Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 14215
Bases concessió ajuts per adquisició llibres de text i excepcionalment material escolar
Versió PDF
En sessió ordinària celebrada el 7 de setembre de 2015, el Ple de l’Ajuntament d’Alcúdia ha aprovat les bases que regulen la concessió d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text, i excepcionalment material escolar, per al curs 2015-2016.
D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.
Alcúdia, 17 de setembre de 2015
El batle
Antoni Mir Llabres
“BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT, I EXCEPCIONALMENT MATERIAL ESCOLAR, PER AL CURS 2015/2016
1-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte d’aquesta convocatòria és l’atorgament, per part de l’Ajuntament d’Alcúdia, d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material escolar lectiu per al curs 2015-2016 a les famílies amb fills que cursen ensenyament obligatori, es a dir, Educació Primària, Educació Secundaria – ESO- i PQPI.
Les ajudes econòmiques tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa l’adquisició de llibres de text a les famílies del municipi d’Alcúdia i està destinada a la compra de llibres de caràcter obligatori per l’alumne i excepcionalment, material escolar. S’entén per material escolar lectiu el conjunt format per tots aquells documents, fotocòpies i altres materials que substitueixen els llibres de text, sempre que aquest sigui el mètode que utilitza de forma unànime el centre escolar a on cursa els estudis l’alumne/a.
Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i alhora facilitar la reutilització dels llibres de text.
2- REQUISITS
3-DESTINATARIS DE LES AJUDES
Podran sol·licitar les ajudes o beques el pare, la mare o tutor legal empadronat/a a Alcúdia d’aquells alumnes empadronats a Alcúdia també, i matriculats a qualsevol curs d’Educació Primària i Secundària Obligatòria i PQPI en els centres públics i concertats del municipi d’Alcúdia durant el curs escolar 2015/2016 en representació de l’alumne.
4-DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
Als pressuposts municipals de l’Ajuntament d’Alcúdia per a l’any 2015 existeix partida destinada a cobrir aquests ajuts EN 326 481001 Beques per a llibres de text, dotada amb 15.000€
5-FORMA I DOCUMENTACIO DE PRESENTACIO DE SOL·LICITUDS
Les persones interessades a sol·licitar un ajut s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament d’Alcúdia i aportar la següent documentació:
Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d’Alcúdia i per tant, no es necessari aportar els certificats. La sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’ajuntament d’Alcúdia per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.
Les factures a què fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:
Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit al batle d’Alcúdia i subscrit pel tutor legal de l’alumne en representació d’aquest, al Registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia. La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament d’Alcúdia, perquè, en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les ajudes, singularment per demanar certificat als centre escolar, acreditatiu de estar matriculats dels fills dels sol·licitants.
6-TERMINI DE PRESENTACIÓ
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir de la data de publicació d’aquestes Bases en el BOIB.
7-DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR
* A efectes d’aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:
* Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.
* En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tendrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.
La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:
- en la separació de fet, s’haurà de presentar un document justificant d’interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.
- si la separació és legal o divorci, s’haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador a on consti la custòdia del menor.
* A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent., situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.
8- RENDA PER CÀPITA
La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a Rendiments del treball (010) + Capital mobiliari (031) + Activitats econòmiques (096) del 2014.
9-QUANTIA I NOMBRE D’AJUDES
El nombre d’ajuts s’establirà en funció de la Base 10 de les presents bases
La quantia a atorgar serà:
Total de la partida/ número d’ajudes aprovades per la comissió de valoració
Les ajudes no excediran en cap cas del 80% del cost dels llibres
10- CRITERIS DE VALORACIÓ
Per a la concessió de les beques o ajudes s’aplicarà la següent fórmula:
Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud, multiplicat pel número de membres de la unitat familiar, aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir:
Les sol·licituds que compleixen la fórmula anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixen quedaran excloses.
11-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT
La Comissió de Valoració estarà formada per dos tècnics i un auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura, Educació i Festes, o persones en qui deleguin:
La Tècnica de Cultura i Educació o persona en qui delegui.
TAE d’Intervenció o persona en delegui.
Secretari: Auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura (amb veu però sense vot)
Les funcions de l’esmentada comissió seran les següents:
1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades
2. Baremar cada una de les sol·licituds presentades
3. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents.
4. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:
Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta la resolució provisional per part de la Regidora Delegada d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.
Aquesta llista s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia en horari d’atenció al públic.
12-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de tres dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.
El batle, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a les bases d’aquesta convocatòria.
13-PAGAMENT DE LES BEQUES
El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.
14-COMPATIBILITAT DE LES BEQUES
Les beques concedides en virtut de la present convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex 2). En cas de que el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps haurà de procedir al reintegrament de la beca.
15-RÈGIM DE RECURSOS
Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.”