Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 13196
Aprovació definitiva de la modificació de les bases d’execució per a l’any 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D’acord amb allò que disposen els arts. 112 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del Règim Local, i l’article 169 del R.D.L. 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, el Ple de l’Ajuntament en sessió extraordinària celebrada el dia 10 de juliol de 2015, va aprovar inicialment la modificació de les Bases d’Execució.

Vists que l’article 169 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, en el seu apartat primer diu: Aprovat inicialment el pressupost general, s’exposa al públic, amb l’anunci en el butlletí oficial de la província o, si escau, de la comunitat autònoma uniprovincial, per 15 dies, durant els quals els interessats el poden examinar i presentar-hi reclamacions; en cas contrari, el ple disposa d’un termini d’un mes per resoldre-les.

Vist que, durant el termini d’exposició al públic de l’acord plenari de data 10 de juliol de 2015, relatiu a l’aprovació inicial de la modificació de les Bases d’execució per l’any 2015, no s’han presentat reclamacions, segons informe de la cap del SAC de data 11 d’agost de 2015.

En compliment d’allò establert a l’article 75.5 de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases del Règim Local, es realitza la transcripció de la part de les Bases d'execució números 29, 34, 35, 47 i 48 que han estat objecte de la modificació:

Base 29.- Proposta de despesa i certificació d’existència de crèdit.

1.- Quan s'hagi de realitzar una despesa per import superior a 5.000,00 € (CINC MIL EUROS), les àrees gestores de la despesa detallades a la Base 9 seguiran els següents tràmits:

Base 34.- Acumulació de fases d'execució del Pressupost: “AD” i “ADO”

- I en general, l'adquisició de béns concrets i d'altres despeses no subjectes al procés de contractació. Es consideraran inclosos en aquest supòsit els subministraments i altres tipus de contractes menors quan l'import de cada factura no excedeixi de cinc mil euros (5.000,00 Euros).

Base 35.- Reconeixement i liquidació d'obligacions.

2- El reconeixement d'obligacions és competència de la Batlia, sempre que siguin conseqüència de compromisos de despeses legalment adquirides.

Base 47.- Remuneracions dels membres de la Corporació.

1...........

En conseqüència amb l'exposat, les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació exclusiva, seran les següents:

REGIDOR

DEDICACIÓ

RETRIBUCIÓ

BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL

EXCLUSIVA

42.500,00 Euros.

PRIMER TINENT DE BATLE DELEGADA DE L’ÀREA

EXCLUSIVA

42.500,00 Euros.

SEGON TINENT DE BATLE

EXCLUSIVA

41.000,00 Euros

TERCER TINENT DE BATLE

EXCLUSIVA

37.500,00 Euros.

anuals pagables en catorze mensualitats.

Les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació parcial, seran les següents:

REGIDOR

DEDICACIÓ

RETRIBUCIÓ

REGIDOR/A DELEGAT/DA D’ÀREA

PARCIAL

35.000,00 Euros.

REGIDOR/A DELEGAT/DA D’ÀREA

PARCIAL

35.000,00 Euros.

REGIDOR/A DELEGAT/DA D’ÀREA

PARCIAL

35.000,00 Euros.

(70 % de 50.000,00 € = 35.000,00 €).

anuals pagables en catorze mensualitats.

Tots ells, són d'alta en el Règim General de la Seguretat Social, i la Corporació assumeix el pagament de les quotes empresarials que correspongui.

Quant al règim de les assistències, cada membre de la Corporació sense dedicació exclusiva o parcial, tindrà dret a les remuneracions expressades a la següent taula:

ASSISTÈNCIA

QUANTIA A PERCEBRE PER REGIDOR QUE NO MERITI RETRIBUCIÓ ECONÒMICA PER DEDICACIÓ EXCLUSIVA O PARCIAL

Junta de Govern Local (convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent)

160,00 euros

Ple convocat amb caràcter Ordinari

630,00 euros

Ple convocat amb caràcter Extraordinari

210,00 euros

Ple convocat amb caràcter Extraordinari i Urgent

210,00 euros

Comissió Informativa d’Assumptes Generals convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent

105,00 euros

Comissió Especial de Comptes

105,00 euros

Les assistències es faran efectives cada dos mesos. En aquests efectes, per la Secretaria de l'Ajuntament es certificarà el tipus i nombre de sessions convocades i l'assistència efectiva de cadascun dels membres sense dedicació exclusiva o parcial i el Cap de Personal elaborarà la documentació amb la retenció que legalment pertoqui.

Base 48.- Dotacions econòmiques als Grups Polítics.

1.- De conformitat al que disposa l’article 73.3 de la Llei 7/1985, de 18 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, s’assigna als Grups Polítics Municipals una dotació econòmica que consistirà en un component fix de QUATRE-CENTS SETANTA-CINC EUROS, (475.00euros) ANUALS, PER A CADA GRUPO POLÍTIC MUNICIPAL, i una variable consistent en NORANTA-CINC EUROS MENSUALS, (95,00 EUROS), PER REGIDOR ELECTE.

Base 52.- Justificació.

9.- Amb caràcter general, la Forma de Justificació de les subvencions, serà:

Amb anterioritat al 31 de desembre de l'any en curs, s'ha d'haver realitzat l'activitat subvencionada i presentar a l'Ajuntament d'Andratx la següent documentació:

- Memòria detallada de l'activitat realitzada i declaració que no s'ha percebut ni s'ha sol·licitada cap altra subvenció pública o privada per a l'activitat objecte de subvenció.

- Factures i altres documents justificatius de totes les despeses efectuades de conformitat amb el Pressupost presentat, que haurien de reunir els següents requisits:

Ser originals o fotocòpies compulsades per la Secretaria de la Corporació.

Tenir data de l'any que s'hagi concedit la subvenció, i si es tracta d'una activitat puntual en la data corresponent a la citada activitat.

Contenir el codi o nombre d'identificació fiscal del perceptor.

Document acreditatiu del pagament de les factures presentades com a justificants de la realització de la despesa.

En el cas que el total dels documents justificatius fos inferior al Pressupost presentat pel sol·licitant, de forma que es dedueixi que la quantia de la subvenció concedida fora superior al percentatge concedit per la Junta de Govern Local, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.

Aquesta aprovació podrà ser impugnada davant la jurisdicció Contenciós-Administrativa, amb els requisits, formalitats i causes assenyalades a l’article 170 i 171 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la forma i terminis que estableixin les normes de l’esmentada Jurisdicció.

 

Andratx, 11 d’agost de 2015.

El batle
Jaume Porsell Alemany