Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 15018
Bases que regulen la concessió d'ajuts per a l'adquisició de llibres de text per al curs escolar 2015-2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atenció Social, Tercera Edat, Residència, Comerç i Mercats de l’ Ajuntament de Llucmajor convoca ajuts per a l’adquisició de llibres de text, d’acord amb les següents bases i clàusules:

BASES

Primera. Objecte de la convocatòria

L’objecte d’aquesta convocatòria és l’atorgament, per part de l’Ajuntament de Llucmajor, d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text per al curs 2015-2016 a les famílies amb fills que cursen Educació Infantil, Educació Primària i/o Educació Secundària – ESO- i PQPI

La concessió de la subvenció  es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

Les ajudes econòmiques tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa l’adquisició de llibres de text a les famílies del municipi de Llucmajor.

Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i alhora facilitar la reutilització de llibres de text.

Segona. Requisits per ésser beneficiari

  1. Ser resident empadronat en el municipi de Llucmajor amb una antiguitat mínima de 6 mesos anteriors a la sol·licitud.

  2. Estar matriculat a centres escolars ubicats al municipi de Llucmajor.

  3. No es pot obtenir l’ajut en cas que l’alumne de referència repeteixi curs i hagi obtingut l’ajut en la convocatòria anterior per al mateix curs.

  4. Els sol·licitants s’han de comprometre a reutilitzar els llibres escolars pels quals siguin becats. Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes, o l’APIMA, compta amb programa de reutilització de llibres de text, s’hi dipositaran al mateix centre en acabar el curs.

  5. No trobar-se sotmes a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 13 de la Llei  38/2003, general de subvencions. I estar al corrent d’obligacions tributàries i amb la seguretat social.

  6. No trobar-se sotmes a cap procediment de reintegrament de subvenció pública.

  7.  Que la renda de la unitat de convivència del grup familiar, de la qual es tindrà en compte, a més dels rendiments de treball,  seran els rendiments del capital mobiliari i immobiliari, sempre que siguin rendes no exemptes de l’IRPF, i no superin els següents ingressos:

  • Famílies de 2 membres.........................................................15.393,60 €

  • Famílies de 3 membres.........................................................20.011,68 €

  • Famílies de 4 membres.........................................................24.014,02 €

  • Famílies de 5 membres.........................................................26.415,42 €

  • Famílies de 6 membres.........................................................29.056,47 €

  • Famílies de 7 membres i més................................................32.012,94 €

Constitueix la unitat de convivència familiar

  • els pares i, si s’escau, el tutor o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.

  • Els fills menors d’edat, amb excepció dels emancipats.

  • Els fills majors d’edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.

  • Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

  • Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tendrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.

La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:

  1. En la separació de fet, s’haurà de presentar un document justificant d’interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.

  2. Si la separació és legal o divorci, s’haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador a on consti la custòdia del menor.

Tercera. Criteris per atorgar els ajuts

La concessió de les ajudes es farà fins al límit del crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria.

Seran preferents aquelles sol·licituds de les persones incloses en qualsevol de les situacions, per l’ordre que s’estableixen a continuació, sense que siguin acumulables:

  1. Famílies amb expedient obert a Serveis Socials municipals.

  2. Famílies monoparentals amb fills, víctimes de violència de gènere.

  3. Famílies monoparentals amb fills.

  4. Famílies nombroses. Famílies amb algun membre que tingui reconeguda la seva situació de discapacitat.

Quarta. Documentació.

Totes les sol·licituds han d’anar acompanyades dels documents originals i còpies. No es valoraran les sol·licituds sense fotocòpia dels documents, ni les que no permetin compulsar la còpia perquè no s’ha mostrat l’original.

La documentació a presentar és la següent:

  1. Model de sol·licitud i annexes correctament emplenat. Es trobarà a disposició dels sol·licitants en els registres municipals. S’haurà d’identificar la persona que subscriu la sol·licitud i haurà d’especificar el caràcter en què ho fa.

  2. Document d’identificació (DNI/ NIE) de les persones que componen la unitat de convivència.

  3. Certificat de convivència.

  4. Llibre de família o document que acrediti:

    1. La relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas,

    2. El nombre de germans que conformen la unitat familiar.

  5. En cas de separació, divorci o ruptura de la convivència, s’ha de requerir al sol·licitant  la sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.

  6.   Declaració de renda o certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària corresponent a l’exercici fiscal de l’any 2014 dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.

En el cas que no apareguin dades en l’Agència Tributària de l’Administració tributària i l’Ajuntament ho consideri pertinent per a una adequada resolució de la sol·licitud podrà requerir documentació alternativa per demostrar els ingressos de la unitat de convivència.

  1. Factura original justificativa d’haver abonat el preu dels llibres de text. Les factures han de complir els següents requisists:

  • Factura pagada i degudament justificada (segell, justificant bancari,...)

  • Estar datades durant l’any escolar en curs.

  • Que facin referència als llibres de text del curs escolar 2015-2016.

  • Ser originals (no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura.

  1. En el supòsit de persones víctimes de violència  de gènere, sentència condemnatòria o de l’ordre de protecció.

  2. En el cas de famílies nombroses, Títol de Família Nombrosa.

  3. En cas d’algun membre de la unitat familiar tingui reconeguda la seva situació de discapacitat, document oficial acreditatiu.

  4. Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d’aquest. S’acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta.

Cinquena. Dotació pressupostària.

Als pressuposts municipals de l’Ajuntament de Llucmajor per a l’any 2015 extisteix partida destinada a cobrir aquests ajuts 0300-231-48001, per a llibres de text, dotada amb 20.000€.

Sisena. Ajuts i quantia.

Ajuts per a matriculats a educació infantil: 60’€

Ajuts per a matriculats a educació primària: 100’€

Ajuts per a matriculats a educació secundaria i PQPI: 150’€

Setena. Termini i presentació de sol·licituds.

El termini per a la presentació de les sol·licituds, serà de 15 dies hàbils a partir de la data de publicació d’aquestes Bases en el BOIB.

Les sol·licituds podran presentar-se de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.00h, en el Registre General de la Corporació.

Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1) i la documentació requerida pertinent.

Vuitena. Obligacions de les persones beneficiàries.

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

  1. Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tinguts en compte per concedir la subvenció.

  2. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se’ls requereixi.

  3. Comunicar l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals. Les beques concedides no són compatibles amb qualsevol altre ajut que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats.

  4. Acceptar els requisits exigits per a la concessió o obtenció de la subvenció.

Novena. Comissió de valoració i atorgament.

La Comissió de valoració estarà formada per la Regidora delegada  d’Atenció Social, Tercera Edat, Residència, Comerç i Mercats, dos tècnics de serveis socials, un auxiliar administratiu que actuarà com a secretària i aixecarà acta, un membre de l’àrea d’intervenció o persones en qui deleguin.

Les funcions de l’esmentada comissió seran les següents:

  1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades.

  2. Baremar cada una de les sol·licituds presentades.

  3. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents.

  4. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional per part de la Regidora delegada  d’Atenció Social, Tercera Edat, Residència, Comerç i Mercats, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà de ser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament de Llucmajor en horari d’atenció al públic.

Dècima. Resolució de la convocatòria.

Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de tres dies hàbils, s’elaborarà la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.

La regidora d’ Atenció Social, Tercera Edat, Residència, Comerç i Mercats, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs assenyalats a les bases d’aquesta convocatòria.

Onzena. Pagament de les beques.

El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

Dotzena. Règim de recursos.

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

Llucmajor, 28 de setembre de 2015

El Batle
Jaume Tomàs Oliver

ANNEX I
SOL·LICITUD CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT CURS 2015-2016.

Nom i llinatges ..............................................................................................................

Com a          (   ) Pare                  (   ) Mare             (   ) Tutor legal

Que visc a .....................................................................................................................

Població.......................................................................................

Telèfon fixe ..................................... Telèfon mòbil ...................................................

Amb DNI........................................................

Núm. de compte corrent:

IBAN

ENTITAT

OFICINA

DC

NÚM. DE COMPTE

EXPÒS:

Que estic interessat en sol·licitar a l’Ajuntament de Llucmajor l’ajut per a l’adquisició de llibres de text per al curs escolar 2015-2016 pels següents alumnes dels quals sóc el seu representant legal (pare/mare o tutor):

1. Nom i llinatges .........................................................................................................

En qualitat de          (   ) Pare           (   ) Mare            (   ) Tutor legal

Escola................................................................ Curs...........                 

(   ) Infantil                   (   ) Primària                           (   ) Secundària

2. Nom i llinatges ..........................................................................................................

En qualitat de         (   )  Pare           (   ) Mare            (   ) Tutor legal

Escola................................................................... Curs...........                 (   )

(   ) Infantil                (   ) Primària                              (   )  Secundària

3. Nom i llinatges .........................................................................................................

En qualitat de          (   ) Pare           (   ) Mare             (   ) Tutor legal

Escola................................................................... Curs...........                 

(   ) Infantil              (   ) Primària                                (   ) Secundària

4. Nom i llinatges .........................................................................................................

En qualitat de          (   ) Pare           (   ) Mare             (   ) Tutor legal

Escola................................................................... Curs...........                 

(   ) Infantil              (   ) Primària                                 (   ) Secundària

5.Nom i llinatges ...........................................................................................................

En qualitat de         (   )  Pare         (   )   Mare             (   ) Tutor legal

Escola................................................................... Curs...........                 

(   ) Infantil              (   )  Primària                                (   )  Secundària

Que el nombre de membres de la unitat familiar a la qual pertanyem la conformen un total de ................ persones.

Que les persones que integren la unitat familiar són (a excepció dels alumnes abans detallats):

NOM I LLINATGES

DNI

RELACIÓ AMB L’ALUMNE

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Per adequar la valoració de l’ajuda sol·licitada al perfil psicosocial marqueu amb una X, si es correspon a alguns dels casos següents

(   ) Famílies amb expedient obert a Serveis Socials municipals.

(   ) Famílies monoparentals amb fills, víctimes de violència de gènere.

(   ) Famílies monoparentals amb fills.

(   ) Famílies nombroses.

(   ) Famílies amb algun membre que tingui reconeguda la seva situació de discapacitat.

Per això,

SOL·LICIT

Que s’accepti a tràmit aquesta sol·licitud d’ajuda en els termes que regula la convocatòria de Beques per a la compra de llibres de text per al curs escolar 2015-2016.

DECLAR QUE;

(   )  Sí        He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a una altra entitat  pública.

(   )  No        He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a una altra entitat  pública.

(   ) Que no em trobo sotmés a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

(   ) Que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’annexa són certes i accepto les normes de la convocatòria, i facilitaré la informació i documentació que sigui necessària.

(   )  Que em compromet a acollir-me al programa de reutilització de llibres de text del centre escolar del qual el meu fill/ -a és alumne i a dipositar-los en el mateix centre escolar en acabar el curs.

Llucmajor, _____ d’ octubre de 2015

Signatura:

D’acord amb la Llei Orgànica 15/99, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, s’informa a la persona interessada que les dades facilitades seran incloses en el fitxer automatitzat del Registre de documents i a la Base de dades d’ajuts per llibres per al seu tractament informàtic en el procés de valoració de les sol·licituds. Així mateix s’informa a la persona interessada de la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit presentat en el registre de l’ajuntament de Llucmajor.

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

DOCUMENTACIÓ ADJUNTA:

(   )  Model de sol·licitud i annexes correctament emplenat. Es trobarà a disposició dels sol·licitants en els registres municipals.

(   )  Document d’identificació (DNI/ NIE) de les persones que componen la unitat de convivència.

(   )  Certificat de convivència.

(   )  Llibre de família.

(   )  En cas de separació, divorci o ruptura de la convivència, s’ha de requerir al sol·licitant  la sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.

(   )  Declaració de renda o certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària corresponent a l’exercici fiscal de l’any 2014 dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys

Factura original justificativa d’haver abonat el preu dels llibres de text. Les factures han de complir els següents requisists:

  • Factura pagada i degudament justificada (segell, justificant bancari,...)

  • Estar datades durant l’any escolar en curs.

  • Que facin referència als llibres de text del curs escolar 2015-2016.

  • Ser originals (no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura.

(   ) En el supòsit de persones víctimes de violència  de gènere, sentència condemnatòria o de l’ordre de protecció.

(   ) En el cas de famílies nombroses, Títol de Família Nombrosa.

(   ) En cas d’algun membre de la unitat familiar tingui reconeguda la seva situació de discapacitat, document oficial acreditatiu.

(   )  Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d’aquest.       

S’acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta

 

ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE

Jo,..........................................amb DNI......................................., com a pare/mare o tutor de........................................a l’efecte de sol·lcitar les ajudes d’un màxim de ......’€ que atorga aquest Ajuntament als alumnes empadronats al municipi de Llucmajor, matriculat a centres escolars ubicats al municipi de Llucmajor, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:

  1. Declar que el meu fill/filla...........................................està empadronat/da de manera continuada al municipi de Llucmajor amb una antiguitat mínima de 6 mesos anteriors a la present sol·licitud.

  2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i que a més no em trobo sotmès a cap procediment de reintegrament de subvenció pública . Per altra banda, autoritzo a l’Ajuntament de Llucmajor a poder fer la sol·licitud a l’Agència Tributària de les dades fiscals meves que siguin necessàries.

  3. Declaro que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fitxa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Llucmajor, ...........d ....................................d 20....

(signatura)