Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 14693
Resolució d'Alcaldia número 157 de 18 de setembre de 2015 referent a la modificació de l'estructuració de l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Ciutadella

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'alcaldia mitjançant la resolució 000157, amb data 30 de juliol del 2015, va dictar la resolució següent::

“Atès que, mitjançant la resolució d'Alcaldia número 133 de 2015, de 7 de juliol, es va resoldre estructurar l'organització dels serveis administratius de l’Ajuntament en quatre àrees, en virtut del que s’estableix a la disposició addicional quarta de l’RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords, i la resolució dels assumptes que s'especifiquen en els següents regidors i regidores, en compliment del que s’estableix a l’article 23 de la Llei 7/1985 i el Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91 en relació al 38);

Atès que, per una errada, s’hi va ometre la delegació del servei de la Policia Local amb les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers;

Atès que es considera necessari concretar i revisar alguns aspectes més en les delegacions de les matèries, amb la finalitat de millorar i aclarir l'organització dels serveis administratius al personal polític i administratiu adscrit a aquests serveis;

D’acord amb les facultats que confereix a aquesta alcaldia la legislació vigent en matèria de règim local: la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, i el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals;

 

RESOLC:

PRIMER.- Delegar al regidor Sr. ORIOL BARADAD BALDOMÀ la direcció, gestió, i resolució mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a POLICIA LOCAL.

SEGON.- La delegació efectuada al regidor Sr. JOAN SALORD JUSTO s'entén que és la relativa a les potestats de dirigir, gestionar i resoldre en totes les matèries relatives a PERSONAL, incloses les del personal del servei de POLICIA LOCAL.

TERCER.- La delegació efectuada a la tercera tinenta d'alcaldessa, Sra. NATIVIDAD BENEJAM BAGUR, en matèria d'EDUCACIÓ s'entén que comprèn les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació al PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.

QUART.- La delegació i les facultats efectuades al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, en matèria de patrimoni s'entén que són les relatives a PATRIMONI HISTÒRIC.

CINQUÈ.- Modificar la delegació efectuada a la segona tinenta d'alcaldessa, Sra. NOEMÍ CAMPS VILLALONGA, i al regidor SERGIO SERVERA MORENO en favor de la regidora Sra. LAURA ANGLADA SEARA en matèries de PROJECTE DE CIUTAT I PARTICIPACIÓ CIUTADANA, en el sentit que serà competència exclusivament d’aquesta; amb les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers per a la regidora LAURA ANGLADA SEARA.

SISÈ.- Deixar sense efecte la delegació efectuada en l'Àrea de Dinamització Econòmica al primer tinent d'alcaldessa i a la segona tinenta d'alcaldessa en totes les seves facultats en matèria de PLANIFICACIÓ CULTURAL I ESPORTIVA

SETÈ.- La referència que es realitza en el Decret 133/2015, de 7 de juliol, amb la terminologia llicències i/o permisos d'activitat i d'obertura ha de dir: “règim jurídic d'instal·lació, inici i exercici d'activitats”.

VUITÈ:- Incloure una sèrie de serveis més i d’aclariments en les àrees d'Organització i Seguretat Ciutadana, i en l'Àrea de Territori i Entorn, de manera que quedi de la manera que es transcriu en el refós del següent punt de l'acord.

NOVÈ:- Refondre la resolució d'Alcaldia número 133, de 7 de juliol de 2015, amb la present resolució, de manera que el text íntegre de les delegacions, l’estructuració de les àrees organitzatives i els seus serveis siguin els següents:

Estructurar l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament en quatre àrees, en virtut del que s’estableix a la disposició addicional quarta de l’RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords i la resolució dels assumptes que s’especifiquen en els següents regidors i regidores, en compliment del que s’estableix a l’article 23 de la Llei 7/1985 i del Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91 en relació al 38).

ÀREA D’ORGANITZACIÓ I SEGURETAT CIUTADANA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els següents serveis:

  • Serveis econòmics: hisenda i gestió tributària, i compres.

  • Serveis jurídics: contractació i altres serveis.

  • Recursos humans.

  • Seguretat ciutadana: policia, protecció civil, circulació i trànsit, parquímetres.

  • Atenció ciutadana: OAC, defensor del ciutadà, consum, padró d'habitants, assessorament lingüístic.

  • Activitats i disciplina governativa: instal·lació sense obres, accés i exercici d’activitats, compliment i seguiment d’ordenances.

  • Noves tecnologies i informàtica.

  • Comunicació, transparència i protocol

Al regidor Sr. JOSÉ LÓPEZ BOSCH, dirigir, gestionar, i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a HISENDA I GESTIÓ TRIBUTÀRIA.

Al regidor Sr. JOAN SALORD JUSTO, dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a COMPRES I CONTRACTACIÓ, i RECURSOS HUMANS (excepte en aquells assumptes la resolució dels quals hagin estat delegats per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

Al regidor Sr. ORIOL BARADAD BALDOMÀ, dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a PROTECCIÓ CIVIL, POLICIA LOCAL CIRCULACIÓ, TRÀNSIT, PARQUÍMETRES, LLICÈNCIES I AUTORITZACIONS RELACIONADES AMB AQUESTES MATÈRIES (GUALS, TARGETES VERDES, ETC).

Al regidor Sr. SERGI SERVERA MORENO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a temes d’ATENCIÓ CIUTADANA (OAC, DEFENSOR DEL CIUTADÀ, CONSUM, PADRÓ D'HABITANTS i ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC.), NOVES TECNOLOGIES I INFORMÀTICA i COMUNICACIÓ, TRANSPARÈNCIA I PROTOCOL.

A la regidora Sra. MARTA MARQUÉS SEGUÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a matèria de DISCIPLINA GOVERNATIVA, COMPLIMENT I SEGUIMENT D’ORDENANCES, INSTAL·LACIONS SENSE OBRES, ACCÉS I EXERCI D'ACTIVITATS I TOTS ELS PERMISOS I/O AUTORITZACIONS RELACIONATS AMB AQUESTES MATÈRIES (TENDALS, OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA AMB MERCADERIES, PER OBRES, ETC).

ÀREA DE TERRITORI I ENTORN

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

  • Ordenament del municipi: planificació, gestió, execució i disciplina urbanística, comunicacions prèvies, tramitació de les llicències urbanístiques d'obres amb projectes, i dels permisos d'obra i activitat que es tramiten conjuntament.

  • Manteniment i millora de la via pública: brigada, planificació obra pública.

  • Manteniment i millora dels camins rurals.

  • Edificis públics: manteniment i millora d'edificis, planificació d’obra dels edificis, neteja d’edificis.

  • Serveis urbans: salubritat pública, cementeri, escorxador, canera, servei d'aigües, recollida de fems i neteja viària.

  • Medi Ambient: PAES, Consorci de Residus i Energia

  • Patrimoni històric.

Al regidor Sr. ORIOL BARADAD BALDOMÀ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a COMUNICACIONS PRÈVIES, LLICÈNCIES DE PRIMERA OCUPACIÓ I CANVIS DE CONTRACTISTES, DISCIPLINA URBANÍSTICA, CONSORCI DE RESIDUS I ENERGIA (excepte en aquells assumptes la resolució dels quals hagin estat delegats per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal). Així mateix, se li deleguen les facultats de direcció i gestió en la tramitació de tota la resta relacionada amb l'ordenament del municipi.

Al regidor Sr. JOSÉ LÓPEZ BOSCH, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes de MANTENIMENT I MILLORA DE LA VIA PÚBLICA I DELS CAMINS RURALS.

 

Al regidor Sr. JUAN GARCÍA CORRO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a matèria D'EDIFICIS PÚBLICS, SALUBRITAT PÚBLICA I CANERA.

Al regidor Sr. JOAN SALORD JUSTO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a les següents matèries: CEMENTERI, ESCORXADOR, RECOLLIDA DE FEMS I NETEJA VIÀRIA.

A la segona tinenta d'alcaldessa, Sra. NOEMÍ CAMPS VILLALONGA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes de SERVEI D'AIGÜES.

A la regidora Sra. MARTA MARQUÉS SEGUÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a matèria de MEDI AMBIENT.

Al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers el relacionat amb PATRIMONI HISTÒRIC.

ÀREA SOCIOEDUCATIVA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

  • Atenció social: serveis socials i Patronat Municipal de l'Hospital.

  • Educació i convivència: programes educatius i Patronat Municipal d'Escoles Infantils.

  • Cultura.

  • Esports: esport escolar, Eduquem amb l'Esport, instal·lacions esportives.

  • Promoció sociocultural/ joventut.

  • Cooperació i igualtat.

  • Projecte de Ciutat i participació ciutadana

A la regidora Sra. CAROLINA CERDÀ PONS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a les matèries relatives a SERVEIS SOCIALS, I PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL, COOPERACIÓ I IGUALTAT.

A la tercera tinenta d'alcaldessa, Sra. NATIVIDAD BENEJAM BAGUR, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en les matèries d’EDUCACIÓ I CONVIVÈNCIA, PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS, PROMOCIÓ SOCIOCULTURAL I JOVENTUT.

Al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers els assumptes relacionats amb CULTURA, i ESPORTS.

A la regidora Sra. LAURA ANGLADA SEARA les facultats compartides de dirigir, gestionar I resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers pel que fa al PROJECTE DE CIUTAT I a LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA.

ÀREA DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els següents serveis:

  • Turisme

  • Planificació cultural i esportiva

  • Festes

  • Formació i ocupació

  • Comerç, fires i mercats

Al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers els assumptes relacionats amb FESTES.

A la segona tinenta d'alcaldessa, Sra. NOEMÍ CAMPS VILLALONGA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes de TURISME, FORMACIÓ I OCUPACIÓ, COMERÇ, FIRES I MERCATS.

DESÈ.- Per a l’eficàcia d’aquestes delegacions serà necessària la seva acceptació expressa pel delegat. Aquest decret es publicarà en el BOIB, d’acord amb l’article 44 del ROF, i se’n donarà compte al Ple de l’Ajuntament en la primera sessió que se celebri.

UNDESÈ.- L’Alcaldia es reserva l’exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d’aquestes, en aquells casos que s’estimi urgents per l’Alcaldia mateixa. «

Ciutadella de Menorca, 18 de setembre de 2015

La Secretària accidental

Ester Allès Coll