Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 15816
Aprovació definitiva del Reglament de règim intern dels Serveis Socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada en data 17 de setembre de 2015 el Ple de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar va acordar l´aprovació inicial del Reglament de règim intern dels Serveis Socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Dit acord fou sotmès al tràmit d´informació pública (BOIB núm. 138 de data 19 de setembre de 2015) i, atès que no s´han formulat reclamacions, objeccions i observacions, s´entén aprovat definitivament el Reglament de règim intern dels Serveis Socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i es pública íntegrament el seu text a continuació.

 

REGLAMENT DE REGIM INTERN DELS SERVEIS SOCIALS COMUNITARIS BASICS DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

 

TITOL I

DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte

El present reglament té per objecte  regular l´organització, funcionament, gestió i prestacions del departament de Serveis Socials, així com la de desenvolupar els drets i les obligacions de les persones usuàries  i dels professionals del centre de Serveis Socials municipals de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Article 2. Denominació

Departament de Serveis Socials, depenent de la regidoria  de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, inscrita en el Registre Insular de Serveis Socials de Mallorca amb el núm. 276 del 15 de juliol de  1998, i que  està formada per dues unitats de treball social (UTS).

Article 3. Finalitat

Donar respostes, preferentment, en l’àmbit propi de la convivència i la relació de les persones destinatàries dels serveis. S’adrecen  especialment a prevenir  les situacions de risc social, a compensar els dèficits de suport social i econòmic de situacions de vulnerabilitat i de dependència, i a promoure  actituds i capacitats que facilitin la integració  de les persones.

Article 4.  Beneficiaris

Els serveis socials s’adrecen a tota la població i tenen com a destinatàries totes aquelles persones que precisin d’informació, diagnòstic, orientació, suport, intervenció i assessorament individual o comunitari, per fer front a situacions de necessitat personal bàsica, desigualtat social o per a la seva prevenció.

Són titulars del dret a accedir als serveis socials comunitaris del centre de Serveis Socials municipal de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar els ciutadans i ciutadanes empadronats/des al municipi. Com a excepció a aquesta condició, s’atendrà a totes les persones no empadronades que es trobin en estat de necessitat personal bàsica, d’acord amb el que estableix la legislació vigent i en concret la normativa en matèria d’estrangeria.

Els programes i projectes d’intervenció determinaran, en cada moment, els requisits específics que hauran de complir els ciutadans i ciutadanes per accedir a serveis concrets.

 

Article 5.  Finançament i sistema de  cobrament del serveis complementaris

Les prestacions que es presten des de les UTS municipals de serveis socials comunitaris són finançats amb càrrec als seus pressupostos municipals, sense perjudici de l’establiment de convenis, acords o altres fórmules amb altres administracions en el marc de la legislació en matèria de Serveis Socials que puguin concretar aportacions a favor de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

Per a determinats serveis es pot establir un règim de cofinançament amb l’usuari/ària o representant legal, subjectant la seva prestació a l’abonament de les taxes, preus públics i/o tarifes que en el seu cas vinguin determinades per les ordenances fiscals que, en el seu cas, aprovi l’Ajuntament, d’acord amb el principi de capacitat econòmica i de proporcionalitat, sense que en cap cas ningú quedi exclòs en la seva prestació per insuficiència o mancança de recursos econòmics ni que aquestes circumstàncies condicionin la qualitat del servei o la prioritat o urgència de l’atenció dels casos.

El sistema de cobrament vendrà determinat en cada una de les prestacions de la cartera de serveis socials.

TÍTOL II

COMPETÈNCIES I ORGANITZACIÓ DEL CENTRE

Article 6. Competències municipals

L’Ajuntament, com a administració competent en matèria de serveis socials bàsics, d’acord amb el que estableix la normativa d’organització territorial i regim local i les normatives sectorials que li són d’aplicació té, entre altres, les competències següents:

  • Crear, organitzar i gestionar els serveis socials que considerin necessaris dins el seu municipi, tant propis com delegats per altres administracions, d’acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent així com els plans estratègics autonòmic i insular.
  • Establir centres i serveis que constitueixin l’àmbit propi dels serveis socials comunitaris.
  • Aprovar la cartera de serveis municipals.
  • Mantenir actualitzat el sistema informatiu de les persones usuàries de serveis socials comunitaris.
  • Les que li atribueixin les lleis.

Article 7. Competències delegades

L’Ajuntament pot exercir per delegació o encàrrec de funcions  competències derivades de la normativa desplegada pel present reglament. Aquestes delegacions i encarrecs de funcions s’han de basar en l’acord mutu de les administracions implicades i s’han de formalitzar per mitjà d’un conveni, d’acord amb el que estableix la legislació administrativa de règim local.

Article 8.  Organització del departament

Els Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar estan composts per dues UTS, cada una responsable del seu  territori (i un punt d’atenció a Son Carrió). Concretament parlam de la  UTS de Sa Coma i la UTS de Sant Llorenç. La unitat  de  treball social és la responsable de l’atenció social directa, polivalent i comunitària als residents del municipi.

Les UTS del municipi de Sant Llorenç des Cardassar  estan integrades pels perfils professionals següents: treballador/a social,  treballador/a familiar, educador/a social, psicòleg/ psicòloga, auxiliar administratiu/va.

Els servei socials comunitaris poden ser prestats mitjançant  qualsevol de les formes que permet la legislació de règim local. De forma directa  o mitjançant l’oportú contracte de  gestió de serveis  públics,  en cas de  gestió  indirecta, sense detriment  de concertar contractes per a la  gestió indirecta mitjançant  concessió, concert o altres formes  legalment previstes.

Article 9. Horari d’atenció i adreça

L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 14 h.

UTS Sant  Llorenç

A Sant Llorenç: carrer Major, 7                       telèfon: 971838202

De dilluns a divendres de les 9h a les 14h

 

Punt  d’atenció de Son Carrió

A Son Carrió : carrer Mossèn Alcover , 1       telèfon:  971569261

Dimarts de les 10h a les 11’30h .

 

UTS Sa Coma

A Sa Coma:  carrer Mare-Selva, 2                  telèfon: 971812083

De dilluns a divendres de les 9h a les 14h.

Es procurarà, en la mesura que sigui possible, l’adaptació horària d’atenció a persones que tenen dificultat d’accés a l’horari establert.

L’atenció en cada tècnic es farà a través de cita prèvia.

   

TÍTOL III

FUNCIONS  I PRESTACIONS DELS SERVEIS SOCIALS  COMUNITARIS

Article 10. Funcions

La funció principal de les  unitats de treball social és facilitar l’accés de tota la població a la cartera de serveis socials. La Llei 4/2009, de 11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears estableix a l’article 14 les funcions dels serveis comunitaris bàsics i estableix que, excepcionalment, algunes de les funcions les poden exercir altres equips professionals diferents de les unitats de treball social, seguint sempre el principi d’autonomia en l’organització.

Article 11. Prestacions dels serveis socials municipals

L´Ajuntament, mitjançant acord del Ple municipal, determinarà les prestacions que en cada moment hagin de tenir la consideració de servei social municipal  d’acord amb el que determina  el present reglament  i la normativa sectorial que sigui d’aplicació. Les prestacions  del sistema de serveis socials poden ser garantides per a tothom segons la disponibilitat pressupostària.

L’establiment, supressió i/o modificació de les dites prestacions s’incorporarà en la cartera de serveis socials bàsics municipals, que contindrà la descripció i aspectes específics de cadascuna d’elles, sent necessària la regulació municipal específica de les prestacions de la Cartera de Serveis Socials Municipals.

Article 12. Tipus de prestacions

Prestacions tècniques:

Les prestacions tècniques són els serveis  i les intervencions que porten a terme els equips  professionals que s’adrecen  a la prevenció, el  diagnòstic, la valoració, la protecció, la promoció de l’autonomia, l’atenció i la inserció de les persones, les unitats de convivència i els grups en situació de necessitat social.

Són prestacions tècniques  les actuacions i intervencions següents que porten a terme equips professionals:

  • La informació sobre els recursos socials més adequats  disponibles i sobre com accedir-hi.
  • L’orientació sobre els mitjans més adequats per respondre a les necessitats plantejades .
  • L’assessorament i el suport a les persones i els grups que  necessitin  l’actuació social.
  • La valoració singularitzada i el diagnòstic social de les situacions personals, de  convivència i familiars, i de les demandes socials.
  • La intervenció professional  i el tractament social orientats al compliment de les finalitats dels serveis socials.
  • Les que s’estableixin  en la cartera de serveis socials.
  • Qualsevol altra orientada al compliment de les finalitats dels serveis socials.

Prestacions econòmiques:

Són prestacions econòmiques les aportacions dineràries que tenen com a finalitat atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d’aconseguir-ne o rebre’n d’altres fonts.

Les prestacions econòmiques  es poden atorgar amb caràcter de dret subjectiu, dret de concurrència o urgència social.

Prestacions tecnològiques:

Són  prestacions tecnològiques les que per mitjà d’un producte,  atenent les necessitats socials de la persona, l’ajuden  a assolir un major grau d’autonomia, com són: la teleassistència domiciliària, les ajudes instrumentals o d’altres de naturalesa semblant que es recullin en el corresponent reglament d’ajuts de serveis socials o en aquest reglament mitjançant la cartera de serveis.

 

TÍTOL IV

TRAMITACIÓ I REALITZACIÓ  DE LES PRESTACIONS

Article 13. Accés

L’accés  als serveis socials  comunitaris es realitza a traves dels professionals de les  unitats de treball social del centre. 

Article 14. Procediment i tramitació de les  prestacions

Es poden  sol·licitar  prestacions de serveis socials a iniciativa de la persona  usuària, família, professionals de serveis socials i representants legals, d’acord amb els requeriments i condicions específiques que per a cadascun dels serveis es determinen en el corresponent catàleg de prestacions.

Les prestacions de  serveis comunitaris han d’atorgar-se d’ofici o a petició del possible beneficiari o representant  legal, a través dels serveis socials bàsics descentralitzats en el territori, o bé mitjançant altres entitats amb les quals l’Ajuntament  tingui acords o convenis.

La prestació s’atorgarà mitjançant  resolució de l´òrgan competent de conformitat  amb la legislació vigent.

La sol·licitud presentada per la persona  usuària o representant legal es farà d’acord amb els  requeriments i condicions específiques per a cadascun dels serveis de prestacions determinades a la cartera de serveis.

Els/ les professionals dels Serveis Socials municipals han de concertar una primera entrevista amb la persona, família o representant legal de la persona usuària per  verificar les circumstàncies socials i familiars i les necessitats que cal satisfer així com  per valorar i emetre el diagnòstic corresponent. A partir del diagnòstic, els/les  professionals dels Serveis Socials  establiran els serveis, recursos o prestacions que  considerin  adients per a la cobertura de les necessitats de la persona usuària.

A la vista del diagnòstic  obtingut, les/els  professionals de Serveis Socials poden determinar  que no procedeix l’atorgament  de prestacions o  serveis. L´òrgan competent emetrà resolució denegatòria previ informe dels serveis tècnics en el qual hi costin les circumstàncies que s’han  valorat  i els motius que  donen lloc a la denegació de la  sol·licitud.  En cas de disconformitat, la persona usuària pot recórrer la resolució en qüestió mitjançant els procediments legalment establerts.

Article 15. Contracte assistencial

Prèviament a l’inici de la prestació del servei  que correspongui, la persona usuària haurà de mostrar la seva  conformitat mitjançant  la signatura del contracte assistencial   d’acord amb  els termes  que per a cadascun  dels serveis  es determinin  en el corresponent catàleg de prestacions. El  contracte assistencial contendrà el pla de  treball o programa individual d’atenció.

Article 16. Pla de treball o programa individual d’atenció

Els Serveis Socials comunitaris bàsics han d’elaborar el pla de treball o programa individual d’atenció amb criteris professionals  i tenint en compte els recursos tècnics i humans disponibles. Aquest pla de treball o programa individual d’atenció s’ha d’assolir amb la persona usuària.

El  pla individual d’atenció és una eina dissenyada per garantir una atenció adequada d’acord amb la valoració social de la persona, la família o la unitat de convivència, els  objectius a assolir i els mitjans que es posen a disposició  per tal d’aconseguir-ho. Conté també les accions específiques orientades a aconseguir la inclusió social, personal, educativa o laboral de la persona.

El pla individual d’atenció  es consensua  amb la persona, la família o la unitat  de convivència. En cas de risc  o desprotecció  preval el criteri tècnic, criteri que prevaldrà així mateix en aquells supòsits en els quals la persona, família o unitat de convivència  no reuneixi els requisits establerts  per accedir als serveis o prestacions.

El pla individual d’atenció és elaborat pel servei que  porta a terme la intervenció o gestiona la prestació.  Si hi ha actuacions conjuntes per part de diferents serveis es dissenyarà un únic pla que contindrà les  competències pròpies de cada servei.

Article 17. L’expedient assistencial i història social

Totes les persones usuàries del Serveis Socials municipals tenen un únic expedient obert en l’àmbit dels serveis socials comunitaris el qual inclou una sèrie ordenada de documentació  de la persona i, si escau, de la seva família, respectant la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre , de protecció de dades de caràcter personal.

La història social és el conjunt de documents agrupats en un expedient assistencial que  conté les diverses intervencions relatives el procés assistencial de cada persona usuària  o unitat  de  convivència i la identificació dels professionals que intervenen.

Els Serveis Socials municipals treballaran coordinadament amb el conjunt d’administracions competents en matèria de serveis socials per a l’ús i extensió de l’expedient assistencial o història social informatitzada.

Tancament de l’expedient

Els motius de tancament poden ser:

Assoliment dels objectius.

Assoliment parcial dels objectius.

Decisió explícita  de la persona / família. Si hi ha altres serveis i/o entitats intervenint, se’ls  hi comunicarà.

Absència de la persona / família per període superior a un mes.

Defunció de la persona / família.

Decisió del servei per incompliment dels acords.

Derivació a altres serveis. S’ha  d’especificar el servei.

Altres.

Article 18. Causes de suspensió o de cessament de la prestació del servei

Suspensió i anul·lació  de les prestacions.

Les prestacions de serveis socials  queden en suspens quan es deixin de reunir les condicions que en van motivar l’atorgament o quan es donin les condicions necessàries  perquè el beneficiari ho sigui d’altres prestacions no compatibles  amb els serveis que formen la xarxa bàsica de serveis socials, amb prestacions sanitàries o bé amb altres  prestacions de  caràcter personal que els facin incompatibles.

Les resolucions provisionals de suspensió o anul·lació han de comunicar-se a les persones beneficiàries o representants legals.

L’aportació de dades incorrectes o falses per part de la persona usuària que hagin suposat l’accés a la prestació sense reunir els requisits establerts suposa l’anul·lació  de la prestació  i el rescabalament per part de l’administració prestadora del cost del servei rebut indegudament.

Extinció de les prestacions.

La prestacions del servei s’extingeixen en produir-se alguna de les següents situacions:

a) Per desistiment de la persona sol·licitant o del seu representant legal.

b) Per finalització de la situació de necessitat que ha generat la prestació del servei.

c) Per defunció de l’usuari/ària.

d) Per incompliment greu i reiterat de les obligacions contractuals i del servei per part de la persona usuària.

e) Per canvi de domicili de l’usuari/ària fora del municipi de Sant Llorenç des Cardassar.

f) Per la situació de risc greu per a la integritat física de la professional que realitzi el servei, per qualsevol circumstancia generadora de perill i quan no hi hagi possibilitat d’evitar-ho.

g) Aquelles que es prevegin en les condicions especifiques per a cadascun dels serveis i que es determinin en la cartera de serveis.

 

TÍTOL V

DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES DELS SERVEIS SOCIALS  COMUNITARIS. REGIM SANCIONADOR

Article 19. Drets de les persones usuàries

a) Dret a accedir als Serveis Socials municipals en condicions d’igualtat sense discriminació per raó de lloc de naixement, idioma, ètnia, sexe, orientació sexual, estat civil, situació familiar, edat, discapacitat, religió, ideologia, opinió o qualsevol altra condició personal o social.

b) Dret a rebre informació suficient i verídica, en termes comprensibles, sobre les prestacions i els recursos disponibles i sobre els requisits necessaris per accedir a les corresponents prestacions.

c) Dret a rebre la valoració de la seva situació i, si és procedent, la valoració de les necessitats socials dels familiars o de les persones que en tenen cura, en un llenguatge clar i entenedor.

d) Dret a disposar d’un pla individual d’atenció personal o familiar d’acord amb la valoració de la seva situació, que han d’aplicar tècnicament professionals mitjançant procediments reconeguts i acreditats.

e) Dret a estar informades del procés d’intervenció social i a participar en l’elecció dels serveis o de les prestacions entre les opcions que els presentin les corresponents administracions, sempre que aquests fets no vagin en contra del normal desenvolupament de l’atenció o perjudiquin a alguna de les parts que hi intervenen.

f) Dret a rebre informació prèvia en relació a qualsevol intervenció que els afecti, per tal que hi puguin donar consentiment específic i lliure. El consentiment ha de ser en tot cas per escrit quan la intervenció impliqui ingrés en un centre residencial. El consentiment de les persones incapacitades i de les persones menors d’edat s’atorga de conformitat amb el procediment legalment establert per a aquests casos.

g) Dret a renunciar a les prestacions i als serveis concedits en els termes establerts per la legislació vigent, excepte en el cas que la renúncia afecti els interessos de les persones menors d’edat o de persones incapacitades o presumptament incapaces.

h) Dret a la confidencialitat respecte de la informació que coneguin els Serveis Socials, d’acord amb la legislació de protecció de dades de caràcter personal.

i) Dret a l’accés, en qualsevol moment, al seu expedient individual, d’acord amb el que estableix la legislació vigent i en tot el que no vulneri el dret a la intimitat de terceres persones.

j) Dret a l’assignació de personal professional de referència, en els termes establerts per la normativa vigent.

k) Dret a la participació.

l) Dret a rebre serveis de qualitat i a conèixer els estàndards establerts a aquest efecte.

m) Dret a presentar suggeriments i reclamacions.

n) Dret a la continuïtat de la prestació dels serveis en les condicions establertes o convingudes.

o) Dret a ser orientades cap a altres recursos alternatius que, en el seu cas, siguin necessaris.

p) La resta de drets que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.

Article 20.  Deures de les persones usuàries

a) Complir les normes, els requisits, les condicions i els procediments establerts en les prestacions i els serveis; seguir el programa d’atenció i les orientacions que s’hagin acordat amb el personal professional competent, i comprometre’s a participar activament en el procés.

b) Facilitar informació verídica sobre les circumstàncies personals, familiars i econòmiques, sempre que el seu coneixement sigui necessari per valorar i atendre la seva situació així com també comunicar les variacions que es produeixin.

c) Destinar la prestació econòmica a la finalitat per a la qual fou concedida.

d) Acudir a les entrevistes a les quals les citi el personal professional dels Serveis Socials.

e) Contribuir al finançament del cost del servei quan es tingui capacitat econòmica i així s’estableixi normativament.

f) Informar sobre qualsevol canvi que es produeixi quant a la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pugui donar lloc a modificar, suspendre o extingir la prestació.

g) Complir el present reglament així com la resta de normativa vigent.

h) Signar el contracte assistencial pertinent amb l’entitat prestadora del servei.

i) La resta de deures que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.

 

Article 21. Infraccions i sancions de les persones usuàries

A més del que pugui preveure la normativa vigent s’estableixen tres nivells d’infraccions: 

1. Són  infraccions  lleus de  les  persones  usuàries  o  beneficiàries  de  prestacions,  les següents: 

- No  facilitar  la  informació  sobre  els  canvis  en  la  situació  personal, familiar, econòmica i social. 

- No complir els acords relacionats amb el servei o prestació concedida .

- La manca de respecte als professionals, a altres persones usuàries o visitants del centre.

2. Són  infraccions  greus de  les  persones  usuàries  o  beneficiàries  de  prestacions,   les següents:  

- Falsejar dades a l’administració.

- No  comunicar  als  professionals  els  canvis  o  les  alteracions  de  les circumstàncies o dels requisits que varen determinar la concessió del recurs/prestació.

- Produir  danys  a  les  instal·lacions  del  centre,  altres  dependències municipals o locals on es porti a terme la intervenció.

- No destinar la prestació a la finalitat per a la qual s’hagi concedit.

- No complir de forma reiterada i contínua els acords relacionats amb el servei, la prestació o el recurs concedit.

3. Es  considerarà  infracció  molt  greu l’agressió  física  o  psicològica  al  personal  que presta  el  servei,  així  com  les  amenaces  que  suposin un  risc  per  a  la  integritat  dels professionals. 

 El  professional  que  tingui  coneixement  d’una  acció/omissió  de  les  descrites  anteriorment serà el que insti l’inici del procediment sancionador d´acord amb el que es detalla a continuació.

S’estableixen tres nivells de sancions o mesures: 

1. Per  a  les  infraccions  lleus  s’advertirà  verbalment  a  la  persona  usuària.  El professional i el coordinador/a de la corresponent UTS convocaran una entrevista amb la persona usuària per aquest fi. Es  deixarà  constància  dins  l’expedient/carpeta  de  projecte  dels  fets  mitjançant  la diligència de “Fer constar”. 

2. Les infraccions greus suposaran el tancament temporal, d’entre dos a sis mesos de l’expedient. Ara bé, quan a l’expedient hi hagi intervencions dirigides a menors amb  processos positius, com  és ara beques d’inserció en risc i recursos per a la integració educativa, laboral i social dels menors, sols es tancaran les referides als adults amb la intenció de preservar dits processos. 

Es crearà una comissió integrada pel professional afectat, l’equip de cas i el coordinador/a de la UTS per determinar la durada del tancament de l’expedient i, en el cas d’intervencions grupals i comunitàries, per determinar el tipus i durada de la sanció.  L’acta  de  la  comissió  servirà  per  informar  a les persones usuàries i  es  guardarà  l’original  a  l’expedient/carpeta  de  projecte.  El coordinador/a o professional en  donaran  coneixement a la persona usuària convocant una entrevista per a tal fi.

3. Les infraccions molt greus suposaran la interrupció immediata del servei fins que la  comissió  dictamini  les  mesures  a  prendre.  En  la  intervenció  individual-familiar  el tancament de l’expedient serà com a mínim de sis mesos.   Per a aquestes infraccions la comissió estarà integrada per un representat de la direcció  política,  la coordinador/a de la UTS i el  professional o professionals afectats.  

La  comissió  tindrà  en  compte  el  reconeixement  dels  danys  causats  i  la  voluntat  de  reparació dels mateixos per part de la persona agressora.  

L’acta  de  la  comissió  servirà  per  informar  a les persones  usuàries i  es  guardarà  l’original a l’expedient. El coordinador/a del servei i l’equip tècnic en donaran coneixement a les persones usuàries convocant una entrevista per a tal fi.

Article 22. Mecanismes  d’informació i participació. Suggeriments, queixes  i reclamacions

Les persones que desitgin presentar queixes o reclamacions sobre qualsevol aspecte del personal, del funcionament o dels serveis, les faran arribar a la direcció de l’entitat mitjançant els fulls de reclamació que tindran a la seva disposició a les oficines ubicades al carrer Major, 7 de Sant Llorenç i carrer Mare-Selva, 2 de Sa Coma

Les persones usuàries  podran  realitzar  qualsevol  tipus  de  suggeriment,  que  comporti  una  millora  del  servei  mitjançant  una  bústia  de suggeriments  que  estarà  a  disposició  dels  usuaris   a  les  oficines  ubicades  al carrer Major, 7 de Sant Llorenç i carrer Mare-Selva, 2 de Sa Coma.

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

El present reglament deroga de manera íntegra el Reglament de règim intern dels Serveis Socials de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar el qual fou aprovat per acord del Ple adoptat en sessió extraordinària de data 7 d´octubre de 2013 al no haver-se presentat reclamacions, objeccions o observacions contra el seu acord d´aprovació inicial i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears número 173 de data 17 de desembre de 2013.

DISPOSICIÓ FINAL. ENTRADA EN VIGOR

El present reglament fou aprovat definitivament en data 17 de setembre de 2015 al no haver-se presentat reclamacions, objeccions o observacions contra el seu acord d´aprovació inicial. Entrarà en vigor una vegada que se´n publiqui el text íntegre al BOIB i transcorregut el termini de quinze dies hàbils previst als articles 103.1 i 113.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ANNEX 1

FULL DE RECLAMACIONS, QUEIXES I SUGGERIMENTS

Nom i Llinatges:

Adreça:                                                                        Telèfon:

 

Data:

 

Servei:

 

Comunicació:

Sant Llorenç des Cardassar,.....de......de 20

Signatura

 

DECLARACIÓ DE LA PERSONA SOL·LICITANT / CONTRACTE SOCIAL

ACORDEN:

Que les causes i circumstàncies per les quals sol·licita l’ajuda contemplades a la sol·licitud són certes.

DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT:           

Llinatges:

Nom:

DNI:

DADES DE LA PERSONA INSTRUCTORA DE L’EXPEDIENT:           

Llinatges:      

Nom:

Tel. contacte:      

CENTRE DE SERVEIS SOCIALS:

Correu electrònic:

Que mantindrà els seguiments i acords presos al pla de treball o programa individual de la sol·licitud.

Comunicar immediatament qualsevol variació de la situació que motivà la sol·licitud, variacions, d’ingressos, membres de la família o lloc de residència.

En compliment de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb la sol·licitud, atorga el seu consentiment per al tractament de les dades personals que ens facilita, els quals seran incorporats en el fitxer "Programa informàtic dels serveis socials comunitaris", de titularitat de l'IMAS, i als corresponents arxius municipals.

Permetre la facilitació de dades entre les diferents administracions.

Que coneix el Reglament de règim intern dels Serveis Socials comunitaris bàsics de l’Ajuntament de Sant LLorenç des Cardassar,  que coneix el procediment  i tramitació de la prestació i les causes de  suspensió o de cessament .

Que la persona titular i beneficiàries de l’ajuda compliran amb els compromisos d’aquest acord  amb les següents accions i /o Pla de feina:

Data:

Signat:

Persona sol·licitant                                           Treballador/a social instructor/a

Contra el present acord es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la data de publicació del present anunci, de conformitat amb l´article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Sant Llorenç des Cardassar, 27 d´octubre de 2015

 

El batle,

Mateu Puigròs Sureda