Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 14507
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la instal·lació de xarxa BT al polígon 15 parcel·la 464. TM Andratx (84a/15)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 47.3 de la llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 17 de setembre de 2015,

“ATÈS

1.Que l'objecte del projecte és la dotació de subministrament elèctric per alimentar un habitatge unifamiliar a la parcel·la 464 del polígon 15 del TM d'Andratx, amb una potència total de 6,9kW.

2.Que la línia tindrà una longitud de 170m on l'obra civil necessària serà l'obertura i excavació d'11m de longitud, atès que el resta de la línia discorrerà per tubulars existents. La línia es soterrarà per camí d'asfalt existent.

3.Que les obres que es pretenen executar a sòl classificat com a Àrea Rural d'interès Paisatgístic (ARIP), a zona classificada amb vulnerabilitat d'aqüífers moderada, APR d'incendis, APR d'erosió, APR esllavissament, fora d'espai natural protegit, fora de XN2000 i fora d'àrees de protecció territorial

4.Que s'identifiquen i es valoren els impactees a la fase de construcció i funcionament i no s’observen impactes destacables sobre el medi ambient.

5.Que es presenten mesures correctores i el seguiment de les mateixes.

6.Que s'han realitzat les consultes a les administracions previsiblement afectades.

7.Que s’han analitzat el criteris de l’annex III de la Llei 21/2013 d'AA i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

a.Per les característiques del projecte, es tracta d'un projecte de petites dimensions, es reutilitzen les terres extretes a la mateixa obra, no existeix acumulació amb altres projectes, no es consumeixen recursos naturals.

b.El projecte es desenvolupa per camí asfaltat existent, a sòl classificats com a Àrees Rural d'Interès Paisatgístic (ARIP), a APR d'incendis, erosió i esllavissament, a zona classificada amb risc moderat de contaminació d'aqüífers, fora d'espais natural protegit i fora d'espai Xarxa Natura 2000.

Per les característiques del projecte no es supera la capacitat de càrrega del medi natural.

c.Es tracta d'un projecte de reduït àmbit, sense impactes transfrontarers, s'avaluen els impactes durant la fase d'execució i de funcionament i s'estableixen mesures per a disminuir l'impacte.

ACORDA

no subjectar a avaluació d’impacte ambiental ordinària el projecte “instal·lació xarxa BT al polígon 15 parcel·la 464. TM Andratx”, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’annex III de la Llei 21/2013 i amb les mesures correctores contingudes en el document ambiental presentat, amb el condicionant de que es faci una gestió correcta de l’excedent de terres.

Es recorda que abans de l'inici de les obres s'haurà d'obtenir informe de la DG de Recursos Hídrics respecte a l'APR d'erosió, esllavissaments i vulnerabilitat d'aqüífers.

 

Aquest acord s'emet sense perjudici de les qüestions urbanístiques, territorials que són competència d’altres administracions publiques i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.”

        

Palma, 21 de setembre de 2015

         

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias