebut per tots els treballadors i l'import mensual del qual, per a tots els grups i nivells professionals, és el reflectit en les taules salarials. Aquest complement no serà integrant de les pagues extraordinàries i es percebrà íntegrament quan el treballador hagi assistit al seu treball tot el mes. Si faltàs tres dies injustificats en un mes, perdrà la part corresponent a 10 dies. Si faltàs 6 dies en un mes de forma injustificada perdria la totalitat del complement.
ARTICLE 38
INCREMENT SALARIAL
L'increment que s'aplicarà a la taula salarial adjunta, l'any de vigència d’aquest Conveni col·lectiu serà el que experimenti l'IPC nacional a 31 de desembre de l'any esmentat respecte del 31 de desembre de l'any anterior; una vegada que es constati.
L'increment assenyalat serà en tot cas com a mínim del 0,4 % respecte de les quantitats de partida, el qual ja es troba incorporat a la taula salarial que s'adjunta i altres valors retributius continguts en el text articulat d’aquest Conveni col·lectiu.
Serà procedent abonar els retards corresponents, des de l'1 de gener d’enguany, com més aviat millor una vegada signat aquest Conveni col·lectiu.
ARTICLE 39
CALENDARI
Durant l'últim mes de l'any l'empresa i els representants dels treballadors elaboraran conjuntament el calendari laboral, que haurà de comprendre, almenys, les festes locals, les dates per al gaudi de vacances, com també la fixació de llocs de torns de treball, ajustant-se a les variacions que es produeixin en cada moment.
En tot cas, es procurarà que els calendaris de festivitats s'acomodin al màxim a les festivitats vigents al municipi.
ARTICLE 40
VESTUARI LABORAL I PREVENCIÓ
1. El personal afecte a aquest Conveni gaudirà de les proteccions personals i de prevenció que es detallen en l’annex núm. 2.
a) proteccions personals.
b) prevenció equip-vehicle.
c) peces de roba de treball.
El material concret així enunciat s'assenyala per a cada lloc de treball i és d'ús obligatori durant la prestació del servei perquè constitueix en conjunt l’uniforme i l’equip de protecció i prevenció laboral.
2. Se n'efectuaran els lliuraments corresponents coincidents amb la temporada (freda o calorosa) o quan es necessiti per al desenvolupament concret dels treballs. No n’escaurà el doble lliurament quan coincideixi que la peça tengui també característiques de mitjà de protecció personal.
3. Es considerarà temporada freda la compresa entre el 15 de novembre i el 15 d'abril i calorosa la resta, i es lliuraran les peces de roba corresponents a aquells períodes en iniciar-se aquests.
4. Els mitjans de protecció prevists en l'annex esmentat es lliuraran a la persona que correspongui en funció del servei concret que hagi de desenvolupar.
5. Els mitjans de prevenció equip-vehicle que no estiguin ubicats de forma estable en el vehicle seran rebuts pel treballador que correspongui abans de començar l’execució del servei.
6. Aquells mitjans de protecció i prevenció equip-vehicle no prevists a l'annex per raó de les seves singularitats, es lliuraran al treballador pertinent abans d'iniciar el servei l'execució del qual es necessiti.
7. L'annex ja repetit es troba estructurat per serveis i categories dins cada activitat i al seu torn els elements preventius i de seguretat que s’hi recullen ho han estat en funció de la prevenció de riscos laborals prevista per a cadascun.
8. El treballador procedirà pels seus propis mèrits a rentar, desinfectar i fer el manteniment de la roba de treball que se li lliuri, i percebrà com a contrapartida de tot allò 5,133 euros mensuals, meritables per dia efectivament treballat.
ARTICLE 41
PRODUCTIVITAT
S'estableix aquest complement salarial per als grups i nivells professionals i per l'import mensual que es reflecteix en la taula salarial que es percebrà en contraprestació del rendiment de treball més gran, realitzant el servei assignat dins la jornada de treball de forma normal i correcta en la totalitat de l'itinerari, i complint a tota hora les condicions tècniques i organitzatives del servei, cuidant l'equip i material assignat, el peó d'escombradora manual haurà de realitzar el manteniment general, el greixatge i la neteja de l'escombradora manual.
Per als conductors de vehicles, els conductors de recollida de càrrega lateral i els conductors d'escombradores autopropulsades lleugeres, a més, la percepció d'aquest plus comporta l'obligació de finalitzar el servei i l’itinerari assignat dins la seva jornada amb un rendiment normal i correcte; fer les tasques de manteniment preventiu del vehicle (manteniment de nivells, greixatge, neteja de vehicles, imatge d'equip, etc.); a més de l'absència d'avaries provocades per la manca de manteniment dels vehicles o fer-ho malament, i l’absència de sinistralitat als vehicles, i haver d’emplenar els informes de control de ruta i treball.
En el maneig i la cura dels vehicles hauran d'observar i seguir les especificacions tècniques i mecàniques dels vehicles i les indicades pel taller.
ARTICLE 42
PLUS DE TRANSPORT
S'abonaran en concepte de plus de transport en compensació de despeses extrasalarials les quantitats que per a cada grup i nivell professional figurin en la taula salarial annexa.
Aquest plus s'abonarà en mensualitats ordinàries.
ARTICLE 43
PLUS LLOC DE TREBALL
Aquells treballadors que condueixin o manegin els vehicles o les eines que s’enumeren, percebran, per dia efectivament treballat en aquestes funcions, una contraprestació amb les magnituds següents:
- Escombradora: 2,033 €
- Furgoneta: 1,554 €
- Porter: 1,449 €
- Bufadora: 1,035 €
- Desbrossadora: 1,035 €
- Motoserra: 1,035 €
Les percepcions descrites anteriorment no seran acumulables.
ARTICLE 44
RETRIBUCIÓ FESTES PATRONALS
1. Com a contrapartida a la prestació especial de serveis els dies de les festes patronals de les poblacions que s’enumeren a continuació s'estableix que per cada quatre hores treballades s'abonarà l'import d'un complement festiu, i es retribuirà cada hora addicional que s'hagin de prestar serveis amb l'equivalent econòmic d'1,23 hores com a valor especial d'hora extra.
Les poblacions i festivitats són les següents:
• Sant Lluís: darrer cap de setmana d'agost.
• Ferreries: 24 d'agost.
L'actual regulació de festes constituirà la futura base de negociació d’una futura nova regulació dels seus continguts.
2. Aquells treballadors subjectes a aquest Conveni col·lectiu que, per raons de reforç excepcional, executin tasques específiques en festes patronals d'altres localitats la retribució de les quals per tals esdeveniments fos superior a allò que aquest regula, percebran, addicionalment a la retribució que els resulti d'aplicació, un complement que, en conjunt amb l'anterior, suposi una suma igual a allò que li pogués correspondre si estigués enquadrat en el Conveni col·lectiu de la localitat per a la qual excepcionalment prestàs servei.
ARTICLE 45
CIRCUMSTÀNCIES ESPECIALS
Les circumstàncies especials que incideixen en el servei de recollida d'escombraries, quan defineixen una tasca discontínua amb unes fases de major i menor treball i organització productiva segons l'època de l'any, aconsellen que l'empresa pugui dur a terme una regulació de les jornades laborals i de l'organització del treball d’acord amb les necessitats i exigències de la tasca a desenvolupar.
No obstant això, es fa declaració expressa que amb el pagament de les retribucions pactades no s'assumeixen més obligacions de treball que les que resulten de l'activitat anual tal com està dimensionada, i es consideren els salaris establerts com a compensació a l'activitat més gran en l'època estival.
Qualsevol variació en el treball de caràcter habitual requerirà que els treballadors afectats l’acceptin.
ARTICLE 46
REBUT DE SALARIS
L'empresa reflectirà en nòmina, degudament emplenades, totes les retribucions que percep el treballador a qui se li haurà de lliurar el full de salari dins dels deu dies següents al del seu pagament.
CAPÍTOL VII
DRET DE REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA
ARTICLE 47
REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA
a) Els membres del Comitè d'Empresa o delegats de personal disposaran del crèdit horari que la llei els reconeix. Les dites hores constituiran el màxim hàbil per exercir les funcions representatives que comporti el càrrec i seran, en tot cas, justificades davant la Direcció d'empresa. Els delegats de personal que tinguin torn de nit gaudiran de les dites hores la nit anterior si la seva activitat representativa es desenvolupa al matí i la nit posterior si aquella es desenvolupa a l’horabaixa.
b) Els membres del Comitè d'Empresa o delegats de personal podran mensualment acumular entre ells el seu crèdit horari, amb prèvia notificació a l'empresa.
c) Així mateix els membres del Comitè d'Empresa o els delegats de personal podran acumular el crèdit sindical de què disposin en un trimestre per a assistència a cursos de formació, extrem aquest que serà acreditat en la forma deguda pel corresponent sindicat.
d) L'empresa descomptarà en nòmina les quotes sindicals d'aquells treballadors que així ho autoritzin per escrit.
CAPÍTOL VIII
ALTRES DISPOSICIONS
ARTICLE 48
COMISSIÓ PARITÀRIA
1. Es crearà una Comissió Paritària que estarà integrada per un representant de l'empresa i un dels treballadors. Aquesta tindrà les funcions següents:
- Vigilància del compliment d’aquest Conveni.
- Interpretació de la totalitat dels preceptes d’aquest Conveni.
- Intervenció en els processos d'adaptació i modificació del Conveni durant la seva vigència, especialment la negociació econòmica prevista en els blocs A i B d’aquest Conveni.
- Intervenció en els processos de modificació substancial de condicions de treball individuals i col·lectives, que es resoldran, si escau, positivament mitjançant un acord d’aquesta.
- Intervenció en l'establiment de mesures adreçades a promoure la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'àmbit laboral.
2. Per al supòsit que no hi hagi consens en la Comissió Paritària, per a casos en què la seva discrepància sigui de caràcter col·lectiu, aquesta podrà sotmetre la discrepància esmentada a un arbitratge voluntari dels regulats en negociació col·lectiva d'àmbit superior, com també a qualsevol altre sistema de resolució que s'estimi pertinent en cada cas concret.
La Comissió Paritària haurà d’evacuar la decisió de submissió o no dins el termini de 15 dies des que es constati fefaentment la discrepància irresolta de què es tracti.
3. La Comissió Paritària acordarà el seu Reglament de funcionament en el terme dels 3 mesos posteriors a la publicació d’aquest Conveni col·lectiu, i en formarà part integrant amb els mateixos valors i força normativa.
ARTICLE 49
VINCULACIÓ A LA TOTALITAT
Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible i a l’efecte de la seva aplicació seran considerades globalment i en còmput anual, per la qual cosa no podran ser modificades, reconsiderades, renegociades o parcialment apreciades separant-les del seu context íntegre. Si es donen aquestes circumstàncies, les parts es reuniran a fi de resoldre el problema plantejat.
ARTICLE 50
GARANTIES, COMPENSACIÓ I ABSORCIÓ DE MILLORES
Les condicions que s'estableixen en aquest Conveni tenen la consideració de mínimes i, en conseqüència, als treballadors que tenguin reconegudes condicions que, considerades en conjunt, en còmput anual, fossin més beneficioses que les establertes en aquest Conveni per al seu mateix grup i nivell professional, se'ls mantindran i respectaran amb caràcter estrictament personal.
Les millores voluntàries que tingui actualment concedides l'empresa podran ser absorbides per l'augment de salari que estableix aquest Conveni. En el cas que les dites millores fossin superiors als augments concedits s'absorbirà només la part que cobreixi els beneficis atorgats en aquest Conveni.
Les disposicions legals futures que suposin una variació econòmica en tot o algun dels conceptes retribuïts o suposin la creació d'altres de nous únicament tindran eficàcia si, considerades en la seva totalitat i en còmput anual, superassin el nivell d'aquest Conveni, i s’hauran d'entendre, en cas contrari, absorbides per les millores pactades en aquest.
ARTICLE 51
AFILIACIÓ I COTITZACIÓ A LA SEGURETAT SOCIAL
Dins dels 5 dies següents a l'ingrés de qualsevol treballador en l'empresa, aquesta estarà obligada a lliurar una còpia o fotocòpia de l'alta del treballador a la seguretat social si aquest ho sol·licita. L'empresa mensualment exposarà una fotocòpia del butlletí de cotització a la seguretat social al tauler d'anuncis del seu centre de treball.
ARTICLE 52
REVISIÓ MÈDICA
L'empresa estarà obligada al compliment estricte, quant a revisions mèdiques, dels continguts de la normativa sobre prevenció de riscos laborals.
ARTICLE 53
PERSONAL AMB CAPACITAT DISMINUÏDA
El personal amb capacitat disminuïda per al seu treball, conseqüència de la pèrdua de facultats, podrà negociar amb l'empresa el canvi a un lloc de treball que s'adeqüi a les seves facultats reals. La sol·licitud es farà per escrit i, en el supòsit de produir-se, els emoluments a percebre seran els del nou lloc de treball que exerceixi segons el grup i nivell professional i es respectarà l'antiguitat del treballador en aquell moment. La situació esmentada es posarà en coneixement de la representació dels treballadors.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA
ORGANITZACIÓ DEL TREBALL
L'organització del treball és facultat de l'empresa, que l'ha d'exercir amb subjecció a allò que estableixen el Conveni col·lectiu i les altres normes aplicables. El treballador està obligat a complir les ordres i les instruccions de l'empresari en l'exercici regular de les seves facultats organitzatives, i ha d'executar els treballs, les operacions i les activitats que se li ordenin dins del seu grup i nivell professional i competència professional. S’hi inclouen les tasques complementàries que siguin necessàries per a l’exercici de la seva comesa principal, o la cura i neteja de les màquines, les eines i el lloc de treball que siguin a càrrec seu durant la jornada de treball.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA
Les taules salarials i els annexos formen part d’aquest Conveni i tenen la força d'obligar les parts.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA
TAMIB
Les parts signants d’aquest Conveni col·lectiu accepten que les divergències que s’hi suscitin siguin dirimides mitjançant els procediments que conté el II Acord interprofessional sobre renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, de 12 de gener de 2005, publicat en el BOIB de 3/02/2005, amb l'abast que s’hi preveu.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA
S'estableix un fons social d'ajuda als treballadors i les seves famílies, la regulació i el contingut del qual es troba en l'annex que s'adjunta a aquest Conveni col·lectiu.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL CINQUENA
El treballador que s'anomena en signar-se aquest Conveni col·lectiu serà reconvertit de la seva actual condició a la de fix a temps complet adscrit a la contracta:
J. M. Olives Capó
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SISENA
GRUPS PROFESSIONALS
El personal es trobarà enquadrat en els grups i els nivells professionals corresponents que s'han descrit en l'annex adjunt, en funció de les categories professionals que haguessin tengut en el moment previ a la signatura d’aquest Conveni col·lectiu.
El personal enquadrat en un grup, nivell professional i torn concret no podrà ser destinat a un altre grup, nivell o torn professional diferent de l'anterior, tret d'un acord individual o col·lectiu, amb respecte als procediments legalment establerts per a aquests supòsits.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SETENA
NORMATIVA SUPLETÒRIA
En allò no previst ni regulat en aquest Conveni col·lectiu, caldrà ajustar-se al contingut del Conveni col·lectiu general del sector de neteja pública viària, regs, recollida de residus i d'altres, subscrit el 28 de juny de 2013.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL VUITENA
Les parts signants d’aquest Conveni acorden, en aplicació de l'article 85.3 c) de l'Estatut dels treballadors, que se sotmetran per resoldre les discrepàncies que poguessin sorgir per a supòsits d'inaplicació de les condicions de treball, a les quals es refereix l'article 82.3 de l'Estatut dels treballadors, als procediments regulats en el II Acord interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació d'Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2005, o a l’acord que el substitueixi, amb les particularitats establertes en aquest Conveni.
|
TAULES SALARIALS 2014 SANT LLUÍS |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
Extra |
|
Extra |
|
Comp. |
|
Plus |
|
Hores |
|
Total |
|
|
GRUPS PROFESSIONALS |
S. base |
P. nocturn |
P. penositat |
P. assistència |
P. transp. |
Estiu -Nadal |
|
Beneficis |
|
Fest. |
|
Product. |
|
Extres |
|
Anual |
|
|
Grup 1. Comandaments intermedis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II (capatàs) |
952,08 |
|
190,42 |
768,15 |
18,42 |
1.155,79 |
|
952,08 |
|
111,795 |
|
|
|
20,95 |
|
26.394,06 |
|
|
Grup 2. Administratius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II (auxiliar administratiu) |
905,58 |
|
|
50,85 |
18,42 |
754,65 |
|
740,23 |
|
73,29 |
|
21,02 |
|
13,74 |
|
14.181,50 |
|
|
Grup 3. Operaris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (mecànic-conductor) |
936,24 |
234,06 |
187,25 |
696,14 |
18,42 |
1.155,07 |
|
938,81 |
|
110,360 |
|
|
|
20,68 |
|
28.095,82 |
|
|
Nivell II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A) (Cond. rec. nit, cond. rec. dia) |
959,26 |
239,81 |
191,85 |
138,83 |
18,42 |
1.181,79 |
(n) |
940,54 |
|
113,68 |
(n) |
8,06 |
|
21,30 |
(n) |
21.960,39 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
959,26 |
(d) |
|
|
96,24 |
(d) |
|
|
18,04 |
(d) |
18.637,56 |
(d) |
|
B) (Cond. net. nit, cond. net. dia, cond. escombradora) |
959,26 |
239,81 |
191,85 |
122,39 |
18,42 |
876,62 |
|
859,79 |
|
105,91 |
(n) |
11,84 |
(n) |
19,85 |
(n) |
21.110,41 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
91,133 |
(d) |
16,17 |
(d) |
17,13 |
(d) |
18.296,17 |
(d) |
|
Nivell III |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A) (Peó rec. nit, peó rec. dia) |
867,02 |
216,75 |
173,40 |
136,92 |
18,42 |
1.090,10 |
(n) |
850,32 |
(n) |
104,02 |
(n) |
11,04 |
|
19,50 |
(n) |
20.094,67 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
867,01 |
(d) |
867,01 |
(d) |
88,141 |
(d) |
|
|
16,52 |
(d) |
17.064,14 |
(d) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B)(Peó net. nit, peó net. dia) |
867,01 |
216,75 |
173,40 |
50,84 |
18,41 |
754,66 |
|
740,23 |
|
95,159 |
(n) |
17,27 |
(n) |
17,83 |
(n) |
18.345,17 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
81,79 |
(d) |
21,02 |
(d) |
15,33 |
(d) |
15.799,59 |
(d) |
ANNEX 2
|
NETEJA PÚBLICA |
CONDUCTORS |
|
|
SERVEIS |
ESCOMBRADA |
NETEJA |
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
X |
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
CAÇADORA AMB REFLECT. |
X |
X |
|
JERSEI |
T |
T |
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECTANTS |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
CAM. M. C. REF. |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
GORRA |
T |
T |
|
PANT. REFLEC. |
T |
T |
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
GUANTS SERRATGE |
X |
X |
|
GUANTS ANTITALL |
X |
|
|
CALÇAT SEGUR. S III |
X |
|
|
BOTES AIGUA |
X |
X |
|
DAVANTAL |
X |
|
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ |
EQUIP - VEHICLE |
|
|
FARMACIOLA |
X |
X |
|
EXTINTOR |
X |
X |
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
X |
|
SENYAL DE CENTELLEIG |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X: INDETERMINAT |
T: PER TEMPORADA (ANUAL) |
|
RECOLLIDA DOMICILIÀRIA |
CONDUCTORS I PEONS |
|
|
|
|
|
|
CONDUCTORS |
PEONS |
|
|
|
|
SERVEIS |
|
RECOLLIDA |
RENTAT |
REP. |
PERS. SAFAREIG |
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
CONT |
CONT |
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
|
|
|
CAÇADORA AMB REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
JERSEI |
T |
T |
T |
T |
T |
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
T |
T |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
T |
T |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
|
|
|
CAMISA M. CURTA REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
PANTALONS REFELCT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
GORRA |
T |
T |
T |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
T |
T |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
|
|
|
GUANTS ANTITALL |
X |
X |
|
X |
|
|
GUANTS AIGUA LLARGS |
|
|
X |
X |
|
|
GUANTS PROD. QUÍM. LLARGS |
|
|
X |
|
|
|
BOTES AIGUA S1 |
X |
X |
X |
X |
X |
|
CALÇAT SEGUR. S3 |
X |
X |
|
|
|
|
PANTALLA FACIAL |
|
|
X |
|
X |
|
GRANOTA D'AIGUA |
|
|
|
|
X |
|
DAVANTAL |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ |
EQUIP - VEHICLE |
|
|
|
|
|
FARMACIOLA |
X |
X |
X |
X |
|
|
EXTINTOR |
X |
X |
X |
X |
|
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
X |
X |
X |
|
|
ESPURNEJANT |
X |
X |
X |
X |
|
|
CONS. |
|
|
|
X |
|
|
SENYAL PERILL INDEFINIT |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T: PER TEMPORADA (ANUAL) |
X: INDETERMINAT |
|
|
|
|
NETEJA PÚBLICA |
PEÓ NETEJA |
|
|
|
|
|
|
SERVEIS |
ESCOMBRADA |
NETEJA |
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
X |
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
CAÇADORA AMB REFLECT. |
X |
X |
|
JERSEI |
T |
T |
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECTANTS |
T |
T |
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
CAM. M. C. REF. |
T |
T |
|
GORRA |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
CALÇONS. REFLEC. |
T |
T |
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
GUANTS SERRATGE |
X |
X |
|
GUANTS ANTITALL |
X |
|
|
GUANTS AIGUA LLARGS |
|
X |
|
CALÇAT SEGUR. S III |
X |
|
|
BOTES AIGUA |
X |
X |
|
DAVANTAL |
|
X |
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ |
EQUIP - VEHICLE |
|
|
FARMACIOLA |
X |
X |
|
EXTINTOR |
X |
X |
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
X |
|
SENYAL DE CENTELLEIG |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
X: INDETERMINAT |
T: PER TEMPORADA (ANUAL) |
ANNEX 3
Reglament de Funcionament i de concessió d'ajuts del Fons Social–Conveni Col·lectiu: SANT LLUÍS I FERRERIES DE L'ILLA DE MENORCA
Article 1
Comissió d'Administració del Fons Social
1. Existeix una Comissió d'Administració del Fons Social creada al seu dia que es mantindrà en funcions durant la vigència d’aquest Conveni i les possibles pròrrogues que s’acordin.
2. La Comissió d'Administració està formada per tres treballadors integrants del Comitè d'Empresa; a més d'un representant de l'empresa. La dita Comissió té autonomia per administrar les dotacions econòmiques establertes respectant aquest Reglament. Orientativament es reunirà cada trimestre.
3. El seu règim de funcionament correspondrà a decisions adoptades per majoria simple de cadascuna de les respectives parts integrants: treballadors i empresa. S'aixecarà acta de les seves decisions amb especificació de vots particulars si n'hi hagués.
L'acta aixecada identificarà el treballador concret beneficiari i l'ajuda concedida.
La Comissió d'Administració examinarà la documentació aportada per a la concessió de l'ajuda així com les exigències que corresponguin per a cada cas d'acord amb aquest Reglament. Les decisions negatives seran raonades succintament.
4. La Comissió d'Administració, davant d'una petició, examinarà amb caràcter previ si existeix o no dotació econòmica per a aquesta, i la rebutjarà de ple si no hi hagués prou dotació.
Per al supòsit de simultaniejar sol·licituds que en fessin impossible l’aprovació total, la Comissió valorarà successivament els aspectes següents:
• El no accés anterior a qualsevol ajuda del fons.
• El menor nombre d'accessos al fons.
• La denegació anterior de la mateixa ajuda.
• L'antiguitat més gran a l'empresa.
Article 2
L'Empresa
1. L'empresa rebrà les actes amb la concessió d'ajuts, a partir dels quals, amb previ examen d'existència de fons, ordenarà els abonaments a favor de les persones beneficiàries d’aquests.
2. L'empresa acomplirà els pagaments acordats per la Comissió d'Administració fins al límit total de les dotacions anuals del fons social, per sobre del qual cessarà la seva obligació.
L'empresa retornarà a la Comissió d'Administració les actes en què se superin els fons existents o que no s'ajustin a aquest Reglament, la qual haurà d'actuar en conseqüència.
En cap supòsit l'empresa no efectuarà pagaments a compte d'exercicis futurs.
Article 3
El Treballador
1. El treballador haurà de sol·licitar l'ajuda mitjançant el model normalitzat de sol·licitud i aportar els documents originals que acreditin els requisits exigits. També haurà d'aportar la documentació complementària que se li requereixi.
2. El treballador quedarà inhabilitat per percebre ajuts, en cas d'haver incorregut en falsedats o ocultacions sobre elements rellevants per a la concessió de l'ajuda.
El treballador haurà de tornar aquells ajuts obtinguts fraudulentament, i s’autoritza expressament l'empresa perquè els descompti en nòmina fins al pagament total.
Article 4
Ajuts
Els tipus d'ajuts que s'enuncien seran aplicables mentre ho sigui el Conveni col·lectiu del qual emana aquest Reglament.
a) Ajuda per a l'obtenció del carnet de conduir.
b) Ajuda per l'assistència a guarderia infantil.
c) Ajuda per tractament odontològic.
d) Ajuda per reposició d'ulleres de llarga vista.
1) Ajuda per a l'obtenció del carnet de conduir
La suma anual dels ajuts no sobrepassarà els 500 €.
L'ajuda per a l'obtenció del permís B serà de 100 €, per a l'obtenció del permís C 150 €. Ambdós ajuts per una sola vegada.
2) Ajuda per l'assistència a guarderia infantil
L'ajuda de 50 € correspondrà per l'assistència a guarderia infantil, a infants de 0 a 3 anys, ja sigui aquella pública o privada. Se satisfarà per una sola vegada durant l'any natural.
3) Ajuda per tractament odontològic
El tractament odontològic serà del tipus següent:
a) obturacions
b) desvitalitzacions
c) pròtesi de qualsevol tipus
Els ajuts seran de 15 €, 40 € i 60 € respectivament per als apartats a), b) i c).
4) Ajuda per reposició d'ulleres de llarga vista
L'ajuda només empararà la reposició de vidres i serà de 50 € màxim a l'any. Per accedir a una segona ajuda s'haurà d'aportar documentació que acrediti la variació del defecte respecte de la situació anterior que obligui a la seva correcció.
Article 5
Gestió i Seguiment
1. Per poder accedir a qualsevol dels ajuts el treballador haurà de posseir la condició de fix de plantilla amb un mínim de treball efectiu desenvolupat en l'empresa de 12 mesos complets. La destinació de l'ajuda estarà vinculada a una despesa ja efectuada pel treballador beneficiari d’aquesta, l'objecte de la qual sigui cobrir necessitats personals o de fills en els casos dels ajuts 2 i 3 de l'article 4.
2. La dotació del fons social per a aquest any 2014 serà de 440,0 euros.
ANNEX 4
GRUPS PROFESSIONALS SANT LLUÍS
GRUPS PROFESSIONALS
Els treballadors s'enquadraran en grups professionals i nivells funcionals, l'endemà de la signatura d’aquest Conveni col·lectiu, d'acord amb el que es dirà a continuació.
Correlativament això tindrà el seu reflex retributiu en la taula que s'adjunta.
GRUP PROFESSIONAL 1. COMANDAMENTS INTERMEDIS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les tasques següents: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualsevol altres necessàries i útils per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, incloses l'eventual execució de tasques de servei quan així s'estableixi; amb independència dels seus aspectes quantitatius o qualitatius referits tant a treballadors com a equips.
Així mateix, podran dependre jeràrquicament d'un altre comandament intermedi, o superior a aquest, com també tenir jerarquia sobre treballadors del mateix o diferent grup professional.
Seran responsables davant els seus superiors de la correcta execució dels treballs i les funcions assignades i hauran de vetllar per la bona imatge de l'empresa i els seus treballadors.
Es trobaran adscrits a algun dels nivells següents:
Nivell I: s'enquadrarà en aquest nivell el personal amb màxima responsabilitat en els serveis, el qual en posseirà els coneixements plens i la màxima autonomia en la seva organització, i podrà, en els termes que li ha facultat la direcció de l'empresa, decidir i executar.
Es tracta d'un lloc de confiança.
En aquest moment no existeixen treballadors enquadrables, però hipotèticament podrien adscriure's treballadors funcionalment assimilables a cap de servei.
Nivell II A: s'enquadrarà en aquest nivell el personal amb un nivell de responsabilitat important en els serveis, sense arribar a ser-ne el responsable màxim. En tindrà els coneixements plens i autonomia en la seva organització, i els prestarà en els termes que li hagi formulat la direcció de l'empresa decidir i executar.
Es tracta d'un lloc de confiança.
En aquest nivell, en aquest moment no hi ha treballadors enquadrats, però hipotèticament podrien adscriure's treballadors funcionalment assimilables a “encarregat” i “cap de taller”.
Nivell II B: s'enquadrarà en aquest nivell el personal amb responsabilitat en un servei, sector, zona o demarcació concreta que se li hagués assignat en els termes en què l'hagués facultat la direcció superior. Es tracta també d'un lloc de confiança.
En aquest nivell s'enquadrarien els treballadors amb la categoria actual de capatàs.
GRUP PROFESSIONAL 2. ADMINISTRATIUS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les funcions següents:
- Execució, intervenció i auxili complet o no de tasques administratives d'una o diverses seccions del departament d'administració.
- Per intervenir i executar aquelles tasques administratives que se li encomanin, haurà de tenir capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.
Es trobaran adscrits a algun dels nivells següents:
Nivell I: s'enquadrarà en aquest nivell el personal que, amb ple coneixement de l’executòria en les diferents àrees, les executi amb autonomia i correcció en els termes en què l'hagués facultat la direcció superior.
En aquest moment no existeixen treballadors enquadrables però hipotèticament podrien adscriure's els treballadors funcionalment assimilables a un oficial administratiu.
Nivell II: s'integrarà en aquest nivell el personal que, amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, les executi regularment encara que necessiti orientació o supervisió de la seva direcció superior.
En aquest moment no existeixen treballadors enquadrables però hipotèticament s’hi podrien adscriure els treballadors funcionalment assimilables a un auxiliar administratiu.
GRUP PROFESSIONAL 3. OPERARIS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre directament o indirectament a una o algunes de les funcions següents:
- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.
- Maneig, utilització i ús d'eines, màquines, útils o materials amb independència de la funció que poguessin tenir en relació amb:
Escombrat, neteja, reg, decapat, neteja, recollida, transport, càrrega, descàrrega, poda, tall, plantat, afilat, excavat, manteniment, reparació, construcció, pintat, així com a qualssevol altres que poguessin aparèixer directament o indirectament relacionades amb les tasques mediambientals de l'àmbit d'aplicació d’aquest Conveni col·lectiu, amb independència del mitjà físic o la forma en què es desenvolupin.
- Hauran de tenir, si s’escau, les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als manejos i les execucions de les tasques que així ho exigeixin.
Els treballadors adscrits a aquest grup s'organitzaran en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària per al desenvolupament de les seves funcions, com també per la tipologia de treball:
Nivell I: el personal que s'integri en aquest nivell efectuarà les tasques de conducció i maneig amb totes les seves variants de qualsevol dels vehicles o màquines que es poguessin destinar als serveis mediambientals directes o indirectes (neteja viària, recollida, clavegueram, regs, etc.) tant en cabina com a terra.
Tindrà els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniments i conservació dels vehicles fins i tot els que requereixin elements de taller, a més de la neteja de la cabina.
Hauran d'estar en possessió del carnet de conducció C o superior i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.
Tindrà a càrrec seu la conducció i conservació del vehicle o màquina, i se’n responsabilitzarà de l’entreteniment i haurà de coordinar-se amb el personal de l'equip del qual formi part.
Les seves funcions consistiran normalment en el manteniment i la conducció de vehicles de gran tonatge de neteja pública, recollida domiciliària, selectiva, reg, etc.
En aquest nivell s'enquadraran aquells treballadors amb la categoria actual de: conductor-palista, conductor neteja dia, conductor neteja nit, conductor escombradora, conductor recollida dia i conductor recollida nit.
Nivell II: s'enquadraran en aquest nivell aquells treballadors que tinguin els coneixements i la pràctica per executar tota classe de manteniments i conservació dins i fora del taller, de vehicles, màquines i eines en relació amb els serveis que es presten en l'àmbit funcional de l'acord o conveni col·lectiu.
Les seves funcions consistiran bàsicament en reparació, manteniment i conducció de vehicles.
Hauran d'acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.
En aquest nivell s'enquadraran aquells treballadors amb la categoria de: mecànic-conductor.
Nivell III: s'enquadra en aquest nivell el personal que, adscrit a serveis mediambientals, no executi tasques de conducció de cap vehicle, i es trobi integrat o no en un equip amb altres treballadors.
En aquest nivell s'enquadraran aquells treballadors amb la categoria actual de: peó de neteja dia, peó neteja nit, peó recollida dia i peó de recollida nit.