Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 16111
Resolució del conseller Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del Conveni col·lectiu de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA per a la seva contracta de neteja de platges a l’illa de Menorca (exp.: CC_TA_01/102, codi de conveni 07100101012015)
Versió PDF
Antecedents
1. El dia 8 de juliol de 2014, la representació de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA i la del seu personal per a la seva contracta de neteja de platges a l’illa de Menorca subscriviren el text del Conveni col·lectiu de treball.
2. El dia 13 d’agost, el senyor Luis Suárez Zarcos, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu esmentat.
Fonaments de dret
1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L’article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA per a la seva contracta de neteja de platges a l’illa de Menorca en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Fer constar que la versió castellana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n’és una traducció.
4. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.
Palma, 21 d’octubre de 2015
La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral
Isabel Castro Fernández
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)
CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DE L'EMPRESA FCC, SA PER A LA SEVA CONTRACTA DE NETEJA DE PLATGES DE L'ILLA DE MENORCA
CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1
ÀMBIT FUNCIONAL
Aquest Conveni col·lectiu regula les condicions de treball de les activitats integrades en el Conveni General del Sector de Neteja Pública i afins, en la contracta que l'empresa afectada té en l'activitat de neteja de platges dependent del Consell Insular de Menorca.
ARTICLE 2
ÀMBIT PERSONAL
Aquest Conveni col·lectiu serà d'aplicació als treballadors integrats a FOMENT DE CONSTRUCCIONS I CONTRACTES, SA i que prestin els seus serveis en la contracta de neteja de platges.
ARTICLE 3
ÀMBIT TERRITORIAL
Aquest Conveni afecta l'empresa FOMENT DE CONSTRUCCIONS I CONTRACTES, SA i els seus treballadors al centre de treball de neteja de platges de Menorca.
ARTICLE 4
DENÚNCIA I TERMINIS DE NEGOCIACIÓ
El Conveni, prèviament al seu acabament, s'haurà de denunciar amb una antelació mínima d'un mes per iniciar un procés nou de negociació. Una vegada denunciat el Conveni, les parts establiran de mutu acord la data raonable d'inici de negociacions i un calendari, aquest sense limitació de temps ni mínims ni màxims.
En tot cas, es negociarà sota el principi de la bona fe.
ARTICLE 5
PROCEDIMENTS PER RESOLDRE DISCREPÀNCIES PER FALTA D'ACORD
Les parts, una vegada transcorregut el temps prudencial que consensuïn per assolir un acord sense aconseguir-ho, acorden, per resoldre les discrepàncies sorgides per la falta d'acord, la possibilitat de sotmetre's a un arbitratge dels que es puguin regular en negociació col·lectiva d'àmbit superior. En tot cas, aquest, si es produeix, serà voluntari.
ARTICLE 6
ÀMBIT TEMPORAL
Aquest Conveni tindrà una vigència de l'1 de gener de 2014 al 31 de desembre del 2015.
ARTICLE 7
NATURALESA DEL CONVENI
Aquest Conveni col·lectiu, d'aplicació als treballadors de l'empresa afectada, té caràcter d'intermunicipal per a les poblacions de l'illa de Menorca esmentades en els articles anteriors.
És norma suplementària d'aquest, el Conveni general del sector.
CAPÍTOL II
CONDICIONS PROFESSIONALS
ARTICLE 8
VACANTS
En relació amb les vacants del servei fix que es poguessin produir, caldrà ajustar-se a allò que regula l'article 9, relatiu als treballadors fixos discontinus.
ARTICLE 9
FIXOS DISCONTINUS
Quan es tracti de fer treballs fixos i periòdics en l'activitat de les empreses, però de caràcter discontinu; els treballadors que hagin prestat treballs dins del període comprès entre les dates d'1 de maig i 30 d'octubre de cada exercici durant un mínim de dos exercicis tindran la consideració de fixos de caràcter discontinu (cada un d'ells, en el període concret en què faci la seva tasca dins del termini més ampli abans assenyalat).
La crida derivada de la seva relació laboral s'haurà de fer per rigorós ordre de data d'ingrés en l'empresa, dins de cada categoria, i la seva interrupció, a la inversa. Per data d'ingrés s'entendrà la que correspongui a la primera contractació, independentment de la seva modalitat de contractació.
Aquests treballadors fixos discontinus, sense perdre el caràcter de tals, tindran prioritat per ser cridats cada vegada que es requereixin els seus serveis, per a la realització de treballs de caràcter temporal, a realitzar fora del període abans delimitat. L'acceptació de la realització de treballs de caràcter temporal a realitzar-ne fora del període comprès entre les dates 1 de maig i 30 d'octubre serà de caràcter voluntari.
Els treballadors amb la condició de fixos de caràcter discontinu tindran prioritat per a l'accés a aquelles vacants que poguessin produir-se per als treballs de caràcter fix de l'empresa de què es tracti i per al supòsit regulat a l'article 21.
El criteri per a l’accés serà el de prioritat per a qui tengui més antiguitat en l'empresa esmentada.
ARTICLE 10
PERÍODE PROBATORI
El període de prova per als treballadors afectats per aquest Conveni serà l'indicat en la taula següent:
ARTICLE 11
NOVES CONTRACTES I SUBROGACIÓ
a) Con que la regulació sobre subrogació és una matèria reservada al Conveni general del sector, s'estableix una remissió total als seus continguts que amb caràcter general s'hi preveuen.
b) Aquells treballadors que fossin subrogats per alguna de les empreses afectades estaran obligats a adaptar-se al conjunt de condicions laborals contingudes en aquest Conveni. Tanmateix la Comissió Paritària valorarà les seves condicions laborals preexistents a la subrogació, a fi de valorar si és possible una contrapartida compensatòria.
c) Al final del contracte de prestació de Serveis que l'empresa té amb les Entitats Locals, fins i tot si és per venciment avançat, als treballadors afectes al servei se'ls lliurarà una carta on constaran les condicions de treball (antiguitat, salari, categoria professional, etc.) a l'efecte que el nou adjudicatari els reconegui els drets adquirits subrogant-se als contractes de treball i assumint les condicions del conveni vigent.
d) En execució d'allò que estableix el Conveni general de sector, subscrit el 28/06/13, per a aquesta matèria, es preveu la subrogació parcial.
El que ha estat exposat també es produirà si no hi ha nou adjudicatari i les entitats locals prenen a càrrec seu directament els serveis.
ARTICLE 12
TRASLLAT DE PERSONAL
Els trasllats de personal només podran efectuar-se mitjançant sol·licitud prèvia de l'interessat a l'empresa i sempre que existeixi mutu acord entre l'empresa i el treballador i per permuta amb un altre treballador de diferent localitat sempre que existeixi acord entre ambdós i sigui acceptat per l'empresa.
CAPÍTOL III
JORNADES, HORARIS I VACANCES
ARTICLE 13
HORARI DE TREBALL
Els horaris de treball seran els que fins ara s'han anat realitzant.
Les jornades de treball que per necessitats del servei es facin entre la nit d'un dia i la matinada de l'endemà seran imputades com a jornada de treball al dia d'inici de la prestació.
La seva alteració o modificació podrà produir-se en els termes legals que estan establerts en l'àmbit de cada una de les activitats regulades.
ARTICLE 14
VACANCES
1. El període de vacances anuals retribuïdes no substituïbles per compensació econòmica serà de trenta dies naturals.
Es gaudiran els dies addicionals següents en els mesos que es detallen a continuació, això amb les especificitats retributives que es recorden a continuació.
ARTICLE 15
LLICÈNCIES I PERMISOS
El treballador, avisant amb la possible antelació i justificant-ho adequadament, podrà faltar o absentar-se del treball, amb dret a remuneració, si escau, per algun dels motius i durant el temps mínim que a continuació s'assenyala:
1. Amb dret a remuneració:
a) Per matrimoni del treballador: 18 dies.
b) Per naixement de fill: 2 dies feiners ampliables a 5 si es presenta gravetat o si hi ha desplaçament fora de la localitat de residència del treballador.
c) Per malaltia greu o mort de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat: 2 dies que s'ampliaran a 5 si hi ha desplaçament dins la comunitat i 6 dies per a la resta.
d) Per matrimoni de pares, fills o germans del treballador o del seu cònjuge: 1 dia si és a la mateixa localitat i uns altres 2 més quan el treballador necessiti desplaçar-se a l'efecte.
e) Per trasllat del seu domicili habitual: 2 dies.
f) Pel temps indispensable per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal.
g) Pel temps que necessiti el treballador per acudir a un examen a un centre de formació acadèmic i professional, sent retribuïts els deu primers dies de l'any i no retribuïts els que excedeixin d’aquest nombre.
h) Pel temps indispensable per visitar el metge, cosa que acreditarà mitjançant l'informe d'assistència mèdica.
i) Per realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts legalment.
j) Per a la realització d'anàlisis i exploracions en aparells de cor, fetge, estómac i òrgans de vista que, per tractament o preparació anterior, aconsellin el repòs del treballador. Es donarà al personal en torn de nit permís la nit anterior als fets, sempre que aquestes es facin abans de les 10:00 hores de l'endemà i estiguin justificades pel facultatiu i siguin comunicades a l'empresa amb vint-i-quatre hores d'antelació.
2. Sense dret a remuneració
Quan el treballador s'absenti per causa justificada no prevista en els apartats descrits en el punt 1, o s'excedeixi, també justificadament, dels límits que s'hi regulen.
En tot això s'haurà d'acreditar la justificació de l'absència.
En relació amb els apartats b), c), i d) s'ha de tenir en compte la Llei autonòmica de les Illes Balears 18/01, de 19 de desembre, en regulació de les parelles de fet.
ARTICLE 16
ASSUMPTES PROPIS
Els treballadors, a compte de la reducció anual de la jornada que els pogués correspondre, tindran dret a disposar de 4 dies anuals d'assumptes propis, la data de gaudi dels quals haurà d'anar preferentment lligada al període de vacances.
Aquells treballadors amb contracte temporal i data d'acabament d'aquest a dia cert disposaran de la proporció corresponent a la durada del seu contracte.
No serà procedent en cap cas cap abonament compensatori del concepte esmentat.
ARTICLE 17
FESTA PATRONAL
La festivitat de San Martín de Porres -3 de novembre– serà considerada festiva durant la vigència d'aquest Conveni. En el supòsit que la dita festa caigui diumenge, l'estipulat en aquest precepte s'aplicarà a un dia feiner proper.
ARTICLE 18
HORES EXTRAORDINÀRIES
Davant la greu situació d'atur existent i per tal d'afavorir la creació d'ocupació, ambdues parts acorden la conveniència de reduir al mínim indispensable les hores extraordinàries d'acord amb els criteris següents:
a) Hores extres habituals suprimides.
b) Hores extres exigides per la necessitat de reparar sinistres i altres danys extraordinaris urgents, serveis imprevistos i extraordinaris, es faran.
c) Hores extres en períodes punta de recollida, absències imprevistes, canvis de torns o altres circumstàncies de caràcter estructural derivades de la naturalesa d'activitat de què es tracti, es faran, com també les activitats de manteniment sempre que no sigui possible utilitzar les diferents modalitats de contractació previstes per la Llei.
Per als apartats B) i C) s'estableixen els valors determinats a les taules salarials annexes a aquest Conveni.
La Direcció de l'empresa informarà cada mes a la representació legal dels treballadors sobre el nombre d'hores extres fetes amb detall de les causes i les seccions implicades.
Com que l'activitat compresa en aquest Conveni és un servei públic d'ineludible necessitat ciutadana, que ha de realitzar-se inexcusablement i acabar-se en tots els dies de l'any, els signants reconeixen expressament el caràcter d'estructural de les hores extraordinàries i temps prolongats que es realitzin, motivades bé sigui per absència i imprevistos, canvis de torns, puntes de producció, treballs imprevistos, festius, manteniment adequat de servei públic que es presta, i altres circumstàncies de caràcter estructural derivades de la mateixa naturalesa del servei de què es tracti.
CAPÍTOL IV
MILLORES SOCIALS
ARTICLE 19
AJUDA PER MORT
Per causes laborals, en el supòsit que es produeixi la mort d'un treballador, l'empresa concedirà als seus beneficiaris una ajuda consistent en dues mensualitats del salari real.
ARTICLE 20
ASSEGURANÇA CONTRA ACCIDENTS
En cas de mort, invalidesa absoluta, total i parcial, causades per accident laboral, s'indemnitzarà els treballadors o els seus familiars amb 25.150€, 20.120€, 15.090€ i 15.090€ respectivament per les situacions descrites.
Quan les situacions descrites hagin estat produïdes per accident no laboral, les quantitats anteriors seran respectivament: 20.120€, 15.090€, 10.060€ i 10.060€.
L'empresa contractarà una pòlissa d'assegurança que cobreixi els dits riscos.
ARTICLE 21
JUBILACIÓ ANTICIPADA
Per a les situacions que, d'acord amb la normativa en vigor, donin lloc a la possibilitat de jubilació anticipada, l'empresa abonarà tres mensualitats de salari real per cada any que anticipin la seva jubilació, sempre que el treballador tingui un mínim de 10 anys d'antiguitat.
ARTICLE 22
JUBILACIÓ PARCIAL
Els treballadors afectats per aquest Conveni podran gaudir de la jubilació parcial en els termes establerts en la legislació vigent tret del que es dirà més endavant. Quan això es produeixi, el treballador prestarà els seus serveis de manera acumulada, dins cada any natural. El període de l'any en què el treballador ha de prestar serveis li serà comunicat per l'empresa amb almenys un mes d'antelació a la data en què aquesta hagi de tenir lloc.
Si, en el moment de ser cridat per l'empresa, el treballador no hi acudeix per qualsevol causa, estarà obligat a prestar serveis en un altre període de l'any o, fins i tot, de l'any següent si no es produeix el compliment estricte de les seves obligacions.
El contracte de relleu i el contracte a temps parcial tindran la durada que es pacti en cada cas concret.
El lloc de treball a ocupar pel treballador rellevista, el determinarà l'empresa i podrà ser qualsevol dels existents al centre de treball, dins dels llocs de treball que corresponguin al mateix grup professional del treballador substituït.
Els complements derivats d'accident de treball i/o malaltia previstos pel Conveni només seran d'aplicació quan aquestes situacions hagin ocorregut durant els dies de prestació efectiva de serveis. Les indemnitzacions i/o drets de caràcter social reconegut al Conveni només seran d'aplicació quan les situacions o contingències que les han originat s'hagin produït durant els dies de prestació efectiva de serveis.
No seran d'aplicació al treballador que es jubila els dies d'assumptes propis, trasllat de domicili i permís per matrimoni.
La regulació de jubilació parcial descrita es mantindrà en vigor mentre que la Llei o norma que li dóna empara en la data de la signatura d'aquest Conveni no sigui modificada o derogada.
Quan es produeixi la circumstància anterior, la comissió paritària del Conveni examinarà la situació creada pels canvis que s'haguessin produït, a fi d'obrar en conseqüència.
ARTICLE 23
COMPENSACIÓ PER ACCIDENT LABORAL I MALALTIA COMUNA
En cas d'accident de treball, l'empresa complementarà les prestacions reglamentàries obligatòries que percebi el treballador de la Seguretat Social per la baixa mèdica esmentada, i completarà fins al cent per cent les retribucions que percebi el treballador el mes anterior a l'accident (se n'exclouen els conceptes de plus de transport, dies festius treballats, hores extraordinàries, dietes i prestacions socials amb càrrec a l'empresa). El complement es percebrà a partir de l'endemà de la baixa per accident de treball i mentre duri la dita situació de baixa mèdica en l'empresa.
En els casos de baixa mèdica per malaltia comuna l'empresa complementarà al treballador afectat la prestació de la Seguretat Social, fins al cent per cent del salari real que percebia el mes anterior al de la baixa (excloent-ne el plus de transport, les hores extres, les dietes, els dies festius treballats i les prestacions socials amb càrrec a l'empresa). Aquest complement per baixa de malaltia comuna s'abonarà a partir del primer dia de baixa fins a un màxim de 145 dies. Les diferents baixes mèdiques per malaltia comuna que pateixi el treballador en el període d'un any no donaran lloc a superar el màxim de 145 dies abans esmentat de percepció del complement amb càrrec a l'empresa, i el dit termini serà el màxim a complementar per l'empresa encara que hi hagi diferents baixes durant el període d'un any. El complement deixarà de percebre's davant de la negativa del treballador a passar les revisions mèdiques de l'empresa.
ARTICLE 24
PRIVACIÓ DEL PERMÍS DE CONDUIR
La privació temporal del permís de conduir per un termini inferior a sis mesos i a causa d'infraccions comeses en l'execució del lloc de treball dels conductors no suposarà per si sola ni la resolució ni la suspensió de les relacions laborals, sempre que no sigui per la comissió d'infracció o falta a causa d'imprudència temerària o negligència, o conduint en estat d'embriaguesa. En aquest cas l'empresa estarà obligada a donar als afectats ocupació diferent i el salari a percebre serà el que corresponia a la seva categoria anterior. No obstant això, quan la retirada del permís derivi de fallada mecànica del vehicle, l'empresa, durant un termini màxim de 6 mesos, abonarà al treballador la seva retribució de conductor. Finalitzat el període de privació del permís de conduir, amb independència del lloc de treball que ocupi el treballador, automàticament, tornarà al lloc de treball que ocupava anteriorment.
Si per la pèrdua de facultats físiques un conductor perdés la classe de carnet que posseeix, no pogués conduir el vehicle habitual i sí altres d'inferior tonatge, s'intentaria recol·locar-lo en una altra ruta o vehicle que s'adapti al carnet que posseeixi en aquells moments, sense pèrdua dels seus drets adquirits. Si això no fos possible, seria d'aplicació l'article 45 d'aquest Conveni.
ARTICLE 25
MULTES
En el supòsit que el conductor, en ocasió del seu treball, sigui sancionat amb multes tant per la Policia Municipal com per la General de Carreteres, l'empresa efectuarà el pagament dels imports corresponents, llevat que la multa s'imposi per imprudència o negligència greu o es condueixi en estat d'embriaguesa.
CAPÍTOL V
SEGURETAT I HIGIENE
ARTICLE 26
DELEGAT DE PREVENCIÓ
Es designarà un delegat de prevenció perquè compleixi les funcions que li té encomanades la vigent normativa de prevenció de riscos laborals.
El delegat de prevenció disposarà del crèdit horari que es regula en l'article 37 de la Llei de prevenció de riscos, que en l'actualitat és de 15 hores mensuals.
ARTICLE 27
RISC D'ACCIDENTS
En aquells casos en què hi hagi risc imminent d'accident greu, caldrà ajustar-se a allò que en aquests casos preveu la Llei de prevenció de riscos laborals.
CAPÍTOL VI
CONDICIONS ECONÒMIQUES
ARTICLE 28
SALARI BASE
El salari base que correspon al treballador, d'acord amb el seu grup i nivell professional, estarà determinat per l'aplicació dels valors salarials corresponents, establerts en la taula salarial annexa a aquest Conveni, i els valors que s'hi estableixen són en còmput mensual.
ARTICLE 29
ANTIGUITAT
Els treballadors afectats per aquest Conveni percebran augments periòdics sobre el seu salari base, consistent, en tres biennis, del 5 per cent i, els posteriors quinquennis, del 7 per cent.
Els complements d'antiguitat començaran a meritar-se des del dia primer del trimestre natural en què es compleixi cada bienni o quinquenni.
ARTICLE 30
GRATIFICACIONS EXTRAORDINÀRIES
El personal afectat per aquest Conveni percebrà les pagues extraordinàries per l'import que figura per a cadascuna i segons els grups i els nivells professionals en l'annex salarial. Les dites pagues es faran efectives, la d'estiu, abans del dia 20 de juliol, la de Nadal, abans del dia 20 de desembre, i, la de beneficis, abans del 31 de març de l'any següent a la meritació. La liquidació de l'import de les dites gratificacions es farà proporcionalment al temps de servei en l'empresa per al cas d'ingrés o cessament del treballador durant l'any.
L'antiguitat en les pagues es considerarà sobre el sou base convingut.
ARTICLE 31
DIETES
Quan el treballador sigui desplaçat per decisió de l'empresa del seu centre de treball habitual meritarà una dieta que es fixa en 12'34€/diaris. Si tornàs a pernoctar al seu domicili només meritarà mitja dieta.
En els anys de vigència successius s'aplicaran, a aquella quantitat, els increments per a aquells anys recollits en aquest Conveni.
ARTICLE 32
NOCTURNITAT
El personal que treballi entre les 21:30 hores i les 6:00 hores del matí percebrà un plus de nocturnitat segons l'import mensual establert a la taula salarial annexa per als diferents grups i nivells professionals.
ARTICLE 33
PENOSITAT
S'estima que els treballs que es desenvolupen en els diferents contractes l'àmbit funcional dels quals es troba afectat per aquest Conveni tenen penositat, per la qual cosa així es recull per als grups i nivells professionals ena la taula annexa.
ARTICLE 34
ASSISTÈNCIA
S'estableix un complement salarial d'assistència que serà percebut per tots els treballadors i l'import mensual dels qual, per a tots els grups i nivells professionals, és el que recullen les taules salarials. Aquest complement no serà integrant de les pagues extraordinàries i es percebrà íntegrament quan el treballador hagi assistit al seu treball tot el mes. Si faltàs tres dies injustificats en un mes perdrà la part corresponent a 10 dies. Si faltàs 6 dies en un mes de forma injustificada, perdria la totalitat del complement.
ARTICLE 35
INCREMENT SALARIAL
L'increment que s'aplicarà a les taules salarials adjuntes els dos anys de vigència d'aquest Conveni col·lectiu, 2014 i 2015, serà el que experimenti l'IPC nacional a 31 de desembre de cada un dels anys esmentats, respecte del 31 de desembre de l'any anterior; una vegada que es constati.
Els increments assenyalats seran en tot cas per a cada un dels anys esmentats, amb un mínim del 0,4% respecte de l'anterior.
La taula salarial corresponent a aquest any 2014 ja incorpora l'increment mínim indicat. Així mateix, els valors retributius continguts en la resta del text articulat.
ARTICLE 36
CALENDARI
Durant l'últim mes de l'any faran conjuntament l'empresa i els representants dels treballadors el calendari laboral, que haurà de comprendre almenys les festes nacionals i autonòmiques, les dates per al gaudi de les vacances, com també la fixació de llocs i torns de treball, ajustant-se a les variacions que es produeixin en cada moment.
Tenint en compte que l'activitat de neteja de platges afecta tot Menorca, s'estudiarà detalladament la incidència de les diferents festes locals perquè hi hagi coherència amb el calendari que s'elabori.
ARTICLE 37
VESTUARI LABORAL I PREVENCIÓ
1. El personal afectat per aquest Conveni gaudirà de les proteccions personals i de prevenció que es detallen en l'annex núm. 2.
Els elements que es reflecteixen en el dit annex es troben dividits a l'efecte identificatiu en tres grups:
a) proteccions personals.
b) prevenció equip-vehicle.
c) peces de treball.
El material concret així enunciat s'assenyala per a cada lloc de treball, és d'ús obligatori durant la prestació del servei i constitueix en conjunt l'uniforme i l'equip de protecció i prevenció laboral.
2. S'efectuaran els lliuraments corresponents coincidents amb la temporada (freda o calorosa) o quan es necessiti per al desenvolupament concret dels treballs. No escaurà un doble lliurament quan coincideixi que la peça tingui també característiques de mitjà de protecció personal.
3. Es considerarà temporada freda la compresa entre el 15 de novembre i el 15 d'abril i calorosa la resta, i es lliuraran les peces corresponents a aquells períodes en iniciar-los.
4. Els mitjans de protecció prevists en el dit annex es lliuraran a la persona que correspongui en funció del servei concret que hagi de prestar.
5. Els mitjans de prevenció equip-vehicle que no estiguin ubicats de forma estable al vehicle, els rebrà el treballador que correspongui abans d'iniciar el servei l'execució del qual comenci.
6. Aquells mitjans de protecció i prevenció equip-vehicle no prevists en l'annex, per raó de les seves singularitats, es lliuraran al treballador pertinent abans d'iniciar el servei que calgui executar.
7. L'annex ja repetit es troba estructurat per serveis i categories dins cada activitat i al seu torn els elements preventius i de seguretat reflectits ho han estat en funció de la prevenció de riscos laborals prevists per a cadascun.
8. El treballador durà a terme pels seus propis mitjans la rentada, la desinfecció i el manteniment de la roba de treball que se li lliuri, i percebrà com a contrapartida de tot això 5,153 euros mensuals, meritables per dia efectivament treballat.
ARTICLE 38
PRODUCTIVITAT
S'estableix aquest complement salarial per als grups i nivells professionals i per l'import mensual que figura en la taula salarial, que es percebrà en contraprestació del major rendiment de treball, realitzant el servei assignat dins la jornada de treball de forma normal i correcta en la totalitat de l'itinerari, complint a tota hora amb les condicions tècniques i organitzatives del servei, tenint cura de l'equip i el material assignat. El peó d'escombradora manual haurà d'encarregar-se del manteniment general, el greixatge i la neteja de l'escombradora manual.
Per als conductors de vehicles i els conductors d'escombradores autopropulsades lleugeres, a més, la percepció d'aquest plus comporta l'obligació de finalitzar el servei i l'itinerari assignat dins la seva jornada amb un rendiment normal i correcte, fent les tasques de manteniment preventiu del vehicle (manteniment de nivells, greixatge, neteja de vehicles, imatge d'equip, etc.) a més de l'absència d'avaries provocades per la falta o el mal manteniment dels vehicles, i l'absència de sinistralitat als vehicles, i haver d’emplenar els informes de control de ruta i treball.
En el maneig i la cura dels vehicles hauran d'observar i seguir les especificacions tècniques i mecàniques dels vehicles i les indicades pel taller.
ARTICLE 39
PLUS LLOC DE TREBALL
Aquells treballadors que ja percebien en signar-se aquest Conveni una contrapartida d'1,18 euros per dia efectivament treballat per conduir un vehicle pick-up, el continuaran percebent.
Addicionalment, aquells treballadors que condueixin un vehicle pick-up percebran, com a contrapartida a aquesta tasca i a la realització de qualsevol altra de necessària per al manteniment i neteja del vehicle, la quantitat de 55,52 euros mensuals meritables per dia efectivament treballat i que, a l’efecte de comoditat administrativa, s'estableix en 2,048 euros diaris o per dia efectivament treballat.
Així mateix, com a contrapartida al maneig i la utilització, si s’escau, d'una llanxa tipus Zodiac, s'abonarà la quantitat de 37,01 euros mensuals, meritables per dia efectivament treballat i que, a l’efecte de comoditat administrativa, s'estableix en 1,365 euros diaris o per dia efectivament treballat.
Les percepcions descrites en els paràgrafs segon i tercer no seran acumulables.
Aquells treballadors que manegin la motoserra percebran per dia efectivament treballat en aquestes funcions una contraprestació d'1,035 €.
ARTICLE 40
TORN DE TREBALL ROTATIU DE NETEJA DE PLATGES
Com a compensació a la singular característica de la prestació de servei, consistent en la rotació del dia festiu per equips, s'abonarà la quantitat de 86,02 euros mensuals, meritables per dia efectivament treballat, i que a l’efecte de comoditat administrativa s'estableix en 3,19 euros diaris o per dia efectivament treballat. La quantitat esmentada serà abonada en concepte de prima.
ARTICLE 41
PLUS DE TRANSPORT
S'abonaran en concepte de plus de transport en compensació de despeses extrasalarials les quantitats que per a cada grup i nivell professional figurin en la taula salarial annexa.
Aquest plus s'abonarà en mensualitats ordinàries.
ARTICLE 42
REBUT DE SALARIS
L'empresa reflectirà en nòmina degudament emplenades totes les retribucions que percep el treballador a qui se li haurà de lliurar el full de salari dins dels deu dies següents al del seu pagament.
CAPÍTOL VII
DRET DE REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA
ARTICLE 43
REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA
a) Els membres del Comitè d'Empresa o delegats de Personal disposaran del crèdit horari que la llei els reconeix. Les esmentades hores constituiran el màxim hàbil per exercir les funcions representatives que comporti el càrrec i seran en tot cas justificades davant la Direcció d'empresa. Els delegats de personal que tinguin torn de nit gaudiran de les dites hores la nit anterior, si la seva activitat representativa es desenvolupa al matí, i la nit posterior, si es desenvolupa a l’horabaixa.
b) Els membres del Comitè d'Empresa o els delegats de personal podran mensualment acumular entre ells el seu crèdit horari, amb prèvia notificació a l'empresa.
c) Així mateix, els membres del Comitè d'Empresa o delegats de personal podran acumular el crèdit sindical de què disposin en un trimestre per a assistència a cursos de formació, extrem aquest que serà acreditat en la forma deguda pel corresponent sindicat.
d) L'empresa descomptarà en nòmina les quotes sindicals d'aquells treballadors que així ho autoritzin per escrit.
CAPÍTOL VIII
ALTRES DISPOSICIONS
ARTICLE 44
COMISSIÓ PARITÀRIA
1. Es crea una Comissió Paritària que estarà integrada per un representant de l'empresa i un dels treballadors. Aquesta tindrà les funcions següents:
- Vigilància del compliment d’aquest Conveni.
- Interpretació de la totalitat dels preceptes d’aquest Conveni.
- Intervenció en els processos d'adaptació i modificació del Conveni durant la seva vigència.
- Intervenció en els processos de modificació substancial de condicions de treball individuals i col·lectives, que es resoldran, si escau, positivament mitjançant un acord d’aquesta.
- Intervenció en l'establiment de mesures adreçades a promoure la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'àmbit laboral.
2. Per al supòsit que no hi hagi consens en la Comissió Paritària, per a casos en què la discrepància sigui de caràcter col·lectiu, aquesta la podrà sotmetre a un arbitratge voluntari dels que es trobin regulats en negociació col·lectiva d'àmbit superior, com també a qualsevol altre sistema de resolució que s'estimi pertinent en cada cas concret.
La Comissió Paritària haurà d'evacuar la decisió de submissió o no en el terme de 15 dies des que es constati fefaentment la discrepància irresolta de què es tracti.
3. La Comissió Paritària acordarà el seu Reglament de funcionament en el terme de 3 mesos posteriors a la publicació d’aquest Conveni col·lectiu, i en formarà part integrant amb el mateix valor i força normativa.
ARTICLE 45
VINCULACIÓ A LA TOTALITAT
Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible i a l’efecte d’aplicar-les s’han de considerar globalment i en còmput anual, per la qual cosa no podran ser modificades, reconsiderades, renegociades o parcialment apreciades separant-les del seu context íntegre. Si es donen aquestes circumstàncies les parts es reuniran per tal de resoldre el problema plantejat.
ARTICLE 46
GARANTIES, COMPENSACIÓ I ABSORCIÓ DE MILLORES
Les condicions que s'estableixen en aquest Conveni tenen la consideració de mínimes i, en conseqüència, als treballadors que tenguin reconegudes condicions que, considerades en conjunt, en còmput anual, siguin més beneficioses que les establertes en aquest Conveni per al mateix grup i nivell professional, se'ls mantindran i respectaran amb caràcter estrictament personal.
Les millores voluntàries que tingui actualment concedides l'empresa podran ser absorbides per l'augment de salari que estableix aquest Conveni. En el cas que les millores esmentades siguin superiors als augments concedits, s'absorbirà només la part que cobreixi els beneficis atorgats en aquest Conveni.
Les disposicions legals futures que suposin una variació econòmica en tot o algun dels conceptes retribuïts o suposin la creació d'altres de nous únicament tindran eficàcia si, considerades en total i en còmput anual superen el nivell d'aquest Conveni, i s’han d'entendre, en cas contrari, absorbides per les millores pactades en aquest.
ARTICLE 47
AFILIACIÓ I COTITZACIÓ A LA SEGURETAT SOCIAL
Dins els 5 dies següents a l'ingrés de qualsevol treballador en l'empresa, aquesta estarà obligada a lliurar una còpia o fotocòpia de l'alta del treballador a la Seguretat Social si aquest la sol·licita. L'empresa mensualment exposarà una fotocòpia del butlletí de cotització a la Seguretat Social al tauler d'anuncis del seu centre de treball.
ARTICLE 48
REVISIÓ MÈDICA
L'empresa estarà obligada al compliment estricte quant a revisions mèdiques dels continguts de la normativa sobre prevenció de riscos laborals.
ARTICLE 49
PERSONAL AMB CAPACITAT DISMINUÏDA
El personal amb capacitat disminuïda per al seu treball, conseqüència de la pèrdua de facultats, podrà negociar amb l'empresa el canvi a un lloc de treball que s'adeqüi a les seves facultats reals. La sol·licitud es farà per escrit i, en el supòsit de produir-se, els emoluments a percebre seran els del nou lloc de treball que ocupi segons el grup i nivell professional, i es respectarà l'antiguitat del treballador en aquell moment. La dita situació es posarà en coneixement de la representació dels treballadors.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA
Organització del treball
L'organització del treball és facultat de l'empresa, que l'ha d'exercir amb subjecció a allò que estableixen el Conveni col·lectiu i altres normes aplicables. El treballador està obligat a complir les ordres i instruccions de l'empresari en l'exercici regular de les seves facultats organitzatives, i ha d'executar els treballs, les operacions i les activitats que se li ordenin dins del seu grup i nivell professional i competència professional. Entre aquestes hi ha incloses les tasques complementàries que siguin necessàries per a l’exercici de la seva funció principal, o la cura i neteja de les màquines, les eines i el lloc de treball que siguin a càrrec seu durant la jornada de treball.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA
Les taules salarials i els annexos formen part d’aquest Conveni amb força d'obligar les parts.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA
TAMIB
Les parts signants d’aquest Conveni col·lectiu accepten que les divergències que s’hi suscitin siguin dirimides mitjançant els procediments que conté el II Acord Interprofessional sobre Renovació i Potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears, de 12 de gener de 2005, publicat en el BOIB de 3/02/2005, amb l'abast que s’hi preveu.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA
S'estableix un fons social d'ajuda als treballadors i les seves famílies, la regulació i contingut del qual es troba en l'annex que s'adjunta a aquest Conveni col·lectiu.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL CINQUENA
a) Els treballadors que s'esmenten, en signar aquest Conveni col·lectiu seran reconvertits de la seva condició actual d'eventuals a la de fixos discontinus adscrits a la contracta, fins que s’acabi.
- Aguilar Cuevas, Esperanza
- Ainsa Olives, Isaac Mateo
- Anglada Florit, Roberto
- Bagur Pérez, Pau
- Bravo Mora, Diego
- Cabrisas Serrano, Eva
- Coronat Vaca, José Miguel
- Guerrer Tros, David
- Lobato Garcia, Serafín
- Marín Riera, Daniel
- Moll Florit, Carlos
- Pérez García, Begoña
- Ruz Troncha, Margarita
- Téllez Mulet, Manuel
- Téllez Orfila, Ramon Daniel
- Martínez Mascaró, José
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SISENA
GRUPS PROFESSIONALS
El personal es trobarà enquadrat en els grups i nivells professionals corresponents que s'han descrit en l'annex adjunt, en funció de les categories professionals que haguessin tengut en el moment previ a la signatura d’aquest Conveni col·lectiu.
El personal enquadrat en un grup, nivell professional i torn concret no podrà ser destinat a un altre grup, nivell o torn professional diferent de l'anterior, tret que hi hagi un acord individual o col·lectiu, amb respecte als procediments legalment establerts per a aquests supòsits.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SETENA
NORMATIVA SUPLETÒRIA
En allò no previst ni regulat en aquest Conveni col·lectiu, cal ajustar-se al Conveni col·lectiu general del sector de neteja pública viària, regs, recollida de residus i d'altres, subscrit el 28 de juny de 2013.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL VUITENA
Les parts signants d’aquest Conveni acorden, en aplicació de l'article 85.3 c) de l'Estatut dels treballadors, que se sotmetran per resoldre les discrepàncies que poguessin sorgir per a supòsits d'inaplicació de les condicions de treball, a les quals es refereix l'article 82.3 de l'Estatut dels treballadors, als procediments regulats en el II Acord interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació d'Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 18 de 3 de febrer de 2005 o l’acord que el substitueixi, amb les particularitats establertes en aquest Conveni.
TAULES SALARIALS 2014 PLATGES DE MENORCA
|
|
SALARI |
PLUS |
PLUS |
PLUS |
PLUS |
EXTRES |
PAGA |
PLUS |
HORES |
TOTAL |
|
GRUPS PROFESSIONALS |
BASE |
NOCTURN |
PENOSITAT |
ASSISTÈNCIA |
TRANSPORT |
NADAL-ESTIU |
BENEFICIS |
PRODUCT. |
EXTRES |
ANUAL |
|
Grup 1 Comandaments intermedis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II (capatàs) |
952,08 |
0,00 |
190,42 |
768,15 |
18,41 |
1.155,78 |
952,08 |
21,02 |
20,95 |
26.394,07 |
|
Grup 2 Administratius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grup 3 Operaris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (conductor palista) |
959,26 |
239,82 |
191,85 |
57,26 |
18,41 |
850,13 |
850,13 |
0,00 |
19,52 |
20.131,15 |
|
Nivell II (peó neteja dia) |
867,01 |
0,00 |
173,30 |
50,84 |
18,41 |
754,66 |
740,23 |
21,02 |
15,33 |
15.799,59 |
|
NETEJA PLATGES |
PEÓ NETEJA |
|
|
|
|
|
|
SERVEIS |
NETEJA PLATGES |
|
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
|
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
CAÇADORA |
T |
|
|
JERSEI |
T |
|
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
|
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
|
|
CALÇONS |
T |
|
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
CAMISETA |
T |
|
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
|
|
GORRA |
T |
|
|
CALÇONS CURTS |
T |
|
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
GUANTS SERRATGE |
X |
|
|
GUANTS ANTITALL |
X |
|
|
CALÇAT SEGUR. S III |
X |
|
|
BOTES AIGUA |
X |
|
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ |
EQUIP - VEHICLE |
EMBARCACIÓ |
|
FARMACIOLA |
X |
X |
|
EXTINTOR |
X |
X |
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
|
|
SENYAL DE CENTELLEIG |
X |
|
|
ARMILLA SALVAVIDES |
|
X |
|
|
|
|
|
|
T: PER TEMPORADA (ANUAL) |
X: INDETERMINAT |
ANNEX 3
Reglament de funcionament i de concessió d'ajuts del fons social – Conveni col·lectiu: PLATGES DE L'ILLA DE MENORCA
Article 1
Comissió d'Administració del Fons Social
1. Existeix una Comissió d'Administració del Fons Social, creada al seu dia, que es mantindrà en funcions durant la vigència d’aquest Conveni i les possibles prorrogues que s’acordin.
2. La Comissió d'Administració està formada per tres treballadors integrants del Comitè d'Empresa; a més d'un representant de l'empresa. La Comissió té autonomia per administrar les dotacions econòmiques establertes tot respectant aquest Reglament. Orientativament es reunirà cada trimestre.
3. El seu règim de funcionament correspondrà a decisions adoptades per majoria simple de cadascuna de les seves respectives parts integrants: treballadors i empresa. S'estendrà una acta de les seves decisions amb especificació de vots particulars si n'hi hagués.
L'Acta identificarà el treballador concret beneficiari i l'ajuda concedida.
La Comissió d'Administració examinarà la documentació aportada per a la concessió de l'ajuda així com les exigències que corresponguin per a cada cas d'acord amb aquest Reglament. Les decisions negatives seran raonades succintament.
4. La Comissió d'Administració, davant d'una petició, examinarà amb caràcter previ si existeix o no dotació econòmica per a aquesta i la rebutjarà de ple si no hi ha prou dotació.
Per al supòsit de sol·licituds simultànies que en facin impossible l’aprovació total, la Comissió valorarà successivament els aspectes següents:
Article 2
L'empresa
1. L'empresa rebrà les actes amb la concessió d'ajuts, a partir de les quals, amb previ examen d'existència de fons, ordenarà els abonaments a favor de les persones beneficiàries.
2. L'empresa acomplirà els pagaments acordats per la Comissió d'Administració fins al límit total de les dotacions anuals del Fons Social, per sobre del qual cessarà la seva obligació.
L'empresa retornarà a la Comissió d'Administració les actes en què se superin els fons existents o que no s'ajustin a aquest Reglament, la qual haurà d'actuar en conseqüència.
En cap supòsit l'empresa no efectuarà pagaments a compte d'exercicis futurs.
Article 3
El treballador
1. El treballador haurà de sol·licitar l'ajuda mitjançant el model normalitzat de sol·licitud i aportar els documents originals que acreditin els requisits exigits. També haurà d'aportar la documentació complementària que se li requereixi.
2. El treballador quedarà inhabilitat per percebre ajuts en el cas d'haver incorregut en falsedats o ocultacions sobre elements rellevants per a la concessió de l'ajuda.
El treballador haurà de tornar aquells ajuts obtinguts fraudulentament i autoritzar expressament l'empresa perquè els descompti en la nòmina fins a la seva total satisfacció.
Article 4
Ajuts
Els tipus d'ajuts que s'enuncien seran aplicables mentre ho sigui el Conveni col·lectiu del qual emana aquest Reglament.
a) Ajuda per a l'obtenció del carnet de conduir.
b) Ajuda per l'assistència a guarderia infantil.
c) Ajuda per tractament odontològic.
d) Ajuda per reposició d'ulleres.
1) Ajuda per obtenir el carnet de conduir
La suma anual dels ajuts no sobrepassarà els 500€.
L'ajuda per a obtenir el permís B serà de 100€, per a l'obtenció del permís C, 150€. Ambdós ajuts per una sola vegada.
2) Ajuda per l'assistència a guarderia infantil
L'ajuda de 50€ correspondrà per l'assistència a guarderia infantil, a nens de 0 a 3 anys, ja sigui aquella pública o privada. Se satisfarà per una sola vegada durant l'any natural.
3) Ajuda per tractament odontològic
El tractament odontològic serà del tipus següent:
a) obturacions
b) desvitalitzacions
c) pròtesi de qualsevol tipus
Els ajuts seran de 15 €, 40€ i 60€ respectivament per als apartats a), b) i c).
4) Ajuda per reposició d'ulleres
L'ajuda només empararà la reposició de vidres i serà de 50€ màxim a l'any. Per accedir a una segona ajuda s'haurà d'aportar documentació que acrediti la variació del defecte respecte de la situació anterior que obligui a la seva correcció.
Article 5
Gestió i seguiment
1. Per poder accedir a qualsevol dels ajuts el treballador haurà de posseir la condició de fix de plantilla amb un mínim de treball efectiu desenvolupat en l'empresa de 12 mesos complets. La destinació de l'ajuda estarà vinculada a una despesa ja efectuada pel treballador beneficiari l'objecte de la qual sigui cobrir necessitats personals o de fills en els casos dels ajuts 2 i 3 de l'article 4.
2. La dotació del fons social per a l’any 2014 serà de 940,0 euros.
ANNEX 4
GRUPS PROFESSIONALS PLATGES DE MENORCA
GRUPS PROFESSIONALS
Els treballadors s'enquadraran en grups professionals i nivells funcionals, l'endemà de la signatura d’aquest Conveni col·lectiu d'acord amb el que es dirà a continuació. Correlativament, això tindrà el seu reflex retributiu en la taula annexa que s'adjunta.
GRUP PROFESSIONAL 1
COMANDAMENTS INTERMEDIS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les tasques següents: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualsevol altres necessàries i útils per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, incloent-hi l'eventual execució de tasques de servei quan així s'estableixi; amb independència dels seus aspectes quantitatius o qualitatius referits tant a treballadors com a equips.
Així mateix podran dependre jeràrquicament d'un altre comandament intermedi, o superior a aquest, així com tenir jerarquia sobre treballadors del mateix o diferent grup professional.
Seran responsables davant els seus superiors de la correcta execució dels treballs i les funcions assignades i hauran de vetllar per la bona imatge de l'empresa i els seus treballadors.
Es trobaran adscrits a algun dels nivells següents:
Nivell I: s'enquadrarà en aquest nivell el personal amb màxima responsabilitat en els serveis, el qual en posseirà els coneixements plens i la màxima autonomia per a organitzar-los, i podrà, en els termes que li ha facultat la direcció de l'empresa, decidir i executar.
Es tracta d'un lloc de confiança.
En aquest moment no hi ha treballadors enquadrables, però hipotèticament s’hi podrien adscriure treballadors funcionalment assimilables a cap de serveis.
Nivell II: s'enquadrarà en aquest nivell de personal amb un nivell de responsabilitat important en els serveis, sense arribar a ser-ne el responsable màxim. En tindrà els coneixements plens i l’autonomia en l’organització, i els prestarà en els termes que li hagi formulat la direcció de l'empresa decidir i executar.
Es tracta d'un lloc de confiança.
En aquest nivell, en aquest moment no hi ha treballadors enquadrats, però hipotèticament s’hi podrien adscriure treballadors funcionalment assimilables a encarregat i cap de taller.
Nivell II B: s'enquadrarà en aquest nivell el personal amb responsabilitat en un servei, sector, zona o demarcació concreta que se li hagués assignat en els termes que li hagués facultat la direcció superior. Es tracta també d'un lloc de confiança.
En aquest nivell s'enquadrarien els treballadors amb la categoria actual de capatàs.
GRUP PROFESSIONAL 2
ADMINISTRATIUS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les funcions següents:
- Execució, intervenció i auxili complet o no de tasques administratives d'una o diverses seccions del departament d'administració.
- Per intervenir i executar aquelles tasques administratives que se li encomanin, haurà de tenir capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.
Es trobaran adscrits a algun dels nivells següents:
Nivell I: s'enquadrarà en aquest nivell el personal que amb ple coneixement de l’executòria en les diferents àrees les executi amb autonomia i correcció, en els termes en què l’hagués facultat la direcció superior.
En aquest moment no existeixen treballadors enquadrables però hipotèticament s’hi podrien adscriure els treballadors funcionalment assimilables a un oficial administratiu.
Nivell II: s'integrarà en aquest nivell el personal que, amb coneixements suficients de l'executòria administrativa en les seves diferents àrees, les executi regularment encara que necessiti orientació o supervisió de la seva direcció superior.
En aquest moment no existeixen treballadors enquadrables però hipotèticament s’hi podrien adscriure els treballadors funcionalment assimilables a un auxiliar administratiu.
GRUP PROFESSIONAL 3
OPERARIS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre directament o indirectament a una o algunes de les funcions següents:
- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.
- Maneig, utilització i ús d'eines, màquines, útils o materials amb independència de la funció que poguessin tenir en relació amb:
Escombratge, aigualeig, reg, decapatge, neteja, recollida, transport, càrrega, descàrrega, poda, tall, plantat, afilat, excavat, manteniment, reparació, construcció, pintat, així com a qualssevol altres que poguessin aparèixer directament o indirectament relacionats amb les tasques mediambientals de l'àmbit d'aplicació d’aquest Conveni col·lectiu, amb independència del mitjà físic o la forma en què es desenvolupin.
- Hauran de tenir, si escau, les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als manejos i execucions de les tasques que així ho exigeixin.
Els treballadors adscrits a aquest grup s'organitzaran en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària per al desenvolupament de les seves funcions, com també per la tipologia de treball:
Nivell I: el personal que s'integri en aquest nivell efectuarà les tasques de conducció i maneig amb totes les seves variants de qualsevol dels vehicles o màquines que es poguessin destinar als directes o indirectes serveis mediambientals (neteja viària, recollida, clavegueram, regs, etc.) tant en cabina com a terra.
Tindrà els coneixements necessaris per executar tota classe de manteniments i conservació dels vehicles incloent-hi els que requereixin elements de taller, a més de la neteja de la cabina.
Hauran d'estar en possessió del carnet de conducció C o superior i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l'ordre teòric com pràctic que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.
Tindrà a càrrec seu la conducció i conservació del vehicle o màquina, i es responsabilitzarà del seu entreteniment havent de coordinar-se amb el personal de l'equip del qual formi part.
Les seves funcions consistiran normalment en el manteniment i la conducció de vehicles de gran tonatge de neteja pública, recollida domiciliària, selectiva, reg, etc.
En aquest nivell s'enquadraran aquells treballadors amb la categoria actual de conductor-palista.
Nivell II: S'enquadraran en aquest nivell aquells treballadors que, adscrits a serveis mediambientals, n’executin tasques pròpies, ja sigui integrats en equips o no.
Podran manejar vehicles o eines auxiliars en la seva tasca, tant si són aquàtics com terrestres.
En aquest nivell s'enquadraran aquells treballadors amb la categoria actual de peó de neteja de dia.