Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 15052
Notificació de la Resolució de Renúncia, exp. 298/2013, per a les inversions no productives, corresponents a l’any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació  de  la Resolució de Renúncia, exp. 298/2013, sol·licitada  a l’empara de la  Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 07 de juny de 2013 per la qual es convoquen subvencions per a les inversions no productives,  corresponents a l’any 2013.

L’apartat 8.3 de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 07 de juny de 2013 per la qual es convoquen subvencions per a les inversions no productives, corresponents a l’any 2013, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

L’expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), en compliment del que disposa l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El vicepresident del FOGAIBA, en data de 21 de setembre de 2015, signa la següent Resolució:

“RESOLUCIÓ D’ACCEPTACIÓ DE RENÚNCIA DE L’AJUDA, EXPEDIENT NÚM. 298/13, PRESENTADA  PER (dades personals ocultes), RELATIVA A LES AJUDES PER A INVERSIONS NO PRODUCTIVES, A L’EMPARA DE LA RESOLUCIÓ DEL PRESIDENT DEL FOGAIBA DE DIA 07 DE JUNY DE 2013.

FETS

1. Amb data 18 de juliol de 2013 va tenir entrada en el Registre del FOGAIBA, número registre 543/2013, la sol·licitud d’ajuda presentada per (dades personals ocultes), amb DNI/CIF: (dades personals ocultes), segons les dades consignades a la sol·licitud; concretament pel projecte d’inversió denominat rehabilitació de parets seques. 

2. Pels òrgans gestors del Servei d’Ajudes al  Desenvolupament  Rural es va comprovar si la sol·licitud i la documentació presentades reunien els requisits legalment establerts. 

3. En data de 30/12/2014, el vicepresident del FOGAIBA va dictar Resolució de concessió de l’ajuda a favor de l’interessat per un import de 601,25 euros; import distribuït de la següent manera: 

  • 210,44 euros, amb càrrec a la línia  FEADER núm. 050405012161004.
  • 390,81 euros, dels quals corresponen 222,46 € al MAGRAMA i 168,35 € a la CAIB. 

4. A la resolució de concessió s’especificava que el termini per executar i justificar les inversions objecte de l’ajuda era de sis mesos comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la resolució de concessió, la qual fou notificada a l’interessat el dia 05 de febrer  de 2015. 

5. Amb data de 03/08/2015, l’interessat va presentar un escrit en el qual comunicava que, no podrà dur a terme les inversions dins el termini establert i, per això, manifesta la seva  renúncia a la subvenció concedida. 

FONAMENTS JURÍDICS

I

L’article 87.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, assenyala entre les distintes causes que posen fi al procediment el desistiment i la renúncia al dret en que es fonamenti la sol·licitud. Les esmentades causes es configuren a l’article 90 de l’esmentada Llei, com una facultat de l’interessat que, en aquest cas, és el sol·licitant.

La Secció 3a de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, (LRJ-PAC), regula el Desistiment i la Renúncia com a formes “anormals” de terminació del procediment administratiu. La renúncia al dret així com el desistiment de la sol·licitud, en els termes exposats a l’article 90, determinen la finalització del procediment, com efecte indirecte de l’abandonament del fonament de la pretensió o com a conseqüència immediata de l’abandonament del procediment iniciat, implicant que solament en el cas del desistiment es permeti que es susciti de nou el debat sobre la qüestió de fons, la qual cosa no ocorre en el supòsit de la renúncia al recaure sobre la relació substantiva o material.

II

D’altra banda, l’article 91.1 de la Llei no estableix formalismes estrictes pel que fa a la forma de fer constatar aquesta voluntat de l’interessat i així expressa que el desistiment es podrà fer per qualsevol mitjà que permeti la seva constància.

El mateix article 91 obliga l’Administració acceptar la renúncia i declarar conclòs el procediment excepte en els casos en que s’hagin presentat tercers interessats (apartat 2) o quan la qüestió suscitada impliqués interès general o fora convenient substanciar-la per a la seva definició i esclariment (apartat 3). En aquests casos, l’Administració podrà limitar els efectes del desistiment o de la renúncia a l’interessat i continuar la tramitació de l’expedient en el procediment d’ajuda referenciat.

En el present expedient no hi ha més interessats en continuar en el procediment que el sol·licitant. En conseqüència, i com la qüestió suscitada no implica interès general ni existeixen altres motius que aconsellin la continuació de l’expedient, és procedent acceptar la renuncia del sol·licitant i procedir a l’arxiu de les actuacions.

III

L’article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, (LRJ-PAC), modificada  en aquest aspecte per la Llei 4/1999, de 13 de gener, estableix l’obligació de l’Administració de dictar Resolució expressa (acte terminal). Això no obstant, el contingut de l’acte terminal pot variar, segons quina sigui la causa determinant del mateix (la pretensió inicial o un fet sobrevingut que impedeix entrar en el fons de l’assumpte i, en conseqüència, emetre un pronunciament sobre el fons). En aquest últim supòsit, de vegades, abans de dictar resolució que posi fi al procediment, es produeix un esdeveniment que comporta la terminació del procediment. Aquest esdeveniment pot ésser de caràcter jurídic (p.e., el desistiment o la renúncia) o de naturalesa física (p.e. pèrdua de l’objecte,…). En aquests casos, el precepte esmentat en el seu paràgraf 2 especifica que “…la resolución consistirá en la declaración de la circunstancia que concurra en cada caso, con indicación de los hechos producidos y de las normas aplicables…”.

IV

 D’acord amb l’article 105.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener, les Administracions públiques podran revocar en qualsevol moment els seus actes, expressos o presumptes, no declaratius de drets i els de gravamen, sempre que la revocació no sigui contrària a l’ordenament jurídic.

V

D’acord amb l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; com a conseqüència, queda sense efecte l’acte de concessió.

VI 

Atesa l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del FOGAIBA, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Consejería d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.

Atesa la Proposta emesa pel cap de Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, en data de 18/09/2015;i en virtut de les facultats que em confereixen la Resolució de 07 de juny de 2013 i altres normes concordants; 

RESOLC

PRIMER. Acceptar la renúncia presentada per (dades personals ocultes).

SEGON. Revocar l’ajuda atorgada a (dades personals ocultes), amb DNI/CIF: (dades personals ocultes) mitjançant la Resolució de concessió del vicepresident del FOGAIBA de dia 30/12/2014, per la qual s’aprovava a favor de l’interessat una ajuda per import de 601,25 euros.

TERCER. Procedir a l’arxiu de les actuacions de l’expedient núm. 298/13.

QUART. Notificar a l’interessat que contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el que s’estableix en l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú”.

Palma, 29 de setembre  de 2015

El director gerent del FOGAIBA

Guillem Rosselló Alcina