Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 15101
Acord del Consell de Govern de 9 d’octubre de 2015 pel qual es modifica el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 23 de gener de 2015, s’aprovà el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015 (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 12, de 24 de gener), al qual es refereix l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l’estructura orgànica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la qual cosa s’han de reestructurar les línies de subvencions del Pla Estratègic per tal d’adscriure-les a la conselleria i la direcció general que pertoca.

Per això, el 18 de setembre i el 25 de setembre de 2015 el Consell de Govern va aprovar les línies de subvencions que han de gestionar la Conselleria de Presidència, la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, la Conselleria d’Educació i Universitat, la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

La Conselleria d’Educació i Universitat, davant la manca de recursos de determinades famílies amb fills en edat escolar que han de dinar a l’escola, ha manifestat la seva voluntat de tramitar durant el primer trimestre del curs escolar la convocatòria per atorgar ajuts de menjador escolar als alumnes que cursen estudis en centres educatius no universitaris durant el curs 2015/2016. Per tant, s’ha d’incloure aquesta línia de subvencions en l’apartat 3 del Pla Estratègic de l’any 2015, tot i que el pagament dels ajuts es farà efectiu l’any 2016.

La nova Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat ha sol·licitat la inclusió d’un nou apartat en el Pla Estratègic de Subvencions que reculli les línies que han de gestionar les direccions generals que li corresponen d’acord amb les competències i l’organigrama que li atribueix el Decret 24/2015. En conseqüència, algunes línies dels apartats 5 i 8 actuals han d’integrar el nou apartat 11.

Així mateix, ha sol·licitat que s’augmenti fins a 679.000 € el cost de la línia que gestiona la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic relativa al foment del vehicle elèctric, atès l’interès de l’Administració a atendre l’elevat nombre de sol·licituds que s’han presentat per instal·lar nous punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.

Atès tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de dia 9 d’octubre de 2015, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar l’apartat 3 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el sentit d’incloure-hi la línia següent:

  • Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa
  • Fons de finançament: 13501 423A01 48021 00
  • Descripció: ajuts individualitzats de menjador escolar per als alumnes que cursen estudis en centres educatius no universitaris durant el curs 2015/2016
  • Objectius i efectes: facilitar la conciliació de la vida laboral, escolar i familiar durant el curs 2015/2016
  • Cost: 1.100.000 € (2015: 0 €; 2016: 1.100.000 €)
  • Convocatòria: anual (2015)
  • Incidència sobre el mercat: sense incidència en el mercat

Segon. Incorporar al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’apartat 11, que inclou les línies de subvencions que ha de gestionar la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, amb el contingut que consta en l’annex d’aquest Acord.

Tercer. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”

Palma, 9 d’octubre de 2015

El secretari del Consell de Govern
Marc Pons i Pons

  ANNEX

11. Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Arquitectura i Habitatge

Fons de finançament: 15601 431B01 74/76/77/78 (FF 17231)

Descripció: subvencions en matèria d’habitatge (lloguer i rehabilitació d’edificis, regeneració i renovació urbana, i implantació de l’informe d’avaluació dels edificis)

Objectius i efectes: ajuts del Pla Estatal de Foment del Lloguer d’Habitatges, la Rehabilitació Edificatòria i la Regeneració i Renovació Urbanes (2013-2016)

Cost: 10.721.088 € (2015: 4.898.544 €; 2016: 5.822.544 €)

Convocatòria: pluriennal (2015-2016)

Incidència sobre el mercat: foment de l’accés a l’habitatge en règim de lloguer a sectors de la població amb dificultats econòmiques, foment de la rehabilitació d’edificis i la regeneració i renovació de zones urbanes, i foment de la implantació de l’informe d’avaluació d’edificis

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Arquitectura i Habitatge

Fons de finançament: 15601 431B01 78000

Descripció: ajuts per a la rehabilitació d’habitatges en matèria d’accessibilitat

Objectius i efectes: ajuts per a l’eliminació de barreres arquitectòniques a l’interior dels habitatges

Cost: 700.000 €

Convocatòria: anual (2015)

Incidència sobre el mercat: foment de l’activitat de rehabilitació dels habitatges per eliminar les barreres arquitectòniques existents

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic

Fons de finançament: 19401 731C01 7 (FF 31110)

Descripció: foment de l’ús, la gestió i la transformació per aplicacions tèrmiques de la biomassa dirigida a consells insulars, ajuntaments, empreses i associacions empresarials

Objectius i efectes: impulsar la utilització de la biomassa per a aplicacions tèrmiques, reduir les despeses energètiques de les empreses i administracions locals, i fomentar l’activitat econòmica

Cost: 400.000 €

Convocatòria: anual (2015)

Incidència sobre el mercat: increment de l’activitat econòmica a les Illes Balears

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic

Fons de finançament: 19401 731C01 7 (FF 31110) (El Fons Europeu de Desenvolupament Regional aporta el 50 % del finançament.)

Descripció: foment de l’energia solar fotovoltaica i l’energia eòlica per a autoconsum en empreses, particulars i associacions i entitats sense ànim de lucre

Objectius i efectes: augmentar la capacitat de generació elèctrica a partir de fonts renovables, reduir les despeses energètiques de les empreses i particulars, i fomentar l’activitat econòmica

Cost: 600.000 €

Convocatòria: anual (2015)

Incidència sobre el mercat: increment de l’activitat econòmica a les Illes Balears

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic

Fons de finançament: 19401 731C01 7 (FF 31110) (El Fons Europeu de Desenvolupament Regional aporta el 50 % del finançament.)

Descripció: foment del vehicle elèctric, dels vehicles alimentats amb gas natural comprimit i de l’establiment d’estacions de recàrrega de gas natural comprimit (GNC) i vehicle elèctric, amb la finalitat de desenvolupar alternatives que permetin una mobilitat més sostenible i eficient

Objectius i efectes: impulsar el vehicle elèctric a les Illes Balears com a lloc idoni per al seu desenvolupament i els vehicles alimentats amb gas natural comprimit (GNC) per les seves característiques de sostenibilitat ambiental i econòmica; aconseguir que les Illes Balears siguin un referent en qüestió de mobilitat sostenible; dotar les Illes Balears d’una infraestructura mínima de punts de recàrrega de GNC i vehicle elèctric, i fomentar l’activitat econòmica

Cost: 300.000 €

Convocatòria: anual (2015)

Incidència sobre el mercat: increment de la competitivitat de les empreses de les Illes Balears

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic

Fons de finançament: 19401 731C01 7 (FF 31110) (El Fons Europeu de Desenvolupament Regional aporta el 50 % del finançament.)

Descripció: foment del vehicle elèctric

Objectius i efectes: impuls del vehicle elèctric a les Illes Balears com a lloc idoni per al seu desenvolupament, aconseguir que les Illes Balears siguin un referent en qüestió de mobilitat sostenible, dotar les Illes Balears d’una infraestructura mínima de punts de càrrega per a vehicle elèctric i fomentar l’activitat econòmica

Cost: 679.000 €

Convocatòria: anual (2015)

Incidència sobre el mercat: increment de l’activitat econòmica a les Illes Balears

Direcció general, organisme o empresa: Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic

Fons de finançament: 19401 731C01 7 (FF 31110) (El Fons Europeu de Desenvolupament Regional aporta el 50 % del finançament.)

Descripció: foment dels vehicles d’ús públic alimentats amb gas 

Objectius i efectes: foment dels vehicles d’ús públic alimentats amb GLP amb la finalitat de desenvolupar alternatives que permetin una mobilitat més sostenible i eficient, i fomentar l’activitat econòmica.

Cost: 60.000 €

Convocatòria: anual (2015)

Incidència sobre el mercat: increment de l’activitat econòmica a les Illes Balears