Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 13156
Bases Reguladores de les Subvencions de Benestar Social 2015

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Article 1
Objecte

L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de la convocatòria pública municipal per a la concessió de subvencions en matèria de Benestar Social per a l'any 2015, orientada a aquelles entitats socials i sociosanitàries del municipi d'Eivissa, que impulsin de forma específica actuacions dirigides a col·lectius en situació de vulnerabilitat social.

Article 2

Entitats beneficiàries

Poden sol·licitar o ser beneficiaris o beneficiàries de les subvencions a les quals es refereixen aquestes bases:

Les persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, ja siguin entitats, grups associatius o organismes legalment constituïts que impulsin de forma genèrica actuacions dirigides a col·lectius en situació de vulnerabilitat social al municipi d’Eivissa i que estiguin inscrits al Registre Municipal d’Associacions veïnals de l'Ajuntament d'Eivissa amb anterioritat a la finalització del termini de presentació d'instàncies i que compleixin els requisits d’aquestes bases.

Excepcionalment l'Ajuntament estudiarà les peticions d'associacions que tenguin la seua seu social fora del municipi d'Eivissa, però dins l'àmbit autonòmic, per a activitats que es realitzin dins el nostre municipi o que es beneficiïn persones residents al municipi però que donat la naturalesa de l'activitat aquesta no es pugui dur a terme dins del municipi d’Eivissa.

Article 3

Termini d’execució dels projectes

Les subvencions que estableix aquesta convocatòria s'han de destinar a actuacions i projectes que es duguin a terme entre l'1 de gener de 2015 i el 30 de setembre de 2015.

Article 4

Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils des del dia següent a la seua publicació al BOIB.

Article 5

Documentació a presentar

1. La sol·licitud es farà mitjançant la presentació de l'imprès d'instància normalitzat, adjuntant la documentació corresponent, al Registre General de l'Ajuntament, o bé a través d'alguna de les formes autoritzades a l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2. La documentació i/o les dades que han d'acompanyar la sol·licitud són les indicades a l'imprès d’instància normalitzat, annex a la present convocatòria.

3. En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament en requerirà l'esmena en un termini de deu dies. Transcorregut aquest termini sense que la entitat sol·licitant hagi complert el requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.

Article 6

Procediment per a la concessió de la subvenció

1 - Inici

El procediment de concessió de subvencions s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·liciti la subvenció, s'especifiqui l'activitat a subvencionar i es declari el caràcter amb què la persona o entitat sol·licitant actua.

2 - Instrucció

El procediment de concessió de subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva. Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre aquestes d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels citats criteris. 

En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament en requerirà l'esmena en un termini de deu dies. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat sol·licitant hagi complert el requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.

Atesos l'expedient i l'informe de l’òrgan col·legiat, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis de la Corporació i, en el seu cas, a la pàgina web municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es podrà prescindir de l’audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

La competència per atorgar les subvencions correspon als òrgans fixats a l'article 10.

3 - Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció serà motivat i expressarà el sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix es farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds.

4 - Publicitat de les subvencions concedides

L'acord de resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades en el lloc per elles indicat i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, indicant la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció. No serà necessari aquesta publicació al BOIB quan els imports de les subvencions concedides, individualment considerades siguin de quantia inferior a 3.000 €. En aquests casos la publicació al BOIB se substituirà per la publicitat al tauler d'anuncis de la Corporació i a la pàgina web municipal.

5 - Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'ha produït resolució expressa s'entendrà decaiguda per silenci negatiu la sol·licitud de subvenció.

Article 7

Normes generals i criteris objectius de concessió

L’objectiu de les subvencions en matèria de Benestar Social per a entitats socials i sociosanitàries del municipi d'Eivissa és promoure la realització de projectes d'intervenció social i sociosanitària, i crear una xarxa d'accions per promoure la millora de la qualitat de vida, la integració i l'intercanvi social dels diferents col·lectius representats en igualtat de condicions.

La claredat i especificitat dels projectes presentats en relació a l'objectiu principal de la convocatòria són necessàries per a la seua valoració.

De conformitat amb el que disposa a l'article 17.3 e) de la Llei general de subvencions, les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte els següents criteris objectius de valoració. La puntuació és de 0 a 60 punts. El mínim necessari per obtenir subvenció és de 15 punts.

  1. Nombre de persones usuàries del municipi beneficiades amb l'acció (es valora la capacitat interactiva del projecte amb les persones beneficiàries). El projecte presentat ha de reflectir clarament el nombre de persones beneficiàries de l'actuació. Fins a 10 punts de valoració. En cas d'actes de divulgació o informació, com xerrades, congressos, exposicions, etc., es puntuen amb un màxim de 5 punts en total.
  2. Priorització d'activitats per als col·lectius depenents i en risc d'exclusió social. Fins a 10 punts de valoració.
  3. Qualitat del projecte. Especificitat i transcendència de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. Fins a 10 punts de valoració.
  4. Característiques dels projectes: col·laboració de personal voluntari, origen i necessitat de la iniciativa, adequació del pressupost a les activitats plantejades, adequació de les activitats als objectius previstos. Fins a 10 punts de valoració.
  5. L'activitat ofertada complementa o omple un buit de demanda que l'administració no oferta o no garanteix en la seva totalitat. Fins a 10 punts de valoració.
  6. Dèficit d’activitats anàlogues al municipi. Fins a 10 punts de valoració.

Article 8

Quantitat de la subvenció

L'import global del crèdit disponible per distribuir entre les entitats beneficiàries de la subvenció es determina sobre la base de l'assignació, que als Pressupostos Generals es fa al programa de 65.000 € que contempla aquesta convocatòria, aquest import s'imputa a l'aplicació pressupostària 2015 23200 48900.

La quantia de la subvenció es determina d’acord als següents criteris:

  1. L’import màxim que pot rebre una associació és de 6.000 €.
  2. Cap subvenció pot superar, en tot cas, el percentatge màxim del 100 % de la despesa subvencionable.

La quantia de les subvencions es determina en funció de l’import global de la convocatòria i de la valoració total en punts de les sol·licituds, dividint l’import global entre el nombre de punts de valoració total de totes les sol·licituds, el que donarà el valor en euros del punt. La quantia individual a concedir es calcula de la següent forma: valor en euros del punt multiplicat per la valoració individual de la subvenció, sempre tenint en compte els límits establerts.

De conformitat amb l’article 58.2 del RD 887/2006, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es pot fixar una quantia addicional que no requerieix una nova convocatòria per a la seua aplicació a la concessió de subvencions, en cas d'haver-se incrementat l’import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d’una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit. La distribució de l'increment es realitzarà proporcionalment a la puntuació obtenguda per cada projecte presentat.

La convocatòria ha de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si s’escau, amb aprovació prèvia de la modificació pressupostària que procedeixi en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.

Article 9

Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables d’acord amb el que disposa l’art. 31 de la LGS, les despeses que es realitzin en el termini establert entre l’1 de gener de 2015 i el 30 de setembre de 2015, que guardin relació directa amb l’objecte de la convocatòria i responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada i, en relació:

A. Es consideren despeses corrents:

1. Material d’oficina no inventariable.

2. Serveis de comunicacions postals, telefònics i informàtics.

3. Despeses de divulgació.

4. Lloguer del local.

5. Despeses de manteniment del local (electricitat, aigua, neteja, obres de reforma, etc.).

6. Rebuts d'imposts.

7. Compra de productes d'higiene, de neteja, farmaciola, aliments.

8. Despeses de seguretat i prevenció de riscos, alarmes, extintors, etc.).

9. Compra d'electrodomèstics per al local, (radiadors, ventiladors, aspiradores, etc.).

10. Assegurances.

11. Impost sobre valor afegit (IVA).

12. Despeses diverses de petita quantia (despeses de naturalesa corrent que no tenguin cabuda en els anteriors conceptes).

13. Despeses de personal

14. Despeses de transport i allotjament. Cal especificar el motiu, vehicle, trajecte i quilòmetres realitzats.

B. No es consideren subvencionables:

1. Les despeses d’amortització.

2. Interessos deutors dels comptes bancaris.

3. Interessos, recàrrecs i sancions administratives o penals.

4. Despeses de procediments judicials.

5. Despeses de restaurants i espectacles quan no guardin relació directa amb l’objecte del conveni.

6. Despeses de begudes alcohòliques.

  

Article 10

Composició de l’òrgan col·legiat (comissió de valoració) per a la concessió de subvencions

De conformitat amb el regulat pels òrgans col·legiats al títol II, articles 22 a 27 de la Llei 30/1992, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, l’òrgan col·legiat estarà format per:

Presidència: Regidor de Benestar Social, Sr. Juan Ribas Ferrer.

Secretari: Aux. Administratiu.

Vocalia 1: Director de l’Àrea de Benestar Social, Sr. Xavier Vilamanyà Carmona.

Vocalia 2: Cap de Servei de Treball Social, Sra. Elena Pérez Pérez.

Vocalia 3: Tècnic de l'Àrea de Benestar Social.

 

Article 11

Òrgans competents per a l’autorització i disposició de subvencions

De conformitat amb la base 46a, punt 5è, d’execució dels pressupostos, l’òrgan competent per a l’autorització i disposició de les subvencions és la Junta de Govern Local.

Article 12

Compatibilitat amb altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat

Les ajudes rebudes en aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d’altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.

No són subvencionables les activitats o projectes que ja reben aportació econòmica d’aquesta o una altra regidoria de l'Ajuntament d’Eivissa.

És obligació de les persones beneficiàries de les ajudes informar l'Ajuntament d'Eivissa de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s’ha d’efectuar així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts.

Article 13

Termini i forma de justificació

1 – Període màxim de justificació

S’estableix com a període màxim per a la justificació el 15 d’octubre de 2015

2 – Forma de justificació de la subvenció

Les persones o entitats beneficiàries tenen l’obligació de justificar davant l'òrgan concedent l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció, en la forma i en els terminis establerts a les presents bases.

Amb caràcter general, l’import de les subvencions s’ha d’abonar una vegada justificat l’acompliment de la finalitat per a la qual es varen concedir.

Per percebre la subvenció cal presentar a l’Ajuntament la següent documentació:

  1. Instància d’imprès de justificació normalitzat de la persona o entitat beneficiària en la qual sol·licita el pagament de la subvenció.
  2. Memòria de l’activitat realitzada, especificant el número total de persones beneficiàries residents al municipi d’Eivissa o entitats beneficiàries de l’acció (annex 1)
  3. Una relació classificada de les despeses de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament (annex 2). Adjuntant les factures o documents, originals o acarades pel departament de Benestar Social, de valor probatori i, en el cas d’imports iguals o superiors a 2.500 euros, la documentació acreditativa de pagament, o el segell de pagat al comptat a la factura en cas d’imports inferiors a 2.500 euros. Les factures han de recollir la signatura del representant de l’entitat, així com un segellat amb la lectura “Subvencionat per l’Ajuntament d’Eivissa”.
  4. Certificats acreditatius que l’entitat beneficiària és al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries davant de l’AEAT i la Tresoreria General de la Seguretat Social, o autorització expressa per a la seua consulta per part de l'Ajuntament d'Eivissa (annex 5), o declaració responsable en cas de subvencions que no superin en la convocatòria l'import de 3.000 € (art.24.4 del R.D. 887/2006)

Article 14

Obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions

Les entitats subvencionades adquireixen les següents obligacions:

  1. Presentar els documents recollits a l’article anterior, a l’article 30 de la Llei general de subvencions i el que específicament es determini en aquesta convocatòria.
  2. Presentar tota la documentació que li sigui sol·licitada en relació amb les facultats de control de l’activitat subvencionada.
  3. Fer constar en qualsevol acte o acció de difusió del projecte o activitat subvencionada que aquest es realitza amb la col·laboració de l'Ajuntament d’Eivissa.
  4. Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració o modificació que es produeixi durant la seua execució.
  5. Mantenir les condicions i elements declarats al projecte que varen servir de base per atorgar la subvenció.
  6. Les activitats desenvolupades i la seua publicitat han de respectar el principi d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes.
  7. Tota la documentació o material de publicitat que es generi a les activitats desenvolupades ha de ser en català.

Article 15

Pagament

El pagament de la subvenció s'efectuarà de forma postpagable, es a dir, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació, pel beneficiari, de la realització de l'activitat, projecte, objectiu o adopció del comportament per al qual es va concedir en els termes establerts en la normativa reguladora d'aquesta subvenció.

Article 16

Causes de reintegrament

Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència d’interès de demora, en els casos següents:

  1. L'incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l’ajuda.
  2. L’obtenció de l’ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s’alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.
  3. L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts.
  4. La negativa a sotmetre’s a les actuacions de control previstes o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.

Article 17

Minoració de la quantitat concedida

Quan l'import justificat per la persona interessada, amb motiu de la rendició del compte justificatiu de les despeses, sigui inferior a la quantitat concedida, l’Ajuntament d’Eivissa haurà de minorar l’import de la subvenció, exigint, si escau, el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.

Article 18

Legislació, publicació i vigència de les Bases

Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l’Ordenança general reguladora de les bases per a l’atorgament de subvencions vigent a l’Ajuntament d'Eivissa (BOIB núm. 81 de 10 de juny de 2008, modificat per BOIB núm. 25 de 13 de febrer de 2010), la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003 i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seua publicació. Tendran vigència durant l’exercici d’aquesta i fins a la pròxima convocatòria.

Documents adjunts