Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 14756
Acord de la Comissió de Govern de resolució de la petició de suspensió de l’execució de l’Acord del Consell Executiu de dia 21 de maig de 2015, que aprova les bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 5 places de bomber –a conductor –a vacants a la plantilla de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, que han sol·licitat quinze persones, mitjançant la interposició de recurs d’alçada
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell de Mallorca, en sessió de data 10 de setembre de 2015, ha aprovat l’Acord següent, que textualment es transcriu:
« ANTECEDENTS
Primer.- El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en data 21 de maig de 2015, acordà aprovar les bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 5 places de bomber –a conductor –a vacants a la plantilla de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca, Acord que es publica al BOIB núm. 99 de 04-07-2015.
Segon.- Els recursos d’alçada contra l’acte indicat en l’antecedent anterior, que han presentat les quinze persones següents: FRANCISCO JAVIER PERELLÓ MALBERTI, JOSÉ ANTONIO SOLANA PUJOL, JUAN TOMÁS CALABRIA SÁNCHEZ, BARTOLOMÉ SOLDADO MORRO, DAVID SOLBAS CARRILLO, JORGE JAUME PIÑEIRO, MIGUEL TRUYOLS GARCÍA, JOAN CAPELLÀ TROYANO, MARIA DOLORES IZQUIERDO ROSSELLÓ, ALFONSO JAVIER DE AYARRA RODRÍGUEZ, ALBERTO LAIN CORTES, SERGIO PEREDA SAN EMETERIO, RAÚL RAMOS MORCILLO, VANESA MELGUIZO CASTELLÓ, IGNACIO SORIANO MARTÍNEZ.
Aquests escrits de recurs d’alçada tenen registre d’entrada al Consell de Mallorca entre els dies 28 de juliol de 2015 i 03 d’agost de 2015 i són idèntics en el contingut, al·legacions i petició.
Tercer.- L’informe sobre la petició de suspensió de l’execució de l’Acord impugnat, que s’ha emès des del Servei Tècnic de Recursos Humans de la direcció insular de Funció Pública en data 6 d’agost de 2015.
FONAMENTS DE DRET
Primer.- L’article 73 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, disposa que l’òrgan administratiu que iniciï o tramiti un procediment, qualsevol que hagi estat la forma d’inici, pot disposar l’acumulació a altres amb els quals guardi identitat substancial o íntima connexió.
Segon.- L’article 111.2 de la Llei 30/1992, disposa que l’òrgan competent per resoldre el recurs, prèvia ponderació, suficientment raonada, entre el perjudici que causaria a l’interès públic o a tercers la suspensió i el perjudici que es causa al recurrent com a conseqüència de l’eficàcia immediata de l’acte recorregut, podrà suspendre, d’ofici o a sol·licitud del recurrent, l’execució de l’acte impugnat, quan concorri alguna de les circumstàncies següents: o bé que l’execució pogués causar perjudicis d’impossible o difícil reparació, o bé que la impugnació es fonamenti en alguna causa de nul·litat de ple dret previstes en l’article 62.1 d’aquesta Llei.
CONSIDERACIONS
Primera.- Qüestions de procediment.
Atesa la identitat substancial dels recursos d’alçada, procedeix, en virtut d’allò que es disposa en l’article 73 de la Llei 30/1992, acumular-ne la tramitació en un únic procediment.
Així mateix, vist que s’han interposat dintre del termini d’un mes establert a l’article 115.1 de la Llei 30/1992, cal admetre’ls a tràmit.
Segona.- Resposta a la sol·licitud de suspensió de l’acte impugnat.
Per una banda, és necessària una prèvia ponderació entre el perjudici que causaria a l’interès públic o a tercers la suspensió, i el perjudici que es causa als recurrents conseqüència de l’eficàcia immediata de l’acte recorregut.
En aquest cas, el perjudici més evident per l'interès públic que causaria la suspensió de l’acte impugnat, sembla que seria el retard en la dotació de cinc funcionaris –àries més en el Servei de Bombers de Mallorca. En canvi, el perjudici més evident que es causaria a les persones recurrents, però no només a aquestes sinó també a la resta d’aspirants que es puguin presentar a aquest procés selectiu, és el fet de preparar i presentar-se a un concurs oposició que es regeix per unes bases impugnades, és a dir, unes bases que no són fermes; aquesta circumstància podria donar lloc a situacions futures de conseqüències molt diverses, com ara, un pronunciament judicial que decidís l’anul·lació de la base o bases impugnades i la retroacció d’actuacions.
Doncs bé, en la ponderació entre el retard en la dotació de cinc funcionaris –àries més en el Servei de Bombers del Consell de Mallorca que pot provocar ara aquesta suspensió, o el retard (fins i tot major) que pogués causar l’anul·lació i retroacció d’actuacions del procés selectiu que haurien de tronar a repetir-se, la balança sembla decantar-se per la prudència d’executar un procés selectiu sobre unes bases que siguin fermes.
Per altra banda, vist que en els escrits de recurs d’alçada s’al·lega infracció del principi de mèrit i capacitat (es diu que la Base 9.1 “experiència professional” és obertament discriminatòria i atemptatòria del superior principi de mèrit i capacitat), que és el motiu pel qual es demana la suspensió de l’execució de l’acte, ens trobem en una de les circumstàncies que l’article 111.2 de la Llei 30/1992 estableix que han de concórrer per poder suspendre l’acte administratiu impugnat. Concretament, sense entrar, però, en l’anàlisi del fons sobre l’existència d’aquesta circumstància al·legada, això ens situa en la causa de nul·litat de ple dret recollida en l’article 62.1.a d’aquesta Llei, que es refereix als actes que lesionen drets o llibertats susceptibles d’empara constitucional (article 23.2 en relació amb l’article 53.2, ambdós de la Constitució espanyola).
Finalment, d’acord amb allò que s’estableix a l’article 111.5 de la Llei 30/1992, atès que l’acte impugnat afecta a una pluralitat indeterminada de persones, la suspensió de l’eficàcia s’haurà de publicar en el butlletí oficial en el qual es publicà l’acte.
Vist tot l’anterior, i en relació amb la suspensió sol·licitada, la consellera executiva del departament de Modernització i Funció Pública, en virtut de les atribucions conferides pel vigent Decret d’organització del Consell de Mallorca, eleva a l’òrgan competent per entendre d’aquest recurs administratiu, d’acord amb allò que s’estableix en l’article 10.2.a) de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, per a la seva aprovació, la següent proposta de:
ACORD
Primer.- Acumular en un únic procediment la resolució dels recursos d’alçada que han interposat FRANCISCO JAVIER PERELLÓ MALBERTI, JOSÉ ANTONIO SOLANA PUJOL, JUAN TOMÁS CALABRIA SÁNCHEZ, BARTOLOMÉ SOLDADO MORRO, DAVID SOLBAS CARRILLO, JORGE JAUME PIÑEIRO, MIGUEL TRUYOLS GARCÍA, JOAN CAPELLÀ TROYANO, MARIA DOLORES IZQUIERDO ROSSELLÓ, ALFONSO JAVIER DE AYARRA RODRÍGUEZ, ALBERTO LAIN CORTES, SERGIO PEREDA SAN EMETERIO, RAÚL RAMOS MORCILLO, VANESA MELGUIZO CASTELLÓ, IGNACIO SORIANO MARTÍNEZ, contra l’Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca de dia 21 de maig de 2015, que aprova les bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 5 places de bomber –a conductor –a vacants a la plantilla de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca.
Segon.- Estimar la sol·licitud de suspensió de l’execució de l’Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca de dia 21 de maig de 2015, que aprova les bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment, mitjançant el sistema de concurs oposició, de 5 places de bomber –a conductor –a vacants a la plantilla de personal funcionari del Servei de Bombers del Consell de Mallorca.
Tercer.- Publicar aquest acord al BOIB.
Contra aquest Acord, que és un acte de tràmit no qualificat, no hi escau cap recurs, tot i que la persona interessada pot al·legar oposició per a la seva consideració en la resolució que posi fi al procediment. Així mateix, contra l’acumulació de procediments tampoc procedeix cap recurs. Tot això segons el segon paràgraf de l’article 107.1 i el segon paràgraf de l’article 73, ambdós de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.»
Palma, 24 de setembre de 2015
El Secretari General del Consell de Mallorca
Jeroni Mas Rigo