Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 15411
Bases per a la convocatòria d'una borsa de treball de mestres d'educació infantil del Patronal municipal d'escoles infantils de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les següents bases van ser ratificades mitjançant resolució de l'Àrea Socioeducativa núm. 16 de 2015:

BASES PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL PER A COBRIR SUBSTITUCIONS I/O VACANTS DE LLOCS DE MESTRE/A EN RÈGIM LABORAL ALS CENTRES QUE PERTANYEN AL PATRONAT MUNICIPAL D’ESCOLES INFANTILS

Base 1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’una borsa de treball mitjançant el sistema de concurs oposició per a la cobertura temporal de places vacants i/o substitucions de llocs de mestre/a, treballant com a personal educatiu contractat directament pel Patronat Municipal d’Escoles Infantils.

La contractació es realitzarà en règim de dret laboral, per a llocs de mestre/a, grup de classificació A2, i d’acord amb la legislació vigent en el moment dels eventuals contractes.

Base 2. LLOC DE TREBALL. FUNCIONS

1) Atendre les necessitats dels infants que se li encomanin, tant físiques i sanitàries (alimentació, neteja...) com socials i educatives (comunicació, aprenentatge, creació d’hàbits...).

2) Fer les reunions i entrevistes que siguin necessàries per informar els pares i les mares de l’evolució i de les necessitats dels seus fills.

3) Assistir a les reunions per consolidar la feina en equip, necessària per a un centre d’educació infantil; participar en totes les tasques educatives que requereixi el centre i col·laborar activament amb la direcció de l’escola, juntament amb la resta de l’equip i la junta directiva de l’escola.

4) Realitzar les programacions i memòries de les activitats realitzades durant el curs.

5) Totes les altres funcions que la normativa estableixi.

Base 3. REQUISITS QUE HAN DE COMPLIR LES PERSONES ASPIRANTS PER PODER SER ADMESES AL PROCEDIMENT SELECTIU

1) Tenir nacionalitat espanyola, sens perjudici d’allò que disposa l’art. 57 de la Llei 7/2007 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

2) Haver complert 16 anys i no excedir, en el seu cas, l’edat màxima de jubilació forçosa. Els aspirants menors de 18 anys i majors de 16 hauran de complir els requisits fixats per l’art. 7 de l’RDL 1/1995, de 24 de març, per mitjà del qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut dels treballadors.

3) Posseir capacitat funcional suficient per al desenvolupament de les tasques i l’exercici de les funcions que corresponen al lloc de treball.

4) Estar en possessió del títol de mestre d’educació infantil, grau d’educació infantil o titulació equivalent (d’acord amb l’art. 11 del Decret 60/2008, de 2 de maig, per mitjà del qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’Educació Infantil), o bé estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini per a la presentació d’instàncies.

5) Acreditar el coneixement adequat, oral i escrit, de la llengua catalana i, en concret o bé estar en possessió del certificat C1 de coneixements mitjans orals i escrits de la Direcció General de Política Lingüística (DGPL) o de qualsevol altre que sigui equivalent. Aquests coneixements han de ser acreditats aportant el títol o el certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedit o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears. En cas que hi hagi aspirants que no disposin d’aquesta titulació o del certificat, l'Ajuntament organitzarà, abans de les proves específiques, una prova de català del nivell abans esmentat. En aquest darrer cas, el resultat de la prova serà apte o no apte. Sols les persones que en siguin aptes es podran sotmetre a la resta de proves i optar a ser inclòs, si escau, en la borsa objecte d’aquesta convocatòria.

6) No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.

7) No trobar-se inclòs en cap de les causes d’incompatibilitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

BASE 4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones que desitgin prendre part en el procés selectiu han de presentar una sol·licitud al registre general de l’Ajuntament de Ciutadella, Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), a la plaça des Born, 15, planta baixa, telèfon 971 48 41 56, en l’horari d’atenció al públic, de forma personal o bé per qualsevol altre mitjà previst a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú en el termini de 10 dies naturals següents a la data de publicació del corresponent anunci al BOIB.

La persona aspirant ha de fer constar a la sol·licitud que té tots i cadascun dels requisits que s’exigeixen per prendre part en la convocatòria i haurà de facilitar en la petició un telèfon mòbil i una adreça electrònica per tal que el Patronat s’hi pugui posar en contacte, si procedeix.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

La sol·licitud s’haurà d’acompanyar de la documentació que acrediti el compliment de les condicions previstes a la base 3a i, en concret, la documentació següent:

1) Índex dels documents que s’adjunten.

2) Fotocòpia del document nacional d’identitat, o del passaport, vigent. En el cas de no ser de nacionalitat espanyola o de qualsevol país de la Unió Europea, és necessari presentar també una fotocòpia del permís de residència vigent.

3) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida, o fotocòpia del rebut que acrediti el pagament dels drets d’expedició del títol. Si la titulació s’ha obtingut a l’estranger, és necessari adjuntar l’homologació corresponent.

4) Fotocòpia del certificat o títol que acrediti els coneixements de llegua catalana que s’esmenten a la base 3 o bé indicació expressa que se sol·licita ser sotmès a les proves d’aptitud dels coneixements esmentats.

5) Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.

7) Fotocòpia compulsada dels documents que acreditin els mèrits que la persona aspirant desitgi fer constar, a fi que siguin valorats pel Tribunal Qualificador. Els mèrits que no s’acreditin documentalment en el moment de presentar la sol·licitud, o dins del termini que s’hagi fixat per fer-ho, no seran valorats pel Tribunal.

8) Per justificar l’experiència laboral s’ha de presentar la vida laboral de la persona aspirant així i com els justificants de contractació (ja siguin còpies compulsades dels contractes, dels certificats de feina o bé de les nòmines). Ha de restar reflectida la data d'inici i la de la finalització dels contractes.

La presentació d’una sol·licitud d’admissió al procediment selectiu implicarà l’acceptació d’aquestes bases.

BASE 5. LLISTA DE PERSONES ASPIRANTS ADMESES I EXCLOSES

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’exposarà al tauler d’edictes electrònic de l’Ajuntament de Ciutadella la resolució per mitjà de la qual es farà pública la llista de persones que han estat admeses i excloses, amb indicació de si la persona aspirant està exempta de fer la prova de coneixements de llengua catalana, amb la finalitat que les persones interessades, en el termini de 3 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació corresponent resolució, puguin formular les reclamacions que siguin oportunes.

En el cas que no es proposés l’exclusió de cap persona aspirant, en la mateixa resolució d’admesos es fixaran el dia, l’hora i el lloc de l’inici de les proves que s’hagin de realitzar.

Finalitzat el termini per presentar les reclamacions, es dictarà una nova resolució en la qual es resoldran les reclamacions i es fixaran el dia, l’hora i el lloc de l’inici de les proves que s’hagin de fer. Aquesta resolució també s’exposarà a la seu electrònica de l’Ajuntament de Ciutadella: http://www.ajciutadella.org/ (tauler d'edictes – ofertes de feina).

Qualsevol modificació o incidència, així com la publicació dels resultats, es farà pública per mitjà d’anunci en el tauler d’edictes electrònic de l’Ajuntament.

BASE 6. EL TRIBUNAL QUALIFICADOR ESTARÀ CONSTITUÏT PER:

Formaran part del Tribunal Qualificador: un president (que serà un membre del Patronat, nomenat per la presidenta del Patronat), tres vocals (seran tres persones també nomenades per la presidenta del Patronat, que hauran de ser mestres o bé personal tècnic coneixedor de la matèria), la gerent del Patronat i un/a secretari/ària (la secretària accidental de l’Ajuntament o bé un/a funcionari/ària de la mateixa corporació). Se’n nomenaran també els respectius suplents.

La composició nominal del Tribunal Qualificador es fixarà en la resolució que declari aprovada la llista d’admesos i exclosos al procediment selectiu.

L’abstenció i la recusació dels membres del Tribunal s’ajustarà al que és previst pels articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El Tribunal no es podrà constituir ni podrà actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres ni sense la presència de la presidència i del/de la secretari/ària.

El Tribunal, si ho creu convenient, disposarà la incorporació d’assessors especialistes perquè col·laborin amb els seus membres en la valoració de les proves. L’informe que puguin emetre no tindrà caràcter vinculant, encarà que serà tingut en compte a l’hora de determinar la puntuació dels aspirants.

BASE 7. PROCEDIMENT SELECTIU PER MITJÀ DEL CONCURS OPOSICIÓ

Fase primera. Oposició.

La incompareixença de la persona aspirant a qualsevol de les proves determinarà automàticament la pèrdua del dret a participar en la prova o fase següent i l’exclusió del procediment selectiu.

Primera prova: coneixements de llengua catalana

Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en la realització d’exercicis de coneixements de llengua catalana d’acord amb l’establert a la base tercera. N’estaran exemptes aquelles persones que hagin acreditat estar en possessió del certificat C1 de coneixements mitjans orals i escrits de la DGPL o bé qualsevol altre que sigui equivalent. L’acreditació es farà mitjançant l’aportació d’una fotocòpia compulsada del títol o del certificat oficial corresponent expedit per l’EBAP o expedit o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

En cas de fer la prova, la qualificació d’aquesta podrà ser: apte o no apte. Només les persones que acreditin els coneixements abans esmentats o que hagin estat declarats aptes podran seguir el procediment selectiu. En cas contrari, restaran eliminades.

Segona prova: coneixements específics.

Exercicis teòrics i pràctics de caràcter obligatori i eliminatori. Consistiran a desenvolupar dues peticions elegides d’entre les tres que seran proposades pel Tribunal. Aquests exercicis estaran relacionats amb les funcions de la plaça.

La dinàmica serà la següent: les persones aspirants disposaran d’una hora per preparar els exercicis mitjançant l’elaboració d’un esquema/resum per a fer-ne una exposició posterior. Abans de l’exposició, que serà oral i davant del Tribunal Qualificador, s’entregarà el resum esmentat al Tribunal i, seguidament, se’n farà l’exposició.

Per a la valoració dels exercicis, el Tribunal tindrà en compte la fonamentació d’aquests, la qualitat de l’esquema/resum presentat, així com la qualitat dels exercicis realitzats des del punt de vista pedagògic.

Cadascun dels exercicis es puntuarà de 0 a 10 punts. Per a superar-los caldrà obtenir un mínim de 5 punts en cadascun. La puntuació total s’obtindrà de la suma dels punts atorgats a cada exercici. Les persones que no obtenguin un mínim de 5 punts per a cada exercici seran eliminades del procediment selectiu.

Fase segona. Concurs

A aquesta fase hi accediran les persones que hagin superat la fase d’oposició. Consisteix a valorar els mèrits que s’hagin acreditat, que es qualificaran amb un màxim de 15 punts, d’acord amb el barem següent:

1. Experiència professional (màxim 10 punts)

1.a) Pels serveis professionals prestats com a educador o mestre en el primer cicle d’Educació Infantil: 0’1 punts per mes treballat, fins a un màxim de 5 punts.

1.b) Pels serveis professionals prestats com a educador o mestre en el primer cicle d’Educació Infantil a centres del Patronat Municipal d’Escoles Infantils: 0’2 punts per mes treballat, fins a un màxim de 7’5 punts.

1.c) Pels serveis professionals prestats com a educador o mestre en projectes alternatius per a la petita infància: 0’2 punts per mes treballat, fins a un màxim de 7’5 punts.

1.c) Pels serveis professionals prestats en categories inferiors (auxiliars de suport) en el primer cicle d’Educació Infantil a centres del Patronat Municipal d’Escoles Infantils: 0’05 punts per mes treballat, fins a un màxim de 5 punts.

La prestació dels serveis s’acreditarà mitjançant informe de la vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social i còpia compulsada del contracte laboral i/o nomenament o bé qualsevol altre mitjà que acrediti la naturalesa del serveis prestats i la categoria laboral o el grup (certificats de feina, nòmines...), amb indicació de l’inici i la finalització de la prestació dels serveis professionals.

2. Formació acadèmica (màxim 4 punts)

Per altres titulacions, diferents a la que és requisit per a presentar-se a les proves:

2.1. Per graus o titulacions equivalents relacionats amb l’educació, diferents a la titulació requerida: màxim 3 punts.

2.2. Per postgraus o màsters relacionats amb l’educació: màxim 3 punts. Es comptabilitzarà a raó de 0'05 punts per crèdit ECTS.

2.3. Per l’autorització per prestar serveis en el primer cicle d’Educació Infantil a les Illes Balears ocupant places de mestre amb l’especialitat d’Educació Infantil: 1 punt (sempre que no sigui la titulació acreditada per accedir a aquest procediment selectiu).

3. Coneixements de la llengua catalana

Per acreditar coneixements de domini de català (certificat C2, antic certificat D de coneixements superiors): 0,25 punts.

4. Altres mèrits (màxim 3 punts)

Per haver realitzat cursos, seminaris o congressos d’especialització, etc. que estiguin relacionats amb el treball objecte d’aquesta convocatòria, amb una durada mínima de 8 hores:

4.1. D’una durada de 8 a 29 hores: 0’05 punts.

4.2. D’una durada de 30 a 49 hores: 0’1 punts.

4.3. De més de 50 hores: 0’25 punts.

En cas que els certifcats esmentats no expressin les hores sinó els crèdits que representen, cada crèdit serà comptabilitzat com a 10 hores de curs, llevat que es tracti de crèdits ECTS -sistema europeu actual-, en aquest darrer cas els crèdits es comptabilitzaran a raó de 25 hores/crèdit.

Puntuació final

La puntuació final s’obtindrà mitjançant la suma de la puntuació obtinguda a la fase d’oposició amb l’obtinguda a la fase de concurs.

Base 8. Retribucions.

Les retribucions seran les corresponents al lloc a ocupar segons la legislació vigent.

Base 9. Aprovació de la borsa de personal i vigència

Un cop finalitzat el procés selectiu, el Tribunal Qualificador elevarà a la presidenta del Patronat la proposta amb la llista de les persones que han aprovat el procediment selectiu, en una relació ordenada segons la puntuació total obtinguda, per tal que la Presidenta, mitjançant resolució, aprovi la llista de persones que, per estricte ordre de puntuació, podran cobrir les places vacants i les substitucions dels llocs de treball de mestre en educació infantil del Patronat Municipal d’Escoles Infantils de l’Ajuntament de Ciutadella, i integraran la corresponent borsa de treball.

En cas d'empat, l'ordre s'establirà atenent, en primer lloc, la puntuació obtinguda en la fase d'oposició. Si encara persisteix l'empat, es faculta el Tribunal per ordenar una prova d'aptitud relacionada amb les funcions pròpies del lloc de treball que determinarà l'aspirant amb millor capacitat.

Aquesta resolució es publicarà en el tauler d’edictes electrònic de l’Ajuntament de Ciutadella, a l’efecte de considerar-se notificada a totes les persones interessades.

La borsa de treball tindrà una vigència indefinida, a comptar des de la data de la seva aprovació mitjançant resolució de la presidenta del Patronat, açò sens perjudici que pugui quedar sense efectes en el cas que es resolguin nous processos selectius.

Base 10. Funcionament de la borsa de treball i condicions per a conservar l’ordre de prelació a la borsa de feina

En el moment que hi hagi necessitat de cobrir interinament una plaça vacant o bé cobrir una substitució, els aspirants seleccionats es cridaran d’acord amb l’ordre de puntuació.

El procediment serà el següent:

1) Des del Patronat Municipal d’Escoles Infantils s’intentarà contactar amb la persona candidata telefònicament, un màxim de tres vegades, i per mitjà de la tramesa d’un correu electrònic. Correspon als aspirants l’obligació de facilitar i actualitzar en tot moment el número de contacte telefònic i l’adreça de correu electrònic.

2) En cas de no poder-hi contactar, el candidat mantindrà la seva posició a la borsa per a posteriors necessitats i es contactarà amb la persona següent de la llista. No obstant açò, en cas que en tres ocasions seguides s'intenti oferir una nova feina a la persona candidata i, després d'intentar contactar-hi d'acord amb el paràgraf anterior, no s'obtingui resposta, la persona candidata passarà automàticament al darrer lloc de la llista.

3) Si la persona aspirant proposada no acceptés la proposta de contracte (sempre que el contracte proposat sigui superior a 18’5 hores setmanals de feina), passarà automàticament a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i podrà ser contractada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista, i així successivament.

4) Açò no obstant, la persona candidata mantindrà la seva posició a la borsa de treball i restarà en situació de suspensió provisional, en els casos següents:

4.a. Trobar-se en situació de permís de maternitat o paternitat, adopció o acolliment.

4.b. Per haver estat sotmès a hospitalització o intervenció quirúrgica que li impedeixi acceptar l’ocupació.

4.c.En cas que la persona candidata estigui treballant, com a personal educatiu, i ho acrediti per mitjà de la documentació corresponent (contracte, nòmines...).

Aquests casos hauran de justificar-se documentalment en el termini de 10 dies naturals següents en què es produeixin aquestes situacions. En cas de no justificar-se dins d’aquest termini es passaria a ocupar el darrer lloc de la llista.

5) Un cop s’hagi acceptat una oferta de treball no es permetran canvis de contracte de cap tipus si açò suposa canviar els grups de referència dels infants i sempre que el contracte inicial no sigui de menys d’1/3 de la jornada setmanal ordinària de treball.

6) Quan acabi un contracte de treball, l’aspirant tornarà a ocupar el lloc de prelació que ocupava dins la borsa de feina abans de l’inici del contracte.

7) Les persones que no vulguin seguir formant part de la borsa de feina podran sol·licitar que se’ls doni de baixa per qualsevol dels mitjans indicats a la base 4; és a dir, els que són prevists per a la presentació de sol·licituds.

Base 11. Contractació i període de prova

En el moment que es doni la necessitat de cobrir interinament una plaça vacant o bé temporalment una substitució, les persones aspirants que hagin estat seleccionades es cridaran d’acord amb l’ordre de puntuació, sempre que existeixi consignació pressupostària suficient i adequada, i seran contractats amb un període de prova d’un termini de tres mesos, d’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de contractats en règim laboral i el conveni que els és d'aplicació. No obstant açò, no es concertarà període de prova quan la persona treballadora hagi desenvolupat les mateixes funcions amb anterioritat a l'empresa, sota qualsevol modalitat de contractació.

Durant el període de prova es realitzarà una avaluació per part d’una persona responsable del servei on hagi estat destinada, que tindrà en compte l’aplicació de coneixements pràctics i de la formació, la capacitat per a la realització de tasques i el grau de fiabilitat en aquestes, disposició de complir o acceptar suggeriments i indicacions, la relació i integració en equips de treball i la col·laboració amb la resta de treballadors, capacitat d’assumir tasques encomanades i d’acceptar com a propis els resultats, capacitat de prendre decisions i el nivell de dedicació efectiva al compliment de les seves funcions.

Si no se supera el període de prova es produirà el cessament del treballador o treballadora i deixarà de formar part de la borsa de treball.

Si la persona contractada renunciés al contracte durant la seva durada, passaria automàticament a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i podria ser contractada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista, i així successivament.

En tot cas, els integrants de la borsa de feina únicament seran titulars d’una expectativa de dret a ser contractats temporalment, per ordre de puntuació, en el cas que hi hagués vacants que ho requerissin i mentre no es realitzi un altre procediment selectiu per a cobrir llocs de feina.

Base 12. Publicitat

La convocatòria d’aquest procediment selectiu i les seves bases es publicaran, íntegrament, al tauler d’edictes electrònic de l’Ajuntament de Ciutadella i al BOIB.

Rere la publicació de la convocatòria i aquestes bases al BOIB, els successius anuncis relatius al procediment selectiu es faran al tauler d’edictes electrònic de l’Ajuntament de Ciutadella.

Base 13. Incidències. Recursos.

Mentre estigui constituït, el Tribunal Qualificador està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixin en l’aplicació d’aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin en tots els supòsits previstos en aquestes amb la finalitat de facilitar el desenvolupament normal del procediment selectiu.

Tant aquestes bases com tots els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador podran ser impugnats d’acord amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Ciutadella de Menorca, 15/10/2015

 

L’Alcaldessa

Joana Maria Gomila Lluch