Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 13102
Acord del Consell Executiu, de 12 d’agost de 2015, relatiu a l’aprovació de la Convocatòria de subvencions en espècie del Circuit d’Arts Escèniques de Mallorca (CAEM) 2015
Versió PDF
El Consell Executiu, en la sessió de 12 d’agost de 2015, ha pres, entre altres, l’acord que transcric literalment a continuació:
«Antecedents
»1. El director insular de Cultura, mitjançant memòria justificativa de data 31 de juliol de 2015, ha posat de manifest la necessitat de dur a terme la Convocatòria de subvencions en espècie del Circuit d’Arts Escèniques de Mallorca (CAEM), per a l’any 2015.
»2. El vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports, mitjançant resolució de dia 3 d’agost de 2015, va aprovar iniciar l’expedient de la Convocatòria de subvencions esmentada anteriorment per a l’any 2015.
»3. El Servei Jurídic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports ha emès informe favorable sobre els aspectes jurídics d’aquesta proposta.
»4. A l’aplicació pressupostària 20.33490.46200 hi ha crèdit adequat i suficient per dur a terme la convocatòria esmentada, per un import de 175.000,00€.
»5. L’article 3.a) del Decret d’organització del Consell de Mallorca, de 10 juliol de 2015 (BOIB núm. 109, de 18 de juliol) ha conferit les atribucions relatives a Activitats artístiques i culturals al Departament de Cultura, patrimoni i esports.
»6. El Servei d’Intervenció del Consell de Mallorca va emetre informe de fiscalització prèvia de conformitat relatiu a l’aprovació d’aquesta convocatòria de subvencions en espècie (FS-93.15 SUBVENCIÓ EN ESPÈCIE).
»Fonaments
»1. L’apartat f) de l’article 1 del Decret, de 10 de juliol de 2015, d’organització del Consell Insular de Mallorca, (BOIB núm. 109, de 18 de juliol), confereix al Consell Executiu l’atribució per aprovar i resoldre les convocatòries d’ajudes o subvencions a particulars o entitats públiques i privades en la quantia que es determini en les bases d’execució del pressupost, quan la competència no correspon al Ple.
»2. La base 24 de les d’execució del pressupost 2015 estableix que el Consell Executiu és competent per aprovar i resoldre subvencions, així com autoritzar i disposar despeses de quantia superior a 70.800,00 €.
»3. L’article 31.e) del Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca aprovat per Acord del Ple en sessió de 2 de juliol de 2001 (BOIB núm. 102, de 25 d’agost), en la redacció vigent, atribueix als consellers executius la proposta al Consell Executiu de l’adopció dels acords escaients respecte de les matèries atribuïdes al seu departament.
»Per tot l’exposat anteriorment, en virtut de les atribucions que m’han estat conferides, propòs que el Consell Executiu del Consell de Mallorca adopti el següent:
»Acord
»1. Aprovar l’expedient 3/2015 relatiu a la Convocatòria de subvencions en espècie del Circuit d’Arts Escèniques de Mallorca (CAEM) 2015, adreçada a entitats d’administració local de Mallorca, o dels organismes públics que en depenen, i les bases que han de regir-la.
»2. Autoritzar una despesa de 175.000,00€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 20.33490.46200 per atendre a les subvencions en espècie de la convocatòria esmentada.
»3. Aprovar la convocatòria esmentada i les bases adjuntes que han de regir-la.
»4. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada. Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos de la interposició del recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució.
No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Palma, 13 d'agost de 2015
El secretari general
(per delegació de la Presidència, Decret de 17-07-2015, BOIB núm. 114, de 28-07-2015)
Jeroni M. Mas Rigo
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN ESPÈCIE DEL CIRCUIT D’ARTS ESCÈNIQUES DE MALLORCA 2015 (CAEM)
Bases
Primera. Finalitats
El Consell de Mallorca, en l'exercici de les seves competències, a través d'aquesta convocatòria pretén la difusió de les arts escèniques, així com la promoció i la dinamització dels artistes o grups d’arts escèniques professionals de l’illa de Mallorca i, facilitar-ne la contractació per les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen.
D’aquesta manera, a través de les actuacions que es duguin a terme, es pretén contribuir al coneixement, a la difusió i a la promoció d’un dels elements que formen part del nostre patrimoni cultural, les arts escèniques, i així posar-lo a l’abast del públic en general. Fomentant alhora uns espectacles que, donat el seu caràcter subvencionat, facilitin una política de preus públics que serveixin d’incentiu per a l’assistència als teatres.
D’acord amb la finalitat exposada, aquesta convocatòria presenta unes característiques que concorden amb la intenció d’establir un instrument de foment eficaç en la difusió de les arts escèniques i, en aquest sentit, cal destacar el següent:
a) Aquesta acció de foment té la intenció d’impulsar i de promoure la programació d’espectacles d’arts escèniques tant en els distints espais escènics públics que hi ha per tot Mallorca com en aquells locals o espais polivalents sempre que en aquests espais es dugui a terme una programació artística.
b) D’acord amb la pretensió exposada de dinamitzar i de difondre les arts escèniques, a través de la contractació de representacions, un altre aspecte a destacar és la concessió de la subvenció en espècie. Atesa la difícil situació econòmica existent, i amb la intenció de donar certesa a les entitats sol·licitants i facilitar-los la seva tasca de programació, el Consell de Mallorca posa al seu abast els espectacles dels artistes i grups professionals que hagin estat seleccionats per formar part de la borsa del CAEM 2015 i que s’atorgaran en funció del procediment i dels criteris establerts a la base dotzena d’aquesta convocatòria.
Segona. Objecte. Temporalització
Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions en espècie les sol·licituds de les entitats d’administració local de Mallorca, o dels organismes públics que en depenen, que vulguin participar en el CAEM 2015 amb la intenció de dur a terme la programació d’espectacles a Mallorca, realitzats pels professionals o per les empreses d’arts escèniques que ha seleccionat el Consell de Mallorca, mitjançant la borsa del CAEM 2015, la llista dels quals s’ha publicat al BOIB (núm. 116, de data 1 d’agost de 2015) i es reprodueix a l’annex 7 d’aquesta convocatòria.
Les entitats sol·licitants gaudeixen de plena autonomia en matèria de programació. En tot cas, la programació esmentada ha de complir els requisits i les condicions que s’estableixen a continuació:
- L’espectacle contractat ha de ser un dels que han estat seleccionats pel Consell de Mallorca, i que formen part de la borsa del CAEM 2015.
- Cada entitat programadora pot sol·licitar un màxim de 10 espectacles, els quals aniran ordenats a la sol·licitud per ordre de prioritat.
- La representació s’ha de programar en el període comprés entre l’1 d’octubre de 2015, o la data de concessió dels ajuts en cas de ser posterior, fins el 13 de desembre de 2015 (ambdós inclosos). Un cop s’hagi realitzat l’atorgament de les subvencions en espècie, les entitats beneficiàries s’han de posar en contacte amb els artistes o les companyies amb la finalitat de fixar el dia i l’hora de la representació i, després, notificar-ho al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, d’acord amb l’establert a la base quinzena d’aquesta convocatòria.
Tercera. Naturalesa de la subvenció
Les subvencions d’aquestes bases tenen la consideració d’ajuts en espècie, tal i com recull la D.A. cinquena de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003, en endavant LGS) i l’art. 3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (en endavant RLGS). Per tant, el pagament de la subvenció no suposa cap desembors pecuniari en favor del beneficiari, sinó l’atorgament dels serveis subvencionats, prèviament adquirits pel Consell de Mallorca amb la intenció d’atorgar-los a les entitats beneficiàries de la convocatòria.
Per altra part, les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment, per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; a més, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
La naturalesa d’aquestes subvencions en espècie no permeten la concurrència amb altres ajuts, subvencions o recursos per fer front al catxet del grup l’actuació del qual està subvencionada.
La concessió de la subvenció, determinada d’acord amb els criteris de la base dotzena, implica que l’entitat beneficiària ha de dur a terme una programació d’arts escèniques que ha de complir amb les condicions i els requisits que s’estableixen en el CAEM.
En queden excloses aquelles actuacions que siguin objecte de les subvencions nominatives del departament així com aquelles altres que ja estiguin subvencionats a través de les altres convocatòries del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.
Quarta. Beneficiaris
Poden ser-ne beneficiàries les entitats d’administració local de Mallorca de menys de 60.000 habitants i els organismes públics que en depenen, que compleixin aquests requisits:
- En el cas d’organismes públics, tenir entre els seus objectius i finalitats, la cultura en general, o les arts escèniques en particular.
- Disposar d’un espai escènic o un espai polivalent adaptat a l’activitat escènica amb condicions adequades per desenvolupar una programació artística.
- Disposar d’un tècnic responsable de l’espai escènic o espai polivalent on s’hagi de dur a terme la programació d’arts escèniques i/o d’un tècnic o persona responsable de la programació d’arts escèniques
No obstant això, no en poden ser beneficiàries:
- Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions (LGS).
- Les que, en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi de fer la proposta de resolució definitiva, no estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca.
(El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General del Consell de Mallorca).
Cinquena. Dotació pressupostària
Es destina a aquesta convocatòria per atendre les subvencions en espècie la quantitat total de 175.000,00€, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 20.33490.46200 o la que correspongui, sempre i quan hi hagi crèdit adequat i suficient.
Consegüentment, aquest és l’import de què disposa el Consell de Mallorca per dur a terme la contractació dels espectacles (IVA inclòs), que han de ser objecte de les subvencions a concedir.
Sisena. Despeses subvencionables
D'acord amb l'objecte d'aquesta convocatòria - la promoció dels artistes o grups professionals d’arts escèniques, i facilitar la programació d’espectacles -, la despesa subvencionable coincidirà amb la despesa contractada pel Consell de Mallorca, ja que la subvenció és en espècie i consisteix en l’atorgament a les entitats beneficiàries dels espectacles subvencionats que ha contractat, prèviament, el Consell de Mallorca amb el grup o artista (inclosos en la borsa de la CAEM 2015).
Setena. Publicació de la convocatòria i de l’acord d’aprovació
La convocatòria i les bases que la regeixen i la resolució de la convocatòria, s'han de publicar en el BOIB i en la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net) i s'han de exposar en el tauler d'edictes del Consell de Mallorca.
Vuitena. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució
La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats a l'article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
El procediment de selecció dels beneficiaris es duu a terme mitjançant un règim de concurrència competitiva, en virtut de la qual es comparen totes les sol·licituds presentades amb la intenció d’establir-hi una prelació a través dels criteris prevists en la base dotzena d’aquesta convocatòria i la concessió es fa fins al límit de la quantitat establerta en la base cinquena.
La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia de d’aquestes bases, de la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les subvencions i pagament.
El Consell Executiu és l’òrgan encarregat de l’aprovació i resolució de la convocatòria. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l'article 24 i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, general de subvencions, i les que s'esmenten en aquestes bases. L’òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i ha comprovat, per una banda, que les entitats proposades compleixen els requisits establerts a les bases i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, dicta la proposta d’acord. Aquesta ha d'incloure la relació de beneficiaris amb indicació de l’espectacle subvencionat, l’import econòmic de la subvenció en espècie, a més de la resta de sol·licituds desestimades.
Una vegada examinades les sol·licituds i emesa la proposta d’acord, l’òrgan competent l’elevarà al Consell Executiu, el qual resoldrà sobre la procedència de la subvenció.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat la resolució, s'entenen desestimades totes les sol·licituds.
Novena. Sol·licitud i documentació adjunta
Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita aquest Departament en aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i la persona que la representa. Hi han de figurar els espectacles que es volen dur a terme en la temporalització que estableix a la base segona (entre l’1 d’octubre de 2015, o la data de concessió dels ajuts en cas de ser posterior, fins el 13 de desembre de 2015).
S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
1. Model de sol·licitud (annex 1).
2. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE, NIF del representant legal i, si s’escau, de la persona autoritzada per signar-la.
3. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua el/la signant de la sol·licitud. S’ha d’acompanyar de certificat de nomenament i de vigència del càrrec.
4. Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions (annex 2)
5. Declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat (annex 2).
6. Descripció i característiques de l’espai escènic i/o l’espai polivalent on es pretén dur a terme o s’ha duit a terme els espectacles d’arts escèniques (per exemple: titularitat, ubicació, dimensió, capacitat, equipaments, altres característiques, etc.).
7. Declaració responsable del representant legal de l’entitat sol·licitant o de la persona autoritzada sobre qui és el tècnic responsable de l’espai on s’ha de desenvolupar la programació d’arts escèniques i/o el tècnic o la persona responsable de la programació d’arts escèniques. S’hi han d’indicar aquestes dades: nom i llinatges, telèfon, àrea a què pertany, càrrec, funcions, etc.)
8. Declaració responsable del tècnic o regidor responsable de la programació d’arts escèniques que acrediti les representacions programades durant l’any 2014, amb indicació del títol, del nombre de funcions realitzades, del nombre d’espectadors i dels llocs d’exhibició.
No obstant això, no cal presentar els documents esmentats en l’apartat 2 si ja s’han presentat en ocasions anteriors (en aquest cas, cal indicar a quina convocatòria i any s’ha presentat), tret que hi hagi hagut canvis o se n'hagin expedit de nous.
Les dades dels habitants del municipi no cal presentar-les; s’utilitzaran les darreres publicades a l’Instituto Nacional de Estadística.
Nota: Atès el procediment de concessió de subvencions en espècie d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents que van dels apartats 6 a 8, ambdós inclosos, es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries.
Desena. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvencions d’aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de 20 dies naturals des del dia següent a la publicació d’aquestes bases en el BOIB. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.
Cal presentar-les en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 Palma).
Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999. En aquest cas, s’ha de comunicar aquesta circumstància a l’òrgan concedent el mateix dia mitjançant fax, no obstant això, si transcorregut el termini de 10 dies naturals, des de l’esmentada comunicació, no s’ha rebut la documentació no serà admesa en cap cas.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admetrà en cap cas.
Onzena. Esmena de deficiències
Donat el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor n'ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin.
Si, en el termini de 10 dies hàbils, l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, el Consell de Mallorca, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició. Això, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Dotzena. Criteris d’avaluació
El procediment de la convocatòria és el de concurrència competitiva, és a dir, es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades per establir-hi una prelació, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació que es recullen en aquesta base.
La determinació de l’ajut es fixa per una banda, en virtut de la puntuació total obtinguda dels criteris de l’apartat A el que ens establirà l’ordre de prelació dels beneficiaris i, per altra banda, en funció del valor punt que s’explica en l’apartat B que ens determinarà el crèdit que s’assignarà a cada beneficiari per a la selecció dels espectacles, en funció de l’ordre de prioritat que hagi establert a la sol·licitud.
A) Criteris per determinar l’ordre de prelació dels beneficiaris. Valoració dels següents ítems:
A.1 Volum de programació anual d’arts escèniques de companyies de Mallorca (any 2014). Màxim: 5 punts
- 21 o més representacions: 5 punts
- Entre 11 i 20 representacions : 3 punts
- Entre 6 i 10 representacions: 2 punts
- Entre 5 i 1 representacions: 1 punt
A.2 Nombre d’habitants del municipi. Màxim 3 punts.
- Menys de 10.000: 1 punt
- Entre 10.000 i 15.000: 2 punts
- Més de 15.001: 3 punts
A.3 Nombre d’espectadors anuals (any 2014). Màxim 5 punts.
- Menys de 2.000: 1 punt
- Entre 2.000 i 4.000: 2 punts
- Entre 4.001 i 6.000: 3 punts
- Entre 6.001 i 8.000: 4 punts
- Més de 8.000: 5 punts
B) Valor del punt: La dotació de la convocatòria es divideix pel nombre total de les puntuacions obtingudes per part de les sol·licituds acceptades corresponents i, l’import resultant es multiplicarà per la puntuació individual de cada sol·licitud.
Nota: El valor del punt s’ha de fixar amb dos decimals sense arrodonir.
Tretzena. Atorgament de la subvenció en espècie
La subvenció en espècie, atès el seu objecte, no suposa l’abonament d’una quantitat econòmica al beneficiari sinó, en el cas particular d’aquestes bases, l’atorgament de l’espectacle subvencionat, per la qual cosa l’import econòmic de la subvenció en espècie és el preu del catxet de l’espectacle en qüestió (IVA inclòs) i, consegüentment, l’import econòmic total dels espectacles atorgats (IVA inclòs) no ha d’ultrapassar la dotació pressupostària prevista a la base cinquena.
Atès que la dotació pressupostària assignada a aquesta convocatòria i la disponibilitat dels espectacles és limitada, les subvencions en espècie es concediran en funció de la puntuació obtinguda d’acord amb els criteris de la base dotzena.
El procediment consistirà en puntuar cada entitat programadora d’acord amb els criteris de l’apartat A de la base dotzena.
Una vegada establert un ordre de prelació de les entitats, ordenades en funció de la puntuació obtinguda d’acord amb els criteris de l’apartat A, es procedirà a l’assignació d’un crèdit en funció del valor de la puntuació obtinguda d’acord amb l’apartat B.
D’aquesta manera, s’atorgaran els espectacles sol·licitats per cadascuna de les entitats en funció del crèdit obtingut fins exhaurir-lo, prioritzant les entitats que han obtingut més puntuació. Els espectacles subvencionats se seleccionaran d’acord amb l’ordre de prioritat establert per les entitats a la sol·licitud.
Si hi ha empat en l’ordre de prelació entre dues entitats, s’aplicarà com a criteri de desempat prioritzar la sol·licitud de l’entitat del municipi que tengui un menor nombre d’habitants.
A les entitats que no se’ls pugui atorgar un espectacle per haver-se esgotat la disponibilitat d’aquest, se li atorgarà el següent que hagi sol·licitat, sempre seguint l’ordre de prioritat establert per l’entitat en la seva sol·licitud.
Atès que la dotació pressupostària assignada a aquesta convocatòria i la disponibilitat dels espectacles és limitada, les subvencions en espècie es concediran en funció de la puntuació obtinguda d’acord amb els criteris de la base dotzena.
En el cas que, quan s’hagi finalitzat el procediment d’atorgament dels espectacles a les entitats beneficiàries, hi hagi un romanent de crèdit, aquest es destinarà a atorgar a l’entitat que estigui en primer lloc en la llista de prelació, un espectacle més, d’acord amb l’ordre de prioritat de la seva sol·licitud, i així, successivament amb la resta d’entitats fins exhaurir el romanent de crèdit, a proposta de la Comissió d’avaluació i, en tot cas, abans de dictar la proposta d’acord de concessió.
Catorzena. Comissió d’avaluació
Per estudiar i per avaluar les sol·licituds, així com per fixar l’import de les subvencions de les sol·licituds, es constitueix la comissió tècnica d’avaluació que integra les persones relacionades a continuació:
Presidència: Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura. El seu substitut és Juan José Riera Ferrer, cap de secció de Biblioteques.
Secretaria: Ana María Catalán Carrera, cap del Servei Jurídic Administratiu del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports. El seu substitut és Miquel Ferrer Alonso, cap de secció del Servei Jurídic Administratiu
Vocals:
- Josep G. Bernales Sastre, cap de secció de Dinamització. El seu substitut és Gabriel Pons Homar, cap de secció de Museus i Belles Arts.
- Josep Ll. Gallardo Llull, cap de producció del Teatre Principal. La seva substituta és Rosa Deià Simonet, tècnica del Servei de Cultura.
- Maria Antònia Llompart Villalonga, tècnica del Servei de Cultura. La seva substituta és Cristina Llambias Cortés, tècnica del Servei de Cultura.
Aquesta comissió examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n’emet l’informe que serveix de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, que ha de reflectir tot el que estableix la base vuitena. La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
Quinzena. Obligacions del beneficiari
Els beneficiaris han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que són aplicables: les de l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions, les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que hi siguin aplicables.
Concretament:
- Notificar en el termini improrrogable de 10 dies, al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (Pl. Hospital, 4. 07012 Palma) comptadors des de la data de publicació en el BOIB de la concessió dels ajuts en espècie d’aquesta convocatòria, el lloc, data i horari prevists per a la representació (model annex 3). En conseqüència, les entitats beneficiàries s’han de posar en contacte amb els artistes o les companyies amb la finalitat de fixar el dia i l’hora.
- Dur a terme la programació d’arts escèniques d'acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
- Comptar amb les condicions mínimes exigibles per dur a terme les representacions.
- Haver sol·licitat i obtingut els permisos necessaris per dur a terme les representacions.
- Córrer amb les despeses de qualsevol ordre que es puguin derivar de la funció.
- Abonar les quantitats que puguin correspondre pel concepte de drets d’autor.
- Acreditar davant el Consell de Mallorca la realització de la programació d’arts escèniques que s’ha d’imputar a la subvenció així com, també, el compliment dels requisits o de les condicions que la concessió de la subvenció, si escau, determini i notificar-li qualsevol modificació que se'n produeixi.
- Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en les llibres registre que hagi de dur el beneficiari d'acord amb la normativa vigent, i, en el cas de no tenir obligació de dur-la, en la documentació que la substitueixi.
- Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control, si és el cas, de l’òrgan concedent i, en tot cas, de la Intervenció General del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes.
- Acreditar com se determina en aquestes bases, i abans de la redacció de la proposta de resolució definitiva de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts amb inclusió dels documents electrònics mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
- Fer els programes, els cartells i altres elements publicitaris en llengua catalana i fer-hi constar el patrocini del Consell de Mallorca, amb la inclusió de la imatge corporativa del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca. En el cas d'utilitzar també altres llengües, la catalana haurà de tenir un tractament de preferència.
- Reintegrar, si escau, el valor de les representacions atorgades d’acord amb l’establert a la LGS i al RLGS.
Setzena. Justificació de la subvenció
D’acord amb el que estableix la base tercera, atès que les subvencions d’aquesta convocatòria són ajuts en espècie, el pagament de la subvenció no consisteix en cap abonament en metàl·lic sinó en l’atorgament de la representació subvencionada. En aquest sentit, en virtut de l’article 34.3 de la LGS i de l’art. 72.3 del RLGS, l’abonament de la subvenció en espècie es durà terme quan l’artista o grup professional realitzi l’espectacle que ha estat atorgat.
Per altra part, l’entitat beneficiària ha d’acreditar en el moment de lliurament de la subvenció en espècie objecte d’aquesta convocatòria (d’acord amb l’article 3.2 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions) que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat, i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, així com que no es deutora per una resolució de procedència de reintegrament. En el primer cas, aquest requisit es pot complir a través d’una declaració responsable (vegeu model Annex 6) o amb la presentació dels certificats administratius corresponents d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Pel que fa referència al compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca, l’acredita, d’ofici, la Tresoreria de la institució i, en relació al fet que el beneficiari no és deutor per una resolució de reintegrament ho fa, d’ofici, el centre gestor a través de l’òrgan instructor.
Documentació justificativa de l’activitat subvencionada:
1. Declaració responsable del representant legal de l’entitat beneficiària mitjançant la qual s’acrediti que s’ha realitzat l’activitat subvencionada (annex 5).
2.. El full d'avaluació de les representacions dutes a terme, segons el model adjunt que figura en aquestes bases (annex 4), que s’han d’emplenar per cadascuna de les representacions.
3. En el cas que s'hagi editat material de divulgació i difusió (cartells, programes de mà, anuncis, fullets, etc.) se n’ha de presentar una mostra. En el cas que no s’hagi editat material de divulgació i difusió, s’ha de deixar constància expressa de la seva inexistència.
4. Certificat de la intervenció o de la secretaria-intervenció de l’entitat d’administració local o, en el cas d’organismes públics, de la intervenció o de la secretaria-intervenció de què depèn, que acrediti, cas de què l’entitat beneficiària hagi obtingut ingressos per la venda d’entrades a taquilla de la representació que ha estat subvencionada, que aquests s’han utilitzat únicament per fer front a les despeses derivades del funcionament de l’espai escènic en el qual s’ha dut a terme la representació, i que l’entitat no ha obtingut cap benefici per aquesta activitat.
El Consell de Mallorca pot demanar, així mateix, que es presenti la documentació que li sembli adient, ateses les característiques de cada cas.
Termini de presentació:
L’entitat beneficiària ha de presentar la justificació d’haver fet l'activitat subvencionada al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, en el 30 dies següents al de la representació. Això no obstant, la justificació de les representacions que es duguin a terme a partir del 16 fins al 30 de novembre de 2015 s’ha de presentar, en tot cas, en la data límit del 15 de desembre de 2015, i les que es realitzin des de l’1 fins el 13 de desembre de 2015 s’ha de presentar, en tot cas, en la data límit del 30 de desembre de 2015.
Cal presentar la documentació justificativa en qualsevol terminal del Registre General del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 Palma).
Així mateix, es pot presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999. En aquest cas, s’ha de comunicar aquesta circumstància a l’òrgan concedent el mateix dia mitjançant fax, no obstant això, si transcorregut el termini de 10 dies naturals, des de l’esmentada comunicació, no s’ha rebut la documentació no serà admesa en cap cas.
Si s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’ha d’admetre en cap cas.
Dissetena. Absència o deficiències en la documentació justificativa de la subvenció
Si l’entitat beneficiària no presenta la documentació establerta a la base anterior, se li ha de requerir perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (art. 70.3 del RLGS).
Si la documentació justificativa presentada té deficiències, l'òrgan instructor ha de requerir a l’entitat beneficiària que les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (art. 71.2 del RLGS).
Divuitena. Inspecció i comprovació
El Consell de Mallorca pot inspeccionar i comprovar les activitats culturals que hagi subvencionat, per garantir l’adequada aplicació de la subvenció en espècie, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
Dinovena. Revocació i reintegrament de la subvenció
L’incompliment, per part del beneficiari, de les obligacions contemplades en aquestes bases o en les reflectides en el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca o el fet d’incórrer en alguna de les causes establertes en l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, provoca la revocació de la concessió de la subvenció per part dels òrgans competents del Consell de Mallorca i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar la subvenció o, si és el cas, el reintegrament de les quantitats rebudes, d'acord amb el que estableixen: l’article 13 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, l’article 40 i els articles del capítol II del Títol II de la Llei 38/2003 i els del capítol II del Títol III del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions.
Atès que les ajudes d’aquesta convocatòria són en espècie, en el supòsit que se’n declari la procedència del reintegrament, es considerarà com a quantitat rebuda a reintegrar, un import equivalent a l’import del catxet de la representació o de l’import total de la suma dels catxets de les representacions (cas de ser més d’una).
En tot cas, serà exigible l’interès de demora corresponent, de conformitat amb el que disposa l’article 37 de la Llei general de subvencions. Tot això, d’acord amb l’apartat 3 de l’article 3 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.
De la mateixa manera, l’alteració per part del beneficiari de les condicions o dels aspectes rellevants que s’haguessin tingut en compte per concedir la subvenció, ha de donar lloc a la revocació de la subvenció amb la pèrdua del dret a cobrar o, si n’és el cas, amb el reintegrament de la subvenció, d’acord amb allò establert als preceptes esmentats en el paràgraf anterior.
Vintena. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d’aquesta convocatòria, l’òrgan, que la va aprovar, l’ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
Vint-i-unena. Sancions
L'incompliment d'aquestes bases i de la resta de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
Vint-i-dosena. Recursos
Contra la resolució de la convocatòria, que no esgota la via administrativa, es poden presentar els següents recursos:
El recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el mateix òrgan judicial esmentat, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos de la interposició del recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Vint-i-tresena. Normativa d’aplicació
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que estableixen les bases anteriors; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25/7/2006); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de juliol de 2001 i modificat el 13 d’octubre de 2011(BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011); el Decret d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 109, de 18 de juliol de 2015); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB de 10/8/1995) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.