Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 15495
Bases per a la concessió d'ajudes econòmiques a entitats sense ànim de lucre per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en data 9 d'octubre de 2015 el consell executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprovar, per unanimitat, prèvia declaració d'urgència la següent proposta:

«(...)

9. Proposta del conseller executiu del Departament d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut en relació a la convocatòria d'ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016

Havent-se presentat la següent proposta, prèvia declaració d'urgència:

Vist que en data 18 d’agost de 2015, el conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, emet una providència d’incoació en la que disposa: “...duguin a terme les actuacions administratives que resultin escaients per a la formalització de les Bases per a la concessió d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016.

Vist que la importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i així el seu article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.

Vist que el Consell Insular sempre s’ha preocupat per donar suport a l’esport i existeix la voluntat de continuar amb aquesta activitat de foment mitjançant l’oportuna convocatòria d’una línia d’ajudes.

Atès que el Departament d’Esports i Joventut d’aquest Consell Insular vol impulsar l’esport i facilitar als ciutadans la participació en activitats esportives, ja sigui com públic, ja fomentant la dedicació a l’esport, i que tinguin així la possibilitat de canalitzar les seves inquietuds a través de les activitats que realitzen tant la iniciativa privada com pública, fent una societat ben articulada, més rica i avançada.

Atès els esdeveniments esportius fan que el moviment esportiu eivissenc sigui actiu i dinàmic, millora la seva imatge, ho fa més atractiu produint un augment del nombre de practicants.

Atès que l’organització d’esdeveniments esportius suposa elevades despeses que les entitats públiques, com organitzadores dels mateixos, tenen dificultats per sufragar.

Vist que el principal instrument de promoció esportiva és la concessió d’ajudes econòmiques a entitats sense ànim de lucre, autèntics motors de l’esport eivissenc, sense les quals no seria possible el desenvolupament de la seva labor altruista.

Vist que aquestes bases estan dirigides per ajudar a les entitats esportives sense ànim de lucre, en especial, per als desplaçaments per participar en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2014/15.

Vist que les entitats esportives sense ànim de lucre tenen molts de despeses que no poden cobrir únicament amb els ingressos propis i de les ajudes de les entitats privades, per tant, les ajudes de les administracions públiques són fonamentals per a la seva pervivència.

Vist que la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seua exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”

Vist que el seu article 3 diu que “ L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”

I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi.”

Per tot això, el Consell Insular d’Eivissa, mitjançant el seu Departament d’Esports i Joventut, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d’ajudes.

Vist que l’objecte d’aquestes bases és la concessió d’ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per sufragar les despeses originades per la participació en lligues nacionals i d’àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2014/2015.

Vist que queden fora d’aquesta convocatòria les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d’una federació esportiva reconeguda pel C.S.D (Consejo Superior de Deportes).

Vist que a efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a lliga a la competició esportiva on cada equip s’ha d’enfrontar a un de la resta d’esport d’equips participants dins d’un calendari setmanal que té una durada mínima de tres mesos. Per tant, cada equip realitza un desplaçament cada dues setmanes.

Vist que a efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a lliga nacional d’àmbit estatal a la lliga on cada equip s’ha d’enfrontar a un conjunt d’esport d’equips participants d’altres comunitats autonòmiques.

Vist que a efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a esport individual a l’esport on l’activitat es realitza en situacions d'un contra un (o màxim dos contra dos) i que tenen que interactuar directa i simultàniament per aconseguir l’objectiu de guanyar. L’equip suma punts com a conseqüència dels partits guanyats pels seus esportistes de forma individual.

Vist que a efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a esport d’equip a l’esport on l’activitat es realitza entre dos equips rivals, cadascun amb el mateix nombre de jugadors i que tenen que interactuar directa i simultàniament per aconseguir l’objectiu de guanyar.

Vist que per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 95.000 euros (noranta i cinc mil euros), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015.

Vist que aquesta quantitat serà distribuïda de la següent manera:

  • Per a la participació en lligues nacionals d’esports col·lectius i d’àmbit estatal:...70.000 euros.
  • Per a la participació en lligues nacionals d’esports individuals i d’àmbit estatal: 25.000 euros.

Vist que la quantitat màxima per beneficiari no podrà superar la quantitat de 35.000 euros ni l’ajuda sol·licitada.

Vist l’informe tècnic favorable, emès en data 24 d’agost de 2015 pel coordinador d’Esports.

Vist l’informe sobre l’impacte de gènere del Institut Balear de la Dona del Govern de les Illes Balears de data 2 de setembre de 2015.

Vist l’informe jurídic favorable, emès en data 15 de setembre de 2015 per la lletrada del Departament d’Esports i Joventut .

Vist que en el pla estratègic de subvencions del Consell Insular (2015) aprovat pel Consell Executiu de data 2 de desembre de 2014 contempla aquest programa d’ajudes.

Vist que per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 95.000 euros (noranta i cinc mil euros), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015 i que la quantitat màxima per beneficiari no podrà superar la quantitat de 35.000 euros ni l’ajuda sol·licitada.

Ates el Decret de Presidència de data 10 de juliol de 2015 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 103 de 10-07-2015), l’òrgan competent per tal aprovar l’expedient per a la concessió d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/16, és el Consell Executiu.

Vist l’informe proposta de la coordinadora d’Esports i Joventut de data 21 de setembre de 2015, amb el vist i conforme de la secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut.

Per tot, l’anterior, en ús de les facultats que tenc conferides, i en virtut del previst al punt segon d) amb relació al punt primer e) tots dos del Decret de Presidència de data 10 de juliol de 2015 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa, el conseller que subscriu eleva al Consell Executiu, la següent:

PROPOSTA

PRIMER- Aprovar la convocatòria d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016. Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de noranta i cinc mil euros (95.000.-€), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015.

SEGON- Aprovar les bases que han de regir la dita convocatòria, i que s’adjunten com a annex.

TERCER- Publicar aquestes bases al BOIB.

ANNEX
Bases per a la concessió d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la seua participació en lligues nacionals i àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016

Justificació.

La importància de l’esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució Espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l’educació física i l’esport, i facilitaran l’adequada utilització del lleure.

Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears ja en la seua exposició de motius destaca que “L’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat.”

Així mateix, el seu article 3 diu que “L’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.”

I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi.”

Les entitats esportives que participen en lligues nacionals i àmbit estatal han de pagar elevades de despeses, especialment federatives, per iniciar la temporada esportiva.

El Consell d’Eivissa, mitjançant el seu Departament d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d’ajudes i col·laborar amb les entitats esportives sense ànim de lucre que participen en lligues nacionals i àmbit estatal, ja que suposa elevades despeses que sense les ajudes públiques són molt difícil de sufragar.

1.- Objecte de la convocatòria.

1.1.-L’objecte d’aquestes bases és la concessió d’ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per sufragar les despeses originades per la participació en lligues nacionals i d’àmbit estatal durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016.

1.2.- Queden fora d’aquesta convocatòria les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d’una federació esportiva reconeguda pel C.S.D (Consejo Superior de Deportes).

1.3.- A efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a lliga a la competició esportiva on cada equip s’ha d’enfrontar a un de la resta d’esport d’equips participants dins d’un calendari setmanal que té una durada mínima de tres mesos. Per tant, cada equip realitza un desplaçament cada dues setmanes.

1.4.- A efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a lliga nacional d’àmbit estatal a la lliga on cada equip s’ha d’enfrontar a un conjunt d’esport d’equips participants d’altres comunitats autonòmiques.

1.5.- A efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a esport individual a l’esport on l’activitat es realitza en situacions d'un contra un (o màxim dos contra dos) i que tenen que interactuar directa i simultàniament per aconseguir l’objectiu de guanyar. L’equip suma punts com a conseqüència dels partits guanyats pels seus esportistes de forma individual.

1.6.- A efectes d’aquesta convocatòria, s’entén com a esport d’equip a l’esport on l’activitat es realitza entre dos equips rivals, cadascun amb el mateix nombre de jugadors i que tenen que interactuar directa i simultàniament per aconseguir l’objectiu de guanyar.

2- Dotació econòmica.

2.1.-Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 95.000 euros (noranta i cinc mil euros), amb càrrec a la partida 3410 48900 de l’exercici pressupostari de l’any 2015.

Aquesta quantitat serà distribuïda de la següent manera:

  • Per a la participació en lligues nacionals d’esports col·lectius i d’àmbit estatal:... 70.000 euros.
  • Per a la participació en lligues nacionals d’esports individuals i d’àmbit estatal:.. 25.000 euros.

2.2.-La quantitat màxima per beneficiari no podrà superar la quantitat de 35.000 euros ni l’ajuda sol·licitada.

3.- Beneficiaris.

3.1.-Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre constituïdes, inscrites legalment al registre d’entitats esportives del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seva activitat esportiva a l’illa d’Eivissa i participin en una lliga nacional i d’àmbit estatal durant la temporada 2015/2016 i que compleixin els següents requisits:

  • Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
  • No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
  • No tenir deutes amb el Consell d’Eivissa.

3.2.- Queden fora d’aquesta convocatòria les entitats esportives on el seu equip per al qual demana ajuda econòmica estigui competint en categoria nacional com a conseqüència de:

- Renuncia o desaparició d’altres equips.

- La compra de la plaça.

- L’acceptació de participar en categoria nacional per qualsevol motivació i de manera voluntària, malgrat l’equip no hagi obtingut resultats esportius que li donin dret a la plaça.

- La incorporació a una categoria nacional de nova creació.

4.- Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds.

4.1.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals des de l’endemà de la data publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.2.- Les sol·licituds es presentaran en el Registre General del Consell d’Eivissa (avinguda d’Espanya núm. 49, planta baixa) o en qualsevol de les formes establertes a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999 de 13 de gener.

5.- Sol·licitud i documentació necessària.

5.1.- L’imprès de sol·licitud, junt al pressupost, d’acord amb el model que consta com annex I, anirà acompanyat de la documentació següent:

5.1.1.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent on acredita les persones que composen la seva junta directiva actual, d’acord amb el model que consta com annex VI.

5.1.2.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent on informa en quina lliga participa l’equip per al qual sol·licita ajuda econòmica i nombre de jugadors i/o jugadores de categories inferiors que pertanyen al club, d’acord amb el model que consta com annex II.

5.1.3.- Certificat d’empadronament expedit per l’ajuntament corresponent de l’illa d’Eivissa de les persones esportistes integrants als equips de lliga nacional d’àmbit estatal que tinguin, com a mínim, 6 anys de residència a l’illa d’Eivissa.

5.1.4.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent, acreditant els desplaçaments a realitzar o realitzats, lloc i nombre de desplaçats durant la temporada esportiva 2015/2016, d’acord amb el model que consta com annex III.

5.1.5.-Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent acreditant el nombre de persones associades de la mateixa i assistència mitjana de públic als encontres on participa l’equip per al qual es sol·licita ajuda, d’acord amb el model que consta com annex III.

5.1.6.- Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, d’acord amb el model que consta com annex IV. En el supòsit d’haver rebut ajuts públiques s’ha de presentar la corresponent resolució de concessió.

5.1.7.- Declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques d’acord amb el model que consta com annex IV.

5.1.8.- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell d'Eivissa, Hisenda estatal i de la Seguretat Social, o declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa competent o notari/a públic/a d’estar-hi. Es podrà autoritzar al Consell Insular per aconseguir aquesta documentació, d’acord amb el model que consta com annex IV.

5.1.9.- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent acreditant els anys de permanència a la categoría esportiva de l’equip per qual es sol·licita ajuda.

5.1.10.- Acreditació de la repercussió mediàtica de l’equip per al qual es sol·licita ajuda. Aquesta acreditació es realitzarà mitjançant presentació de retallades de premsa, informacions en pàgines webs, revistes, etc.

5.1.11.- Còpia dels estatuts inscrits al Registre d’Associacions i còpia del CIF de l’associació. En el cas d’associacions que ja tinguin aportada la documentació esmentada davant del Departament d’Esports del Consell d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament.

5.1.12.- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la tresoreria del Consell d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina Web del Consell d’Eivissa (www.conselldeivissa.es). En el cas d’associacions que ja tinguin aportada la documentació esmentada davant la tresoreria del Consell d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament.

6.- Règim dels ajuts.

6.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva.

6.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

6.3. Els ajuts concedits per aquesta convocatòria són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. A tal efecte, el sol·licitant/beneficiari haurà de comunicar al Consell d’Eivissa la sol·licitud o obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha d’efectuar en el termini de 3 dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació dels fons percebuts.

7.- Termini per a l’esmena d’errors.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada, perquè en el termini de 10 dies ho esmeni i se li advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desistida en la seua sol·licitud, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJPAC.

8.- Comissió avaluadora.

8.1.- Es crea una comissió avaluadora a la qual correspondrà, estudiar, avaluar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris de valoració establerts.

8.2.- La comissió avaluadora actuarà d’acord amb allò que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial Decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.3.-La Comissió avaluadora estarà formada per:

Presidenta: Marienna Sánchez-Jáuregui Martínez, substituta: Maria de las Nieves Tur Tur.

Secretari: Sr. Miguel Angel Costa Torres, substituta: Sra. Raquel Delgado Ramis.

Vocal: Ricardo Gomez Romero, substitut: Antoni Suñer Torres.

Vocal: Yolanda Fernández García Uceda, substitut: Francesc Costa García.”

8.4.- Són funcions d’aquesta comissió:

- Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

- Emetre l’informe que servirà de base per realitzar la proposta de resolució.

- Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

8.5.- El secretari o secretària tindrà veu però sense vot.

9.- Instrucció, resolució i notificació.

9.1.- El Departament d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds.

9.2. L’òrgan competent per resoldre aquestes ajudes és el consell executiu del Consell d’Eivissa a proposta del Conseller Executiu d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

9.3.- La comissió avaluadora emetrà un informe, el qual servirà de base per a elaboració de la proposta provisional de resolució a l’òrgan competent per a la seua aprovació. Aquesta proposta provisional de resolució serà exposada al tauler d’anuncis del Consell d’Eivissa durant un termini de 10 dies naturals. Les persones sol·licitants podran presentar per escrit, durant aquest termini, les al·legacions que considerin oportunes.

9.4.- Si no n’hi ha cap al·legació, el Conseller Executiu d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent proposta definitiva de resolució per a la seva aprovació, si es procedent, pel consell executiu.

9.5.- Si es presenta alguna al·legació dins del termini establert per part de les persones sol·licitants, la comissió avaluadora emetrà un nou informe on, de forma raonada, l’estimarà o la desestimarà. D’acord als informes de la comissió avaluadora, el Conseller Executiu d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent proposta definitiva de resolució per a la seva aprovació, si es procedent, pel consell executiu.

9.6.- La proposta, tan la provisional com la definitiva, expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per als quals es proposa la subvenció i la seva quantia

9.7.- L’expedient es resoldrà en un termini màxim de 4 mesos des de la finalització del període de presentació de les sol·licituds; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d'entendre desestimada.

9.8.- La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

9.9.- Els acords del Consell Executiu no esgoten la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’art. 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

10.- Criteris per a la concessió de les ajudes.

10.1.- Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la Comissió avaluadora:

10.1.1.- Categoria esportiva:

- Per a un equip que participi a la primera lliga nacional del seu esport: ............. 30 punts

- Per a un equip que participi a la segona lliga nacional del seu esport: .............. 8 punts

- Per a un equip que participi a la tercera lliga nacional del seu esport: ............... 6 punts

- Per a un equip que participi a quarta lliga nacional del seu esport: .................... 4 punts

10.1.1.1.- L’entitat sol·licitant, integrant d’una federació espanyola que organitza com a màxim 2 lligues d’àmbit nacional per a cada sexe, obtindrà 1/6 part dels punts d’aquest apartat.

10.1.1.2.- L’entitat sol·licitant, integrant d’una federació espanyola que organitza com a màxim 3 lligues d’àmbit nacional per a cada sexe, obtindrà 1/4 part dels punts d’aquest apartat.

10.1.1.3.- La participació en lligues femenines tindrà una ponderació de +50%.

10.1.2.- Estructura esportiva:

10.1.2.1.- Per cada jugador o jugadora de categories inferiors que pertany a l’entitat sol·licitant: 0.10 punt/ jugador/a.

10.1.2.2.- La puntuació corresponent a les esportistes femenines tindrà una ponderació del +50%.

10.1.3.- Esportistes amb residència a l’illa d’Eivissa:

Per cada esportista integrant a l’equip de lliga nacional d’àmbit estatal que tingui una residència mínima de 6 anys a l’illa d’Eivissa: 0.15 punt.

10.1.4.- Desplaçaments:

- Per cada desplaçament a Madrid, Barcelona i València: ............0,10 punt/persona.

- Per cada desplaçament a la resta de la península i Balears:…...0,20 punt/persona.

- Per cada desplaçament a Canàries:.............................................0,90 punt/persona.

10.1.5.- Nombre de persones associades a les entitats sol·licitants.

10.1.5.1.- Per cada soci/a inscrit/a a l’entitat sol·licitant: 0.01 punt/per soci/sòcia.

10.1.5.2.- Els/Les esportistes de l’entitat no han de ser comptabilitzats/des com a socis/es.

10.1.6.- Assistència mitjana de públic als encontres esportius de l’equip per al qual es sol·licita ajuda:

- Entre 0 i 25 assistents:…. 1 punt.

- Entre 26 i 50 assistents:... 2 punts.

- Entre 51 i 100 assistents:. 3 punts.

- Entre 101 i 150 assistents: 4 punts.

- Entre 151 I 200 assistents: 5 punts.

- Entre 201 i 250 assistents: 6 punts

- Entre 251 i 300 assistents: 7 punts

- Mes de 300 assistents:….. 10 punts

10.1.7.- Repercussió mediàtica de la participació en lliga nacional de l’equip per al qual es sol·licita ajuda:

- Alta repercussió mediàtica:……. 10 punts.

- Mitjana repercussió mediàtica:….. 3 punts.

- Baixa repercussió mediàtica:…...…1 punt.

10.1.7.1.- Per justificar aquest apartat s’haurà de presentar la informació publicada a l'equip o equips per al qual es demana ajuda econòmica als mitjans de comunicació.

10.1.8.- Esport olímpic:

Si l’equip per al qual es sol·licita ajuda econòmica practica un esport olímpic: 5 punts.

10.1.9.- Temporades de permanència a la categoria:

- Segona temporada esportiva de permanència a la categoria esportiva:……… 10 punts.

- Tercera temporada esportiva de permanència a la categoria esportiva:……….15 punts

- Més de tres temporades esportives de permanència a la categoria esportiva: ..20 punts.

10.1.10.- Resultats esportius aconseguits a la temporada 2014/15:

- Campió de lliga: ............................................... 20 punts.

- Subcampió de lliga:.......................................... 15 punts.

- Classificació per jugar les eliminatòries de lliga: 10 punts.

- Classificació per jugar la copa del Rei:................ 5 punts.

10.1.11- El màxim de punts d’aquest apartat és de 25 punts.

10.2.- La Comissió Avaluadora estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte la puntuació establerta a aquest apartat.

10.3.- Amb la quantitat econòmica destinada a aquestes ajudes es dividirà entre la suma total dels punts dels sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual serà multiplicada pels punts de cada sol·licitant i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud.

11.- Recursos.

La resolució de concessió o denegació de la sol·licitud no esgota la via administrativa i es podrà interposar recurs d’alçada davant la Presidència del Consell d’Eivissa en el termini d’un mes a partir de la recepció de la notificació, de conformitat amb el que preveu a l’article 22.2 de la Llei 8/2000 de 27 d’octubre, de Consells Insulars en relació amb l’article 147.2 del Reglament Orgànic del Consell d’Eivissa (BOIB núm.136 de 18-09-2010) i articles 114 i 115 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic i procediment administratiu comú.

12- Justificació i pagament dels ajuts.

12.1.-Per al pagament de l’ajuda econòmica s’ha d’haver realitzat l’activitat objecte de la subvenció

12.2.- El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la tresoreria del Consell d’Eivissa.

12.3.- Per al pagament de l’ajuda econòmica serà necessari presentar al Consell d’Eivissa, la documentació que es detalla a continuació:

- Fotografies, cartells o tríptics de la publicitat realitzada amb la impressió de l’escut del Consell d’Eivissa.

- Compte justificatiu (annex V).

- Factures justificatives, degudament relacionades, de les despeses originades com a conseqüència de l’execució de l’activitat objecte de subvenció emeses en el període de temps subvencionat. No es requerirà la justificació del pagament de les esmentades factures.

- Nòmines de personal contractat.

- Rebuts de pòlisses d’assegurança.

- Rebuts de lloguer d’instal·lacions públiques.

- Es podrà imputar despeses de seguretat social del personal contractat, en aquests casos, hauran de presentar els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines dels treballadors.

12.4.- Per a aquelles factures que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecte a altres subvencions.

12.5.- El total acreditat ha de ser igual o superior a l’import total de l’ajuda concedida.

12.6.- La justificació de l’ajuda s’haurà de realitzar fins el dia 5 de desembre de 2015.

12.7.- Les factures, nòmines i rebuts presentats per justificar les ajudes rebudes han d’estar emeses dins del període de l’1 d’agost a l’1 de desembre de 2015.

12.8.- El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut adjuntarà el corresponent informe tècnic.

13. Obligacions de les entitats beneficiàries.

Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

a) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell d’Eivissa, establint en un indret privilegiat i visible l’escut del Consell d’Eivissa en samarretes, cartells, pàgina web, o qualsevol suport publicitari.

b) Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell d’Eivissa, i aportar tota la informació i documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Si l’ajuda és d’una entitat pública s’ha adjuntar la resolució de la subvenció rebuda. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.

e) Comunicar al Consell d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.

f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

g) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

h) Realitzar la gestió tècnica, i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l’activitat objecte de la present ajuda.

i) Consultar amb el Departament d’Esports i Joventut del Consell d'Eivissa d’Eivissa les normatives, indicacions, informacions, publicacions, publicitat, notes públiques, cartells, roba esportiva referents a l’objecte de la present ajuda.

14.- Verificació i control.

Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran en general sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i altra normativa que hi sigui d’aplicació.

15. Revocació de les ajudes concedides.

D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incomplex totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.

16. Règim d’infraccions i sancions.

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Règim jurídic.

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.

18. – Publicació i entrada en vigor.

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

ANNEX I
SOL·LICITUD D’AJUDA ECONÒMICA PER A LA PARTICIPACIÓ EN LLIGUES NACIONALS D’ESPORTS I D’ÀMBIT NACIONAL- PRIMER TRIMESTRE DE LA TEMPORADA ESPORTIVA 2015-2016

A.- dades de l’entitat sol·licitant

Nom

CIF

Domicili

Núm. Pis

Població

Codi postal

Província

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

B.-dades del president o de la presidenta de l’entitat sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

C – documentació que s’ajunta

  • Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent on acredita les persones que composen la seva junta directiva actual (annex VI)
  • Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent, amb la relació d’equips que participen en lligues nacionals i d’àmbit estatal i el nombre de jugadors i/o jugadores de categories inferiors que pertanyen al club (annex II)
  • Certificats d’empadronament expedit per l’ajuntament corresponent de l’illa d’Eivissa dels/de les esportistes integrants als equips de lliga nacional d’àmbit estatal que tinguin, com a mínim, 6 anys de residència a l’illa d’Eivissa.
  • Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent, acreditant tots els desplaçaments a realitzar o realitzats, lloc i nombre de desplaçats durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016. (annex III)
  • Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent acreditant el nombre de socis/es de la mateixa i assistència mitjana de públic als encontres on participa l’equip per al qual es sol·licita ajuda. (annex III).
  • Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent acreditant els anys de permanència a la categoria.
  • Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat corresponent acreditant els resultats aconseguits a la temporada anterior.
  • Acreditació de la repercussió mediàtica de l’equip per al qual es sol·licita ajuda.
  • Copia dels estatuts i del CIF de l’associació (en cas que aquest document ja consti en el Departament d’Esports i Joventut, i així ho manifesti l’interessat, no serà necessari presentar-lo)
  • Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la tresoreria del Consell d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la pàgina Web del Consell d’Eivissa (www.conselldeivissa.es). (en cas que aquest document ja consti en la Tresoreria del Consell d’Eivissa, i així ho manifesti l’interessat, no serà necessari presentar-lo)
  • Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap. (annex IV).
  • Declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques (annex IV)
  • Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell d'Eivissa, Hisenda i de la Seguretat Social, o declaració responsable atorgada davant autoritat administrativa competent o notari/a públic/a d’estar-hi. Es podrà autoritzar al Consell Insular per aconseguir aquesta documentació. (annex IV).
  • Informació publicada als mitjans de comunicació de l’equip o equips per al qual es demana ajuda econòmica.

Eivissa,             d                       de 2015

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL D’EIVISSA

ANNEX I
Pressupost de l’entitat

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Allotjaments/manutencions

Desplaçaments

Despeses federatives

Honoraris dels tècnics

Assegurances

Altres despeses

TOTAL

INGRESSOS

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa

Aportacions privades

Aportació d’altres institucions públiques

Aportació de la pròpia federació

Altres aportacions

TOTAL

Ingressos = Despeses

Ajuda sol·licitada al Consell d’Eivissa per la participació en lligues nacionals d’esports individuals i d’àmbit nacional - temporada esportiva 2015-2016: ................................. euros

SIGNATURA DE LA PERSONA REPRESENTANT

ANNEX II

El secretari o la secretària Sr/Sra…………………………………………………………………………..amb DNI………………………………de l’entitat……………………………………………………………

CERTIFICA

que els equips que pertanyen a la seva entitat i participen en lligues nacionals d’esports individuals i d’àmbit nacional són els següents:

Nom de l’equip

Categoria

I que el nombre de jugadors/res de categories inferiors que pertanyen a la seva entitat són els següents:

Equip

Categoria

Nombre de jugadors/res

Total jugadors/res en equips inferiors:………………..

Total jugadores femenines en equips inferiors:……...

Signatura del secretari o de la secretaria

ANNEX III

El secretari o la secretària Sr/Sra…………………………………………………….. amb DNI………………………………de l’entitat………………………………………………………….

CERTIFICA

1.- Que l'equip o equips que pertanyen a la seva entitat i participen en lligues nacionals d’esports d’àmbit nacional realitzaran o han realitzat els següents desplaçaments durant el primer trimestre de la temporada esportiva 2015/2016:

- Desplaçaments a Madrid, Barcelona o València:

……… desplaçaments x ……….. persones desplaçades = …………

- Desplaçaments a la resta de la península i Balears:

……… desplaçaments x ……….. persones desplaçades = …………

- Desplaçaments a Canàries:

……… desplaçaments x ……….. persones desplaçades = …………

2.- Que el nombre de persones associades de l’entitat (sense comptar jugadors/res) és de……………..

3.- Que l’ assistència mitjana de públic als encontres on participa l’equip per al qual es sol·licita ajuda econòmica és………….

4.- Que els resultats esportius aconseguits a la temporada 2014/2015 a les lligues nacionals on s’ha participació són els següents:......................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................

Signatura del secretari o la secretària

ANNEX IV
DECLARACIONS RESPONSABLES I AUTORITZACIÓ DE SOL·LICITUD DE DADES FISCALS

El Sr./la Sra. ............................................................................................................... amb DNI núm. ............................................. en nom i representació de l’entitat..........................................................................com a president o com a presidenta

DECLARO

Que l’entitat...................................................................................... reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’art. 10 del Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.

DECLARO

  • Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.
  • Que s’han sol·licitat les subvencions públiques o privades que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

Entitat

Quantia

  • Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:

 

Entitat

Quantia

DECLARO

- Que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal i davant la Seguretat Social, imposades per les disposicions vigents, en la manera que ho estipula el reglament i davant la hisenda del Consell d’Eivissa.

(    ) Autoritzo l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell d’Eivissa.

(    ) No Autoritzo l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell d’Eivissa, i em compromet a adjuntar-la a la sol·licitud de l’ajut.

[Firma]

Eivissa, ........ d ........................... de 2015

ANNEX V
Compte justificatiu

1.- Import total del pressupost presentat:

2.-Import de la subvenció concedida pel Consell d’Eivissa:

3.- Import total de despesa realitzat:

4.- Altres subvencions o ingressos afectats a l’activitat subvencionada concedits per entitats privades o publiques:

Denominació

Import

…………………………………….

…………………………………….

TOTAL …………….

5.- Relació de justificants de les despeses realitzades per a la realització de l’activitat subvencionada:

Nº factura

C.I.F.

Descripció de la despesa realitzada

Import

Import total justificat

El tresorer o la tresorera de l’entitat Vis i plau del president o de la presidenta de l’entitat

Eivissa, ………… d………. 2015

ANNEX VI

El secretari o la secretària.................................................................... amb DNI...............................de l’entitat..............................................................................................

Certifica

Que la junta directiva esta conformada per les següents persones:

President/a:..............................................................................................

Vicepresident/a:.......................................................................................

Secretari/a:...............................................................................................

Tresorer/ra:...............................................................................................

Vocals:......................................................................................................

..................................................................................................................

..................................................................................................................

..................................................................................................................

El Secretari o la Secretària de l’entitat

Eivissa, ...... de............................... de 2015

Eivissa, 14 d'octubre de 2015

El secretari tècnic de Transparència, Bon Govern, TIC, Benestar Social, Sanitat i Participació Ciutadana
(DP 2015000611 de 8 d'octubre)
Federico Lidiano Rey Castelló