Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 15232
Resolució de la consellera de Salut per la qual es convoca, pel procediment de lliure designació, la provisió del lloc de treball de subdirector/subdirectora de Cures Assistencials i Atenció a l’Usuari del Servei de Salut de les Illes Balears, amb contracte d’alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’article 6 del Decret 81/2015, de 25 de setembre, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, estableix l’estructura directiva dels Serveis Centrals. Els òrgans següents estan sota la dependència directa de la Direcció General del Servei de Salut:

  1. Direcció d’Assistència Sanitària, de la qual depenen les subdireccions següents:
    1. Subdirecció d’Atenció Hospitalària
    2. Subdirecció d’Atenció Primària i Atenció a les Urgències Extrahospitalàries
    3. Subdirecció d’Atenció a la Cronicitat, Coordinació Sociosanitària, Salut Mental i Malalties Poc Freqüents
    4. Subdirecció de Cures Assistencials i Atenció a l’Usuari
    5. Subdirecció de Cartera de Serveis
  2. Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals, de la qual depèn la Subdirecció de Gestió de Personal.
  3. Subdirecció de Tecnologia i Sistemes d’Informació.
  4. Secretaria General del Servei de Salut, de la qual depenen les subdireccions següents:
    1. Subdirecció de Pressuposts i Control de la Despesa
    2. Subdirecció de Compres i Logística
    3. Subdirecció d’Infraestructures i Serveis Generals
    4. Subdirecció de Coordinació Administrativa

2. Atesa la necessitat de cobrir el lloc de feina esmentat, és necessari tramitar la convocatòria corresponent per proveir-lo.

Consideracions jurídiques

1. L’article 6 del Decret 81/2015, de 25 de setembre, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. L’1 de setembre de 2012 es va publicar el Decret llei 10/2012, de 31 d’agost, pel qual es modifica el Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, i s’estableixen mesures addicionals per garantir l’estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat. La disposició final segona introdueix modificacions en l’article 69 de la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears. En l’apartat 10 d’aquest article s’estableix que les persones titulars dels òrgans de gestió —que depenen dels òrgans de direcció— tenen la consideració de personal directiu professional, de conformitat amb l’article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, modificat per la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013, estableix el següent:

Les necessitats de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental s’han de preveure en el pla d’actuació i en l’estudi economicofinancer a què es refereix l’article 5 d’aquesta llei. La selecció d’aquest personal ha d’atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d’idoneïtat, i s’ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s’entendrà que es verifiquen els principis i criteris esmentats, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin per raó de tractar-se d’un procediment de selecció i no de provisió.

Les convocatòries de selecció d’aquest personal han de ser objecte d’un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

4. Així mateix, l’article 22.2 de la Llei 7/2010 estableix que el personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental està sotmès a la relació laboral especial d’alta direcció, que la selecció d’aquell ha d’atendre els principis de mèrit i capacitat i criteris d’idoneïtat, i que s’ha de dur a terme per mitjà de procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. Les convocatòries de selecció requereixen un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

5. La disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014 (BOIB núm. 181/2013, de 31 de desembre), modifica la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears, afegint-hi l’article 69 bis, relatiu a disposicions específiques sobre el nomenament i el cessament dels òrgans unipersonals de direcció i de gestió del Servei de Salut.

6. El Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, és la norma principal que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d’alta direcció.

7. De conformitat amb l’article 55.1 del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els estatuts de l’ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, el personal directiu ha de ser nomenat i separat lliurement pel conseller competent en matèria de sanitat. No obstant això, el 12 de setembre de 2012 el conseller de Salut, Família i Benestar Social va dictar la Resolució per la qual delega la signatura de les convocatòries, les resolucions, els contractes d’alta direcció i les cessacions del personal directiu del Servei de Salut. En conseqüència, delega en la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut la signatura de les convocatòries i les resolucions dels procediments de selecció del personal directiu i la dels contractes d’alta direcció.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per proveir la plaça de subdirector/subdirectora de Cures Assistencials i Atenció a l’Usuari del Servei de Salut de les Illes Balears, regida per les bases reguladores que figuren en l’annex d’aquesta resolució.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

Palma, 9 d’octubre de 2015

El director general

Per delegació del conseller de Salut, Família i Benestar Social (BOIB 141/2012)

Julio M. Fuster Culebras

 

ANNEX
Bases de la convocatòria

1. S’acorda la convocatòria pública —pel procediment de lliure designació— del lloc de treball de subdirector/subdirectora de Cures Assistencials i Atenció a l’Usuari del Servei de Salut de les Illes Balears amb contracte d’alta direcció i amb les funcions següents:

  1. Assegurar el compliment de la cartera de serveis del Servei de Salut.
  2. Analitzar i desenvolupar els serveis assistencials en l’àmbit de la infermeria, la fisioteràpia, el treball social i els tècnics sanitaris.
  3. Assegurar la qualitat i la continuïtat de les cures d’infermeria en els diferents nivells assistencials.
  4. Contribuir a millorar la coordinació assistencial entre els dispositius i els recursos sanitaris.
  5. Promoure la pràctica infermera basada en l’evidència científica en tots els àmbits sanitaris, tal com en la resta de les categories professionals que depenen d’aquesta Subdirecció.
  6. Promoure actuacions que permetin un desenvolupament harmònic de la professió infermera d’acord amb les necessitats de salut dels pacients, entre les quals la prescripció infermera.
  7. Participar en l’elaboració dels diferents contractes de gestió, el pressupost i els indicadors que permetin desenvolupar les cures d’infermeria i la resta de les categories professionals que depenen d’aquesta Subdirecció.
  8. Gestionar l’elaboració, la difusió, l’aplicació i l’avaluació de normes, protocols i guies d’actuació amb l’objectiu de reduir la variabilitat en la pràctica infermera i en la resta de categories professionals que depenen d’aquesta Subdirecció, sempre amb la millor evidència científica disponible en tots els àmbits assistencials i no assistencials.
  9. Promoure el desenvolupament professional, la formació continuada, la docència i la recerca en l’àmbit de les cures amb la finalitat d’assegurar la qualitat i la seguretat assistencials i amb això contribuir a l’eficiència i a la sostenibilitat del sistema sanitari.
  10. Analitzar les peticions de nous serveis o prestacions, formular o redirigir les propostes i avaluar i proposar la cobertura o la reordenació dels recursos assistencials en coordinació amb la Subdirecció de Cartera de Serveis.
  11. Impulsar activitats de participació dels usuaris en l’àmbit assistencial del Servei de Salut, especialment en el de les malalties cròniques, les malalties poc freqüents i la salut mental.
  12. Establir objectius de resposta en l’atenció a l’usuari.
  13. Impulsar activitats i serveis per oferir una atenció adequada als pacients que s’han de desplaçar per motius de salut fora de la seva àrea de salut.
  14. Acomplir, en general, totes les funcions que li atribueixi la Direcció d’Assistència Sanitària i les que li deleguin expressament.

2. Les persones aspirants a aquest lloc de treball han de complir els requisits següents abans que venci el termini per presentar-hi sol·licituds:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat on sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i siguin menors de vint-i-un anys o dependents i majors d’aquesta edat.
  2. Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades.
  3. Tenir complits setze anys d’edat i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.
  4. Tenir la titulació oficial de grau o diplomatura en infermeria o fisioteràpia o estar en condicions d’obtenir-la en la data en què acabi el termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.
  5. No haver estat separades del servei, per mitjà d’un expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en situació d’inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics, per mitjà d’una resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat, no han d’estar inhabilitades ni en una situació equivalent, ni han d’haver estat sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que els impedeixi d’accedir a l’ocupació pública al seu estat, en els mateixos termes.

3. Tota persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud adjuntant-hi el currículum, en el qual han de constar les dades següents:

  1. Número del document d’identitat (DNI, NIE o passaport).
  2. Llocs de treball que hagi ocupat.
  3. Experiència professional i de gestió.
  4. Títols acadèmics.
  5. Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d’idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar.

Les persones aspirants també han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació que justifiqui els mèrits al·legats i que compleixen els requisits de la convocatòria.

4. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el termini de set dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o bé per mitjà de qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

5. Es constitueix una comissió d’avaluació, encarregada d’analitzar les sol·licituds presentades i de valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants. Està formada per les persones següents:

a. President: Francisco Vidal Adrover, del grup tècnic superior de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • Suplent: Jaime Coll Morey, del grup tècnic de la funció administrativa.

b. Vocal: María Luisa Mateu Bennássar, del grup tècnic de la funció administrativa.

  • Suplent: Cecilio García Diéguez, del cos superior de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c. Secretari: Carlos Martín Serrano, del grup tècnic de la funció administrativa.

  • Suplent: Guillem Mas Gornals, del grup tècnic de la funció administrativa.

6. La titulació al·legada i també els mèrits i l’experiència professional que s’hagin de valorar han d’estar en consonància amb la competència i les funcions que s’hagin d’acomplir.

7. Aquesta convocatòria s’ha de resoldre per mitjà d’una resolució motivada de la consellera de Salut, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. La persona designada per ocupar el lloc ha de formalitzar el contracte d’alta direcció corresponent amb l’entitat convocant, la durada del qual queda condicionada d’acord amb allò que estableix l’article 69 bis de la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears, en la redacció donada per la disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2014.