Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 13412
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre el Projecte per al tractament i depuració d’aigües residuals, TM Palma. (Exp. 469i/13)
Versió PDF
En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 37 de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, es publica l’Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 21 de maig de 2015,
“ATÈS
1.Que l’objecte del projecte és la implantació d’una depuradora d’aigües residuals industrials a les instal·lacions existents al polígon industrial de Can Valero en el terme municipal de Palma, concretament al carrer Can Valero núm. 8, nau C.
2.Que els residus a tractar són de tipus perillosos consistents en aigües residuals amb hidrocarburs i llots de separació aigua/oli procedents d’estacions de serveis que seran recollits per l’empresa promotora que disposa d’autorització per la recollida i transport dels mateixos.
3.Que l’activitat inclou la deshidratació de llots mitjançant operació de filtre-premsa que seran emmagatzemats a la nau fins recollida per gestor autoritzat.
4.Que l’activitat projectada es troba inclosa dins l’annex I del RD 9/2005, de 14 de gener, pel qual s’estableix la relació d’activitats potencialment contaminants del sòl i els criteris i estàndards per a la declaració de sòls contaminants.
5.Que es tracta d’una activitat potencialment contaminant de l’atmosfera classificada en el grup C de l’annex del RD 100/2011, de 28 de gener, que actualitza el catàleg d’APCA i estableix les disposicions bàsiques per a la seva aplicació.
6.Que segons el PTI de Mallorca l’activitat es desenvolupa a un polígon industrial amb vulnerabilitat d’aqüífers moderada i dins zona policia del torrent Sa Riera i zona potencialment inundable.
7.Que s’ha sol·licitat consulta i s’ha rebut informe de les següents administracions públiques: l’Àrea de Medi Ambient, Salut i Consum de l’Ajuntament de Palma, el Servei d’Aigües Superficials de la Direcció General de Recursos Hídrics i la Secció d’Atmosfera de la Direcció General de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic.
8.Que es preveuen mesures preventives i correctores per tal de minimitzar els impactes al medi ambient recollides en l’EIA i en el Pla de Vigilància Ambiental.
ACORDA
informar favorablement el Projecte PER AL TRACTAMENT I DEPURACIÓ D’AIGÜES RESIDUALS, TM PALMA amb totes les mesures protectores i correctores de l’EIA i del Pla de Vigilància Ambiental de juny 2014 i el compliment del següent condicionant:
S’haurà de realitzar el control analític i seguiment pertinent de les aigües tractades en relació al compliment dels valors de tots els paràmetres exigits per la normativa municipal vigent (incloent el Cd, Cu, Ni, Zn i Cr total) per ser finalment abocades a la xarxa de clavegueram. Aquest seguiment s’haurà d’incorporar al Pla de Vigilància Ambiental.
Es recomana:
Disposar d’un sistema de recollida d’aigües pluvials de les cobertes per al seu aprofitament en tasques de neteja i reg de les instal·lacions.
Es recorda:
1)Que el Decret 162/1990, en referència al Programa de Vigilància Ambiental no és d’aplicació en l’àmbit territorial de les Illes Balears. En el seu lloc s’haurà d’aplicar l’article 54 Informes periòdics de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears.
2)Que segons la Llei 5/2013, de 11 de juny, per la qual se modifiquen la Llei 16/2002, de 1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació i la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus sòls contaminats, les activitats amb una capacitat de tractament de més de 10 tones per dia de residus perillosos estaran subjectes a Autorització Ambiental Integrada.
3)Que segons l’informe del Servei d’Aigües Superficials de la Direcció General de Recursos Hídrics (12/02/2015) les obres en zona policia precisaran autorització administrativa prèvia de la Direcció General de Recursos Hídrics. Aquesta autorització serà independent de qualsevol altra que hagi de ser atorgada pels distints òrgans de les Administracions públiques, i, en el seu cas, dels propietaris dels terrenys particulars.
4)Que segons l’informe de la Secció d’Atmosfera de la Direcció General de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic (10/04/2015) el titular del projecte abans de la seva posada en funcionament haurà de presentar la documentació necessària per al registre com a APCA.
Sense perjudici de les qüestions territorials, urbanístiques que són competència d’altres administracions públiques.”
Palma, 18 d’agost de 2015
El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias