Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 14859
Bases reguladores i convocatòria de beques pel curs acadèmic 2015-2016 per a estudiants que cursin estudis no obligatoris
Versió PDF
L’Ajuntament Ple en sessió ordinària de data 28 de setembre de 2015 ha aprovat la convocatòria i les bases reguladores de les beques pel curs acadèmic 2015-2016 per a estudiants que cursin estudis no obligatoris que s’insereix a continuació:
“1. OBJECTE I BENEFICIARIS
1. L’objecte de les presents bases és regular les ajudes econòmiques que l’Ajuntament de Santa Margalida concedirà als estudiants de Santa Margalida que en el curs 2015-2016 cursin estudis no obligatoris en qualsevol centre públic de la Unió Europea.
2. Per ser beneficiari d’aquestes beques serà necessari:
a. Estar matriculat en algun dels ensenyaments del sistema educatiu enumerats a l’article 4 de les presents bases.
b. Ésser resident a Santa Margalida amb una antiguitat mínima des de 31 de desembre de 2014.
c. No trobar-se incurs en alguna de les circumstàncies que s’indiquen en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l’article 8 de l’Ordenança General Reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida.
d. En el cas que es sol·liciti una beca lligada a la residència dels estudiants, serà necessari que els estudis que cursi el sol·licitant no es puguin realitzar en el terme de Santa Margalida.
2. TIPUS DE BEQUES I NÚMERO DE BENEFICIARIS.
Les beques que es convoquen són les següents:
3. FINANCIACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA.
L’import corresponent a les beques que es convoquen es farà efectiu amb càrrec al crèdit consignat a l’aplicació pressupostària 326 48901 “Beques Estudiants” del Pressupost Municipal de l’Ajuntament de Santa Margalida de l’exercici 2015. L’import de les beques atorgades no podrà excedir de 8.000,00.-€, distribuïts de la següents manera:
4. ENSENYAMENTS INCLOSOS.
Per el curs acadèmic 2015-2016 i amb càrrec al crèdit indicat es convoquen el número de beques determinades a l’article 2 pels següents tipus d’ensenyaments cursats en centres públics de la Unió Europea:
No s’inclouen en aquesta convocatòria les beques per a la realització d’estudis corresponents al tercer cicle o doctorat, estudis d’especialització ni títols propis de les universitats.
5. BEQUES DE MATRÍCULA.
Podran sol·licitar aquest tipus de beca, aquelles persones que cursin alguns dels ensenyaments universitaris del sistema universitari enumerats a l’article 4.2 de la present convocatòria.
6. BEQUES DE MATERIAL DIDÀCTIC.
Podran sol·licitar aquest tipus de beca, aquelles persones que cursin alguns dels ensenyaments no obligatoris i superiors no universitaris del sistema educatiu enumerats a l’article 4.1
També aquelles persones que cursin Educació Infantil no obligatòria (article 4.3).
7. BEQUES LLIGADES A LA RESIDÈNCIA DE L’ESTUDIANT.
Podran sol·licitar aquest tipus de beca, aquelles persones que cursin qualsevol dels estudis no obligatoris enumerats en els apartats 1 i 2 de l’article 4, sempre i quan aquests estudis no es puguin realitzar en el terme de Santa Margalida.
També aquelles persones que cursin Educació Infantil no obligatòria (article 4.3) i resideixin en els nuclis de Son Serra de Marina o de Can Picafort.
8. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.
1. Les beques objecte de la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases.
2. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria, excepte les beques lligades a la residència, són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l’import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost del concepte becat.
3. Una mateixa persona no pot ser beneficiària de més d’una beca de les que son objecte present convocatòria. En cas que una mateixa persona resulti beneficiària de dues o més beques, haurà de renunciar a una o a dues d’elles. Si no ho fa, s’entendrà que renuncia a la/les de menor quantia.
9. DETERMINACIÓ DELS NIVELLS LLINDAR DE RENDA
1. Per concedir els ajuts regulats a les presents bases, i a l’efecte de d’ordenar les llistes de sol·licitants, s’ha d’aplicar el procediment que es fixa en els apartats següents.
2. La renda de la unitat familiar s’obté sumant les rendes de l’exercici 2014 de cadascun dels membres computables de la família, calculades segons s’indica a continuació.
3. La renda dels membres computables que hagin presentat la declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) es determinarà de la següent forma:
a) S’ha de sumar la base imposable general i la base imposable de l’estalvi (caselles 366 i 374 de la declaració de l’IRPF)
b) D’aquest resultat se n’ha de restar la quota resultant de l’autoliquidació (casella 511 de la declaració de l’IRPF)
4. Per determinar la renda dels membres computables que obtinguin ingressos propis i no hagin presentat la declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques, s’han de sumar la base imposable general i la base imposable de l’estalvi. Se n’han d’excloure els saldos nets negatius de guanys i pèrdues patrimonials corresponents a exercicis anteriors a 2014 i el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari de 2011, 2012 i 2013 que s’han d’integrar a la base imposable de l’estalvi. Del resultat se n’han de restar els pagaments a compte efectuats.
5. La presentació de la sol·licitud de beca implica autoritzar a l’Ajuntament a obtenir les dades necessàries per determinar la renda a l’efecte d’atorgar la beca.
6. En cas que l’Ajuntament no pugui obtenir les dades necessàries requerirà a la persona sol·licitant per tal que aporti els documents per determinar el llindar de renda.
10. MEMBRES COMPUTABLES
1. Per calcular la renda familiar, es consideren membres computables de la família el pare i la mare, o el tutor o la persona encarregada de la guarda i protecció del menor, la persona sol·licitant i els germans fadrins menors de 25 anys que visquin al domicili familiar el 31 de desembre de 2014 o els majors d’edat quan es tracti de persones amb discapacitat, així com els ascendents dels pares quan es justifiqui, amb el certificat d’empadronament corresponent, que resideixen al mateix domicili.
2. En el cas que les persones sol·licitants constitueixin unitats familiars independents, també es consideren membres computables el cònjuge o la persona a la qual es trobin unides per una relació anàloga d’afectivitat, així com els fills que visquin al mateix domicili.
3. En cas de divorci o separació legal dels pares, no es considera membre computable el que no convisqui amb el sol·licitant de la beca.
No obstant això, el nou cònjuge o la persona amb qui es mantingui una relació anàloga té la consideració de membre computable i sustentador principal, si escau, i les seves rendes s’han d’incloure dins el còmput de la renda familiar.
4. En el cas que les persones sol·licitants al·leguin que estan emancipades o que són independents familiarment i econòmicament, independentment del seu estat civil, han d’acreditar de manera fefaent la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual, com també que disposen de mitjans econòmics propis suficients per ser independents. Si no ho fan, i sempre que els ingressos acreditats siguin inferiors a les despeses considerades indispensables i a les suportades en concepte d’habitatge, s’ha d’entendre que no s’ha provat que son independents, per la qual cosa es computaran els ingressos corresponents als membres computables de la família a que es refereixen els punts 1 i 2 d’aquesta base a fi de calcular la renda familiar.
5. En el cas que en l’imprès de sol·licitud es manifesti la voluntat de no declarar els membres de la unitat familiar, la sol·licitud es classificarà en el llindar 3 de renda i no serà necessari presentar cap document acreditatiu de la renda a l’efecte de classificar-la.
11. DEDUCCIONS DE LA RENDA FAMILIAR.
Per poder tenir en compte les deduccions que s’indiquen a continuació, s’ha d’acreditar que les situacions amb dret a deducció concorrien el dia 31 de desembre de 2014.
Una vegada calculada la renda familiar d’acord amb les indicacions de les bases Novena i Desena, s’han d’aplicar les deduccions següents:
El llindar de renda familiar aplicable s’incrementarà un 20% quan la persona sol·licitant sigui òrfena absoluta i menor de 25 anys.
12. NIVELLS LLINDAR DE RENDA
S’estableixen tres nivells llindar de renda per ordenar les sol·licituds admeses:
Llindar 1
Llindar 2
Llindar 3
13. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.
1. El termini per presentar les sol·licituds finalitzarà dia 1 de novembre de 2015.
2. Les sol·licituds s’han de formular mitjançant instància, s’han de dirigir al Sr. Batle-President de l’Ajuntament i s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Margalida o a les dependències municipals de Can Picafort. Així mateix, també es poden presentar en qualsevol dels llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
3. Les sol·licituds es formularan d’acord amb el model instància (ANNEX I). Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada per la persona interessada, s’ha de presentar la següent documentació:
a. Fotocòpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant i, en el seu cas, del representant.
b. Si escau, acreditació de la representació legal que s’ostenta.
c. Fotocòpia compulsada del llibre de família a l’efecte de determinar el nombre de membres de la unitat familiar.
d. Certificat d’empadronament del sol·licitant anterior al 31 de desembre de 2014.
e. L’acreditació documental corresponent per calcular la renda familiar de cadascun dels membres computables.
f. L’acreditació documental corresponent en el cas que la persona sol·licitant tingui dret a alguna de les deduccions de la renda familiar.
g. Declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i, en el seu cas, que l’import dels ajuts econòmics objecte de la present convocatòria, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, no superen el cost del concepte becat (ANNEX 2).
h. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària, la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Santa Margalida (ANNEX 2).
i. Còpia de la matricula del curs 2015-2016 on constin els crèdits matriculats i l’import de la mateixa, així com el justificant de pagament de la mateixa.
j. En cas que es sol·liciti una beca per material didàctic, s’ha de presentar original de la factura d’adquisició de material i el justificant de pagament de la mateixa. La factura haurà de reunir els següents requisits:
Si la persona beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s’admetrà sempre que a la impressió de la factura s’adjunti un certificat signat pel representant legal de l’entitat en que manifesti la impossibilitat o dificultat greu per obtenir el document original i declari que la factura ni s’ha utilitzat ni s’utilitzarà per justificar cap altre subvenció
k. Tot aquella altre documentació que es consideri necessari a efectes de puntuació conforme als criteris de la Base Novena.
l. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la beca (ANNEX 3) a nom de la persona becària o, si procedeix, del seu representant.
m. Autorització segons ANNEX 4.
4. En el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l’Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l’òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos.
5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l’interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.
14. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ.
1. El procediment de concessió de les beques objecte de la present convocatòria s’iniciarà d’ofici, mitjançant acord de l’Ajuntament Ple que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria i seran després publicades en el BOIB.
2. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d’Educació.
3. Es constituirà una Comissió Avaluadora composta pels següents membres:
-Sra. Martí A. Torres Valls, Batle de l’Ajuntament, que actuarà com a Presidenta de la Mesa.
Suplent: Sra. Maciana Alomar Bauzá.
-Sra. Joana Lllull Molinas, Vocal.
Suplent: Sr. José Gaya Aloy.
-Sra. Alicia Payeras Pascual (Secretari de la Corporació), Vocal.
Suplent: Sr. Jaume Adrover Cànaves
-Sra. Margarida Quetglas Ferragut (Interventora de la Corporació), Vocal.
Suplent: Sra. Francisca Seguí Serra.
-Sra. Neus Serra Ramón, que actuarà com a Secretària amb veu però sense vot.
Suplent: Isabel Mas Vanrell.
4. La Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les beques i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases. De tot l’actuat en aquesta reunió s’aixecarà acta.
5. L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la web de l’Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
L’instructor incorporarà a l’expedient una diligència signada per la persona responsable en que consti lloc i data de publicació.
Pel que fa a la presentació d’al·legacions s’estarà a l’establert per la presentació de sol·licituds.
6. Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades al·legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar el/la sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
La proposta de resolució definitiva es publicarà a la web de l’Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 10 dies perquè comuniquin la seva acceptació. S’entendrà acceptada si dins d’aquest termini no s’expressa el contrari.
7. La competència per resoldre el procediment i concedir les beques s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.
8. La resolució es notificarà a totes les persones sol·licitants i es publicarà a la web de l’Ajuntament de Santa Margalida.
15. CRITERIS QUE HAN DE REGIR L’ATORGAMENT I QUANTIA DE LES BEQUES.
1. La concessió de les beques d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
2. Si finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el nombre de sol·licituds és inferior o igual al nombre de beques, s’atorgaran totes, sempre i quan els sol·licitants reuneixin els requisits per accedir a la condició de beneficiari.
3. En cas que el nombre de sol·licitants sigui superior al nombre de beques, s’atorgaran les ajudes ordenant les sol·licituds, dins cada tipus de beca i dins cada llindar, per nivell de renda fins a exhaurir el nombre d’ajudes.
4. La quantia de les beques tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases.
16. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.
1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.
2. El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la beca.
17. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
Les persones becàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació, en concret, de l’Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB 142 de 29/09/2012), i de les següents:
a. Acceptar i complir la normativa de l’Ajuntament de Santa Margalida.
b. Col·laborar amb l’Ajuntament a efectes d’acreditar que s’ha realitzat l’activitat formativa que fonamenta la concessió de la beca.
c. Comunicar a l’òrgan competent per resoldre l’obtenció de beques o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l’activitat becada.
d. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l’Ajuntament.
18. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DE LA BECA.
1. L’Ajuntament de Santa Margalida podrà demanar qualsevol documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas per justificar que la beca s’ha destinat a la finalitat per la qual ha estat atorgada. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, es requerirà perquè es completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.
2. La beca s’abonarà en un únic pagament, que es farà efectiu una vegada s’hagi conclòs el procediment i a atenent a la disposició del departaments de tresoreria i intervenció municipal.
3. Respecte dels beneficiaris que hagin sol·licitat altres ajuts compatibles amb els que son objecte de la present convocatòria, no es procedirà al pagament de la beca fins que no s’aporti la resolució recaiguda a l’altre procediment
19. REVOCACIÓ, RENÚNCIA. SUPLÈNCIA I REINTEGRAMENT.
Les beques son de concessió voluntària, revocables i reductibles si la persona becària es veu afectada per alguna de les causes sobrevingudes previstes a la Llei, a l’Ordenança Municipal, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases.
En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, en cas de renúncia de la persona becària o quan concorri una altre causa degudament justificada que impedeixi la realització de l’activitat objecte de la beca, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin
20. INFRACCIONS O SANCIONS.
L’ incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o a la normativa d’aplicació, donarà lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Títol V de l’Ordenança Municipal.
21. NORMATIVA APLICABLE.
Es d’aplicació a aquesta convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003; l’Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm.142 de 29/09/2012); la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d’Execució del Pressupost Municipal per a l’any 2014 i demés normativa que hi resulti d’aplicació.
22. RECURSOS.
La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi.”
El que es fa públic pel general coneixement. Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la inserció d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que es consideri convenient d’interposar.
Santa Margalida, 29 de setembre de 2015.
El Batle
Martí A. Torres Valls