Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 15502
Bases per a la concessió d'ajudes econòmiques a entitats sense ànim de lucre per al seu manteniment per a l'any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en data 9 d'octubre de 2015 el consell executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprovar, per unanimitat, prèvia declaració d'urgència la següent proposta:

«(...)

10. Proposta del conseller executiu del Departament d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut en relació a la convocatòria d'ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d'Espanya, roba esportiva o material necessari per al desenvolupament de l'activitat esportiva) per a l'any 2015.

Havent-se presentat la següent proposta, prèvia declaració d'urgència:

«Vist que en data 17 d’agost de 2015, el conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, emet una providència d’incoació en la qual disposa: “..que es duguin a terme les actuacions administratives que resultin escaients per a la formalització de les Bases per a la convocatòria d’ajudes per a les entitats esportives sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya, roba esportiva o material necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva) per a l’any 2015”.

Vist que la importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i així el seu article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran d’adequada utilització del lleure.

Vist que el Consell Insular sempre s’ha preocupat per donar suport a l’esport i existeix la voluntat de continuar amb aquesta activitat de foment mitjançant l’oportuna convocatòria d’una línia d’ajudes.

Atès que el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut d’aquest Consell Insular vol impulsar l’esport i facilitar als ciutadans la participació en activitats esportives, ja sigui com a públic, ja sigui fomentant la dedicació a l’esport, i que tinguin així la possibilitat de canalitzar les seves inquietuds a través de les activitats que realitzen tant la iniciativa privada com pública, fent una societat ben articulada, més rica i avançada.

Atès els esdeveniments esportius fan que el moviment esportiu eivissenc sigui actiu i dinàmic, millora la seva imatge, ho fa més atractiu produint un augment del nombre de practicants i l’organització d’esdeveniments esportius suposa elevades despeses que les entitats públiques, com a organitzadores d’aquestos, tenen dificultats per sufragar.

Atès el principal instrument de promoció esportiva és la concessió d’ajudes econòmiques a entitats sense ànim de lucre, autèntics motors de l’esport eivissenc, sense les quals no seria possible el desenvolupament de la seva labor altruista.

Vist que aquestes bases estan dirigides per ajudar al manteniment de les entitats esportives, en especial, per als desplaçaments per participar en campionats de Balears i/o d’Espanya, roba esportiva o material necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva.

Vist que les entitats esportives sense ànim de lucre tenen molts de despeses que no poden cobrir únicament amb els ingressos propis i de les ajudes de les entitats privades, per tant, les ajudes de les administracions públiques són fonamentals per a la seva pervivència.

Vist la importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.

Atès que la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seua exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”

Així mateix, el seu article 3 diu que “L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”

I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi.”

Per tot això, el Consell Insular d’Eivissa, mitjançant el seu Departament d’Esports i Joventut, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d’ajudes.

Vist que l’objecte d’aquestes bases és oferir i regular la convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears i/o d’Espanya, roba esportiva o material necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva).

No serà necessari que la sol·licitud sigui prèvia a la realització de l’activitat per a la qual es demana l’ajuda.

Queden fora d’aquesta convocatòria les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d’una federació esportiva reconeguda pel CSD (Consejo Superior de Deportes)

Vist que per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de noranta mil euros (90.000 €), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015 i que les entitats sol·licitants no podran sol·licitar una ajuda superior a 4.000 euros.

Vist que les entitats que hagin rebut ajuda econòmica, superior a 3.000 euros per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant la temporada esportiva 2014/2015 per part del Consell d’Eivissa podran rebre una ajuda econòmica fins a 600 euros.

Vist l’informe tècnic favorable, emès en data 24 d’agost de 2015 pel coordinador d’Esports.

Vist l’informe sobre l’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona del Govern de les Illes Balears de data 3 de setembre de 2015

Vist l’informe jurídic favorable, emès en data 15 de setembre de 2015 per la lletrada del Departament d’Esports i Joventut .

Vist que el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut dins del seu Pla estratègic de subvencions 2015 aprovat pel consell executiu de data 2 de desembre de 2014 preveu aquest programa d’ajudes.

Vist que per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de noranta mil euros (90.000 €), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015.

Atès el Decret de Presidència de data 10 de juliol de 2015 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 103 de 10-07-2015), l’Òrgan competent per tal aprovar l’expedient per a la convocatòria d’ajudes per a les entitats esportives sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya, roba esportiva o material necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva) per a l’any 2015, és el Consell Executiu.

Vist l’informe-proposta de la coordinadora d’Esports i Joventut, de data 21 de setembre de 2015, amb el vistiplau de la secretaria tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut.

Per tot, l’anterior, en ús de les facultats que tenc conferides, i en virtut del que preveu el punt segon d amb relació amb el punt primer e tots dos del Decret de Presidència de data 10 de juliol de 2015 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa, el conseller que subscriu eleva al Consell Executiu, la següent:

PROPOSTA

PRIMER.- Aprovar la convocatòria d’ajudes per a les entitats esportives sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya, roba esportiva o material necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva) per a l’any 2015. Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de noranta mil euros (90.000 €), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015.

SEGON.- Aprovar les bases que han de regir la dita convocatòria i que s’adjunten com a annex.

TERCER.- Publicar aquestes bases al BOIB.

 

ANNEX

Bases per a la concessió d’ajudes per a les entitats esportives sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya, copes d’Espanya, roba esportiva o material esportiu necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva) per a l’any 2015.

Justificació

La importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.

Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seua exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”

Així mateix, el seu article 3 diu que “ L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”

I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi.”

Per tot això, el Consell Insular d’Eivissa, mitjançant el seu Departament d’Esports i Joventut, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d’ajudes.

1.- Objecte de la convocatòria.

1.1.-L’objecte d’aquestes bases és oferir i regular la concessió d’ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al seu manteniment (desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya, copes d’Espanya, roba esportiva o material esportiu necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva).

1.2.-No serà necessari que la sol·licitud sigui prèvia a la realització de l’activitat per a la qual es demana l’ajuda.

1.3.- Queden fora d’aquesta convocatòria les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d’una federació esportiva reconeguda pel C.S.D (Consejo Superior de Deportes).

2.- Dotació econòmica

2.1.- Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de noranta mil euros (90.000 euros), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015.

2.2.- Les entitats sol·licitants no podran rebre una ajuda superior a 4.000 euros.

2.3.- Les entitats que hagin rebut ajuda econòmica superior a 3000 euros per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant la temporada esportiva 2014/2015 per part del Consell d’Eivissa podran rebre una ajuda econòmica fins a 600 euros.

3.- Entitats beneficiàries.

3.1.- Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre constituïdes i inscrites legalment al registre d’entitats esportives del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seva activitat esportiva a l’illa d’Eivissa i que compleixin els següents requisits:

- Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

- No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

- No tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

3.2.- Les federacions o delegacions federatives queden excloses d’aquesta convocatòria d’ajudes.

 

4.- Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds.

4.1.-El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals des de l’endemà de la data publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2.-Les sol·licituds es presentaran en el registre general del Consell Insular d’Eivissa. També es podran presentar en els llocs establerts a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999 de 13 gener (endavant LRJ-PAC).

5.- Sol·licitud i documentació necessària.

5.1.-Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que serà facilitat pel Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

5.2.-La documentació a presentar dins la sol·licitud comprendrà la següent informació:

1.-El pressupost, signat per la persona representant de l’entitat sol·licitant.

2.-Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti el nombre esportistes per edats que pertanyen a la mateixa. Annex III

3.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti l’antiguitat de l’entitat esportiva. Annex III

4.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti els campionats d’Espanya on s’ha participat durant la temporada 2014/2015. Annex III

5.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva els campionats d’Espanya i/o de Balears que s’han guanyats durant la temporada 2014/2015. Annex III

6.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti les persones que composen la seva junta directiva actual. Annex V

7.- Declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la hisenda del Consell Insular d’Eivissa. Annex IV

8.- Declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les seves obligacions davant la Seguretat Social. Annex IV

9.- Declaració responsable que l’entitat no es troba sotmesa a cap supòsit de prohibició per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 10 de Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 en relació a l’article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions i d’haver o no haver sol·licitat altes ajudes a entitats públiques o privades. Annex IV

10.- Còpia dels Estatuts inscrits al Registre d’Associacions (als efectes d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35.f de la LRJ-PAC, en el cas d’associacions que ja tinguin aportada la documentació esmentada davant del Departament d’Esports del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament).

11.- Còpia del CIF de l’associació (als efectes d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35.f de la LRJ-PAC, en el cas d’associacions que ja tinguin aportada la documentació esmentada davant del Departament d’Esports del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament).

6.- Règim dels ajuts

6.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

6.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

6.3. Els ajuts concedits per aquesta convocatòria de subvencions són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada.

6.4.- S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions, el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa (av. d’Espanya, 49. Eivissa).

7.- Termini per a l’esmena d’errors.

Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada, per a què en el termini de 10 dies ho esmeni i se li advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.

8.- Instrucció, resolució i notificació.

8.1.-El Departament d’Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds.

8.2. Aquestes ajudes seran resoltes per resolució del Conseller Executiu d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, de la qual es donarà compte al Consell executiu d’aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se’n celebri.

8.3.- Es crea una comissió avaluadora a la qual correspondrà, estudiar, avaluar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris de valoració establerts.

La comissió avaluadora actuarà d’acord amb allò que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial Decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.4.-La Comissió avaluadora estarà formada per:

Presidenta: Marienna Sánchez-Jáuregui Martínez, substituta: Maria de las Nieves Tur Tur.

Secretari: Sr. Miguel Angel Costa Torres, substituta: Sra. Raquel Delgado Ramis.

Vocal: Ricardo Gomez Romero, substitut: Antoni Suñer Torres.

Vocal: Yolanda Fernández García Uceda, substitut:  Francesc Costa García.”

8.5.- Són funcions d’aquesta comissió:

- Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

- Emetre l’informe que servirà de base per realitzar la proposta de resolució.

- Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

8.6.- El secretari o la secretària tindrà veu però sense vot.

8.7.- La comissió avaluadora emetrà un informe, el qual servirà de base per a elaboració de la proposta provisional de resolució a l’òrgan competent per a la seua aprovació. Aquesta proposta provisional de resolució serà exposada al tauler d’anuncis del Consell d’Eivissa durant un termini de 10 dies naturals. Les persones sol·licitants podran presentar per escrit, durant aquest termini, les al·legacions que considerin oportunes.

8.8.- Si no n’hi ha cap al·legació, el Conseller Executiu del Departament Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució. En la resolució s’expressarà la llista ordenada d'entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia.

8.9.- Si es presenta alguna al·legació dins del termini establert per part de les persones sol·licitants, la comissió avaluadora emetrà un nou informe on, de forma raonada, l’estimarà o la desestimarà. D’acord als informes de la comissió avaluadora, el Conseller Executiu d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució. La resolució s’expressarà la llista ordenada d'entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia.

8.10.- L’expedient es resoldrà en un termini màxim de 4 mesos des de la finalització del període de presentació de les sol·licituds; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

8.11.- La notificació de la resolució s’ha de fer de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

8.12.- Els acords del Consell Executiu no esgoten la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’art. 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

9.- Criteris per a la concessió de les ajudes.

9.1.- Els ajuts per al manteniment ordinari de les entitats esportives sense ànim de lucre es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la Comissió avaluadora:

9.1.1.- Nombre d’esportistes que pertanyen a l’entitat esportiva:

-Per cada esportista menor d’edat: 0.2 punt.

-Per cada esportista major de 18 a 30 anys: 0.03 punt.

El límit de punts d’aquest apartat és de 30 punts.

9.1.1.2.- La puntuació corresponent a les esportistes femenines tindrà una ponderació del +50%.

9.1.2.- Antiguitat de l’entitat esportiva:

Per cada any d’antiguitat de l’entitat esportiva: 0.1 punt.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 8 punts.

9.1.3.- Participació en competicions durant la temporada esportiva 2014/2015 (del 1 de setembre de 2014 al 15 setembre de 2015).

Esports individuals:

Per cada esportista participant a un campionat d’Espanya: 0.5 punts

Esports d’equip

Per cada equip participant a un campionat d’Espanya: 5 punts

El màxim de punts d’aquest apartat és de 15 punts.

9.1.4.- Obtenció de resultats esportius durant la temporada esportiva 2014/2015 (del 1 de setembre de 2014 al 15 setembre de 2015).

Esports individuals:

Per cada esportista campió d’Espanya: 2 punts

Esports d’equip:

Per cada equip campió d’Espanya: 10 punts

Per cada equip campió de Balears: 2 punt

El màxim de punts d’aquest apartat és de 15 punts.

9.2.- La Comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts a l’apartat 9.1.

Amb la quantitat econòmica assignada es dividirà entre la suma total dels punts de les entitats sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual serà multiplicada pels punts de cada entitat sol·licitant i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud.

9.3.- La Comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst aquestes bases.

10. Obligacions de les entitats beneficiàries

10.1.- Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

a) Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell d’Eivissa, i aportar tota la informació i documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

c) Comunicar al Consell d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.

d) Comunicar al Consell d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.

e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Realitzar la gestió tècnica, i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l’activitat objecte de la present ajuda.

h) Consultar amb el Departament d’Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa les normatives, indicacions, informacions, publicacions, publicitat, notes públiques, cartells, roba esportiva referent a l’objecte de la present ajuda.

i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell d’Eivissa.

j) Permetre que les persones representants del Consell d’Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa seran convocats amb suficient temps d’antelació per la Federació de les Illes Balears corresponent, directament o mitjançant la delegació federativa d’Eivissa. Així mateix permetrà que el Consell d’Eivissa convoqui amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de la Federació d'Illes Balears corresponent, mitjançant la delegació federativa d’Eivissa.

k) Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d’aplicació.

l) Les entitats que rebran ajuda han de col·locar l’escut del Consell d’Eivissa en qualsevol suport publicitari que realitzin (cartels, follets, pàgina webs, etc).

11.- Despeses subvencionables

11.1.- Són subvencionables les despeses següents:

  • Desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya i copes d’Espanya. S’inclou les despeses de vaixell/avió, taxis, lloguer de cotxes, benzina, peatges d’autopista, manutenció, allotjament i quotes d’inscripció.

  • Roba esportiva o material esportiu necessari per al desenvolupament de l’activitat esportiva.

12- Pagament de la subvenció i justificació.

12.1.- El pagament de la totalitat de la quantitat concedida es tramitarà un cop s’hagi justificat la realització de la totalitat de l’objecte de la subvenció i el compliment de la finalitat per a la qual es va atorgar.

12.2.- Abans de cobrar i una vegada executades les actuacions subvencionades serà necessari presentar, la següent documentació:

- Memòria de l’activitat objecte de la subvenció.

- Fotografies, cartells o tríptics de la publicitat realitzada amb la impressió de l’escut del Consell d’Eivissa.

- Compte justificatiu (annex VI).

- Factures justificatives, degudament relacionades, de les despeses originades d’acord al punt 12.1. No es requerirà la justificació del pagament de les factures esmentades.

12.3.- Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecte a altres subvencions.

12.4.- Aquesta documentació podrà ser presentada al Consell d’Eivissa fins el 5 de desembre de 2015.

12.5.- El total acreditat ha de ser igual o superior a l’import total de la subvenció concedida.

12.6.- Les factures per justificar les ajudes rebudes han d’estar emeses entre el 1 de setembre de 2014 al 30 d’octubre de 2015.

12.7.- El Departament d’Esports i Joventut adjuntarà el corresponent informe tècnic.

12.8.- Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell d’Eivissa considerin adients.

13. Revocació de les ajudes concedides.

13.1.- D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incomplex totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.

14. Règim d’infraccions i sancions.

14.1.-El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

15. Règim jurídic.

15.1.- Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.

 

ANNEX I
SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA PER MANTENIMENT DE LES ENTITATS ESPORTIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE PER A L’ANY 2015.

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT.

Nom

CIF

Domicili

Núm. Pis

Població

Codi postal

Província

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

DADES DEL PRESIDENT O DE LA PRESIDENTA DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

Nom i llinatges

NIF

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA.

(   ) Certificació del secretari o de la secretària que acrediti les persones que conformen la junta directiva actual, segons model normalitzat que figura com a annex V.

(   ) Còpia de la targeta d’identificació fiscal (CIF) de l’entitat.

(   ) Còpia dels estatuts degudament legalitzats i del document acreditatiu de la inscripció al Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears.

(   ) Pressupost detallat d’ingressos i despeses, segons model normalitzat que figura com a annex II.

(   ) Certificació del secretari o de la secretària del nombre d’esportistes que pertany a l’entitat esportiva, campionats d’Espanya on s’ha participat, campionats d’Espanya i/o de Balears guanyats i antiguitat del club, segons model normalitzat que figura com a annex III.

(   ) Declaració responsable signada per la persona representat legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques, segons model normalitzat que figura com a annex IV.

(   ) Declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat,

(   ) Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que consta com annex IV.

(   ) L’imprès TG-002 de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l’entitat esportiva beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document al Departament d’Esports i Joventut o a la Tresoreria del CONSELL D’EIVISSA o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).

(   ) Altra documentació.

Les entitats beneficiaries que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions o convenis, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar.

Eivissa, d de 2015.

Signat

 

ANNEX II
Pressupost

ENTITAT ESPORTIVA:

PRESSUPOST

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Allotjaments/manutencions

Desplaçaments

Equipament esportiu

Material esportiu

Quotes d’inscripció a campionats

Taxis, lloguer de cotxes, benzina, peatges d’autopista

TOTAL

INGRESSOS

NUMERO

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa

Aportacions privades

Aportació d’altres institucions publiques

Altres aportacions

TOTAL

Ingressos = Despeses

Ajuda sol·licitada al Consell d’Eivissa és: ................................. euros

SIGNATURA DE LA PERSONA REPRESENTANT

 

 

ANNEX III

El secretari o la secretària.................................................... amb DNI...............................de l’entitat..........................................................................

- Que esta entidad tiene inscritas las siguientes personas como deportistas:

EDAD

MASC.

FEM

A. Total deportistas sin licencia federativa

Menores de edad

B. Total deportistas con licencia federativa

Mayores de 18 años

Total deportistas (A+B)

Certifica

- Que aquesta entitat té inscrits el següent nombre de esportistes:

  • Que han participat al campionat d’Espanya durant la temporada 2014/15 (de l’1 de setembre de 2014 al 15 de setembre de 2015) els següents equips o esportistes:

Equip o esportistes

Campionat d’Espanya

Dates

  • Que durant la temporada 2014/15 (de l’1 de setembre de 2014 al 15 de setembre de 2015) s’han guanyats els següents campionats d’Espanya o de Balears:

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  • Que aquesta entitat té una antiguitat de ..................... anys.

  • Que aquesta entitat disposa de les seccions esportives següents:.....................................................

............................................................................................................................................................................

El secretari o la secretària                                                Vist i Plau

                                                                          del President o de la Presidenta

Eivissa, ...... de............................... de 2015

 

ANNEX IV
DECLARACIONS RESPONSABLES.

Nom i llinatges del president:

DNI:

Entitat:

CIF:

DECLARA RESPONSABLEMENT

Que aquesta entitat reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’art. 10 del Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.

Que em trobo al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal i davant la Seguretat Social, imposades per les disposicions vigents, en la manera que ho estipula el reglament i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.

Igualment, Declaro:

(   ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.

(   ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

Entitat

Quantia

Ajuntament d..............................

(   ) Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:

Entitat

Quantia

Ajuntament d...............................................

[Firma]

Eivissa, ........ d ........................... de 2015

ANNEX V

El secretari o la secretària.......................................................... amb DNI...............................

de l’entitat..................................................................................................................................

Certifica

Que la junta directiva esta conformada per les següents persones:

President/a:..............................................................................................

Vicepresident/a:.......................................................................................

Secretari/a:...............................................................................................

Tresorer/ra:...............................................................................................

Vocals:......................................................................................................

..................................................................................................................

..................................................................................................................

..................................................................................................................

El Secretari o la Secretària de l’entitat

Eivissa, ...... de............................... de 2015

 

 

ANNEX VI

Compte justificatiu

1.- Import total del pressupost presentat:

2.-Import de la subvenció concedida pel Consell d’Eivissa:

3.- Import total de despesa realitzat:

4.- Altres subvencions o ingressos afectats a l’activitat subvencionada concedits per entitats privades o publiques:

Denominació

Import

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….

TOTAL …………….

5.- Relació de justificants de les despeses realitzades per a la realització de l’activitat subvencionada:

Nº factura

C.I.F.

Descripció de la despesa realitzada

Import

Import total justificat

El tresorer o la tresorera de l’entitat                                                       Vis i plau

                                                                                        del President o de la Presidenta de l’entitat

Eivissa, ………… d………. 2015

 

Eivissa, 15 d'octubre de 2015

El secretari tècnic de Transparència, Bon Govern, TIC, Benestar Social, Sanitat i Participació Ciutadana,

(DP 2015000611 de 8 d'octubre)

Federico Lidiano Rey Castelló