Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 14212
Bases subvencions programes suport ensenyament obligatori
Versió PDF
En sesió ordinària celebrada dia 7 de setembre de 2015, el Ple de l’Ajuntament de Alcúdia ha aprovat las bases reguladores de subvencions de programes de suport a l’ensenyament obligatori duts a terme en els centres escolars d’Alcúdia 2015.
D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.
Alcúdia, 17 de setembre de 2015
El batle,
Antoni Mir Llabres
“Bases reguladores de les subvencions adreçades als programes de suport de l’ensenyament obligatori organitzades pels centres escolars d’Alcúdia durant l’exercici 2015
Base primera: Finalitats
L’escola com a tal, és un laboratori on l’alumne rep una gran quantitat d’informació, de coneixements, d’aptituds i de valors que són la base de la nostra societat democràtica i de la nostra cultura.
Els alumnes, gràcies als programes educatius que desenvolupen els centres escolars (natació, foment de la lectura, mostra escolar de nadales, noves tecnologies, medi ambient...) i que compten amb el suport d’entitats públiques i privades, poden gaudir d’un ampli ventall de possibilitats que milloraran les seves competències i la seva formació acadèmica.
Base segona. Dotació pressupostària
Per aquesta finalitat en Pressupost general de l’Ajuntament d’Alcúdia de l’exercici 2015, aprovat definitivament dia 24 de gener de 2015 figura la partida pressupostària EN 326 489000 Aportacions als Centres Escolars amb una dotació econòmica de 38.300,00€ (Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions).
Base tercera: Objecte
L’objecte d’aquestes bases és la regulació de les subvencions Foment de Programes Educatius que tenguin com a finalitats:
Programes educatius en general (medi ambient, de suport, de convivència, intercanvis...)
Programes destinats a afavorir l’esport escolar (natació escolar en horari lectiu...)
Dotació de recursos d’aula (biblioteca, ludoteca, material de música, material de plàstica etc...).
Programes de reutilització de llibres de text.
Participació Mostra Escolar de Nadales Curs 2014-2015
Equipament i adquisició de material informàtic i audiovisual: noves tecnologies.
Material didàctic en general.
Base quarta: entitats beneficiàries
Poden ser entitats beneficiàries d’aquestes subvencions els Centres Educatius d’Infantil, Primària i Secundària del municipi d’Alcúdia, públics o concertats, que compleixin els requisits següents:
Base cinquena: naturalesa de la subvenció.
Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i excepcional i anul·lables, són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
Així mateix són compatibles amb altres ajudes, subvencions que pugui rebre l’entitat beneficiària per al mateix projecte sempre que el total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el pressupost del projecte cultural subvencionat.
El fet de rebre una subvenció implica l’obligatorietat de dur a terme el projecte educatiu subvencionat. Per tal d’executar la totalitat del pressupost, l’entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis, d’acord amb el que estableix la base tretzena (justificació i pagament de la subvenció).
En cas de no complir-se els compromisos pactats es procedirà a reduir la quantia sol·licitada bé proporcionalment o bé descomptat allò que no s’ha pogut executar, criteri que decidirà la Comissió Avaluadora.
Base sisena: Publicació de la convocatòria i inici del procediment.
La convocatòria i les seves bases i la iniciació del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici, l’aprovació d’aquestes bases pel Ple de l’Ajuntament d’Alcúdia, que després seran publicades al BOIB, al tauló d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web www.alcudia.net per tal que es puguin presentar les sol·licituds durant el termini establert a la Base Novena.
Base setena : sol·licitud i documentació
Els Centres Educatius interessats que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar la següent documentació:
1. Sol·licitud, d’acord amb el model adjunt com a annex 1.
2. Declaració responsable del compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex 2).
3. Projecte d’activitats a desenvolupar al centre educatiu durant l’any 2015 (annex 3).
4. Pressupost d’ingressos i despeses del 2015, ha d’estar vinculat amb l’objecte de la convocatòria.
5. Fotocòpia compulsada del CIF de l’entitat sol·licitant i del DNI del representant legal que signa la sol·licitud.
6. Fotocòpia compulsada del nomenament del representant legal.
7. El centre educatiu haurà d’adjuntar un certificat expedit per la secretaria del propi centre en el què hi figuri el número real d’alumnes matriculats a data d’1 de juny de 2015.
8. El centre educatiu haurà d’adjuntar un certificat expedit per la secretaria del propi centre on figuri el número real d’alumnes que assisteix als cursos de natació escolar durant el darrer trimestre del curs.
9. El centre educatiu haurà d’adjuntar un certificat amb el número de grups que han participat en la Mostra Escolar de Nadales del curs 2014-2015.
10. Declaració expressa en la qual s’han de fer constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol institució pública o privada per a la mateixa finalitat (annex 4).
11. Certificat bancari, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció que es pugui concedir (annex 5).
Base vuitena: despeses subvencionables i import.
D’acord amb l’establert a l’art. 31 de la llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, General de Subvencions són despeses subvencionables aquelles:
No formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:
La naturalesa dels projectes educatius queden recollides a la Base Segona d’aquestes bases i l’ import de la subvenció es calcularà en base als següents criteris:
A) QUANTIA SUBVENCIÓ PER NATACIO ESCOLAR.
Es subvencionarà el 100% del cost de l’activitat. L’import destinat a aquesta activitat és de 19,94 euros per alumne com a màxim.
El pressupost destinat a subvencionar l’activitat de natació escolar és de 7.300,00 €.
B) MOSTRA ESCOLAR DE NADALES
Es subvencionarà amb un import de 90 euros per curs que participi en la Mostra Escolar de Nadales del curs 2014-2015, organitzada per l’Ajuntament d’Alcúdia.
El pressupost destinat a subvencionar la Mostra Escolar de Nadales és de 8.000,00 €.
Les quanties atorgades per la participació a la Mostra Escolar de Nadales hauran de ser destinades a finançar projectes educatius d’acord amb l’objecte d’aquesta convocatòria (Base tercera). La justificació dels mateixos hauran de seguir el procediment establert a la base tretzena.
C) RESTA D’ACTIVITATS.
Per a la resta d’activitats educatives es destinarà un total de 23.000,00 €.
Aquest import es distribuirà proporcionalment al nombre d’alumnes matriculats al conjunt de centres educatius sol·licitants de la subvenció.
L’import resultant de la suma dels tres conceptes anteriors no podrà ser superior als 7.600,00€ per centre.
Les entitats beneficiàries de subvencions estan obligades a presentar la corresponent justificació de l’activitat subvencionada i a acreditar, abans de l’ordenació del pagament que estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb l’Ajuntament.
Quan l’entitat beneficiària sigui deutora de l’Ajuntament, com a conseqüència d’un deute, vençut, liquidat i exigible, es podrà acordar la compensació.
En cas que el beneficiari no pogués arribar a justificar adequadament la totalitat de l’import de la subvenció atorgada, l’Ajuntament d’Alcúdia tramitarà d’ofici la reducció de l’import de la subvenció en la mateixa proporció que existeixi entre l’import a justificar i aquell import ben justificat.
En cas que la suma de les subvencions rebudes per l’activitat de que es tracti superi el cost de la mateixa, la subvenció atorgada es reduirà proporcionalment.
Si el crèdit pressupostari resulta insuficient per cobrir les sol·licituds de despesa presentades a subvenció es procedirà a reduir el percentatge subvencionat.
Base novena: termini i lloc de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al Batle de l’Ajuntament d’Alcúdia i s’han de presentar, juntament amb la documentació que s’hi especifica a la base setena d’aquestes Bases, en el Registre General Municipal o a qualsevol dels llocs previst a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. El termini de presentació de sol·licituds començarà 15 dies hàbils a partir de la publicació de les bases al BOIB i durant aquest termini les bases estaran publicades en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament d’Alcúdia.
Base desena: Procediment. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment
La iniciació del procediment de concessió de subvencions es produeix d’ofici, l’aprovació d’aquestes bases pel Ple de l’Ajuntament d’Alcúdia, que després seran publicades al BOIB i al tauló d’anuncis de l’Ajuntament.
Per estudiar i avaluar les sol·licituds, es constitueix una Comissió tècnica d’avaluació que la integren les persones relacionades tot seguit i és l’encarregada de la instrucció del procediment integrada per :
A la Comissió tècnica d’avaluació li correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució per part del Regidora Delegada d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes Bases.
En qualsevol cas, la Comissió tècnica d’avaluació pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s’hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.
D’acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la instància o la documentació són incorrectes o incompletes, l’òrgan competent (Comissió tècnica d’avaluació) concedirà un termini de 10 dies hàbils per esmenar deficiències. Si en el termini de 10 dies hàbils, l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, l’Ajuntament d’Alcúdia després d’haver-ne pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició.
El termini màxim per resoldre és de tres mesos comptadors des de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de la justificació, i és el termini màxim que marca la Llei 38/2003 General de Subvencions. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes comptador des que s’hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos des que s’ha notificat.
Base onzena: Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions dels Centres Escolars beneficiaris de les subvencions:
1. Comunicar a l’Àrea d’Educació l’acceptació o la renúncia de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini de quinze dies comptadors des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.
2. Complir l’objectiu, executar el projecte, realitzar l’activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
3. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l’Ajuntament d’Alcúdia o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se’ls requereixi en l’exercici d’aquestes funcions de control.
4. L’entitat beneficiària haurà de comunicar a l’Ajuntament d’Alcúdia l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en qualsevol cas, l’obtenció concorrent de subvencions o ajudes, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
5. L’entitat beneficiària haurà de disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigits per la normativa a fi de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts.
6. L’entitat beneficiària haurà de fer constar, si la naturalesa de l’activitat ho fa possible, de manera expressa durant l’acció subvencionada i en la difusió (cartells, programes, etc.) que se’n faci posteriorment, la col·laboració de l’Ajuntament d’Alcúdia i lliurar una còpia a l’Àrea d’Educació dels materials gràfics i audiovisuals relatius a l’activitat subvencionada.
7. L’entitat beneficiària haurà de comunicar, immediatament, qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.
8. L’entitat beneficiària haurà d’acreditar a la justificació l’import, la procedència i l’aplicació d’aquest fons a les activitats subvencionables, quan les activitats objecte de la subvenció s’hagin finançat amb fons propis o altres subvencions o recursos.
Base dotzena : Modificació del projecte
L’entitat beneficiària haurà de sol·licitar autorització prèvia i expressa per fer qualsevol modificació del projecte o de l’activitat subvencionada. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades i s’han de formular immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que les justifiquin i s’han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
Base tretzena : Justificació i pagament
El termini de justificació de la subvenció concedida finalitza dia 31 d’octubre (inclòs) i l’entitat beneficiària haurà d’aportar la següent documentació:
1. Memòria de les activitats subvencionades.
2. Memòria econòmica de l’activitat subvencionada integrada per la declaració responsable de la realització del projecte, que consti d’una relació classificada de despeses i ingressos de les activitats realitzades, amb l’aportació de factures o altres documents de valor probatori originals o fotocòpies acarades, que acreditin que la inversió s’ha realitzat i s’ha destinat als fins per als quals s’ha concedit la subvenció (annex 6). Les factures hauran d’haver estat abonades prèviament per l’entitat i com a prova d’això hauran d’anr acompanyades d’un comprovant de transferència bancària o en el seu defecte (en metàl·lic) un document acreditatiu del proveïdor que ha estat abonada la factura.
3. Autorització del representat legal perquè l’Ajuntament d’Alcúdia pugui comprovar si l’escola es troba al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i tributàries amb l’Ajuntament d’Alcúdia, Hisenda i amb la Seguretat Social, que venguin imposades per la normativa vigent (annex 7).
Si la justificació de la subvenció no compleix els requisits que abans s’indiquen, es requerirà l’entitat per a que en el termini de 10 dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa desisteix de la subvenció.
La resolució de pagament se efectuarà per l’òrgan competent i se notificarà a l’entitat preceptora.
Base catorzena : revocació i reintegrament
L’incompliment per part del beneficiari de les obligacions contemplades en aquestes bases o incórrer en alguna de les causes establertes en l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de qualsevol de les obligacions anteriors pot donar lloc a la reducció i/o revocació de la subvenció amb la corresponent devolució de les quantitats percebudes, que es podran recuperar aplicant el procediment de constrenyiment i inhabilitant l’entitat beneficiària per rebre noves quantitats per aquests conceptes. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi pogués haver d’ordre penal, civil o administratiu.
De la mateixa manera, l’obtenció d’ajudes, subvencions o altres recursos que no hagin estat comunicats pel beneficiari o l’alteració, per la seva part, de les condicions o dels aspectes rellevants del projecte cultural, que s’haguessin tingut en compte per concedir la subvenció, ha de donar lloc a la revocació de la subvenció amb la pèrdua del dret a cobrar o, si és el cas, amb el reintegrament de la subvenció, d’acord amb allò establert als preceptes esmentats en el paràgraf anterior.
No obstant això, si el beneficiari ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar íntegrament la subvenció.
Base quinzena : règim jurídic
En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reglament General de Subvenció 887/2006 aprovat el 21 de juliol, la Llei 30/92 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el Reglament de serveis de les Corporacions Locals de 17 de juny de 1955, el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, les Bases d’execució del Pressupost Municipal per a 2015 i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d’aplicació.
Base setzena : Recursos
Contra l’acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució.
No obstant això s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, i de la Llei 30/1992 del 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la llei 4/1999, de 13 de gener.”