Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 13644
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 25 d’agost de 2015, per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de facultatiu especialista d’àrea de Neurologia (Exp. HSLL-4/15) corresponent al sector sanitari de Migjorn (Hospital de Son Llàtzer)
Versió PDF
Antecedents
1. En l’article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, es regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal:
Article 9. Personal estatutari temporal
1. Per raons de necessitat, d’urgència o per al desenvolupament de programes de caràcter temporal, conjuntural o extraordinari, els serveis de salut poden nomenar personal estatutari temporal.
Els nomenaments de personal estatutari temporal poden ser d’interinitat, de caràcter eventual o de substitució.
2. El nomenament de caràcter interí s’expedeix per a l’acompliment d’una plaça vacant dels centres o serveis de salut, quan sigui necessari atendre les funcions corresponents.
S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari interí quan s’hi incorpori personal fix, pel procediment legal o establert per reglament, a la plaça que ocupi, i també quan aquesta plaça quedi amortitzada.
3. El nomenament de caràcter eventual s’expedeix en els casos següents:
a) Quan es tracti de la prestació de serveis determinats de naturalesa temporal, conjuntural o extraordinària.
b) Quan sigui necessari per garantir el funcionament permanent i continuat dels centres sanitaris.
c) Per a la prestació de serveis complementaris d’una reducció de jornada ordinària.
S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari eventual quan es produeixi la causa o venci el termini que es determini expressament en el nomenament, i també quan se suprimeixin les funcions que en el seu dia el van motivar.
Si es realitzen més de dos nomenaments per a la prestació dels mateixos serveis per un període acumulat de 12 mesos o més en un període de dos anys, és procedent l’estudi de les causes que els van motivar, per valorar, si s’escau, si és procedent la creació d’una plaça estructural a la plantilla del centre.
4. El nomenament de substitució s’expedeix quan és necessari atendre les funcions de personal fix o temporal, durant els períodes de vacances, permisos i altres absències de caràcter temporal que comportin la reserva de la plaça.
S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari substitut quan es reincorpori la persona a qui substitueixi, i quan aquesta perdi el dret a la reincorporació a la mateixa plaça o funció.
5. Al personal estatutari temporal li és aplicable, quan sigui adequat a la naturalesa de la seva condició, el règim general del personal estatutari fix.
2. D’altra banda, en l’article 33.1 es disposa que la selecció de personal estatutari temporal s’ha d’efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, els quals s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s’han d’establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.
3. En l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears encara no s’han dictat disposicions reglamentàries que regulin la selecció i la provisió del personal estatuari, per la qual cosa continua vigent amb rang reglamentari el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social, de conformitat amb l’apartat 1.c de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003. Per això, mentre no s’aprovi una norma reglamentària que reguli la selecció de personal estatutari, la Mesa Sectorial de Sanitat —per l’Acord de 17 de març de 2014 (BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014— regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut.
4. El punt 31 de l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014 (BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), que va ratificar l’Acord de la Mesa Sectorial de 17 de març, estableix que la direcció gerència del centre hospitalari pot sol·licitar al director general del Servei de Salut l’aplicació del procediment especial de selecció de facultatius especialistes d’àrea, quan ho requereixin l’ocupació i l’especificitat del lloc. Amb aquest efecte, cal adjuntar l’informe justificatiu oportú en què s’enumeren les característiques especials del lloc que s’hagi de cobrir i que motiven l’aplicació del procediment especial de selecció, al qual s’ha d’adjuntar l’esborrany de la convocatòria.
5. Abans de publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l’Administració n’ha d’informar la Comissió de Seguiment, i també sobre la composició de la Comissió de Selecció.
6. Aquest procediment especial s’inicia amb una resolució del director general del Servei de Salut publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en la qual s’identifiquen les places que cal cobrir, l’obertura del termini de 10 dies hàbils per presentar-hi sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que s’han d’acreditar per baremar-los. A l’efecte de publicitat, s’han de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i a la pàgina web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>).
7. En virtut del punt 2 de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 9 d’abril de 2008 (BOIB núm. 48/2008, de 10 d’abril) de delegació de competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, el director general del Servei de Salut és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i la resta de facultats que, en relació amb les anteriors, corresponguin al conseller de Salut segons la legislació vigent.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Aprovar la convocatòria de la categoria específica de facultatiu especialista d’àrea de Neurologia, per cobrir 2 places de personal estatutari temporal corresponent al sector sanitari de Migjorn (Hospital de Son Llàtzer).
1. Aplicar-hi l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 (ratificada per l’Acord del Consell de Govern de 21 de març de 2014, publicat en el BOIB núm. 39/2014, de 22 de març), amb la modificació introduïda per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014 (ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2014, publicat en el BOIB núm. 85/2014, de 21 de juny) que regula la constitució de la borsa general d’ocupació en el Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria (annex 1 d’aquesta resolució), el barem de mèrits que s’aplicarà al concurs (annex 2), el model de sol·licitud (annex 3) i el model d’autobarem (annex 4).
3. Informar que la Comissió de Selecció és l’òrgan encarregat de la tramitació del procediment i de proposar les resolucions que se’n derivin i que estarà formada per les persones que figuren en l’annex 5, als efectes d’abstenció i recusació (regulades en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i en els articles 21 i 22 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).
4. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 25 d’agost de 2015
El director general del Servei de Salut
Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 48/2008)
Julio M Fuster Culebras
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria es el concurs per mitjà del procediment especial de mèrits per la selecció de personal estatutari temporal per cobrir 2 places de facultatiu especialista d’àrea de Neurologia corresponent al sector sanitari de Migjorn (Hospital de Son Llàtzer).
Les característiques especials del lloc a cobrir són les següents:
1.2. La selecció de les persones candidates s’efectuarà per mitjà d’un concurs de mèrits, que seran valorats per la Comissió de Selecció designada pel director general del Servei de Salut en la resolució d’aquesta convocatòria.
1.3.El procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014 (ratificat pel Consell de Govern de 21 de març, publicat en el BOIB núm. 39/2014, de 22 de març) que regula la borsa general d’ocupació per a personal estatutari temporal del Servei de Salut, modificat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014 (ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 20 de juny, publicat en el BOIB núm. 85/2014, de 21 de juny), i s’ajusta a allò que estableixen l’article 103 de la Constitució espanyola i la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. Requisits d’accés
2.1. Per accedir a la convocatòria d’aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:
2.2. Els requisits d’accés i de titulació de la convocatòria els han de complir les persones candidates mentre estiguin inscrites en la borsa general o disposin d’un nomenament temporal, i els han d’acreditar quan l’Administració els ho requereixi (no s’han d’adjuntar a la sol·licitud).
3. Sol·licituds
3.1. En aquest moment del procés, les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades persones aspirants.
3.2. La sol·licitud, el model d’autobarem i les instruccions per emplenar-los es poden descarregar en format PDF des del web <http://www.ibsalut.es/ibsalut/ca/professionals/recursos-humans/convocatories-especifiques>.
Per pagar la taxa, es pot fer telemàticament en el web de l’Agència Tributària de les Illes Balears (<www.atib.es>). Si es fa directament en una entitat bancària colaboradora, el codi que s’ha de consignar en el model de document tributari 046 és “BOGN” i en el resguard ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui l’abonament.
3.3 La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s’han de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (ubicat al carrer de la Reina Esclaramunda, 9, de Palma) o en els registres de les gerències territorials del Servei de Salut o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.
3.4. A fi d’agilitar i facilitar el procediment de selecció, quan la sol·licitud s’hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut es recomana a les persones aspirants que n’informin la Unitat de Selecció enviant un fax al 871202027 o un missatge electrònic a l’adreça rrhh@hsll.es, en el qual han de constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.
3.5. Tota persona aspirant és responsable de la veracitat de les dades, dels mèrits manifestats i de la valoració d’aquests. Amb les dades de les sol·licituds i les autobaremacions s’elaboraran les llistes provisionals de persones aspirants admeses de la categoria convocada.
3.6. Les persones interessades a participar en la convocatòria disposen de 10 dies hàbils per presentar la sol·licitud, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Procediment
4.1. Llista provisional de persones aspirants admeses en la convocatòria.
4.2. Llista definitiva de persones admeses en la convocatòria.
En els 10 dies hàbils següents, amb una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el webla llista definitiva de persones aspirants admeses (que passen a anomenar-se persones candidates) i la de persones aspirants excloses (fent-hi constar la causa de l’exclusió). Igualment, la resolució indicarà el lloc, el dia i l’hora en què les persones candidates han de comparèixer davant la Comissió de Selecció per justificar que compleixen els requisits i per acreditar els mèrits alegats, per mitjà dels documents originals i les fotocòpies corresponents per compulsar (o bé les còpies ja compulsades).
4.3. Llista provisional de mèrits de les persones candidates.
En els 10 dies hàbils següents, amb una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el webla llista provisional dels mèrits reconeguts a les persones candidates, les quals disposaran d’un termini de 5 dies hàbils —comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista de puntuació provisional en el web del Servei de Salut— per formular reclamacions o alegacions contra la resolució, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden
4.4. Llista definitiva de mèrits de les persones candidates.
En els 10 dies hàbils següents, amb una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el webla llista definitiva dels mèrits de les persones candidates, en la qual s’establirà també el lloc, el dia i l’hora en què, a fi d’acreditar davant la Comissió de Selecció els coneixements i la capacitat professional amb relació a les característiques especials de la plaça a la qual opten, hauran de fer una prova teoricopràctica —que es valorarà fins a un màxim de 30 punts—de la qual posteriorment hauran de fer l’exposició i la defensa, que es valoraran fins a un màxim de 20 punts.
4.5. Llista provisional de puntuació total de la prova teoricopràctica de les persones candidates.
4.6. Llista definitiva de puntuació total de les persones candidates.
A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades a la puntuació provisional obtenguda en la prova teoricopràctica i n’establirà la llista definitiva de persones candidates de la convocatòria de la categoria específica de FEA de Neurologia , amb la puntuació definitiva, que es publicarà en el web del Servei de Salut.
5. La Comissió de Selecció
5.1. Designada pel director general del Servei de Salut, la Comissió de Selecció està formada per tres membres —tots amb veu i vot— elegits entre el personal fix del mateix grup professional i, si hi escau, almenys un ha de tenir el títol de l’especialitat si aquest s’exigeix per cobrir la plaça convocada. La Comissió pot comptar amb un secretari, amb veu i sense vot, nomenat entre el personal fix de l’Administració sanitària, qui ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per elegir les persones candidates.
5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés —i ho han de notificar a l’autoritat que els hagi designat— si hi concorren les circumstàncies que preveu l’article 28.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5.3. Són funcions de la Comissió de Selecció les següents:
6. Barems de mèrits
6.1. Per tal d’aplicar el punt 9.3 de l’Acord de 17 de març de 2014, modificat per l’Acord de 13 de juny de 2014, la puntuació total màxima que poden obtenir les persones candidates en aquest procediment és de 100 punts: la puntuació màxima per a l’apartat de mèrits és de 50 punts i la puntuació màxima per a la prova teoricopràctica també és de 50 punts (dividits, com s’ha dit, en 30 punts com a màxim per a l’exercici i 20 punts com a màxim per a l’exposició i la defensa).
6.2. La Comissió de Selecció ha de fer en primer lloc la valoració dels mèrits de les persones candidates desglossada d’aquesta manera i que pot arribar a un màxim de 50 punts:
6.3. Els mèrits que es valoraran en la convocatòria —que figuren a l’annex 2 d’aquesta resolució— dimanen del Pacte de la Mesa Sectorial de 13 de juny de 2014 pel qual es desenvolupa el barem de mèrits de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2014, modificada per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de juny de 2014, pel qual es regula la borsa general d’ocupació per al personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
7. Gestió de la borsa general
7.1. Tot nomenament s’oferirà a la persona candidata amb puntuació més alta. En cas que diverses persones candidates tenguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’hi aplicaran els criteris de desempat següents:
Mentre no es dugui a terme un nou procés selectiu, la llista definitiva de candidats de la convocatòria es podrà utilitzar com a borsa per fer crides de la categoria convocada.
ANNEX 2
Barem de mèrits per a la categoria específica de facultatiu especialista d’àrea (FEA)
1. Experiència professional (puntuació màxima: 20 punts)
1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconegut fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d’acord amb els barems següents. No obstant això, la puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats d’experiència professional és de 20 punts, que es calcularan per mitjà del sistema de ponderació, pel qual a la persona candidata que obtengui la puntuació més alta en aquest apartat se li assignaran 20 punts i a la resta de les persones candidates se’ls assignarà la puntuació que els correspongui pel sistema de ponderació d’acord amb els barems següents:
1.1.1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a què s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,125 punts.
S’inclou en aquest punt el període com a resident. En el supòsit quesecertifiquinserveisprestatsenunacategoriasanitària —excepte metges— no reconeguda en el Servei de Salut, els serveis prestats es puntuen d’acord amb aquest mateix apartat 1.1.1.
1.1.2. Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d’ajuda humanitària desenvolupant funcions pròpies de la categoria a què s’opta: 0,125 punts.
1.1.3. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d’aquella a què s’opta i per a la qual s’exigeixi tenir el títol de la categoria: 0,09 punts.
1.1.4. Per cada mes de servei prestat en el model tradicional de contingent o de zona en la mateixa categoria que aquella a què s’opta: 0,09 punts.
1.1.5. Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en alguna plaça amb el mateix contingut funcional: 0,09 punts.
1.1.6. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent d’aquella a què s’opta: 0,063 punts.
1.1.7. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries concertades o concessionàries amb la sanitat pública de la Unió Europea com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a què s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,0415 punts.
1.1.8. Per cada mes de servei prestat en centres hospitalaris privats acreditatsde la Unió Europea reconeguts pel ministeri de sanitat corresponent com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria a aquella a què s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,0205 punts.
La puntuació per aquest apartat 1.1.8 no pot ser superior al 10 % de la totalitat dels serveis prestats.
1.2. Les persones aspirants han d’aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats amb els requisits adequats.
1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.
1.4. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si, dins d’un mes natural s’ha treballat més de 150 hores, sols es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l’excés d’hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.
1.5. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
1.5.1. La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 20 punts.
1.5.2. Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren.
2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima: 22,5 punts)
2.1. Formació especialitzada. Només es valoraran titulacions sanitàries d’igual o superior categoria a la qual es participa. Puntuació màxima 7 punts.
2.1.1. Per cada títol de metge/metgessa especialista reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a què s’opta: 6 punts.
2.1.2. Per cada títol de sanitari/sanitària del grup A1 reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per a la categoria a què s’opta: 4 punts.
2.1.3. Amb relació a la baremació dels metges de família i FEA pediatres d’Atenció Primària, les persones aspirants que tenguin el títol de l’especialitat requerida en la convocatòria i hagin complert el període de formació complet com<A[com|com a]> a residents de formació sanitària especialitzada en un centre espanyol o estranger amb un programa de docència reconegut pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport obtenen una puntuació de 7 punts.
2.1.4. Quan s’opti a les llistes de la categoria de metge d’urgències (061 o Servei d’Urgències d’Atenció Primària). Per disposar del títol de l’especialitat d’anestèsia o de cures intensives o de cirurgia general obtenen una puntuació de 7 punts.
2.2. Formació postgraduada i continuada, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima: 9 punts).
2.2.1. Formació postgraduada. Puntuació màxima 8,825 punts:
a) Els títols de màsters oficials universitaris i els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s’opta es valoren a raó de 0,0625 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU (sistema d’implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària), o per cada 10 hores lectives i a raó de 0,15625 punts per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) o per cada 25 hores lectives.
b) Per haver completat tots els cursos de doctorat (sistema anterior al Reial decret 185/1985) o el programa de doctorat (suficiència investigadora): 1,5 punts.
c) Per tenir el grau de doctor: 6 punts.
Si el grau de doctor s’ha obtingut amb la qualificació de cum laude s’hi afegeix: 0,5 punts.
Es comptabilitzen els cursos de doctorat com a formació continuada en el supòsit que no es compleixin els requisits de l’apartat 2.2.1.b.
2.2.2. Proves específiques. Puntuació màxima: 0,175 punts.
Per haver superat la prova d’avaluació clínica objectiva estructurada (ECOE), en una institució amb reconeixement oficial, internacional, estatal o autonòmic en l’àmbit de l’atenció primària.
2.3. Formació continuada (puntuació màxima: 2,5 punts).
2.3.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s’opta, d’acord amb els criteris següents:
a) Activitats formatives en ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 (però per a la categoria de tècnics i tècnics superiors sanitaris, posteriors a l’1 gener de 2005), es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:
Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
Han d’haver estat impartides per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
b) Activitats formatives en ciències de la salut anteriors a l’1 de gener de 2004 (però per a la categoria de tècnics i tècnics superiors sanitaris, anteriors a l’1 gener de 2005) i la resta d’activitats formatives, independentment de la data, es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:
Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
Han d’haver estat impartides o organitzades per alguna de les institucions següents: centres universitaris, serveis de salut, conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, Institut Nacional de l’Administració Pública o els seus homòlegs en les comunitats autònomes, escoles de salut pública adscrites a qualsevol dels organismes esmentats, organitzacions sindicals, col·legis professionals, societats científiques, el SEPE o entitats sense ànim de lucre degudament registrades que tenguin com a finalitat la formació.
2.3.2. Als efectes del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:
a) Les activitats formatives en ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, investigació, pràctica clínica, gestió sanitària i qualitat, docència i prevenció de riscos laborals.
b) Quant a la resta de les activitats formatives, es tracta de les relacionades amb les àrees temàtiques següents: sistemes d’informació; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari i a programes informàtics aplicats a la investigació en ciències de la salut; aspectes organitzatius relatius al servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol; orientació psicològica, i qualsevol altra que segons el tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria a què s’opta.
c) La puntuació de la formació té els límits següents:
Es limita depenent de l’antiguitat de la formació.
Fins a 5 anys:0,009 per crèdit
De 5 a 10 anys:0,0063 per crèdit
D’11 a 15 anys:0,0045 per crèdit
De 15 a 20 anys:0,0009 per crèdit
2.3.3. Els diplomes o els certificats (dels últims cinc anys) es valoren a raó de 0,009 punts per cada crèdit CFC o LRU i a raó de 0,022,5 punts per cada crèdit ECTS. En el supòsit que al diploma o certificat figurin el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorgarà un crèdit per cada 10 hores per als crèdits CFC o LRU i 1 crèdit per cada 25 hores per als crèdits ECTS. En el supòsit que figurin simultàniament els crèdits i les hores, la valoració es farà sempre tenint en compte els crèdits. Finalment, si no s’especifiquen hores ni crèdits, no es valorarà l’activitat.
2.4. Docència (puntuació màxima: 1,5 punts).
2.4.1. Per cada crèdit o per cada 10 hores de crèdits CFC o LRU com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3: 0,05 punts.
2.4.2. Per cada crèdit o per cada 25 hores de crèdits ECTS com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3: 0,125 punts.
2.4.3. Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de professor titular, associat o catedràtic en estudis relacionats amb la categoria professional: 0,25 punts.
2.4.4. Per tutoritzar pràctiques en estudis relacionats amb la categoria professional i acreditada per universitats o organismes públics, per cada 10 hores: 0,0077 punts.
En cas que la certificació sigui per curs acadèmic, la puntuació per curs és de 0,05 punts.
2.4.5. Per impartir <A[donar|impadocència en l’àmbit universitari en els nivells de càtedra o com a professor titular amb plaça vinculada al servei de salut o amb activitat simultània en aquest ens, o com a professor associat amb plaça assistencial en actiu o amb activitat simultània en el servei de salut corresponent, per cada 10 hores: 0,05 punts.
2.5. Activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima: 2,5 punts).
2.5.1. Publicacions científiques:
a) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s’opta i que tenguin ISBN i dipòsit legal:
Per cada llibre complet:
Primer autor: 1,25 punts
Resta d’autors: 0,625 punts
Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior:
Primer autor: 0,25 punts
Resta d’autors (*): 0,125 punts
* Màxim tres capítols per llibre
En el supòsit que el criteri seguit per esmentar
b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a què s’opta:
Per cada publicació en una revista de tiratge internacional:
Primer autor: 0,165 punts
Resta d’autors: 0,0825 punts
Per cada publicació en una revista de tiratge estatal:
Primer autor: 0,0,825 punts
Resta d’autors: 0,0415 punts
En el supòsit que el criteri seguit per esmentarl primer autor.
2.5.2. Ponències, comunicacions, coordinador de taula i pertinença a comitès científics:
a) Per cada ponència presentada en congressos o reunions relacionada directament amb el contingut de la categoria a què s’opta:
D’àmbit internacional: 0,33 punts
D’àmbit estatal: 0,165 punts
D’àmbit autonòmic: 0,08 punts
b) Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions i que estigui relacionat directament amb el contingut de la categoria a què s’opta:
D’àmbit internacional: 0,165 punts
D’àmbit estatal: 0,08 punts
’àmbit autonòmic: 0,04 punts
c) Per cada coordinació de taula presentada en congressos o reunions relacionada directament amb el contingut de la categoria a què s’opta:
D’àmbit internacional: 0,33 punts
D’àmbit estatal: 0,165 punts
D’àmbit autonòmic: 0,08 punts
d) Per pertànyer a algun comitè científic:
D’àmbit internacional: 0,33 punts
D’àmbit estatal: 0,165 punt
D’àmbit autonòmic: 0,08 punts
2.5.3. Investigació
a) Per premis d’investigació atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre registrades degudament i entre les finalitats dels quals hi hagi la investigació, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:
D’àmbit internacional: 0,165 punts
D’àmbit estatal: 0,08 punts
D’àmbit autonòmic: 0,04 punts
b) Per cada participació en projectes d’investigació finançats per organismes públics:
Com a investigador principal: 0,08 punts
Com a investigador col·laborador: 0,04 punts
3. Coneixements orals i escrits de català
Els certificats emesos per la Direcció General de Cultura i Joventut i els reconeguts en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB 34/2013) tenen una valoració màxima de 5 punts:
a) Certificat de coneixement de català A2: 2 punts.
b) Certificat de coneixement de català B1: 3 punts.
c) Certificat de coneixement de català B2: 3,5 punts.
d) Certificat de coneixement de català C1: 4 punts.
e) Certificat de coneixement de català C2: 4,5 punts.
f) Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA: 0,5 punts.
Es valora un sol certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació se suma a la del certificat valorat. Els certificats emesos amb nomenclatura diferent de l’actual es valoren d’acord amb la puntuació que li atorgui el certificat amb què s’hagi homologat en el moment de la valoració.
4. Altres mèrits
4.1. Per haver superat en la mateixa categoria a què s’opta algun dels exercicis de la fase d’oposició del darrer concurs oposició, convocat a partir de 2008 pel Servei de Salut de les Illes Balears o per una fundació sanitària dependent de la Conselleria de Salut o del Servei de Salut de les Illes Balears: 1,25 punts.
Si la fase d’oposició constava de més d’una prova, es dividiran els 1,25 punts entre la totalitat de les proves i es multiplicarà el quocient pel nombre de proves superades.
4.2. Per disposar d’un certificat que acrediti el coneixement d’una llengua estrangera, expedit per l’Escola Oficial d’Idiomes o un certificat oficial reconegut pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o per un organisme competent:
Es valorarà només el certificat de llengua estrangera de nivell més alt.
ANNEX 5
Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció estarà formada pels membres següents:
Álvaro Brotons García, Responsable àrea mèdica: president.
José Mª Gámez Martínez , Sotsdirector Asistencial: president suplent.
Ana Espino Ibáñez, Cap de Servei Neurologia: vocal.
Isabel Mir Viladrich, Cap de Servei Pneumologia: vocal suplent.
Jordi Ballabriga Planas, FEA Neurologia: vocal.
Beatriz Romero Ferrando, FEA Neurologia: vocal suplent.
Ana Belén Martín García, Cap Secció RRHH-A2: secretària
Nieves Álvarez Torres , Cap Secció RRHH-A2: secretària suplent.