Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 15787
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa mitjançant el qual s’aprova la proposta de la consellera executiva del departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals en relació amb la convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015
Versió PDF
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa mitjançant el qual s’aprova la proposta de la consellera executiva del departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals en relació amb la convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
El Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, en sessió ordinària de 23 d’octubre de 2015, va aprovar, per unanimitat, la següent proposta:
PRIMER- Aprovar les Bases de la convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015, que s’adjunten com annex.
SEGON.- L’aprovació de la despesa per import de QUARANTA MIL EUROS (40.000 €), per a la convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants, per a l’any 2015, amb càrrec a la partida pressupostària 4330.48900 de l'exercici 2015.
TERCER – Publicar les Bases de la convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015 en el BOIB.
Eivissa, 26 d’octubre de 2015
El secretari tècnic d’Economia, Hisenda, Indústria i Comerç
Sergio Sora Pascual
ANNEX
Bases de la convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
1. Objecte i finalitat
L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport a les associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a la realització d’actuacions i campanyes relacionades amb la promoció, la dinamització i el foment de l’activitat del petit i mitjà comerç local, a l’àmbit de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015, d’acord amb les característiques i els requisits que s’hi estableixen.
2. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és de QUARANTA MIL EUROS (40.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4330.48900 del vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’exercici 2015.
3. Persones beneficiàries
Podran sol·licitar subvenció únicament les associacions de comerciants sense ànim de lucre que realitzin les activitats que figuren a la base quarta, i que compleixin els requisits següents:
4. Activitats subvencionables
Seran objecte de subvenció les activitats dutes a terme entre el dia 1 d’octubre de 2014 fins al dia 30 de setembre de 2015 a l’illa d’Eivissa.
Totes les activitats subvencionables s’han de dur a terme a l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa.
Són despeses subvencionables les derivades del desenvolupament dels plans d’acció comercials, de campanyes d’animació i dinamització comercial, actuacions de promoció comercial i del producte del petit i mitjà comerç local.
En aquest sentit, es consideren despeses subvencionables:
- Despeses d’organització i execució de campanyes d’animació i dinamització comercial.
- Despeses derivades de la realització d’activitats i campanyes, de personal propi o de serveis de tercers.
- Publicitat, propaganda i difusió de l’activitat.
- Material i articles promocionals.
- Despeses d’obsequis, premis, sortejos, trofeus, etc. mentre no siguin lliuraments en metàl·lic.
No seran despeses subvencionables:
- Despeses corresponents a l’adquisició de béns i equipaments inventariables.
- Despeses corresponents a la realització d’obres.
- Despeses derivades del pagament de tributs i impostos.
- Despeses de l’adquisició de begudes alcohòliques.
5. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades. L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.
El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d’Eivissa (vegeu Annex 4) l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l’activitat subvencionada.
6. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d’aquesta convocatòria.
Amb les sol·licituds de subvenció s’haurà d’aportar la documentació que es requereix en aquest punt de les bases i, al mateix temps, s’aportaran també els documents requerits per a justificar l’activitat, que serà objecte de subvenció si es compleixin els requisits (punt 10 de les presents bases).
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General d’Entrada de la mateixa Institució (avinguda d’Espanya, 49, planta baixa, tel. 971 19 59 00) o en qualsevol de les formes establertes a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la seua publicació al BOIB; així mateix, aquesta convocatòria s’anunciarà a la pàgina web del Consell (www.conselldeivissa.es) i s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.
Les sol·licituds de les associacions de comerciants sense ànim de lucre aniran acompanyades de la següent documentació:
Les associacions que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies, a partir del corresponent requeriment.
Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Règim dels ajuts
La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de QUARANTA MIL EUROS (40.000 €).
Les subvencions s’atorgaran a cada associació seguint un criteri proporcional en funció de la suma total de les despeses justificades i subvencionables entre totes les entitats que es presentin a la convocatòria i compleixin els requisits d’aquestes bases. En aquest sentit, el repartiment proporcional es farà atenent a que el major percentatge de la quantia total de la convocatòria s’atorgarà a l’entitat que justifiqui degudament la major despesa realitzada a l’activitat objecte de la convocatòria.
Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
8. Instrucció, resolució i notificació
8.1. L’òrgan instructor és el Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 16 i següents del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
8.2. L’òrgan competent per resoldre aquestes ajudes és el Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, a proposta de la consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals. En la proposta s’expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la seua quantia. La concessió i el pagament de les ajudes s’aprovaran en el mateix acord.
Els expedients es resoldran en un termini màxim de quinze dies a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
La resolució expressa de concessió de subvencions serà motivada i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l’adopció de la resolució.
Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
9. Obligacions de les entitats beneficiàries
a) Justificar degudament la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En aquest sentit es presentarà una memòria explicativa de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
c) Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent.
d) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
e) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
f) Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s’ha d’incloure de forma visible el suport del Consell Insular d’Eivissa i, atenent que l’activitat subvencionable està ja realitzada, es farà aquesta difusió en les pàgines web o altres mitjans de comunicació ordinaris (revistes, comunicats, etc. ) dels què disposi l’associació.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.
10. Justificació i pagament de les subvencions
Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació, en el moment de sol·licitud de la subvenció:
1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme.
2. Documentació econòmica justificativa del cost de l’activitat o objecte subvencionat en què constaran:
a. Una llista classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament. Annex 5.
b. Les factures originals justificatives de les despeses originades com a conseqüència de l’execució de l’activitat subvencionada, emeses a partir del dia 1 d’octubre de 2014 fins al 30 de setembre de 2015 (o emeses abans del darrer dia del termini de presentació de les sol·licituds, però per conceptes o activitats realitzades dins el període subvencionable, és a dir, fins 30 de setembre de 2015). Haurà de quedar clarament especificat a quin programa o activitat concreta pertany cada factura presentada.
S’adjuntarà a la relació de factures presentades una declaració responsable de la Presidència de l’entitat en què consti que totes les factures detallades únicament han estat presentades a aquesta convocatòria amb l’import establert a l’esmentada relació.
Per a aquelles despeses que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.
S’ha de presentar, juntament amb la justificació, un joc de fotocòpies de tots els documents presentats com a justificatius de despeses corresponents a l’activitat subvencionada.
c. Quan les activitats hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s’ha d’acreditar en la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquestos fons a les activitats subvencionades.
d. Liquidació final d’ingressos i despeses de l’objecte de la subvenció, que anirà acompanyada d’una declaració responsable de la Presidència de l’entitat que els fons percebuts han estat aplicats íntegrament a l’objecte de la subvenció.
Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada pres l’acord de concessió i pagament pel Consell Executiu. Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
12. Revocació de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.
13. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
14. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Annex 1
Sol·licitud convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
Sol·licitant
|
Nom de l’entitat: |
NIF/CIF: |
||
|
Domicili: |
Núm.: Pis: |
||
|
Població: |
|
Codi postal: Província: |
|
|
Telèfon: |
Fax: |
Adreça electrònica: |
|
Representant de l’entitat
|
Nom i llinatges: |
NIF: |
||
|
Domicili: |
Núm.: Pis: |
||
|
Població: |
|
Codi postal: Província: |
|
|
Telèfon: |
Fax: |
Adreça electrònica: |
|
Adreça a efectes de notificacions
|
( ) Domicili de l’entitat |
( ) Domicili del/de la representant de l’entitat |
Documentació:
Les associacions que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular ...................................................................
Eivissa, ____ d _____________________ de 201__
(Signatura del/de la sol·licitant)
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 2
Convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
El Sr./La Sra. ...................................................................................., amb DNI núm. ............................................, en qualitat de representant legal de l’entitat ..............................................................................................................................., com a (càrrec) ...................................., que té el NIF ..................................., amb domicili a ....................................................................................................................................................., CP ........................, telèfon ......................................., adreça electrònica .......................................................................................,
Declara responsablement
Que l’entitat ...................................................................... reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.
La persona interessada,
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 3
Convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
Declaració expressa sobre obligacions tributàries i autorització de sol·licitud de dades fiscals
|
Nom i llinatges: DNI: Qui actua en nom i representació de la següent entitat, |
|
Entitat: NIF: |
Declar responsablement a l’òrgan instructor:
Que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal i davant la Seguretat Social, imposades per les disposicions vigents, en la manera que ho estipula el reglament i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa, així com al corrent de les obligacions econòmiques i d’altres amb el Consell Insular.
( ) Autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social, així com a comprovar al Consell Insular d’Eivissa que s’està al corrent de les obligacions econòmiques amb aquesta institució.
( ) No autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social, així com no autoritz a comprovar al Consell Insular d’Eivissa que s’està al corrent de les obligacions econòmiques amb aquesta institució, i em compromet a adjuntar les certificacions justificatives corresponents a la sol·licitud de l’ajut.
La persona interessada,
Eivissa, ____ d ______________________ de 201___
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 4
Convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
Declaració sobre altres ajuts i subvencions
|
Nom i llinatges: |
||
|
Càrrec: |
DNI/NIE/Passaport: |
|
|
En representació de l’entitat: |
NIF: |
|
Declar
( ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.
( ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:
|
Entitat o situació |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( ) Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:
|
Entitat |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[Firma]
Eivissa, _____ de __________________ de 201__
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
Annex 5
Convocatòria d’ajudes a la dinamització comercial per a associacions de comerciants de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2015.
Relació de despeses del projecte
Any:
Entitat:
|
Fra. núm. |
Creditor |
NIF |
Concepte |
Import |
% |
Import CIE |
Data d’emissió |
Data de pagament |
Activitat del programa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
Firma del representant de l’entitat,
Eivissa,