Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 13094
Modificació de l'estructura organitzativa del Consell Insular de Formentera, per al mandat 2015/2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atesa la publicació al BOIB núm. 109, de 18 de juliol de 2015, de l’estructura organitzativa i competencial del Consell Insular de Formentera, així com les delegacions de presidència i de Ple per al mandat 2015-2019, i tenint en compte nous esdeveniments i noves actuacions que consten a l’acta de la sessió plenària de 31 de juliol de 2015 i que modifiquen o completen l’esmentat anunci publicat el 18 de juliol, BOIB núm. 109, es fa públic el següent:

Primer.- A la sessió plenària de 31 de juliol de 2015 va prendre possessió el càrrec de consellera d’aquest Consell Insular la Sra. ANA JUAN TORRES, que va quedar integrada al grup polític Socialistes de Formentera, en substitució de la Sra. MARGARITA FONT AGUILÓ, que havia presentat la seva renúncia al càrrec. La corporació queda integrada pels 17 corporatius següents:

- Hble. Sr. JAUME FERRER RIBAS (Grup polític Gent per Formentera). President del Consell.

- Hble. Sra. SUSANA LABRADOR MANCHADO (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. ALEJANDRA FERRER KIRSCHBAUM (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. BARTOMEU ESCANDELL TUR (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. RAFAEL GONZÁLEZ RIBAS (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. VANESSA PARELLADA TORRES (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. DAISEE AGUILERA FLETCHER (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. JORGE VIDAL MARÍ (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. SONIA CARDONA FERRER (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. JOSÉ MANUEL ALCARAZ ESCANDELL (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. GABRIELA MAYANS VENNEMANN (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. ANA NEGRE CASALS (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. JUAN MANUEL COSTA ESCANELLAS (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. ANA JUAN TORRES (Grup polític Socialistes de Formentera)

- Hble. Sr. RAFAEL RAMÍREZ GUTIÉRREZ (Grup polític Socialistes de Formentera)

- Hble. Sra. MARIA CRISTINA COSTA JUAN  (Grup polític Compromís amb Formentera)

- Hble. Sr. OMAR JUAN MORENO (Grup polític Compromís amb Formentera)

Segon.- Que el Grup Polític Socialistes de Formentera, amb la substitució esmentada al punt anterior,  ha quedat integrat pels següents:

  • Sra. ANA JUAN TORRES, Portaveu del Grup.
  • Sr. RAFAEL RAMÍREZ GUTIÉRREZ, suplent de Portaveu.

Tercer.- Que la Junta de Portaveus passa a tenir la composició següent:

  • Sr. JAUME FERRER RIBAS, President de la Junta de Portaveus, que podrà ser substituït per qualsevol de les persones designades per ocupar les vicepresidències.
  • Sra. SUSANA LABRADOR MANCHADO, Portaveu del Grup Gent per Formentera, Sr. BARTOMEU ESCANDELL TUR, suplent del Portaveu del Grup.
  • Sra. ANA JUAN TORRES, Portaveu del Grup Socialistes de Formentera; Sr. RAFAEL RAMÍREZ GUTIÉRREZ, suplent de Portaveu.
  • Sra. CRISTINA COSTA JUAN, Portaveu del Grup Compromís amb Formentera; Sr. OMAR JUAN MORENO, suplent del Portaveu.
  • Sr. JOSÉ MANUEL ALCARAZ ESCANDELL, Portaveu del Grup PP Formentera; Sra. GABRIELA MAYANS VENNEMANN, suplent del Portaveu.

Quart.- A la sessió del Ple de data 31 de juliol de 2015 es va donar compte del nomenament del personal eventual segons decret de presidència l’1 de juliol. El contingut del decret de nomenament, del qual els membres del ple en van quedar assabentats, és el següent:

“Atesa la celebració de les Eleccions Locals a Formentera, el passat dia 24 de maig de 2015  convocades mitjançant Reial Decret 233/2015 de 30 de març, publicades en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) núm.77.

Atesa la Sessió constitutiva i elecció del President del Consell Insular de Formentera el dia 13 de juny de 2015, a la qual queda investit President Hble. Sr. Jaume Ferrer Ribas.

Atès l’article 12 de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, que fa referència al personal eventual, text del tenor literal següent:

“ Personal eventual.

1. Es personal eventual el que, en virtud de nombramiento y con carácter no permanente, sólo realiza funciones expresamente calificadas como de confianza o asesoramiento especial, siendo retribuido con cargo a los créditos presupuestarios consignados para este fin.

2. Las leyes de Función Pública que se dicten en desarrollo de este Estatuto determinarán los órganos de gobierno de las Administraciones Públicas que podrán disponer de este tipo de personal. El número máximo se establecerá por los respectivos órganos de gobierno. Este número y las condiciones retributivas serán públicas.

3. El nombramiento y cese serán libres. El cese tendrá lugar, en todo caso, cuando se produzca el de la autoridad a la que se preste la función de confianza o asesoramiento.

4. La condición de personal eventual no podrá constituir mérito para el acceso a la Función Pública o para la promoción interna.

5. Al personal eventual le será aplicable, en lo que sea adecuado a la naturaleza de su condición, el régimen general de los funcionarios de carrera.”

Atès l’article 104 bis de la Llei 7/85 Reguladora de els Bases de Règim Local, que fa referència al personal eventual, text del tenor literal següent:

“ 1. Las dotaciones de puestos de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual en los Ayuntamientos deberán ajustarse a los siguientes límites y normas:

a) Los Municipios de población entre 2.000 a 5.000 habitantes podrán excepcionalmente contar con un puesto de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual cuando no haya miembros de la corporación local con dedicación exclusiva.

b) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 5.000 y no superior a 10.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de uno.

c) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 10.000 y no superior a 20.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de dos.

d) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 20.000 y no superior a 50.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de siete.

e) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 50.000 y no superior a 75.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de la mitad de concejales de la Corporación local.

f) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 75.000 y no superior a 500.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder del número de concejales de la Corporación local.

g) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 500.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder al 0,7 por ciento del número total de puestos de trabajo de la plantilla de las respectivas Entidades Locales, considerando, a estos efectos, los entes que tengan la consideración de Administración pública en el marco del Sistema Europeo de Cuentas.

2. El número de puestos de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual en las Diputaciones provinciales será el mismo que el del tramo correspondiente a la Corporación del Municipio más poblado de su Provincia. En el caso de los Consejos y Cabildos insulares, no podrá exceder de lo que resulte de aplicar el siguiente criterio: en las islas con más de 800.000 habitantes, se reduce en 2 respecto al número actual de miembros de cabildo, y, en las de menos de 800.000 habitantes, el 60% de los cargos electos en cada Cabildo o Consejo Insular.

3. El resto de Entidades Locales o de sus organismos dependientes no podrán incluir en sus respectivas plantillas, puestos de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual.

4. El personal eventual al que se refieren los apartados anteriores tendrá que asignarse siempre a los servicios generales de las Entidades Locales en cuya plantilla aparezca consignado. Solo excepcionalmente podrán asignarse, con carácter funcional, a otros de los servicios o departamentos de la estructura propia de la Entidad Local, si así lo reflejare expresamente su reglamento orgánico.

5. Las Corporaciones locales publicarán semestralmente en su sede electrónica y en el Boletín Oficial de la Provincia o, en su caso, de la Comunidad Autónoma uniprovincial el número de los puestos de trabajo reservados a personal eventual.

6. El Presidente de la Entidad Local informará al Pleno con carácter trimestral del cumplimiento de lo previsto en este artículo.”

Vist l’article 20 de la Llei 3/2007 de 27 de març, Llei de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el qual disposa:

“1. Es personal eventual aquel que, en virtud de nombramiento legal, ocupa, con carácter temporal, puestos de trabajo considerados de confianza o de asesoramiento especial de la Presidencia o de los consejeros o las consejeras, no reservados a personal funcionario de carrera.

2. El número de puestos de trabajo del personal eventual, sus características y las retribuciones que le corresponden son públicos y los determina el Consejo de Gobierno.

3. El presidente o la presidenta y los consejeros o las consejeras nombran y cesan libremente a su personal eventual. Los nombramientos y los ceses se publicarán en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En todo caso, el personal eventual cesa automáticamente cuando cesa la autoridad que lo nombró, así como en caso de renuncia. El cese no da, en ningún caso, derecho a indemnización.

4. La prestación de servicios en régimen de personal eventual no puede suponer mérito para el acceso a la función pública, para la promoción interna ni para la contratación como personal laboral.”

Vist l’informe de data 12 de juny de 2015, emès per l’àrea d’Intervenció d’aquest Consell Insular, en relació a les places vacants, reservades a personal eventual, existents en la Plantilla de Personal d’aquesta Corporació i l’existència de consignació pressupostària suficient per a fer front a l’assignació que comporta aquest nomenament.

Per tot l’anterior, i en ús de les facultats otorgades per l’article 9.2.l de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre de consells insulars, l’article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, l’article 136 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera, i per tota la normativa que sigui d’aplicació,

RESOLC

PRIMER.- NOMENAR la Sra. ELENA TRINIDAD DEBON, titular del DNI núm. [en l’Acta present no es transcriu], com a personal eventual, per a ocupar el lloc de treball de RESPONSABLE DE COMUNICACIÓ del Consell Insular de Formentera, en règim de dedicació exclusiva a temps complet, per considerar que la persona que es nomena és l’adecuada per a desenvolupar les tasques i compleix els requisits adients.

SEGON.- La persona nomenada podra ser cessada o separada lliurement per la Presidència en qualsevol moment del mandat de l’actual Corporació. En qualsevol cas, aquest personal eventual cessarà automàticament, en tot cas, quan es produeixi el cessament o expiri el mandat de l’autoritat a qui presten la seva funció de confiança o assessorament, segons l’establert a l’article 20.3 de la Llei 3/2007 de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears i a l’article 12.3 de la Llei 7/2007 de 12 d’abril, Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

TERCER.- CONSIDERAR que el sou d’aquesta persona es el que es deriva del Pressupost General del Consell Insular de Formentera, amb unes retribucions brutes anuals per l’any 2015, de 33.000€ per la Sra. Elena Trinidad Debon, en el ben entès que aquesta persona inicia la seva la seva feina durant el mes de juliol 2015 i el càlcul serà la part proporcional pels mesos treballats des de juliol fins desembre 2015.

QUART.- NOTIFICAR a la persona interessada aquest Decret.

CINQUÈ.- FER PÚBLIC aquest nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb especificació del lloc, règim de retribucions i dedicació segons l’establert a l’article 20.3 de la Llei 3/2007 de 27 de març de la Funció Pública de les Iles Balears.

SISÈ.- DONAR COMPTE al Ple del Consell Insular de Formentera d’aquest Decret de Presidència a la propera sessió que es celebri.

(...)”

Cinquè.- A la sessió del Ple de data 31 de juliol de 2015 es va aprovar la delegació de la competència del Ple en la presidència per tal de declarar l’especial interès o la utilitat municipal de construccions, instal·lacions o obres i poder bonificar així l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) per la legislatura 2015-2019. El contingut de l’acord és el següent:

1er.- Delegar en el president de la corporació, la facultat de declarar d’especial interès o d’utilitat municipal de construccions instal·lacions o obres i poder concedir les bonificacions a què es refereix l’article 103.2.a del Text refós de la Llei d’hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i de l’article 6è de l’Ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres.

2n.- Considerar que els actes dictats per l’òrgan delegat (el president) en l’exercici de la facultat delegada, s’entendran dictats per l’òrgan delegant (el Ple). La delegació efectuada en virtut d’allò establert a l’apartat anterior, comprèn la facultat de resolució dels recursos de reposició que les persones interessades puguin formular.

3r.- Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent a la data d’haver-lo aprovat el Ple, tot havent-se de donar trasllat a l’àrea econòmica i a l’àrea d’urbanisme i d’activitats de la corporació, respectivament.

 

Formentera, 4 d’agost de 2015.

El President,
Jaume Ferrer Ribas