Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 13632
Bases convocatòria selecció mitjançant sistema concurs oposició per a la provisió interina d'una plaça d'arquitecte i creació d'una borsa de substitucions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

l. L'objecte de les presents Bases és la provisió interina pel procediment de Concurso­ Oposició, d'UNA PLAÇA (nº 4305) D'ARQUITECTE, PERTANYENT A L'ESCALA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, GRUP A, SUBGRUP Al, actualment vacant en la Plantilla de Funcionaris de l'Ajuntament de Llucmajor.

La present convocatòria es justifica en a l'article 10.1.a) de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, que permet el nomenament de funcionaris interins, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es de la circumstància d'existència d'una plaça vacant i no ser possible la seva cobertura per funcionari de carrera.

En el present cas es fa necessari i urgent la seva cobertura a causa de la no existència de personal Funcionari Tècnic, en el servei d'Urbanisme de l'Ajuntament de Llucmajor.

Aquesta plaça es troba dins els sectors prioritaris o que afecten el funcionament dels serveis públic essencials per a la gestió eficaç de les competències fonamentals assignades a aquesta Entitat Local.

El sistema de selecció serà el de concurs-oposició, de conformitat amb el que disposa l'Art. 61.6 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, garantint el compliment dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

SEGONA .- REQUISITS DELS ASPIRANTS;

Per prendre part en la present convocatòria, els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Nacionalitat: Posseir nacionalitat espanyola, o la d'un país membre de la Unió Europea, o la de qualsevol d'aquells Estats a què en virtut de tractats internacionals celebrats per aquella i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, i en els termes que preveu l'Art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Els aspirants de nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar mitjançant declaració responsable o un altre mitjà admès en dret, tenir un coneixement adequat de l'idioma espanyol, podent exigir-los, si escau, la superació de proves amb tal finalitat.

b) Edat: Tenir complerts setze anys d'edat i no excedir l'edat de jubilació forçosa.

c) Titulació: Estar en possessió o en condicions d'obtenir-ho dins el termini de presentació d'instàncies, del títol de Llicenciat/da en Arquitectura o titulació anàloga- equivalent.

En el supòsit si hagués presentat un títol equivalent a l'exigit, haurà d'acreditar-se mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent. En els casos de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.

d) Compatibilitat funcional: No patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions per a cada categoria.

e) Habilitació: No haver estat separat o sancionat amb acomiadament procedent mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administracions Públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques per sentència ferma, s'adjuntarà declaració responsable.

Els aspirants la nacionalitat dels quals no sigui l'espanyola deuran, igualment, no estar sotmesos a sanció disciplinària a condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la Funció Pública, s'adjuntarà declaració responsable.

f) Abonament de Taxes.- Les taxes per la participació en processos selectius, segons Ordenança, és de 20 € que, haurà d'ingressar-se en el compte corrent de l'Ajuntament de Llucmajor Banca March, n° ÉS0700610014110132240115. El document d'ingrés, en el concepte del qual figurarà clarament el nom del/l'aspirant així com a la categoria que es presenta, s'aportarà amb la instància i la resta de documents a la data del tancament del termini de presentació d'instàncies.

g) No trobar-se incurs en algunes de les causes d'incompatibilitat previstes en la Llei 531/1984, de 26 de desembre d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques. Haurà de presentar-se declaració responsable.

h) Certificació Mèdica Oficial de no patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions pròpies de la seva Escala i Categoria.

i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana nivell B2 (abans B). Si no posseeix cap certificat expedit per la Junta Avaluadora de Catalán, Escola Balear d'Administració Pública o un altre organisme reconegut a l'efecte en la legislació vigent, podrà demostrar el coneixement del català davant el Tribunal. En aquest cas haurà de sol·licitar la realització de la prova de català en presentar la instància.

L'acreditació del nivell B2, guardar relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a exercir i la seva valoració en funció del lloc que ve condicionat a l'atenció al públic, que ha de prestar en part de la jornada de treball i en la necessitat de comprendre la documentació remesa per diversos organismes autònoms oficials.

Tots els requisits a què es refereix aquesta Base, hauran d'estar complerts l'últim dia del termini de presentació d'instàncies, no admetent-se cap excepció respecte d'això, ni fins i tot en els supòsits de força major.

TERCERA.- PUBLICACIÓ DE LES BASES I PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.

Publicació: Les Bases es publiquessin en el BOIB i íntegrament al Tauler d'Anuncis i pàgina Web d'aquesta Corporació.

Presentació d'instàncies: El model d'instància per prendre part en aquestes proves selectives es presentarà en el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establida en l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

A la dita instància, hauran d'acompanyar tote le documentaçio referent a la fase de concurs, la següent documentació fotocopiada completa per ambdues cares si la tingués

a) Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida en aquesta convocatòria.

c) Document justificatiu d'ingrés bancari.

d) Declaració responsable de no haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions Públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques per sentència ferma.

Persones amb discapacitat, de conformitat amb la Llei 5 1/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal, tindran la consideració de persones amb discapacitat, aquelles als qui se'ls hagi reconegut un grau de minusvalidesa igual o superior al 33%, circumstància que haurà de ser acreditada mitjançant certificat expedit per l'òrgan si escau competent, havent d'acreditar així mateix la compatibilitat de la seva discapacitat amb l'exercici de les tasques pròpies del lloc de treball a què s'aspira. Els aspirants amb discapacitat podran demanar adaptacions a ajustos raonables de temps i mitjans en el procés selectiu.

Les persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, hauran de presentar, a més a més, els certificats previstos en l'apartat i) de la Base segona, quan sol·licitin adaptació de temps o mitjans.

Termini de presentació: El termini de presentació d'instàncies serà de 10 dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació en el BOIB.

Tots els altres anuncis relatius a aquesta convocatòria, es publiquessin als taulers d'anuncis i pàgina Web d'aquesta Corporació.

QUARTA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS:

Pel fet de presentar les instàncies sol·licitant prendre part en el concurs, els aspirants se sotmeten expressament a les seves Bases Reguladores que constitueixen la Llei d'aquest, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciés inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.

Resultaran admesos els aspirants que acreditin, al costat de la instància, reunir els requisits exigits, segons allò que s'ha exposat en la Base segona.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la Llista d'Admesos i Exclosos i concedint un termini d'esmena als exclosos de tres dies hàbils, de conformitat amb allò que s'ha establit en l'article 71 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per Llei 4/99, de 13 de gener, indicant que si no es realitza l'esmena els hi tindrà per desistits de la sol·licitud i seran definitivament exclosos.

La llista d'admesos i exclosos contindrà també la causa o causes que han motivat l'exclusió, així com la determinació del lloc i data de començament dels exercicis i, si escau, ordre d'actuació dels aspirants i serà publicada al Tauler d'Anuncis i pàgina Web d'aquesta Corporació, sent la data de publicació determinant dels terminis a efecte de possibles impugnacions o recursos.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat, de conformitat amb el que disposa l'article 105.2 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

No serà esmenable, l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.

Si no es produís reclamació, suggeriment o petició cap d'esmena, la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament. En qualsevol altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, es donarà publicitat d'això a través de la pàgina Web de la Corporació.

CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR:

I.- El Tribunal qualificador de les proves selectives quedarà constituït de la forma següent:

PRESIDENT: Cap Servei Urbanisme o personal en qui delegui.

SECRETARI: Secretari Municipal o personal en qui delegui.

VOCALS:

 Un titular i suplent designat per la Conselleria competent en matèria d'Urbanisme.

Un titular i suplent designat pel Col·legi Oficial d'Arquitectes de Balears.

 Un titular i suplent del servei d'Urbanisme de l'Ajuntament de Llucmajor.

Per a cadascun dels titulars es designarà un suplent, podent en el cas del President i Secretari designar-se fins a dos.

Tots els vocals designats hauran de posseir titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

El Tribunal Qualificador que actuï en aquestes proves selectives tindrà la categoria de primera, de les recollides en el Reial Decret 462/02, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

II. La designació nominativa dels membres del Tribunal, que inclourà els respectius suplents, es farà pública al Tauler d'Anuncis i pàgina Web de la Corporació. Els suplents per al Secretari i vocals del Tribunal, que assumiran, si escau, les funcions dels titulars, ho faran amb caràcter no delegable.

III. El Tribunal estarà facultat per resoldre qualsevol dubte o incident que pogués sorgir durant la celebració de l'oposició, i per adoptar els acords i dictar les instruccions que siguin necessària s per al correcte desenvolupament del procés selectiu.

IV. El Tribunal qualificador, per mitjà del seu president, podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors o especialistes d'algunes proves, els quals tindran veu però no vot i es limitaran a l'exercici de les seves especialitats tècniques, en base exclusivament a les quals col·laboraran amb el Tribunal

V. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar vàlidament sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, devent en tot cas comptar amb l'assistència de President i Secretari i les decisions s'adoptaran per majoria dels presents, sent diriment, en cas d'empat, el vot del President. Quan en absència del President titular del Tribunal, tampoc sigui possible la presència del designat com a suplent, assumirà la Presidència d'aquell el Vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.

Els membres del Tribunal estaran exposats a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 28 i 29, respectivament, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Tots els membres del Tribunal tindran veu i vot, inclòs el Secretari.

SISENA.- SISTEMA SELECTIU:

El sistema selectiu dels aspirants serà mitjançant concurs-oposició.

FASE DE CONCURS:

Tots els mèrits al·legats hauran de posseir-se en el moment de presentar la instància d'admissió en les proves selectives.

La puntuació màxima d’aquesta fase sera de 15 punts.

La valoració dels mèrits es realitzarà de la forma següent:

1.- Experiència professional: màxim 10 punts.

En llocs que comportin l'exercici de funcions similars a la de la plaça objecte de la convocatòria, ja sigui com a funcionari o contractat laboral, al servei de l'Administració Local, es valorarà per cada mes de serveis prestats, amb una puntuació de 0,040 punts.

En llocs que comportin l'exercici de funcions similars a la de la plaça objecte de la convocatòria, fora de l'àmbit de l'Administració, es valorarà per cada mes de serveis prestats amb una puntuació de 0,040 punts.

En cap cas es tindran en compte les fraccions ni tampoc el temps treballat amb caràcter de personal eventual.

Per acreditar l'experiència professional en l'Administració Pública s'haurà d'aportar còpia compulsada de certificació acreditativa dels serveis prestats, i fora de l'àmbit de l'Administració, a més del certificat d'empresa, el certificat de Vida Laboral expedit per la Seguretat Social.

2.- Formació específica: màxim 3 punt.

Els cursos de formació, jornades i altres accions formatives o trobades professionals, realitzats en els últims deu anys en Organismes, Administracions o Institucions Públiques o privats en col·laboració amb aquests, que tinguin relació amb les funcions pròpies de la plaça de la convocatòria, es valoraran 0,10 punts per cada 10 hores lectives de cursos complets.

Si només figura la seva durada en dies, equivaldrà a 2 hores per dia.

Si figura en crèdits universitaris, l'equivalència serà de 10 hores per crèdit.

3.- Acreditació dels mèrits: El sistema d'acreditació dels mèrits al·legats serà el següent:

Acreditació de serveis prestats: Es realitzarà mitjançant certificat dels serveis prestats emès per l'òrgan competent en matèria de personal de l'Administració on s'hagués prestat, indicant-se la natura jurídica de la relació, el temps exacte de la durada, tipus de funcions i tasques exercides.

Acreditació de la formació específica: Es presentarà fotocòpia compulsada, o acompanyada de l'original per a la seva compulsa, del diploma o document acreditatiu de la realització del curs específic.

4.-Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

En aquest apartat es valoraran les certificacions expedides pel EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

Coneixements mitjans (Certificació C1 o equivalent): 1’25 punts.

Coneixements superiors (Certificació C2 o equivalent): 1’50 punts.

Coneixements de llenguatge administratiu (Certificació I): 2 punts.

Solament es valorarà la certificació de nivell més alt que s'acrediti.

Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins d'aquest apartat.

FASE D'OPOSICIÓ:

Aquesta fase consta de tres exercicis obligatoris i eliminatoris que es qualificaran, cadascun d'ells, de 0 a 10 punts. Serà eliminats els candidats que no obtinguin una puntuació mínima de 5 punts en cadascun dels exercicis.

Primer exercici:

Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de 45 minuts, un tema de dos que s'extrauran a l'atzar dels relacionats en el temari que consta en l'Annex I d'aquestes bases.

Segon exercici:

Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de 90 minuts, dos temes que s extrauran a l'atzar dels relacionats en el temari que consta en l'Annex II d'aquestes Bases.

Tercer exercici:

Es desenvoluparà per escrit, durant un període màxim de 120 minuts i consistirà a resoldre un o més supòsits pràctics relacionats amb les funcions pròpies de la plaça proposats pel Tribunal.

Durant la realització d'aquesta prova els aspirants podran, en tot moment, fer ús dels textos legals, col·leccions de jurisprudència i llibres de consulta dels quals vinguin proveïts.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l'adequada interpretació de la normativa aplicable.

SETENA.- ORDE DE CLASIFICACIÒ DEFINITIVA

La qualificació final del procés selectiu vindrà determinada per la mitjana resultant de la suma de les puntuacions obtingudes per cada aspirant en els tres exercicis de l'oposició, a la que se sumarà la puntuació aconseguida en la valoració dels mèrits. En cas d'empat, i per dirimir el mateix, s'atendrà en primer lloc a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i en segon lloc a la puntuació obtinguda en l'experiència profesional. El Tribunal farà pública la relació final d'aprovats per ordre de puntuació, al Tauler d'Anuncis i pàgina Web de la Corporació i elevarà proposta de nomenament com a Funcionari en pràctiques del candidat que hagi obtingut la màxima puntuació.

VUITENA.- BORSA DE SUSTITUCIONS

Amb la resta d'aspirants que haguessin superat la qualificació final del concurs oposició, es constituirà una llista de reserva a càrrec de la qual es podran efectuar nomenaments d'acord amb el que preveu l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

La llista tindrà una durada de dos anys, podent extingir-se la seva eficàcia en el cas de convocar-se nou procés selectiu per a l'actualització de dita llista en relació al mateix lloc de treball.

NOVENA.-COMENÇAMENT I DESENVOLUPAMENT DELS EXERCICIS:

l. La data, hora i lloc del començament del primer exercici s'anunciarà en la publicació de la Resolució que aprovi la llista definitiva d'admesos i exclosos i membres del Tribunal, al Tauler d'Anuncis i pàgina Web d'aquesta Corporació.

11. Des de la total conclusió d'un exercici fins al començament del següent haurà de transcórrer un termini mínim de quaranta-vuit hores i màxim de quaranta-cinc dies naturals.

III. El Tribunal podrà requerir en qualsevol moment la identificació dels aspirants, a el de la qual

fi hauran de concórrer a tots els exercicis amb el seu document nacional d'identitat o passaport.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única. El crida s'efectuarà alfabèticament i la no presentació d'un aspirant a qualsevol dels exercicis obligatoris, en el moment de ser cridat, determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el mateix exercici i en els successius, quedant exclosos, en conseqüència del procediment selectiu. El Tribunal decidirà sobre les incidències la solució que procedeixi sempre que no s'entrebanqui el desenvolupament de la convocatòria amb perjudici per a l'interès general o de tercers, en cas de força major degudament justificats i amb absoluta llibertat de criteri per part del Tribunal.

En la correcció de l'exercici que integra la fase d'oposició es garantirà per part del Tribunal Qualificador, sempre que sigui possible en atenció a la natura dels mateixos, l'anonimat dels aspirants. Amb aquesta finalitat, quedaran anul·lats automàticament els exercicis realitzats pels aspirants en què facin constar signatura, senyal o marca que els puguin identificar.

Si en algun moment del procés selectiu el Tribunal tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix un o més dels requisits exigits o de la certificació acreditativa resultés que la seva sol·licitud pateix d'errors o falsedats, que impossibilitessin el seu accés a Plaça en els termes establits en les convocatòries, haurà de proposar, amb audiència prèvia de l'interessat, la seva exclusió del procés selectiu a l'autoritat convocant , comunicant als efectes procedents, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives.

DESENA.- PERÍODE DE PRÀCTIQUES:

L'aspirant anomenat Funcionari en pràctiques, vora condicionat el seu accés a interí de la plaça a què es presenta, a la superació d'un període de pràctiques que tindrà una durada de quatre mesos amb caràcter obligatori.

Al terme del dit període, l'aspirant haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per al que es prendrà com a referència l'informe que hagi emès la Comissió de Valoració designada a l'efecte i composta pels membres del servei que correspongui a la plaça. La declaració d'aptitud correspondrà a l'autoritat competent de la Corporació.

L'aspirant que no superi el període de pràctiques, perdrà tots els drets al seu nomenament com a Funcionari interí.

Així mateix , en qualsevol moment del període de pràctiques podrà ser determinada l'eliminació d'un aspirant per motius disciplinaris.

Conforme al que disposa el Reial Decret 456/1986, de 10 de febrer, els funcionaris en pràctiques percebran una retribució equivalent al sou i pagues extres de la plaça corresponent. No obstant això, durant el temps en què les pràctiques es realitzin exercint un lloc de treball, l'import anterior s'incrementarà en les retribucions complementàries corresponent al dit lloc.

ONZENA.- NOMENAMENT COM A FUNCIONARI INTERÍ I PRESA DE POSSESSIÓ.

I. Conclòs i superat el període de pràctiques serà anomenat funcionari interí d'aquest Ajuntament, havent de prendre possessió del càrrec en el termini màxim d'un mes a partir de la data de notificació del nomenament.

II. El que sense causa suficientment justificada no prengués possessió en el termini citat serà declarat cessant, amb pèrdua de tots els drets derivats del procés selectiu i del nomenament conferit.

III. El citat funcionari quedés sotmès des del moment de la seva presa de possessió al règim dedicació exclusiva. En la diligència de presa de possessió es farà constar la manifestació de l'interessat de no exercir cap lloc o activitat en el sector públic, delimitat per l'article 1 de la Llei 53/84 de 26 de desembre, indicant així mateix, que no realitza activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat. La citada manifestació farà referència també a les circumstàncies que si l'interessat es troba o no percebent pensió de jubilació, retir o orfenesa, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social, públic i obligatori, als efectes previst en l'Art. 3.2 i disposició transitòria de la Llei 53/84 de 26 de Desembre.

DOTZENA.- IMPUGNACIÓ:

La convocatòria i les seves bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades pels interessats en els casos i en la forma establida en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

TRETZENA.- INCIDÈNCIES:

En tot el no previst en les presents Bases, s'estarà al que disposa la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de Disposicions Legals vigents en matèria de Règim Local, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local; el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració de l'Estat i Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, d'aplicació supletòria en l'esfera local, i la resta de disposicions concordants en la matèria, en tot el que no s'oposi a la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

ANNEX I : MATÈRIES COMUNES

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols.

Tema 2. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma; l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els Consells Insulars.

Tema 3. L'Administració local: principis constitucionals i regulació jurídica. Relació entre ens territorials. L'autonomia local. La tutela administrativa de les entitats locals.

Tema 4. El municipi: concepte i elements. L'organització i competències municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament. L'organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències i funcionament. Les resolucions del president de la Corporació. Els membres de l'Ajuntament i el seu estatut jurídic.

Tema 5. : L'acte administratiu: concepte, elements. Contingut, motivació, forma i eficàcia dels actes administratius.

Tema 6. La revisió dels actes en via administrativa. Recursos administratius. Concepte. Principis generals i classes. La revisió d'ofici

Tema 7. Procediment administratiu: principis generals; concepte i classes; fases del procediment administratiu. Dimensió temporal: dies i hores hàbils, còmput de terminis. Registre d'entrada i sortida de documents administratius en les corporacions locals: caràcter i contingut, presentació d'instàncies i documents a les oficines municipals. Document administratiu electrònic. L'administrat: concepte, capacitat i representació.

Tema 8. Intervenció administrativa local en l'activitat privada: capacitat i competència de les entitats locals. Formes d'intervenció en l'activitat privada.

Tema 9. Ordenances i reglaments dels entitats locals

Tema 10: Els béns de les entitats locals: concepte, classes i règim jurídic. Béns de domini públic local. Béns patrimonials locals. La Llei de patrimoni de l'Estat i de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tema 11: La contractació administrativa: classes de contractes i règim jurídic. Normes especifiques de contractació administrativa en l'esfera local.

Tema 12: La selecció del contractista. Perfeccionament i formalització. Invalidesa i extinció del contracte. Revisió de preus.

Tema 13.- Les Hisendes Públiques locals: els ingressos públics: concepte i classificació; els impostos, les taxes fiscals i els preus públics: concepte i característiques.

Tema 14. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de preva vèncer de riscos laborals: àmbit d'aplicació, drets i deures. Principis d'acció preventiva, avaluació de riscos. Tema 15.- La funció pública. Concepte i classes de funcionaris públics. Drets i deures

ANNEX II PART ESPECIFICA

Tema 1. L'organització administrativa de l'urbanisme. Competències de l'administració de l'estat, de la comunitat autònoma de les Illes Balears, del Consell de Mallorca i de l'administració Local.

Tema 2. Règim urbanístic i classificació del sòl en la Llei 2/2014. Les obres provisionals en la LOUS i el seu desenvolupament en el Reglament de la mateixa.

Tema 3. Instruments de planejament urbanístic en la Llei 2/2014.

Tema 4. Drets i deures del sòl urbà i urbanitzable.

Tema 5. Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels PGOU, Plans Parcials, Estudis de Detall i Plans Especials a la Llei 2/2014.

Tema 6. Situacions bàsiques del sòl en el Reial Decret Legislatiu 2/2008.

Tema 7. El sòl rústic, règim jurídic en la legislació estatal, Reial Decret Legislatiu 2/2008 que aprova el Text Refós de la Llei del sòl.

Tema 8. Efectes de l'aprovació dels plans urbanístics a Llei 2/2014, d'ordenació i ús del sòl a les Illes Balears.

Tema 9. Execució del planejament urbanístic a la Llei 2/2014, àmbit de les actuacions i instruments d'execució.

Tema 10. Modalitat de compensació i de cooperació en la llei 2/2014.

Tema 11. L'equidistribución de beneficis i càrregues derivats del planejament urbanístic, instruments de distribució dels beneficis i càrregues, reparcel·lació i gestió.

Tema 12. El projecte d'urbanització. Obres que han d'incloure. Relació entre les obres d'urbanització i el planejament urbanístic que executa. La recepció de les obres d'urbanització.

Tema 13. La llicència municipal i la comunicació prèvia d'obra. Natura jurídica. Acte reglat. Actes subjectes a llicència i actes subjectes a comunicació prèvia en la Llei 2/2014.

Tema 14. La dimensió temporal en les llicències d'obres; la caducitat, pròrroga i renovació de les llicències, la normativa a aplicar en la concessió de llicències, la normativa aplicable a les modificacions en el transcurs de les obres a la Llei 2/2014.

Tema 15. El deure d'ús, conservació i rehabilitació. L'ordre d'execució. L'avaluació d'edificis i inspeccions de construccions i edificacions en la Llei 2/2014.

Tema 16. La ruïna. Concepte. Classes de ruïna i els requisits de cadascuna d'elles.

Tema 17. La protecció de la legalitat urbanística i el restabliment de l'ordre jurídic pertorbat. Les infraccions urbanístiques: concepte i tipus generals i específics. Les sancions. La prescripció.

Tema 18. Les zones vials i zones verdes públiques. Distinció entre sistemes locals i sistemes generals.

Tema 19. Valoració dels terrenys en el RDL 2/2008 que aprova el text refós de la Llei del sòl. Valoració de terrenys en situació de sòl rural i en situació de sòl urbanitzat.

Tema 20. L'expropiació forçosa en l'àmbit urbanístico.

Tema 21. La segregació de terrenys al sòl urbà, urbanitzable i al sòl rústic; supòsits en què procedeix i requisits.

Tema 22. La llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial de les Illes Balears. La llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears. La llei 12/1998, de 21 de desembre, del Patrimoni Històric de les Illes Balears.

Tema 23. La llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.

Tema 24.El contracte administratiu d'obres. Contingut del projecte tècnic d'obres, segons la seva quantia. La supervisió del projecte tècnica i l'acta prèvia de replantejament.

Tema 25. La certificació administrativa d'obres. El llibre d'ordres. L'acta de comprovació del replantejament. El director d'obres.

Tema 26. La modificació del contracte d'obres. La recepció de les obres i termini de garantia. La liquidació de les obres.

Tema 27. Normativa sobre seguretat i salut en el treball i el seu incardinación al contracte d'obres.

Tema 28. Urbanisme i legislació sectorial. La Llei de Costes; la servitud de trànsit, de protecció i la zona d'influència i la seva incidència en els distints tipus de sòl.

Tema 29. La Llei de carreteres de la CAIB; Zones de protecció i la seva incidència als terrenys confrontants i a les obres a executar en els seus Voltants.

Tema 30. La Llei estatal 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, situació de la Llei 11/2006 d'avaluacions ambientals i la seva relació amb el planejament urbanístic i les obres municipals. Avaluacions ambientals estratègiques i estudis d'impacte ambiental.

Tema 31. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de Règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Classificació d'activitats. Procediment aplicable a les activitats permanents i les modificacions. Relacions entre llicències d'obra i d'activitat, procediment.

Tema 32. El règim jurídic del sòl rústic en el Pla Territorial de Mallorca (norma 14 a 22 del Pla Territorial).

Tema 33. Distints tipus d'usos i autoritzacions al sòl rústic, amb el seu procediment en la Llei 6/1997, del sòl rústic de les Illes Balears.

Tema 34. El codi tècnic de l'edificació. Disposicions generals, àmbit d'aplicació i contingut del projecte tècnic.

Tema 35. Exigències bàsiques d'estalvi d'energia en el codi tècnic i certificació energètica. Exigències bàsiques de seguretat en cas d'incendi en el codi tècnic de l'edificació.

Tema 36. Exigències bàsiques de seguretat d'utilització i de salubritat en el codi tècnic de l'edificació. Exigències bàsiques de seguretat estructural en el codi tècnic de l'edificació. La normativa sobre acer i formigó en l'edificació.

Tema 37. Accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques. Principis generals i normativa vigent.

Tema 38. Patologies de les edificacions. Sistemes de reconeixement.

Tama 39. Els edificis fora d'ordenació.

Tema 40. Habitabilitat. Cèdules. Nivells mínims d'habitabilitat.

Tema 41. La llei 8/2012, de 24 de març, general turística. Disposició transitòria 4a.

Tema 42. Agroturisme i hotels rurals. Concepte i normativa aplicable.

Tema 43. P.G.O.U. de Llucmajor (Títol VII, Capitulo I: Disposicions Generals.) : Reculada de les edificacions. Superfície total edificada o edificable. Superfície d'ocupació. Volum edificat o edificable. Altura aplicable

Tema 44. P.G.O.U. de Llucmajor (Titulo VII, Capítol II: Normes aplicables a l'edificació contínua segons alineació de vial.): Tipus d'ordenació. Façana mínima. Ample de vial. Mitgeres. Porxos. Estudis de Detall. Tema 45. Pla de Reconversió Integral de la Platja de Palma (PRI). Àmbit d'actuació. Normativa de l'acabo municipal de Llucmajor.

Llucmajor a 7 de septembre de 2015

L'Alcalde,

Jaume Oliver Tomás