Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 13219
Règim de dedicació, retribucions i assistències dels membres de la corporació, i assignacions econòmiques als grups polítics municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

FETS

El passat 24 de maig varen tenir lloc les eleccions locals. Una vegada constituït el nou Ajuntament en data 13 de juny de 2015, és necessari establir el règim de dedicació i de retribucions dels membres d’aquesta Corporació.

FONAMENTS DE DRET

De conformitat amb el que disposa l’article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases de règim local i amb l’article 13 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, els membres de les Corporacions Locals tenen dret a percebre retribucions per l’exercici del seu càrrec, així com a percebre indemnitzacions en la quantia i condicions que estableixi el Ple de la Corporació, en concepte d’assistències per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part.

L'article 75 bis de la Llei 7/1985 i la disposició addicional norantena de la Llei 22/2013, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per l'any 2014, disposa que el límit màxim total que poden percebre els membres de les Corporacions Locals per tots els conceptes retributius i assistències serà, per als ajuntaments d'entre 5.001 i 10.000 habitants, de 45.000 € anuals.

ACORD

Per tot això, el Ple de l’ajuntament en sessió de dia 20 d’agost de 2015 ha acordat:

1. Establir, amb efectes des de dia 13 de juny de 2015, el següent règim de dedicacions i retribucions:

Nom

Càrrec

Règim de dedicació

Retribució

Aina Maria Munar Isern

Batlessa

Exclusiva (100%)

37.526,02 €

Roger Anthony Andrews

Regidor delegat

Parcial (25 %)

4.796,04 €

Laura Perelló Rigo

Regidora delegada

Parcial (25 %)

4.796,04 €

Els imports establerts anteriorment es corresponen amb imports bruts anuals, i percebran en 14 pagues. El percentatge de dedicació es calcula sobre un total de 37,5 hores setmanals.

Aquest acord queda condicionat a l'entrada en vigor de la modificació de crèdit 7-2015, crèdit extraordinari, per finançar les retribucions dels càrrecs electes.

2. Donar d'alta a la Seguretat Social les persones esmentades en  l'apartat anterior, assumint la Corporació el pagament de les quotes empresarials.

3. Establir, amb efectes des de dia 13 de juny de 2015, a favor dels membres de la Corporació no inclosos en l'apartat anterior, el règim d’assistències i indemnitzacions per assistència a les sessions dels òrgans col·legiats que es detallen a continuació.

Assistència al Ple

66,00 €

Assistència a la Junta de Govern

127,00 €

Assistència a la Comissió Informativa

53,00 €

Assistència a la Comissió de Comptes

53,00 €

4. Assignar, amb efectes des de dia 13 de juny de 2015, als grups polítics municipals, una dotació econòmica mensual per a despeses realitzades en l’exercici de les seves funcions, d'acord amb l'article 73.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, pels imports següents:        

Per cada grup

30,05 €

Per cada membre

6,01 €

Aquesta assignació no es podrà destinar a pagar remuneracions de personal de cap tipus al servei de la corporació ni a l'adquisició de béns que puguin constituir actius fixes de caràcter patrimonial.

Els grups polítics hauran de dur una comptabilitat específica d'aquesta dotació, i l'hauran de posar a disposició del Ple de la corporació quan aquest ho demani.

5. Informar favorablement la compatibilitat del regidor delegat d’esports, festes i participació ciutadana Roger Anthony Andrews i de la regidora delegada d’educació i joventut Laura Perelló Rigo, amb les seves feines de professor de l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears i de mestra d’educació especial del Col·legi Manjón de Palma, respectivament.

Cosa que fem pública per a general coneixement i efectes.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar,  alternativament, els recursos següents:

  1. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.
  2. El recurs de reposició potestatiu davant el Ple de l’ajuntament, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Alaró, 21 d’agost de 2015.

La batlessa,
Aina Maria Munar Isern