Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 15407
Bases de la convocatòria per a la creació d'una boresa de treball d'arquitectes de l'Ajuntament de Ciutadlla de Menorca
Versió PDF
Les següents bases, van ser aprovades per la Junta de Govern en sessió ordinària de dia 07/10/2015 en el punt 21.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'ARQUITECTES DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
PRIMERA.- OBJECTE
És objecte de la present convocatòria la selecció de persones candidates per formar part d'una borsa de treball d'arquitecte municipal per a possibles nomenaments com a personal funcionari interí.
SEGONA.- CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats en els quals sigui d’aplicació la lliure circulació de persones treballadores.
b) Tenir complerts 16 anys d’edat.
c) No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària ni condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública si es tracta de persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix el punt a) d’aquestes condicions.
d) Posseir la capacitat funcional física i psíquica per al normal desenvolupament de les funcions del lloc de treball.
e) Estar en possessió de la titulació d'arquitecte o en condicions d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
f) Incorporació immediata.
TERCERA.- FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
Tasques pròpies de la professió per a les quals està titulat. Funcions, en general, de gestió, estudi i proposta de caràcter tècnic de nivell superior. Funcions d'informe amb proposta de resolució en relació a les sol·licituds de llicències d'obres. Ús de noves tecnologies. Comprovacions tècniques i altres tasques encomanades pels seus superiors.
QUARTA.- INSTÀNCIES
Les sol·licituds s'hauran d'adreçar a Alcaldia.
S'hauran de presentar en el Registre General i el termini de presentació serà fins a les 14 hores del 15è dia hàbil comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per ser admesos i prendre part en les proves bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves instàncies que tenen totes i cadascuna de les condicions exigides.
Si escau, hauran de presentar, juntament amb la instància, la relació de mèrits a l'efecte de valoració a la fase concurs, i hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones aspirants en la forma indicada no seran valorats.
CINQUENA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà la resolució corresponent, on declararà aprovada la llista de persones admeses i excloses. La relació de les persones admeses i excloses s’exposarà en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament. Hi constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, el número de document nacional d’identitat i la causa de la no-admissió. A l’esmentada resolució, també s’hi indicaran el nomenament dels membres que formaran part del Tribunal Qualificador, així com el lloc, la data i l’hora de realització de les proves.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Les persones aspirants excloses podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies a partir de la publicació de la llista.
SISENA.- TRIBUNAL
El Tribunal estarà compost per:
El president: una persona funcionària designada per l’Ajuntament.
Vocals: tres tècnics designats per l’Ajuntament.
El secretari o la secretària: una persona funcionària designada per l’Ajuntament.
El Tribunal podrà decidir la incorporació a les seves tasques de persones assessores especialistes per a les proves per a les quals sigui necessari. Aquests assessors es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques; tindran veu però no vot.
SETENA.- PROCÉS SELECTIU
FASE DE CONCURS
a) Valoració dels llocs ocupats. La puntuació total màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 6 punts:
Per a l’exercici lliure de la professió d'arquitecte, 0.05 punts per mes, amb un màxim de 4 punts.
Per serveis prestats com a arquitecte per a qualsevol administració pública, 0,06 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.
Per serveis prestats com a arquitecte per a l’administració local, 0,10 punts per mes, amb un màxim de 6 punts.
Un mateix mèrit solament es podrà valorar en aquell apartat en el qual obtengui la major puntuació. En tots els anteriors apartats es valoraran igualment tant els serveis prestats a l’Administració com a funcionari com els prestats com a personal laboral amb funcions equivalents a les quals s’assenyalen. L’experiència laboral s’haurà d'acreditar mitjançant certificat d’empresa, contracte o document que l’òrgan de selecció consideri suficient i on constin data d’inici, data de finalització de la relació laboral, categoria i/o lloc de treball, i acompanyat en tot cas de la vida laboral expedida per la Seguretat Social.
b) Formació: la puntuació total màxima pels mèrits d’aquest apartat serà de 8 punts.
- Per estar en possessió d’una altra titulació a més de la presentada com a requisit:
Llicenciatura o grau no relacionat amb el lloc de treball: 1 punt.
Llicenciatura o grau relacionat amb el lloc de treball: 2 punts.
Es valorarà només la titulació amb major puntuació.
- Estar en possessió d’alguna modalitat de postgrau, màster, doctorat, curs o d'estudis d'especialització organitzats o promoguts per universitats, relacionats o d’interès per al lloc de treball:
De fins a 250 hores: 0,25 punts.
De 251 a 500 hores: 0,50 punts.
De 501 a 750 hores: 0,75 punts.
De 751 a 1.500 hores: 1 punt.
Més de 1.501 hores: 1,5 punts.
- Per assistència a cursos, seminaris o jornades de matèries relacionades o d’interès per al lloc de treball: 0,001 punts per hora de curs, fins a un màxim d'1 punt. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
- Per l’assistència a cursos, seminaris i jornades, etc. sobre matèries d’interès o relacionades amb el lloc, sense còmput d’hores i no valorats en altres apartats, a valorar a raó de 0,05 punts per certificat presentat fins a un màxim de 0,5 punts. S’acreditarà mitjançant certificat expedit pel centre que va impartir el curs.
- Coneixements orals i escrits de català: es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:
1) Coneixements Certificat A2: 0,25 punts
2) Coneixements Certificat B1: 0,50 punts
3) Coneixements Certificat B2: 0,75 punts
4) Coneixements Certificat C1: 1 punt.
5) Coneixements Certificat C2: 2 punts.
6) Coneixements Certificat E: 1 punt.
Es valorarà només un certificat, llevat del cas del certificat E, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
FASE D’OPOSICIÓ
1. Prova obligatòria eliminatòria consistent a desenvolupar per escrit, durant un període màxim de 60 minuts, dos temes dels quatre extrets a l’atzar pel Tribunal sobre les matèries relacionades en el temari. Es valoraran el coneixements sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d’exposició i la capacitat per a la redacció. Aquest exercici és eliminatori i qualificable fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts.
2. Prova obligatòria eliminatòria consistent a desenvolupar, durant un termini màxim de 90 minuts, dos supòsits pràctics proposats pel Tribunal respecte de les matèries que figuren en el temari. Aquesta prova serà eliminatòria, i cada exercici serà qualificable fins a un màxim de 10 punts; en quedaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 5 punts en cada un.
VUITENA.- RÈGIM JURÍDIC
Les persones aspirants que hagin estat admeses passaran a formar part de la borsa de treball i seran cridades per ordre de puntuació per a la cobertura temporal de llocs de treball d’acord amb les necessitats del servei.
Si una persona inclosa a la borsa de treball és requerida i no contesta o desestima l’oferta de nomenament, perdrà la seva situació en l’ordre de la llista i passarà al darrer lloc d'aquesta.
L'administració es reserva el dret de realitzar una nova convocatòria per a la cobertura de llocs. La nova borsa vigent anul·la l'anterior.
Les persones que resultin cridades hauran de presentar al Departament de Recursos Humans els documents acreditatius de les condicions que es demanin en la present convocatòria.
La persona que sigui cridada haurà de presentar al Departament de Recursos Humans de l’Ajuntament els documents acreditatius de les condicions que es demanin en la present convocatòria. Tret de casos de força major degudament justificats, si la persona aspirant proposada no presentàs els requisits exigits no podria ser contractada, i quedarien anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en les quals haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància.
En l’exercici de la seva relació laboral, serà aplicable a la persona treballadora la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d’incorporar-se al servei de la corporació, ha d’efectuar una declaració d’activitats, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat d’acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
Les persones candidates que hagin presentat documentació original juntament amb la instància de participació en podran sol·licitar la devolució una volta finalitzat el procés de selecció. En cap cas es retornaran les fotocòpies compulsades.
NOVENA.- INCIDÈNCIES
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tot allò que aquestes bases no preveuen.
ANNEX.- TEMARI
1.- Principis generals d'actuació de l'administració pública. Les fonts del dret administratiu. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Deure d'abstenció del personal al servei de les administracions públiques. Concepte d'interessat en el procediment administratiu.
2.- El municipi. L'organització municipal en la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local i les seves reformes: l'alcalde, el Ple, els tinents d'alcalde, la Junta de Govern Local. La Llei 20/2006, de 15 de desembre de règim local de les Illes Balears.
3.- L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu: notificació i publicació.
4.- Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. Terminació del procediment administratiu. Execució dels actes administratius.
5.- Llei 1/1991, d'1 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.
6.- Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat. Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental.
7.- L'avaluació ambiental dels projectes a la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
8.- Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, del text refós de la Llei del sòl.
9.- Règim de les valoracions urbanístiques. Regles generals de valoració (RD 1492/2011, de 24 d'octubre, del Reglament de valoracions de la Llei del sòl).
10.- El patrimoni arquitectònic a les Illes Balears. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.
11.- La Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.
12.- La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes i el seu reglament. Modificacions de la Llei 2/2013, de 29 de maig.
13.- La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Classificació de les activitats. Procediment aplicable a les activitats permanents.
14.- La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 6/1999, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.
15.- Els plans directors sectorials.
16.- El Pla Territorial Insular de Menorca. Norma territorial transitòria.
17.- El Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl. La Llei 8/2013, de 26 de juny de rehabilitació, regeneració i renovació urbanes.
18.- El Títol preliminar de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: disposicions generals.
19.- El Títol I de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: règim urbanístic del sòl.
20.- El Títol II de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: planejament urbanístic. El Reglament de planejament urbanístic.
21.- El Títol III de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: gestió i execució del planejament. El reglament de gestió urbanística.
22.- El Títol IV de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: intervenció en el mercat del sòl.
23.- El Títol V de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: execució de les facultats relatives a l'ús i edificació del sòl.
24.- El Títol VI de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: expropiació forçosa per raó d'urbanisme.
25.- El Títol VII de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: la disciplina urbanística.
26.- El Títol VIII de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl: les infraccions urbanístiques i les sancions.
27.- Habitabilitat: concepte. Condicions que han de complir els habitatges, locals i altres edificis destinats a allotjar persones. Les cèdules d'habitabilitat: classificació i tramitació.
28.- La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
29.- Llei 38/1999, de 5 de desembre, d'ordenació de l'edificació.
30.- Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el codi tècnic d'edificació (CTE).
31.- Accessibilitat i supressió de barreres. Legislació. Exigències dels edificis d'ús públic i privat.
32.- Autocad, versió 2014 o posterior.
33.- Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears.
34.- Decret 2/1997, de 16 de gener, de capacitats de població.
Ciutadella de Menorca, 16/10/2015
L’Alcaldessa
Joana M. Gomila Lluch