Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 14567
En data 10 de setembre de 2015 el Consell Rector de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià va aprovar les bases reguladores i convocatòria d'ajudes per a l'accés i continuïtat d'estudis universitaris de grau

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Des de l'Ajuntament de Calvià, a través de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, es vol facilitar l'accés i continuïtat d'estudis universitaris oficials de grau. A aquest objecte serveix el programa d'ajudes universitàries que es convoca mitjançant les presents bases.

Article 1. Finalitat de les bases

La finalitat d'aquestes ajudes és la de contribuir a sufragar despeses, derivades del transport, pagament de preus públics, material i llibres, tot això amb la finalitat última de fomentar la realització d'estudis universitaris entre els ciutadans del municipi de Calvià.

Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.

Article 2. Caràcter de les beques

Les ajudes d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir augment o revisió de la quantia assignada.

En tot allò no previst en aquestes bases li serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, les bases d'execució del pressupost municipal de 2015 i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

Article 3.- Requisits dels sol·licitants

Les persones sol·licitants hauran de complir en el termini de presentació de sol·licituds els següents requisits:

1.- Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea, les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents a Espanya.

2.- Estar empadronades en el municipi de Calvià en primera o segona residència amb una antiguitat mínima a 1 de gener de 2015 i continuar empadronat al moment d'atorgar-se l'ajuda, o bé acreditar el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2015, per part del sol·licitant o familiars de primer grau.

3.- Haver-se matriculat d'un mínim de 50 crèdits per al curs acadèmic 2015/2016 a ensenyaments universitaris adaptats a l'Espai Europeu d'Educació Superior conduents a títols oficials de Grau.

Excepcions:

- En cas que la universitat de referència solament permeti la matrícula quadrimestral, els alumnes hauran d'acreditar una matrícula inicial de 25 crèdits (del primer quadrimestre), i adjuntar la matrícula del segon quadrimestre quan aquesta es faci efectiva.

- Es consideraran vàlides aquelles matrícules inferiors a 50 crèdits, sempre que, els crèdits pendents d'aprovar per a l'obtenció de títol dels estudis conduents a títols oficials de Grau sigui inferior a 50 (inclosos els crèdits de treball de finalització de grau).

No s'inclouen en aquesta convocatòria ajudes per a la realització d'estudis corresponents al tercer cicle o doctorat, ni estudis d'especialització, ni títols propis de les universitats, altres estudis de postgrau, així com tampoc estudis de cicles formatius de grau superior.

Igualment queden excloses aquelles matrícules que superin un curs més dels establerts per a ensenyaments universitaris adaptats a l'Espai Europeu d'Educació Superior conduents a títols oficials de Grau.

4.- Aquells alumnes que accedeixin o cursin els seus estudis dins del territori de les Illes Balears hauran de fer-ho en universitats públiques, no contemplant-se aquells estudis que es realitzin a través d'universitats a distància, online o equivalent, així com tampoc s'inclouen aquells centres educatius adscrits a Universitats Públiques.

Aquells alumnes que accedeixin o cursin els seus estudis fora del territori de les Illes Balears, hauran de realitzar-los en universitats públiques (no contemplant-se aquells estudis que es realitzin a través d'universitats a distància, online o equivalent, així com tampoc s'inclouen aquells centres educatius adscrits a Universitats Públiques), i en qualsevol cas, els estudis no hauran d'impartir-se en l'àmbit de les Illes Balears.

5.- Els beneficiaris no hauran d'estar en possessió d'una altra titulació universitària (grau, llicenciatura, diplomatura o equivalent).

6.- No superar, quant als rendiments nets de la unitat familiar per a l'any 2014 (*) (saldo net de rendiments de la base imposable general i de les imputacions de la renda) els límits màxims següents:

Famílies d'un membre

14.112,00 euros

Famílies de dos membres

24.089,00 euros

Famílies de tres membres

32.697,00 euros

Famílies de quatre membres

38.831,00 euros

Famílies de cinc membres

43.402,00 euros

Famílies de sis membres

46.853,00 euros

Famílies de set membres

50.267,00 euros

Famílies de vuit membres

53.665,00 euros

(*) Dades extretes de la convocatòria de beques de caràcter general de l'any 2014-2015 del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport (Llindar 3)

Constitueixen modalitats d'unitat familiar per al còmput d'ingressos, les següents:

a) La integrada pels cònjuges no separats legalment, o bé per tots dos pares sense vincle matrimonial legal, i els fills:

  • menors d'edat;
  • majors d'edat, inclosos incapacitats legalment subjectes a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada.

b) En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet, la formada pel pare o la mare i tots els fills menors que convisquin per sentència judicial amb un o un altre, i sempre justificada mitjançant original i còpia d'aquesta sentència judicial, així com els fills majors d'edat en les mateixes condicions que en l'epígraf anterior.

7.- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià i l'IMEB, de conformitat al que disposat en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.- Presentar en termini i lloc establert a les presents bases la documentació establerta en l'article 7

Article 4.- Característiques de l'ajuda

Modalitat A-1: es convoquen 50 beques per a aquells alumnes que accedeixin a estudis conduents a títols oficials de Grau a la Universitat de les Illes Balears. Cada beca adjudicada serà per un import de 300,00€.

Modalitat A-2: es convoquen 50 beques per a aquells alumnes que estiguin cursant estudis conduents a títols oficials de Grau a la Universitat de les Illes Balears. Cada beca adjudicada serà per un import de 300,00€.

Modalitat B-1: 10 beques per a aquells alumnes que accedeixin a estudis conduents a títols oficials de Grau a qualsevol Universitat Pública fos de l'àmbit de les Illes Balears, i dins de la resta de l'estat espanyol. Cada beca adjudicada serà per un import de 500,00€.

Modalitat B-2: 10 beques per a aquells alumnes que estiguin cursant estudis conduents a títols oficials de Grau a qualsevol Universitat Pública fos de l'àmbit de les Illes Balears, i dins de la resta de l'estat espanyol. Cada beca adjudicada serà per un import de 500,00€.

En cas que no s'adjudiquin la totalitat de beques destinades a la modalitat A-1 es podrà destinar el crèdit restant a la modalitat A-2, així com també, en cas que no s'adjudiquin la totalitat de beques destinades a la modalitat B-1 es podrà destinar el crèdit restant a la modalitat B-2.

Article 5.- Compatibilitat i incompatibilitat de les beques

Aquestes ajudes són compatibles amb unes altres que pel mateix concepte poguessin concedir-se per part d'altres entitats públiques o privades. Serà obligació de la persona beneficiària comunicar a l'IMEB l'obtenció d'una altra ajuda, ingrés o recurs que financi el mateix concepte, i l'import de la subvenció en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, superi el cost del concepte subvencionable.

Aquestes ajudes seran incompatibles amb un altre programa de beques i/o ajudes econòmiques convocades per l'Ajuntament de Calvià – IMEB.

Article 6. Criteris d'atorgament de les beques

Des de l'IMEB s'observaran els principis d'igualtat, diversitat, i no discriminació. L'assignació de les ajudes entre els candidats es realitzarà per una Comissió Mixta de Selecció i Seguiment, d'acord amb els principis de transparència i mèrit, seguint els següents criteris:

a) Acreditació de família nombrosa, acreditació de família monoparental- orfandat, acreditació de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant. (La puntuació màxima en qualsevol cas serà de 20 punts)

 

Família nombrosa

10 punts

Família monoparental – orfandat

10 punts

Certificat minusvalidesa (del sol·licitant)

10 punts

b) Acreditació de situació d'atur dels pares o tutors legals

Els dos progenitors en situació d'atur

10 punts

Un progenitor en situació d'atur

5 punts

c) No haver obtingut durant el curs acadèmic 2014-2015 una beca/ajuda econòmica, en concepte d'ajuda a l'estudi, mobilitat, adquisició de materials, transport, convocades per entitats públiques o privades: 10 punts

d) Per als alumnes de nou ingrés a la universitat: Nota obtinguda en la prova d'accés que permet ingressar a la universitat.

Nota

Puntuació

Matrícula d'honor

10

5

Excel·lent

9 - 9,9

3,75

Notable

7 - 8,9

2,5

Aprovat

5 – 6,9

1,25

Per a aquells alumnes que ja han cursat, com a mínim, el primer curs dels estudis universitaris: Percentatge de crèdits aprovats

Número de crèdits aprovats

Puntuació

100,00%

5

> 90%

3,75

> 70%

2,5

> 50%

1,25

< 50%

0

Si es produeix empat, en la mateixa modalitat, tindrà preferència la persona que tingui major puntuació en el criteri art.6.a). Si persisteix l'empat, tindrà preferència la persona que tingui major puntuació en el criteri art.6.b). Si persisteix l'empat, tindrà preferència la persona que tingui major puntuació en el criteri art.6.c). Una vegada aplicat aquests criteris, i si se segueix produint empat, es decidirà mitjançant sorteig per la Comissió de Selecció i Seguiment.

Article 7.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de l'1 al 14 d'octubre de 2015. Una vegada emplenada la sol·licitud haurà de presentar-se, juntament amb la documentació requerida en l'article 8 de les presents bases reguladores i convocatòria, a través dels canals legalment establerts o en el Registre General de l'IMEB situat c/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9.00 a 14.30 hores de dilluns a divendres.

Article 8.- Documentació a presentar

Per sol·licitar aquestes beques s'ha de presentar la següent documentació:

1. Model de sol·licitud correctament emplenat (annex I). Es trobarà a la disposició dels sol·licitants en els registres municipals.

2. Fotocòpia del DNI / NIE.

3. Fotocòpia del rebut de pagament d'impostos de béns immobles de l'any 2015, en cas de justificar la residència a través d'aquest mitjà, segons l'establert en l'article 3.

4. Fotocòpia i original de la matrícula dels estudis universitaris del curs acadèmic 2015-2016.

5. Per a aquells alumnes que ja estiguin cursant estudis universitaris: Fotocòpia i original de l'expedient acadèmic, amb indicació del nombre de crèdits totals aprovats i nombre de crèdits pendents de realitzar.

6. Per a aquells alumnes que accedeixin al primer curs d'estudis universitaris: Fotocòpia i original del títol i/o certificat en el qual s'indiqui la nota obtinguda en la seva via d'accés a la universitat.

7. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal ha de presentar el document que ho acrediti.

8. Declaració de la renda o certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària corresponent a l'exercici fiscal de l'any 2014 del pare i de la mare o dels tutors de la persona sol·licitant, així com també la dels fills majors de 16 anys que formin part de la unitat familiar i que hagin comptat amb ingressos en aquest exercici.

En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia amb sentència judicial:

a) Si solament l'ostenta un dels progenitors, la documentació sobre ingressos serà la referida al mateix.

b) Si l'ostenten de forma compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a tots dos.

En el cas que no apareguin dades en l'Agència Tributària i l'Ajuntament ho consideri pertinent, per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa. En cas de separació, divorci o cessament de la convivència, es requerirà al sol·licitant la sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.

9. Original i fotocòpia del Llibre de família amb tots els components.

10. Original de certificat de convivència.

11. Original i fotocòpia de l'acreditació de minusvalidesa mínima del 33% del sol·licitant.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades dels documents originals i les fotocòpies. No es valoraran les sol·licituds sense fotocòpia dels documents, ni les que no permetin compulsar la còpia perquè no s'ha mostrat l'original.

Article 9. Causes de denegació de l'ajuda

L'ajuda econòmica es denegarà (o es revocarà en el cas que ja hagués estat concedida) per les causes següents:

  • Per interrompre o abandonar els estudis en l'actual curs acadèmic.
  • Per falsejar o incomplir algun dels punts establerts a les presents bases.
  • La renúncia o anul·lació de la matrícula podrà donar lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a la mateixa.
  • Les vacants que es produeixin, durant el primer mes des de l'adjudicació, per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats/as suplents, seguint l'ordre de major puntuació en cadascuna de les modalitats corresponents, segons l'establert en l'article 6.

Article 10.- Comissió de Selecció i Seguiment de becaris

Les sol·licituds presentades seran valorades per la Comissió de Selecció i Seguiment, presidida per la gerència de l'IMEB o persona en qui delegui. Formaran part d'aquesta Comissió dos tècnics de l'IMEB o persones en qui deleguin.

Article 11.- Funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment

Correspondrà a la Comissió de Selecció i Seguiment:

Comprovar que el sol·licitant reuneix els requisits i que la seva documentació s'ajusta al que es disposa en la present convocatòria. Seran excloses del procés de selecció aquelles sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.
Requerir a les persones sol·licitants la documentació, precisions o aclariments i proves que consideri oportunes.

Valorar i resoldre les qüestions que susciti la baremació de les qualificacions.

Proposar la concessió o denegació de les beques a la Presidenta de l'IMEB. L'acord adoptat establirà les quanties que corresponguin a cada beneficiari, les característiques de les ajudes i la partida pressupostària corresponent.

Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista a les presents bases.

Article 12.- Resolució

  1. Les sol·licituds presentades seran examinades per la Comissió de Selecció i Seguiment verificant el compliment per part dels sol·licitants de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria. Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la Comissió de Selecció i Seguiment requerirà a la persona interessada perquè en un termini de deu dies hàbils esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fes, se li tindrà per desistida de la seva sol·licitud, arxivant-se sense més tràmit.

  2. El requeriment d'esmena previst en el paràgraf anterior es realitzarà a través de resolució, que es publicarà en els taulers d'anuncis de l'IMEB i a la pàgina www.calvia.com. Aquesta resolució inclourà tant la relació de sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides com la relació d'aquelles persones interessades les sol·licituds de les quals, inicialment, compleixin els requisits establerts en la convocatòria.

  3. Una vegada conclòs el termini d'esmena, la Comissió de Selecció i Seguiment avaluarà les sol·licituds presentades, així com les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades. Posteriorment, redactarà la proposta de resolució definitiva, ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 6.

  4. Així mateix, s'indicaran les persones sol·licitants que, complint els requisits establerts a les presents bases i convocatòria, no hagin obtingut la condició de persones beneficiàries per haver-se superat la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria. Per a això, s'elaborarà una llista per ordre de puntuació, de major a menor, ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 6. En el cas que, en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució de la convocatòria, es produís alguna renúncia o revocació d'aquelles persones que haguessin resultat beneficiàries, es concedirà la beca a la persona sol·licitant o sol·licitants següents a aquells en ordre de major puntuació, conforme als establert en l'article 6.

Article 13. Pagament i justificació de les beques

L'IMEB abonarà l'import de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació. Una vegada finalitzat el curs acadèmic i amb anterioritat a 1 d'agost de 2016, la persona beneficiària haurà de presentar original i fotocòpia de l'expedient acadèmic del curs 2015-2016. Aquesta documentació haurà de presentar-se a través dels canals legalment establerts o en el Registre General de l'IMEB situat c/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9.00 a 14.30 hores de dilluns a divendres.

Article 14.- Revocació de les beques

L'ocultació o falsejament de les dades que van servir de base per a la concessió de l'ajuda per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de la beca. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen a les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de la beca concedida, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.

 

Article 15.- Crèdit pressupostari

La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 40.000,00€, que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2015.

El pressupost destinat a la modalitat A és per un import de 30.000,00€, i a la modalitat B un import de 10.000,00€.

 

Presidenta IMEB

​Natividad Francés Gárate