Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 13279
Expedient número: 1792/2015, conveni col·laboració entre l'Ajuntament d'Alaior i l'Ajuntament de Ferreries pel reforç de les plantilles policials per circumstàncies especials o per causes extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient número: 1792/2015

Assumpte: Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alaior i l'Ajuntament de Ferreries, pel reforç de les plantilles policials per circumstàncies especials o per causes extraordinàries.

Procediment: aprovació de conveni

Emisssor: RCS

Fem públic que per Resolució d'Alcaldia número 2015-0684, de data 12/08/2015, es va aprovar el Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alaior i l'Ajuntament de Ferreries pel reforç de les plantilles policials per circumstàncies especials o causes extraordinàries, i en particular per les festes patronals d'Alaior, per la qual cosa es pública en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que literalment diu:

 

CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR I L'AJUNTAMENT DE FERRERIES PER AL REFORÇ DE LES PLANTILLES POLICIALS PER CIRCUMSTÀNCIES ESPECIALS O PER CAUSES EXTRAORDINÀRIES.-

La senyora Misericòrdia Sugrañes Barenys, alcaldessa de l'Ajuntament d’Alaior, en nom i representació d'aquest ajuntament, en l'exercici de la competència que li atribueixen els apartats b) i s) de l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i del que preveu l'article 21 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

El senyor Josep Carreres Coll, alcalde de l'Ajuntament de Ferreries, en nom i representació d'aquest Ajuntament, en l'exercici de la competència que li atribueixen els apartats b) i s) de l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i del que preveu l'article 21 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Ambdues parts reconeixen la capacitat legal necessària per a subscriure aquest conveni.

Antecedents

  • L'article 25.2. de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i els apartats j) i r) de l'article 29.2. de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears atribueixen competències en matèria de seguretat ciutadana als municipis.
  • L'exercici d'aquestes competències s'efectua mitjançant dels cossos de policia local. I és amb els recursos humans de les plantilles dels esmentats cossos que es presten els serveis de seguretat ciutadana.
  • En la realitat es presenten circumstàncies especials o causes extraordinàries que fan difícil per als municipis la prestació dels serveis policials amb els seus efectius propis. Aquestes circumstàncies tenen caràcter temporal, i en conseqüència, no justifiquen l'ampliació de les respectives plantilles. Amb la fi de facilitar solucions eficaces a aquestes situacions, l'article 40 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, disposa que els municipis per circumstàncies especials o per causes extraordinàries tinguin sobrecàrrega de serveis policials en determinades èpoques de l'any, que no precisin un augment permanent de la plantilla dels seus cossos de policia local, poden reforçar-la per mitjà d'acords bilaterals amb altres municipis, a fi que els seus membres puguin actuar en el terme municipal dels sol·licitants, per un temps determinat i en regim de comissió de serveis. En el cas d'Alaior les festes de Sant Llorenç són el principal objectiu d'aquest conveni mentre que per l'Ajuntament de Fereries ho són les festes patronals de Sant Bartomeu, ja que l'afluència de visitants i la pròpia idiosincràsia del seu desenvolupament fa que sigui imprescindible comptar amb un volum de plantilla de policia local que és inassumible pels mitjans propis del nostre municipi en solitari.
  • És per tot això que es fa necessari articular un instrument jurídic que permeti la col·laboració entre les policies locals de l'illa de Menorca en aquells esdeveniments o situacions d'emergències que poguessin tenir lloc i afectessin un mateix municipi o varis i fos necessari el reforç d'un altre cos de policia local d'un o diversos municipis, amb la finalitat de reforçar l'efectivitat en l'emergència o esdeveniment.

En virtut d'aquests antecedents, les parts formalitzen aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules - Articulat:

1r. Objecte del conveni

L'objecte d'aquest conveni se concreta en establir mecanismes de col·laboració entre l'Ajuntament d'Alaior i l'Ajuntament de Ferreries per al reforç de les plantilles policials per circumstàncies especials o per causes extraordinàries.

2n. Actuacions

Les actuacions derivades de la col·laboració prevista en aquest conveni poden ser programades i no programades per als casos en què per la seva importància així se consideri convenient i no poguessin ser cobertes amb els serveis ordinaris o extraordinaris propis del municipi, comprenent així mateix les que no siguin emergències, com ara proves esportives, simulacres d'emergències, visites de presidents o altres autoritats, festivitats locals, etc.

A) PROGRAMADES:

  • Per a la prestació del servei en actuacions programades se sol·licitarà mitjançant els respectius caps de policia amb l'autorització dels respectius alcaldes o alcaldesses, o per delegació els regidors o regidores responsables de seguretat, interior o policia local.
  • El temps mínim per a la sol·licitud del servei serà de 15 dies.
  • S'haurà d'acompanyar una memòria del servei que s’ha de realitzar, amb expressió dels dies i horaris en què es fan necessaris els reforços.
  • Els vehicles i el material utilitzat en primer lloc li correspondrà al municipi receptor del servei, en els casos que fos necessari la utilització de material o vehicles del municipi al qual se sol·liciti la prestació del servei s'haurà d'incloure a l'escrit de sol·licitud del servei.
  • Sempre, i en tot cas, la responsabilitat correspondrà al municipi sol·licitant i la coordinació operativa correspondrà al comandament de major graduació del municipi on es presti la col·laboració.
  • A la finalització dels actes o esdeveniments, la prefectura del municipi sol·licitant, informarà per escrit de tots els reforços i serveis que han dut a terme els agents als seus respectius alcaldes o alcaldesses.

B) NO PROGRAMADES:

1. - Per a la prestació del servei en actuacions no programades bastarà amb la sol·licitud dels respectius caps de policies locals, que posteriorment serà corroborada pels respectius alcaldes o alcaldesses, o pels regidors o regidores delegats.

2. - Els vehicles i material utilitzat seran els propis del municipi que presti el servei, si bé es podran utilitzar els mitjans que faciliti el municipi receptor del servei.

3. - A més a més del personal i material de policia local es podran sol·licitar altres mitjans tècnics i humans tal com Protecció Civil, brigades d'obres, serveis municipals de qualsevol tipus etc.

4. - Sempre, i en tot cas, la responsabilitat i coordinació correspondrà al comandament de major graduació del municipi on es presti la col·laboració.

5. - En finalitzar els actes o esdeveniments, la prefectura del municipi sol·licitant, informarà per escrit de tots els reforços i serveis que ha dut a terme els agents als seus respectius alcaldes o alcaldesses.

3r. Jornada de treball.

a. La jornada diària màxima permesa serà de 8 hores, ampliables a 12 hores, amb manifestació de voluntat prèvia del treballador i cas que les necessitats del servei així ho aconsellin. Per poder ampliar la jornada haurà d’existir la necessitat real de manca de personal per poder cobrir el servei amb eficàcia.

b. Primer i necessàriament se cobriran els serveis amb els agents propis de l'Ajuntament receptor i, en cas de necessitat, es contractaran agents dels altres cossos de la policia local de l’illa. En cap cas es podrà superar el màxim de 12 hores diàries de servei. El comandament encarregat del quadrant de servei de les festes en lliurarà una còpia al representant dels treballadors amb la suficient antelació perquè pugui estudiar-lo i proposar possibles modificacions o suggeriments.

4t. Descansos durant la jornada laboral.

Els membres de les diferents policies locals de Menorca que prestin els seus serveis durant les festes de Sant Llorenç i les festes de Sant Bartomeu, tindran dret a gaudir de 30 minuts de descans en jornades de fins a 8 hores. Quan la jornada sigui de 12 hores, el temps de descans s’incrementarà en 15 minuts, podent-lo gaudir en un sol període o en dues fraccions, a elecció del treballador. Sempre es computarà com a treball efectiu. El treballador que ostenti el comandament del servei vetllarà pel compliment i ordre dels períodes de descans dels treballadors que tengui a les seves ordres. Els descansos es realitzaran en el lloc que la Direcció designi, i s’observaran les correctes formes en tot moment a més d’estar connectat amb la central per tal de poder acudir a qualsevol urgència que pugui sorgir.

5è. Menjars.

L’Ajuntament receptor dels reforços es farà càrrec de contractar els serveis de l’establiment oportú per a garantir una menjada diària a tots els membres de les policies locals que prestin el seu servei durant els dies de reforç. El desenvolupament d’aquest punt se concretarà de mutu acord per les parts, quant al tipus de menjar i lloc on es realitzarà aquest. Així mateix, l’Ajuntament receptor dels reforços garantirà suficient beguda refrigerada per al personal de servei. Aquesta manutenció basada en les especials característiques del servei, restarà a disposició dels agents en una sala amb les condicions adients per fer-ho.

6è. Horari continuat de treball.

La jornada de treball es realitzarà en jornada continuada, en els torns establerts habitualment de matí, capvespre o vespre. S'exclouen les prolongacions de jornada fins a 12 hores que podran ser efectives de manera discontínua. Es garanteix un descans de 8 hores entre torns als membres del cos de la policia local d'Alaior, i se sol·licitarà als municipis de procedència dels provinents d'altres cossos que es tengui en compte aquest descans mínim, sense perjudici de la seva autonomia municipal.

7è. Retribució de la jornada de treball.

Els membres dels cossos de la policia local de Ferreries que venguin a reforçar les festes de Sant Llorenç, percebran una retribució de 25 €, quan la jornada sigui en els torns de matí o capvespre, i de 30 €, quan la jornada sigui en torn de vespre (a partir de les 22.00 hores). Aquest preu serà d'aplicació a altres circumstancies especials programades o no programades que es poguessin donar dins el termini de vigència del present acord.

La relació d’hores extraordinàries realitzades per cada treballador serà confeccionada per la prefectura del cos o persona delegada. Es remetrà a l’òrgan municipal corresponent de l’Ajuntament d'Alaior per al seu posterior abonament, a finals del mes de setembre, al compte bancari que el treballador hagi facilitat prèviament.

S’haurà d’aportar còpia a la representació dels treballadors per al seu control.

Els membres del cos de la policia local d'Alaior que vagin a reforçar les festes patronals de Sant Bartomeu estaran a l'establert en el municipi receptor de Ferreries quant a les retribucions a percebre (preu/hora). Les quals haurien de ser comunicades amb anterioritat al personal afectat en els casos de serveis programats.

8è. Quilometratge.

L’Ajuntament d'Alaior abonarà les indemnitzacions per desplaçament a cada treballador que es desplaci des del seu lloc de feina habitual fins a Alaior per realitzar cada jornada de reforç.

El càlcul es farà des del lloc de feina del funcionari fins a la prefectura de la policia local d'Alaior.

Es retribuirà en la quantitat de 0’24 €/km, juntament amb la retribució de les hores treballades.

Els membres del cos de la policia local d'Alaior que vagin a reforçar les festes patronals de Sant Bartomeu estaran a l'establert en el municipi receptor de Ferreries quant a les dietes de desplaçament a percebre (preu/quilòmetre). Les quals haurien de ser comunicades amb anterioritat al personal afectat en els casos de serveis programats.

9è. Uniformitat i equip defensiu.

Tots els membres de les diferents policies locals que reforcin el servei durant les festes de Sant Llorenç i les festes patronals de Sant Bartomeu, vindran proveïts de la uniformitat i equip defensiu que determini el comandament encarregat del servei general operatiu de les festes.

10è. Dies de festa.

Se consideraran com a dies de festa i reforç a l'Ajuntament d'Alaior, els següents:

  • El dissabte de Sant Llorenç
  • El diumenge de Sant Llorenç

Se consideraran com a dies de festa i reforç a l'Ajuntament de Ferreries, els següents:

  • El dia 23 d'agost, dissabte de Sant Bartomeu.
  • El dia 24 d'agost, diumenge de Sant Bartomeu
  • El dia 25 d'Agost, dilluns de Sant Bartomeu

11è. Membres de les policies locals amb dret a la prestació del servei.

Tindran dret a sol·licitar la prestació del servei de reforç durant les festes, aquells membres dels diferents cossos de policia local de Menorca en situació d’actiu i que ocupin els següents càrrecs:

Tots els membres de l'escala bàsica que en el seu lloc de destí tinguin reconeguda la primera activitat. La direcció tècnica del cos d'entre els voluntaris presentats elegirà els que consideri més adients per les necessitats de servei de cada torn on siguin inclosos.

Tots ells compliran les ordres lícites i serveis que se’ls encomani, sota el comandament designat de la Policia Local de l'Ajuntament receptor dels reforços.

12è. Comissió de seguiment.

Es constituirà una Comissió de Seguiment integrada pels alcaldes o regidors delegats de cada Ajuntament i els caps de policia local respectius. Aquesta comissió es constituirà a petició d'una de les dues parts i se convocarà en un termini no superior a 10 dies.

De totes les actuacions es remetrà informe resum dels serveis prestat en virtut del present acord al Consell de Coordinació de Policia Local de Menorca i l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.

13è. Vigència

La vigència del present conveni serà d'un any des de la data de la signatura i podrà ser resolt per voluntat unilateral de qualsevol de les parts, degudament comunicada a l'altra part amb una antelació mínima de 30 dies.

Una volta finalitzat el termini de vigència es produirà la pròrroga automàtica. Es pot denunciar de forma expressa i per escrit amb una antelació mínima de 30 dies, a fi de tornar a acordar les condicions entre les parts.

Una vegada llegit per ambdues parts, se signa el present en prova de conformitat i compliment.

Alaior, de 2015

Per l'Ajutament d'Alaior Per l'Ajuntament de Ferreries

Misericòrdia Sugrañes Barenys Josep Carreres Coll

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició [davant l'òrgan que l'ha dictada] en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar un recurs potestatiu de reposició no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell no s'hagi resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que s'estimi més convenient en dret.

 

El batle accidental
Emilio Agis Benejam