Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ESTAT
DELEGACIÓ DEL GOVERN A LES ILLES BALEARS
Núm. 14491
Acord de la Delegació del Govern a les Illes Balears pel qual es determinen per a la convocatòria 2015 els nòlits terme mitjà aplicables als costos subvencionables regulats en el Reial Decret 1034/1999, de 18 de juny, sobre compensació al transport marítim i aeri de mercaderies, amb origen o destinació en Illes Balears
Versió PDF
La Llei 30/1998, de 29 de juliol, del règim especial de les Illes Balears, pretén fer realitat el mandat constitucional, contingut en l’article 138.1, relatiu a l’especificitat del fet insular i establir mesures que ajudin a corregir un conjunt de desavantatges i que afecten, entre altres àmbits, el transport, les comunicacions, les condicions de l’abastament de matèries.
En conseqüència, el Reial Decret 1034/1999, de 18 de juny, determina reglamentàriament el sistema de concessió de les compensacions que permeti abaratir el cost efectiu del transport marítim i aeri de mercaderies inter insular i entre les Illes Balears i la península, en les diverses modalitats, la quantitat, els sectors preferents i també els beneficiaris.
Aquest sistema estableix que s’ha de garantir la incidència directa sobre el cost del transport i la Delegació del Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina els promedis dels nòlits més representatius per a cadascun dels sectors preferents i trajectes a que se refereixen els articles 2 i 3 de la norma.
Així doncs, mitjançant Resolució de 27 de març de 2015 de la Secretaria d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, del Ministeri de Foment, s'acorda iniciar el procediment per a l'atorgament de compensacions als transports marítims i aeris de mercaderies amb origen o destinació en Illes Balears realitzats l'any 2014 i s'aprova el model de presentació de sol·licituds.
En consonància amb el que s'ha exposat anteriorment, tenint en compte la proposta formulada per l'instructor basada en la documentació aportada segons el model de presentació de sol·licituds, la tipologia de les mercaderies considerades i dels enviaments que figuren en les mateixes i la informació donada per les companyies de transport per mitjà dels corresponents certificats, acord:
Els costos tipus dels nòlits per als transports considerats en la convocatòria 2015 de la compensació al transport marítim i aeri de mercaderies, amb origen o destinació en Illes Balears, queden fixats en els Annexos del present acord.
|
Proposat: El director de l’àrea de foment
|
La delegada del Govern a les Illes Balears
|
ANNEX I
Nòlits terme mitjà - Avió
Trajecte tipus: Illes Balears - Madrid
Descripció:
Per al càlcul del noli aeri corresponent al transport d’una mercaderia s’aplicarà la fórmula: = (núm. trameses x 1 €) + ( núm. kg x 1,7 €/kg)
ANNEX II
Nòlits terme mitjà - Vaixell
Trajecte tipus: Mallorca - Barcelona
Coeficient 100
Unitat de transport, 1.000 kg
|
Sap |
Descripció |
Origen (€) |
Destí (€) |
|
A |
Indústria de la fusta |
140 |
70 |
|
B |
Pelleteria natural i artificial |
325 |
295 |
|
C |
Calçat |
325 |
295 |
|
D |
Cuir, marroquineria |
325 |
295 |
|
E |
Confecció peces de vestir |
310 |
280 |
|
F |
Joieria i bijuteria |
325 |
265 |
|
G |
Productes artesanals |
160 |
160 |
|
H |
Productes industrials: |
|
|
|
H1 |
Arts gràfiques |
90 |
90 |
|
H2 |
Productes de vidre |
90 |
40 |
|
H3 |
Fabricació de productes de construcció |
90 |
30 |
|
H4 |
Acabat de la pedra |
60 |
35 |
|
H5 |
Fabricació de productes metàl·lics |
90 |
30 |
|
H6 |
Construcció naval |
200 |
180 |
|
H7 |
Articles de paper i cartró |
60 |
45 |
|
H8 |
Indústria química |
160 |
50 |
|
H9 |
Varis n.c.a.p. |
160 |
90 |
|
I |
Articles de la nutrició humana |
60 |
60 |
Sap: sector atenció preferent
n.c.a.p.: no contemplats en una altra part del sector atenció preferent h).
(1) A les mercaderies de la indústria auxiliar de sectors d'atenció preferent de pelleteria, calçat, marroquineria, confecció i bijuteria s'aplicarà en origen el noli tipus de 0,240 €/kg i en destinació 0,200 €/kg.
(2) En la indústria d'arts gràfiques, a les mercaderies per a l'edició de periòdics s'aplicarà en destinació el noli tipus de 0,045 €/kg.
(3) En la indústria dels productes del vidre, h2), a la mercaderia “calcín”, s'aplicarà en origen el noli tipus de 0,017 €/kg.
(4) En la indústria de fabricació de productes de construcció, h3), a la mercaderia poliestirè per a tall mecanitzat com a aïllant, s'aplicarà en destinació el noli tipus de 0,070 €/kg.
(5) En la indústria dels productes metàl·lics, h5), en destinació s'aplicarà a la mercaderia relativa a l'alumini, el noli tipus de 0,090 €/kg, i a les mercaderies per a la seva transformació en productes de ferreteria (ex.: frontisses) 0,050 €/kg.
(6) En el sector d'atenció preferent, h9), varis, n.c.a.p., a les mercaderies de la indústria de matalassos s'aplicarà en destinació el noli de 0,180 €/kg.
(7) En els articles de la nutrició humana s'aplicarà: a) a la indústria de fabricació de les begudes no alcohòliques, amb un total d'enviaments inferior a 150.000 kg, en origen el noli tipus 0,120 €/kg i en destinació de 0,060 €/kg; b) als relatius a la sobrassada o similar de segona transformació, en origen el noli tipus de 0,145 €/kg; c) a la indústria de segona transformació de l'ametlla 0,050 €/kg en origen i destinació; d) a la indústria de segona transformació del formatge (tipus: guarit i fos) 0,045 €/kg en origen; i e) als productes de fabricació d'aliments per a hostaleria (tipus: desdejunis, postres) el noli tipus de 0,045€/kg en origen i destinació.
La classificació per coeficients es realitza de la manera següent:
1. Península / Mallorca / Península li correspon el 100
2. Península / Eivissa / Península li correspon el 105
3. Península / Menorca / Península li correspon el 110
4. Península / Formentera / Península li correspon el 172