Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ
Núm. 16046
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 30 d’octubre de 2015 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per executar projectes que afavoreixin l’apoderament dels socis locals mitjançant accions de prospecció, identificació i capacitació a països empobrits per a l’any 2015
Versió PDF
El segon Pla Director de la Cooperació per al Desenvolupament de les Illes Balears 2012-2015 assenyala el camí que durant aquest període ha de seguir la política autonòmica de cooperació al desenvolupament i posa l’accent en la millora de la qualitat, la coordinació i complementarietat entre els altres actors, l’alineament amb les estratègies locals de desenvolupament, i la informació i la transparència.
La conjuntura econòmica dels darrers anys ha derivat en una dràstica reducció dels recursos —econòmics i també personals— que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha destinat per la política autonòmica de cooperació al desenvolupament.
Una de les conseqüències derivades de la reducció de recursos –especialment públics– dirigits a l’àmbit de la cooperació internacional en els darrers quatre anys, ha estat l’afebliment dels socis locals que les entitats tenen en els països on intervenen. Aquestes entitats (associacions, grups de base, fundacions, municipis i comunitats rurals, etc.) en termes generals estan conformades per persones voluntàries i un petit equip de contractats locals, els salaris d’aquest personal depèn en la major part dels casos del finançament exterior que les entitats puguin obtenir a partir de la presentació de projectes a convocatòries de subvencions. La caiguda del finançament internacional des de l’any 2011 ha posat en una situació molt delicada les organitzacions de desenvolupament dels països on coopera les Illes Balears.
Els socis locals són un element clau per contribuir a millorar les condicions de vida de la població entre d’altres aspectes perquè que coneixen de primera mà la realitat i les necessitats de la població destinatària (en el cas que aquestes entitats no estiguin conformades per les pròpies persones destinatàries), estan compromeses i ancorades amb el territori, tenen experiència i manegen les eines socials i culturals. L’afebliment dels socis locals debilita la política de cooperació al desenvolupament i dificulta la millora de les condicions de vida de la població empobrida.
Aquesta convocatòria vol donar suport als socis locals, element clau en el procés de desenvolupament de la població empobrida, aportant recursos econòmics per tal de millorar la qualitat dels projectes de desenvolupament en el procés previ a la presentació d’aquests projectes.
Mitjançant Acord del Consell de Govern de data 18 de setembre de 2015 (BOIB núm. 138, de 19 de setembre), es va modificar el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2015, aprovat per Acord del Consell de Govern de 23 de gener de 2015 (BOIB núm. 12, de 24 de gener), i entre d’altres modificacions, es va incloure una nova línia de subvencions en matèria d’actuacions d’identificació, prospecció i diagnosi per a futurs projectes de cooperació al desenvolupament en països empobrits, que té per objecte reforçar la identificació i formulació d’accions per contribuir a millorar les condicions de vida als països del Sud.
En el terreny normatiu, aquesta convocatòria es regeix pel que disposa el Decret 115/2010, de 12 de novembre, del règim especial de les ajudes a l’exterior en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat internacional (BOIB núm. 170, de 23 de novembre), modificat pel Decret 36/2014, de 8 d’agost (BOIB núm. 107, de 9 d’agost), i els ajuts estan adreçats a les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat.
Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i el Decret 115/2010, de 12 de novembre, del règim especial de les ajudes a l’exterior en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat internacional, modificat pel Decret 36/2014, de 8 d’agost; a proposta del director general de Cooperació; amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per executar projectes que afavoreixin l’apoderament dels socis locals mitjançant accions de prospecció, identificació i capacitació per a l’any 2015, d’acord amb les bases que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució i la resta d’annexos que l’acompanyen.
2. Aprovar el pressupost d’aquesta convocatòria, que té un import màxim de cent mil euros (100.000,00 €).
3. Autoritzar una despesa de cent mil euros (100.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 11501.134A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015.
4. Designar el director general de Cooperació com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 d’octubre de 2015
La consellera de Serveis Socials i Cooperació
Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Objecte i finalitat
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és establir les subvencions per executar actuacions de prospecció, identificació i capacitació dels socis locals per a l’elaboració de projectes de cooperació al desenvolupament que contribueixin a millorar les condicions de vida de les persones més desfavorides del Sud.
1.2.Aquestes subvencions tenen la seva raó de ser en la necessitat de contribuir a eradicar la pobresa en els països empobrits del món a través de l’apoderament dels socis locals i la millora de la qualitat en la identificació i formulació de projectes.
1.3.Un mínim del 70% del pressupost disponible en aquesta convocatòria es reservarà per les subvencions dirigides als onze països prioritaris segons la revisió del Pla Director de Cooperació 2012-2015:
Fins a un 30% del pressupost disponible en aquesta convocatòria es podrà dirigir a altres països beneficiaris d’Ajuda Oficial al Desenvolupament (AOD) segons el llistat que fixa el Comitè d’Ajuda al Desenvolupament (CAD).
1.4. Tindran punts addicionals aquells projectes presentats que siguin desenvolupats únicament per actors locals, és a dir, aquells en els quals no sigui necessària la intervenció de personal expatriat i/o el desplaçament a terreny del personal en seu, d’acord amb el que estableix l’annex 5 d’aquesta convocatòria.
1.5. Podran ser objecte de subvenció els projectes que s’emmarquin en una de les modalitats següents:
Modalitat A. Elaboració d’estudis, prospeccions, diagnòstics i identificació en el terreny de projectes de cooperació al desenvolupament. A l’annex 2 es detallen les especificitats d’aquesta modalitat.
Modalitat B. Formació i capacitació en la identificació, formulació i gestió de projectes de desenvolupament dels socis locals, així com en altres temàtiques relacionades amb les prioritats sectorials de la cooperació al desenvolupament de les Illes Balears. A l’annex 3 es detallen les especificitats d’aquesta modalitat.
Modalitat C. Projectes que combinen les dues modalitats anteriors, on hi ha activitats de prospecció i identificació i paral·lelament també es duran a terme activitats de capacitació del soci local en la identificació, formulació i gestió de projectes de desenvolupament (així com en altres temàtiques relacionades amb les prioritats sectorials). A l’annex 4 es detallen les especificitats d’aquesta modalitat.
1.5. Aquesta convocatòria es regeix pel Decret 115/2010, de 12 de novembre, del règim especial de les ajudes a l’exterior en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat internacional (BOIB núm. 170, de 23 de novembre), modificat pel Decret 36/2014, de 8 d’agost (BOIB núm. 107, de 9 d’agost).
2. Import i crèdit pressupostari
L’import màxim que es destina a la convocatòria és 100.000,00 € (cent mil euros) amb càrrec a la partida pressupostària 11501.134A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015.
3. Forma i termini de presentació de sol·licituds
3.1. Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud i el formulari del projecte d’aquesta convocatòria degudament emplenat d’acord amb el model que facilita la Direcció General de Cooperació al web <http://dgcooper.caib.es>, en el Registre de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Plaça de la Drassana, 4, de Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Direcció General de Cooperació es dati i se segelli abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, que aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de correus no dati ni segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
3.2. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3.3. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l’acceptació de les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i en el Decret 115/2010, de 12 de novembre, del règim especial de les ajudes a l’exterior en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat internacional, modificat pel Decret 36/2014, de 8 d’agost, i de la resta de normativa d’aplicació en matèria de subvencions.
3.4. Amb la sol·licitud s’ha de presentar el formulari, que és un requisit indispensable per a l’admissió de la sol·licitud, amb tots els apartats emplenats. La manca de presentació del formulari o d’algun dels seus apartats no és esmenable.
3.5. La presentació del formulari en un model distint del que s’estableix per a aquesta convocatòria implica l’exclusió i la no valoració del projecte.
4. Entitats beneficiàries i requisits
4.1. De conformitat amb el que estableix l’article 4.2 b del Decret 115/2010, poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears, que duguin a terme activitats en matèria de cooperació per al desenvolupament i solidaritat.
S’entén per radicades a les Illes Balears que estiguin inscrites en el Registre d’Associacions o en el Registre de Fundacions de les Illes Balears o, en el cas que estiguin inscrites en un registre d’àmbit estatal, que disposin d’una seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S’entén per disposar de delegació permanent i activa tenir seu social o delegació amb establiment permanent a les Illes Balears, i disposar d’un equip de gestió o un òrgan de feina amb capacitat de decisió a les Illes Balears que pugui assumir la responsabilitat directa dels projectes o les actuacions pels quals se sol·licita la subvenció, com també estar en condicions de facilitar en qualsevol moment a la Direcció General de Cooperació qualsevol aclariment, informació i documentació sobre la comptabilitat i la gestió del projecte durant les fases de seguiment, execució i justificació.
4.2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:
a) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre corresponent. Cal que la constitució legal de l’entitat i la presència efectiva a les Illes Balears s’hagin produït com a mínim dos anys abans de la publicació d’aquesta convocatòria.
b) Disposar de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’activitat objecte de subvenció en el moment de la publicació d’aquesta convocatòria.
c) Tenir entre els seus objectius la realització d’activitats i projectes relacionats amb la cooperació per al desenvolupament i el foment de la solidaritat entre els pobles.
d) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
e) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.
f) Executar l’actuació mitjançant un soci local al país empobrit. S’entén per soci local o contrapart estrangera la persona jurídica creada i reconeguda d’acord amb la legislació del país on s’ha de desenvolupar l’acció que manté relacions de col·laboració amb l’entitat o agrupació beneficiària i que assumeix en tot o en part l’execució directa de les actuacions objecte de subvenció.
g) No concórrer en cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
h) Haver justificat suficientment, si escau, les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears.
5. Documentació que s’ha de presentar
5.1. Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que tengui la representació legal i el corresponent formulari de projectes, degudament emplenat, segons el model normalitzat disponible al web http://dgcooper.caib.es. És un requisit indispensable per a l’admissió de la sol·licitud presentar en termini el formulari del projecte, en paper i en suport informàtic.
Las entitats sol·licitants que, per altres convocatòries, han presentat a la Direcció General de Cooperació la documentació que s’estableix seguidament, queden alliberades de la obligació de presentar-la, sempre que aportin una declaració responsable para donar fe que aquesta documentació no s’ha modificat i continua plenament vigent, i identifiquin l’expedient en el que hi consta. En cas contrari, amb la sol·licitud i el formulari corresponent, s’ha de presentar original o còpia compulsada de la documentació següent:
a) Estatuts actualitzats de l’entitat. En el cas d’associacions, han d’estar adaptats a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i en el cas de fundacions, a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions.
b) Inscripció en el Registre d’Associacions o en Registre de Fundacions de les Illes Balears.
c) En el cas d’entitats d’àmbit estatal, original o còpia compulsada del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d’àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.
d) Documentació acreditativa de la representació legal de l’entitat i de la delegació a les Illes Balears, si escau.
e) Document d’identitat del representant legal de l’entitat.
f) Codi d’identificació fiscal de l’entitat (CIF).
g) Declaració responsable relativa a la veracitat de dades bancàries, d’acord amb el model normalitzat disponible al web http://dgcooper.caib.es.
h) En el cas de fundacions, document acreditatiu d’estar al corrent del compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.
i) En el cas de necessitat de desplaçament de personal expatriat, informe signat per la persona que representa legalment l’entitat, que en justifiqui la necessitat, les tasques que s’han de fer, el temps de dedicació i la retribució.
j) Declaració del responsable de l’entitat de complir les disposicions del Reial decret 519/2006, de 28 d’abril, pel qual s’estableix l’Estatut dels cooperants, especialment les relatives a l’assegurança dels cooperants.
k) En el cas de no autoritzar en la sol·licitud la Direcció General de Cooperació per comprovar que l’entitat està al corrent del pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, cal presentar els certificats administratius corresponents.
l) Declaracions responsables signades per la persona que tengui la representació legal de l’entitat, segons el model normalitzat, relatives al compliment de les obligacions de l’entitat, de no incórrer en cap causa de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció i de sol·licitud de subvencions o ajudes a altres entitats públiques o privades.
m) Declaració responsable signada per la persona que tengui la representació legal de l’entitat, segons el model normalitzat, indicant que aquesta disposa a les Illes Balears, de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’activitat objecte de subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria
5.2. Pel que fa al soci local, s’ha de presentar una còpia de la documentació següent:
a) Estatuts de l’entitat formalment inscrits en el registre que correspongui.
b) Certificat expedit per l’organisme oficial competent que acrediti que l’entitat té personalitat jurídica al país on radica.
c) Document d’identificació de la persona responsable legal i el seu nomenament com a tal.
d) En cas que el soci local sigui una administració pública, original o còpia compulsada del certificat de compromís de la seva participació en el projecte.
La documentació del soci local s’ha de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears, en anglès o en francès.
5.3. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s’ha de notificar a la Direcció General de Cooperació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l’expedient.
5.4. L’entitat sol·licitant pot presentar qualsevol altra documentació addicional que avali la bona execució del projecte, per exemple: material gràfic o audiovisual que complementi la informació presentada, mapes generals i de localització detallada de l’actuació, estudis d’identificació prèvia a l’actuació, estudis de viabilitat, pla o programa marc de desenvolupament (comunal, municipal, departamental, estatal, regional o d’un altre àmbit) en el qual encaixi la intervenció, carta o document de consentiment previ informat de les persones destinatàries de l’actuació, documents estratègics de l’entitat o el soci local, factures proforma, pressuposts professionals o peritatges, memòria de les entitats, etc. Aquesta documentació complementària s’ha de presentar com a annex i únicament en suport informàtic. Juntament amb la documentació, s’ha d’incloure una llista dels annexos presentats. En cap cas, l’aportació d’aquest material no substitueix la informació inclosa en el formulari.
5.5. En cas que les sol·licituds no compleixin els requisits exigits o no incorporin la documentació que s’ha esmentat anteriorment, s’ha de requerir l’entitat interessada perquè esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l’advertiment que, transcorregut el termini de deu dies hàbils sense que s’hagi esmenat, es considerarà que desisteix de la seva petició i s’arxivarà l’expedient sense més tràmits, amb la resolució prèvia corresponent, en els termes que preveu l’article 42.1 de la Llei 30/1992.
Així mateix, si posteriorment el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l’entitat sol·licitant de l’ajut, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, transcorregut un termini de quinze dies hàbils, se’n produirà la caducitat. Si acaba aquest termini i l’entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar a l’òrgan competent per resoldre el procediment l’arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar-la a l’entitat interessada.
6. Nombre de projectes i durada
6.1. Les entitats podran sol·licitar un únic projecte, d’acord amb alguna de les modalitats que s’estableixen al punt 1.5 d’aquesta convocatòria.
6.2. La durada màxima del projecte que es presenti és de tres mesos, comptadors des de la data d’inici. Aquesta data no podrà ser anterior a la de publicació d’aquesta convocatòria.
6.3. Tal com s’indica al punt 13.3 d’aquesta convocatòria, s’entendrà que la data d’inici és la que figura en el projecte. En cas que l’entitat hagi indicat únicament el mes i l’any d’inici del projecte, es considera que la data d’inici és el primer dia del mes indicat. En tot cas, el projecte s’haurà d’iniciar en un termini de 30 dies naturals des que s’hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l’entitat interessada, fet que s’ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d’inici del projecte (dia, mes i any).
Es considera que els projectes subvencionats han acabat una vegada transcorregut el termini d’execució previst, comptador des de la data d’inici del projecte.
7. Import de la subvenció
7.1. L’import màxim que es pot sol·licitar és de 8.000 € (vuit mil euros).
7.2. En tots els casos, es pot sol·licitar una subvenció equivalent al 100 % del pressupost total del projecte.
7.3. L’annex 5 estableix els criteris objectius per concedir les subvencions, com també els punts assignats a cada apartat dels formularis.
8. Tipus de despeses subvencionables
8.1. Són despeses susceptibles d’ajut les despeses següents.
Aquestes despeses s’han de pressupostar en l’apartat corresponent del formulari amb la classificació següent:
a) Despeses directes
Primer. Lloguer d’immobles i locals per a la realització de capacitacions o les valoracions d’aquests lloguers si són aportats per les persones beneficiàries o contraparts locals. S’exclouen la compra o el lloguer de seus administratives o habitatges del personal local o expatriat.
Segon. Materials i subministraments directament relacionats amb l’execució de les activitats del projecte. No seran subvencionables la compra d’equips d’oficina, equips informàtics, ni les despeses corrents de funcionament o comunicació habituals de les entitats.
Tercer. Personal. S’han d’incloure en aquesta partida les despeses derivades de la contractació del personal al servei totalment o parcialment del projecte, sempre que hi hagi una relació laboral, fixa o temporal, entre l’entitat i la persona treballadora. No són imputables a la subvenció despeses originades pels membres de les juntes directives o consells de direcció de les entitats. La imputació de les despeses derivades del personal serà total o parcial en funció de la dedicació a l’actuació concreta que es tracti. S’inclouen en aquesta partida salaris, assegurances socials a càrrec de l’entitat i altres provisions de fons de dipòsit obligat d’acord amb la legislació local i, en cas de personal a l’exterior, altres assegurances subscrites a nom del personal o dels seus familiars en primer grau. Aquests darrers, si no estan obligats per la legislació laboral que correspongui, hauran de figurar en el contracte laboral subscrit per l’entitat. No s’hi inclouen penalitzacions o compensacions per incompliments de contracte imputables a l’entitat beneficiària, contraparts locals, ni recàrrecs per impagament o retards en imposts retinguts o seguretat social, que no seran imputables a la subvenció. S’utilitzaran tres subpartides per a aquest concepte:
I) Personal expatriat: personal contractat per l’entitat beneficiària de les Illes Balears, sotmès a la legislació corresponent, que presta els seus serveis en el país d’execució i les tasques del qual es vinculen directament a la intervenció. La relació amb l’entitat beneficiària s’ha de regir, a més de per la resta de la legislació aplicable, pel que es regula en el Reial decret 519/2006, de 28 d’abril, pel qual s’estableix l’Estatut dels cooperants. Aquest tipus de despeses no poden ser superiors al 30 % del projecte aprovat.
II) Personal local: personal contractat per l’entitat beneficiària o contraparts locals, sotmès a la legislació laboral del país on s’executa la intervenció i en el qual presta els seus serveis, o d’un tercer país, sempre que sigui de cooperació al desenvolupament, d’acord amb el règim laboral corresponent, i que les seves funcions i tasques estiguin directament relacionades amb la intervenció.
III) Personal en la seu: personal contractat per l’entitat beneficiària a les Illes Balears, sotmès a la legislació corresponent i que presta els seus serveis a les Illes Balears, amb independència dels seus desplaçaments ocasionals o regulars al país d’execució. Únicament es podrà imputar aquesta despesa –total o parcialment– en el cas de desplaçament al terreny de la persona contractada per executar alguna de les activitats programades. Aquest tipus de despeses no poden ser superiors al 10 % del projecte aprovat.
En tots els casos, el personal contractat ha de disposar del contracte de treball corresponent i, quan correspongui, del complement de destinació en cas de cooperants, o altres complements, d’acord amb la normativa que sigui d’aplicació en cada cas. En els contractes s’han d’especificar les tasques per les quals s’ocupa el treballador o treballadora, la modalitat de contractació, la categoria professional i el salari. Quan la dedicació d’un treballador o treballadora sigui a temps parcial, el responsable de l’entitat beneficiària o contrapart local estendrà un certificat on consti l’import de la despesa de personal que s’ha d’imputar al projecte i el temps dedicat a la intervenció. En el cas que un contracte de treball sigui anterior a la concessió de la subvenció, o que el treballador només es dediqui parcialment a activitats relacionades amb l’execució d’un determinat projecte, no serà necessari que figurin expressament en el contracte les activitats que realitza en relació amb aquest projecte. A l’informe final s’han de detallar les funcions i el nombre d’hores o els percentatges setmanals imputables al projecte.
Quart. Serveis tècnics i professionals. Són els serveis necessaris per a la realització de capacitacions, seminaris, informes, projectes d’obra, publicacions, control de gestió o altres necessitats, incloses en la formulació o en les seves modificacions degudament autoritzades, que no impliquin relació laboral i no es puguin incloure en altres partides.
Cinquè. Viatges, allotjaments i dietes. S’han d’incloure en aquesta partida totes les despeses relacionades amb desplaçaments, viatges, estades i dietes tant del personal vinculat al projecte, el personal voluntari i de les persones beneficiàries, directament relacionats amb les actuacions previstes, que s’han d’ajustar als preus del mercat local.
Sisè. Assegurances mèdiques, visats i taxes d’entrada i sortida del país i vacunes i medicaments. Aquestes despeses es podran imputar en el supòsit que el personal en seu i/o el personal voluntari de l’entitat sol·licitant s’hagi de desplaçar al país d’execució del projecte.
Setè. Despeses financeres. Inclou despeses d’assessories jurídiques o financeres, despeses notarials i registrals, indispensables per a l’execució de la intervenció i que no derivin de males pràctiques o incompliments legals per part de l’entitat beneficiària i/o les seves contraparts locals. S’hi han d’incloure també en aquest apartat les despeses derivades de les compulses de documents per notaris o autoritats locals, i les despeses de traducció de documents.
b) Despeses indirectes o administratives
Corresponen a despeses del funcionament regular de l’entitat sol·licitant i que també serveixen per sostenir l’execució de la intervenció. Aquestes despeses s’han d’especificar en el desglossament pressupostari del projecte. Les despeses s’han d’imputar dins del període d’execució de la intervenció i les entitats beneficiàries han d’acreditar-les mitjançant una declaració responsable signada pel representant legal. Aquest tipus de despeses indirectes no poden ser superiors al 8 % del projecte aprovat. La conveniència de les despeses indirectes o administratives es valora tenint en compte el conjunt del projecte.
8.2. Les entitats beneficiàries han de reinvertir en el projecte aprovat, com a despeses directes i en les partides que no tenguin limitació percentual, tots els interessos, ingressos financers o de qualsevol caràcter que la subvenció generi a Espanya o al país d’execució fins al moment en què es faci la despesa.
9. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment
9.1. La iniciació del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici per resolució la consellera de Serveis Socials i Cooperació, i es fa efectiva mitjançant la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9.2. La competència per a la instrucció del procediment correspon al director general de Cooperació, que verificarà el compliment dels requisits necessaris i formularà la proposta de resolució.
9.3. La competència per resoldre correspon a la consellera de Serveis Socials i Cooperació.
9.4. La resolució de la concessió o denegació dels ajuts s’ha de notificar individualment a les persones interessades, d’acord amb l’article 20.4 del Decret 115/2010.
9.5. Contra la resolució de concessió o denegació, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, no es pot interposar cap recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt expressament el recurs de reposició interposat o se n’hagi produït la desestimació presumpta.
9.6. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment disposarà de fins a sis mesos per dictar i notificar la resolució expressa, comptadors des de la data d’acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
10. Comissió Avaluadora
10.1. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i estendre una acta de la sessió, que han de signar el president i el secretari o la secretària, i que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
10.2. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s’ha de regir pel que disposen els preceptes que conté el capítol II, títol II, en els articles 22 i següents de la Llei 30/1992.
10.3. La Comissió Avaluadora està composta pels membres següents:
a) President: el director general de la Direcció General de Cooperació.
b) Vocals:
c) Secretari o secretària: un funcionari o funcionària de la Direcció General de Cooperació, designat pel director general, amb veu però sense vot.
10.4. Quan el president de la Comissió Avaluadora ho estimi necessari, poden incorporar-se a la Comissió, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades amb coneixements o experiència en matèria de sensibilització i educació per al desenvolupament o expertes en la matèria objecte del projecte.
11. Forma d’adjudicació de les subvencions
11.1. La concessió de la subvenció s’ha de dur a terme pel procediment de concurs. A aquest efecte, s’entén per concurs el procediment per mitjà del qual la concessió dels ajuts o subvencions es fa mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir-hi una prelació amb l’aplicació dels criteris de valoració fixats en l’annex 5, fins a obtenir un nombre de punts comprès entre 0 i 62. Els projectes que obtenguin una puntuació igual o superior a 40 punts poden ser finançats íntegrament, sens perjudici que s’hi apliqui algun factor de correcció, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. Són susceptibles de finançament els projectes que obtenguin almenys la meitat dels punts de cada un dels tres blocs del formulari:
a) Bloc I: ONGD sol·licitant i soci local.
b) Bloc II: descripció del projecte.
c) Bloc III: recursos necessaris, valoració econòmica del projecte.
Els ajuts s’han de repartir d’aquesta manera fins a exhaurir la disponibilitat pressupostària.
11.2. Quan la disponibilitat pressupostària no sigui suficient per subvencionar tots els projectes que hagin obtingut 40 punts o més, per determinar quins són els projectes que es proposen per obtenir l’ajut, aquests es finançaran per ordre decreixent de punts. Si hi ha diferents projectes que hagin obtingut la mateixa puntuació, per determinar quins són els que es proposen per obtenir l’ajut, s’han de comparar successivament cada un dels apartats següents, en aquest ordre:
a) La descripció del projecte.
b) La valoració econòmica
c) L’apartat de l’entitat local.
d) L’apartat de l’entitat sol·licitant.
S’ha de proposar atorgar la subvenció a la primera entitat sol·licitant que obtingui més puntuació en un dels apartats esmentats i per l’ordre establert.
11.3. En el cas que alguna entitat beneficiària renunciï a l’ajut, l’òrgan que el concedeix atorgarà l’ajut a l’entitat sol·licitant o les entitats sol·licitants següents per ordre de puntuació, sense necessitat de fer una nova convocatòria, sempre que, amb la renúncia d’alguna de les entitats beneficiàries, s’hagi alliberat crèdit suficient per atendre com a mínim, i per ordre de puntuació, una de les sol·licituds no subvencionades per manca de crèdit pressupostari. L’òrgan que concedeix l’ajut notificarà la proposta a les entitats interessades. Una vegada que l’entitat sol·licitant o les entitats sol·licitants hagin acceptat la proposta, es dictarà l’acte de concessió i es notificarà.
12. Reformulació del projecte
12.1. Si la proposta de resolució provisional de la subvenció és d’una quantitat inferior a la sol·licitada, l’òrgan instructor pot donar audiència prèvia a l’entitat sol·licitant amb la finalitat d’informar-la’n.
12.2. Segons l’article 9.4 del Decret 115/2010, l’òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia que ha de constar en l’acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.
12.3. En la fase d’audiència prèvia l’entitat responsable del projecte ha de comunicar per escrit a l’òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s’han d’especificar, o bé presentar una proposta de reformulació pressupostària i tècnica del projecte inicial que s’ajusti a la quantia proposada. La reformulació s’ha de presentar, en format de paper i en suport informàtic, segons el formulari que proporciona la Direcció General de Cooperació, disponible al web <http://dgcooper.caib.es>, en el termini de trenta dies comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació de la proposta de resolució provisional.
12.4. La reformulació ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.
12.5. En la proposta de reformulació pressupostària, les aportacions pròpies i de tercers poden ajustar-se proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas, aquest ajust pot implicar un increment del percentatge de cofinançament de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte del que apareixia en el pressupost del projecte inicial.
12.6. Si l’òrgan instructor aprecia defectes esmenables en la reformulació presentada per l’entitat interessada, li ho comunicarà, i l’entitat disposarà d’un termini de deu dies hàbils per esmenar-los.
13. Acceptació o renúncia de la subvenció
13.1. L’òrgan instructor notificarà individualment la proposta de resolució de concessió a cada entitat que hagi obtingut la puntuació exigida i li donarà un termini de vuit dies hàbils comptadors des de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.
13.2. En el cas d’acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l’entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Cooperació la data definitiva d’inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l’any. Així mateix, la renúncia a la subvenció s’ha de dur a terme de manera expressa per qualsevol mitjà que en permeti la constància.
13.3. En tot cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. S’entendrà que la data d’inici és la que figura en el projecte. En cas que l’entitat hagi indicat únicament el mes i l’any d’inici del projecte, es considera que la data d’inici és el primer dia del mes indicat. En tot cas, el projecte s’haurà d’iniciar en un termini de 30 dies naturals des que s’hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l’entitat interessada, fet que s’ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d’inici del projecte (dia, mes i any).
14. Condicions general de pagament
14.1. Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria s’han de pagar íntegrament una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 % sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l’autorització prèvia de 14 d’octubre de 2015 de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, d’acord amb el que determinen l’article 37 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 25.3 del Decret 75/2004.
14.2. Les entitats beneficiàries que no puguin dur a terme l’execució del projecte aprovat sense l’ajuda econòmica sol·licitada disposen d’un termini màxim de 30 dies naturals, comptadors des del pagament de la subvenció, per iniciar l’execució del projecte, fet que han de comunicar formalment a la direcció general de Cooperació durant aquest mateix termini amb indicació de la data d’inici del projecte (dia, mes i any).
14.3. Les entitats beneficiàries que hagin iniciat l’execució del projecte aprovat a partir de la publicació de la corresponent convocatòria i que no el puguin continuar sense l’ajuda econòmica sol·licitada, ho han de comunicar formalment i de manera immediata a la Direcció General de Cooperació i poden deixar-ne en suspensió l’execució fins que el pagament de la subvenció es faci efectiu, sempre que aquesta suspensió no afecti la viabilitat del projecte. Des del pagament de la subvenció disposaran d’un termini màxim de 30 dies naturals per reprendre, durant el mateix termini, el projecte i també comunicar la data, amb indicació del dia, el mes i l’any. La suma d’ambdós terminis d’execució no pot ser superior a la inicialment aprovada i en cap cas es poden imputar despeses corresponents al període en el qual el projecte ha estat en suspensió.
15. Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions de les entitats beneficiàries, a més de les que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i les que s’enumeren en l’article 21 del Decret 115/2010, modificat pel Decret 36/2014, de 8 d’agost (BOIB núm. 107, de 9 d’agost de 2014), les següents:
a) Comunicar a l’òrgan competent que accepta la proposta de resolució en els termes de la resolució de convocatòria o que hi renuncia. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.
b) Acreditar davant la Direcció General de Cooperació el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per concedir els ajuts i, en especial, per mantenir l’activitat subvencionada.
c) Comunicar, en el termini d’un mes, qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts.
d) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.
e) Comunicar en el termini de tres dies hàbils a la Direcció General de Cooperació l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant estatal com estranger, i especificar-ne la quantia exacta, la procedència i la finalitat que es donarà a aquests fons. Aquest fet pot donar lloc, si escau, a modificar la resolució de concessió de la subvenció, d’acord amb l’article 24 del Text refós de la Llei de subvencions.
f) Comunicar a l’òrgan que concedeix els ajuts la data d’inici de l’activitat subvencionada i la durada d’acord amb el que estableix aquesta convocatòria.
g) Comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.
h) Presentar l’informe final en el termini de un mes i mig des del final de l’execució del projecte.
i) Sol·licitar l’autorització prèvia i expressa a la Direcció General de Cooperació per modificar substancialment la intervenció, d’acord amb l’article 25.1 del Decret 115/2010. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que les justifiquen i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
j) Facilitar tota la informació que els requereixi l’òrgan de control financer corresponent.
k) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la manera escaient i en el termini establert, amb caràcter general, en el Decret 115/2010 i, amb caràcter específic, en aquesta convocatòria.
l) Incorporar de manera visible en el material imprès que s’utilitzi per difondre les activitats subvencionades el logotip proporcionat per la Direcció General de Cooperació en el web esmentat, per tal d’identificar l’origen dels ajuts.
m) Reinvertir en el projecte aprovat, com a despeses directes, tots els interessos o els ingressos financers o de qualsevol caràcter que la subvenció generi a Espanya o en el país d’execució fins al moment en què es faci la despesa.
n) Lliurar les quanties rebudes a les contraparts gestores de les accions.
o) No transferir ni permetre que els fons atorgats siguin gestionats per organitzacions intermediàries diferents de les entitats beneficiàries i dels socis designats en el formulari.
p) Obligar-se que tots els béns mobles i immobles adquirits amb la contribució de l’Administració autonòmica de les Illes Balears quedin formalment vinculats al projecte. En tot cas, quan es tracti de béns o d’altres drets reals, hi haurà un termini de deu anys per als béns susceptibles d’inscripció en un registre públic, i de cinc anys per a la resta de béns.
q) Quan els projectes prevegin l’enviament de personal expatriat, fer-se responsable de facilitar-li la formació necessària per executar el projecte i formalitzar les assegurances corresponents, i complir tot el que preveu l’Estatut del cooperant.
r) Respectar i complir amb les lleis i normes vigents al país d’execució del projecte.
16. Modificació del projecte aprovat i ampliació de terminis
16.1. Les entitats que hagin rebut ajuts estan obligades a comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.
16.2. Es consideren modificacions substancials, que ha d’autoritzar prèviament l’òrgan que concedeix l’ajuda:
A aquests efectes, l’entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a l’acte de concessió i prèviament a l’acabament del termini màxim d’execució o de justificació de l’activitat, la modificació del contingut, per raó de la concurrència de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat objecte de l’ajuda.
16.3. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que les justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin. L’entitat beneficiària ha de presentar —per escrit i en suport informàtic— la nova matriu de planificació i el pressupost per entitats finançadores i detallat modificats.
16.4. Les modificacions dels projectes que, sense alterar la quantia total de la subvenció i del valor del programa, no superin el percentatge previst anteriorment estan condicionades a la seva comunicació a la Direcció General de Cooperació. En aquest cas, les entitats poden compensar les variacions produïdes entre les diferents partides, i això no implica la necessitat de modificar el contingut de l’acte de concessió de l’ajut.
16.5. El termini màxim d’acabament de l’activitat es pot ampliar en els termes que preveu l’article 10.3 del Decret 115/2010.
16.6. Finalitzada l’execució del projecte, l’entitat beneficiària pot sol·licitar, de manera motivada, una ampliació del termini màxim de justificació sempre que aquesta no excedeixi de la meitat del termini inicial, d’acord amb el que estableixen l’article 10.4 del Decret 115/2010 i l’article 49 de la Llei 30/1992.
17. Justificació del projecte aprovat
17.1. En el termini d’un mes i mig des de la data d’acabament de l’execució del projecte, l’entitat beneficiària ha de presentar, en paper i en suport informàtic, la justificació de la totalitat del projecte aprovat mitjançant la modalitat de compte justificatiu, que ha de contenir la documentació següent:
a) Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en el seu conjunt, amb els requisits que indiquen els annexes de cada modalitat i d’acord amb el model de la Direcció General de Cooperació, disponible al web <http://dgcooper.caib.es>, que ha d’especificar amb el màxim detall els objectius assolits, els resultats obtinguts, l’impacte i les activitats realitzades, sobre els quals s’han d’aportar dades rellevants i fonts de verificació objectives.
b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s’han duit a terme, mitjançant la presentació d’un compte justificatiu. S’ha d’utilitzar el model de compte justificatiu que facilita la Direcció General de Cooperació i que està disponible al web <http://dgcooper.caib.es>. La justificació econòmica ha d’estar formada per la documentació següent:
17.2. La justificació de la despesa corresponent als ajuts concedits a organitzacions internacionals de dret públic creades per tractat o acord internacional, o per les entitats que les representen en l’àmbit de les Illes Balears, pot fer-se mitjançant l’aportació d’un certificat relatiu a l’aplicació correcta dels fons emès per l’òrgan de control propi de l’estat o de l’organització, d’acord amb les normes corresponents dels estats o les organitzacions internacionals beneficiaris de les subvencions i els ajuts o segons els mecanismes establerts en els acords o altres instruments internacionals que hi siguin aplicables.
17.3. Quan en el projecte concorrin diverses subvencions i ajuts procedents d’altres administracions, l’entitat beneficiària ha de justificar davant la Direcció General de Cooperació l’import de la despesa subvencionada, a més de les aportacions pròpies i de tercers finançadors que no siguin administració pública. Respecte a la resta d’aportacions d’altres administracions públiques, únicament s’ha d’acreditar l’aplicació dels fons a les activitats previstes, per a la qual cosa és suficient l’acreditació mitjançant certificats que emetin la resta d’administracions públiques que hagin finançat el programa, projecte o activitat. Les previsions que conté aquest apartat no alteren les funcions que la legislació vigent atorga a la Intervenció General de l’Administració autonòmica.
17.4. Totes les factures o documents originals justificatius de la despesa que s’imputin al projecte aprovat han de dur un segell d’acord amb el model disponible al web <http://dgcooper.caib.es>, com també acreditar l’origen del finançament.
17.5. Les despeses que s’imputin a la subvenció de la Direcció General de Cooperació s’han d’haver produït dins el termini d’execució real del projecte.
17.6. Quan els documents justificatius de les despeses estiguin en un idioma diferent als oficials de les Illes Balears, s’ha de signar la declaració responsable corresponent que certifiqui que els conceptes i les quanties corresponents són les detallades en el compte justificatiu.
17.7. Es poden utilitzar també els rebuts de caixa com a justificants de despesa. A aquest efecte, s’entenen per rebuts de caixa els documents que emet la mateixa entitat o el subjecte que efectua el pagament i que estan signats pel proveïdor dels béns o serveis, que d’aquesta manera acrediten que s’ha rebut l’import que s’hi indica. La utilització de rebuts de caixa l’ha d’autoritzar amb caràcter previ l’òrgan que concedeix l’ajut, sense perjudici que la pugui validar posteriorment, sempre que consideri que l’autorització s’hauria produït si s’hagués sol·licitat amb caràcter previ. Per a activitats dutes a terme a les Illes Balears no s’admeten rebuts de caixa.
17.8. Si s’esdevé alguna causa justificada que impedeixi raonablement el compliment de l’obligació de presentar la justificació en el termini d’un mes i mig des de l’acabament del projecte, l’entitat ha de sol·licitar una pròrroga mitjançant un escrit en el qual s’ha de justificar i motivar suficientment la sol·licitud d’ampliació. La sol·licitud sempre s’ha de presentar abans del venciment d’aquest termini. En cap cas, no s’ampliarà un termini vençut. Les particularitats de l’ampliació es duran a terme de conformitat amb el que estableix l’article 49 de la Llei 30/1992. Si la petició de pròrroga és procedent, la Direcció General de Cooperació autoritzarà expressament l’ampliació del termini de justificació mitjançant una resolució.
17.8. Si de la memòria final es desprèn que el cost total definitiu del projecte és inferior a l’import inicialment previst, l’entitat ha de tornar la part de la subvenció no utilitzada, sens perjudici que sigui aplicable l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
17.9. En cas que l’òrgan competent per comprovar la justificació i l’aplicació de l’ajut apreciï defectes en la justificació de l’ajut, ho comunicarà prèviament per escrit a l’entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L’entitat disposarà d’un termini de quaranta dies hàbils per esmenar-los.
18. Compatibilitat
Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la naturalesa i de l’entitat que les concedeixi, sempre que, conjuntament o isoladament, no superin el cost total de l’activitat objecte d’ajuda.
19. Responsabilitat
L’entitat beneficiària de la subvenció és l’única responsable davant la Direcció General de Cooperació de la realització del projecte que és el fonament de concessió de la subvenció en la forma i en els termes establerts, com també de la justificació de les despeses que deriven de l’execució.
20. Revocació i criteris de gradació. Reintegrament.
Pel que respecta a la revocació i reintegrament de la subvenció, s’ha d’estar a allò que disposen els articles 36 i 37 del Decret 115/2010. En aquest sentit, s’estableixen els criteris següents de graduació dels incompliments de les condicions imposades amb motiu de l’atorgament de la subvenció:
Annex 2
Modalitat A. Elaboració d’estudis, prospeccions, diagnòstics i identificació en el terreny de projectes de cooperació al desenvolupament
La finalitat d’aquesta modalitat és donar suport a l’elaboració d’estudis, prospeccions, diagnòstics i identificació de projectes de desenvolupament com a fase prèvia a la formulació i a la presentació d’aquests a una entitat subvencionadora.
Requisits dels projectes
Memòria tècnica final
Com a part de la memòria tècnica final, l’entitat sol·licitant ha de presentar juntament amb el model de memòria, i com a font de verificació, el document basat en la prospecció o identificació realitzades en el que apareguin, com a mínim, els elements següents:
Annex 3
Modalitat B. Formació i capacitació en la identificació, formulació i gestió de projectes de desenvolupament dels socis locals, així com altres temàtiques relacionades amb les prioritats sectorials de la cooperació al desenvolupament de les Illes Balears
La finalitat d’aquesta modalitat és formar i capacitar als membres dels socis locals en tots els aspectes del cicle del projecte (identificació, formulació, execució, seguiment, avaluació i justificació), així com en altres temàtiques relacionades amb les prioritats sectorials de la cooperació al desenvolupament de les Illes Balears (drets als serveis socials bàsics, desenvolupament econòmic per a la reducció de la pobresa, apoderament de les dones, sostenibilitat mediambiental, respecte dels drets humans i governança democràtica).
Requisits dels projectes
Les propostes formatives que es presentin han d’explicar clarament la necessitat de la formació o capacitació plantejada i com aquesta contribuirà a l’enfortiment del soci local i a la millora dels projectes de desenvolupament que s’executin en el futur.
Memòria tècnica final
Com a part de la memòria tècnica final, l’entitat sol·licitant ha de presentar juntament amb el model de memòria i com a font de verificació els següents elements:
Annex 4
Modalitat C.
Elaboració d’estudis, prospeccions, diagnòstics i identificació en el terreny i capacitació del soci local en la identificació, formulació i gestió de projectes de desenvolupament (així com en altres temàtiques relacionades amb les prioritats sectorials)
La finalitat d’aquesta modalitat és per una banda donar suport a l’elaboració d’estudis, prospeccions, diagnòstics i identificació de projectes de desenvolupament com a fase prèvia a la formulació i a la presentació d’aquests a una entitat subvencionadora a la vegada que es forma i capacita als membres dels socis locals en tots els aspectes del cicle del projecte (identificació, formulació, execució, seguiment, avaluació i justificació), així com en altres temàtiques relacionades amb les prioritats sectorials.
Requisits dels projectes
Memòria tècnica final
Com a part de la memòria tècnica final, l’entitat sol·licitant ha de presentar juntament amb el model de memòria i com a fonts de verificació els documents següents:
Annex 5
Criteris objectius per concedir la subvenció
Bloc 1. Entitat sol·licitant i soci local (19 punts)
1.1. Entitat sol·licitant (13 punts)
1.1.1. Presència activa a les Illes Balears i treball en xarxa (0-5 punts)
1.1.2. Experiència en projectes de cooperació per al desenvolupament (0-3 punts)
1.1.3. Experiència a la zona o al país. Anteriorment, ha fet almenys un projecte a la zona i/o al país (2 punts)
1.1.4. L’entitat disposa d’una estratègia de gènere en l’àmbit institucional i desenvolupa activitats per implementar aquesta estratègia (2 punts)
1.1.5. Línies de treball en cooperació de l’entitat sol·licitant. L’entitat té una estratègia de cooperació coherent i definida en el sector i en el país on es desenvolupa l’acció (1 punt)
1.2. Soci local (6 punts)
1.2.1. Línies de treball en cooperació del soci local (0-2 punts)
1.2.3. Experiència en projectes i actuacions socials de desenvolupament (0-2 punts)
1.2.5. Experiència prèvia amb l’ONGD sol·licitant (0-2 punts)
Bloc 2. MODALITAT a. Descripció del projecte (33 punts)
2. Antecedents i fonamentació (10 punts)
3. Definició de l’acció i formulació tècnica (23 punts)
Bloc 2. MODALITAT B. Descripció del projecte (33 punts)
2. Definició narrativa del projecte (13 punts)
3. Definició de l’acció i formulació tècnica (20 punts)
Bloc 2. MODALITAT C. Descripció del projecte (33 punts)
2. Antecedents i fonamentació (11 punts)
3. Definició de l’acció i formulació tècnica (22 punts)
BLOC 3. Recursos necessaris, valoració econòmica del projecte (10 punts)