Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 13462
Convocatòria d’ajudes econòmiques per a persones majors de 65 anys a l’àmbit de l’illa d’Eivissa, corresponent a l’any 2015
Versió PDF
El Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, en sessió ordinària de data 21 d'agost de 2015, va aprovar la següent proposta:
Primer- Aprovar la convocatòria d’ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys a l’àmbit de l’illa d’Eivissa corresponent a l’any 2015, per un import de cinquanta-cinc mil euros (55.000€), amb càrrec a l’aplicació pressupostària núm. 2310.48900 dels pressupostos corresponents a l'exercici 2015.
Segon- Aprovar les bases que han de regir la present convocatòria.
Tercer- Delegar en la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions la resolució de les ajudes individuals objecte d’aquesta convocatòria.
Quart- Publicar al BOIB la convocatòria d'ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, corresponent a l'any 2015.`
Eivissa, 26 d’agost de 2015
El secretari tècnic de Transparència, Bon Govern, TIC, Benestar Social, Sanitat I Participació Ciutadana,
Federico Lidiano Rey
Convocatòria d’ajudes econòmiques per a persones majors a l’àmbit d’Eivissa per a l’any 2015
1. Objecte
És objecte d’aquesta convocatòria fixar els criteris i el procediment de concessió d’ajudes econòmiques individuals per a persones majors de 65 anys residents a l’illa d’Eivissa.
2. Consignació pressupostària i límit màxim d’ajuda individual
El pressupost per a aquesta convocatòria és de cinquanta-cinc mil euros (55.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 2310.48900, dels vigents pressupostos de la Corporació per a l’exercici 2015.
En cap cas, les ajudes concedides a una mateixa persona a l’empara d’aquesta convocatòria no podran ser superiors a dos mil vuit-cents euros (2.800 €).
3. Requisits generals de les persones beneficiàries i criteris objectius que han de regir l’atorgament de l’ajut
3.1 Requisits generals de les persones beneficiàries.
3.2 Criteris objectius que han de regir l’atorgament de l’ajut.
Aquestes ajudes s’atorgaran tenint presents dos criteris: la unitat econòmica de convivència i la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència.
A. La unitat econòmica de convivència
A.1. Unitat econòmica de convivència del grup familiar
S’entendrà com a unitat econòmica de convivència del grup familiar aquell que habiti l’habitatge quan entre els components del grup hi hagi un vincle de matrimoni o una altra relació estable anàloga d’afectivitat, un vincle per consanguinitat o afinitat fins al primer grau.
El grau de parentesc es computarà segons disposa el Codi civil i a partir de la persona beneficiària de l’ajuda.
En el cas que la unitat econòmica de convivència descrita anteriorment superi la quantitat prevista per rebre les ajudes, es comptabilitzaran també les persones menors d’edat o amb discapacitat que viuen al mateix domicili unides al beneficiari de l’ajuda per un grau de parentesc per consanguinitat fins al tercer grau i d’afinitat fins al segon grau a efectes de determinar la renda per càpita.
A.2. Unitat econòmica de convivència de persones que viuen soles
En el cas de persones que viuen soles, es dividirà la renda anual per 1,5 als efectes de determinar la renda per càpita.
B. La renda per càpita de la unitat econòmica de convivència
La renda s’obtendrà de la suma de la base imposable general i la base imposable de l’estalvi.
En el cas de contribuents que no estiguin obligats a presentar declaració de renda, s’obtendrà de la suma dels rendiments íntegres del treball, els rendiments del capital mobiliari i els guanys patrimonials sotmesos a retenció, menys les despeses deduïbles dels rendiments del treball.
No tenen la consideració de rendes aquelles que resten exemptes de l’IRPF.
No tendran dret a rebre les ajudes aquelles persones que estiguin obligades a fer la declaració de renda i no l’hagin presentada, mentre no la realitzin.
4. Activitats objecte d’ajut i import
Seran objecte d’ajut les activitats que es detallen a continuació i que s’hagin dut a terme en el període comprès entre l’1 d’octubre de 2014 i el 30 de setembre de 2015.
El Consell Insular subvencionarà el 50 % del cost únicament dels conceptes que a continuació s’especifiquen amb el límit que es detalla per concepte, mentre hi hagi consignació pressupostària, i amb la quantia màxima de 2.800 euros per al conjunt total de les ajudes:
A. Ajudes tècniques
a.1) Per transferències:
- Grua estàndard 1.507 euros
- Trapezi 92 euros
- Taula de transferències 60 euros
- Disc giratori 65 euros
- Arnès per a grua 163 euros
- Disc giratori amb recolzament de tronc 325 euros
- Grua de bipedestació 1.735 euros
- Grua de sostre 2.385 euros
a.2) Per a dormitori (per facilitar el descans):
- Llit hospitalari i/o adaptat/articulat 1.020 euros
- Carro elevador de llit 524 euros
- Baranes de llit 170 euros
- Matalàs lateralitzador 2.604 euros
- Respatller de llit ajustable 44 euros
- Matalàs antiescares 206 euros
a.3) Per facilitar l’accessibilitat:
- Cadira per pujar i baixar escales 196 euros
- Rampes manuals portàtils 325 euros
- Aparell pujaescales portàtil 2.705 euros
- Automatisme de portes 781 euros
a.4) Per facilitar el posicionament i/o la mobilitat:
- Respatller per a tetraplègics o amb problemes de posició 542 euros
- Cadira d’interior de posicionament 650 euros
- Falca de posicionament 325 euros
- Cadira vertical 2.604 euros
- Coixí per aixecar-se 163 euros
- Cadira lleugera 717 euros
a.5) Per facilitar la higiene personal i les activitats de la vida diària:
- Fusta de banyera 44 euros
- Seient giratori de banyera 196 euros
- Seient elevador de banyera 976 euros
- Barres de paret 98 euros
- Cadira/dutxavàter 423 euros
- Seient abatible de dutxa 163 euros
- Alçavàter (alçaWC) 65 euros
- Barra abatible 117 euros
- Alçavàter amb recolzabraços 163 euros
- Plataforma abatible de dutxa 694 euros
- Gandula banyera 648 euros
- Reductor seient amb subjeccions 163 euros
- WC-bidet 456 euros
- Sistema de banyera al llit 521 euros
- Respatller de WC amb suports laterals de tronc 390 euros
- Aparell per menjar 2.493 euros
- Cadira dutxavàter basculant amb accessoris 650 euros
- Passamans 65 euros
- Politges 196 euros
- Paral·leles 261 euros
- Protector de cap 195 euros
Altres ajudes tècniques amb funcions similars o anàlogues a les descrites anteriorment i que no apareixen a la relació, amb l’oportuna valoració prèvia fins a un màxim de 1.000 euros.
B. Altres ajudes
- Adquisició de cadira de rodes 744 euros
- Adquisició de cadira de rodes elèctrica 2.705 euros
- Rehabilitació 138 euros/mes
- Adaptació de cadira de rodes 1.128 euros
- Adaptació funcional de la llar 2.705 euros
- Ulleres graduades o lents de contacte graduades 150 euros
- Audiòfons (1) 700 euros c/u
- Implant coclear 700 euros c/u
- Tractaments dentals 525 euros
- Ortesis 675 euros
1. En el cas dels audiòfons no se subvencionen les piles que no siguin les inicials.
Quant als tractaments dentals, només se subvencionaran els següents conceptes: implants dentals, corones, ponts, pròtesi completa o parcial (dentadura).
5. Règim de les ajudes
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra ajuda sol·licitada a una altra institució pública o privada pel mateix concepte. En cap cas, l’import de les subvencions no pot superar (aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de la mateixa administració o d’altres entitats públiques o privades) el cost de l’activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles entre si, sempre dins el límit de la quantitat per ajudes prevista als punts 2 i 4 d’aquestes bases.
Si s’exhaureix el crèdit destinat a aquesta convocatòria abans d’acabar el termini de presentació o tot finalitzat aquest termini abans de resoldre totes les sol·licituds i no es pot ampliar la consignació pressupostària, se suspendrà la concessió de noves ajudes, suspensió que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L’obtenció d’ajuts dins aquesta convocatòria no genera cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors.
6. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds d’ajuda es formalitzaran mitjançant escrit dirigit a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa presentat en el Registre General d’aquesta Institució (avinguda d’Espanya, 49, primera planta, tel. 971 195900) o en qualsevol de les formes establertes a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (segons model oficial que figura com a Annex I d’aquesta convocatòria).
El termini per a la presentació de les sol·licituds començarà el dia següent a la publicació d’aquest programa de suport econòmic en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al dia 30 de setembre de 2015. Així mateix, aquestes ajudes s’anunciaran a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es) i, a més, s’exposaran en el tauler d’anuncis de la Corporació (av. d’Espanya, 49).
La sol·licitud (Annex I) haurà d’anar acompanyada de la següent documentació:
En el cas d’obres, s’haurà d’adjuntar còpia acarada de la documentació que disposi l’ajuntament i/o la normativa vigent, per poder realitzar-les.
Així mateix i pel que fa a les següents ajudes, a més de la documentació especificada, s’haurà d’aportar:
En les ajudes tècniques es podrà requerir la presentació de la prescripció tècnica del professional corresponent.
En les ajudes per a pròtesis i ortesis es podrà requerir la presentació de la prescripció tècnica del professional corresponent.
Les persones que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents en virtut d’anteriors sol·licituds només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyali la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d’Eivissa podrà sol·licitar qualsevol altra documentació que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el CIE en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Instrucció, resolució i notificació
El Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions del Consell Insular d’Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds. Els ajuts es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions.
Les sol·licituds d’ajut es tramitaran per rigorós ordre d’entrada al Consell Insular d’Eivissa, encara que no hagi acabat el termini de presentació, tot atorgant subvenció a aquelles sol·licituds que compleixin els requisits establerts al punt 3 d’aquestes bases i fins que s’exhaureixi la consignació pressupostària.
Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
D’acord amb l’article 59.6.b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, les resolucions de concessió o de denegació de les ajudes que es vagin adoptant s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa (av. d’Espanya, 49).
Les resolucions de la consellera executiva, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegant (el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d’acord amb els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, LRJPAC, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de la Llei (estatal) 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi siguin d’aplicació.
9. Pagament de la subvenció
El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte que consti a l’imprès presentat juntament amb la sol·licitud.
En el cas de subvencions atorgades per rehabilitació, si només s’ha presentat pressupost amb la sol·licitud, el pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada que s’hagin realitzat les despeses objecte d’ajut i que s’hagi emès informe favorable del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions del Consell Insular d’Eivissa. La persona beneficiària haurà de presentar en aquest cas les factures originals justificatives de les despeses que s’hagin efectuat i en un termini màxim d’un mes a comptar des del dia següent a la publicació de la notificació de resolució de l’expedient, llevat dels casos per tractaments de rehabilitació que finalitzin amb posterioritat a la notificació, que hauran de presentar les factures en el termini d’un mes a partir de la finalització del tractament i sempre dins la vigència d’aquesta convocatòria.
Per tal de cobrar, hauran de constar a l’expedient els següents documents:
Per al pagament de la subvenció, es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
Si la quantitat justificada és inferior a la pressupostada o inferior al doble de la quantia atorgada, l’import de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció.
10. Rescissió
L’incompliment de les disposicions establertes en aquesta convocatòria per part de les persones beneficiàries donarà dret a l’òrgan a rescindir la subvenció, amb pèrdua per part de la persona beneficiària de les ajudes corresponents.
11. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
12. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
ANNEX I
Sol·licitud d’ajuda econòmica per a persones majors 2015
(Ompliu-la amb lletres majúscules o amb màquina d’escriure)
1. AJUDES QUE SE SOL·LICITEN
|
|
Quantia sol·licitada |
|
a) |
|
|
|
|
|
b) |
|
|
|
|
2. DADES DE LA PERSONA MAJOR
|
Llinatges i nom |
DNI |
|
Data de naixement |
Estat civil |
|
Domicili núm. |
Codi postal |
|
Localitat |
Província |
|
Nacionalitat |
Telèfon |
3. PERSONES QUE CONVIUEN AMB LA PERSONA BENEFICIÀRIA
|
Nom i llinatge |
Parentiu |
DNI |
Data de naixement |
|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT
(Heu d’emplenar aquest apartat sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent de la persona beneficiària de la prestació)
|
Llinatges i nom |
|
DNI |
|
Data de naixement |
|
Codi postal |
|
Domicili núm. |
|
Província |
|
Localitat |
|
Telèfon |
|
Nacionalitat |
||
|
Relació amb el/la sol·licitant |
||
|
Títol de la representació (*) |
||
(*) Tutor/a, guardador/a de fet, etc.
DECLARACIÓ
Declar, sota la meua responsabilitat, que les dades que he escrit en aquesta sol·licitud són certes.
Signatura
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
AJUDES ECONÒMIQUES PER A PERSONES MAJORS A L’ÀMBIT D’EIVISSA PER A L’ANY 2015
ANNEX II
Declaració responsable de no prohibicions, declaració expressa sobre obligacions tributàries i autorització de sol·licitud de dades fiscals
|
Nom i llinatges: |
|
NIF: |
Declar responsablement a l’òrgan instructor:
( ) Autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa meua que em trob al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
( ) No autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que em trob al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat, i em compromet a adjuntar-la a la sol·licitud de l’ajut.
DADES FISCALS
( ) Autoritz l’òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
( ) No autoritz l’òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
(Signatura)
Eivissa, ........ d ........................... de 2015
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
AJUDES ECONÒMIQUES PER A PERSONES MAJORS A L’ÀMBIT D’EIVISSA PER A L’ANY 2015
ANNEX III
autorització de sol·licitud de dades fiscals d’altres membres de la unitat familiar
|
Nom i llinatges: |
|
NIF: |
|
Adreça: |
( ) Autoritz l’òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
(Signatura)
Eivissa, ........ d ........................... de 2015
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
AJUDES ECONÒMIQUES PER A PERSONES MAJORS A L’ÀMBIT D’EIVISSA PER A L’ANY 2015
ANNEX IV
declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats
|
Nom i llinatges: |
|
NIF: |
|
Adreça: |
Amb relació a la sol·licitud de suport econòmic per a persones amb discapacitat, any 2015, es DECLARA RESPONSABLEMENT:
( ) Que no s’ha demanat cap altra ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat.
( ) Que s’han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i s’han concedit:
( ) Que s’han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i encara no s’han resolt:
I que comunicarà al Consell Insular d’Eivissa qualsevol incidència pel que fa a aquest assumpte.
(Signatura)
Eivissa, ........ d ........................... de 2015
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA