Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 13884
Publicació íntegra Reglament del servei públic de centre sociocultural i recreatiu Antic Escorxador
Versió PDF
Fem públic que el Ple de la corporació, en sessió extraordinària de dia 16 de juliol de 2015, va aprovar definitivament el Reglament del servei públic de centre sociocultural i recreatiu Antic Escorxador, atès que no es van presentar reclamacions o suggeriments. Es procedeix a la publicació íntegra del Reglament de conformitat amb allò que estableix l'article 103.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que no entrarà en vigor fins que no hagi transcorregut el termini establert a l'art. 113 de la mateixa llei.
El certificat de l'acord plenari que conté aquests documents pot ser descarregat a la seu alaior.sedelectronica.es, enganxant a la casella «validar document» el codi de validació 4NQY3XJX2JSMGXZFRPPRC5FM5.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci en el BOIB.
«REGLAMENT DEL SERVEI PÚBLIC DE CENTRE SOCIOCULTURAL I RECREATIU ANTIC ESCORXADOR
Article 1
Objecte i naturalesa de la instal·lació
L'objecte d'aquest Reglament és regular les condicions d'ús de l'edifici municipal Centre Sociocultural i Recreatiu Antic Escorxador (Centre).
El Centre és un equipament públic de propietat municipal destinat a promoure, facilitar i potenciar el foment i la dinamització de la vida social i cultural del municipi d'Alaior, oferint unes instal·lacions polivalents properes a la ciutadania.
El caràcter públic del servei pressuposa un servei plural per a la totalitat de les persones.
La instal·lació objecte d'aquest Reglament és la part de l'edifici municipal ubicat a la costa de Llimpa, 4 del polígon industrial la Trotxa d'Alaior, que ha estat restaurada i adequada com a centre sociocultural i recreatiu per a activitats de la ciutadania.
La utilització i gestió del servei públic que es prestarà en aquest edifici es regirà pel present Reglament i es gestionarà de forma directa per part de l'Ajuntament d'Alaior.
El Centre està format per diferents zones:
L'aforament màxim del Centre és de 78 persones, que no podrà ser superat en cap cas.
Article 2
Fins i disponibilitat del Centre
L'edifici s'ha reformat i adequat com a centre sociocultural i recreatiu amb les finalitats següents:
1. Servir de marc a les activitats programades per l'Ajuntament d'Alaior.
2. Facilitar a la ciutadania espais adequats per a les seves activitats: trobades, reunions, llocs de convivència i de realització d’activitats diverses, etc.
El Centre es posarà a disposició de les persones que ho hagin sol·licitat correctament, hagin pagat la taxa i no hagin estat sancionades prèviament.
L'ús del Centre es podrà sol·licitar per períodes d'un dia o per hores. En casos puntuals també es podrà sol·licitar l'ús del Centre per períodes de més durada segons la disponibilitat, la tipologia de l'acte i amb estudi previ i autorització de la sol·licitud.
L'horari en què es podrà disposar del Centre serà de dilluns a diumenge de les set del matí a la una de la matinada. Aquest horari només podrà ser superat en cas que es compti amb una autorització específica de l'Ajuntament.
Serà prioritària la utilització del Centre amb les finalitats següents:
a) Tindran prioritat absoluta les activitats programades per les diferents àrees i departaments de l'Ajuntament.
b) A continuació, les activitats programades per les persones empadronades a Alaior.
c) Les activitats programades per les entitats pertanyents a Alaior.
d) En últim lloc, es consideraran aquelles sol·licituds d'entitats, associacions o grups que no pertanyin al municipi.
L'Ajuntament d'Alaior podrà signar un acord, contracte o conveni, segons la tipologia de l'activitat, per a les peticions d'ús en què es consideri necessari, en el qual es reflecteixin les condicions de l'acord, els drets i deures de les parts, fent constar la tarifa a aplicar.
Article 3
Procediment de concessió d'autorització d'ús del Centre
1. Sol·licituds.
Podran sol·licitar-ne autorització d'ús totes les persones físiques o jurídiques que vulguin desenvolupar-hi activitats apropiades al seu ús i a les seves instal·lacions. L'Ajuntament podrà desestimar totes aquelles sol·licituds que, en el seu judici, no s'ajustin o adeqüin a la finalitat del Centre o puguin posar en perill les instal·lacions i equips.
En la sol·licitud s'hauran de fer constar, en tot cas, les dades de la persona responsable (major d'edat), l'objectiu pel qual se sol·licita el Centre, la data i l'horari en què s'espera utilitzar-lo, la quantitat de gent que l'ocuparà, declaració responsable de compliment d'aquest Reglament i la resta d'ordenances municipals.
Les sol·licituds d’ús s’han de presentar per escrit a les oficines del Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament o telemàticament mitjançant la seu alaior.sedelectronica.es (accedint-hi amb certificat digital).
Amb la sol·licitud es demanarà un número de targeta de crèdit, amb l'autorització pertinent, que serà el mitjà de pagament al qual es carregaran les possibles despeses ocasionades, d'acord amb el que s'estableix a l'apartat 5 d'aquest article.
2. Termini de presentació de sol·licituds.
La ciutadania empadronada a Alaior podrà sol·licitar l’ús de les instal·lacions amb tres mesos d’antelació, les entitats d'Alaior amb un mes d’antelació i la resta de la ciutadania amb quinze dies.
Si se sol·licita l'ús del Centre fora d'aquests terminis, s'entendrà denegada la petició.
3. Autorització de la utilització del Centre.
Un cop sol·licitat l'ús, confirmada la disponibilitat i satisfet el pagament del preu públic es considerarà autoritzat l'ús del Centre.
La sol·licitud autoritzada podrà ser cancel·lada per escrit mitjançant les vies indicades a l'article 3.1, amb les condicions següents:
5. Material disponible.
Al Centre hi haurà taulells, cavallets i cadires suficients per al nombre de persones establertes a l'aforament màxim de la instal·lació.
Tot el material del Centre ha de ser tractat amb cura i ha de ser restituït en cas de desperfectes. Els desperfectes que s’ocasionin han de ser comunicats tan aviat com sigui possible a la persona responsable de la instal·lació o directament a l’Ajuntament. Si es comprova que han estat produïts per un mal ús del grup que era a la instal·lació, la persona responsable s’haurà de fer càrrec de les despeses produïdes i seran facturades i reclamades degudament. Aquestes despeses podran ser carregades directament a la targeta de crèdit indicada en la sol·licitud.
Al Centre també hi haurà disponible material de neteja suficients perquè les persones usuàries puguin retornar la instal·lació en l'estat en què la van trobar. En cas que es detecti que manca algun tipus d'aquest material, cal indicar-ho a la persona responsable de la gestió del Centre. Cada grup haurà de portar els productes de neteja que consideri convenients, adequats per a les superfícies que s'hauran de netejar. Qualsevol desperfecte que s'hagi produït per un ús inadequat d'aquest tipus de productes serà valorat i facturat a la persona responsable. El cost d'això podrà ser carregat a la targeta de crèdit que el responsable va indicar en la sol·licitud.
La cuina s'equiparà amb els elements indispensables per cuinar, tot aquest material i els electrodomèstics disponibles hauran de ser tractats amb cura.
Article 4
Preus
L’Ajuntament regularà i revisarà anualment, o quan consideri necessari, els preus per a la utilització de les instal·lacions que gestioni.
Article 5
Gestió de l'ús de les instal·lacions
Tots els grups han de disposar d’una persona responsable, major d’edat, que representi el grup i en sigui l’interlocutor vàlid amb la persona responsable de la instal·lació. Es considerarà persona responsable la que presenti la sol·licitud.
La neteja de la instal·lació un cop acabada l’estada correspon a les persones usuàries. És necessari mantenir net l’entorn i dipositar els fems als llocs indicats, així com tenir cura del mobiliari. Si la instal·lació no es deixa tal com es va trobar, l'Ajuntament contractarà o prestarà els serveis necessaris per esmenar el problema, i el cost d’això es facturarà i reclamarà a la persona responsable.
Les deixalles, fems i tota la matèria per reciclar han de ser portats per les persones usuàries mateixes fins als contenidors corresponents més propers. En cap cas es pot deixar cap tipus de deixalles a les instal·lacions ni al seu entorn.
Qualsevol tipus d'activitat o esdeveniment en què s'hagi d'instal·lar algun element especial al Centre, haurà de ser prèviament autoritzada per l'Ajuntament. En qualsevol cas, la instal·lació s'ha de retornar a l'estat inicial.
Article 6
Drets i deures
Las persones usuàries tindran dret:
Els deures de les persones usuàries seran:
Article 7
Normativa d’ús de les instal·lacions
Article 8
Compliment de la normativa
L'accés a aquesta instal·lació gestionada per l’Ajuntament d'Alaior suposa l’acceptació i el compliment de la normativa regulada en aquest Reglament.
Article 9
Infraccions
A. Es consideren infraccions la realització d'activitats prohibides en aquest Reglament, així com qualsevol altra activitat que suposi una actuació contrària a les més elementals regles d'ús i gaudi de les instal·lacions.
B. Tindran la consideració d'infraccions molt greus:
1. La realització d'activitats a les instal·lacions del Centre sense disposar d'autorització concedida per l'Ajuntament.
2. L'incompliment de les condicions imposades en les autoritzacions quan es comprometi greument la seguretat o salut de les persones usuàries.
3. La falta de compliment de forma conscient i deliberada de les disposicions establertes en aquest Reglament, quan es comprometi greument la seguretat o salut de les persones usuàries.
4. La resistència, coacció, amenaça o desacatament o qualsevol altra forma d'actuació exercida sobre el personal de la instal·lació.
5. La sostracció, deterioració o destrucció de qualsevol element de la instal·lació.
6. La comissió en el termini de dos anys de dos o més infraccions greus sancionades mitjançant resolució administrativa ferma.
C. Tindran la consideració d'infraccions greus:
1. Incomplir de forma reiterada les ordres o instruccions emanades del personal de les instal·lacions.
2. Els comportaments i actituds que atemptin greument contra la dignitat i el decòrum.
3. Els comportaments i actituds que pertorbin o molestin de forma greu la tranquil·litat i comoditat de la resta de persones usuàries i veïnat.
4. L'incompliment de les condicions imposades en les autoritzacions quan no constitueixi infracció greu.
5. La comissió en el termini de dos anys de dues o més infraccions lleus, sancionades mitjançant resolució administrativa ferma.
D. Tindran la consideració d'infraccions lleus.
1. Qualssevol violacions de les normes contingudes en aquest Reglament que, no estant tipificades com de molt greus o greus, afectin l'ús normal de les instal·lacions del Centre o pertorbin o molestin les persones usuàries.
Article 10
Sancions
1. Seran sancionades quantes infraccions es cometin contra les disposicions d'aquest Reglament, dins dels límits prevists a l'article 141 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
2. Les sancions per les infraccions tipificades a l'article anterior seran les següents:
a) Infraccions molt greus:
b) Infraccions greus:
c) Infraccions lleus:
d) Per a la graduació de les respectives sancions es valoraran conjuntament les següents circumstàncies:
e) Les responsabilitats i sancions es tramitaran i executaran per via administrativa, d'acord amb la legislació reguladora del procediment administratiu comú.
f) Les sancions seran independents de l'obligació de reparar el dany causat i de restituir el que s'hagués usurpat, així com d'altres responsabilitats en què s'hagi pogut incórrer.
Article 11
Accions civils i penals
Amb independència del règim disciplinari exposat anteriorment, l'Ajuntament podrà exercir les accions civils i penals davant la jurisdicció competent.
Disposició final
Entrada en vigor
El present Reglament entrarà en vigor quan s'hagi publicat íntegrament en el BOIB i hagi transcorregut el termini assenyalat a l'article 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.»
La qual cosa faig pública per a coneixement general.
La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys