Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 13400
Convocatòria de concessió d'ajudes per a adquisició de llibres de text d'un màxim de 100'00€ cada una per als alumnes empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2015-2016 cursin 1r, 2n,3r o 4t d'ESO
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 20 d’agost de 2015, va aprovar la següent:
“Convocatòria de concessió d’ajudes per a adquisició de llibres de text d’un màxim de 100,00 € cada una per als alumnes empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2015-2016 cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO.
1. JUSTIFICACIÓ
1.1. Actualment el Programa de reutilització de llibres de text està plenament integrat en els centres de primària del municipi de Sant Josep de sa Talaia i a aquest efecte anualment l’Ajuntament destina una subvenció als centres per tal que puguin ampliar o renovar lots de llibres, segons les necessitats que hi hagi.
1.2. En els centres d’educació secundària obligatòria ha resultat més complicat instaurar aquest Programa, per la qual cosa les famílies s’han vist abocades a sufragar el cost total dels llibres dels seus infants. Un cost moltes vegades mal de dur per les precàries economies familiars.
1.3. És per aquest motiu que la Regidoria d’Educació i Cultura de l’Ajuntament de Sant Josep convoca per al curs 2015/2016 ajudes econòmiques per a adquisició de llibres de text d’un màxim de 100,00 € cada una per als alumnes empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que dins el curs 2015-2016 cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO.
1.4. Aquestes ajudes van dirigides a la compra de llibres de text de caràcter obligatori per a alumnes que cursin aquests estudis i cobrirà fins a un màxim de 100,00 € per alumne. No són objecte d’aquestes ajudes la compra d’altres materials escolars complementaris.
1.5 També es podrà beneficiar d’aquestes ajudes l’alumnat de secundària, que compleixi els requisits de la base 4, adherit al Programa de reutilització de llibres del seu centre, si és el cas, sempre que l’aportació econòmica per participar en aquest programa s’hagi fet dins el curs 2015-2016.
2. CONVOCATÒRIA I OBJECTE
2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada definitivament pel Ple de 25 de febrer de 2010 ( BOIB núm. 87, de 10-06-2010).
2.2. Aquesta convocatòria s’exposarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i serà publicada al BOIB.
2.3. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport econòmic als alumnes empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que dins el curs 2015-2016 cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO.
3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 31.000,00 € amb càrrec a la partida 326 480 33.
4. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria alumnes empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2015-2016 cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO. Els alumnes que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria hauran de complir els següents requisits:
a) Estar empadronats de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/2014.
b) Cursar, dins el curs 2015-2016, 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO.
c) La unitat familiar de la qual formen part haurà d’haver tengut durant l’any 2014, com a màxim, els següents ingressos:
|
Nombre de fills |
Ingressos iguals o inferiors a |
|
Un o dos fills |
30.974,40 € |
|
De tres a quatre fills |
46.461,60 € |
|
De cinc a sis fills |
61.948,80 € |
|
De set a vuit fills |
77.436,00 € |
|
Nou o més fills |
85.179,60 € |
d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.
e) No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. RÈGIM DE LES AJUDES
5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
5.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i de les oficines municipals de Sant Jordi i Cala de Bou i la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.org).
5.3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per la Comissió d’Avaluació, s’exposarà, segons s’estableix a la base 5.2, la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.
Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.
Un cop passat el termini per a l’esmena de documentació o presentació d’al·legacions i un cop resoltes aquestes, la Comissió d’Avaluació publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos per participar en el procediment.
5.4. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.
5.5. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.
5.6. En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
6. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o en la forma establerta en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC). En aquest cas s’haurà de passar avís per fax a la Secretaria de l’Ajuntament (fax: 971 80 16 28) abans d’acabar el termini de presentació de sol·licituds.
6.2 Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):
a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b) En cas de tenir-ne, fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual se sol·licita l’ajuda.
c) Original o fotocòpia acarada del Llibre de Família o document que acrediti:
- la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.
- el nombre de germans que conformen la unitat familiar.
d) A l’efecte d’acreditar els components de la unitat familiar en el cas que els pares o tutors estiguin legalment separats o divorciats, s’hauran d’adjuntar a la sol·licitud les sentències de separació/divorci completes.
e) En el cas que un dels pares o tutors sigui vidus hauran de presentar la partida de defunció que ho acrediti o el llibre de família amb la inscripció de la defunció del cònjuge.
f) Aquelles unitats familiars en què els progenitors o tutors legals no tenguin regulada la seva separació hauran de signar declaració de responsabilitat relativa als components de la unitat familiar (vegeu annex 1).
g) Per acreditar la renda de la unitat familiar: còpia de la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici fiscal 2014 del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant o autorització a l’Ajuntament de Sant Josep per accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades (vegeu annex 2). En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tendrà en compte la renda de qui tengui l’exercici de la guàrdia i custòdia, que s’acreditarà mitjançant sentència judicial, llibre de família o altra documentació legal).
h) Declaració responsable que el menor per al qual se sol·licita l’ajuda està empadronat de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/14 (vegeu annex 3).
i) Declaració responsable del pare, mare o tutor legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries (vegeu annex 3).
j) Declaració responsable del pare, mare o tutor legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (vegeu annex 3).
k) Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l’alumne, que acrediti el curs que està realitzant l’alumne dins el període escolar 2015-2016.
l) Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text. En el cas d’alumnat adherit a algun programa de reutilització de llibres de text del seu centre, certificat de l’òrgan que gestioni l’esmentat Programa de l’aportació econòmica efectuada per la família dins el curs 2015-2016.
m) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions, si així es fa constar a la sol·licitud, no serà necessari tornar-lo a presentar).
La documentació presentada haurà d’estar escrita en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears (català o castellà) o haurà d’anar acompanyada de la traducció en una d’aquestes dues llengües oficials.
6. 3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà del 12 de setembre a l’11 d’octubre de 2015, ambdós inclosos.
7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ
7.1. La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds.
Aquesta comissió és l’òrgan col·legiat que elaborarà la proposta de resolució de concessió, la qual, a través de l’òrgan instructor, s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
7.2. Estarà formada pels següents membres:
Presidència: la regidora coordinadora de l’àrea d’Administració i Gestió
Vocals:
- el regidor coordinador de l’àrea de Ciutadania i Serveis Públics o persona en qui delegui.
- un/a tècnic/a de la Regidoria d’Educació.
- un/a tècnic/a de l’Ajuntament especialitzat/da en Administració general o, si no, un/a administratiu/va de l’Ajuntament de Sant Josep.
- Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.
7.3. La comissió d’avaluació té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb l’establert a les bases 4 i 6.
c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seves sol·licituds.
d) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.
e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.
8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
8.1. L’òrgan instructor del procediment serà la regidora d’Educació, que té atribuïdes les funcions establertes a l’article 24 de la Llei general de subvencions.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional concedint un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, perquè els interessats puguin presentar-hi al·legacions, si és el cas.
Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de la Comissió d’Avaluació, formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre que dictarà resolució definitiva amb la llista de sol·licitants als quals s’hagi concedit l’ajuda, la qual es notificarà de conformitat amb l’exposat a la base 5.2.
8.2. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
L’òrgan competent per resoldre, a proposta de l’instructor, resoldrà el procediment de concessió de les ajudes econòmiques segons l’article 89 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, en un termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.
La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
9. RÈGIM DE RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
- El recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.
ANNEX 1
DECLARACIÓ DE RESPONSABILITAT SOBRE LA CONDICIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR
SOL·LICITANT
Nom i llinatges:
DNI/NIE/Passaport:
Localitat:
DECLAR, sota la meva responsabilitat, com a sol·licitant d’ajudes d’un màxim de 100,00 € per a l’adquisició de llibres de text d’ESO:
1. Que la unitat familiar a què pertany és una família monoparental, atès que estic separat/da del pare/mare/tutor/a de l’alumne/a per al qual se sol·licita l’ajuda per a l’adquisició de llibres de text, però no he formalitzat el tràmit de la separació legalment, fet pel qual no puc acreditar mitjançant documentació aquesta situació.
I, perquè consti a l’efecte de justificar la situació familiar, sign aquesta declaració.
Sant Josep de sa Talaia, .....d....................................de 2015
(signatura del sol·licitant)
ANNEX 2
AUTORITZACIÓ PER ACCEDIR A LA INFORMACIÓ FISCAL DE LA PERSONA O PERSONES INTERESSADES
Nom i llinatges del tutor legal 1:
DNI:
Nom i llinatges del tutor legal 2:
DNI:
ADREÇA:
POBLACIÓ:
TELÈFON:
AUTORITZ expressament l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia perquè pugui sol·licitar per mitjans telemàtics a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària informació relativa al compliment de les obligacions tributàries nostres.
Sant Josep de sa Talaia, de de 2015
(signatura tutor legal 1) (signatura tutor legal 2)
Perquè la transmissió de dades es pugui fer per mitjans telemàtics, cal presentar el consentiment exprés de la persona interessada, d’acord amb l’article 6.2.b de la Llei 1/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (BOE núm. 150, de 23 de juny)
ANNEX 3
DECLARACIONS RESPONSABLES
Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a pare/mare o tutor de ........................................................... a l’efecte de sol·licitar les ajudes d’un màxim de 100,00 € que atorga aquest Ajuntament als alumnes empadronats al municipi de Sant Josep que cursin 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:
1. Declar que el meu fill/filla.......................................................... està empadronat/da de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des d’abans de l’01/01/2014.
2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder fer la sol·licitud a l’Agència Tributària de les dades fiscals meves que siguin necessàries.
3. Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 20......
(signatura)
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 25 d’agost de 2015
L’Alcalde,
Josep Marí Ribas