Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 14215
Bases concessió ajuts per adquisició llibres de text i excepcionalment material escolar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada el 7 de setembre de 2015, el Ple de l’Ajuntament d’Alcúdia ha aprovat les bases que regulen la concessió d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text, i excepcionalment material escolar, per al curs 2015-2016.

D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.

Alcúdia, 17 de setembre de 2015

El batle
Antoni Mir Llabres

 

BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT,     I EXCEPCIONALMENT MATERIAL ESCOLAR,  PER AL CURS 2015/2016

1-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és l’atorgament, per part de l’Ajuntament d’Alcúdia, d’ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material escolar lectiu per al curs 2015-2016 a les famílies amb fills que cursen ensenyament obligatori, es a dir, Educació Primària, Educació Secundaria – ESO- i PQPI.

Les ajudes econòmiques tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa l’adquisició de llibres de text a les famílies del municipi d’Alcúdia i està destinada a la compra de llibres de caràcter obligatori per l’alumne i excepcionalment, material escolar. S’entén per material escolar lectiu el conjunt format per tots aquells documents, fotocòpies i altres materials que substitueixen els llibres de text, sempre que aquest sigui el mètode que utilitza de forma unànime el centre escolar a on cursa els estudis l’alumne/a.

Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i alhora facilitar la reutilització dels llibres de text.

2- REQUISITS

  • Els sol·licitants han d’estar empadronats al municipi d’Alcúdia, amb una antiguitat de tres mesos anteriors a la sol·licitud.
  • Els alumnes han d’estar matriculats a centres escolar ubicats al municipi d’Alcúdia, a excepció dels alumnes de PQPI, que no puguin cursar els estudis en els centres educatius d’Alcúdia.
  • Els sol·licitants s’han de comprometre a reutilitzar els llibres escolars pels quals siguin becats. Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes, o l’APIMA, compta amb programa de reutilització de llibres de text, s’hi dipositaran en el mateix centre en acabar el curs.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l’Estat i l’Ajuntament d’Alcúdia
  • No trobar-se sotmès a cap procediment de  reintegrament de subvencions  públic.
  • No trobar-se sotmès dins cap causa de prohibició contemplada al article 13 de la Llei de Subvencions

3-DESTINATARIS DE LES AJUDES

Podran sol·licitar les ajudes o beques el pare, la mare o tutor legal empadronat/a a Alcúdia d’aquells alumnes empadronats a Alcúdia també, i matriculats a qualsevol curs d’Educació Primària i Secundària Obligatòria i PQPI en els centres públics i concertats del municipi d’Alcúdia durant el curs escolar 2015/2016 en representació de l’alumne.

4-DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Als pressuposts municipals de l’Ajuntament d’Alcúdia per a l’any 2015 existeix  partida destinada a cobrir aquests ajuts EN 326 481001 Beques per a llibres de text, dotada amb 15.000€

5-FORMA I DOCUMENTACIO DE PRESENTACIO DE SOL·LICITUDS

Les persones interessades a sol·licitar un ajut s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament d’Alcúdia  i aportar  la següent documentació:

  • Sol·licitud (annex 1)
  • Fotocòpia acarada del DNI, NIE o passaport  del sol·licitant
  • Fotocòpia acarada del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors
  • En cas de fills amb discapacitats, fotocòpia acarada document oficial acreditatiu.
  • Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2014 del pare i la mare de l’alumne o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar (vegeu Base 7a). En cas de famílies monoparentals justificants que la pàtria potestat recau en un sol progenitor.
  • En cas de no estar obligat a presentar la declaració de la Renda s’ha de signar un document (Annex 3) en que autoritza  l’Ajuntament a consultar les dades econòmiques a l’Agència Tributària.
  • En cas de separació dels pares, sentència judicial i règim de manutenció.
  • Factura original o acarada justificativa d’haver abonat el preu dels llibres de text o del material escolar substitutiu.
  • Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d’aquest. S’acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta .
  • Declaració jurada de no haver rebut cap altre ajut pel mateix concepte (Annex 2).
  • Compromís signat en què s’especifiqui que l’alumne/a beneficiari, en acabar el curs, dipositarà els llibres en el Centre (Annex 4).
  • Certificat del Centre Educatiu que acrediti que els alumnes utilitzen material escolar lectiu substitutori dels llibres de text. Aquest certificat ho sol·licitarà l’Ajuntament.

Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d’Alcúdia i per tant, no es necessari aportar els certificats. La sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’ajuntament d’Alcúdia per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.

Les factures a què fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:

  • Les factures hauran d’estar pagades i degudament justificades (segell, justificant bancari...)
  • Que facin referència als llibres de text, o material escolar substitutiu del curs 2015-2016
  • Ser originals (no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura

Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit al batle d’Alcúdia i subscrit pel tutor legal de l’alumne en representació d’aquest, al Registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia. La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament d’Alcúdia, perquè, en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les ajudes, singularment per demanar certificat als centre escolar, acreditatiu de estar matriculats dels fills dels sol·licitants.

6-TERMINI DE PRESENTACIÓ

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir de la data de publicació d’aquestes Bases en el BOIB.          

 7-DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR

* A efectes d’aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:

  • els pares i, si s’escau, el tutor o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.
  • Els fills menors d’edat, amb excepció dels emancipats.
  • Els fills majors d’edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.
  • Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.
  • Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

* Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

* En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tendrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.

La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:

- en la separació de fet, s’haurà de presentar un document justificant d’interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.

- si la separació és legal o divorci, s’haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador a on consti la custòdia del menor.

* A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent., situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.

8- RENDA PER CÀPITA

La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a Rendiments del treball (010) + Capital mobiliari (031) + Activitats econòmiques (096) del 2014.

9-QUANTIA  I NOMBRE D’AJUDES

El nombre d’ajuts s’establirà en funció  de la Base 10 de les presents bases

La quantia a atorgar serà:

Total de la partida/ número d’ajudes aprovades per la comissió de valoració

Les ajudes no excediran en cap cas del 80% del cost dels llibres

10-   CRITERIS DE VALORACIÓ

Per a la concessió de les beques o ajudes s’aplicarà la següent fórmula:

Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud, multiplicat pel número de membres de la unitat familiar, aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir:

  • Unitat familiar de 2 membres fins a un màxim de           18.068,40 euros
  • Unitat familiar de 3 membres fins a un màxim de           27.102,00 euros
  • Unitat familiar de 4 membres fins a un màxim de           36.136,80  euros
  • Unitat familiar de 5 membres fins a un màxim de           45.171,00  euros
  • Unitat familiar de 6 membres fins a un màxim de           54.205,20  euros
  • ...

Les sol·licituds que compleixen la fórmula anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixen quedaran excloses.

11-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT

La Comissió de Valoració estarà formada per dos tècnics i un auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura, Educació i Festes, o persones en qui deleguin:

La Tècnica de Cultura i Educació o persona en qui delegui.

TAE d’Intervenció o persona en delegui.

Secretari: Auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura (amb veu però sense vot)

Les funcions de  l’esmentada comissió seran les següents:

1. Avaluar cada una de les sol·licituds presentades

2. Baremar cada una de les sol·licituds presentades

3. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents.

4. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta la resolució provisional per part de la Regidora Delegada d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d’ésser presentada al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia en horari d’atenció al públic.

12-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de tres dies hàbils, elaborarà  un informe que ha de servir de  base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.

El batle, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a les bases d’aquesta convocatòria.

13-PAGAMENT DE LES BEQUES

El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

14-COMPATIBILITAT DE LES BEQUES

Les beques concedides en virtut de la present convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex  2). En cas de que el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps haurà de procedir al reintegrament de la beca.

15-RÈGIM DE RECURSOS

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.”