Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 15651
Resolució d'Alcaldia de data 19 d'octubre de 2015, núm. 2015-0770, per la qual es modifica la delegació de competències en els regidors de l'Ajuntament d'Alaior
Versió PDF
Expedient núm. 1567/2015
Feim pública, per a coneixement general, la Resolució d'Alcaldia de data 19 d'octubre de 2015, núm. 2015-0770, per la qual es modifica la Resolució d'Alcaldia núm. 2015-0629, de data 2 de juliol de 2015, de delegacions de competències en els regidors de l'Ajuntament d'Alaior:
“Vista la Resolució d'Alcaldia núm. 2015-0629, de data 2 de juliol de 2015, per mitjà del qual es delega a favor dels regidors que es determinen la gestió, la inspecció i la impulsió de les matèries que aquest decret especifica;
Atès que és voluntat de la batlessa de l'Ajuntament d'Alaior modificar la Resolució d'Alcaldia núm. 2015-0629, de data 2 de juliol de 2015, d'acord amb l'article 44.2 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), que disposa que en les modificacions de les delegacions s'aplicaran les mateixes normes que per a la concessió (regulades a l'article 44);
Fent ús de les competències atribuïdes a aquesta Alcaldia en els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb els articles 43, 44, 45 i 51 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals,
RESOLC:
PRIMER. Incloure en el punt segon, referit a la delegació de competències al regidor Emilio Agis Benejam, l'atribució següent: «Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als seus serveis delegats.»
SEGON. Eliminar del primer paràgraf del punt quart la gestió del Punt Verd.
TERCER. Modificar la Resolució d'Alcaldia núm. 2015-0629, de data 2 de juliol de 2015, de delegació de competències delegant a favor del regidor Rafael Quintana Villalonga la participació ciutadana.
QUART. Modificar el paràgraf primer del punt sisè eliminant la frase «les instal·lacions esportives dels centres públics en horari extraescolar...» perquè està repetida.
CINQUÈ. Modificar el paràgraf tercer del punt sisè afegint tres punts suspensius a continuació del mercat de Nadal, que queda amb la redacció següent: «mercat de Nadal...».
SISÈ. Afegir un punt setè de reserva a favor de l'Alcaldia per a l'aprovació i formalització dels convenis administratius, tant amb entitats públiques com privades, que queda amb la redacció següent: «Setè. Aquesta alcaldia es reserva l'aprovació i formalització dels convenis administratius, tant amb entitats públiques com privades, que es tramitin, així com les atribucions no expressament delegades als regidors o no atribuïdes a la Junta de Govern.».
SETÈ. Aprovar el text refós de la Resolució d'Alcaldia núm. 2015-0629, de data 2 de juliol de 2015 de delegació de competències amb les modificacions aprovades anteriorment, quedant amb la redacció següent:
-Fent ús de les atribucions que han estat conferides a aquesta Alcaldia en els articles 21.3, 23.4 i 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb els articles 43, 44, 45 i 51 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, tenint en consideració el que disposa l'article 29 de la Llei 20/2006 municipal i de règim local de les Illes Balears,
RESOLC:
PRIMER. Delegar a favor del regidor Arturo Pons Reurer, primer tinent de batle, la gestió, la inspecció i l'impuls dels serveis relacionats amb l'enllumenat públic; l'ús, el manteniment i la neteja de parc i jardins; el manteniment del mobiliari urbà; la gestió de la Brigada Municipal d'Obres, les reparacions i el manteniment de vies públiques, aparcaments i de tots els edificis municipals; la gestió, la inspecció i l'impuls de l'àrea de Seguretat Pública, Ordre Públic i Policia Local, així com els serveis relacionats amb protecció civil i prevenció i extinció d'incendis; l'ordenació del trànsit de vehicles i persones a les vies urbanes, i la resolució dels expedients sancionadors; la circulació i els taxis; el cementeri, els serveis funeraris i la policia sanitària mortuòria.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats; serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees; la gestió del personal i, en particular, la negociació col·lectiva, individual i la representació de la corporació davant les organitzacions sindicals; l'aprovació dels plans de vacances del personal; la concessió de llicències i permisos; la instrucció d'expedients de personal; la resolució de faltes lleus; l'oferta pública d'ocupació; les borses de selecció de personal i les propostes de distribució de retribucions complementàries que siguin fixes i periòdiques d'acord amb els regidors delegats de les àrees.
Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.
Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i altres expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats; els parcs i jardins, i les zones verdes públiques.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
SEGON. Delegar a favor del regidor Emilio Agis Benejam, segon tinent de batle, la gestió, inspecció i impuls de l'àrea econòmica d'acord amb el pressupost aprovat; la negociació i la proposta d'operacions de crèdit; la planificació de les disposicions de fons; la preparació dels comptes municipals; la gestió de l'inventari i dels béns municipals, i els expedient de responsabilitat patrimonial que requereixin dictamen del Consell Consultiu.
Així mateix, li correspondrà la gestió i la coordinació amb altres administracions de les obres públiques d'envergadura que s'executin dins el municipi, com ara les obres del Pati de sa Lluna.
Així com la gestió, la inspecció i l'impuls de totes les obres municipals; la salubritat, el sanejament, les instal·lacions de depuració de titularitat municipal, les estacions de bombament i els pluvials; la gestió de l'abastament d'aigua potable del municipi i el clavegueram; la distribució i el subministrament d'energia elèctrica i les infraestructures de telecomunicacions;
També li correspondrà la gestió, la inspecció i l'impuls en matèries de vies de comunicació, com ara la conservació de camins i vies rurals i els seus accessos als nuclis de població; el manteniment i la conservació dels nuclis rurals de Llumena i Biniguarda, d'Alaior, i el nucli tradicional de l'Argentina; la programació, la promoció i la gestió d'habitatges de promoció pública; l'aprovació dels plans de seguretat i salut de les obres públiques.
Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: camins i vies municipals, pous i instal·lacions de serveis d'aigua potable, instal·lacions de telecomunicacions, etc.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Li correspon l'autorització i la disposició de les despeses de la seva àrea per imports inferiors a 18.000 euros (IVA no inclòs). Li correspon també l'autorització i la imposició de despeses de la resta d'àrees de l'Ajuntament per quantitats superiors a 4.000 euros i inferiors a 18.000 euros (en els dos casos IVA no inclòs), amb proposta prèvia del regidor de l'àrea corresponent.
Li correspon la competència com a òrgan de contractació de tots els contractes majors de 4.000 euros i inferiors a 18.000 euros (en els dos casos IVA no inclòs).
Així mateix serà l'òrgan competent per al reconeixement de les obligacions quan el seu import sigui inferior a 18.000 euros (IVA no inclòs).
També li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats, quan aquesta no correspongui al responsable del servei.
Li correspon el desenvolupament de la gestió del pressupost d'ingressos així com de la gestió tributària i de recaptació; elaborar i proposar els projectes o modificacions de les ordenances reguladores dels tributs i preus públics.
TERCER. Delegar a favor de la regidora Isabel Rodríguez Anglada, tercera tinenta de batle, la gestió, la inspecció i l'impuls de l'àrea de Cultura, i les relacions amb la Universitat de les Illes Balears, la protecció i la gestió del patrimoni historicoartístic; la Biblioteca municipal; els gegants i capgrossos; els museus i la normalització lingüística; les activitats culturals com la fira del llibre, exposicions, cinema, xerrades i conferències, concerts al convent de Sant Diego, Setmana Santa, aniversari del poble, setmana del teatre, activitats culturals de Cala en Porter, festival de la cançó, gala lírica, mostra d'artesania, la candelera, el concert de Santa Llúcia i altres de nova creació.
Així mateix li correspon la gestió del Centre Internacional de Gravat Xalubínia, excepte l'aula de dibuix, la Sala d'Activitats Ciutadanes i l'edifici de l'Escola d'Adults.
Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.
Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i altres expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal afecte els serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió de l'ús dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: Biblioteca i Centre Internacional de Gravat Xalubínia.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
QUART. Delegar a favor del regidor Roger Ferrer Kemp, quart tinent de batle, la gestió, la inspecció, l'impuls i la protecció del medi ambient; la gestió i la vigilància de les activitats i usos que es duguin a terme a les platges, així com el seu manteniment; la conservació i el manteniment de les urbanitzacions i els nuclis tradicionals de Calescoves i Son Vitamina; la recollida de fems i neteja viària; la protecció contra la contaminació acústica, lumínica i atmosfèrica a les zones urbanes; la gestió dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: deixalleria i parcel·la d'instal·lacions urbanes de la zona d'equipaments de Cala en Porter.
Amb aquesta finalitat, es coordinarà amb tots els responsables dels serveis municipals per tal de garantir unitat de criteri davant les empreses prestadores de serveis i, en principi, serà responsabilitat del regidor delegat de cada servei la resolució concreta de conflictes que puguin plantejar-se.
Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.
Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i altres expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats, quan aquesta no correspongui al responsable del servei.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
CINQUÈ. Delegar a favor del regidor Cristóbal Marqués Palliser la gestió, la inspecció i l'impuls dels Serveis Socials Municipals i del Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC), així com dels programes de foment de voluntariat i associacionisme relacionats amb aquesta matèria; la promoció i la reinserció social, i la cooperació amb el Tercer Món.
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats. Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb aquestes àrees: edifici de Santa Rita per a Serveis Socials, edifici de la Creu Roja i centre geriàtric. La gestió, la inspecció i l'impuls de l'àrea d'Educació, el foment per a l'ocupació i la gestió de l'ús dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: Espai Rotger, col·legi Dr. Comas, col·legi Mestre Duran, Escola d'Adults, escola Es Pouet i aula de dibuix del Centre Internacional de Gravat Xalubínia.
El funcionaments dels centres d'educació primària i educació infantil, els serveis complementaris d'educació, el foment de la convivència ciutadana, les activitats formatives i el desenvolupament econòmic local i del polígon industrial, així com la promoció de tot tipus d'activitats econòmiques privades; el foment de l'ocupació i dels emprenedors, el projecte Parc Bit, la creació de vivers d'empreses i indústries, el diàleg amb les associacions professionals, l'ús de noves tecnologies i l'aplicació efectiva de les mesures d'administració electrònica que el Govern central vol emprendre dirigides a l'activitat empresarial i comercial; la gestió informàtica i el desenvolupament de la pàgina web municipal i els transports públics.
Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.
Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i altres expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal que afecti als serveis delegats quan aquesta no correspongui al responsable del servei.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
SISÈ. Delegar a favor del regidor Rafael Quintana Villalonga la participació ciutadana; la promoció i el foment de l'esport, així com els programes de foment de voluntariat i associacionisme relacionats amb aquesta matèria; la gestió de l'equipament esportiu i la planificació de les activitats esportives; la gestió de la utilització de les instal·lacions esportives dels centres públics en horari extraescolar, les instal·lacions esportives, com ara la sala M3C, el poliesportiu, el camp de futbol, el camp de futbol 7, el Club Hípic, els parcs de patinatge (skatepark), les instal·lacions esportives de Cala en Porter i el Centre Sociocultural i Recreatiu Antic Escorxador.
Així mateix també li correspon l'àrea de Joventut i les seves instal·lacions: Es Bot i el Punt d'Informació Jove; les festes populars de Sant Llorenç, Cala en Porter, Festa de Caixers, Nadal (betlem, Cap d'Any, Reis, visita del patge), Carnaval i altres de nova creació.
També se li encomana la gestió dels mercats i les fires municipals: mercat d'estocs, Fira del Camp, Mrcat de Nit, mercat de Cala en Porter, fira de tardor, mercat de Nadal... i altres de nova creació. Així mateix, també li correspon facilitar el desenvolupament econòmic local.
Li correspon l'autorització i la disposició de despeses de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs), així com la competència com a òrgan de contractació per als mateixos imports.
Li correspon l'impuls dels expedients de contractació i altres expedients de despesa de la seva àrea quan l'import sigui superior a 4.000 euros (IVA no inclòs).
Així mateix, li correspondrà la direcció del personal afecte als serveis delegats quan aquesta no correspongui al responsable del servei.
Li correspon també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
SETÈ. Aquesta Alcaldia es reserva l'aprovació i la formalització dels convenis administratius que es tramitin, tant amb entitats públiques com privades, així com les atribucions no expressament delegades als regidors o no atribuïdes a la Junta de Govern.
VUITÈ. Elevar l'expedient a l'interventor de fons perquè adopti les mesures oportunes als efectes de la creació dels programes econòmics adequats a les noves competències per a l'exercici de 2015.
NOVÈ. Notificar personalment la present resolució a les persones designades, que es considerarà acceptada tàcitament, sempre que no hi hagi manifestació expressa.
DESÈ. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal per a coneixement general, sense perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà de la signatura d'aquesta resolució per part de la batlessa, i donar-ne compte al Ple de la corporació en la primera sessió que es faci.
VUITÈ. Notificar aquesta resolució als regidors afectats i remetre-la als responsables d'àrea a fi que en prenguin coneixement.
NOVÈ. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal per a coneixement general, sens perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà d'haver-la signada la batlessa, i donar-ne compte al Ple de la corporació en la primera sessió que es faci.”
La qual cosa se sotmet a informació pública per a coneixement general.
Alaior, 20 d'octubre de 2015
La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys