Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 13204
Notificació de Resolució per declarar conclòs el procediment de reintegrament i l’arxiu de l’expedient RA 187/2009, en relació a la línia d’ajudes per al foment de les races autòctones en perill d’extinció i el manteniment de pastures tradicionals, corresponents a l’any 2009
Versió PDF
Publicació de la Notificació de Resolució per declarar conclòs el procediment de reintegrament i l’arxiu de l’expedient RA 187/2009, el titular del qual és PARELLETA, SRM, en relació a la línia d’ajudes per al foment de les races autòctones en perill d’extinció i el manteniment de pastures tradicionals, corresponents a l’any 2009.
D’acord amb l’establert a l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener, ja que no s’ha pogut localitzar a l’ interessat, mitjançant aquest anunci es notifica a PARELLETA, SRM, amb NIF J07712573, en relació a l’expedient RA 187/2009 de la línia d’ajudes per al foment de les races autòctones en perill d’extinció i el manteniment de pastures tradicionals, la següent Notificació de Resolució per declarar conclòs el procediment de reintegrament de l’ajuda i arxiu de l’expedient, signada amb data 26 de juny de 2015 pel vicepresident del FOGAIBA,
“EXPEDIENT NÚMERO: RA 187/2009
LÍNIA D’AJUDES: FOMENT DE LES RACES AUTÒCTONES EN PERILL D’EXTINCIÓ I EL MANTENIMENT DE PASTURES TRADICIONALS.
BENEFICIARI: PARELLETA, SRM
NIF: J07712573
RESOLUCIÓ PER DECLARAR CONCLÒS EL PROCEDIMENT I D’ARXIU DE L’EXPEDIENT.
ANTECEDENTS
1. En data de 23 d’abril de 2009, amb núm. de registre d’entrada 240, PARELLETA SRM., amb NIF J07712573, va presentar en el registre del FOGAIBA, una sol·licitud d’ajuda per poder acollir-se a la línia d’ajudes per al foment de les races autòctones en perill d’extinció i el manteniment de pastures tradicionals, a l’empara de la Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 30 de gener de 2009, per la qual s’aprova la convocatòria, per a l’any 2009, d’ajudes per al foment de les races autòctones en perill d’extinció i el manteniment de pastures tradicionals.
2. L’esmentada ajuda es va concedir mitjançant Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 15 de novembre de 2010, per un import de 2.850,00 euros, cofinançat pel FEADER en un 35%, i pel FOGAIBA en un 65%, d’acord amb la següent distribució:
L’ajuda es va concedir per a la totalitat del període de 5 anys, d’acord amb la següent distribució anual i amb càrrec a les partides pressupostàries següents:
|
Any 2010 |
FEADER |
199,50€ |
FEADER 050405012141004 |
|
|
CAIB |
370,50€ |
amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA |
|
Any 2011 |
FEADER |
199,50€ |
FEADER 050405012141004 |
|
|
CAIB |
370,50€ |
amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA |
|
Any 2012 |
FEADER |
199,50€ |
FEADER 050405012141004 |
|
|
CAIB |
370,50€ |
amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA |
|
Any 2013 |
FEADER |
199,50€ |
FEADER 050405012141004 |
|
|
CAIB |
370,50€ |
amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA |
|
Any 2014 |
FEADER |
199,50€ |
FEADER 050405012141004 |
|
|
CAIB |
370,50€ |
amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA |
3. En data de 2 de desembre de 2010 la interessada va signar el contracte d’assumpció dels compromisos que s’exigeixen als beneficiaris d’aquestes ajudes. En conseqüència, en data de 23 de desembre de 2010, es va pagar a la interessada un import de 570,00 euros corresponent a la primera anualitat (any 2010).
4. Posteriorment, en data de 28 d’abril de 2010, amb número de registre d’entrada 459, dins el termini establert, la interessada presenta la sol·licitud de pagament de la segona anualitat (any 2011), però atesa aquesta així com la documentació presentada es comprova que la interessada incompleix l’establert en el punt 2 c) de l’apartat tercer de la Resolució de la convocatòria, que disposa que un dels requisits a complir, en relació als requisits específics que han de complir les explotacions ramaderes, és el de tenir una càrrega ramadera màxima d’1 Unitat de Bestiar Major (UBM) per hectàrea farratgera equivalent i any, i del resultat del control administratiu efectuat pel gestor es determina que la càrrega ramadera declarada és d’1,19 UBM/ha farratgera equivalent.
Per aquest motiu no es procedeix al pagament de l’ajuda corresponent a l’import de la segona anualitat (any 2011).
5. En data de 7 d’abril de 2011, amb número de registre d’entrada 428, la interessada presenta la sol·licitud de pagament corresponent a la tercera anualitat (any 2012), i atesa aquesta així com la documentació adjunta es procedeix a efectuar el pagament d’aquesta anualitat per un import de 570,00 euros el dia 28 de desembre de 2012.
6. En data de 30 d’abril de 2012, amb número de registre d’entrada 598, la interessada presenta la sol·licitud de pagament corresponent a la quarta anualitat (any 2013), i atesa aquesta així com la documentació adjunta es procedeix a efectuar el pagament d’aquesta anualitat per un import de 570,00 euros el dia 20 de setembre de 2013.
7. En data de 30 d’abril de 2013, amb número de registre d’entrada 592, la interessada presenta la sol·licitud de pagament corresponent a la cinquena anualitat (any 2014), però atesa aquesta així com la documentació presentada es comprova que la interessada incompleix l’establert en el punt 2 c) de l’apartat tercer de la Resolució de la convocatòria, que disposa que un dels requisits a complir, en relació als requisits específics que han de complir les explotacions ramaderes, és el de tenir una càrrega ramadera màxima d’1 Unitat de Bestiar Major (UBM) per hectàrea farratgera equivalent i any, i del resultat del control administratiu efectuat pel gestor es determina que la càrrega ramadera declarada és d’1,20 UBM/ha farratgera equivalent.
Per aquest motiu no es pot procedir al pagament de l’ajuda corresponent a l’import de la cinquena anualitat (any 2014), i en conseqüència es detecta una reiteració de l’esmentat incompliment en dues anualitats (anys 2011 i 2014).
8. En conseqüència, en data de 24 d’abril de 2014, el vicepresident del FOGAIBA va acordar l’inici de revocació de la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 15 de novembre de 2010, per la qual es concedia una ajuda a la interessada així com l’inici de procediment de reintegrament per una quantitat de 1.710,00 euros, corresponent al pagament de les anualitats primera, tercera i quarta (anys 2010, 2012 i 2013), més els interessos de demora corresponents. Es va concedir a la interessada un termini de 15 dies per al·legar i aportar la documentació que considerés adient per a la seva defensa. I se li va informar que si efectuava l’ingrés dins el període voluntari no se li reclamarien els interessos de demora corresponents, la qual cosa havia de justificar mitjançant la corresponent Carta de Pagament davant l’òrgan gestor i, en conseqüència, es procediria a l’arxiu de l’expedient. Aquest Acord fou notificat a la interessada el dia 12 de maig de 2014.
9. Dins el termini legalment establert, en data de 13 de maig de 2014, amb número de registre d’entrada 382, la interessada presenta un escrit d’al·legacions a l’Acord d’inici del vicepresident del FOGAIBA de dia 24 d’abril de 2014, en el qual manifesta que:
Per això, sol·licita que es revisi l’expedient i que s’acceptin aquestes al·legacions presentades.
10.- Revisades les al·legacions, el vicepresident del FOGAIBA, en data de 3 de juliol de 2014, revocar la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 15 de novembre de 2010 per la qual es concedia l’ajuda a la interessada,així com declarar l’obligació de reintegrament per part de la interessada per un import de 1.710,00 euros corresponent al pagament de la primera, tercera i quarta anualitats, més els interessos de demora corresponents. Resolució que fou notificada a la interessada mitjançant la seva publicació al BOIB núm. 113 de dia 21 d’agost de 2014 i enviada al tauló d’anuncis de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca, ja que no es va poder localitzar a la interessada en el seu municipi.
11.- Cal destacar que per part del FOGAIBA s’ha anat compensant parcialment aquest deute en quatre pagaments que s’havien d’efectuar a la interessada, concretament en dates de 28/11/2014 (pagament únic), 05/12/2014 (línia de marges), 05/03/2015 (pagament únic) i finalment, en data de 12 de juny de 2015, es va fer la darrera compensació parcial del saldo que quedava per import de 317,50 euros (FEADER) I 1.010,48 euros (CAIB), quedant així saldat el deute que tenia de la línia races autòctones en perill d’extinció per un import final de 1.710,00 euros (598,50 euros FEADER i 1.111,50 euros CAIB més els interessos).
FONAMENTS JURÍDICS
1. Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 30 de gener de 2009 per la qual s’aprova la convocatòria, per a l’any 2009, d’ajudes per al foment de les races autòctones en perill d’extinció i el manteniment de pastures tradicionals.
2. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 18 de desembre de 2007, per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears (BOIB 188 de 20 de desembre de 2007), modificada per l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 5 de juny de 2009 (BOIB núm. 86, d’11 de juny de 2009).
3. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
4. Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
5. Reglament (UE) 65/2011 de la Comissió, de 27 de gener de 2011, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (CE) 1698/2005 del Consell pel que fa a l’aplicació dels procediments de control i la condicionalitat en relació amb les mesures d’ajuda al desenvolupament rural.
6. Reglament d’execució (UE) 937/2012 de la Comissió, de 12 d’octubre de 2012 que modifica els Reglaments (CE) núm. 1122/2009 i (UE) 65/2011 pel que respecte al mètode per a la determinació de l’interès aplicable als pagaments indeguts que s’han de recuperar dels beneficiaris dels règims d’ajuda directa als agricultors en virtut del Reglament (CE) 73/2009 del Consell, de l’ajuda al desenvolupament rural en virtut del Reglament (CE) 1698/2005 del Consell i de l’ajuda al sector vitivinícola en virtut del Reglament (CE) 1234/2007 del Consell.
7. Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la CAIB.
8. Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA.
9. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener de 2006.
10. Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears (BOIB núm. 60EXT, de 2 de maig de 2013), modificat pel Decret 15/2013, de 7 de juny.
CONCLUSIONS
PRIMERA.- De les sol·licituds de pagament corresponents a les anualitats segona i cinquena (anys 2011 i 2014) presentades per la interessada així com de la documentació presentada per a l’efecte, es dedueix que la interessada incompleix l’establert en el punt 2 c) de l’apartat tercer de la Resolució de la convocatòria, que disposa que un dels requisits a complir, en relació als requisits específics que han de complir les explotacions ramaderes, és el de tenir una càrrega ramadera màxima d’1 Unitat de Bestiar Major (UBM) per hectàrea farratgera equivalent i any.
Tal i com s’estableix en el punt 3 de l’apartat tercer de la Resolució de la convocatòria aquest requisit general s’haurà de mantenir durant els cinc anys següents a la data de la concessió de l’ajuda.
De la qual cosa es desprèn que la interessada incompleix aquest requisit tant per a poder cobrar la segona anualitat així com també per poder cobrar la cinquena anualitat, per tant existeix una reiteració en relació a l’incompliment del requisit esmentat.
SEGONA.- Ateses les al·legacions presentades per la interessada en data de 13 de maig de 2014, així com la documentació que consta dins l’expedient, es comprova que no es poden acceptar aquestes al.legacions, ja que la interessada no justifica ni acredita el compliment, exigit per la normativa d’aplicació, de tenir una càrrega ramadera màxima d’1 UBM per hectàrea farratgera equivalent i any.
TERCERA.- Si tenim en compte el que s’estableix en l’Annex IV de la Resolució de la present convocatòria, les reduccions i exclusions per incompliment dels criteris d’admissibilitat tendran com a base l’article 18 del Reglament (CE) núm. 1975/2006, i ens trobam que existeixen compromisos excloents que són aquells l’incompliment dels quals implica la no concessió de l’ajuda per a l’any en què se sol·licita i en el cas de reiteració, l’exclusió de l’actuació en qüestió i, si escau, el reemborsament de l’ajuda.
També a l’Annex IV, en relació a la tipificació dels compromisos d’aquesta línia d’ajudes, s’estableix que es considera compromís excloent el de mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l’explotació, als animals i al beneficiari indicats a l’apartat tercer de la resolució de la convocatòria.
Per tot això, es dedueix que degut a l’incompliment d’aquest compromís, tipificat com excloent i reiterat per segon any consecutiu, es considera necessari la revocació de l’ajuda concedida així com també el reintegrament de la quantitat rebuda indegudament per part de la interessada en relació a la primera, tercera i quarta anualitats (anys 2010, 2012 i 2013).
QUARTA.- Tal i com disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; i que, com a conseqüència d’aquesta revocació, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
CINQUENA.- L’article 5 del Reglament (UE) núm. 65/2011 de la Comissió, de 27 de gener de 2011, modificat pel Reglament (UE) 937/2012 de la Comissió, de 12 d’octubre de 2012, disposa que en el supòsit de pagament indegut, el beneficiari quedarà obligat a reemborsar aquest import més els interessos de demora corresponents, els quals es calcularan en funció del termini transcorregut entre la finalització del termini de pagament pel beneficiari indicat a l’ordre de recuperació i el reembors. I que el tipus d’interès aplicable es calcularà d’acord amb la normativa nacional d’aplicació.
SISENA.- De conformitat amb l’article 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera a PARELLETA SRM., amb NIF J07712573, com a responsable de l’obligació de reintegrament de la quantitat de 1.710,00 euros, import corresponent a les anualitats primera, tercera i quarta (anys 2010, 2012 i 2013) que la interessada va cobrar indegudament, més els interessos de demora corresponents.
Atesa la proposta del cap de servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural de dia 16 de juny de 2015, en el qual es justifica la conveniència de declarar conclòs el procediment iniciat contra la interessada, ja que s’ha compensat el deute que tenia per part del FOGAIBA amb altres pagaments a favor seu, i l’arxiu de l’expedient de referència;
RESOLC
PRIMER.- Declarar conclòs el procediment de reintegrament iniciat contra PARELLETA, SRM, amb CIF J07712573, una vegada compensat, amb altres pagaments efectuats a favor seu, el deute que tenia per part del FOGAIBA de l’import inicial més els interessos de demora corresponents.
SEGON.- Arxivar l’expedient de referència.
TERCER.- Notificar aquesta Resolució a la interessada, informant-li que contra aquesta podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent al de la seva notificació, d’acord amb l’establert a l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i als articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.”
Palma, 10 d’agost de 2015
El director gerent del FOGAIBA
Guillem Rosselló Alcina