Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 14693
Resolució d'Alcaldia número 157 de 18 de setembre de 2015 referent a la modificació de l'estructuració de l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Ciutadella
Versió PDF
L'alcaldia mitjançant la resolució 000157, amb data 30 de juliol del 2015, va dictar la resolució següent::
“Atès que, mitjançant la resolució d'Alcaldia número 133 de 2015, de 7 de juliol, es va resoldre estructurar l'organització dels serveis administratius de l’Ajuntament en quatre àrees, en virtut del que s’estableix a la disposició addicional quarta de l’RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords, i la resolució dels assumptes que s'especifiquen en els següents regidors i regidores, en compliment del que s’estableix a l’article 23 de la Llei 7/1985 i el Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91 en relació al 38);
Atès que, per una errada, s’hi va ometre la delegació del servei de la Policia Local amb les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers;
Atès que es considera necessari concretar i revisar alguns aspectes més en les delegacions de les matèries, amb la finalitat de millorar i aclarir l'organització dels serveis administratius al personal polític i administratiu adscrit a aquests serveis;
D’acord amb les facultats que confereix a aquesta alcaldia la legislació vigent en matèria de règim local: la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, i el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals;
RESOLC:
PRIMER.- Delegar al regidor Sr. ORIOL BARADAD BALDOMÀ la direcció, gestió, i resolució mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a POLICIA LOCAL.
SEGON.- La delegació efectuada al regidor Sr. JOAN SALORD JUSTO s'entén que és la relativa a les potestats de dirigir, gestionar i resoldre en totes les matèries relatives a PERSONAL, incloses les del personal del servei de POLICIA LOCAL.
TERCER.- La delegació efectuada a la tercera tinenta d'alcaldessa, Sra. NATIVIDAD BENEJAM BAGUR, en matèria d'EDUCACIÓ s'entén que comprèn les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació al PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.
QUART.- La delegació i les facultats efectuades al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, en matèria de patrimoni s'entén que són les relatives a PATRIMONI HISTÒRIC.
CINQUÈ.- Modificar la delegació efectuada a la segona tinenta d'alcaldessa, Sra. NOEMÍ CAMPS VILLALONGA, i al regidor SERGIO SERVERA MORENO en favor de la regidora Sra. LAURA ANGLADA SEARA en matèries de PROJECTE DE CIUTAT I PARTICIPACIÓ CIUTADANA, en el sentit que serà competència exclusivament d’aquesta; amb les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers per a la regidora LAURA ANGLADA SEARA.
SISÈ.- Deixar sense efecte la delegació efectuada en l'Àrea de Dinamització Econòmica al primer tinent d'alcaldessa i a la segona tinenta d'alcaldessa en totes les seves facultats en matèria de PLANIFICACIÓ CULTURAL I ESPORTIVA
SETÈ.- La referència que es realitza en el Decret 133/2015, de 7 de juliol, amb la terminologia llicències i/o permisos d'activitat i d'obertura ha de dir: “règim jurídic d'instal·lació, inici i exercici d'activitats”.
VUITÈ:- Incloure una sèrie de serveis més i d’aclariments en les àrees d'Organització i Seguretat Ciutadana, i en l'Àrea de Territori i Entorn, de manera que quedi de la manera que es transcriu en el refós del següent punt de l'acord.
NOVÈ:- Refondre la resolució d'Alcaldia número 133, de 7 de juliol de 2015, amb la present resolució, de manera que el text íntegre de les delegacions, l’estructuració de les àrees organitzatives i els seus serveis siguin els següents:
Estructurar l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament en quatre àrees, en virtut del que s’estableix a la disposició addicional quarta de l’RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords i la resolució dels assumptes que s’especifiquen en els següents regidors i regidores, en compliment del que s’estableix a l’article 23 de la Llei 7/1985 i del Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91 en relació al 38).
ÀREA D’ORGANITZACIÓ I SEGURETAT CIUTADANA
Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els següents serveis:
Serveis econòmics: hisenda i gestió tributària, i compres.
Serveis jurídics: contractació i altres serveis.
Recursos humans.
Seguretat ciutadana: policia, protecció civil, circulació i trànsit, parquímetres.
Atenció ciutadana: OAC, defensor del ciutadà, consum, padró d'habitants, assessorament lingüístic.
Activitats i disciplina governativa: instal·lació sense obres, accés i exercici d’activitats, compliment i seguiment d’ordenances.
Noves tecnologies i informàtica.
Comunicació, transparència i protocol
Al regidor Sr. JOSÉ LÓPEZ BOSCH, dirigir, gestionar, i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a HISENDA I GESTIÓ TRIBUTÀRIA.
Al regidor Sr. JOAN SALORD JUSTO, dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a COMPRES I CONTRACTACIÓ, i RECURSOS HUMANS (excepte en aquells assumptes la resolució dels quals hagin estat delegats per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).
Al regidor Sr. ORIOL BARADAD BALDOMÀ, dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a PROTECCIÓ CIVIL, POLICIA LOCAL CIRCULACIÓ, TRÀNSIT, PARQUÍMETRES, LLICÈNCIES I AUTORITZACIONS RELACIONADES AMB AQUESTES MATÈRIES (GUALS, TARGETES VERDES, ETC).
Al regidor Sr. SERGI SERVERA MORENO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a temes d’ATENCIÓ CIUTADANA (OAC, DEFENSOR DEL CIUTADÀ, CONSUM, PADRÓ D'HABITANTS i ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC.), NOVES TECNOLOGIES I INFORMÀTICA i COMUNICACIÓ, TRANSPARÈNCIA I PROTOCOL.
A la regidora Sra. MARTA MARQUÉS SEGUÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a matèria de DISCIPLINA GOVERNATIVA, COMPLIMENT I SEGUIMENT D’ORDENANCES, INSTAL·LACIONS SENSE OBRES, ACCÉS I EXERCI D'ACTIVITATS I TOTS ELS PERMISOS I/O AUTORITZACIONS RELACIONATS AMB AQUESTES MATÈRIES (TENDALS, OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA AMB MERCADERIES, PER OBRES, ETC).
ÀREA DE TERRITORI I ENTORN
Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:
Ordenament del municipi: planificació, gestió, execució i disciplina urbanística, comunicacions prèvies, tramitació de les llicències urbanístiques d'obres amb projectes, i dels permisos d'obra i activitat que es tramiten conjuntament.
Manteniment i millora de la via pública: brigada, planificació obra pública.
Manteniment i millora dels camins rurals.
Edificis públics: manteniment i millora d'edificis, planificació d’obra dels edificis, neteja d’edificis.
Serveis urbans: salubritat pública, cementeri, escorxador, canera, servei d'aigües, recollida de fems i neteja viària.
Medi Ambient: PAES, Consorci de Residus i Energia
Patrimoni històric.
Al regidor Sr. ORIOL BARADAD BALDOMÀ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a COMUNICACIONS PRÈVIES, LLICÈNCIES DE PRIMERA OCUPACIÓ I CANVIS DE CONTRACTISTES, DISCIPLINA URBANÍSTICA, CONSORCI DE RESIDUS I ENERGIA (excepte en aquells assumptes la resolució dels quals hagin estat delegats per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal). Així mateix, se li deleguen les facultats de direcció i gestió en la tramitació de tota la resta relacionada amb l'ordenament del municipi.
Al regidor Sr. JOSÉ LÓPEZ BOSCH, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes de MANTENIMENT I MILLORA DE LA VIA PÚBLICA I DELS CAMINS RURALS.
Al regidor Sr. JUAN GARCÍA CORRO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a matèria D'EDIFICIS PÚBLICS, SALUBRITAT PÚBLICA I CANERA.
Al regidor Sr. JOAN SALORD JUSTO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a les següents matèries: CEMENTERI, ESCORXADOR, RECOLLIDA DE FEMS I NETEJA VIÀRIA.
A la segona tinenta d'alcaldessa, Sra. NOEMÍ CAMPS VILLALONGA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes de SERVEI D'AIGÜES.
A la regidora Sra. MARTA MARQUÉS SEGUÍ, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a matèria de MEDI AMBIENT.
Al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers el relacionat amb PATRIMONI HISTÒRIC.
ÀREA SOCIOEDUCATIVA
Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:
Atenció social: serveis socials i Patronat Municipal de l'Hospital.
Educació i convivència: programes educatius i Patronat Municipal d'Escoles Infantils.
Cultura.
Esports: esport escolar, Eduquem amb l'Esport, instal·lacions esportives.
Promoció sociocultural/ joventut.
Cooperació i igualtat.
Projecte de Ciutat i participació ciutadana
A la regidora Sra. CAROLINA CERDÀ PONS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en relació a les matèries relatives a SERVEIS SOCIALS, I PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL, COOPERACIÓ I IGUALTAT.
A la tercera tinenta d'alcaldessa, Sra. NATIVIDAD BENEJAM BAGUR, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en les matèries d’EDUCACIÓ I CONVIVÈNCIA, PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS, PROMOCIÓ SOCIOCULTURAL I JOVENTUT.
Al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers els assumptes relacionats amb CULTURA, i ESPORTS.
A la regidora Sra. LAURA ANGLADA SEARA les facultats compartides de dirigir, gestionar I resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers pel que fa al PROJECTE DE CIUTAT I a LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA.
ÀREA DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA
Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els següents serveis:
Turisme
Planificació cultural i esportiva
Festes
Formació i ocupació
Comerç, fires i mercats
Al primer tinent d'alcalde, Sr. JOSEP JUANEDA MERCADAL, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers els assumptes relacionats amb FESTES.
A la segona tinenta d'alcaldessa, Sra. NOEMÍ CAMPS VILLALONGA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes de TURISME, FORMACIÓ I OCUPACIÓ, COMERÇ, FIRES I MERCATS.
DESÈ.- Per a l’eficàcia d’aquestes delegacions serà necessària la seva acceptació expressa pel delegat. Aquest decret es publicarà en el BOIB, d’acord amb l’article 44 del ROF, i se’n donarà compte al Ple de l’Ajuntament en la primera sessió que se celebri.
UNDESÈ.- L’Alcaldia es reserva l’exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d’aquestes, en aquells casos que s’estimi urgents per l’Alcaldia mateixa. «
Ciutadella de Menorca, 18 de setembre de 2015
La Secretària accidental
Ester Allès Coll