Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME
Núm. 15574
Resolució del conseller d’Innovació, Recerca i Turisme de 14 d’octubre de 2015 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’octubre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per cofinançar contractes «Ramón y Cajal» i «Miguel Servet» corresponents a la convocatòria de l’any 2012
Versió PDF
Fets
1. El 15 de novembre de 2014, es va publicar la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’octubre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per cofinançar contractes «Ramón y Cajal» i «Miguel Servet» corresponents a la convocatòria de l’any 2012 (BOIB núm. 157, de 15 de novembre de 2014).
En aquesta convocatòria es varen oferir un màxim de 6 ajuts per cofinançar contractes «Ramón y Cajal» i «Miguel Servet» a entitats ubicades a les illes Balears.
La convocatòria establia un termini de 15 dies naturals per a la presentació de sol·licituds. Aquest termini finalitzava l’1 de desembre de 2014.
Les entitats varen presentar les sol·licituds en el termini previst i el 9 de desembre de 2014 es va reunir la Comissió de Selecció, que va decidir proposar el cofinançament de les tres sol·licituds presentades.
2. El 9 de desembre de 2014, es va presentar a UGE la Proposta de resolució signada, tant per la cap del Servei de Recerca, com pel secretari general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (per vacant del director general d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca, Resolució de 22 d’octubre, BOIB núm. 147, de 25 d’octubre de 2014). Des d’UGE varen informar que la Proposta de resolució no es va fiscalitzar i, per tant, no va ser signada per la consellera.
3. En el mateix BOIB núm. 157 es va publicar el tancament de l’exercici pressupostari 2014 i es va establir el 24 de novembre com a termini màxim per a la presentació a UGE de documents AD.
4. L’11 de febrer de 2015, el director general d’Universitats i Recerca va emetre una Memòria justificativa relativa a la necessitat de modificar la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’octubre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per cofinançar contractes «Ramón y Cajal» i «Miguel Servet» corresponents a la convocatòria de l’any 2012, publicada en el BOIB núm. 157, de 15 de novembre de 2014.
5. Cofinançar els contractes “Ramón y Cajal” i “Miguel Servet” comporta per a la comunitat autònoma augmentar de manera molt significativa la capacitat investigadora, atès que els investigadors que formen part d’aquest contracte han superat amb èxit una exhaustiva avaluació feta per investigadors de prestigi internacional.
Fonaments de dret
1. El Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. L’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, de 13 de febrer) per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).
4. El Reial decret 63/2006, de 27 de gener, pel qual s’aprova l’Estatut del personal investigador en formació (BOE núm. 29, de 3 de febrer).
5. Tota la normativa de caràcter econòmic o administratiu que s’hi pugui aplicar.
Per tot això, considerant la disponibilitat pressupostària per a l’exercici 2015 i l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la facultat per dictar resolucions atribuïda per la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la modificació de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’octubre de 2014 per la qual s’ofereixen ajuts per cofinançar contractes «Ramón y Cajal» i «Miguel Servet» corresponents a la convocatòria de l’any 2012 (BOIB núm. 157, de 15 de novembre de 2014).
2. Aprovar la modificació dels punts 4. Import màxim; 10. Forma de pagament, i 12. Justificació econòmica de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’octubre de 2014 en els termes que consten en l’annex 1.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Innovació, Recerca i Turisme en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Tot això sens perjudici d’interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Palma, 14 d’octubre de 2015
El conseller d’Innovació, Recerca i Turisme
Gabriel Barceló i Milta
ANNEX 1
Convocatòria
4. Import màxim
L’import global màxim dels ajuts és de 297.500,00 € (dos-cents noranta-set mil cinc-cents euros) i té caràcter pluriennal. Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida.
La distribució màxima de les anualitats és la següent:
a) Any 2015. 59.500,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació:
— 9.900,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44113 00.
— 19.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44423 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 42001 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 47000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44365 00.
— 4.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44421 00.
b) Any 2016. 59.500,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o a les partides equivalents de l’exercici 2016, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 9.900,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44113 00.
— 19.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44423 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 42001 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 47000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44365 00.
— 4.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44421 00.
c) Any 2017. 59.500,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o a les partides equivalents de l’exercici 2017, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 9.900,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44113 00.
— 19.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44423 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 42001 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 47000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44365 00.
— 4.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44421 00.
d) Any 2018. 59.500,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o a les partides equivalents de l’exercici 2018, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 9.900,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44113 00.
— 19.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44423 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 42001 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 47000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44365 00.
— 4.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44421 00.
e) Any 2019. 59.500,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o a les partides equivalents de l’exercici 2019, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
— 9.900,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44113 00.
— 19.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44423 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 42001 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 47000 00.
— 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44365 00.
— 4.800,00 €, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44421 00.
10. Forma de pagament
1. D’acord amb l’article 37 b del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s’autoritza el pagament anticipat d’una quantitat màxima de 148.500 euros, mitjançant la Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 3 de juny de 2015, per raons d’interès públic i a instància motivada de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. Així mateix, s’eximeix la persona beneficiària de presentar aval bancari, d’acord amb el que estableix l’article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. El pagament de la primera anualitat s’ha de tramitar amb motiu de la resolució de la concessió i de la posterior acceptació de la subvenció per l’entitat sol·licitant. Aquest pagament anticipat s’ha de tramitar per un import igual al 100 % de l’import de la primera anualitat. El pagament de les anualitats següents està condicionat a la presentació del corresponent informe de seguiment i dels justificants econòmics de l’aplicació correcta dels fons atorgats que fan referència a l’anualitat anterior, segons el quadre següent:
El pagament s’ha de tramitar segons el calendari establert en la taula 1. Pagament i justificacions. El pagament de les anualitats està condicionat a la presentació del corresponent informe de seguiment i dels justificants econòmics de l’aplicació correcta dels fons atorgats.
Taula 1. Pagaments i justificacions
|
Anualitat |
Període de justificació |
Data de justificació |
Quantitat que s’ha de pagar |
Quan es tramitarà el pagament |
|---|---|---|---|---|
|
2015 |
Des de la data de contractació fins al 31/12/2014 |
30/10/2015 |
9.900,00 |
Quan es signi la resolució de concessió |
|
2016 |
01/01/2015-31/12/2015 |
30/09/2016 |
9.900,00 |
Després de la justificació |
|
2017 |
01/01/2016-31/12/2016 |
30/09/2017 |
9.900,00 |
Després de la justificació |
|
2018 |
01/01/2017-31/12/2017 |
30/09/2018 |
9.900,00 |
Després de la justificació |
|
2019 |
01/01/2018 fins a la finalització del contracte |
Com a màxim 2 mesos després de la finalització del contracte |
9.900,00 |
Després de la justificació |
2. Atès que la data d’incorporació del investigadors no coincideix amb els exercicis pressupostaris i que les justificacions econòmiques es fan segons el calendari establert en la Taula 1. Pagaments i justificacions, els romanents econòmics queden en poder de les entitats beneficiàries fins que s’acabi el període de justificació, moment en el qual ha de quedar acreditada tota la despesa mitjançant el darrer informe econòmic. S’han d’adjuntar a l’informe els justificants del reintegrament dels fons indegudament percebuts, si escau.
12. Justificació econòmica
1. L’entitat sol·licitant ha de certificar la totalitat de les despeses fetes en l’execució de cadascun dels ajuts que li han estat concedits mitjançant un compte justificatiu. Aquest certificat, de caràcter anual, s’ha de presentar a la Direcció General d’Innovació i Recerca en paper i en el format electrònic fixat per aquesta Direcció General, segons el calendari establert en la Taula 1. Pagaments i justificacions. També s’han de presentar la memòria de les activitats fetes, la relació dels justificants de les despeses (annex 3) i les còpies compulsades dels justificants originals de les despeses, tal com s’indica a continuació:
a) La nòmina.
b) Un document compulsat que justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per la persona beneficiària, que ha de coincidir amb l’import total de l’ingrés dels certificats bancaris presentats.
c) Un justificant de pagament de la nòmina compulsat per l’entitat bancària o bé un certificat o extracte mensual bancari que acrediti l’ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona beneficiària (punt 4 a de l’apartat 11).
d) Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant del pagament bancari corresponent.
e) Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
f) Un model 111 (retencions i ingressos a compte de l’IRPF) amb una còpia compulsada del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.
g) Una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.
h) Els logotips del Govern i de la Conselleria han de constar en tots els documents presentats en l’expedient.
2. En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada s’ha d’obrir un termini de deu dies per esmenar-la, d’acord amb l’article 14.1 h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia.
3. En el cas d’entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l’òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s’han de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses (annex 3), juntament amb els justificants originals.
4. També s’ha de presentar una relació detallada d’altres ingressos o ajuts percebuts que hagin finançat la contractació, si n’hi ha, amb indicació de l’import i la procedència .
5. Si escau, s’ha d’acreditar el reintegrament dels romanents no aplicats.
6. La justificació econòmica s’ha de presentar segons el calendari establert en la Taula 1. Pagaments i justificacions, juntament amb la memòria cientificotècnica, tant en suport informàtic, pel que fa a les fitxes normalitzades, com en paper, d’acord amb els models disponibles en la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (<http://dguni.caib.es>).
7. En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts també ha d’aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General d’Innovació i Recerca de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme.